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タバコ市場規模・シェア・動向分析レポート:製品別(シガレット、クレテック)、流通チャネル別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、オンライン)、地域別、セグメント別予測、2024年~2030年


Tobacco Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Cigarettes, Kretek), By Distribution Channel (Supermarket/Hypermarket, Online), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

タバコ市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のタバコ市場規模は2024年から2030年にかけて年平均成長率2.5%で拡大し、2030年には1049億7000万米ドルに達する見込みである... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年2月2日 US$3,950
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80 英語

1-3営業日


 

サマリー

タバコ市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のタバコ市場規模は2024年から2030年にかけて年平均成長率2.5%で拡大し、2030年には1049億7000万米ドルに達する見込みである。発展途上国からの需要の高まりと、世界中で次世代製品の普及が進んでいることが、タバコの需要を牽引している。さらに、大手たばこ会社が製品のマーケティングや値引きに多額の支出を行っていることが、業界の成長をさらに促進している。

タバコを通じた消費は、市場成長を促す主な要因となっている。WHOの2022年報告書によると、喫煙者は世界で10億人を超え、喫煙者の80%以上は中所得国に住んでいる。政府の禁煙政策も人々の喫煙習慣を減らすことができていない。タバコの需要は非弾力的であるため、市場成長を促す主な要因となっている。さらに、大手たばこ会社による次世代製品の導入も、予測期間中に市場を活性化させると予想される要因のひとつである。

製品別にセグメント化された業界はタバコが牽引している。しかし、次世代製品(NGP)は予測期間中に最も急成長するセグメントと予測される。電子タバコ、VAPE、経口ニコチン製品などの製品の導入は、特に若者やミレニアル世代の間で普及が拡大している。さらに、大手たばこ会社もNGPの増加傾向を取り込む戦略を強化している。例えば、2022年11月、フィリップ・モリス・インターナショナルはBONDS by IQOSとして知られるタバコ加熱システムを発表した。この革新的な技術により、有害化学物質の排出が大幅に削減され、従来のたばこと比較して95%削減という驚異的な数値を誇っている。この製品は現在フィリピンで販売されており、特に大人の喫煙者向けに設計されており、様々なタバコの味を選ぶことができる。

スーパーマーケット/ハイパーマーケット部門は2023年に最大の市場シェアを占め、予測期間中もその優位性を維持すると予想される。スーパーマーケットやハイパーマーケット、スモークストア、コンビニエンスストアなどを含むオフライン・カテゴリーは、世界中に広がる大量の店舗とそれらが提供する利便性により、市場で最大のシェアを占めている。アジア太平洋地域は、主にその膨大な人口により、タバコ産業の世界的な支配者となっている。さらに、労働者階級の増加や仕事に伴うストレスも、タバコの消費を促進している。

タバコ市場の特徴は、世界的な大手企業が存在し、地域的な小規模企業が少ないことである。主な市場参加者には、スカンジナビアン・タバコ・グループ(Scandinavian Tobacco Group A/S)、スウェディッシュ・マッチ(Swedish Match AB)、アルトリア・グループ(Altria Group, Inc)、KT&Gコーポレーション(KT&G Corp)、インペリアル・ブランド(Imperial Brands)、フィリップ・モリス・プロダクツ(Philip Morris Products S.A.)、ブリティッシュ・アメリカン・タバコ(British American Tobacco)、日本たばこ産業(JT)、中国タバコ(China Tobacco)、ITCリミテッド(ITC Limited)などがある。

タバコ市場レポートハイライト

- 次世代製品は2024年から2030年にかけて年平均成長率5.1%で成長すると予測、これはすべての主要企業が製品ポートフォリオを多様化し、より多くの無煙たばこや加熱式たばこを提供しているため

- スーパーマーケット/ハイパーマーケット・チャネルは2023年に50.3%の市場シェアを占めた。消費者は、かなりの割引やオファーを提供し、利用者の近くに存在するこれらの店舗を好む。

