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米国調剤薬局市場規模・シェア・動向分析レポート:タイプ別(503A、503B)、治療領域別、年齢層別、調剤タイプ別、無菌性別、セグメント別予測、2024年~2030年


U.S. Compounding Pharmacies Market Size, Share, & Trends Analysis Report By Type (503A, 503B), By Therapeutic Area, By Age Cohort, Compounding Type, By Sterility, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

米国の調剤薬局市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国の調剤薬局市場規模は2030年までに71.8億米ドルに達すると予測され、2024年から2030年までの年平均成長率は4.89%と予... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年8月21日 US$3,950
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サマリー

米国の調剤薬局市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国の調剤薬局市場規模は2030年までに71.8億米ドルに達すると予測され、2024年から2030年までの年平均成長率は4.89%と予測されている。同市場は、配合薬の認知度と採用率の上昇を背景に、大幅な成長が見込まれている。需要の高まりは、処方量の増加、頻繁な医薬品不足、主要医薬品の製造中止などに起因している。COVID-19パンデミックによって激化したサプライチェーンの混乱や製造遅延の問題によって損なわれたこれらの不足は、調剤薬局の重要な役割を増大させています。

FDAによると、パンデミックの間、製造の制限、原材料の不足、物流の遅れにより医薬品不足が増加した。その結果、調剤薬局はこうした医薬品不足を補う機会が増えました。FDAは、連邦および州の認可を受けた薬局が、公衆衛生上の緊急時に入院患者のために特定の医薬品を調合することを認める一時的なガイダンスまで発表した。このような需要の高まりと規制上の支援の組み合わせは、市場の拡大を促進すると予想される。

米国調剤薬局市場レポートハイライト

- タイプ別では、503Aセグメントが2023年に最大の収益シェアを占めた。これは、個々の患者のニーズに合わせた個別化医薬品の需要が高まっていることに起因する。

- 治療分野別では、疼痛管理分野が、標準的な疼痛管理薬の副作用を緩和する専門的なアプローチにより、2023年に最大の市場シェアを占めた。

- 年齢層別では、アレルギー、特定の投与量要件、他の形態の薬物療法への嗜好などの要因から、成人市場が2023年に最大の収益シェアを占めた。

- 配合タイプに基づくと、特別なニーズを持つ患者からのカスタマイズされた医薬品への高い需要により、医薬品成分変更(PIA)セグメントが2023年に米国の配合薬局市場を支配した。

