世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インドのカラーストーン市場


India Colored Gemstones Market

インドのカラーストーン市場:世界の産業分析2018-2022年と機会評価2023-2033年 FMI社が発行したインドのカラーストーンに関する最新市場調査レポートは、2018-2022年の世界産業分析と2023-2033年の機会評価を... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Future Market Insights
フューチャーマーケットインサイツ
2024年8月21日 US$2,000
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
151 英語

※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
最新版の価格やページ数などの情報についてはお問合せください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

インドのカラーストーン市場:世界の産業分析2018-2022年と機会評価2023-2033年

FMI社が発行したインドのカラーストーンに関する最新市場調査レポートは、2018-2022年の世界産業分析と2023-2033年の機会評価を提供しています。この調査では、最も重要な市場力学の包括的な評価を提供しています。過去と現在の成長パラメータを徹底的に調査した後、市場の成長見通しを最大限の精度で得ています。

市場区分

石の種類別

- エメラルド
- ルビー
- サファイア

形状別 (需要の割合):

- ラウンド
- オーバル
- ペア
- クッション
- スクエアクッション
- スクエア
- 長方形
- 三角形
- フリーフォーム

製品タイプ別

- プレシャス
- セミプレシャス
- 合成石

用途別

- ジュエリー&装飾品(ファッションジュエリー)
- バングル
- ネックレス
- ペンダント
- イヤリング
- リング
- アンクレット
- ブローチ
- ラグジュアリー・アート
- アストロ

商品形態別

- ナチュラル
- 合成(ラボ作成)

カットタイプ別(需要に占める割合):

- ファセットスタイル
- 非ファセット

クラリティ別:

- タイプI
- タイプ - II
- タイプ - III

国別

- インド
- 北
- 南
- 西
- 東

報告書の章立て

エグゼクティブサマリー

本レポートのエグゼクティブサマリーには、世界市場の展望、需要サイドの動向、供給サイドの動向のほか、自動車レーダー試験システムに関するFMI分析および推奨事項が含まれています。

第01章 市場概要

本章では、インドのカラーストーン市場の詳細なセグメントと定義が記載されており、車両レーダーテストシステムに関する基本情報を理解するのに役立ちます。またこの章では、市場範囲、分類法、制限などを紹介し、読者がインド着色宝石市場レポートの市場カバレッジを理解するのに役立ちます。

第02章 市場の背景

この章では、石の種類別の加工方法の概要、消費者の購買パターンと傾向、政策展開と規制シナリオの詳細な分析が含まれています。また、マクロ経済要因の詳細な分析も含まれており、世界GDP成長率見通し、世界産業付加価値、個人消費、支出、近代貿易の普及、消費者物価指数などのトピックをカバーしています。本章では、市場をより深く理解するために、予測要因(関連性と影響)、バリューチェーン分析、市場ダイナミクス(促進要因、阻害要因、機会)も取り上げています。

第03章 インド有色宝石の世界市場需要分析2018-2022年および予測、2023-2033年

本章では、過去の市場価値(6億4410万米ドル)分析(2018-2022年)と現在および将来の市場価値(7億780万米ドル)および数量(10.5%)予測(2023-2033年)を掲載しています。予測は、前年比成長トレンド分析と絶対ドル機会分析国別に基づいている。

第04章 インド有色宝石の世界市場:価格分析

価格分析の章では、石の種類別に、地域別価格分析(USD/MT)、世界平均価格分析ベンチマーク、価格設定に影響を与える主な要因などを掲載しています。

第05章 インド有色宝石の世界市場分析 2018-2022年および予測 2023-2033年:石タイプ別

石の種類別に、インド有色宝石市場はエメラルド、ルビー、サファイアに区分されます。また、上記の石タイプ別の金額予測と前年比成長率比較も提供します。

第06章 インドのカラー宝石の世界市場分析2018-2022年および予測2023-2033年:形状別 (需要の割合)

形状別(需要割合)に基づき、インドのカラーストーン市場はラウンド、オーバル、ペア、クッション、スクエアクッション、スクエア、レクタングル、トライアングル、フリーフォームに区分されます。また、形状別(需要割合)に基づく市場魅力度分析も掲載しています。また、上記の形状別(需要割合)については、金額予測と前年比成長率の比較も提供します。

第07章 インド有色宝石の世界市場分析 2018-2022年および予測 2023-2033年:製品タイプ別

製品タイプ別に、インドのカラーストーン市場は貴石、半貴石、合成石に区分されます。また、製品タイプ別に基づく市場魅力度分析も掲載しています。また、上記の製品タイプ別の価値予測と前年比成長率比較も提供します。

第08章 インド有色宝石の世界市場分析 2018-2022年および予測 2023-2033年:用途別

用途別に、インドのカラーストーン市場は、ジュエリー&装飾品(バングル、ネックレス、ペンダント、イヤリング、リング、アンクレット、ブローチ)、ラグジュアリーアート、アストロに区分されます。また、このセクションでは、用途別に基づく市場魅力度分析も提供しています。また、上記の用途別市場について、金額予測と前年比成長率の比較も行います。