- 予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場を占めた。労働人口の増加とそれに伴うタバコ消費者の増加が市場成長を牽引している。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.二次製品および第三者の視点
1.3.4.一次調査
1.4.情報分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場形成とデータの可視化
1.6.データの検証と公開
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場展望
2.2.製品の展望
2.3.流通チャネルの展望
第3章タバコ市場の変数、トレンド、スコープ
3.1.市場の系譜の展望
3.2.産業バリューチェーン分析
3.2.1.原材料の見通し
3.2.2.製造と技術の展望
3.2.3.利益率分析
3.3.市場ダイナミクス
3.3.1.市場促進要因分析
3.3.2.市場阻害要因分析
3.3.3.市場機会
3.3.4.市場の課題
3.4.業界分析-ポーターのファイブフォース分析
3.5.市場参入戦略
第4章 市場参入戦略バイヤー行動分析
4.1.バイヤーの動向と嗜好
4.2.購買決定要因
4.3.バイヤーの製品採用
4.4.考察と提言
第5章.タバコ市場製品推定とトレンド分析
5.1.製品動向分析と市場シェア、2023年・2030年
5.2.無煙たばこ
5.2.1.無煙の市場予測・推計、2018年~2030年(億米ドル)
5.3.タバコ
5.3.1.タバコの市場予測・推計、2018~2030年(USD Billion)
5.4.葉巻とシガリロ
5.4.1.葉巻・シガリロ付きタバコの2018〜2030年市場の予測・推計(USD Billion)
5.5.次世代製品
5.5.1.次世代製品の2018〜2030年の市場予測・推計(USD Billion)
5.6.クレテック
5.6.1.クレテックの市場推定と予測、2018~2030年(USD Billion)
5.7.その他
5.7.1.その他の市場の推定と予測、2018~2030年(USD Billion)
第6章.タバコ市場流通チャネルの推定と動向分析
6.1.流通チャネルの動き分析&市場シェア、2023年&2030年
6.1.1.スーパーマーケット/ハイパーマーケット
6.1.1.1.スーパーマーケット/ハイパーマーケット別の市場予測・推計、2018年~2030年 (億米ドル)
6.1.2.コンビニエンスストア
6.1.2.1.コンビニエンスストアによる市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
6.1.3.たばこ販売店
6.1.3.1.専門店を通じた市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
6.1.4.オンライン
6.1.4.1.オンラインを通じた市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
6.1.5.その他
6.1.5.1.その他による市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
第7章.タバコ市場地域別推定と動向分析
7.1.地域別動向分析と市場シェア、2023年・2030年
7.2.北米
7.2.1.市場の推定と予測、2018~2030年(10億米ドル)
7.2.2.市場の予測および予測:製品別、2018年~2030年(USD Billion)
7.2.3.市場の推定と予測、流通チャネル別、2018年~2030年 (USD Billion)
7.2.4.米国
7.2.4.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
7.2.4.2.市場の予測および予測:製品別、2018年~2030年(USD Billion)
7.2.4.3.市場の推定と予測、流通チャネル別、2018年~2030年 (USD Billion)
7.2.5.メキシコ
7.2.5.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
7.2.5.2.市場予測:2018年~2030年(製品別) (億米ドル)
7.2.5.3.市場の推定と予測、流通チャネル別、2018年~2030年 (USD Billion)
7.2.6.カナダ
7.2.6.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
7.2.6.2.市場の予測および予測:製品別、2018年~2030年(USD Billion)
7.2.6.3.市場の推定と予測、流通チャネル別、2018年~2030年 (USD Billion)
7.3.欧州
7.3.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
7.3.2.市場の予測および予測:製品別、2018年~2030年(USD Billion)
7.3.3.市場の推定と予測、流通チャネル別、2018年~2030年 (USD Billion)
7.3.4.英国
7.3.4.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
7.3.4.2.市場の予測および予測:製品別、2018年~2030年(USD Billion)
7.3.4.3.市場の推定と予測、流通チャネル別、2018年~2030年 (USD Billion)
7.3.5.ドイツ
7.3.5.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
7.3.5.2.市場の予測および予測:製品別、2018年~2030年(USD Billion)
7.3.5.3.市場の推定と予測、流通チャネル別、2018年~2030年 (USD Billion)
7.3.6.フランス
7.3.6.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
7.3.6.2.市場予測:製品別、2018年~2030年(USD Billion)
7.3.6.3.市場の推定と予測、流通チャネル別、2018年~2030年 (USD Billion)
7.3.7.イタリア
7.3.7.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
7.3.7.2.市場の予測および予測:製品別、2018年~2030年(USD Billion)
7.3.7.3.市場の推定と予測、流通チャネル別、2018年~2030年 (USD Billion)
7.3.8.ブルガリア
