中国のベビーフードBaby Food in China 2016年をピークに、中国の出生率は減少の一途をたどっており、2022年には初めて1,000万人を割り込み、2023年には902万人を記録するにとどまった。2023年の減少幅は2022年に比べてやや縮小したものの、減少傾向は... もっと見る
※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
サマリー2016年をピークに、中国の出生率は減少の一途をたどっており、2022年には初めて1,000万人を割り込み、2023年には902万人を記録するにとどまった。2023年の減少幅は2022年に比べてやや縮小したものの、減少傾向は続いている。その主な原因は、パンデミック後の景気回復が期待に届かなかったこと、生活費の上昇、将来への不安の増大などであり、これらすべてが子どもを産む意欲を減退させている。中国のベビーフード:この調査レポートは中国のベビーフード市場について調査・分析し、市場調査報告書です。最新の小売販売データ2019-2023年に加え、主要企業、ブランド、小売店舗を特定し、消費者需要と販売成長の背景にある主要トレンドと人口動態の変化を評価しています。健康とウェルネス、持続可能性、パンデミックからの回復などの主要トレンドが、どのように市場を形成しているか<|Year|>は、2028年までの予測に直接役立ち、市場がどのように変化すると予想されるかを明確に示している:製品範囲:乾燥ベビーフード、粉ミルク、その他のベビーフード、調理済みベビーフード。データ範囲:市場規模(過去と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ本レポートを購入する理由:* ベビーフード市場の詳細な全体像を把握する;* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;* 競争環境、市場の主要企業、主要ブランドを理解する;* 5年間の予測を使用して、市場がどのように発展すると予測されるかを評価するユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。目次Baby Food in ChinaEuromonitor International August 2024 List Of Contents And Tables BABY FOOD IN CHINA KEY DATA FINDINGS 2024 DEVELOPMENTS Further decline in the birth rate drives down sales of milk formula Despite overall downturn, many brands maintain growth in milk formula due to various strategies Baby food (excl. milk formula) performs better than milk formula, and has more growth potential PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Special baby milk formula expected to grow along with rising consumer awareness Continuous upgrades and differentiation expected in milk formula CATEGORY DATA Table 1 Sales of Baby Food by Category: Volume 2019-2024 Table 2 Sales of Baby Food by Category: Value 2019-2024 Table 3 Sales of Baby Food by Category: % Volume Growth 2019-2024 Table 4 Sales of Baby Food by Category: % Value Growth 2019-2024 Table 5 Sales of Growing-Up Milk Formula by Age: % Value 2019-2024 Table 6 NBO Company Shares of Baby Food: % Value 2020-2024 Table 7 LBN Brand Shares of Baby Food: % Value 2021-2024 Table 8 Distribution of Baby Food by Format: % Value 2019-2024 Table 9 Forecast Sales of Baby Food by Category: Volume 2024-2029 Table 10 Forecast Sales of Baby Food by Category: Value 2024-2029 Table 11 Forecast Sales of Baby Food by Category: % Volume Growth 2024-2029 Table 12 Forecast Sales of Baby Food by Category: % Value Growth 2024-2029 DAIRY PRODUCTS AND ALTERNATIVES IN CHINA EXECUTIVE SUMMARY Dairy products and alternatives in 2024: The big picture Key trends in 2024 Competitive landscape Channel developments What next for dairy products and alternatives? MARKET DATA Table 13 Sales of Dairy Products and Alternatives by Category: Value 2019-2024 Table 14 Sales of Dairy Products and Alternatives by Category: % Value Growth 2019-2024 Table 15 NBO Company Shares of Dairy Products and Alternatives: % Value 2020-2024 Table 16 LBN Brand Shares of Dairy Products and Alternatives: % Value 2021-2024 Table 17 Penetration of Private Label by Category: % Value 2019-2024 Table 18 Distribution of Dairy Products and Alternatives by Format: % Value 2019-2024 Table 19 Forecast Sales of Dairy Products and Alternatives by Category: Value 2024-2029 Table 20 Forecast Sales of Dairy Products and Alternatives by Category: % Value Growth 2024-2029 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources
