世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ゲームとパズル市場 - 世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、2032年予測 - 製品別, 技術別, グレード別, 用途別, エンドユーザー別, 地域別: (北米, 欧州, アジア太平洋, 中南米, 中東アフリカ)

ゲームとパズル市場 - 世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、2032年予測 - 製品別, 技術別, グレード別, 用途別, エンドユーザー別, 地域別: (北米, 欧州, アジア太平洋, 中南米, 中東アフリカ)


Games and Puzzles Market - Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast 2032 - By Product, Technology, Grade, Application, End-user, Region: (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America and Middle East and Africa)

世界のゲーム・パズル市場は、技術の進歩、消費者の参加拡大、esportsの人気急上昇に後押しされ、急成長を遂げている。予測によると、年平均成長率は16.30%で、2025年には232億1,000万米ドル、2032年には667億9,... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Fairfield Market Research
フェアフィールドマーケットリサーチ
2025年1月22日 US$4,995
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
通常5営業日以内 219 英語

※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
最新版の価格やページ数などの情報についてはお問合せください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

世界のゲーム・パズル市場は、技術の進歩、消費者の参加拡大、esportsの人気急上昇に後押しされ、急成長を遂げている。予測によると、年平均成長率は16.30%で、2025年には232億1,000万米ドル、2032年には667億9,000万米ドルに達する。この成長の原動力となっているのは、デジタル・プラットフォームの普及、最先端のゲーム・イノベーションへの投資の増加、インタラクティブ・エンターテインメントに対する消費者の需要の高まりである。

市場分析

この業界には、ボードゲーム、カードゲーム、ビデオゲーム、ジグソーパズルなど、幅広い娯楽製品が含まれる。幅広い層にアピールし、レクリエーション効果と認知効果の両方を提供する。また、ゲーミフィケーションは教育や企業研修でますます重要な役割を果たすようになっており、市場の需要はさらに高まっている。世界のゲーム・パズル市場は、デジタル技術の進歩、市場の革新、消費者需要の高まりに後押しされ、急成長を続けている。大手企業が新技術の統合や戦略的パートナーシップの締結を進めていることから、この業界は今後も持続的な発展を遂げることができるでしょう。

主な成長要因

1.革新的なゲーム技術 - 拡張現実(AR)や仮想現実(VR)を取り入れることでこの分野は進化し、ゲームをより魅力的でインタラクティブなものにしている。

2.オンラインゲームとモバイルゲームの拡大 - スマートフォンの利用率の上昇とインターネット速度の向上が、デジタルゲームの普及に寄与している。

3.ゲームにおける社会的交流の増加 - マルチプレイヤーやesportsプラットフォームの人気の高まりは、よりつながりの強いゲームコミュニティを育んでいる。

4.消費者支出の増加 - 可処分所得の増加により、消費者はプレミアムなゲーム体験により多くの投資ができるようになっている。

ビジネスの可能性

1.活況を呈するEsports分野 - 競技ゲームやesportsトーナメントの注目度が高まっており、デベロッパーに新たな収益チャネルを生み出しています。

2.ノンライセンスゲームへの関心の高まり - オリジナルでノンブランドのゲームコンテンツは、幅広い視聴者にリーチできることから人気を集めています。

3.認知・教育用ゲームへの需要の高まり - 脳トレや教育用パズルの流行により、革新的なゲーム開発の新たな機会が生まれています。

4.伝統的なボードゲームとパズルのデジタル化 - 物理的なゲームがデジタル形式に移行し、世界的なアクセスと参加が可能に。

地域別市場動向

1.北米:この地域は、強固なゲームインフラ、高い個人消費、最先端技術の恩恵を受けており、依然として優位を保っている。

2.南アジア・太平洋地域:急成長市場 - スマートフォンの普及とモバイルゲームの浸透が成長を加速させている。

3.欧州とアジア太平洋地域:これらの地域では、ゲーム技術への投資が拡大し、オンラインおよびオフラインのプレーヤーが増加しています。

主な市場参加者

業界を形成する主なプレーヤーは以下の通り:

