世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

チャットボットの世界市場セグメント:アプリケーションタイプ別(顧客エンゲージメントとリテンション、ブランディングと広告、カスタマーサポート、データプライバシーとコンプライアンス、パーソナルアシスタント、オンボーディングと従業員エンゲージメント、その他)、デプロイメント別(クラウドベースとオンプレミス、地域)~2019~2020年の市場規模、シェア&トレンド、2030年までの予測など世界的な分析を掲載


Global Chatbot Market Segments: by Application Type (Customer Engagement and Retention, Branding and Advertisement, Customer Support, Data Privacy and Compliance, Personal Assistant, Onboarding and Employee Engagement and others), by Deployment (Cloud based and On Premises) and Region – Global Analysis of Market Size, Share & Trends for 2019 – 2020 and Forecasts to 2030

製品概要 チャットボットは、基本的に人工知能プログラムが人とコミュニケーションをとり、問題を解決したり、ある質問に答えたりするものです。これは、実行時間を減少させ、パフォーマンスを向上させ、ビジネ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Fatpos Global
Fatpos グローバル
2022年5月31日 US$4,350
シングルユーザーライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
165 英語

 

サマリー

製品概要
チャットボットは、基本的に人工知能プログラムが人とコミュニケーションをとり、問題を解決したり、ある質問に答えたりするものです。これは、実行時間を減少させ、パフォーマンスを向上させ、ビジネスの成長を促します。メッセージ、ウェブサイト、モバイルアプリ、電話を通じてお客様を支援します。また、BFSIを通じたチャットボットは、ユーザーエクスペリエンスの向上、コンサルタントの代わりに顧客とつながる、質問に素早く答える、作業負荷を軽減する、などの目的で導入されています。

市場のハイライト
世界のチャットボット市場は、2030年に30.58%の顕著なCAGRを予測する見込みです。
世界のチャットボット市場は、2020年の180億米ドルから、今後数年間、すなわち2021年から30年の間にCAGR30.58%で2030年には1120億米ドルを突破すると予測されます。チャットボットが企業の運用コストを最小化し続けるため、市場規模は拡大すると予測される。チャットボットのマーケティング、決済、処理、運用は、チャットボットが機能する様々なセグメントであるが、サービスはチャットボットビジネスにおいて最大の市場シェアを持つ。セルフサービス設備や24時間365日のカスタマーサポートを運用コストを抑えて利用したいという消費者ニーズの高まりとテクノロジーの向上が、この分野の主な成長ドライバーとなっています。また、自己学習型チャットボットの構築を目指した取り組みは、より人間らしい会話体験の提供、様々な業界間でのチャットボットの利用拡大、様々なチャネルを通じた顧客コミットメントの向上を目的としており、海外ベンダーに多くの機会をもたらしています。



世界のチャットボット市場セグメント別
2020年から30年にかけて、顧客エンゲージメントとリテンションセグメントが最も高いCAGRで成長する
世界のチャットボット市場は、アプリケーションタイプ別に、カスタマーエンゲージメントとリテンション、ブランディングと広告、カスタマーサポート、データプライバシーとコンプライアンス、パーソナルアシスタント、オンボーディングと従業員エンゲージメント、その他に区分されています。さまざまな垂直製品の重要な重点分野の1つは、顧客エンゲージメントとリテンションです。これらのバーティカル製品は、人工知能(AI)を搭載したチャットボットを使用して、顧客にアプローチし、その旅路においてシームレスな体験を提供し始めています。チャットボットは、消費者の関心を引き、新しい情報を収集し、販売ライフサイクルを短縮することができるため、バーティカル企業が新規顧客を獲得し、維持し、エンゲージすることを可能にする効率的な方法である。そのため、顧客の存在と維持は、チャットボット・ソリューションを導入する上で重要な分野となることが予想されます。

クラウドセグメントは2020~30年に最も高いCAGRで成長する
グローバルチャットボット市場は、デプロイメント別にクラウドベースとオンプレミスに分けられる。クラウドベースセグメントは、予測期間中にXX%の最高のCAGRで成長すると予想される。サードパーティの利点は、企業がオンデマンドで支払い、顧客の要件、全体的な使用、および会社の成長を条件として、効果的に調整するためのスケールを可能にすることです。クラウドは、企業のオフサイトリクエストをホストするための仮想技術を作成します。そのため、主に中小企業が利用しています。クラウドの導入は間接費を削減し、データバックアップのオプションは一定のスケジュールで利用でき、企業は使用したリソースに対してのみ支払いを行う義務があります。