SummarySince peaking in 2016, China’s birth rate has been seeing a continuous decline, dropping below 10 million for the first time in 2022, and only 9.02 million births recorded in 2023. Although the decline in 2023 was slightly less steep compared with 2022, the downward trend persists. This is primarily due to the post-pandemic economic recovery falling short of expectations, rising living costs, and increased uncertainty about the future, all of which have dampened the desire to have children. Desp... Euromonitor International's Baby Food in China report offers in-depth knowledge of the market at a national level, providing local insight and understanding unavailable elsewhere. In addition to the latest retail sales data 2019-2023, it identifies the leading companies, brands and retail outlets, and assesses the key trends and demographic shifts behind consumer demand and sales growth. How key trends such as health and wellness, sustainability and recovery from the pandemic are shaping the market in <|Year|> directly informs our forecasts to 2028, clearly indicating how the market is expected to change. Product coverage: Dried Baby Food, Milk Formula, Other Baby Food, Prepared Baby Food. Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data. Why buy this report? * Get a detailed picture of the Baby Food market; * Pinpoint growth sectors and identify factors driving change; * Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands; * Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop. Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.Table of ContentsBaby Food in ChinaEuromonitor International August 2024 List Of Contents And Tables BABY FOOD IN CHINA KEY DATA FINDINGS 2024 DEVELOPMENTS Further decline in the birth rate drives down sales of milk formula Despite overall downturn, many brands maintain growth in milk formula due to various strategies Baby food (excl. milk formula) performs better than milk formula, and has more growth potential PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Special baby milk formula expected to grow along with rising consumer awareness Continuous upgrades and differentiation expected in milk formula CATEGORY DATA Table 1 Sales of Baby Food by Category: Volume 2019-2024 Table 2 Sales of Baby Food by Category: Value 2019-2024 Table 3 Sales of Baby Food by Category: % Volume Growth 2019-2024 Table 4 Sales of Baby Food by Category: % Value Growth 2019-2024 Table 5 Sales of Growing-Up Milk Formula by Age: % Value 2019-2024 Table 6 NBO Company Shares of Baby Food: % Value 2020-2024 Table 7 LBN Brand Shares of Baby Food: % Value 2021-2024 Table 8 Distribution of Baby Food by Format: % Value 2019-2024 Table 9 Forecast Sales of Baby Food by Category: Volume 2024-2029 Table 10 Forecast Sales of Baby Food by Category: Value 2024-2029 Table 11 Forecast Sales of Baby Food by Category: % Volume Growth 2024-2029 Table 12 Forecast Sales of Baby Food by Category: % Value Growth 2024-2029 DAIRY PRODUCTS AND ALTERNATIVES IN CHINA EXECUTIVE SUMMARY Dairy products and alternatives in 2024: The big picture Key trends in 2024 Competitive landscape Channel developments What next for dairy products and alternatives? MARKET DATA Table 13 Sales of Dairy Products and Alternatives by Category: Value 2019-2024 Table 14 Sales of Dairy Products and Alternatives by Category: % Value Growth 2019-2024 Table 15 NBO Company Shares of Dairy Products and Alternatives: % Value 2020-2024 Table 16 LBN Brand Shares of Dairy Products and Alternatives: % Value 2021-2024 Table 17 Penetration of Private Label by Category: % Value 2019-2024 Table 18 Distribution of Dairy Products and Alternatives by Format: % Value 2019-2024 Table 19 Forecast Sales of Dairy Products and Alternatives by Category: Value 2024-2029 Table 20 Forecast Sales of Dairy Products and Alternatives by Category: % Value Growth 2024-2029 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート
Euromonitor International社の乳製品と代替品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(food)の最新刊レポート
よくあるご質問Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|