- バッファローゲームズ

- ハズブロ社

- マテル社

- シーコ社

- ラベンスバーガーAG

- シュミット・シュピーレ

- キュービックファン3Dパズル

- エデュカ・ボラス

- キャスターランド

- コブル・ヒル

これらの企業は、戦略的提携、買収、革新的な製品の発売を通じて前進し、市場でのリーダーシップを維持している。

最近の業界アップデート

- 戦略的提携 - Buffalo GamesはBig Potatoと提携し、英国および米国でのリーチを拡大。

- Esportsの拡大 - 大手デベロッパーがesportsリーグに多額の投資を行い、業界の収益を押し上げています。

- 高度なAIとARの統合 - ゲーム会社は、ゲームプレイを強化するために人工知能と拡張現実を活用するようになってきています。

市場の内訳

1.タイプ別

ゲーム

§ ボードゲーム

§ カードゲーム

o パズル

2.ライセンス

o非ライセンスゲーム

o ライセンスゲーム

3.販売チャネル別

オンライン

オフライン

4.地域別

北米

o ヨーロッパ

o アジア太平洋

o

o ラテンアメリカ

o 中東・アフリカ

ページTOPに戻る


目次

1.要旨
1.1.ゲームとパズルの世界市場スナップショット
1.2.将来予測
1.3.主要市場動向
1.4.地域別スナップショット(金額別、2024年
1.5.アナリストの推奨
2.市場概要
2.1.市場の定義とセグメント
2.2.市場ダイナミクス
2.2.1.促進要因
2.2.2.阻害要因
2.2.3.市場機会
2.3.バリューチェーン分析
2.4.ポーターのファイブフォース分析
2.5.COVID-19インパクト分析
2.5.1.供給
2.5.2.需要
2.6.ウクライナ・ロシア紛争の影響
2.7.経済概況
2.7.1.世界経済予測
2.8.PESTLE分析
3.生産量と貿易統計(2019年~2023年
3.1.世界のゲームとパズル、地域別生産高、2019年~2023年
3.1.1.北米
3.1.2.欧州
3.1.3.アジア太平洋
3.1.4.ラテンアメリカ
3.1.5.中東・アフリカ
4.ゲームとパズルの世界市場展望、2019年~2032年
4.1.ゲームとパズルの世界市場展望、タイプ別、数量(個)・金額(億米ドル)、2019年〜2032年
4.1.1.主なハイライト
4.1.1.1.ゲーム
4.1.1.2.ボードゲーム
4.1.1.3.カードゲーム
4.1.1.4.パズル
4.2.ゲームとパズルの世界市場展望、ライセンス別、数量(ユニット)・金額(億米ドル)、2019~2032年
4.2.1.主なハイライト
4.2.1.1.非ライセンス
4.2.1.2.ライセンス
4.3.ゲームとパズルの世界市場展望、流通チャネル別、数量(ユニット)および金額(億米ドル)、2019~2032年
4.3.1.主なハイライト
4.3.1.1.オンライン
4.3.1.2.オフライン
4.4.ゲームとパズルの世界市場展望、地域別、数量(ユニット)・金額(億米ドル)、2019年~2032年
4.4.1.主なハイライト
4.4.1.1.北米
4.4.1.2.欧州
4.4.1.3.アジア太平洋
4.4.1.4.ラテンアメリカ
4.4.1.5.中東・アフリカ
5.北米ゲーム・パズル市場展望、2019年〜2032年
5.1.北米のゲームとパズル市場の展望:タイプ別、数量(ユニット)、金額(Bnドル)、2019〜2032年
5.1.1.主なハイライト
5.1.1.1.ゲーム
5.1.1.2.ボードゲーム
5.1.1.3.カードゲーム
5.1.1.4.パズル
5.2.北米ゲーム・パズル市場展望、ライセンス別、数量(ユニット)・金額(億米ドル)、2019~2032年
5.2.1.主なハイライト
5.2.1.1.非ライセンス
5.2.1.2.ライセンス
5.3.北米ゲーム・パズル市場展望:流通チャネル別、数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019~2032年
5.3.1.主なハイライト
5.3.1.1.オンライン
5.3.1.2.オフライン
5.3.2.BPS分析/市場魅力度分析
5.4.北米ゲーム・パズル市場展望:国別、数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
5.4.1.主なハイライト
5.4.1.1.米国のゲーム・パズル市場:タイプ別数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
5.4.1.2.米国のゲームとパズル市場ライセンス:数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年〜2032年
5.4.1.3.米国ゲーム・パズル市場流通チャンネル:数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
5.4.1.4.カナダのゲーム・パズル市場:タイプ別数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
5.4.1.5.カナダのゲームとパズル市場ライセンス、数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
5.4.1.6.カナダのゲームとパズル市場流通チャンネル:数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
5.4.2.BPS分析/市場魅力度分析
6.欧州ゲーム・パズル市場展望、2019年〜2032年
6.1.欧州ゲーム・パズル市場展望:タイプ別数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年〜2032年
6.1.1.主なハイライト
6.1.1.1.ゲーム
6.1.1.2.ボードゲーム
6.1.1.3.カードゲーム
6.1.1.4.パズル
6.2.欧州ゲーム・パズル市場展望、ライセンス別、数量(ユニット)・金額(億米ドル)、2019~2032年
6.2.1.主なハイライト
6.2.1.1.非ライセンス
6.2.1.2.ライセンス
6.3.欧州ゲーム・パズル市場展望:流通チャネル別、数量(ユニット)・金額(億米ドル)、2019~2032年
6.3.1.主なハイライト
6.3.1.1.オンライン
6.3.1.2.オフライン
6.3.2.BPS分析/市場魅力度分析
6.4.欧州ゲーム・パズル市場展望:国別、数量(ユニット)・金額(億米ドル)、2019年~2032年
6.4.1.主なハイライト
6.4.1.1.ドイツのゲームとパズル市場:タイプ別数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
6.4.1.2.ドイツのゲームとパズル市場ライセンス:数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
6.4.1.3.ドイツゲーム・パズル市場流通チャネル:数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
6.4.1.4.イギリスのゲーム・パズル市場:タイプ別数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
6.4.1.5.イギリスのゲームとパズル市場ライセンス:数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