グローバルチャットボット市場のダイナミクス
ドライバ
24*7サポート
チャットボット市場は、全体的な収益性を向上させながら、24x7を提供できる有望なエージェントである。AIチャットボットはまた、効率レベルを高めるルーチンタスクの自動化、複数の言語でのサポート、より良い自己顧客サービスなどのインセンティブをもたらす。さらに、様々な言語での支援も可能です。邪魔されることなく体験をカスタマイズする機会があるため、カスタマーサポートシステムは今後数年間で成長を促進すると予想されます。

セルフラーニング
自己学習型チャットボットの市場は、行動、知識、意思決定など、さまざまな市場の状況に対応することになります。チャットボットは、データを素早く解釈し、多言語サポートを提供することで、顧客が探している正確な内容を簡単に見つけることを可能にするインテリジェントな存在と考えることができます。データ駆動型のアクションを行う自己学習型ボットは、より人間らしい自然なコミュニケーションを提供し、自らのエラーから学習する能力を持つ強力なNLPおよび自己学習(ML)技術です。

抑制(リストラクト
迅速な対応、お客様の意図を汲み取ることができない
主にアプリケーションプログラムインターフェース(API)を含むソフトウェアツールは、ユーザーの品質要件に合わない特定の機能を追加することなく、チャットボットを一般的に使用するように設計されており、その明確な目的を果たすことができます。独自のデータを供給されたチャットボットマーケットは、質問に答えるよう求められた場合にのみ消費者をサポートします。そのため、チャットボットが詳細を把握していない質問をされた場合、お客様の意図を理解できず、質問された内容に対応することができなくなります。

チャットボットの世界市場
IBMコーポレーション(米国)

会社概要、事業戦略、主要製品、財務実績、主要業績指標、リスク分析、最近の開発状況、地域プレゼンス、SWOT分析

グーグル(US)
アマゾン ウェブ サービス(US)
チャットフエル(米)
イエローメッセンジャー(インド)
Contus (インド)
インベンタテクノロジーズ(米国)
ニュアンスコミュニケーションズ(US)
Passage AI (アメリカ)
コンバーシカ
スマートボット (米国)
Botsify (パキスタン)
イエカリーバ(インド)
その他有力プレイヤー
チャットボットの世界市場地域別
世界のチャットボット市場は、地域分析に基づいて5つの主要地域に区分されています。これらは、北米、ラテンアメリカ、ヨーロッパ、アジア太平洋地域、中東・アフリカを含みます。アジア太平洋地域のグローバルChatbotは、2020年にXX.X%の最大の市場シェアを保持しました。アジア太平洋地域では、多くのスタートアップ企業が人工知能やチャット開発に投資しています。さらに、顧客サービスの段階でのチャットボットの使用は、円滑な効率を与え、多くの顧客を管理し、顧客との対話のための技術を強化する中小企業によって容易に組み込まれています。



世界のチャットボット市場は、さらに地域別に以下のように区分されています。
北米の市場規模、シェア、動向、機会、YoY成長率、CAGR - 米国、カナダ
中南米市場規模、シェア、トレンド、機会、YoY成長率、CAGR - メキシコ、アルゼンチン、ブラジル、中南米以外の地域
欧州市場規模、シェア、トレンド、機会、前年比成長率、CAGR-イギリス、フランス、ドイツ、イタリア、スペイン、ベルギー、ハンガリー、ルクセンブルグ、オランダ、ポーランド、ノルディック、ロシア、トルコ、その他の欧州市場
アジア太平洋地域の市場規模、シェア、動向、機会、前年比成長率、CAGR - インド、中国、韓国、日本、マレーシア、インドネシア、ニュージーランド、オーストラリア、APACのその他地域
中東・アフリカ市場規模、シェア、動向、機会、YoY成長率、CAGR - 北アフリカ、イスラエル、GCC、南アフリカ、MENAのその他地域
世界のチャットボット市場レポートでは、以下の分析も行っています。
アプリケーションタイプ別
顧客エンゲージメントとリテンション
ブランディングと広告
顧客サポート
データプライバシーとコンプライアンス
パーソナルアシスタント
オンボーディングと従業員エンゲージメント
その他
デプロイメントタイプ別
クラウド型
オンプレミス
チャットボット市場のダイナミクス
チャットボット市場規模
供給と需要
現在の動向・課題・問題点
競合・参入企業
市場のバリューチェーン
市場の促進要因と阻害要因

