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日本における持続可能性


Sustainability in Japan

多くの消費者が気候変動に関心を寄せているにもかかわらず、ほとんどの消費者は無関心であり、持続可能な行動が世界を変えられると感じている消費者は20%に満たない。このことは、実行可能なクレームや持続可能... もっと見る

 

 

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Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2024年9月26日 US$2,275
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サマリー

多くの消費者が気候変動に関心を寄せているにもかかわらず、ほとんどの消費者は無関心であり、持続可能な行動が世界を変えられると感じている消費者は20%に満たない。このことは、実行可能なクレームや持続可能な意識啓発キャンペーンに投資する絶好の機会を生み出している。消費者の10%が食肉を忌避しているが、これは世界的には比較的低い。しかし、肉類を避ける消費者の45%以上は、サステナブルな属性を持つ食品・飲料に高いお金を払うことを望んでいる。このことは、ダイエット・ブランドにとってチャンスとなる。

ユーロモニター・インターナショナルのサステナビリティ・レポートでは、5地域の業界リーダーから、特定の業界関連動向、ビジネスキャンペーン、サステナビリティに対する態度や期待を調査することで、業界の声を聞くことができます。レポートでは、国や製品カテゴリーにおける持続可能性の導入レベルをモニターしています。また、持続可能な製品ポートフォリオにおいて、どの企業やブランドがリードしているのか、また、どの企業が遅れをとっているのかを知ることができます。主要なグローバル市場における消費者の持続可能性に対する態度、期待、採用の進化について詳しく知ることができます。

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* サステナビリティ市場の詳細な把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Sustainability in Japan
Euromonitor International
September 2024

List Of Contents And Tables

SUSTAINABILITY IN JAPAN
SCOPE
CHART 1 Sustainability Country Report Scope 2024
KEY FINDINGS
CHART 2 Sustainability Country Report Main Findings 2024
INTRODUCTION
CHART 3 Sustainability Market in Japan: Key Metrics by Industry 2023
CONSUMER BEHAVIOUR
Environmental awareness
CHART 4 Consumers' Sustainability Awareness and Actions in Japan 2020-2024
Green actions
CHART 5 Consumers' Environmental Action in Japan 2024
Trust in green labels
CHART 6 Consumer Trust in Product Claims in Japan 2024
Shopping preferences
CHART 7 Consumer Circular Shopping Preferences in Japan 2024
Sustainable consumer types
CHART 8 Sustainable Consumer’s Types in Japan 2024
CHART 9 Zero Wasters: Largest Consumer Type in Japan 2024
MARKET SIZE AND PRODUCT PREVALENCE
CHART 10 Sustainability Market Size By Industry in Japan 2020-2023
CHART 11 Sustainability Product Prevalence by Industry in Japan 2020-2023
SUSTAINABLE PRODUCTS
CHART 12 Soft Drinks: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the top 10 Sustainability Attributes in Japan, 2020-2023
CHART 13 Beuty and Personal Care: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the top 10 Sustainability Attributes in Japan, 2020-2023
CHART 14 Staple Foods: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the top 10 Sustainability Attributes in Japan, 2020-2023
CHART 15 Dairy Products and Alternatives: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the top 10 Sustainability Attributes in Japan, 2020-2023
CHART 16 Consumer Health: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the top 10 Sustainability Attributes in Japan, 2020-2023
CHART 17 Cooking Ingredients and Meals: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the top 10 Sustainability Attributes in Japan, 2020-2023
CHART 18 Snacks: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the top 10 Sustainability Attributes in Japan, 2020-2023
CHART 19 Hot Drinks: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the top 10 Sustainability Attributes in Japan, 2020-2023
CHART 20 Home Care: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the top 10 Sustainability Attributes in Japan, 2020-2023
CHART 21 Tissue and Hygiene: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the top 10 Sustainability Attributes in Japan, 2020-2023
CHART 22 Pet Care: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the top 10 Sustainability Attributes in Japan, 2020-2023
COMPETITOR ANALYSIS
CHART 23 Top 10 Companies: Company Sales of SKUs with Sustainability Attributes in Japan, 2020-2023
CHART 24 Top 10 Companies: Sustainability Product Prevalence in Japan, 2020-2023
SEIZING THE OPPORTUNITY – BY INDUSTRY
CHART 25 Soft Drinks: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in Japan 2020-2023
CHART 26 Beauty and Personal Care: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in Japan 2020-2023
CHART 27 Staple Foods: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in Japan 2020-2023
CHART 28 Dairy Products and Alternatives: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in Japan 2020-2023
CHART 29 Consumer Health: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in Japan 2020-2023
CHART 30 Cooking Ingredients and Meals: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in Japan 2020-2023
CHART 31 Snacks: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in Japan 2020-2023
CHART 32 Hot Drinks: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in Japan 2020-2023
CHART 33 Home Care: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in Japan 2020-2023
CHART 34 Tissue and Hygiene: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in Japan 2020-2023
CHART 35 Pet Care: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in Japan 2020-2023
SEIZING THE OPPORTUNITY – BY KEY ATTRIBUTE GROUP
CHART 36 No Artificial Ingredients Claims: Market Size of Sustainable Products across selected countries 2020-2023
CHART 37 Diets Claims: Market Size of Sustainable Products across selected countries 2020-2023
CHART 38 Sustainable Sourcing Claims: Market Size of Sustainable Products across selected countries 2020-2023

 

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Summary

Despite many consumers being concerned about climate change, most are apathetic, with less than 20% feeling their sustainable actions can make a difference to the world. This creates a strong opportunity to invest in actionable claims and sustainable awareness campaigns. While 10% of consumers are meat avoiders, this is comparatively low globally. However, over 45% of meat avoiders are willing to pay more for food and beverages with sustainable attributes. This creates opportunities for diet cla...

