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家電用リサイクルプラスチック市場規模・シェア・トレンド分析レポート:供給源別(ノンボトル・リジッド、ボトル)、製品別(PC、PC/ABS、PET、PS、PP、ABS)、用途別、地域別、セグメント別予測、2021年~2028年


Post-consumer Recycled Plastics In Consumer Electronics Market Size, Share & Trends Analysis Report By Source (Non-bottle Rigid, Bottles) By Product (PC, PC/ABS, PET, PS, PP, ABS), By Application, By Region, And Segment Forecasts, 2021 - 2028

家電用リサイクルプラスチック市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、民生用電子機器における消費者使用後のリサイクルプラスチックの世界市場規模は、2028年までに21.6百万米ド... もっと見る

 

 

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Grand View Research
グランドビューリサーチ
2021年8月20日 US$5,950
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サマリー

家電用リサイクルプラスチック市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、民生用電子機器における消費者使用後のリサイクルプラスチックの世界市場規模は、2028年までに21.6百万米ドルに達する見込みです。この市場は、2021年から2028年にかけて、8.6%のCAGRで拡大すると予測されています。家電製品の生産に使用される消費者使用後の再生プラスチック樹脂の採用が増加していることが、予測期間中の市場の成長を促進すると予測されています。電子機器の廃棄物の増加は世界的な問題となっており、多くの国がその対策に乗り出しています。多くの企業が電子機器製品に使用済み再生プラスチックの導入を開始し、持続可能性の目標に含めています。

COVID-19の大流行により、電子製品は消費者のライフスタイルに欠かせないものとなっています。加えて、環境保護のための意識向上プログラムが増加しており、消費者と電子機器メーカーの双方が、増加する電子廃棄物について十分な情報を得られるようになっています。多くの最終製品メーカーは、すでに自社製品に消費者使用後の再生プラスチックを使用し始めています。これにより、原材料費を抑えることができるだけでなく、他社と比べて環境に優しい企業としての地位を確立することができます。例えば、Lenovo Group Limitedは、ノートブック、デスクトップ、ワークステーション、モニター、およびアクセサリーの製造に再生プラスチックを使用しています。

レノボは、2007年にThinkVision L193Pモニターの製造に、廃ペットボトルを原料とする30%のPCC(Post-Consumer Recycl Content)プラスチックの使用を開始しました。同社の年表によると、2010年までにサプライヤーから調達したプラスチックの10%以上に再生プラスチックを使用していました。2017年、レノボはPCCサプライヤーと協力して、クローズドループのPCC材料を製品や包装材に使用しました。それ以来、レノボはクローズドループのポストコンシューマーリサイクルプラスチックの使用を、2018年の21製品から2019年の66製品に拡大しました。これにより、同社の製品ポートフォリオにおける再生プラスチックの使用量は214%増加しました。

2021年5月、日本エイサー株式会社は、消費者使用後の再生プラスチックを使用した初のノートパソコンを発表しました。Acer Aspire Vero」は、デバイスのシャーシとキーボードに再生プラスチックを使用しています。2020年2月、Hewlett-Packard Development Company, L.P.は、新しいPavilionノートブックシリーズを発表し、スピーカーの筐体の構造に消費者リサイクルプラスチックと海洋由来のプラスチックを使用することを発表しました。これにより、約92,000本のペットボトルを海や埋め立て地に捨てずに済むと試算されています。スマートフォンメーカーのApple, Inc.は、2020年10月、iPhone12モデルの14の部品に35%以上の再生プラスチックを使用することを発表しました。

環境意識の高まりを受けて、多くのエレクトロニクス企業が、持続可能性の目標の一環として、再生プラスチックを使用した電子機器の製造を推進しています。このことは、予測期間における消費者使用後の再生プラスチックの生産を促進する大きな要因の一つとなり、これらの原材料を使用して製造される電子機器の需要を促進することができます。

民生用電子機器における消費者使用済み再生プラスチック市場レポートのハイライト

- 売上高では、ポリカーボネートが2020年の市場で大きなシェアを占めており、予測期間中も大きな成長が見込まれている

- 2020年には、ノートパソコン用モニター筐体のアプリケーションセグメントが市場を支配し、売上高シェアの25.0%以上を占めた

- 2020年時点で、アジア太平洋地域は市場全体で64.0%以上の収益シェアを占めています。台湾、日本、中国、韓国など、家電製品の製造拠点が確立されていることが、この地域の市場成長にさらなる拍車をかけると予想されます。

