世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

リトアニアのホットドリンク


Hot Drinks in Lithuania

急激な価格上昇は2022年のホットドリンク、特にコーヒーカテゴリーに顕著な影響を与えた。流通業者や小売業者は、販促キャンペーンを提供することで、コスト上昇の問題に取り組もうとしてきた。しかし、インフレ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2022年12月15日 US$2,100
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
32 英語

※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
最新版の価格やページ数などの情報についてはお問合せください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

急激な価格上昇は2022年のホットドリンク、特にコーヒーカテゴリーに顕著な影響を与えた。流通業者や小売業者は、販促キャンペーンを提供することで、コスト上昇の問題に取り組もうとしてきた。しかし、インフレの深刻さゆえに、コーヒーメーカーは依然として値上げを余儀なくされている。ハーブティーは好調だが、紅茶の不振が主な原因で、紅茶の人気は下がり続けている。消費者の紅茶への関心は低く、コーヒーの人気が高いためである。

この調査レポートはリトアニアのホットドリンクを分析・予測したEuromonitor Internationalの市場調査報告書です。2017-2021年の最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主要要因(法律、流通、価格問題など)の戦略的分析を提供しています。2026年までの予測は、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品コーヒー、その他のホットドリンク、紅茶

データカバレッジ:市場規模(過去と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* ホットドリンク市場の詳細な把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


ページTOPに戻る


目次

Hot Drinks in Lithuania
Euromonitor International
July 2023

List Of Contents And Tables

HOT DRINKS IN LITHUANIA
EXECUTIVE SUMMARY
Hot drinks in 2022: The big picture
2022 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
Foodservice vs retail split
What next for hot drinks?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Hot Drinks by Retail vs Foodservice: % Volume Breakdown 2017-2022
Table 2 Sales of Hot Drinks by Retail vs Foodservice: % Volume Growth 2017-2022
Table 3 Retail Sales of Hot Drinks by Category: Volume 2017-2022
Table 4 Retail Sales of Hot Drinks by Category: Value 2017-2022
Table 5 Retail Sales of Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2017-2022
Table 6 Retail Sales of Hot Drinks by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 7 Foodservice Sales of Hot Drinks by Category: Volume 2017-2022
Table 8 Foodservice Sales of Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2017-2022
Table 9 Total Sales of Hot Drinks by Category: Total Volume 2017-2022
Table 10 Total Sales of Hot Drinks by Category: % Total Volume Growth 2017-2022
Table 11 NBO Company Shares of Hot Drinks: % Retail Value 2018-2022
Table 12 LBN Brand Shares of Hot Drinks: % Retail Value 2019-2022
Table 13 Penetration of Private Label in Hot Drinks by Category: % Retail Value 2017-2022
Table 14 Retail Distribution of Hot Drinks by Format: % Volume 2017-2022
Table 15 Retail Distribution of Hot Drinks by Format and Category: % Volume 2022
Table 16 Forecast Sales of Hot Drinks by Retail vs Foodservice: % Volume Breakdown 2022-2027
Table 17 Forecast Sales of Hot Drinks by Retail vs Foodservice: % Volume Growth 2022-2027
Table 18 Forecast Retail Sales of Hot Drinks by Category: Volume 2022-2027
Table 19 Forecast Retail Sales of Hot Drinks by Category: Value 2022-2027
Table 20 Forecast Retail Sales of Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2022-2027
Table 21 Forecast Retail Sales of Hot Drinks by Category: % Value Growth 2022-2027
Table 22 Forecast Foodservice Sales of Hot Drinks by Category: Volume 2022-2027
Table 23 Forecast Foodservice Sales of Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2022-2027
Table 24 Forecast Total Sales of Hot Drinks by Category: Total Volume 2022-2027
Table 25 Forecast Total Sales of Hot Drinks by Category: % Total Volume Growth 2022-2027