7.3.8.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
7.3.8.2.市場の予測および予測:製品別、2018年~2030年(USD Billion)
7.3.8.3.市場の推定と予測、流通チャネル別、2018年~2030年 (USD Billion)
7.3.9.スカンジナビア
7.3.9.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
7.3.9.2.市場の予測および予測:製品別、2018年~2030年(USD Billion)
7.3.9.3.市場の推定と予測、流通チャネル別、2018年~2030年 (USD Billion)
7.3.10.スペイン
7.3.10.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
7.3.10.2.市場の予測および予測:製品別、2018年~2030年(USD Billion)
7.3.10.3.市場の推定と予測、流通チャネル別、2018年~2030年 (USD Billion)
7.4.アジア太平洋地域
7.4.1.市場の推定と予測、2018~2030年(USD Billion)
7.4.2.市場の予測および予測:製品別、2018年~2030年(USD Billion)
7.4.3.市場の推定と予測、流通チャネル別、2018年~2030年 (USD Billion)
7.4.4.中国
7.4.4.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
7.4.4.2.市場の予測および予測:製品別、2018年〜2030年(USD Billion)
7.4.4.3.市場の推定と予測、流通チャネル別、2018年~2030年 (USD Billion)
7.4.5.インドネシア
7.4.5.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
7.4.5.2.2018〜2030年市場予測:製品別(USD Billion)
7.4.5.3.市場の推定と予測、流通チャネル別、2018年~2030年 (USD Billion)
7.4.6.日本
7.4.6.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
7.4.6.2.市場の予測および予測:製品別、2018年〜2030年(USD Billion)
7.4.6.3.市場の推定と予測、流通チャネル別、2018年~2030年 (USD Billion)
7.4.7.インド
7.4.7.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
7.4.7.2.市場の予測および予測:製品別、2018年~2030年(USD Billion)
7.4.7.3.市場の推定と予測、流通チャネル別、2018年~2030年 (USD Billion)
7.4.8.マレーシア
7.4.8.1.市場の推計と予測、2018年~2030年(USD Billion)
7.4.8.2.市場の予測・予測:製品別、2018年~2030年(USD Billion)
7.4.8.3.市場の推定と予測、流通チャネル別、2018年~2030年 (USD Billion)
7.5.中南米
7.5.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(10億米ドル)
7.5.2.市場の予測および予測:製品別、2018年~2030年(USD Billion)
7.5.3.市場の推定と予測、流通チャネル別、2018年~2030年 (USD Billion)
7.5.4.ブラジル
7.5.4.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
7.5.4.2.市場の予測および予測:製品別、2018年~2030年(USD Billion)
7.5.4.3.市場の推定と予測、流通チャネル別、2018年~2030年 (USD Billion)
7.5.5.アルゼンチン
7.5.5.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
7.5.5.2.市場の予測および予測:製品別、2018年~2030年(USD Billion)
7.5.5.3.市場の推定と予測、流通チャネル別、2018年~2030年 (USD Billion)
7.6.中東・アフリカ
7.6.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
7.6.2.市場の予測および予測:製品別、2018年~2030年(USD Billion)
7.6.3.市場の推定と予測、流通チャネル別、2018年〜2030年 (USD Billion)
7.6.4.アラブ首長国連邦
7.6.4.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
7.6.4.2.市場の予測および予測:製品別、2018年~2030年(USD Billion)
7.6.4.3.市場の推定と予測、流通チャネル別、2018年~2030年 (USD Billion)
7.6.5.南アフリカ
7.6.5.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
7.6.5.2.市場の予測および予測:製品別、2018年~2030年(USD Billion)
7.6.5.3.市場の推定と予測、流通チャネル別、2018年~2030年 (USD Billion)
7.6.6.エジプト
7.6.6.1.市場の推計と予測、2018年~2030年(USD Billion)
7.6.6.2.市場の予測および予測:製品別、2018年~2030年(USD Billion)
7.6.6.3.市場の推定と予測、流通チャネル別、2018年~2030年(USD Billion)
第8章 競争環境競争環境
8.1.主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
8.2.企業分類
8.3.参加企業の概要
8.4.財務実績
8.5.製品ベンチマーク
8.6.企業市場シェア分析、2023年(%)
8.7.企業ヒートマップ分析
8.8.戦略マッピング
8.9.本セクションで分析する主要企業のリストは以下の通り:
8.9.1.スカンジナビアン・タバコ・グループA/S
8.9.2.スウェーデンマッチAB
8.9.3.アルトリア・グループ
8.9.4.KT&Gコーポレーション
8.9.5.インペリアル・ブランズ
8.9.6.フィリップ・モリス・プロダクツS.A.
8.9.7.ブリティッシュ・アメリカン・タバコ
8.9.8.日本たばこ産業
8.9.9.中国タバコ
8.9.10.ITCリミテッド

