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米国コンシェルジュ医療市場規模・シェア・動向分析レポート 専門分野別(プライマリケア、小児科、整体、内科、循環器、精神科)、所有者別(スタンドアロン、グループ)、セグメント別予測、2023~2030年


U.S. Concierge Medicine Market Size, Share & Trends Analysis Report By Specialty (Primary Care, Pediatrics, Osteopathy, Internal Medicine, Cardiology, Psychiatry), By Ownership (Standalone, Group), And Segment Forecasts, 2023 - 2030

米国コンシェルジュ医療市場の成長・動向 Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、米国のコンシェルジュ医療市場規模は、2030年までに133億米ドルに達すると予測されています。2023年から2030年... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2023年1月17日 US$5,950
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サマリー

米国コンシェルジュ医療市場の成長・動向

Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、米国のコンシェルジュ医療市場規模は、2030年までに133億米ドルに達すると予測されています。2023年から2030年までのCAGRは10.32%で拡大すると予想されています。医師の予約待ち時間の増加、医師不足、慢性疾患の有病率の上昇により、患者は従来の環境から非伝統的なケア環境へと移行します。このことは、医師と過ごす時間の増加、入院の減少、予防医療への注力と相まって、市場の成長を後押ししています。

コンシェルジュ医療は、患者さんだけでなく、医療提供者にとっても有益です。そのため、多くの医師がこの診療に移行しています。コンシェルジュ・メディシン・トゥデイ社によると、全米で約10,000~25,000人の医師が加入しており、コンシェルジュ・プログラムに移行する女性医師も多い。女性医師は燃え尽き症候群やストレスが多い。医師の燃え尽き症候群は、コンシェルジュ医療の導入が進んでいる一番の理由です。

ハイブリッドコンシェルジュモデルは、プライマリケア医不足の問題にうまく対処しています。ハイブリッドモデルでは、プライマリケア医が、定額制のケアか、保険診療による従来のケアかを患者に選択させることができます。医師不足のため、医療へのアクセスが難しくなり、多くの患者が便利な治療を求めてコンシェルジュ医に移行することになります。定額制のモデルは、医師が不足している場合でも、簡単に医療を受けられるようにするものです。このことは、予測期間中、市場を牽引するものと思われます。

米国コンシェルジュメディスン市場レポートハイライト

- 患者の意識の高まり、可処分所得の増加、質の高い医療サービスに対する需要の高まりが、米国におけるコンシェルジュ医療の需要を高めると予想されている。

- 2022年の米国コンシェルジュ医療市場は、プライマリーケア部門が売上高で優位に立った。プライマリケアサービスに対する需要の高まりと、大規模な高齢化により、既存の医師の業務負担が増加しています。そのため、ストレスを軽減し、ワークライフバランスを保つために、多くの医師が患者数を抑えた会員制医療に縮小しています。このことは、この分野の成長を促進すると予想されます。

- 会員制モデルで提供されるVIPサービスにより、2022年にはグループセグメントが市場の上位を占めた。リテイナーモデルへの移行には、法令順守、広告宣伝、患者とのコミュニケーションが必要なため、多くの医師がコンシェルジュ医療会社と診療所を統合しています。これがこのセグメントの成長を後押ししています。

- コンシェルジュ医療は、従来の医療と比較すると価格は高いですが、患者さんはお金に見合った価値のあるサービスを受けることができます。医師は患者に十分な注意を払い、個人的なケアを提供します。

- COVID-19の流行時には、糖尿病などの慢性疾患で継続的なモニタリングを必要とする患者の存在により、会員制ケアの需要が急増しました。多くのコンシェルジュ医師は、こうした患者とバーチャルにつながる遠隔医療を積極的に導入しています。