- 無菌性に基づいて、無菌セグメントは、老人や小児科の患者が必要とする静脈内無菌計画の大きな需要により、2023年に最大の収益シェアで市場を支配した。

- 例えば、2023年2月、米国の著名なアイケア製薬会社であるHarrow Health, Inc.は、特許出願中の次世代配合アトロピン製剤を発売し、現在、同社の配合および通信販売薬局子会社であるImprimisRxを通じて入手可能である。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.2.1.タイプ
1.2.2.治療領域
1.2.3.年齢層
1.2.4.配合タイプ
1.2.5.無菌性
1.3.推定と予測スケジュール
1.4.調査方法
1.5.情報収集
1.5.1.購入データベース
1.5.2.GVRの内部データベース
1.5.3.二次情報源と第三者の視点
1.5.4.一次調査
1.6.情報分析
1.6.1.データ分析モデル
1.7.市場形成とデータの可視化
1.8.モデルの詳細
1.8.1.商品フロー分析
1.9.二次情報源のリスト
1.10.目的
第2章要旨
2.1.市場概況
2.2.セグメント別スナップショット
2.3.競合環境スナップショット
第3章 市場市場変数、トレンド、スコープ
3.1.市場の系譜
3.1.1.親市場の展望
3.1.2.関連/付随市場の展望
3.2.市場動向と展望
3.2.1.市場ドライバー分析
3.2.1.1.個別化医療に対する需要の増加
3.2.1.2.服薬アドヒアランスの促進における調剤の重要性の高まり
3.2.1.3.政府の支援政策の増加
3.2.2.市場阻害要因分析
3.2.2.1.品質と安全性への懸念
3.2.2.2.ヒューマンエラーや投薬ミスの可能性
3.2.3.市場機会分析
3.2.4.市場の課題分析
3.3.事業環境分析
3.3.1.業界分析-ポーターのファイブフォース分析
3.3.1.1.サプライヤーパワー
3.3.1.2.買い手の力
3.3.1.3.代替の脅威
3.3.1.4.新規参入の脅威
3.3.1.5.競争上のライバル
3.3.2.PESTEL分析
第4章.タイプ別事業分析
4.1.タイプ別セグメントダッシュボード
4.2.米国の調剤薬局市場タイプ別動向分析
4.3.米国の調剤薬局市場規模・動向分析、タイプ別、2018年~2030年(百万米ドル)
4.4. 503A
4.4.1.503A市場、2018年~2030年(百万米ドル)
4.5.503B
4.5.1.503B市場、2018年~2030年(百万米ドル)
第5章.治療領域ビジネス分析
5.1.治療領域セグメントダッシュボード
5.2.米国の調剤薬局市場治療領域の動き分析
5.3.米国の調剤薬局市場規模・動向分析、治療領域別、2018年〜2030年(百万米ドル)
5.4.疼痛管理
5.4.1.疼痛管理市場、2018年~2030年(百万米ドル)
5.5.ホルモン補充療法
5.5.1.ホルモン補充療法市場、2018年〜2030年(百万米ドル)
5.6.専門医薬品
5.6.1.スペシャリティ医薬品市場、2018年〜2030年(百万米ドル)
5.7.皮膚科学
5.7.1.皮膚科市場、2018年~2030年(百万米ドル)
5.8.栄養補助食品
5.8.1.栄養補助食品市場、2018年~2030年(百万米ドル)
5.9.その他
5.9.1.その他市場、2018年~2030年(百万米ドル)
第6章.年齢コーホートビジネス分析
6.1.年齢コーホートセグメントダッシュボード
6.2.米国調剤薬局市場:年齢別コーホート動向分析
6.3.米国の調剤薬局市場規模・動向分析、年齢コーホート別、2018年~2030年(百万米ドル)
6.4.小児科
6.4.1.小児科市場、2018年~2030年(百万米ドル)
6.5.成人
6.5.1.成人市場、2018年~2030年(百万米ドル)
6.6.老人
6.6.1.老年市場、2018年~2030年(百万米ドル)
第7章.配合剤タイプのビジネス分析
7.1.コンパウンドタイプセグメントダッシュボード
7.2.米国の調剤薬局市場配合タイプの動向分析
7.3.米国の配合薬局市場規模・動向分析、配合タイプ別、2018年~2030年(百万米ドル)
7.4.医薬品成分変更(PIA)
7.4.1.医薬品成分改変(PIA)市場、2018年~2030年(百万米ドル)
7.5.現在利用できない医薬品製造(CUPM)
7.5.1.現在利用できない医薬品製造(CUPM)市場、2018年〜2030年(USD Million)
7.6.医薬品用量変更(PDA)
7.6.1.医薬品用量変更(PDA)市場、2018年~2030年(USD Million)
第8章.無菌ビジネス分析
8.1.無菌性セグメントダッシュボード
8.2.米国調剤薬局市場:無菌性動向分析
8.3.米国の調剤薬局市場規模・動向分析、無菌性別、2018年~2030年(百万米ドル)
8.4.無菌
8.4.1.無菌市場、2018年~2030年(百万米ドル)
8.5.非滅菌
8.5.1.非無菌市場、2018年~2030年(百万米ドル)
第9章 競争環境競争環境
9.1.企業の分類
9.2.各社の市場ポジション分析
9.3.戦略マッピング
9.4.企業プロフィール/リストアップ
9.4.1.アベラ専門薬局
9.4.1.1.概要
9.4.1.2.財務実績
9.4.1.3.サービス・ベンチマーク
9.4.1.4.戦略的イニシアティブ
9.4.2.中央調剤薬局サービス株式会社
9.4.2.1.概要
9.4.2.2.業績
9.4.2.3.サービス・ベンチマーク
9.4.2.4.戦略的イニシアティブ
9.4.3.クリニゲン
9.4.3.1.概要
9.4.3.2.業績
9.4.3.3.サービス・ベンチマーク
9.4.3.4.戦略的イニシアティブ
9.4.4.ファグロン
9.4.4.1.概要
9.4.4.2.業績
9.4.4.3.サービス・ベンチマーク
9.4.4.4.戦略的イニシアティブ
9.4.5.フレゼニウス・カビUSA
9.4.5.1.概要
9.4.5.2.業績
9.4.5.3.サービス・ベンチマーク
9.4.5.4.戦略的イニシアティブ
9.4.6.ImprimisRx(ハローヘルス社)
9.4.6.1.概要
9.4.6.2.業績
9.4.6.3.サービス・ベンチマーク
9.4.6.4.戦略的イニシアティブ
9.4.7.ペンコル薬局
9.4.7.1.概要
9.4.7.2.業績
9.4.7.3.サービス・ベンチマーク
9.4.7.4.戦略的イニシアティブ
9.4.8.六番街メディカル薬局
9.4.8.1.概要
9.4.8.2.財務実績
9.4.8.3.サービスベンチマーク
9.4.8.4.戦略的イニシアティブ
9.4.9.トライアングルコンパウンド
9.4.9.1.概要
9.4.9.2.財務実績
9.4.9.3.サービス・ベンチマーク
9.4.9.4.戦略的イニシアティブ
9.4.10.バーティシス・カスタムファーマシー
9.4.10.1.概要
9.4.10.2.業績
9.4.10.3.サービス・ベンチマーク
9.4.10.4.戦略的イニシアティブ

