リトアニアの紅茶Tea in Lithuania リトアニアはコーヒーを飲む文化が強く、その人気は紅茶をはるかに上回っている。ほとんどの消費者にとって、紅茶は通常、毎日摂取する温かい飲み物に追加するものとして飲まれているが、その人気は近年衰えてき... もっと見る
※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
サマリーリトアニアはコーヒーを飲む文化が強く、その人気は紅茶をはるかに上回っている。ほとんどの消費者にとって、紅茶は通常、毎日摂取する温かい飲み物に追加するものとして飲まれているが、その人気は近年衰えてきている。紅茶は、COVID-19の流行期にも衰えることはなかった。しかし、緑茶は2022年の小売数量と販売額の伸びを報告し、より好調に推移している。緑茶のGreenfieldブランドは、2022年の小売数量・金額ともに成長した。この調査レポートはリトアニアの紅茶を分析・予測したEuromonitor Internationalの市場調査報告書です。2017年から2021年の最新の小売販売データを提供しており、成長を促進するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主要要因(法律、流通、価格問題など)の戦略的分析を提供しています。2026年までの予測は、市場がどのように変化するかを示しています。 対象製品紅茶、フルーツ/ハーブティー、緑茶、インスタントティー、その他のお茶 データカバレッジ:市場規模(過去と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。 このレポートを購入する理由 * 紅茶市場の詳細な把握 * 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する; * 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する; * 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。 ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。 目次Tea in LithuaniaEuromonitor International July 2023 List Of Contents And Tables TEA IN LITHUANIA KEY DATA FINDINGS 2022 DEVELOPMENTS Tea continue to lose popularity among consumers Herbal tea is key area of growth Functional herbal tea gain importance PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Negative trend will continue in tea sales Instant tea Herbal teas will continue pacing CATEGORY DATA Table 1 Retail Sales of Tea by Category: Volume 2017-2022 Table 2 Retail Sales of Tea by Category: Value 2017-2022 Table 3 Retail Sales of Tea by Category: % Volume Growth 2017-2022 Table 4 Retail Sales of Tea by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 5 NBO Company Shares of Tea: % Retail Value 2018-2022 Table 6 LBN Brand Shares of Tea: % Retail Value 2019-2022 Table 7 Forecast Retail Sales of Tea by Category: Volume 2022-2027 Table 8 Forecast Retail Sales of Tea by Category: Value 2022-2027 Table 9 Forecast Retail Sales of Tea by Category: % Volume Growth 2022-2027 Table 10 Forecast Retail Sales of Tea by Category: % Value Growth 2022-2027 HOT DRINKS IN LITHUANIA EXECUTIVE SUMMARY Hot drinks in 2022: The big picture 2022 key trends Competitive landscape Retailing developments Foodservice vs retail split What next for hot drinks? MARKET DATA Table 11 Sales of Hot Drinks by Retail vs Foodservice: % Volume Breakdown 2017-2022 Table 12 Sales of Hot Drinks by Retail vs Foodservice: % Volume Growth 2017-2022 Table 13 Retail Sales of Hot Drinks by Category: Volume 2017-2022 Table 14 Retail Sales of Hot Drinks by Category: Value 2017-2022 Table 15 Retail Sales of Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2017-2022 Table 16 Retail Sales of Hot Drinks by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 17 Foodservice Sales of Hot Drinks by Category: Volume 2017-2022 Table 18 Foodservice Sales of Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2017-2022 Table 19 Total Sales of Hot Drinks by Category: Total Volume 2017-2022 Table 20 Total Sales of Hot Drinks by Category: % Total Volume Growth 2017-2022 Table 21 NBO Company Shares of Hot Drinks: % Retail Value 2018-2022 Table 22 LBN Brand Shares of Hot Drinks: % Retail Value 2019-2022 Table 23 Penetration of Private Label in Hot Drinks by Category: % Retail Value 2017-2022 Table 24 Retail Distribution of Hot Drinks by Format: % Volume 2017-2022 Table 25 Retail Distribution of Hot Drinks by Format and Category: % Volume 2022 Table 26 Forecast Sales of Hot Drinks by Retail vs Foodservice: % Volume Breakdown 2022-2027 Table 27 Forecast Sales of Hot Drinks by Retail vs Foodservice: % Volume Growth 2022-2027 Table 28 Forecast Retail Sales of Hot Drinks by Category: Volume 2022-2027 Table 29 Forecast Retail Sales of Hot Drinks by Category: Value 2022-2027 Table 30 Forecast Retail Sales of Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2022-2027 Table 31 Forecast Retail Sales of Hot Drinks by Category: % Value Growth 2022-2027 Table 32 Forecast Foodservice Sales of Hot Drinks by Category: Volume 2022-2027 Table 33 Forecast Foodservice Sales of Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2022-2027 Table 34 Forecast Total Sales of Hot Drinks by Category: Total Volume 2022-2027 Table 35 Forecast Total Sales of Hot Drinks by Category: % Total Volume Growth 2022-2027 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources
SummaryLithuania has a strong coffee drinking culture and its popularity far outweighs tea drinking. For most consumers, tea is normally consumed as an addition to the daily intake of hot drinks, but its popularity has been waning in recent years. Black tea has been in constant value decline over the review period, a trend that did not abate even during the COVID-19 pandemic. However, green tea has performed better reporting growth in retail volume and value sales in 2022. The Greenfield brand of tea f... Table of ContentsTea in LithuaniaEuromonitor International July 2023 List Of Contents And Tables TEA IN LITHUANIA KEY DATA FINDINGS 2022 DEVELOPMENTS Tea continue to lose popularity among consumers Herbal tea is key area of growth Functional herbal tea gain importance PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Negative trend will continue in tea sales Instant tea Herbal teas will continue pacing CATEGORY DATA Table 1 Retail Sales of Tea by Category: Volume 2017-2022 Table 2 Retail Sales of Tea by Category: Value 2017-2022 Table 3 Retail Sales of Tea by Category: % Volume Growth 2017-2022 Table 4 Retail Sales of Tea by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 5 NBO Company Shares of Tea: % Retail Value 2018-2022 Table 6 LBN Brand Shares of Tea: % Retail Value 2019-2022 Table 7 Forecast Retail Sales of Tea by Category: Volume 2022-2027 Table 8 Forecast Retail Sales of Tea by Category: Value 2022-2027 Table 9 Forecast Retail Sales of Tea by Category: % Volume Growth 2022-2027 Table 10 Forecast Retail Sales of Tea by Category: % Value Growth 2022-2027 HOT DRINKS IN LITHUANIA EXECUTIVE SUMMARY Hot drinks in 2022: The big picture 2022 key trends Competitive landscape Retailing developments Foodservice vs retail split What next for hot drinks? MARKET DATA Table 11 Sales of Hot Drinks by Retail vs Foodservice: % Volume Breakdown 2017-2022 Table 12 Sales of Hot Drinks by Retail vs Foodservice: % Volume Growth 2017-2022 Table 13 Retail Sales of Hot Drinks by Category: Volume 2017-2022 Table 14 Retail Sales of Hot Drinks by Category: Value 2017-2022 Table 15 Retail Sales of Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2017-2022 Table 16 Retail Sales of Hot Drinks by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 17 Foodservice Sales of Hot Drinks by Category: Volume 2017-2022 Table 18 Foodservice Sales of Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2017-2022 Table 19 Total Sales of Hot Drinks by Category: Total Volume 2017-2022 Table 20 Total Sales of Hot Drinks by Category: % Total Volume Growth 2017-2022 Table 21 NBO Company Shares of Hot Drinks: % Retail Value 2018-2022 Table 22 LBN Brand Shares of Hot Drinks: % Retail Value 2019-2022 Table 23 Penetration of Private Label in Hot Drinks by Category: % Retail Value 2017-2022 Table 24 Retail Distribution of Hot Drinks by Format: % Volume 2017-2022 Table 25 Retail Distribution of Hot Drinks by Format and Category: % Volume 2022 Table 26 Forecast Sales of Hot Drinks by Retail vs Foodservice: % Volume Breakdown 2022-2027 Table 27 Forecast Sales of Hot Drinks by Retail vs Foodservice: % Volume Growth 2022-2027 Table 28 Forecast Retail Sales of Hot Drinks by Category: Volume 2022-2027 Table 29 Forecast Retail Sales of Hot Drinks by Category: Value 2022-2027 Table 30 Forecast Retail Sales of Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2022-2027 Table 31 Forecast Retail Sales of Hot Drinks by Category: % Value Growth 2022-2027 Table 32 Forecast Foodservice Sales of Hot Drinks by Category: Volume 2022-2027 Table 33 Forecast Foodservice Sales of Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2022-2027 Table 34 Forecast Total Sales of Hot Drinks by Category: Total Volume 2022-2027 Table 35 Forecast Total Sales of Hot Drinks by Category: % Total Volume Growth 2022-2027 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(飲料)の最新刊レポートEuromonitor International社のホットドリンク分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(tea)の最新刊レポートよくあるご質問Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|