第09章 インド有色宝石の世界市場分析2018-2022年および予測2023-2033年:製品形態別

製品形態別に、インドのカラーストーン市場は天然、合成(ラボクリエイト)に区分されます。また、「製品フォーマット別」に基づく市場魅力度分析も掲載しています。また、上記の製品フォーマット別の価値予測と前年比成長率比較も提供します。

第10章 インド有色宝石の世界市場分析 2018-2022年および予測 2023-2033年:カットタイプ別 (需要の割合)

カットタイプ別(需要割合)に基づき、インドのカラーストーン市場はファセットスタイル、ノン・ファセットに区分されます。また、カットタイプ別(需要割合)に基づく市場魅力度分析も提供しています。また、上記のカットタイプ別(需要割合)の価値予測や前年比成長率比較も提供します。

第11章 インド有色宝石の世界市場分析2018-2022年および予測2023-2033年:クラリティ別

クラリティ別に、インドのカラーストーン市場はタイプ-I、タイプ-II、タイプ-IIIに区分されます。また、クラリティ別に基づく市場魅力度分析も掲載しています。また、上記のクラリティ別の価値予測と前年比成長率比較も提供します。

第12章 インドのカラーストーン市場分析 2018-2022年および予測 2023-2033年:国別

国別」に基づき、インドのカラーストーン市場はインド(北、南、西、東)に区分されます。また、「国別」に基づく市場魅力度分析も掲載しています。また、上記の「国別」すべての価値予測と前年比成長率比較もご覧いただけます。

第13章 主要国 インドのカラーストーン市場分析 2018-2022年および予測 2023-2033年

本章では、インド有色宝石市場が世界の主要国でどのように成長すると予想されるかについての洞察を提供します。

第14章 市場構造分析-グローバル評価

本章では、企業ダッシュボード、企業階層別産業構造分析(2022E)、トッププレーヤーの企業シェア分析(2022E)、競合ベンチマーキング-マトリックスを掲載。

第15章 競争の深堀り(暫定リスト)

本章では、企業概要、企業の石種別ポートフォリオ、市場セグメント別の収益性、売上高の足跡、SWOT分析、本レポートで調査している企業の戦略概要を掲載しています。本レポートで取り上げられている市場プレイヤーは、Anglo American PLC、Gemfields Group Ltd.、Petra Diamonds Limited、Rockwell Diamonds Inc.、Gem Diamonds Limited、PJSC ALROSA、Swarovski Group、Rio Tinto Diamonds、Botswana Diamonds P.L.C.、Fura Gems Inc.、Dominion Diamond Corporation、Mountain Province Diamonds Inc.、Trans Hex Group Ltd.、Merlin Diamonds Limited、KGK Group、Pala International Inc.、MIF Gems Co Ltd.、Greenland Rubyなどである。

