中国でのラグジュアリー体験Experiential Luxury in China 中国における体験型ラグジュアリーは、生活費の急上昇を含む経済的圧力にもかかわらず、2024年の観光客の回復から恩恵を受けている。消費者は引き続き、物質的なものよりも、有意義でやりがいのある体験や活動に... もっと見る
※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
サマリー中国における体験型ラグジュアリーは、生活費の急上昇を含む経済的圧力にもかかわらず、2024年の観光客の回復から恩恵を受けている。消費者は引き続き、物質的なものよりも、有意義でやりがいのある体験や活動にお金を使う方向にシフトしている。人々は今この瞬間を最大限に活用し、今を楽しみたいと考えており、富裕層は人生を満喫し、自分を甘やかし、楽しませるためにできることにお金を使いたいと考えるようになっている。この調査レポートは中国のエクスペリエンシャル・ラグジュアリー市場を分析・予測したEuromonitor Internationalの市場調査報告書です。最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主要要因と、消費者のショッピングパターンの発展とともにエクスペリエンシャルラグジュアリー小売業に与える影響について戦略的な分析を提供しています。2028年までの予測は、市場がどのように変化するかを示しています。 対象製品ラグジュアリーフードサービス、ラグジュアリーホテル データカバレッジ:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。 このレポートを購入する理由 * エクスペリエンシャルラグジュアリー市場の詳細な把握; * 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する; * 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する; * 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。 ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。 目次Experiential Luxury in ChinaEuromonitor International October 2024 List Of Contents And Tables EXPERIENTIAL LUXURY IN CHINA KEY DATA FINDINGS 2024 DEVELOPMENTS Shift towards experiences over possessions in bid to live life now, as Ritz-Carlton wins Leading Luxury Hotel award Hyatt Corp maintains lead in 2023 as new openings continue across the competitive landscape AI expands within OTAs, while sustainability remains a slowly-but-surely emerging concern PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Experiential luxury faces bright forecast period in China Increased domestic travel and a greater focus on sustainability in business travel Rising sales and new luxury hotel openings anticipated despite economic uncertainty CATEGORY DATA Table 1 Sales of Experiential Luxury by Category: Value 2019-2024 Table 2 Sales of Experiential Luxury by Category: % Value Growth 2019-2024 Table 3 NBO Company Shares of Experiential Luxury: % Value 2019-2023 Table 4 LBN Brand Shares of Experiential Luxury: % Value 2020-2023 Table 5 Forecast Sales of Experiential Luxury by Category: Value 2024-2029 Table 6 Forecast Sales of Experiential Luxury by Category: % Value Growth 2024-2029 LUXURY GOODS IN CHINA EXECUTIVE SUMMARY Luxury goods in 2024: The big picture 2024 key trends Competitive landscape Retailing developments What next for luxury goods? MARKET DATA Table 7 Sales of Luxury Goods by Category: Value 2019-2024 Table 8 Sales of Luxury Goods by Category: % Value Growth 2019-2024 Table 9 Inbound Receipts for Luxury Goods by Country of Origin: Value 2019-2024 Table 10 NBO Company Shares of Luxury Goods: % Value 2019-2023 Table 11 LBN Brand Shares of Luxury Goods: % Value 2020-2023 Table 12 Distribution of Luxury Goods by Format and Category: % Value 2024 Table 13 Forecast Sales of Luxury Goods by Category: Value 2024-2029 Table 14 Forecast Sales of Luxury Goods by Category: % Value Growth 2024-2029 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources
SummaryExperiential luxury in China is benefitting from recovered tourist arrivals in 2024, despite economic pressures including rapidly rising living costs. Consumers continue to shift towards spending more money on meaningful and rewarding experiences and activities than on material items. People are keen to make the most of the moment and enjoy the present, with wealthier individuals increasingly keen to spend money on living life to the full and doing what they can to indulge and entertain themselv... Table of ContentsExperiential Luxury in ChinaEuromonitor International October 2024 List Of Contents And Tables EXPERIENTIAL LUXURY IN CHINA KEY DATA FINDINGS 2024 DEVELOPMENTS Shift towards experiences over possessions in bid to live life now, as Ritz-Carlton wins Leading Luxury Hotel award Hyatt Corp maintains lead in 2023 as new openings continue across the competitive landscape AI expands within OTAs, while sustainability remains a slowly-but-surely emerging concern PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Experiential luxury faces bright forecast period in China Increased domestic travel and a greater focus on sustainability in business travel Rising sales and new luxury hotel openings anticipated despite economic uncertainty CATEGORY DATA Table 1 Sales of Experiential Luxury by Category: Value 2019-2024 Table 2 Sales of Experiential Luxury by Category: % Value Growth 2019-2024 Table 3 NBO Company Shares of Experiential Luxury: % Value 2019-2023 Table 4 LBN Brand Shares of Experiential Luxury: % Value 2020-2023 Table 5 Forecast Sales of Experiential Luxury by Category: Value 2024-2029 Table 6 Forecast Sales of Experiential Luxury by Category: % Value Growth 2024-2029 LUXURY GOODS IN CHINA EXECUTIVE SUMMARY Luxury goods in 2024: The big picture 2024 key trends Competitive landscape Retailing developments What next for luxury goods? MARKET DATA Table 7 Sales of Luxury Goods by Category: Value 2019-2024 Table 8 Sales of Luxury Goods by Category: % Value Growth 2019-2024 Table 9 Inbound Receipts for Luxury Goods by Country of Origin: Value 2019-2024 Table 10 NBO Company Shares of Luxury Goods: % Value 2019-2023 Table 11 LBN Brand Shares of Luxury Goods: % Value 2020-2023 Table 12 Distribution of Luxury Goods by Format and Category: % Value 2024 Table 13 Forecast Sales of Luxury Goods by Category: Value 2024-2029 Table 14 Forecast Sales of Luxury Goods by Category: % Value Growth 2024-2029 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート
Euromonitor International社の高級品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|