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目次

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope
1.1 Market Segmentation & Scope
1.1.1 Estimates and Forecast Timeline
1.2 Research Methodology
1.3 Information Procurement
1.3.1 Purchased Database
1.3.2 GVR’s Internal Database
1.3.3 Secondary Sources
1.3.4 Primary Research
1.3.5 Details of Primary Research
1.4 Information or Data Analysis
1.4.1 Data Analysis Models
1.5 Market Formulation & Validation
1.6 Model Details
1.6.1 Volume Price Analysis
1.7 List of Secondary Sources
1.8 List of Abbreviations
1.9 Objectives
1.9.1 OBJECTIVE 1
1.9.2 OBJECTIVE 2
1.9.3 OBJECTIVE 3
Chapter 2 Executive Summary
2.1 Market Snapshot
2.2 Segment Outlook
2.3 Competitive Landscape
Chapter 3 Market Variables, Trends, & Scope
3.1 Market Lineage Outlook
3.1.1 Parent market outlook
3.1.2 Ancillary market outlook
3.2 Market Dynamics
3.2.1 Market driver analysis
3.2.1.1 Advantages of concierge medicine to patients
3.2.1.2 Rising adoption of concierge medicine among physicians
3.2.1.3 Shortage of primary care physicians
3.2.1.4 Entry of specialists in concierge medicine
3.2.2 Market restraint analysis
3.2.2.1 Lack of health insurance coverage
3.2.2.2 Competition from retail clinics
3.2.2.3 Impact on patient care access due to physicians downsizing patient panel
3.3 Business Environment Analysis Tools
3.3.1 PESTLE Analysis
3.3.1.1 Political & legal landscape
3.3.1.2 Economic & social landscape
3.3.1.3 Technological landscape
3.3.2 Porter’s Five Forces Analysis
3.3.2.1 Competitive rivalry
3.3.2.2 Bargaining power of suppliers
3.3.2.3 Bargaining power of buyers
3.3.2.4 Threat of new entrants
3.3.2.5 Threat of substitutes
3.4 Penetration & Growth Prospect Mapping, 2022
3.5 Impact of COVID-19: Qualitative Analysis
3.6 U.S. Concierge Medicine Pricing Analysis
Chapter 4 U.S. Concierge Medicine Market: Specialty Analysis
4.1 U.S. Concierge Medicine Specialty Market Share Analysis, 2022 & 2030
4.2 Segment Dashboard
4.3 Market Size & Forecasts and Trend Analysis, 2018 to 2030 for Application
4.3.1 Primary Care
4.3.1.1 Primary care market, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3.2 Internal Medicine
4.3.2.1 Internal medicine market, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3.3 Pediatrics
4.3.3.1 Pediatrics market, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3.4 Cardiology
4.3.4.1 Cardiology market, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3.5 Osteopathy
4.3.5.1 Osteopathy market, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3.6 Psychiatry
4.3.6.1 Psychiatry market, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3.7 Others
4.3.7.1 Others market, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 5 U.S. Concierge Medicine Market: Ownership Analysis
5.1 U.S. Concierge Medicine Market Share Analysis, 2022 & 2030
5.2 Segment Dashboard
5.3 Market Size & Forecasts and Trend Analysis, 2018 to 2030 for Ownership
5.3.1 Group
5.3.1.1 Group market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.2 Standalone
5.3.2.1 Standalone market, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6 Competitive Analysis
6.1 Recent Developments & Impact Analysis, by Key Market Participants
6.2 Competition Categorization
6.3 Company Market Position Analysis
6.4 Participant’s Overview
6.4.1 MDVIP
6.4.2 Signature MD
6.4.3 Crossover Health
6.4.4 Specialdocs Consultants, LLC
6.4.5 PartnerMD
6.4.6 Concierge Consultants & Cardiology
6.4.7 Castle Connolly Private Health Partners
6.4.8 Peninsula Doctor
6.4.9 Cambell Family Medicine
6.4.10 Destination Health
6.4.11 Priority Physicians, Inc.
6.4.12. U.S. San Diego Health
6.5 Financial Performance
6.5.1 Strategy Mapping
6.5.1.1 Mergers & acquisition
6.5.1.2 Partnerships & collaborations
6.5.1.3 Expansion
6.5.1.4 Product/service launch
6.5.1.5 Others

 

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Summary

U.S. Concierge Medicine Market Growth & Trends

The U.S. concierge medicine market size is expected to reach USD 13.3 billion by 2030, based on a new report by Grand View Research, Inc. The market is expected to expand at a CAGR of 10.32% from 2023 to 2030. Rising waiting time for a physician appointment, shortage of physicians and rising prevalence of chronic diseases drive patients from conventional settings to non-traditional care settings. This, coupled with more time with physicians, fewer hospitalizations, and a focus on preventive care is driving the growth of the market.

Concierge medicine is not only beneficial for patients but also for providers. Owing to this, many physicians are switching to this practice. As per Concierge Medicine Today, LLC there are around 10,000 to 25,000 physicians or subscription-based programs across the U.S. A large number of female doctors are switching to a concierge practice. Female doctors are more burned out and stressed. Physician burnout is the prime reason for the increasing adoption of concierge medicine.

The hybrid concierge model successfully addresses the issues of primary care physician shortages. In the hybrid model, the primary care doctor provides an option to patients to choose between subscription-based care or receiving care in the traditional way under insurance. Owing to the shortage of physicians, access to healthcare will become difficult resulting in many patients moving to concierge physicians for convenient care. The subscription-based model will ensure easy access to care even if there is a physician shortage. This is expected to drive the market over the forecast period.