 

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Summary

U.S. Compounding Pharmacies Market Growth & Trends

The U.S. compounding pharmacies market size is anticipated to reach USD 7.18 billion by 2030 and is anticipated to grow at a CAGR of 4.89% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is poised for substantial growth, driven by rising awareness and adoption of compounded medications. The growing demand stems from increasing prescription volumes, frequent drug shortages, and manufacturer discontinuations of key medications. These shortages, impaired by supply chain disruptions and manufacturing delays issues that were intensified by the COVID-19 pandemic have increased the critical role of compounding pharmacies.

According to the FDA, drug shortages increased due to manufacturing restrictions, raw material shortages, and logistic delays during the pandemic. As a result, compounding pharmacies gained more opportunities to fill these gaps in drug availability. The FDA even issued temporary guidance allowing federally and state-licensed pharmacies to compound certain medications for hospitalized patients during public health emergencies. This combination of rising demand and regulatory support is expected to drive market expansion.

U.S. Compounding Pharmacies Market Report Highlights

• Based on type, the 503A segment held the largest revenue share in 2023. This is attributed to the rising demand for personalized medications tailored to individual patient needs.

• Based on therapeutic area, the pain management segment dominated the market with the largest market share in 2023 due to its specialized approaches in alleviating the side effects of standard pain management medications.

• Based on age cohort, the adult segment dominated the market with the largest revenue share in 2023 due to factors such as allergies, specific dosage requirements, and preferences for other forms of medication.

• Based on compounding type, the pharmaceutical ingredient alteration (PIA) segment dominated the U.S. compounding pharmacies market in 2023 due to the high demand for customized drugs from patients with special needs.

• Based on sterility, the sterile segment dominated the market with the largest revenue share in 2023 due to the significant demand for intravenous sterile planning required by geriatric and pediatric patients.

• For instance, in February 2023, Harrow Health, Inc., a prominent U.S. eyecare pharmaceutical company, launched its patent-pending, next-generation compounded Atropine formulations, now accessible through its compounding and mail-order pharmacy subsidiary, ImprimisRx.