6.4.1.6.イギリスのゲームとパズル市場流通チャンネル:数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
6.4.1.7.フランスのゲームとパズル市場:タイプ別数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
6.4.1.8.フランスのゲームとパズル市場ライセンス:数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
6.4.1.9.フランスのゲームとパズル市場流通チャンネル:数量(ユニット)・金額(10億ドル)、2019年~2032年
6.4.1.10.イタリアのゲームとパズル市場:タイプ別数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
6.4.1.11.イタリアのゲームとパズル市場ライセンス:数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
6.4.1.12.イタリアのゲームとパズル市場流通チャンネル:数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
6.4.1.13.トルコのゲームとパズル市場:タイプ別数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
6.4.1.14.トルコのゲームとパズル市場ライセンス:数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
6.4.1.15.トルコのゲームとパズル市場流通チャンネル:数量(ユニット)・金額(10億米ドル)、2019年~2032年
6.4.1.16.ロシアのゲーム・パズル市場:タイプ別数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
6.4.1.17.ロシアのゲームとパズル市場ライセンス:数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
6.4.1.18.ロシアのゲームとパズル市場流通チャンネル:数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
6.4.1.19.ロシアのゲームとパズル市場ライセンス:数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
6.4.1.20.その他のヨーロッパのゲームとパズル市場ライセンス:数量(ユニット)、金額(10億米ドル)、2019年~2032年
6.4.1.21.その他のヨーロッパのゲームとパズル市場流通チャネル、数量(ユニット)および金額(Bnドル)、2019年~2032年
6.4.2.BPS分析/市場魅力度分析
7.アジア太平洋地域のゲーム・パズル市場の展望(2019年〜2032年
7.1.アジア太平洋地域のゲームとパズル市場展望:タイプ別数量(ユニット)・金額(億米ドル)、2019年~2032年
7.1.1.主なハイライト
7.1.1.1.ゲーム
7.1.1.2.ボードゲーム
7.1.1.3.カードゲーム
7.1.1.4.パズル
7.2.アジア太平洋地域のゲームとパズル市場の展望、ライセンス別、数量(ユニット)および金額(億米ドル)、2019年~2032年
7.2.1.主なハイライト
7.2.1.1.非ライセンス
7.2.1.2.ライセンス
7.3.アジア太平洋地域のゲーム・パズル市場の展望:流通チャネル別、数量(ユニット)・金額(億米ドル)、2019~2032年
7.3.1.主なハイライト
7.3.1.1.オンライン
7.3.1.2.オフライン
7.3.2.BPS分析/市場魅力度分析
7.4.アジア太平洋地域のゲーム・パズル市場の展望(国別、数量(ユニット)・金額(Bn米ドル)、2019年~2032年
7.4.1.主なハイライト
7.4.1.1.中国のゲームとパズル市場:タイプ別数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
7.4.1.2.中国ゲーム・パズル市場ライセンス:数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
7.4.1.3.中国ゲーム・パズル市場流通チャネル:数量(ユニット)・金額(億米ドル)、2019年~2032年
7.4.1.4.日本のゲーム・パズル市場:タイプ別数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
7.4.1.5.日本のゲーム・パズル市場ライセンス、数量(ユニット)・金額(US$ Bn)、2019年~2032年
7.4.1.6.日本のゲーム・パズル市場の最終用途産業:数量(ユニット)・金額(US$ Bn)、2019年~2032年
7.4.1.7.韓国のゲームとパズル市場:タイプ別数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
7.4.1.8.韓国のゲームとパズル市場ライセンス:数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
7.4.1.9.韓国のゲームとパズル市場流通チャンネル:数量(ユニット)、金額(10億米ドル)、2019年~2032年
7.4.1.10.インドのゲームとパズル市場:タイプ別数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
7.4.1.11.インドのゲームとパズル市場ライセンス、数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
7.4.1.12.インドのゲームとパズル市場流通チャンネル:数量(ユニット)・金額(10億米ドル)、2019年~2032年
7.4.1.13.東南アジアのゲーム・パズル市場:タイプ別数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
7.4.1.14.東南アジアのゲームとパズル市場ライセンス:数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
7.4.1.15.東南アジアのゲーム・パズル市場流通チャネル:数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
7.4.1.16.その他のアジア太平洋地域のゲーム・パズル市場:タイプ別数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
7.4.1.17.アジア太平洋地域の残りのゲームとパズル市場ライセンス:数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
7.4.1.18.その他のアジア太平洋地域のゲームとパズル市場流通チャネル、数量(ユニット)および金額(Bnドル)、2019年~2032年
7.4.2.BPS分析/市場魅力度分析
8.ラテンアメリカのゲームとパズル市場展望、2019年〜2032年
8.1.ラテンアメリカのゲームとパズル市場展望:タイプ別数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年〜2032年
8.1.1.主なハイライト
8.1.1.1.ゲーム
8.1.1.2.ボードゲーム
8.1.1.3.カードゲーム