第16章 前提条件と頭字語

本章には、車両レーダー試験システム報告書に含まれる情報および統計の基礎となる略語と仮定のリストが含まれる。

第17章 調査方法

この章では、インドのカラーストーン市場に関する様々な結論や重要な質的・量的情報を得るために行った調査方法について理解することができます。


ページTOPに戻る


目次

1.エグゼクティブサマリー|インド有色宝石市場

1.1.市場概要

1.2.主要統計の概要

1.3.主な調査結果の概要

1.4.製品進化分析

1.5.FMI分析と提言

2.市場概要

2.1.市場範囲/分類

2.2.市場の定義/範囲/制限

3.主な市場動向

3.1.市場に影響を与える主なトレンド

3.1.1.手頃な価格によるラボグロウン・ダイヤモンドの需要拡大

3.1.2.デジタルトランスフォーメーションの潮流が消費者の購買行動を再構築する

3.1.3.リテール体験の変化が顧客行動を変え、ブランド・ロイヤルティを生み出す

3.1.4.若い消費者の間でカラーストーンの需要が高まる

3.1.5.技術の進歩が製造プロセスを再構築する

3.2.製品イノベーションの動向

4.カラーストーン市場の需要分析2018~2022年と予測、2023~2033年

4.1.過去の市場数量('000カラット)分析、2018年~2022年

4.2.現在および将来の市場規模(千カラット)予測、2023年~2033年

4.3.前年比成長トレンド分析

5.カラーストーン市場-価格分析

5.1.石の種類別価格分析

5.2.平均価格分析ベンチマーク

6.カラーストーン市場の需要(金額または規模、単位:百万米ドル)分析2018年~2022年、予測、2023年~2033年

6.1.過去の市場価値(百万米ドル)分析、2018年~2022年

6.2.現在および将来の市場価値(百万米ドル)予測、2023~2033年

6.2.1.前年比成長トレンド分析

6.2.2.絶対価格機会分析

7.市場背景

7.1.マクロ経済要因

7.1.1.GDP成長率の見通し

7.1.2.個人消費の見通し

7.1.3.小売業のGVAと成長率

7.1.4.消費者の購買行動分析

7.1.5.消費者支出の見通し

7.1.6.一人当たり可処分所得

7.2.予測要因-関連性と影響

7.2.1.上位企業の過去の成長率

7.2.2.国民1人当たりの宝飾品可処分額

7.2.3.ダイヤモンド生産の見通し

7.2.4.拡大する宝石・宝飾産業

7.2.5.都市化の成長見通し

7.2.6.インターネットユーザー統計

7.2.7.その他

7.3.カラーストーン市場のPESTLE分析

7.4.カラーストーン市場のポーターのファイブフォース分析

7.5.市場ダイナミクス

7.5.1.ドライバー

7.5.2.阻害要因

7.5.3.機会分析

8.カラーストーン市場分析2018〜2022年、予測2023〜2033年、石種別

8.1.はじめに / 主な調査結果

8.2.過去の市場規模(百万米ドル):2018年から2022年までの石種別分析

8.3.石種別の現在および将来市場規模(百万米ドル)分析と予測、2023~2033年

8.3.1.1.エメラルド

8.3.1.2.ルビー

8.3.1.3.サファイア

8.4.石の種類別市場魅力度分析

9.カラー宝石の製品タイプ別市場分析2018~2022年および予測2023~2033年

9.1.はじめに / 主要な調査結果

9.2.2018年から2022年までの製品タイプ別過去市場規模(百万米ドル)と数量分析

9.3.製品タイプ別の現在および将来の市場規模(百万米ドル)と数量分析・予測、2023年~2033年

9.3.1.プレシャス

9.3.2.準貴重

9.3.3.合成石

9.4.製品タイプ別市場魅力度分析

10.カラー宝石の用途別市場分析2018~2022年および予測2023~2033年

10.1.はじめに / 主要な調査結果

10.2.2018年から2022年までの過去の市場規模(百万米ドル)と用途別数量分析

10.3.アプリケーション別の現在および将来の市場規模(百万米ドル)と数量分析・予測、2023~2033年

10.3.1.宝飾品・装飾品(ファッションジュエリー)

10.3.1.1.バングル

10.3.1.2.ネックレス

10.3.1.3.ペンダント

10.3.1.4.イヤリング

10.3.1.5.指輪

10.3.1.6.アンクレット

10.3.1.7.ブローチ

10.3.2.ラグジュアリー・アート

10.3.3.アストロ

10.4.用途別市場魅力度分析

11.カラー宝石の市場分析2018~2022年、予測2023~2033年、製品形式別

11.1.はじめに / 主要な調査結果

11.2.2018年から2022年までの製品フォーマット別過去市場規模(百万米ドル)と数量分析

11.3.製品フォーマット別の現在および将来の市場規模(百万米ドル)と数量分析・予測、2023~2033年

11.3.1.天然

11.3.2.合成(ラボで作成)

11.4.製品フォーマット別市場魅力度分析

12.カラーストーン市場分析2018〜2022年、予測2023〜2033年、形状別(需要割合)

12.1.はじめに/主な調査結果

12.2.2018年から2022年までの過去の市場規模(百万米ドル)と形状別数量分析

12.3.形状別の現在および将来の市場規模(百万米ドル)と数量分析・予測、2023~2033年

12.3.1.円形

12.3.2.オーバル

12.3.3.ペア

12.3.4.クッション

12.3.5.正方形クッション

12.3.6.正方形

12.3.7.長方形

12.3.8.三角形

12.3.9.フリーフォーム

13.カラーストーンの市場分析 2018~2022年および予測 2023~2033年:カットタイプ別(需要割合)

13.1.はじめに/主な調査結果

13.2.2018年から2022年までのカットタイプ別過去市場規模(百万米ドル)と数量分析

13.3.カットタイプ別の現在と将来の市場規模(百万米ドル)と数量分析・予測、2023年~2033年

13.3.1.ファセットスタイル

13.3.2.ファセットなし

14.カラー宝石のクラリティ別市場分析2018~2022年および予測2023~2033年

14.1.はじめに / 主要な調査結果

14.2.2018年から2022年までのクラリティ別の過去市場規模(百万米ドル)と数量分析

14.3.クラリティ別の現在および将来の市場規模(百万米ドル)と数量分析・予測、2023~2033年

14.3.1.タイプI

14.3.2.タイプII

14.3.3.タイプIII

14.4.クラリティ別の市場魅力度分析

15.カラー宝石の地域別市場分析2018~2022年および予測2023~2033年

15.1.はじめに

15.2.2018年から2022年までの地域別過去市場規模(百万米ドル)および数量(千カラット)分析

15.3.地域別の現在の市場規模(百万米ドル)および数量(千カラット)の分析と予測、2023年~2033年

15.3.1.北

15.3.2.南

15.3.3.西

15.3.4.東

15.4.地域別市場魅力度分析

16.市場構造分析

16.1.企業階層別市場分析(カラーストーン)