ページTOPに戻る


目次

Contents
1. Executive Summary
2. Global Chatbot Market
2.1. Product Overview
2.2. Market Definition
2.3. Segmentation
2.4. Assumptions and Acronyms
3. Research Methodology
3.1. Research Objectives
3.2. Primary Research
3.3. Secondary Research
3.4. Forecast Model
3.5. Market Size Estimation
4. Average Pricing Analysis
5. Macro-Economic Indicators
6. Market Dynamics
6.1. Growth Drivers
6.2. Restraints
6.3. Opportunity
6.4. Trends
7. Correlation & Regression Analysis
7.1. Correlation Matrix
7.2. Regression Matrix
8. Recent Development, Policies & Regulatory Landscape
9. Risk Analysis
9.1. Demand Risk Analysis
9.2. Supply Risk Analysis
10. Global Chatbot Market Analysis
10.1. Porters Five Forces
10.1.1. Threat of New Entrants
10.1.2. Bargaining Power of Suppliers
10.1.3. Threat of Substitutes
10.1.4. Rivalry
10.2. PEST Analysis
10.2.1. Political
10.2.2. Economic
10.2.3. Social
10.2.4. Technological
11. Global Chatbot Market
11.1. Market Size & forecast, 2020A-2030F
11.1.1. By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
11.1.2. By Volume (Million Units) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12. Global Chatbot Market: Market Segmentation
12.1. By Regions
12.1.1. North America:(U.S. and Canada), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.2. Latin America: (Brazil, Mexico, Argentina, Rest of Latin America), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.3. Europe: (Germany, UK, France, Italy, Spain, BENELUX, NORDIC, Hungary, Poland, Turkey, Russia, Rest of Europe), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.4. Asia-Pacific: (China, India, Japan, South Korea, Indonesia, Malaysia, Australia, New Zealand, Rest of Asia Pacific), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.5. Middle East and Africa: (Israel, GCC, North Africa, South Africa, Rest of Middle East and Africa), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2. By deployment: Market Share (2020-2030F)
12.2.1. Cloud-based, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2.2. On premises, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3. By application Type: Market Share (2020-2030F)
12.3.1. Customer Engagement and Retention, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.2. Branding and Advertisement, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.3. Customer Support, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.4. Data Privacy and Compliance, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.5. Personal Assistant, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.6. Onboarding and Employee Engagement, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
Company Profile
1. IBM Corporation(US)
1. Company Overview
2. Company Total Revenue (Financials)
3. Market Potential
4. Global Presence
5. Key Performance Indicators
6. SWOT Analysis
7. Product Launch
2. Google (US)
3. Amazon Web Services(US)
4. Chatfuel (US)
5. Yellow Messenger (India)
6. Contus (India)
7. Inbenta Technologies (US)
8. Nuance Communications (US)
9. Passage AI (US)
10. Conversica
11. SmartBots (US)
12. Botsify (Pakistan)
13. Yekaliva (India)
14. Other Prominent Players
Consultant Recommendation
**The above-given segmentations and companies could be subjected to further modification based on in-depth feasibility studies conducted for the final deliverable.

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Product Overview
Chatbot is essentially an artificial intelligence program that communicates to a person to solve a problem or answer a certain question. This decreases running time and increases performance, which encourages business growth. It helps the customer through messages, websites, mobile apps, and phones. In addition, chatbots through BFSI are introduced to provide enhanced user experience, to connect with customers instead of consultants, to quickly answer the questions, to relieve workloads, and so on.

