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アプリ内課金市場規模、シェア、動向分析レポート:オペレーティングシステム別(Android、iOS)、タイプ別(消耗品、非消耗品、自動更新サブスクリプション、非更新サブスクリプション)、アプリケーション別、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年


In-app Purchase Market Size, Share & Trends Analysis Report By Operating System (Android, iOS), By Type (Consumable, Non-Consumable, Auto-Renewable Subscription, Non-Renewing Subscriptions), By Application, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

アプリ内課金市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のアプリ内課金市場規模は2023年から2030年にかけて年平均成長率12.9%を記録し、2030年には4499億ドルに達すると予測さ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2023年12月11日 US$4,950
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150 英語

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サマリー

アプリ内課金市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のアプリ内課金市場規模は2023年から2030年にかけて年平均成長率12.9%を記録し、2030年には4499億ドルに達すると予測されている。自動化され統合されたソリューションへの欲求の高まりは、市場の成長にとって良い兆候である。技術的に高度なアプリ内課金(IAP)ソリューションの需要は、人的資源への依存を減らし、雑務を最小限に抑え、手作業によるミスを減らすために、簡素化された堅牢なソフトウェアを選択する企業が増えていることから高まっている。例えば、モバイル・アプリケーションやデジタル・ウォレットは、物理的なロイヤルティや古いパンチカードに取って代わっている。このような動きは、顧客に手間をかけさせないだけでなく、企業にも顧客行動に対するより良い洞察をもたらす。

アプリ内課金ソリューションにより、ユーザーは顧客がどのようにビジネスに関与しているか、リアルタイムの統計を見ることができる。企業はこの情報を利用して、ロイヤリティ・プログラムやブランドを強化するためのユニークで効果的な方法を生み出すことができる。各消費者向けのソフトウェアでは、個別のプロファイルを作成することもできる。さらに、企業は顧客の行動に応じて、消費者の関与、サブスクリプションの利用状況、利用頻度をモニターし、把握することができる。カスタマー・サービス・マネージャー(CSM)は、特定の消費者をターゲットにしたプログラムや計画を策定し、顧客の維持、満足度、エンゲージメントを高める。

スマートフォンユーザーの急速な増加は、より多くの個人がオンライン広告に接し、オンラインショッピングを検討するよう促していることを示唆している。スマートフォンを所有し、インターネットを利用する個人の数は、先進国では依然として高いが、新興国では増加している。特にアジア太平洋、中南米、中東の新興経済圏では、インターネット・ユーザーの数が増加しており、市場の成長に寄与すると予想される。そのため、スマートフォンの普及、インターネット利用率の上昇、オンラインショッピングに対する消費者の嗜好の高まりなどが、市場の成長を後押しする主な要因となっている。

アプリ内課金市場レポートハイライト

- iOSセグメントが世界市場の収益を独占し、2022年の市場シェアを占めた。このオペレーティングシステムは、潜在的なストライキのための表面積を最小限に抑えることによってセキュリティを向上させ、インターネットに接続されていなくてもプログラムが機能することを保証する。

- 自動更新可能なサブスクリプション・セグメントが世界市場の収益を独占し、2022年の市場シェアを占めた。顧客は、定期的なプランに自動的に登録されれば、解約したりライバルに乗り換えたりする可能性が低くなり、顧客生涯価値と継続率を高めることができる。

- ゲーム分野は、2022年の市場シェアで世界市場の収益を独占した。同分野の成長は、人口動態の拡大、アクセシビリティの向上、社会的交流、人口増加に起因している。

- アップル社、ディズニー社、キング・ドット・コム社、ネットフリックス社、ロブロックス社、グーグル社などの企業がアプリ内課金産業の分野に参入しており、既存の競合他社に有望な競争をもたらす可能性が高い。