16.2.市場集中度

16.3.上位企業の市場シェア分析

16.4.市場プレゼンス分析

16.4.1.プレイヤーの地域別フットプリント

16.4.2.プレーヤーの製品フットプリント

16.4.3.プレーヤー別チャネルフットプリント

17.競合分析

17.1.競合ダッシュボード

17.2.競合による価格分析

17.3.競合ベンチマーキング

17.4.競合のディープダイブ

17.4.1.アングロ・アメリカンPLC

17.4.1.1.概要

17.4.1.2.製品ポートフォリオ

17.4.1.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

17.4.1.4.セールスフットプリント

17.4.1.5.戦略の概要

17.4.1.5.1.マーケティング戦略

17.4.1.5.2.サービス戦略

17.4.2.ジェムフィールズ・グループ

17.4.2.1.概要

17.4.2.2.製品ポートフォリオ

17.4.2.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

17.4.2.4.セールスフットプリント

17.4.2.5.戦略の概要

17.4.2.5.1.マーケティング戦略

17.4.2.5.2.サービス戦略

17.4.3.ペトラ・ダイヤモンド社

17.4.3.1.概要

17.4.3.2.製品ポートフォリオ

17.4.3.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

17.4.3.4.セールスフットプリント

17.4.3.5.戦略の概要

17.4.3.5.1.マーケティング戦略

17.4.3.5.2.サービス戦略

17.4.4.ロックウェル・ダイヤモンド社

17.4.4.1.概要

17.4.4.2.製品ポートフォリオ

17.4.4.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

17.4.4.4.セールスフットプリント

17.4.4.5.戦略の概要

17.4.4.5.1.マーケティング戦略

17.4.4.5.2.サービス戦略

17.4.5.ジェムダイヤモンド社

17.4.5.1.概要

17.4.5.2.製品ポートフォリオ

17.4.5.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

17.4.5.4.セールスフットプリント

17.4.5.5.戦略の概要

17.4.5.5.1.マーケティング戦略

17.4.5.5.2.サービス戦略

17.4.6.PJSC ALROSA

17.4.6.1.概要

17.4.6.2.製品ポートフォリオ

17.4.6.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

17.4.6.4.セールスフットプリント

17.4.6.5.戦略の概要

17.4.6.5.1.マーケティング戦略

17.4.6.5.2.サービス戦略

17.4.7.スワロフスキー・グループ

17.4.7.1.概要

17.4.7.2.製品ポートフォリオ

17.4.7.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

17.4.7.4.セールスフットプリント

17.4.7.5.戦略の概要

17.4.7.5.1.マーケティング戦略

17.4.7.5.2.サービス戦略

17.4.8.リオ・ティント・ダイヤモンド

17.4.8.1.概要

17.4.8.2.製品ポートフォリオ

17.4.8.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

17.4.8.4.セールスフットプリント

17.4.8.5.戦略の概要

17.4.8.5.1.マーケティング戦略

17.4.8.5.2.サービス戦略

17.4.9.ボツワナ・ダイヤモンドP.L.C.

17.4.9.1.概要

17.4.9.2.製品ポートフォリオ

17.4.9.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

17.4.9.4.セールスフットプリント

17.4.9.5.戦略の概要

17.4.9.5.1.マーケティング戦略

17.4.9.5.2.サービス戦略

17.4.10.フーラ・ジェムズ

17.4.10.1.概要

17.4.10.2.製品ポートフォリオ

17.4.10.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

17.4.10.4.セールスフットプリント

17.4.10.5.戦略の概要

17.4.10.5.1.マーケティング戦略

17.4.10.5.2.サービス戦略

17.4.11.ドミニオン・ダイヤモンド・コーポレーション

17.4.11.1.概要

17.4.11.2.製品ポートフォリオ

17.4.11.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

17.4.11.4.セールスフットプリント

17.4.11.5.戦略の概要

17.4.11.5.1.マーケティング戦略

17.4.11.5.2.サービス戦略

17.4.12.マウンテン・プロビンス・ダイヤモンド社

17.4.12.1.概要

17.4.12.2.製品ポートフォリオ

17.4.12.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

17.4.12.4.セールスフットプリント

17.4.12.5.戦略の概要

17.4.12.5.1.マーケティング戦略

17.4.12.5.2.サービス戦略

17.4.13.トランスヘックス・グループ

17.4.13.1.概要

17.4.13.2.製品ポートフォリオ

17.4.13.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

17.4.13.4.セールスフットプリント

17.4.13.5.戦略の概要

17.4.13.5.1.マーケティング戦略

17.4.13.5.2.サービス戦略

17.4.14.マーリン・ダイヤモンド社

17.4.14.1.概要

17.4.14.2.製品ポートフォリオ

17.4.14.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

17.4.14.4.セールスフットプリント

17.4.14.5.戦略の概要

17.4.14.5.1.マーケティング戦略

17.4.14.5.2.サービス戦略

17.4.15.KGKグループ

17.4.15.1.概要

17.4.15.2.製品ポートフォリオ

17.4.15.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

17.4.15.4.セールスフットプリント

17.4.15.5.戦略の概要

17.4.15.5.1.マーケティング戦略

17.4.15.5.2.サービス戦略

17.4.16.パラ・インターナショナル

17.4.16.1.概要

17.4.16.2.製品ポートフォリオ

17.4.16.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

17.4.16.4.セールスフットプリント

17.4.16.5.戦略の概要

17.4.16.5.1.マーケティング戦略

17.4.16.5.2.サービス戦略

17.4.17.MIFジェム株式会社

17.4.17.1.概要

17.4.17.2.製品ポートフォリオ

17.4.17.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

17.4.17.4.セールスフットプリント

17.4.17.5.戦略の概要

17.4.17.5.1.マーケティング戦略

17.4.17.5.2.サービス戦略

17.4.18.グリーンランド・ルビー

17.4.18.1.概要

17.4.18.2.製品ポートフォリオ

17.4.18.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

17.4.18.4.セールスフットプリント

17.4.18.5.戦略の概要

17.4.18.5.1.マーケティング戦略

17.4.18.5.2.サービス戦略

17.4.19.その他(要望に応じて)

17.4.19.1.概要

17.4.19.2.製品ポートフォリオ

17.4.19.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

17.4.19.4.セールスフットプリント

17.4.19.5.戦略の概要

17.4.19.5.1.マーケティング戦略

17.4.19.5.2.サービス戦略

18.前提条件と略語

19.調査方法

 

ページTOPに戻る


 

Summary

India Colored Gemstones Market: Global Industry Analysis 2018-2022 and Opportunity Assessment 2023-2033

A recent market study published by FMI on India Colored Gemstones offers a global industry analysis for 2018-2022 and opportunity assessment for 2023-2033. The study offers a comprehensive assessment of the most important market dynamics. After conducting thorough research on the historical and current growth parameters, the growth prospects of the market are obtained with maximum precision.