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
COFFEE IN LITHUANIA
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Sharp rise in coffee prices triggers volume sales decline
Fresh ground coffee dominates but coffee beans and capsules gain appeal
Competitive landscape remains consolidated
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Fresh coffee faces stagnant volume sales in years ahead
Consumers seek café culture at home
Economic climate is uncertain
CATEGORY DATA
Table 26 Retail Sales of Coffee by Category: Volume 2017-2022
Table 27 Retail Sales of Coffee by Category: Value 2017-2022
Table 28 Retail Sales of Coffee by Category: % Volume Growth 2017-2022
Table 29 Retail Sales of Coffee by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 30 NBO Company Shares of Coffee: % Retail Value 2018-2022
Table 31 LBN Brand Shares of Coffee: % Retail Value 2019-2022
Table 32 Forecast Retail Sales of Coffee by Category: Volume 2022-2027
Table 33 Forecast Retail Sales of Coffee by Category: Value 2022-2027
Table 34 Forecast Retail Sales of Coffee by Category: % Volume Growth 2022-2027
Table 35 Forecast Retail Sales of Coffee by Category: % Value Growth 2022-2027
TEA IN LITHUANIA
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Tea continue to lose popularity among consumers
Herbal tea is key area of growth
Functional herbal tea gain importance
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Negative trend will continue in tea sales
Instant tea
Herbal teas will continue pacing
CATEGORY DATA
Table 36 Retail Sales of Tea by Category: Volume 2017-2022
Table 37 Retail Sales of Tea by Category: Value 2017-2022
Table 38 Retail Sales of Tea by Category: % Volume Growth 2017-2022
Table 39 Retail Sales of Tea by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 40 NBO Company Shares of Tea: % Retail Value 2018-2022
Table 41 LBN Brand Shares of Tea: % Retail Value 2019-2022
Table 42 Forecast Retail Sales of Tea by Category: Volume 2022-2027
Table 43 Forecast Retail Sales of Tea by Category: Value 2022-2027
Table 44 Forecast Retail Sales of Tea by Category: % Volume Growth 2022-2027
Table 45 Forecast Retail Sales of Tea by Category: % Value Growth 2022-2027
OTHER HOT DRINKS IN LITHUANIA
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Other hot drinks performs well post-pandemic
Kiddy brand extends into cacao-based drinks
Nestlé holds on to its strong leadership position
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Steady growth ahead but health concerns and economic conditions may hinder progress
New Kiddy brand could erode share of major player
Competition from healthier positioned products
CATEGORY DATA
Table 46 Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: Volume 2017-2022
Table 47 Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: Value 2017-2022
Table 48 Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2017-2022
Table 49 Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 50 NBO Company Shares of Other Hot Drinks: % Retail Value 2018-2022
Table 51 LBN Brand Shares of Other Hot Drinks: % Retail Value 2019-2022
Table 52 Forecast Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: Volume 2022-2027
Table 53 Forecast Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: Value 2022-2027
Table 54 Forecast Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2022-2027
Table 55 Forecast Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: % Value Growth 2022-2027