- ここ数年、市場の成長を促進するために様々な戦略的イニシアチブがとられてきました。例えば、2020年9月、Trinseo社はドイツのINEOS Styrolution Group GmbHと共同で、フランスにリサイクルプラントを建設する計画を開始しました。この工場では、2025年までに、1日あたり50トンの消費者使用後のポリスチレン原料を処理し、最終製品に30%のリサイクルポリスチレン成分を使用する予定です。工場は2023年までに操業開始予定

 

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Summary

Post-consumer Recycled Plastics In Consumer Electronics Market Growth & Trends

The global post-consumer recycled plastics in consumer electronics market size is expected to reach USD 21.6 million by 2028, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is expected to expand at a CAGR of 8.6% from 2021 to 2028. Increasing adoption of the post-consumer recycled plastic resin in consumer electronics production is projected to fuel the market growth during the forecast period. Growing e-waste has become a global concern, which many countries have started addressing. Many companies have started implementing post-consumer recycled plastics in their electronic products and included them in their sustainability goals.

The COVID-19 pandemic has made electronic products an intrinsic part of consumer’s lifestyles. In addition, a rising number of environmental conservation awareness programs are being carried out, keeping both the consumers and electronic device manufacturers well-informed about the growing e-waste. Many end-use companies have already started using post-consumer recycled plastics in their products. This helps them to not only control the raw material cost but also position themselves environmentally friendly in comparison to their counterparts. For instance, Lenovo Group Limited uses recycled plastics in the manufacture of its notebooks, desktops, workstations, monitors, and accessories.

Lenovo began using 30% post-consumer recycled content (PCC) plastic derived from scrap PET bottles to produce ThinkVision L193P monitors in 2007. The company’s timeline shows that by 2010, over 10% of the plastics sourced from its supplier contained recycled plastic content. In 2017, Lenovo collaborated with a PCC supplier to use closed-loop PCC materials in its products and packaging materials. Since then, Lenovo has expanded the use of closed-loop post-consumer recycled plastics from 21 products in 2018 to 66 products in 2019. This has seen a 214% increase in recycled plastic usage in its product portfolio.

In May 2021, Acer, Inc. introduced its first laptop made from post-consumer recycled plastic. The Acer Aspire Vero uses recycled plastic in the device’s chassis and keyboard. In February 2020, the Hewlett-Packard Development Company, L.P. announced its new Pavilion notebook series to use consumer recycled and ocean-bound plastics in the construction of speaker housing. This is estimated to keep approximately 92,000 plastic bottles out of the oceans and landfills. Smartphone manufacturer, Apple, Inc., in October 2020, announced to use 35% or more recycled plastic in 14 components of its iPhone12 model.

Environmental awareness has propelled many electronics companies to produce electronic devices from recycled plastics as a part of their sustainability goals. This can prove to be one of the major driving factors for the production of post-consumer recycled plastic over the forecasted period and can fuel the demand for electronic devices manufactured using these raw materials.

Post-consumer Recycled Plastics In Consumer Electronics Market Report Highlights

• In terms of revenue, the polycarbonate segment accounted for a prominent share in the market in 2020 and is further expected to witness prominent growth over the forecast period

• The laptop monitor enclosures application segment dominated the market and accounted for more than 25.0% of the revenue share in 2020

• As of 2020, the Asia Pacific accounted for more than 64.0% revenue share in the overall market. The presence of a well-established manufacturing base for consumer electronics in Taiwan, Japan, China, and South Korea among other countries is anticipated to provide further impetus to the regional market growth

• Various strategic initiatives were recorded over the past few years to boost the growth of the market. For instance, in September 2020, Trinseo along with INEOS Styrolution Group GmbH, Germany initiated its plan to build a recycling plant in France. The plant is expected to process 50 tons of post-consumer polystyrene feedstock per day and use 30% of recycled polystyrene content in end products by 2025. The plant will be operational by 2023



 

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