Market Segmentation

By Stone Type:

• Emerald
• Ruby
• Sapphire

By Shape (% of Demand):

• Round
• Oval
• Pear
• Cushion
• Square Cushion
• Square
• Rectangle
• Triangle
• Freeform

By Product Type:

• Precious
• Semi- Precious
• Synthetic Stone

By Application:

• Jewelry & Ornaments (Fashion Jewelry)
• Bangles
• Necklaces
• Pendants
• Earrings
• Rings
• Anklets
• Brooches
• Luxury Art
• Astro

By Product Format:

• Natural
• Synthetic (Lab Created)

By Cut Type (% of Demand):

• Faceted Style
• Non Faceted

By Clarity:

• Type - I
• Type - II
• Type – III

By Country:

• India
• North
• South
• West
• East

Report Chapters

Executive Summary

The executive summary of the India Colored Gemstones Market includes the global market outlook, demand side trends, supply side trends and also include FMI analysis and recommendations of Vehicle Radar Test System.

Chapter 01 - Market Overview

Readers can find the detailed segmentation and definition of the India Colored Gemstones Market in this chapter, which will help to understand basic information about Vehicle Radar Test System. This section also highlights the market scope, taxonomy and limitations which help the reader understand the market coverage of India Colored Gemstones Market report.

Chapter 02 - Market Background

This chapter includes detailed analysis of the By Stone Type processing methods overview, consumer buying patterns & tendencies and policy developments and regulatory scenario. It also includes in depth analysis of macro-economic factors and covers topics like global GDP growth outlook, global industry value added, personal consumption, expenditures, modern trade penetration and consumer price indices. The chapter also covers forecast factors - relevance & impact, value chain analysis and market dynamics (drivers, restraints and opportunities) to better understand the market.

Chapter 03 - Global India Colored Gemstones Market Demand Analysis 2018-2022 and Forecast, 2023-2033

The chapter include historical market value (US$ 644.1 million) analysis (2018-2022) and current and future market value (US$ 707.8 million) and volume (10.5%) projections (2023-2033). The projections are based on the Y-O-Y growth trend analysis and absolute $ opportunity analysis country of operation.

Chapter 04 - Global India Colored Gemstones Market - Pricing Analysis

Based on By Stone Type, the pricing analysis chapter include Regional pricing analysis (USD/MT), global average pricing analysis benchmark, and key factors impacting the pricing.

Chapter 05 - Global India Colored Gemstones Market Analysis 2018-2022 and Forecast 2023-2033, By Stone Type

Based on By Stone Type, India Colored Gemstones Market is segmented into Emerald, Ruby, Sapphire. Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Stone Type.

Chapter 06 - Global India Colored Gemstones Market Analysis 2018-2022 and Forecast 2023-2033, By Shape (% of Demand)

Based on By Shape (% of Demand), India Colored Gemstones Market is segmented into Round, Oval, Pear, Cushion, Square Cushion, Square, Rectangle, Triangle, Freeform. This section also offers market attractiveness analysis based on By Shape (% of Demand). Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Shape (% of Demand).

Chapter 07 - Global India Colored Gemstones Market Analysis 2018-2022 and Forecast 2023-2033, By Product Type

Based on By Product Type, India Colored Gemstones Market is segmented into Precious, Semi- Precious, Synthetic Stone. This section also offers market attractiveness analysis based on By Product Type. Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Product Type.

Chapter 08 - Global India Colored Gemstones Market Analysis 2018-2022 and Forecast 2023-2033, By Application

Based on By Application, India Colored Gemstones Market is segmented into Jewelry & Ornaments (Bangles, Necklaces, Pendants, Earrings, Rings, Anklets, Brooches), Luxury Art, Astro. This section also offers market attractiveness analysis based on By Application. Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Application.

Chapter 09 - Global India Colored Gemstones Market Analysis 2018-2022 and Forecast 2023-2033, By Product Format

Based on By Product Format, India Colored Gemstones Market is segmented into Natural, Synthetic (Lab Created). This section also offers market attractiveness analysis based on By Product Format. Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Product Format.

Chapter 10 - Global India Colored Gemstones Market Analysis 2018-2022 and Forecast 2023-2033, By Cut Type (% of Demand)

Based on By Cut Type (% of Demand), India Colored Gemstones Market is segmented into Faceted Style, Non Faceted. This section also offers market attractiveness analysis based on By Cut Type (% of Demand). Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Cut Type (% of Demand).