Euromonitor International’s Sustainability reports allows to hear the voice of the industry by exploring specific industry related trends, business campaigns, and attitudes and expectations for sustainability from industry leaders in 5 regions. Reports monitor the levels of sustainability adoption across countries and product categories. Reports also allows to discover where companies and brands lead in terms of a sustainable product portfolio and which ones are falling behind. Use it to learn more about consumers’ evolving attitudes, expectations and adoption of sustainability across key global markets.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Sustainability market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Sustainability in Japan
Euromonitor International
September 2024

List Of Contents And Tables

SUSTAINABILITY IN JAPAN
SCOPE
CHART 1 Sustainability Country Report Scope 2024
KEY FINDINGS
CHART 2 Sustainability Country Report Main Findings 2024
INTRODUCTION
CHART 3 Sustainability Market in Japan: Key Metrics by Industry 2023
CONSUMER BEHAVIOUR
Environmental awareness
CHART 4 Consumers' Sustainability Awareness and Actions in Japan 2020-2024
Green actions
CHART 5 Consumers' Environmental Action in Japan 2024
Trust in green labels
CHART 6 Consumer Trust in Product Claims in Japan 2024
Shopping preferences
CHART 7 Consumer Circular Shopping Preferences in Japan 2024
Sustainable consumer types
CHART 8 Sustainable Consumer’s Types in Japan 2024
CHART 9 Zero Wasters: Largest Consumer Type in Japan 2024
MARKET SIZE AND PRODUCT PREVALENCE
CHART 10 Sustainability Market Size By Industry in Japan 2020-2023
CHART 11 Sustainability Product Prevalence by Industry in Japan 2020-2023
SUSTAINABLE PRODUCTS
CHART 12 Soft Drinks: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the top 10 Sustainability Attributes in Japan, 2020-2023
CHART 13 Beuty and Personal Care: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the top 10 Sustainability Attributes in Japan, 2020-2023
CHART 14 Staple Foods: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the top 10 Sustainability Attributes in Japan, 2020-2023
CHART 15 Dairy Products and Alternatives: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the top 10 Sustainability Attributes in Japan, 2020-2023
CHART 16 Consumer Health: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the top 10 Sustainability Attributes in Japan, 2020-2023
CHART 17 Cooking Ingredients and Meals: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the top 10 Sustainability Attributes in Japan, 2020-2023
CHART 18 Snacks: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the top 10 Sustainability Attributes in Japan, 2020-2023
CHART 19 Hot Drinks: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the top 10 Sustainability Attributes in Japan, 2020-2023
CHART 20 Home Care: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the top 10 Sustainability Attributes in Japan, 2020-2023
CHART 21 Tissue and Hygiene: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the top 10 Sustainability Attributes in Japan, 2020-2023
CHART 22 Pet Care: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the top 10 Sustainability Attributes in Japan, 2020-2023
COMPETITOR ANALYSIS
CHART 23 Top 10 Companies: Company Sales of SKUs with Sustainability Attributes in Japan, 2020-2023
CHART 24 Top 10 Companies: Sustainability Product Prevalence in Japan, 2020-2023
SEIZING THE OPPORTUNITY – BY INDUSTRY
CHART 25 Soft Drinks: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in Japan 2020-2023
CHART 26 Beauty and Personal Care: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in Japan 2020-2023
CHART 27 Staple Foods: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in Japan 2020-2023
CHART 28 Dairy Products and Alternatives: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in Japan 2020-2023
CHART 29 Consumer Health: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in Japan 2020-2023
CHART 30 Cooking Ingredients and Meals: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in Japan 2020-2023
CHART 31 Snacks: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in Japan 2020-2023
CHART 32 Hot Drinks: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in Japan 2020-2023
CHART 33 Home Care: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in Japan 2020-2023
CHART 34 Tissue and Hygiene: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in Japan 2020-2023
CHART 35 Pet Care: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in Japan 2020-2023
SEIZING THE OPPORTUNITY – BY KEY ATTRIBUTE GROUP
CHART 36 No Artificial Ingredients Claims: Market Size of Sustainable Products across selected countries 2020-2023
CHART 37 Diets Claims: Market Size of Sustainable Products across selected countries 2020-2023
CHART 38 Sustainable Sourcing Claims: Market Size of Sustainable Products across selected countries 2020-2023

 

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