U.S. Concierge Medicine Market Report Highlights

• Growing patient awareness, rising disposable income, and increasing demand for quality healthcare services are anticipated to boost the demand for concierge medicine in the U.S. The interest of the millennials in concierge practice is increasing owing to its advantages, which are favoring the market growth

• The primary care segment dominated the U.S. concierge medicine market in terms of revenue in 2022. Growing demand for primary care services and a sizeable aging population have increased the work burden on existing physicians. Hence, to reduce their stress and maintain work-life balance, many physicians are downsizing to membership-based medicine where they keep less patient volume. This is expected to fuel the segment’s growth

• The group segment held the top portion of the market in 2022 owing to the VIP services provided in the membership model. As transitioning to a retainer model requires legal compliance, high advertisement, and patient communication, many physicians merge their practice with concierge medicine companies. This is propelling the segment’s growth

• Although concierge medicine is priced high when compared to traditional care, the patients get value services for their money. The physicians give full attention to their patients and provide personalized care

• The demand for membership-based care skyrocketed during the COVID-19 pandemic due to the presence of patients with chronic diseases such as diabetes that require continuous monitoring. Many concierge physicians are actively adopting telemedicine to connect to these patients virtually



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope
1.1 Market Segmentation & Scope
1.1.1 Estimates and Forecast Timeline
1.2 Research Methodology
1.3 Information Procurement
1.3.1 Purchased Database
1.3.2 GVR’s Internal Database
1.3.3 Secondary Sources
1.3.4 Primary Research
1.3.5 Details of Primary Research
1.4 Information or Data Analysis
1.4.1 Data Analysis Models
1.5 Market Formulation & Validation
1.6 Model Details
1.6.1 Volume Price Analysis
1.7 List of Secondary Sources
1.8 List of Abbreviations
1.9 Objectives
1.9.1 OBJECTIVE 1
1.9.2 OBJECTIVE 2
1.9.3 OBJECTIVE 3
Chapter 2 Executive Summary
2.1 Market Snapshot
2.2 Segment Outlook
2.3 Competitive Landscape
Chapter 3 Market Variables, Trends, & Scope
3.1 Market Lineage Outlook
3.1.1 Parent market outlook
3.1.2 Ancillary market outlook
3.2 Market Dynamics
3.2.1 Market driver analysis
3.2.1.1 Advantages of concierge medicine to patients
3.2.1.2 Rising adoption of concierge medicine among physicians
3.2.1.3 Shortage of primary care physicians
3.2.1.4 Entry of specialists in concierge medicine
3.2.2 Market restraint analysis
3.2.2.1 Lack of health insurance coverage
3.2.2.2 Competition from retail clinics
3.2.2.3 Impact on patient care access due to physicians downsizing patient panel
3.3 Business Environment Analysis Tools
3.3.1 PESTLE Analysis
3.3.1.1 Political & legal landscape
3.3.1.2 Economic & social landscape
3.3.1.3 Technological landscape
3.3.2 Porter’s Five Forces Analysis
3.3.2.1 Competitive rivalry
3.3.2.2 Bargaining power of suppliers
3.3.2.3 Bargaining power of buyers
3.3.2.4 Threat of new entrants
3.3.2.5 Threat of substitutes
3.4 Penetration & Growth Prospect Mapping, 2022
3.5 Impact of COVID-19: Qualitative Analysis
3.6 U.S. Concierge Medicine Pricing Analysis
Chapter 4 U.S. Concierge Medicine Market: Specialty Analysis
4.1 U.S. Concierge Medicine Specialty Market Share Analysis, 2022 & 2030
4.2 Segment Dashboard
4.3 Market Size & Forecasts and Trend Analysis, 2018 to 2030 for Application
4.3.1 Primary Care
4.3.1.1 Primary care market, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3.2 Internal Medicine
4.3.2.1 Internal medicine market, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3.3 Pediatrics
4.3.3.1 Pediatrics market, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3.4 Cardiology
4.3.4.1 Cardiology market, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3.5 Osteopathy
4.3.5.1 Osteopathy market, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3.6 Psychiatry
4.3.6.1 Psychiatry market, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3.7 Others
4.3.7.1 Others market, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 5 U.S. Concierge Medicine Market: Ownership Analysis
5.1 U.S. Concierge Medicine Market Share Analysis, 2022 & 2030
5.2 Segment Dashboard
5.3 Market Size & Forecasts and Trend Analysis, 2018 to 2030 for Ownership
5.3.1 Group
5.3.1.1 Group market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.2 Standalone
5.3.2.1 Standalone market, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6 Competitive Analysis
6.1 Recent Developments & Impact Analysis, by Key Market Participants
6.2 Competition Categorization
6.3 Company Market Position Analysis
6.4 Participant’s Overview
6.4.1 MDVIP
6.4.2 Signature MD
6.4.3 Crossover Health
6.4.4 Specialdocs Consultants, LLC
6.4.5 PartnerMD
6.4.6 Concierge Consultants & Cardiology
6.4.7 Castle Connolly Private Health Partners
6.4.8 Peninsula Doctor
6.4.9 Cambell Family Medicine
6.4.10 Destination Health
6.4.11 Priority Physicians, Inc.
6.4.12. U.S. San Diego Health
6.5 Financial Performance
6.5.1 Strategy Mapping
6.5.1.1 Mergers & acquisition
6.5.1.2 Partnerships & collaborations
6.5.1.3 Expansion
6.5.1.4 Product/service launch
6.5.1.5 Others

 

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