8.1.1.4.パズル
8.2.ラテンアメリカのゲームとパズル市場展望、ライセンス別、数量(ユニット)・金額(億米ドル)、2019~2032年
8.2.1.1.非ライセンス
8.2.1.2.ライセンス
8.3.ラテンアメリカのゲームとパズル市場展望:流通チャネル別、数量(ユニット)および金額(億米ドル)、2019~2032年
8.3.1.主なハイライト
8.3.1.1.オンライン
8.3.1.2.オフライン
8.3.2.BPS分析/市場魅力度分析
8.4.ラテンアメリカのゲームとパズル市場展望:国別、数量(ユニット)・金額(億米ドル)、2019年~2032年
8.4.1.主なハイライト
8.4.1.1.ブラジルのゲームとパズル市場:タイプ別数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
8.4.1.2.ブラジルのゲームとパズル市場ライセンス:数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
8.4.1.3.ブラジルのゲームとパズル市場流通チャンネル:数量(ユニット)・金額(10億米ドル)、2019年~2032年
8.4.1.4.メキシコのゲームとパズル市場:タイプ別数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
8.4.1.5.メキシコのゲームとパズル市場ライセンス:数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
8.4.1.6.メキシコのゲームとパズル市場流通チャンネル:数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019~2032年
8.4.1.7.アルゼンチンのゲーム・パズル市場:タイプ別数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
8.4.1.8.アルゼンチンのゲームとパズル市場ライセンス:数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
8.4.1.9.アルゼンチンのゲームとパズル市場流通チャンネル:数量(ユニット)・金額(10億ドル)、2019年~2032年
8.4.1.10.その他のラテンアメリカのゲーム・パズル市場:タイプ別数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
8.4.1.11.ラテンアメリカのその他の地域:ゲームとパズル市場ライセンス:数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
8.4.1.12.ラテンアメリカの他の地域のゲームとパズル市場流通チャネル、数量(ユニット)および金額(Bnドル)、2019年~2032年
8.4.2.BPS分析/市場魅力度分析
9.中東・アフリカのゲームとパズル市場展望(2019年〜2032年
9.1.中東・アフリカのゲームとパズル市場展望:タイプ別数量(ユニット)・金額(億米ドル)、2019〜2032年
9.1.1.主なハイライト
9.1.1.1.ゲーム
9.1.1.2.ボードゲーム
9.1.1.3.カードゲーム
9.1.1.4.パズル
9.2.中東・アフリカのゲームとパズル市場展望、ライセンス別、数量(ユニット)・金額(億米ドル)、2019~2032年
9.2.1.主なハイライト
9.2.1.1.非ライセンス
9.2.1.2.ライセンス
9.3.中東・アフリカのゲーム・パズル市場展望:流通チャネル別、数量(ユニット)・金額(億米ドル)、2019~2032年
9.3.1.主なハイライト
9.3.1.1.オンライン
9.3.1.2.オフライン
9.3.2.BPS分析/市場魅力度分析
9.4.中東・アフリカ:ゲーム・パズル市場の展望(国別、数量(ユニット)・金額(億米ドル)、2019年~2032年
9.4.1.主なハイライト
9.4.1.1.GCCのゲームとパズル市場:タイプ別数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
9.4.1.2.GCCのゲームとパズル市場ライセンス:数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
9.4.1.3.GCCのゲームとパズル市場流通チャンネル:数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019~2032年
9.4.1.4.南アフリカのゲームとパズル市場:タイプ別数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
9.4.1.5.南アフリカのゲームとパズル市場ライセンス:数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
9.4.1.6.南アフリカのゲームとパズル市場流通チャンネル:数量(ユニット)・金額(10億米ドル)、2019年~2032年
9.4.1.7.エジプトのゲームとパズル市場:タイプ別数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
9.4.1.8.エジプトのゲームとパズル市場ライセンス、数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
9.4.1.9.エジプトのゲームとパズル市場流通チャンネル:数量(ユニット)・金額(10億ドル)、2019年~2032年
9.4.1.10.エジプトのゲームとパズル市場ライセンス:数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
9.4.1.11.ナイジェリアのゲームとパズル市場ライセンス供与の数量(ユニット)と金額(10億米ドル)、2019~2032年
9.4.1.12.ナイジェリアのゲームとパズル市場流通チャンネル:数量(ユニット)・金額(10億ドル)、2019年~2032年
9.4.1.13.その他の中東・アフリカ地域のゲーム・パズル市場:タイプ別数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
9.4.1.14.中東・アフリカの残りの地域:ゲームとパズル市場ライセンス:数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
9.4.1.15.中東・アフリカその他の地域ゲーム・パズル市場流通チャネル:数量(ユニット)・金額(Bnドル)、2019年~2032年
9.4.2.BPS分析/市場魅力度分析
10.競争環境
10.1.流通チャネル対ライセンスのヒートマップ
10.2.メーカーとライセンスのヒートマップ
10.3.企業市場シェア分析、2024年
10.4.競合ダッシュボード
10.5.企業プロフィール
10.5.1.バッファローゲームズ
10.5.1.1.会社概要
10.5.1.2.製品ポートフォリオ
10.5.1.3.財務概要
10.5.1.4.事業戦略と展開
10.5.2.ハズブロ社
10.5.3.マテル社
10.5.4.シーコ社
10.5.5.ラベンスバーガーAG
10.5.6.シュミット・シュピーレ
10.5.7.キュービックファン3Dパズル
10.5.8.エデュカ・ボラス
10.5.9.キャスターランド
10.5.10.コブル・ヒル
11.付録
11.1.調査方法
11.2.報告書の前提条件
11.3.頭字語および略語