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目次

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope
1.1 Market Segmentation & Scope
1.2 Market Definitions
1.3 Information Procurement
1.3.1 Information Analysis
1.3.2 Market Formulation & Data Visualization
1.3.3 Data Validation & Publishing
1.4 Research Scope And Assumptions
1.4.1 List Of Data Sources
Chapter 2 Executive Summary
2.1 In-App Purchase Market Snapshot
2.2 In-App Purchase - Segment Snapshot (1/2)
2.3 In-App Purchase - Segment Snapshot (2/2)
2.4 In-App Purchase - Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3 In-App Purchase Market Overview
3.1 Market Lineage Outlook
3.2 Value Chain Analysis
3.3 Market Dynamics
3.3.1 Market Driver Analysis
3.3.2 Market Restraint Analysis
3.3.3 Market Opportunity Analysis
3.4 Industry Analysis Tools
3.4.1 Porter’s Analysis
3.4.2 Macroeconomic Analysis
3.5 In-App Purchase Market - Covid-19 Impact Analysis
Chapter 4 In-App Purchase Market: Operating System Estimates & Trend Analysis
4.1 Operating System Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
4.2 In-App Purchase Market Estimates & Forecast, By Operating System (USD Billion)
4.2.1 Android
4.2.2 iOS
4.2.3 Others
Chapter 5 In-App Purchase Market: Type Estimates & Trend Analysis
5.1 Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
5.2 In-App Purchase Market Estimates & Forecast, By Type (USD Billion)
5.2.1 Consumable
5.2.2 Non-Consumable
5.2.3 Auto Renewable Subscription
5.2.4 Non-Renewing Subscriptions
Chapter 6 In-App Purchase Market: Application Estimates & Trend Analysis
6.1 Application Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
6.2 In-App Purchase Market Estimates & Forecast, By Application (USD Billion)
6.2.1 Gaming
6.2.2 Entertainment & Music
6.2.3 Health & Fitness
6.2.4 Travel & Action
6.2.5 Social Networking
6.2.6 Finance
6.2.7 Others
Chapter 7 Regional Estimates & Trend Analysis
7.1 In-App Purchase Market: Regional Outlook
7.2 North America
7.2.1 North America In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.2.2 U.S.
7.2.2.1 U.S. In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.2.3 Canada
7.2.3.1 Canada In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3 Europe
7.3.1 Europe In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.2 U.K.
7.3.2.1 U.K. In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.3 Germany
7.3.3.1 Germany In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.4 France
7.3.4.1 France In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.5 Italy
7.3.5.1 Italy In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.6 Spain
7.3.6.1 Spain In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4 Asia Pacific
7.4.1 Asia Pacific In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.2 China
7.4.2.1 China In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.3 Japan
7.4.3.1 Japan In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.4 India
7.4.4.1 India In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.5 South Korea
7.4.5.1 South Korea In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.5 Latin America
7.5.1 Latin America In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.5.2 Brazil
7.5.2.1 Brazil In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.5.3 Mexico
7.5.3.1 Mexico In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6 Middle East And Africa
7.6.1 Middle East And Africa In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6.2 UAE
7.6.2.1 UAE In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6.3 Saudi Arabia
7.6.3.1 Saudi Arabia In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6.4 South Africa
7.6.4.1 South Africa In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
Chapter 8 In-App Purchase Market - Competitive Landscape
8.1 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
8.1.1 Apple Inc.
8.1.2 Disney
8.1.3 Google LLC
8.1.4 King.com Ltd.
8.1.5 Netflix, Inc.
8.1.6 Creative Clicks
8.1.7 AdMaven
8.1.8 POCKETGUARD
8.1.9 PubMatic
8.1.10 Roblox Corporation
8.1.11 InMobi
8.1.12 Brainly
8.1.13 Recurly
8.1.14 Propeller Ads
8.1.15 Tango
8.2 Company Categorization
8.3 Participant’s Overview
8.4 Financial Performance
8.5 Product Benchmarking
8.7 Company Market Share Analysis, 2022
8.7 Company Heat Map Analysis
8.8 Strategy Mapping
8.8.1 Expansion/Divestiture
8.8.2 Mergers & Acquisition
8.8.3 Collaborations/Partnerships
8.8.4 New Product Launches
8.8.5 Investments

 

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Summary

In-app Purchase Market Growth & Trends

The global in-app purchase market size is anticipated to reach USD 449.90 billion by 2030, registering a CAGR of 12.9% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The increased desire for automated and integrated solutions bodes well for the market's growth. The demand for technologically advanced in-app purchase (IAP) solutions is growing as more businesses are opting for simplified and robust software to reduce reliance on human resources, minimize mundane chores, and reduce manual errors. For instance, mobile applications and digital wallets have mostly replaced physical loyalty and old punch cards. This move gives customers ease while also providing businesses with better insight into customer behavior.

The in-app purchase solutions allow the user to see real-time statistics on how customers interact with their business. Organizations can use this information to generate unique and effective ways to strengthen loyalty programs and the brand. The software for each consumer can also create individual profiles. Furthermore, firms can monitor and comprehend consumer involvement, subscription utilization, and usage frequency depending on customer behavior. Customer Service Managers (CSMs) develop programs and plans to target specific consumers to increase customer retention, satisfaction, and engagement.

The rapid increase in the number of smartphone users suggests that more individuals are exposed to online ads and prompted to consider online shopping. The number of individuals owning a smartphone or using the internet remains high in developed economies, whereas it is increasing in emerging economies. The growing number of internet users, particularly in the emerging economies of Asia Pacific, Latin America, and the Middle East, is expected to contribute to the growth of the market. Therefore, the rising proliferation of smartphones, growing internet usage rate, and rising consumer preference for online shopping are among the primary factors propelling the growth of the market.

In-app Purchase Market Report Highlights

• The iOS segment dominated the global market revenue, with a market share in 2022. The operating system increases security by minimizing the surface area for potential strikes and ensures that programs can function even while not connected to the internet.