Chapter 11 - Global India Colored Gemstones Market Analysis 2018-2022 and Forecast 2023-2033, By Clarity

Based on By Clarity, India Colored Gemstones Market is segmented into Type - I, Type - II, Type - III. This section also offers market attractiveness analysis based on By Clarity. Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Clarity.

Chapter 12 - India Colored Gemstones Market Analysis 2018-2022 and Forecast 2023-2033, By Country

Based on By Country, India Colored Gemstones Market is segmented into India (North, South, West, East). This section also offers market attractiveness analysis based on By Country. Readers can also find value forecast and Y-o-Y growth comparison for all above mentioned By Country.

Chapter 13 - Key Countries India Colored Gemstones Market Analysis 2018-2022 and Forecast 2023-2033

This chapter offers insights into how the India Colored Gemstones Market is expected to grow in major countries globally.

Chapter 14 - Market Structure Analysis- Global Assessment

This chapter includes company dashboard, industry structure analysis by tier of companies, 2022E, company share analysis of top players, 2022E, and competition benchmarking- matrix.

Chapter 15 - Competition Deep Dive (Tentative List)

This chapter includes company overview, By Stone Type portfolio of companies, profitability by market segments, sales footprint, SWOT analysis and strategy overview of the companies being studied in the report. Some of the market players featured in the report are Anglo American PLC, Gemfields Group Ltd., Petra Diamonds Limited, Rockwell Diamonds Inc., Gem Diamonds Limited, PJSC ALROSA, Swarovski Group, Rio Tinto Diamonds, Botswana Diamonds P.L.C, Fura Gems Inc., Dominion Diamond Corporation, Mountain Province Diamonds Inc., Trans Hex Group Ltd., Merlin Diamonds Limited, KGK Group, Pala International Inc., MIF Gems Co Ltd., Greenland Ruby.

Chapter 16 - Assumptions and Acronyms

This chapter includes a list of acronyms and assumptions that provide a base to the information and statistics included in the Vehicle Radar Test System report.

Chapter 17 - Research Methodology

This chapter helps readers understand the research methodology followed to obtain various conclusions, as well as important qualitative and quantitative information, on India Colored Gemstones Market.



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Executive Summary | India Colored Gemstones Market