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The worldwide games and puzzles market is undergoing rapid growth, propelled by technological advancements, greater consumer participation, and the surging popularity of esports. Projections indicate a 16.30% CAGR, with the market reaching USD 23.21 billion by 2025 and USD 66.79 billion by 2032. This growth is being driven by the increasing adoption of digital platforms, higher investments in cutting-edge gaming innovations, and rising consumer demand for interactive entertainment.

Market Analysis

The industry encompasses a broad selection of entertainment products, including board games, card games, video games, and jigsaw puzzles. It appeals to a wide audience, offering both recreational and cognitive benefits. Additionally, gamification is playing an increasingly important role in education and corporate training, further strengthening market demand. The global games and puzzles market is on a rapid growth trajectory, fueled by ongoing digital advancements, market innovation, and rising consumer demand. As leading players continue to integrate emerging technologies and form strategic partnerships, the industry is well-positioned for sustained development in the years ahead.

Key Growth Factors

1. Innovative Gaming Technologies – The sector is evolving through the incorporation of augmented reality (AR) and virtual reality (VR), making games more engaging and interactive.

2. Expansion of Online and Mobile Gaming – Rising smartphone usage and improved internet speeds have contributed to the widespread growth of digital gaming.

3. Increased Social Interaction in Gaming – The growing popularity of multiplayer and esports platforms is fostering a more connected gaming community.

4. Rising Consumer Spending – Higher disposable incomes are allowing consumers to invest more in premium gaming experiences.

Business Potential

1. Booming Esports Sector – The increasing prominence of competitive gaming and esports tournaments is creating new revenue channels for developers.

2. Surging Interest in Non-Licensed Games – Original and non-branded gaming content is gaining popularity due to its broader audience reach.

3. Growing Demand for Cognitive and Educational Games – The trend toward brain-training and educational puzzles is opening new opportunities for innovative game development.

4. Digitization of Traditional Board Games and Puzzles – Physical games are transitioning to digital formats, enabling global access and participation.

Regional Market Trends

1. North America: Leading Region – This region remains dominant, benefiting from a robust gaming infrastructure, high consumer spending, and cutting-edge technology.