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definitions
1.2.1. Type
1.2.2. Therapeutic Area
1.2.3. Age Cohort
1.2.4. Compounding Type
1.2.5. Sterility
1.3. Estimates and Forecast Timeline
1.4. Research Methodology
1.5. Information Procurement
1.5.1. Purchased Database
1.5.2. GVR’s Internal Database
1.5.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.5.4. Primary Research
1.6. Information Analysis
1.6.1. Data Analysis Models
1.7. Market Formulation & Data Visualization
1.8. Model Details
1.8.1. Commodity Flow Analysis
1.9. List of Secondary Sources
1.10. Objectives
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Segment Snapshot
2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Parent Market Outlook
3.1.2. Related/Ancillary Market Outlook
3.2. Market Trends and Outlook
3.2.1. Market Driver Analysis
3.2.1.1. Increasing demand for personalized medications
3.2.1.2. Growing importance of pharmaceutical compounding in promoting medication adherence
3.2.1.3. Increasing supportive government policies
3.2.2. Market Restraint Analysis
3.2.2.1. Quality and safety concerns
3.2.2.2. Chances of human errors or medication errors
3.2.3. Market Opportunity Analysis
3.2.4. Market Challenges Analysis
3.3. Business Environment Analysis
3.3.1. Industry Analysis - Porter’s Five Forces Analysis
3.3.1.1. Supplier power
3.3.1.2. Buyer power
3.3.1.3. Substitution threat
3.3.1.4. Threat of new entrant
3.3.1.5. Competitive rivalry
3.3.2. PESTEL Analysis
Chapter 4. Type Business Analysis
4.1. Type Segment Dashboard
4.2. U.S. Compounding Pharmacies Market: Type Movement Analysis
4.3. U.S. Compounding Pharmacies Market Size & Trend Analysis, by Type, 2018 - 2030 (USD Million)
4.4. 503A
4.4.1. 503A Market, 2018 - 2030 (USD Million)
4.5. 503B
4.5.1. 503B Market, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 5. Therapeutic Area Business Analysis
5.1. Therapeutic Area Segment Dashboard
5.2. U.S. Compounding Pharmacies Market: Therapeutic Area Movement Analysis
5.3. U.S. Compounding Pharmacies Market Size & Trend Analysis, by Therapeutic Area, 2018 - 2030 (USD Million)
5.4. Pain Management
5.4.1. Pain Management Market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.5. Hormone Replacement Therapy
5.5.1. Hormone Replacement Therapy Market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.6. Specialty Drugs
5.6.1. Specialty Drugs Market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.7. Dermatology
5.7.1. Dermatology Market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.8. Nutritional Supplements
5.8.1. Nutritional Supplements Market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.9. Others
5.9.1. Others Market, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. Age Cohort Business Analysis
6.1. Age Cohort Segment Dashboard
6.2. U.S. Compounding Pharmacies Market: Age Cohort Movement Analysis
6.3. U.S. Compounding Pharmacies Market Size & Trend Analysis, by Age Cohort, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4. Pediatric
6.4.1. Pediatric Market, 2018 - 2030 (USD Million)
6.5. Adult
6.5.1. Adult Market, 2018 - 2030 (USD Million)
6.6. Geriatric
6.6.1. Geriatric Market, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. Compounding Type Business Analysis
7.1. Compounding Type Segment Dashboard
7.2. U.S. Compounding Pharmacies Market: Compounding Type Movement Analysis
7.3. U.S. Compounding Pharmacies Market Size & Trend Analysis, by Compounding Type, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4. Pharmaceutical Ingredient Alteration (PIA)
7.4.1. Pharmaceutical Ingredient Alteration (PIA) Market, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5. Currently Unavailable Pharmaceutical Manufacturing (CUPM)
7.5.1. Currently Unavailable Pharmaceutical Manufacturing (CUPM) Market, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6. Pharmaceutical Dosage Alteration (PDA)
7.6.1. Pharmaceutical Dosage Alteration (PDA) Market, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 8. Sterility Business Analysis
8.1. Sterility Segment Dashboard
8.2. U.S. Compounding Pharmacies Market: Sterility Movement Analysis
8.3. U.S. Compounding Pharmacies Market Size & Trend Analysis, by Sterility, 2018 - 2030 (USD Million)
8.4. Sterile
8.4.1. Sterile Market, 2018 - 2030 (USD Million)
8.5. Non Sterile
8.5.1. Non Sterile Market, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 9. Competitive Landscape
9.1. Company Categorization
9.2. Company Market Position Analysis
9.3. Strategy Mapping
9.4. Company Profiles/Listing
9.4.1. Avella Specialty Pharmacy
9.4.1.1. Overview
9.4.1.2. Financial Performance
9.4.1.3. Service Benchmarking
9.4.1.4. Strategic Initiatives
9.4.2. Central Admixture Pharmacy Services, Inc.
9.4.2.1. Overview
9.4.2.2. Financial Performance
9.4.2.3. Service Benchmarking
9.4.2.4. Strategic Initiatives
9.4.3. Clinigen Limited
9.4.3.1. Overview
9.4.3.2. Financial Performance
9.4.3.3. Service Benchmarking
9.4.3.4. Strategic Initiatives
9.4.4. Fagron
9.4.4.1. Overview
9.4.4.2. Financial Performance
9.4.4.3. Service Benchmarking
9.4.4.4. Strategic Initiatives
9.4.5. Fresenius Kabi USA
9.4.5.1. Overview
9.4.5.2. Financial Performance
9.4.5.3. Service Benchmarking
9.4.5.4. Strategic Initiatives
9.4.6. ImprimisRx (Harrow Health, Inc.)
9.4.6.1. Overview
9.4.6.2. Financial Performance
9.4.6.3. Service Benchmarking
9.4.6.4. Strategic Initiatives
9.4.7. PenCol Pharmacy
9.4.7.1. Overview
9.4.7.2. Financial Performance
9.4.7.3. Service Benchmarking
9.4.7.4. Strategic Initiatives
9.4.8. Sixth Avenue Medical Pharmacy
9.4.8.1. Overview
9.4.8.2. Financial Performance
9.4.8.3. Service Benchmarking
9.4.8.4. Strategic Initiatives
9.4.9. Triangle Compounding
9.4.9.1. Overview
9.4.9.2. Financial Performance
9.4.9.3. Service Benchmarking
9.4.9.4. Strategic Initiatives
9.4.10. Vertisis Custom Pharmacy
9.4.10.1. Overview
9.4.10.2. Financial Performance
9.4.10.3. Service Benchmarking
9.4.10.4. Strategic Initiatives

 

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