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Sharp price inflation has had a notable impact on hot drinks in 2022, particularly in the coffee category. Distributors and retailers have tried to tackle the problem of rising costs by offering promotional offers. However, such was the severity of inflation, coffee producers have still been forced to rise prices. Tea continues to decline in popularity, mainly due to the weak performance of black tea although herbal tea is performing well. Consumers have a low inclination to drink tea as coffee...

Euromonitor International's Hot Drinks in Lithuania report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2017-2021, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they legislative, distribution or pricing issues. Forecasts to 2026 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Coffee, Other Hot Drinks, Tea.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Hot Drinks market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Hot Drinks in Lithuania
Euromonitor International
July 2023

List Of Contents And Tables

HOT DRINKS IN LITHUANIA
EXECUTIVE SUMMARY
Hot drinks in 2022: The big picture
2022 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
Foodservice vs retail split
What next for hot drinks?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Hot Drinks by Retail vs Foodservice: % Volume Breakdown 2017-2022
Table 2 Sales of Hot Drinks by Retail vs Foodservice: % Volume Growth 2017-2022
Table 3 Retail Sales of Hot Drinks by Category: Volume 2017-2022
Table 4 Retail Sales of Hot Drinks by Category: Value 2017-2022
Table 5 Retail Sales of Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2017-2022
Table 6 Retail Sales of Hot Drinks by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 7 Foodservice Sales of Hot Drinks by Category: Volume 2017-2022
Table 8 Foodservice Sales of Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2017-2022
Table 9 Total Sales of Hot Drinks by Category: Total Volume 2017-2022
Table 10 Total Sales of Hot Drinks by Category: % Total Volume Growth 2017-2022
Table 11 NBO Company Shares of Hot Drinks: % Retail Value 2018-2022
Table 12 LBN Brand Shares of Hot Drinks: % Retail Value 2019-2022
Table 13 Penetration of Private Label in Hot Drinks by Category: % Retail Value 2017-2022
Table 14 Retail Distribution of Hot Drinks by Format: % Volume 2017-2022
Table 15 Retail Distribution of Hot Drinks by Format and Category: % Volume 2022
Table 16 Forecast Sales of Hot Drinks by Retail vs Foodservice: % Volume Breakdown 2022-2027
Table 17 Forecast Sales of Hot Drinks by Retail vs Foodservice: % Volume Growth 2022-2027
Table 18 Forecast Retail Sales of Hot Drinks by Category: Volume 2022-2027
Table 19 Forecast Retail Sales of Hot Drinks by Category: Value 2022-2027
Table 20 Forecast Retail Sales of Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2022-2027
Table 21 Forecast Retail Sales of Hot Drinks by Category: % Value Growth 2022-2027
Table 22 Forecast Foodservice Sales of Hot Drinks by Category: Volume 2022-2027
Table 23 Forecast Foodservice Sales of Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2022-2027
Table 24 Forecast Total Sales of Hot Drinks by Category: Total Volume 2022-2027
Table 25 Forecast Total Sales of Hot Drinks by Category: % Total Volume Growth 2022-2027
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
COFFEE IN LITHUANIA
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Sharp rise in coffee prices triggers volume sales decline
Fresh ground coffee dominates but coffee beans and capsules gain appeal
Competitive landscape remains consolidated
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Fresh coffee faces stagnant volume sales in years ahead
Consumers seek café culture at home
Economic climate is uncertain
CATEGORY DATA
Table 26 Retail Sales of Coffee by Category: Volume 2017-2022
Table 27 Retail Sales of Coffee by Category: Value 2017-2022
Table 28 Retail Sales of Coffee by Category: % Volume Growth 2017-2022
Table 29 Retail Sales of Coffee by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 30 NBO Company Shares of Coffee: % Retail Value 2018-2022
Table 31 LBN Brand Shares of Coffee: % Retail Value 2019-2022
Table 32 Forecast Retail Sales of Coffee by Category: Volume 2022-2027
Table 33 Forecast Retail Sales of Coffee by Category: Value 2022-2027
Table 34 Forecast Retail Sales of Coffee by Category: % Volume Growth 2022-2027
Table 35 Forecast Retail Sales of Coffee by Category: % Value Growth 2022-2027
TEA IN LITHUANIA
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Tea continue to lose popularity among consumers
Herbal tea is key area of growth
Functional herbal tea gain importance
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Negative trend will continue in tea sales
Instant tea
Herbal teas will continue pacing
CATEGORY DATA
Table 36 Retail Sales of Tea by Category: Volume 2017-2022
Table 37 Retail Sales of Tea by Category: Value 2017-2022
Table 38 Retail Sales of Tea by Category: % Volume Growth 2017-2022
Table 39 Retail Sales of Tea by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 40 NBO Company Shares of Tea: % Retail Value 2018-2022
Table 41 LBN Brand Shares of Tea: % Retail Value 2019-2022
Table 42 Forecast Retail Sales of Tea by Category: Volume 2022-2027
Table 43 Forecast Retail Sales of Tea by Category: Value 2022-2027
Table 44 Forecast Retail Sales of Tea by Category: % Volume Growth 2022-2027
Table 45 Forecast Retail Sales of Tea by Category: % Value Growth 2022-2027
OTHER HOT DRINKS IN LITHUANIA
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Other hot drinks performs well post-pandemic
Kiddy brand extends into cacao-based drinks
Nestlé holds on to its strong leadership position
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Steady growth ahead but health concerns and economic conditions may hinder progress
New Kiddy brand could erode share of major player
Competition from healthier positioned products
CATEGORY DATA
Table 46 Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: Volume 2017-2022
Table 47 Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: Value 2017-2022
Table 48 Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2017-2022
Table 49 Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 50 NBO Company Shares of Other Hot Drinks: % Retail Value 2018-2022
Table 51 LBN Brand Shares of Other Hot Drinks: % Retail Value 2019-2022
Table 52 Forecast Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: Volume 2022-2027
Table 53 Forecast Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: Value 2022-2027
Table 54 Forecast Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2022-2027
Table 55 Forecast Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: % Value Growth 2022-2027

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?


Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る