2. South Asia & Pacific: Fastest-Growing Market – The region’s increasing smartphone adoption and mobile gaming penetration are accelerating growth.

3. Europe & Asia Pacific: Rising Opportunities – These regions are seeing greater investment in gaming technology, along with a growing base of online and offline players.

Key Market Participants

Major players shaping the industry include:

• Buffalo Games

• Hasbro, Inc.

• Mattel, Inc.

• Ceaco, Inc.

• Ravensburger AG

• Schmidt Spiele

• Cubicfun 3D Puzzle

• Educa Borras

• Castorland

• Cobble Hill

These companies are advancing through strategic collaborations, acquisitions, and innovative product launches to maintain market leadership.

Recent Industry Updates

• Strategic Collaborations – Buffalo Games has partnered with Big Potato to extend its reach in the UK and the US.

• Esports Expansion – Leading developers are making substantial investments in esports leagues, boosting industry revenue.

• Advanced AI & AR Integration – Gaming firms are increasingly leveraging artificial intelligence and augmented reality to enhance gameplay.

Market Breakdown

1. By Type

o Games

§ Board Games

§ Card Games

o Puzzles

2. By Licensing

o Non-Licensed Games

o Licensed Games

3. By Sales Channel

o Online

o Offline

4. By Geography

o North America

o Europe

o Asia Pacific

o

o Latin America

o Middle East & Africa



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Games and Puzzles Market Snapshot
1.2. Future Projections
1.3. Key Market Trends
1.4. Regional Snapshot, by Value, 2024
1.5. Analyst Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Definitions and Segmentations
2.2. Market Dynamics
2.2.1. Drivers
2.2.2. Restraints
2.2.3. Market Opportunities
2.3. Value Chain Analysis
2.4. Porter’s Five Forces Analysis
2.5. COVID-19 Impact Analysis
2.5.1. Supply
2.5.2. Demand
2.6. Impact of Ukraine-Russia Conflict
2.7. Economic Overview
2.7.1. World Economic Projections
2.8. PESTLE Analysis
3. Production Output and Trade Statistics, 2019 - 2023
3.1. Global Games and Puzzles, Production Output, by Region, 2019 - 2023
3.1.1. North America
3.1.2. Europe
3.1.3. Asia Pacific
3.1.4. Latin America
3.1.5. Middle East & Africa
4. Global Games and Puzzles Market Outlook, 2019 - 2032
4.1. Global Games and Puzzles Market Outlook, by Type, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
4.1.1. Key Highlights
4.1.1.1. Games
4.1.1.2. Board Games
4.1.1.3. Card Games
4.1.1.4. Puzzles
4.2. Global Games and Puzzles Market Outlook, by Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
4.2.1. Key Highlights
4.2.1.1. Non-Licensed
4.2.1.2. Licensed
4.3. Global Games and Puzzles Market Outlook, by Distribution Channel, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
4.3.1. Key Highlights
4.3.1.1. Online
4.3.1.2. Offline
4.4. Global Games and Puzzles Market Outlook, by Region, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
4.4.1. Key Highlights
4.4.1.1. North America
4.4.1.2. Europe
4.4.1.3. Asia Pacific
4.4.1.4. Latin America
4.4.1.5. Middle East & Africa
5. North America Games and Puzzles Market Outlook, 2019 - 2032
5.1. North America Games and Puzzles Market Outlook, by Type, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
5.1.1. Key Highlights
5.1.1.1. Games
5.1.1.2. Board Games
5.1.1.3. Card Games
5.1.1.4. Puzzles
5.2. North America Games and Puzzles Market Outlook, by Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
5.2.1. Key Highlights
5.2.1.1. Non-Licensed
5.2.1.2. Licensed
5.3. North America Games and Puzzles Market Outlook, by Distribution Channel, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
5.3.1. Key Highlights
5.3.1.1. Online
5.3.1.2. Offline
5.3.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
5.4. North America Games and Puzzles Market Outlook, by Country, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
5.4.1. Key Highlights
5.4.1.1. U.S. Games and Puzzles Market by Type, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
5.4.1.2. U.S. Games and Puzzles Market Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
5.4.1.3. U.S. Games and Puzzles Market Distribution Channel, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
5.4.1.4. Canada Games and Puzzles Market by Type, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
5.4.1.5. Canada Games and Puzzles Market Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
5.4.1.6. Canada Games and Puzzles Market Distribution Channel, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
5.4.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
6. Europe Games and Puzzles Market Outlook, 2019 - 2032
6.1. Europe Games and Puzzles Market Outlook, by Type, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
6.1.1. Key Highlights
6.1.1.1. Games
6.1.1.2. Board Games
6.1.1.3. Card Games
6.1.1.4. Puzzles
6.2. Europe Games and Puzzles Market Outlook, by Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
6.2.1. Key Highlights
6.2.1.1. Non-Licensed
6.2.1.2. Licensed
6.3. Europe Games and Puzzles Market Outlook, by Distribution Channel, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
6.3.1. Key Highlights
6.3.1.1. Online
6.3.1.2. Offline
6.3.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
6.4. Europe Games and Puzzles Market Outlook, by Country, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
6.4.1. Key Highlights
6.4.1.1. Germany Games and Puzzles Market by Type, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