1.1. Market Overview

1.2. Summary of Key Statistics

1.3. Summary of Key Findings

1.4. Product Evolution Analysis

1.5. FMI Analysis and Recommendations

2. Market Overview

2.1. Market Coverage/Taxonomy

2.2. Market Definition/Scope/Limitations

3. Key Market Trends

3.1. Key Trends Impacting the Market

3.1.1. Growing Demand for Lab-Grown Diamonds Due to their Affordability

3.1.2. Digital Transformation Trends are Reshaping the Buying Behavior of Consumers

3.1.3. Changing Retail Experience is Changing Customer Behavior & Creating Brand Loyalty

3.1.4. Demand for Colored Gemstones to Rise Among Young Consumers

3.1.5. Technological Advancements Reshaping the Manufacturing Process

3.2. Product Innovation Trends

4. Colored Gemstones Market Demand Analysis 2018 to 2022 and Forecast, 2023 to 2033

4.1. Historical Market Volume (‘000 Carats) Analysis, 2018 to 2022

4.2. Current and Future Market Volume (‘000 Carats) Projections, 2023 to 2033

4.3. Y-o-Y Growth Trend Analysis

5. Colored Gemstones Market - Pricing Analysis

5.1. Pricing Analysis By Stone Type

5.2. Average Pricing Analysis Benchmark

6. Colored Gemstones Market Demand (in Value or Size in US$ million) Analysis 2018 to 2022 and Forecast, 2023 to 2033

6.1. Historical Market Value (US$ million) Analysis, 2018 to 2022

6.2. Current and Future Market Value (US$ million) Projections, 2023 to 2033

6.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis

6.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis

7. Market Background

7.1. Macro-Economic Factors

7.1.1. GDP Growth Outlook

7.1.2. Consumer Spending Outlook

7.1.3. Retail Sector GVA and Growth

7.1.4. Consumer Buying Behavior Analysis

7.1.5. Consumer Spending Outlook

7.1.6. Per Capita Disposable Income

7.2. Forecast Factors - Relevance & Impact

7.2.1. Top Companies Historical Growth

7.2.2. Per Capita Disposable on Jewelry

7.2.3. Diamond Production Outlook

7.2.4. Expanding Gems & Jewelry Industry

7.2.5. Urbanization Growth Outlook

7.2.6. Internet User Statistics

7.2.7. Others

7.3. PESTLE Analysis of Colored Gemstones Market

7.4. Porter’s Five Forces Analysis of Colored Gemstones Market

7.5. Market Dynamics

7.5.1. Drivers

7.5.2. Restraints

7.5.3. Opportunity Analysis

8. Colored Gemstones Market Analysis 2018 to 2022 and Forecast 2023 to 2033, By Stone Type

8.1. Introduction / Key Findings

8.2. Historical Market Size (US$ million) Analysis By Stone Type, 2018 to 2022

8.3. Current and Future Market Size (US$ million) Analysis and Forecast By Stone Type, 2023 to 2033

8.3.1.1. Emerald

8.3.1.2. Ruby

8.3.1.3. Sapphire

8.4. Market Attractiveness Analysis By Stone Type

9. Colored Gemstones Market Analysis 2018 to 2022 and Forecast 2023 to 2033, by Product Type

9.1. Introduction / Key Findings

9.2. Historical Market Size (US$ million) and Volume Analysis By Product Type, 2018 to 2022

9.3. Current and Future Market Size (US$ million) and Volume Analysis and Forecast By Product Type, 2023 to 2033

9.3.1. Precious

9.3.2. Semi- Precious

9.3.3. Synthetic Stone

9.4. Market Attractiveness Analysis By Product Type

10. Colored Gemstones Market Analysis 2018 to 2022 and Forecast 2023 to 2033, by Application

10.1. Introduction / Key Findings

10.2. Historical Market Size (US$ million) and Volume Analysis By Application, 2018 to 2022

10.3. Current and Future Market Size (US$ million) and Volume Analysis and Forecast By Application, 2023 to 2033

10.3.1. Jewelry & Ornaments (Fashion Jewelry)

10.3.1.1. Bangles

10.3.1.2. Necklaces

10.3.1.3. Pendants

10.3.1.4. Earrings

10.3.1.5. Rings

10.3.1.6. Anklets

10.3.1.7. Brooches

10.3.2. Luxury Art

10.3.3. Astro

10.4. Market Attractiveness Analysis By Application

11. Colored Gemstones Market Analysis 2018 to 2022 and Forecast 2023 to 2033, by Product Format

11.1. Introduction / Key Findings

11.2. Historical Market Size (US$ million) and Volume Analysis By Product Format, 2018 to 2022

11.3. Current and Future Market Size (US$ million) and Volume Analysis and Forecast By Product Format, 2023 to 2033

11.3.1. Natural

11.3.2. Synthetic (Lab Created)

11.4. Market Attractiveness Analysis By Product Format

12. Colored Gemstones Market Analysis 2018 to 2022 and Forecast 2023 to 2033, by Shape (% of Demand)

12.1. Introduction / Key Findings

12.2. Historical Market Size (US$ million) and Volume Analysis By Shape, 2018 to 2022

12.3. Current and Future Market Size (US$ million) and Volume Analysis and Forecast By Shape, 2023 to 2033

12.3.1. Round

12.3.2. Oval

12.3.3. Pear

12.3.4. Cushion

12.3.5. Square Cushion

12.3.6. Square

12.3.7. Rectangle

12.3.8. Triangle

12.3.9. Freeform

13. Colored Gemstones Market Analysis 2018 to 2022 and Forecast 2023 to 2033, by Cut Type (% of Demand)

13.1. Introduction / Key Findings

13.2. Historical Market Size (US$ million) and Volume Analysis By Cut Type, 2018 to 2022

13.3. Current and Future Market Size (US$ million) and Volume Analysis and Forecast By Cut Type, 2023 to 2033

13.3.1. Faceted Style

13.3.2. Non Faceted

14. Colored Gemstones Market Analysis 2018 to 2022 and Forecast 2023 to 2033, by Clarity

14.1. Introduction / Key Findings

14.2. Historical Market Size (US$ million) and Volume Analysis By Clarity, 2018 to 2022

14.3. Current and Future Market Size (US$ million) and Volume Analysis and Forecast By Clarity, 2023 to 2033

14.3.1. Type - I

14.3.2. Type - II

14.3.3. Type - III

14.4. Market Attractiveness Analysis By Clarity

15. Colored Gemstones Market Analysis 2018 to 2022 and Forecast 2023 to 2033, by Region

15.1. Introduction

15.2. Historical Market Size (US$ million) and Volume (‘000 Carats) Analysis by Region, 2018 to 2022

15.3. Current Market Size (US$ million) and Volume (‘000 Carats) Analysis and Forecast by Region, 2023 to 2033

15.3.1. North

15.3.2. South

15.3.3. West

15.3.4. East