 

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Summary

Tobacco Market Growth & Trends

The global tobacco market size is expected to reach USD 1049.87 billion by 2030, expanding at a CAGR of 2.5% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The growing demand from developing nations, coupled with the rising proliferation of next-generation products across the globe is driving the demand for tobacco. Furthermore, the high expenditure on the marketing and discounting of products undertaken by major tobacco companies is further driving the industry growth.

Consumption of tobacco through cigarettes has been the predominant factor driving market growth. According to WHO’s 2022 report, there are more than a billion smokers globally and more than 80% of the smokers live in middle-income countries. Government cessation policies have also not been able to cut down the smoking habits of the people. The tobacco demand is inelastic and therefore, a major factor driving the market growth. Furthermore, the introduction of next-generation products by major tobacco companies is another factor expected to fuel the market during the forecast period.

The industry segmented based on product was led by cigarettes. However, the next-generation products (NGPs) are projected to be the fastest-growing segments during the forecast period. The introduction of products such as e-cigarettes, vape, and oral nicotine products is witnessing an increased proliferation, especially among youths and millennials. Furthermore, major tobacco companies are also stepping up their strategies to incorporate the growing trend of NGPs. For instance, in November 2022, Philip Morris International introduced a tobacco heating system known as BONDS by IQOS, which utilizes heat instead of combustion to release the flavors of tobacco. This innovative technology significantly reduces the emission of harmful chemicals, boasting a remarkable 95% reduction when compared to traditional cigarettes. The product is now available in the Philippines and is specifically designed to cater to adult smokers, offering them a range of tobacco tastes to choose from.

The supermarket/hypermarket segment accounted for the largest market share in 2023 and is expected to maintain its dominance over the forecast period. The offline category which includes supermarkets and hypermarkets, smoke stores, and convenience stores among others has accounted for the largest share in the market due to the large volume of stores spread across the world, as well as the convenience they offer. Asia Pacific dominated the tobacco industry globally, primarily due to its huge population. Furthermore, the incremental growth of the working class and the stress associated with their jobs are also driving the consumption of tobacco.

The market for tobacco is characterized by the presence of major global players and fewer small regional players. The key market participants include Scandinavian Tobacco Group A/S, Swedish Match AB, Altria Group, Inc., KT&G Corp., Imperial Brands, Philip Morris Products S.A., British American Tobacco, Japan Tobacco Inc., China Tobacco., and ITC Limited among others.

Tobacco Market Report Highlights

• Next-generation products are projected to grow at a CAGR of 5.1% from 2024 to 2030 in the forecasted period owing to all the major companies diversifying their product portfolios to include more smoke-free and heated tobacco offerings

• Supermarket/hypermarket channels held the market share of 50.3% in 2023. Consumers prefer these stores as they offer considerable discounts and offers and are present in close proximity to the users

• Asia Pacific held the largest market during the forecast period. The rising number of the working population and the resultant addition of tobacco consumers are driving the market growth