6.4.1.2. Germany Games and Puzzles Market Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
6.4.1.3. Germany Games and Puzzles Market Distribution Channel, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
6.4.1.4. U.K. Games and Puzzles Market by Type, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
6.4.1.5. U.K. Games and Puzzles Market Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
6.4.1.6. U.K. Games and Puzzles Market Distribution Channel, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
6.4.1.7. France Games and Puzzles Market by Type, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
6.4.1.8. France Games and Puzzles Market Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
6.4.1.9. France Games and Puzzles Market Distribution Channel, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
6.4.1.10. Italy Games and Puzzles Market by Type, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
6.4.1.11. Italy Games and Puzzles Market Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
6.4.1.12. Italy Games and Puzzles Market Distribution Channel, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
6.4.1.13. Turkey Games and Puzzles Market by Type, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
6.4.1.14. Turkey Games and Puzzles Market Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
6.4.1.15. Turkey Games and Puzzles Market Distribution Channel, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
6.4.1.16. Russia Games and Puzzles Market by Type, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
6.4.1.17. Russia Games and Puzzles Market Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
6.4.1.18. Russia Games and Puzzles Market Distribution Channel, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
6.4.1.19. Russia Games and Puzzles Market Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
6.4.1.20. Rest of Europe Games and Puzzles Market Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
6.4.1.21. Rest of Europe Games and Puzzles Market Distribution Channel, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
6.4.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
7. Asia Pacific Games and Puzzles Market Outlook, 2019 - 2032
7.1. Asia Pacific Games and Puzzles Market Outlook, by Type, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
7.1.1. Key Highlights
7.1.1.1. Games
7.1.1.2. Board Games
7.1.1.3. Card Games
7.1.1.4. Puzzles
7.2. Asia Pacific Games and Puzzles Market Outlook, by Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
7.2.1. Key Highlights
7.2.1.1. Non-Licensed
7.2.1.2. Licensed
7.3. Asia Pacific Games and Puzzles Market Outlook, by Distribution Channel, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
7.3.1. Key Highlights
7.3.1.1. Online
7.3.1.2. Offline
7.3.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
7.4. Asia Pacific Games and Puzzles Market Outlook, by Country, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
7.4.1. Key Highlights
7.4.1.1. China Games and Puzzles Market by Type, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
7.4.1.2. China Games and Puzzles Market Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
7.4.1.3. China Games and Puzzles Market Distribution Channel, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
7.4.1.4. Japan Games and Puzzles Market by Type, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
7.4.1.5. Japan Games and Puzzles Market Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
7.4.1.6. Japan Games and Puzzles Market End-use Industry, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
7.4.1.7. South Korea Games and Puzzles Market by Type, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
7.4.1.8. South Korea Games and Puzzles Market Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
7.4.1.9. South Korea Games and Puzzles Market Distribution Channel, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
7.4.1.10. India Games and Puzzles Market by Type, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
7.4.1.11. India Games and Puzzles Market Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
7.4.1.12. India Games and Puzzles Market Distribution Channel, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
7.4.1.13. Southeast Asia Games and Puzzles Market by Type, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
7.4.1.14. Southeast Asia Games and Puzzles Market Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
7.4.1.15. Southeast Asia Games and Puzzles Market Distribution Channel, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
7.4.1.16. Rest of Asia Pacific Games and Puzzles Market by Type, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
7.4.1.17. Rest of Asia Pacific Games and Puzzles Market Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
7.4.1.18. Rest of Asia Pacific Games and Puzzles Market Distribution Channel, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
7.4.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
8. Latin America Games and Puzzles Market Outlook, 2019 - 2032
8.1. Latin America Games and Puzzles Market Outlook, by Type, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
8.1.1. Key Highlights
8.1.1.1. Games
8.1.1.2. Board Games
8.1.1.3. Card Games
8.1.1.4. Puzzles
8.2. Latin America Games and Puzzles Market Outlook, by Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