Market Highlights
Global Chatbot Market is expected to project a notable CAGR of 30.58% in 2030.
Global Chatbot Market to surpass USD 112 billion by 2030 from USD 18 billion in 2020 at a CAGR of 30.58% in the coming years, i.e., 2021-30. The size of the market is forecasted to grow as chatbots continue to minimize the operational cost to businesses. Chatbot marketing, payments, processing, and operation are various segments in which chatbots can function—but services have a largest market share in chatbots businesses. Improved technology combined with growing consumer demand for self-service facilities and 24*7 customer supports at reduced cost of operation are the main growth drivers for the sector. In addition, the initiatives aimed at building self-learning chatbots are designed to provide more human conversational experience, to increase the use of chatbots between various industries, and to increase customer commitment through various channels, thus creating many opportunities for international vendors.



Global Chatbot Market: Segments
Customer Engagement and Retention segment to grow with the highest CAGR during 2020-30
Global Chatbot Market is segmented by application type into Customer Engagement and Retention, Branding and Advertisement, Customer Support, Data Privacy and Compliance, Personal Assistant, Onboarding and Employee Engagement, and others. One of the key focus areas of different vertical products is customer engagement and retention. These verticals have begun using chatbots powered by Artificial Intelligence (AI) to reach their clients and provide them with seamless experiences during their journey. Since they can engage consumers, gather new information, and reduce sales life cycles, chatbots are an efficient way of enabling verticals to capture, retain and engage new customers. The presence and retention of customers is therefore expected to become a critical field for implementing chatbot solutions.

Cloud segment to grow with the highest CAGR during 2020-30
Global Chatbot Market is divided by deployment into Cloud-based and on-premises. Cloud-based segment is expected to grow at the highest CAGR of XX% over the forecasted timeframe. The advantages of third parties enable businesses to pay on demand and to scale adjust effectively, subject to customer requirements, overall use, and company growth. The cloud creates a virtual technology to host companies' offsite requests. Consequently, small and medium-sized enterprises are mainly involved. Cloud deployment nullifies overhead capital, the data backup option is available on a constant schedule, and companies are also obligated to only pay for the resources that they use.

Global Chatbot Market Dynamics
Drivers
24*7 Support
Chatbots Market are a promising agent which can offer 24x7 while improving profitability overall. AI chatbots also bring incentives, such as automation of routine tasks that boost efficiency levels, support in several languages, and better self customer service. In addition, they can also be used to assist various languages. Due to the opportunity to customize the experience without disturbance, customer support systems are anticipated to fuel growth in the coming years.

Self-Learning
The market of self-learning chatbots will respond to different market conditions, such as the behavior, knowledge, and decisions. The chatbots can be considered intelligent enough to quickly interpret data and enable the customer to easily find the exact details he or she is searching for by providing multi-language support. Self-learning bots with data-driven actions are strong NLP and self-learning (ML) technologies that have the ability to provide more humane, natural communication, and learn from their own errors.

Restraint
Rapid response and inability to identify customer’s intent
Primarily software tools, including application program interfaces (APIs) are designed to generically use chatbots without adding any particular functionality which does not fit the quality requirements of the user and fulfills its explicit purpose. Chatbot Markets supplied with unique data will only support consumers if they are asked to answer questions. Therefore, if a customer asks the question for which the chatbot does not have any details, he will not understand the intention of the customer and will not be able to address the question asked.

Global Chatbot Market:
IBM Corporation(US)

Company Overview, Business Strategy, Key Product Offerings, Financial Performance, Key Performance Indicators, Risk Analysis, Recent Development, Regional Presence, SWOT Analysis

Google (US)
Amazon Web Services(US)
Chatfuel (US)
Yellow Messenger (India)
Contus (India)
Inbenta Technologies (US)
Nuance Communications (US)
Passage AI (US)
Conversica
SmartBots (US)
Botsify (Pakistan)
Yekaliva (India)
Other Prominent Players
Global Chatbot Market: Regions
Global Chatbot Market is segmented based on regional analysis into five major regions. These include North America, Latin America, Europe, Asia Pacific, and the Middle East and Africa. Global Chatbot in the Asia Pacific held the largest market share of XX.X% in the year 2020. Many start-ups invest in artificial intelligence and chat development in the Asia-Pacific region. Furthermore, the use of chatbots in their customer service phase is easily incorporated by SMEs that give smooth efficiency, manage many customers and enhance the techniques for customer interaction.