• The auto-renewable subscription segment dominated the global market revenue, with a market share in 2022. Customers are less likely to cancel or switch to a rival if they are automatically enrolled in a recurring plan, which can boost customer lifetime value and retention rate.

• The gaming segment dominated the global market revenue, with a market share in 2022. The segment growth can be attributed to the broadening demographics, increased accessibility, social interaction, and population growth.

• Companies such Apple Inc., Disney, King.com Ltd., Netflix, Inc., Roblox Corporation, and Google LLC, among others are in the field of in-app purchase industry that are likely to pose promising competition to the existing competitors



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope
1.1 Market Segmentation & Scope
1.2 Market Definitions
1.3 Information Procurement
1.3.1 Information Analysis
1.3.2 Market Formulation & Data Visualization
1.3.3 Data Validation & Publishing
1.4 Research Scope And Assumptions
1.4.1 List Of Data Sources
Chapter 2 Executive Summary
2.1 In-App Purchase Market Snapshot
2.2 In-App Purchase - Segment Snapshot (1/2)
2.3 In-App Purchase - Segment Snapshot (2/2)
2.4 In-App Purchase - Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3 In-App Purchase Market Overview
3.1 Market Lineage Outlook
3.2 Value Chain Analysis
3.3 Market Dynamics
3.3.1 Market Driver Analysis
3.3.2 Market Restraint Analysis
3.3.3 Market Opportunity Analysis
3.4 Industry Analysis Tools
3.4.1 Porter’s Analysis
3.4.2 Macroeconomic Analysis
3.5 In-App Purchase Market - Covid-19 Impact Analysis
Chapter 4 In-App Purchase Market: Operating System Estimates & Trend Analysis
4.1 Operating System Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
4.2 In-App Purchase Market Estimates & Forecast, By Operating System (USD Billion)
4.2.1 Android
4.2.2 iOS
4.2.3 Others
Chapter 5 In-App Purchase Market: Type Estimates & Trend Analysis
5.1 Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
5.2 In-App Purchase Market Estimates & Forecast, By Type (USD Billion)
5.2.1 Consumable
5.2.2 Non-Consumable
5.2.3 Auto Renewable Subscription
5.2.4 Non-Renewing Subscriptions
Chapter 6 In-App Purchase Market: Application Estimates & Trend Analysis
6.1 Application Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
6.2 In-App Purchase Market Estimates & Forecast, By Application (USD Billion)
6.2.1 Gaming
6.2.2 Entertainment & Music
6.2.3 Health & Fitness
6.2.4 Travel & Action
6.2.5 Social Networking
6.2.6 Finance
6.2.7 Others
Chapter 7 Regional Estimates & Trend Analysis
7.1 In-App Purchase Market: Regional Outlook
7.2 North America
7.2.1 North America In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.2.2 U.S.
7.2.2.1 U.S. In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.2.3 Canada
7.2.3.1 Canada In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3 Europe
7.3.1 Europe In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.2 U.K.
7.3.2.1 U.K. In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.3 Germany
7.3.3.1 Germany In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.4 France
7.3.4.1 France In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.5 Italy
7.3.5.1 Italy In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.6 Spain
7.3.6.1 Spain In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4 Asia Pacific
7.4.1 Asia Pacific In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.2 China
7.4.2.1 China In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.3 Japan
7.4.3.1 Japan In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.4 India
7.4.4.1 India In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.5 South Korea
7.4.5.1 South Korea In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.5 Latin America
7.5.1 Latin America In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.5.2 Brazil
7.5.2.1 Brazil In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.5.3 Mexico
7.5.3.1 Mexico In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6 Middle East And Africa
7.6.1 Middle East And Africa In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6.2 UAE
7.6.2.1 UAE In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6.3 Saudi Arabia
7.6.3.1 Saudi Arabia In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6.4 South Africa
7.6.4.1 South Africa In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
Chapter 8 In-App Purchase Market - Competitive Landscape
8.1 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
8.1.1 Apple Inc.
8.1.2 Disney
8.1.3 Google LLC
8.1.4 King.com Ltd.
8.1.5 Netflix, Inc.
8.1.6 Creative Clicks
8.1.7 AdMaven
8.1.8 POCKETGUARD
8.1.9 PubMatic
8.1.10 Roblox Corporation
8.1.11 InMobi
8.1.12 Brainly
8.1.13 Recurly
8.1.14 Propeller Ads
8.1.15 Tango
8.2 Company Categorization
8.3 Participant’s Overview
8.4 Financial Performance
8.5 Product Benchmarking
8.7 Company Market Share Analysis, 2022
8.7 Company Heat Map Analysis
8.8 Strategy Mapping
8.8.1 Expansion/Divestiture
8.8.2 Mergers & Acquisition
8.8.3 Collaborations/Partnerships
8.8.4 New Product Launches
8.8.5 Investments

 

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