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Products & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Product Outlook
2.3. Distribution Channel Outlook
Chapter 3. Tobacco Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.2.1. Raw Material Outlook
3.2.2. Manufacturing and Technology Outlook
3.2.3. Profit Margin Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Market Opportunities
3.3.4. Market Challenges
3.4. Industry Analysis - Porter’s Five Forces Analysis
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Buyer Behavior Analysis
4.1. Buyer Trends and Preferences
4.2. Factors Affecting Buying Decision
4.3. Buyer Product Adoption
4.4. Observations & Recommendations
Chapter 5. Tobacco Market: Product Estimates & Trend Analysis
5.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
5.2. Smokeless
5.2.1. Market estimates and forecast for smokeless, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.3. Cigarettes
5.3.1. Market estimates and forecast for cigarettes, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.4. Cigars & Cigarillos
5.4.1. Market estimates and forecast for tobacco with cigars & cigarillos 2018 - 2030 (USD Billion)
5.5. Next Generation Products
5.5.1. Market estimates and forecast for next-generation products, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.6. Kretek
5.6.1. Market estimates and forecast for kretek, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.7. Others
5.7.1. Market estimates and forecast for other, 2018 - 2030 (USD Billion)
Chapter 6. Tobacco Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
6.1. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
6.1.1. Supermarket/Hypermarket
6.1.1.1. Market estimates and forecast through supermarket/hypermarket, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.1.2. Convenience Stores
6.1.2.1. Market estimates and forecast through convenience Stores, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.1.3. Tobacco Shops
6.1.3.1. Market estimates and forecast through specialty stores, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.1.4. Online
6.1.4.1. Market estimates and forecast through online, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.1.5. Others
6.1.5.1. Market estimates and forecast through others, 2018 - 2030 (USD Billion)
Chapter 7. Tobacco Market: Regional Estimates & Trend Analysis
7.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
7.2. North America
7.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.2.2. Market estimates and forecast, by product, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.2.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.2.4. U.S.
7.2.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.2.4.2. Market estimates and forecast, by product, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.2.4.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.2.5. Mexico
7.2.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.2.5.2. Market estimates and forecast, by product, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.2.5.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.2.6. Canada
7.2.6.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.2.6.2. Market estimates and forecast, by product, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.2.6.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3. Europe
7.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.2. Market estimates and forecast, by product, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.4. UK
7.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.4.2. Market estimates and forecast, by product, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.4.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.5. Germany
7.3.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.5.2. Market estimates and forecast, by product, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.5.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.6. France
7.3.6.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.6.2. Market estimates and forecast, by product, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.6.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.7. Italy
7.3.7.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.7.2. Market estimates and forecast, by product, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.7.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.8. Bulgaria
7.3.8.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.8.2. Market estimates and forecast, by product, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.8.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.9. Scandinavia
7.3.9.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.9.2. Market estimates and forecast, by product, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.9.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.10. Spain
7.3.10.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.10.2. Market estimates and forecast, by product, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.10.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4. Asia Pacific
7.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.2. Market estimates and forecast, by product, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.4. China
7.4.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.4.2. Market estimates and forecast, by product, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.4.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.5. Indonesia
7.4.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.5.2. Market estimates and forecast, by product, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.5.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.6. Japan
7.4.6.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.6.2. Market estimates and forecast, by product, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.6.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.7. India
7.4.7.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.7.2. Market estimates and forecast, by product, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.7.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.8. Malaysia
7.4.8.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.8.2. Market estimates and forecast, by product, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.8.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.5. Central & South America
7.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.5.2. Market estimates and forecast, by product, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.5.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.5.4. Brazil
7.5.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.5.4.2. Market estimates and forecast, by product, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.5.4.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.5.5. Argentina
7.5.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.5.5.2. Market estimates and forecast, by product, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.5.5.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6. Middle East & Africa
7.6.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6.2. Market estimates and forecast, by product, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6.4. UAE
7.6.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6.4.2. Market estimates and forecast, by product, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6.4.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6.5. South Africa
7.6.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6.5.2. Market estimates and forecast, by product, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6.5.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6.6. Egypt
7.6.6.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6.6.2. Market estimates and forecast, by product, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6.6.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Billion)
Chapter 8. Competitive Landscape
8.1. Recent developments & impact analysis, by key market participants
8.2. Company Categorization
8.3. Participant’s Overview
8.4. Financial Performance
8.5. Product Benchmarking
8.6. Company Market Share Analysis, 2023 (%)
8.7. Company Heat Map Analysis
8.8. Strategy Mapping
8.9. List of key companies analyzed in this section include:
8.9.1. Scandinavian Tobacco Group A/S
8.9.2. Swedish Match AB
8.9.3. Altria Group, Inc.
8.9.4. KT&G Corp.
8.9.5. Imperial Brands
8.9.6. Philip Morris Products S.A.
8.9.7. British American Tobacco
8.9.8. Japan Tobacco Inc.
8.9.9. China Tobacco.
8.9.10. ITC Limited

 

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