8.2.1.1. Non-Licensed
8.2.1.2. Licensed
8.3. Latin America Games and Puzzles Market Outlook, by Distribution Channel, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
8.3.1. Key Highlights
8.3.1.1. Online
8.3.1.2. Offline
8.3.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
8.4. Latin America Games and Puzzles Market Outlook, by Country, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
8.4.1. Key Highlights
8.4.1.1. Brazil Games and Puzzles Market by Type, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
8.4.1.2. Brazil Games and Puzzles Market Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
8.4.1.3. Brazil Games and Puzzles Market Distribution Channel, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
8.4.1.4. Mexico Games and Puzzles Market by Type, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
8.4.1.5. Mexico Games and Puzzles Market Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
8.4.1.6. Mexico Games and Puzzles Market Distribution Channel, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
8.4.1.7. Argentina Games and Puzzles Market by Type, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
8.4.1.8. Argentina Games and Puzzles Market Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
8.4.1.9. Argentina Games and Puzzles Market Distribution Channel, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
8.4.1.10. Rest of Latin America Games and Puzzles Market by Type, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
8.4.1.11. Rest of Latin America Games and Puzzles Market Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
8.4.1.12. Rest of Latin America Games and Puzzles Market Distribution Channel, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
8.4.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
9. Middle East & Africa Games and Puzzles Market Outlook, 2019 - 2032
9.1. Middle East & Africa Games and Puzzles Market Outlook, by Type, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
9.1.1. Key Highlights
9.1.1.1. Games
9.1.1.2. Board Games
9.1.1.3. Card Games
9.1.1.4. Puzzles
9.2. Middle East & Africa Games and Puzzles Market Outlook, by Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
9.2.1. Key Highlights
9.2.1.1. Non-Licensed
9.2.1.2. Licensed
9.3. Middle East & Africa Games and Puzzles Market Outlook, by Distribution Channel, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
9.3.1. Key Highlights
9.3.1.1. Online
9.3.1.2. Offline
9.3.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
9.4. Middle East & Africa Games and Puzzles Market Outlook, by Country, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
9.4.1. Key Highlights
9.4.1.1. GCC Games and Puzzles Market by Type, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
9.4.1.2. GCC Games and Puzzles Market Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
9.4.1.3. GCC Games and Puzzles Market Distribution Channel, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
9.4.1.4. South Africa Games and Puzzles Market by Type, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
9.4.1.5. South Africa Games and Puzzles Market Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
9.4.1.6. South Africa Games and Puzzles Market Distribution Channel, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
9.4.1.7. Egypt Games and Puzzles Market by Type, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
9.4.1.8. Egypt Games and Puzzles Market Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
9.4.1.9. Egypt Games and Puzzles Market Distribution Channel, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
9.4.1.10. Egypt Games and Puzzles Market Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
9.4.1.11. Nigeria Games and Puzzles Market Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
9.4.1.12. Nigeria Games and Puzzles Market Distribution Channel, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
9.4.1.13. Rest of Middle East & Africa Games and Puzzles Market by Type, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
9.4.1.14. Rest of Middle East & Africa Games and Puzzles Market Licensing, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
9.4.1.15. Rest of Middle East & Africa Games and Puzzles Market Distribution Channel, Volume (Units) and Value (US$ Bn), 2019 - 2032
9.4.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
10. Competitive Landscape
10.1. Distribution Channel vs Licensing Heatmap
10.2. Manufacturer vs Licensing Heatmap
10.3. Company Market Share Analysis, 2024
10.4. Competitive Dashboard
10.5. Company Profiles
10.5.1. Buffalo Games
10.5.1.1. Company Overview
10.5.1.2. Product Portfolio
10.5.1.3. Financial Overview
10.5.1.4. Business Strategies and Development
10.5.2. Hasbro, Inc.
10.5.3. Mattel, Inc.
10.5.4. Ceaco, Inc.
10.5.5. Ravensburger AG
10.5.6. Schmidt Spiele
10.5.7. Cubicfun 3D Puzzle
10.5.8. Educa Borras
10.5.9. Castorland
10.5.10. Cobble Hill
11. Appendix
11.1. Research Methodology
11.2. Report Assumptions
11.3. Acronyms and Abbreviations

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート

Fairfield Market Research社の消費財・サービス分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート


よくあるご質問


Fairfield Market Research社はどのような調査会社ですか?


Fairfield Market Researchでは、最新かつ最も関連性の高い市場データと洞察に満ちた詳細なレポートを発行しています。広範囲にわたり、業界動向や市場ベースのデータを含んでおり、顧客が... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2025/03/06 10:27

150.25 円

162.72 円

196.52 円

ページTOPに戻る