15.4. Market Attractiveness Analysis by Region

16. Market Structure Analysis

16.1. Market Analysis by Tier of Companies (Colored Gemstone)

16.2. Market Concentration

16.3. Market Share Analysis of Top Players

16.4. Market Presence Analysis

16.4.1. By Region Footprint of Players

16.4.2. Product Footprint by Players

16.4.3. Channel Footprint by Players

17. Competition Analysis

17.1. Competition Dashboard

17.2. Pricing Analysis by Competition

17.3. Competition Benchmarking

17.4. Competition Deep Dive

17.4.1. Anglo American PLC

17.4.1.1. Overview

17.4.1.2. Product Portfolio

17.4.1.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

17.4.1.4. Sales Footprint

17.4.1.5. Strategy Overview

17.4.1.5.1. Marketing Strategy

17.4.1.5.2. Service Strategy

17.4.2. Gemfields Group Ltd.

17.4.2.1. Overview

17.4.2.2. Product Portfolio

17.4.2.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

17.4.2.4. Sales Footprint

17.4.2.5. Strategy Overview

17.4.2.5.1. Marketing Strategy

17.4.2.5.2. Service Strategy

17.4.3. Petra Diamonds Limited

17.4.3.1. Overview

17.4.3.2. Product Portfolio

17.4.3.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

17.4.3.4. Sales Footprint

17.4.3.5. Strategy Overview

17.4.3.5.1. Marketing Strategy

17.4.3.5.2. Service Strategy

17.4.4. Rockwell Diamonds Inc.

17.4.4.1. Overview

17.4.4.2. Product Portfolio

17.4.4.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

17.4.4.4. Sales Footprint

17.4.4.5. Strategy Overview

17.4.4.5.1. Marketing Strategy

17.4.4.5.2. Service Strategy

17.4.5. Gem Diamonds Limited

17.4.5.1. Overview

17.4.5.2. Product Portfolio

17.4.5.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

17.4.5.4. Sales Footprint

17.4.5.5. Strategy Overview

17.4.5.5.1. Marketing Strategy

17.4.5.5.2. Service Strategy

17.4.6. PJSC ALROSA

17.4.6.1. Overview

17.4.6.2. Product Portfolio

17.4.6.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

17.4.6.4. Sales Footprint

17.4.6.5. Strategy Overview

17.4.6.5.1. Marketing Strategy

17.4.6.5.2. Service Strategy

17.4.7. Swarovski Group

17.4.7.1. Overview

17.4.7.2. Product Portfolio

17.4.7.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

17.4.7.4. Sales Footprint

17.4.7.5. Strategy Overview

17.4.7.5.1. Marketing Strategy

17.4.7.5.2. Service Strategy

17.4.8. Rio Tinto Diamonds

17.4.8.1. Overview

17.4.8.2. Product Portfolio

17.4.8.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

17.4.8.4. Sales Footprint

17.4.8.5. Strategy Overview

17.4.8.5.1. Marketing Strategy

17.4.8.5.2. Service Strategy

17.4.9. Botswana Diamonds P.L.C

17.4.9.1. Overview

17.4.9.2. Product Portfolio

17.4.9.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

17.4.9.4. Sales Footprint

17.4.9.5. Strategy Overview

17.4.9.5.1. Marketing Strategy

17.4.9.5.2. Service Strategy

17.4.10. Fura Gems Inc.

17.4.10.1. Overview

17.4.10.2. Product Portfolio

17.4.10.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

17.4.10.4. Sales Footprint

17.4.10.5. Strategy Overview

17.4.10.5.1. Marketing Strategy

17.4.10.5.2. Service Strategy

17.4.11. Dominion Diamond Corporation

17.4.11.1. Overview

17.4.11.2. Product Portfolio

17.4.11.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

17.4.11.4. Sales Footprint

17.4.11.5. Strategy Overview

17.4.11.5.1. Marketing Strategy

17.4.11.5.2. Service Strategy

17.4.12. Mountain Province Diamonds Inc.

17.4.12.1. Overview

17.4.12.2. Product Portfolio

17.4.12.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

17.4.12.4. Sales Footprint

17.4.12.5. Strategy Overview

17.4.12.5.1. Marketing Strategy

17.4.12.5.2. Service Strategy

17.4.13. Trans Hex Group Ltd.

17.4.13.1. Overview

17.4.13.2. Product Portfolio

17.4.13.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

17.4.13.4. Sales Footprint

17.4.13.5. Strategy Overview

17.4.13.5.1. Marketing Strategy

17.4.13.5.2. Service Strategy

17.4.14. Merlin Diamonds Limited

17.4.14.1. Overview

17.4.14.2. Product Portfolio

17.4.14.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

17.4.14.4. Sales Footprint

17.4.14.5. Strategy Overview

17.4.14.5.1. Marketing Strategy

17.4.14.5.2. Service Strategy

17.4.15. KGK Group

17.4.15.1. Overview

17.4.15.2. Product Portfolio

17.4.15.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

17.4.15.4. Sales Footprint

17.4.15.5. Strategy Overview

17.4.15.5.1. Marketing Strategy

17.4.15.5.2. Service Strategy

17.4.16. Pala International Inc.

17.4.16.1. Overview

17.4.16.2. Product Portfolio

17.4.16.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

17.4.16.4. Sales Footprint

17.4.16.5. Strategy Overview

17.4.16.5.1. Marketing Strategy

17.4.16.5.2. Service Strategy

17.4.17. MIF Gems Co Ltd.

17.4.17.1. Overview

17.4.17.2. Product Portfolio

17.4.17.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

17.4.17.4. Sales Footprint

17.4.17.5. Strategy Overview

17.4.17.5.1. Marketing Strategy

17.4.17.5.2. Service Strategy

17.4.18. Greenland Ruby

17.4.18.1. Overview

17.4.18.2. Product Portfolio

17.4.18.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

17.4.18.4. Sales Footprint

17.4.18.5. Strategy Overview

17.4.18.5.1. Marketing Strategy

17.4.18.5.2. Service Strategy

17.4.19. Others (As Per Request)

17.4.19.1. Overview

17.4.19.2. Product Portfolio

17.4.19.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

17.4.19.4. Sales Footprint

17.4.19.5. Strategy Overview

17.4.19.5.1. Marketing Strategy

17.4.19.5.2. Service Strategy

18. Assumptions and Acronyms Used

19. Research Methodology

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Future Market Insights社はどのような調査会社ですか?


Future Market Insights(FMI)は世界の広範な地域および産業を対象にした調査レポートを出版しています。  弊社ウェブサイトに掲載のないタイトルも全てお取り扱い可能ですので... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/10/04 10:27

147.72 円

163.39 円

196.69 円

ページTOPに戻る