Global Chatbot Market is further segmented by region into:
North America Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – United States and Canada
Latin America Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – Mexico, Argentina, Brazil, and Rest of Latin America
Europe Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – United Kingdom, France, Germany, Italy, Spain, Belgium, Hungary, Luxembourg, Netherlands, Poland, NORDIC, Russia, Turkey, and Rest of Europe
Asia Pacific Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – India, China, South Korea, Japan, Malaysia, Indonesia, New Zealand, Australia, and Rest of APAC
Middle East and Africa Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – North Africa, Israel, GCC, South Africa, and Rest of MENA
Global Chatbot Market report also contains analysis on:
By Application Type
Customer Engagement and Retention
Branding and Advertisement
Customer Support
Data Privacy and Compliance
Personal Assistant
Onboarding and Employee Engagement
Others
By DEPLOYMENT TYPE
Cloud-based
On-Premises
Chatbot Market Dynamics
Chatbot Market Size
Supply & Demand
Current Trends/Issues/Challenges
Competition & Companies Involved in the Market
Value Chain of the Market
Market Drivers and Restraints



ページTOPに戻る


Table of Contents

Contents
1. Executive Summary
2. Global Chatbot Market
2.1. Product Overview
2.2. Market Definition
2.3. Segmentation
2.4. Assumptions and Acronyms
3. Research Methodology
3.1. Research Objectives
3.2. Primary Research
3.3. Secondary Research
3.4. Forecast Model
3.5. Market Size Estimation
4. Average Pricing Analysis
5. Macro-Economic Indicators
6. Market Dynamics
6.1. Growth Drivers
6.2. Restraints
6.3. Opportunity
6.4. Trends
7. Correlation & Regression Analysis
7.1. Correlation Matrix
7.2. Regression Matrix
8. Recent Development, Policies & Regulatory Landscape
9. Risk Analysis
9.1. Demand Risk Analysis
9.2. Supply Risk Analysis
10. Global Chatbot Market Analysis
10.1. Porters Five Forces
10.1.1. Threat of New Entrants
10.1.2. Bargaining Power of Suppliers
10.1.3. Threat of Substitutes
10.1.4. Rivalry
10.2. PEST Analysis
10.2.1. Political
10.2.2. Economic
10.2.3. Social
10.2.4. Technological
11. Global Chatbot Market
11.1. Market Size & forecast, 2020A-2030F
11.1.1. By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
11.1.2. By Volume (Million Units) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12. Global Chatbot Market: Market Segmentation
12.1. By Regions
12.1.1. North America:(U.S. and Canada), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.2. Latin America: (Brazil, Mexico, Argentina, Rest of Latin America), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.3. Europe: (Germany, UK, France, Italy, Spain, BENELUX, NORDIC, Hungary, Poland, Turkey, Russia, Rest of Europe), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.4. Asia-Pacific: (China, India, Japan, South Korea, Indonesia, Malaysia, Australia, New Zealand, Rest of Asia Pacific), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.5. Middle East and Africa: (Israel, GCC, North Africa, South Africa, Rest of Middle East and Africa), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2. By deployment: Market Share (2020-2030F)
12.2.1. Cloud-based, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2.2. On premises, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3. By application Type: Market Share (2020-2030F)
12.3.1. Customer Engagement and Retention, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.2. Branding and Advertisement, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.3. Customer Support, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.4. Data Privacy and Compliance, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.5. Personal Assistant, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.6. Onboarding and Employee Engagement, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
Company Profile
1. IBM Corporation(US)
1. Company Overview
2. Company Total Revenue (Financials)
3. Market Potential
4. Global Presence
5. Key Performance Indicators
6. SWOT Analysis
7. Product Launch
2. Google (US)
3. Amazon Web Services(US)
4. Chatfuel (US)
5. Yellow Messenger (India)
6. Contus (India)
7. Inbenta Technologies (US)
8. Nuance Communications (US)
9. Passage AI (US)
10. Conversica
11. SmartBots (US)
12. Botsify (Pakistan)
13. Yekaliva (India)
14. Other Prominent Players
Consultant Recommendation
**The above-given segmentations and companies could be subjected to further modification based on in-depth feasibility studies conducted for the final deliverable.

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

Fatpos Global社のその他分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(cloud)の最新刊レポート


よくあるご質問


Fatpos Global社はどのような調査会社ですか?


Fatpos Globalは経営コンサルティング、アドバイザリー、市場調査サービスを提供し、市場調査レポートを出版しているインドに主拠点をおく調査会社です。 Fatposは“Failures A... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る