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パラセタモールの世界市場:2024-2031年


Global Paracetamol Market: 2024-2031

レポート概要 パラセタモールの世界市場は2023年に105億米ドルに達し、2031年には1,459万米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年の年平均成長率は4.3%である。 パラセタモール(アセトアミノフェン)は... もっと見る

 

 

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データMインテリジェンス
2024年9月23日 US$4,350
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181 英語

 

サマリー

レポート概要
パラセタモールの世界市場は2023年に105億米ドルに達し、2031年には1,459万米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年の年平均成長率は4.3%である。
パラセタモール(アセトアミノフェン)は非オピオイド鎮痛解熱薬で、発熱や軽度から中等度の痛みの治療に用いられる。市販薬として広く使用されている。一般的な商品名には、タイレノール(Tylenol)やパナドール(Panadol)などがある。パラセタモールは、急性の軽い片頭痛とエピソード性緊張型頭痛の両方の痛みを和らげる。
アスピリン/パラセタモール/カフェインの組み合わせも、痛みが軽い場合にはどちらの症状にも効果があり、第一選択薬として推奨されている。パラセタモールは術後の痛みに有効だが、イブプロフェンには劣る。パラセタモールとイブプロフェンの併用は、効能をさらに高め、どちらか一方の薬剤単独よりも優れている。
市場ダイナミクス:促進要因
発熱・疼痛関連疾患の有病率の増加
発熱と痛みに関連する疾患の有病率の上昇は、市場の成長を促進する。例えば、CDCによると、腸チフスの推定患者数は世界で毎年1,100万~2,100万人、パラチフスの推定患者数は500万人で、推定13万5,000~23万人が死亡している。米国では、パラチフスAによる腸チフスの培養確定症例が毎年400例、パラチフスBおよびパラチフスCによるパラチフスが毎年50〜100例報告されている。
米国における腸チフス症例の約85%、パラチフス症例の92%が海外からの旅行者の間で発生しており、その多くは南アジア(主にバングラデシュ、インド、パキスタン)からの帰国者である。その他の感染リスクの高い地域には、アフリカ、ラテンアメリカ、東南アジアがあり、リスクの低い地域には東アジアやカリブ海諸国がある。発熱や痛みに関連する疾患の増加は、パラセタモール市場の主要な牽引要因となっている。
阻害要因
パラセタモールに関連する副作用などの要因が市場を阻害すると予想される。皮膚の腫れ、眠気、心拍の速さ、血圧上昇などの副作用が見られるケースもある。
市場セグメント分析
世界のパラセタモール市場は、剤形、用途、流通チャネル、地域によって区分される。
錠剤セグメントは、パラセタモール世界市場シェアの約47%を占めている。
予測期間中、錠剤セグメントが最大の市場シェアを占めると予想される。このセグメントでは、技術の進歩、民間メーカーの研究費の増加がこの市場を牽引するだろう。
パラセタモールの錠剤は、投与経路の容易さから最も広く使用されている形態の一つである。例えば、2023年7月、顆粒インディアはアドビルデュアルアクション錠のOTC同等品についてUSFDAの承認を取得した。承認された医薬品はアセトアミノフェンとイブプロフェンの錠剤で、250mg/125mgの強度があり、市販薬(OTC)として購入できる。
市場地域別シェア
北米がパラセタモール世界市場シェアの約42%を占める
予測期間中、北米地域が最大の市場シェアを占めると予想される。同地域では、発熱や痛みに関連する疾患の発生率が上昇しており、技術的進歩も市場の推進力となっている。
例えば、HealthDay Newsが2023年10月に発表した記事によると、関節炎は大衆の病気となりつつあり、米国成人の21%、5300万人以上が罹患している。関節炎患者の約88%は45歳以上の成人であり、約50%は18歳から64歳までの労働者である。COPD患者の約58%が関節炎を患っており、認知症患者の56%、脳卒中患者の53%、心臓病患者の52%が関節炎を患っている。障害を持つ成人の約55%が関節炎を持っています。
さらに、Osteoarthritis Action Alliance (OAAA)によると、CDCは米国の成人の5人に1人(または5320万人)が何らかの関節炎を持っていると推定しています。関節炎には100以上の種類があると推定されているが、変形性関節症(OA)は最も一般的な関節炎であり、米国の成人3,250万人が罹患している。変形性関節症患者の62%は女性である。
市場区分
剤形別
錠剤
カプセル
その他
用途別
風邪・咳
頭痛・発熱
筋肉痛
その他
流通チャネル別
病院薬局
小売薬局
オンライン薬局
その他
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
欧州
ドイツ
英国
フランス
スペイン
イタリア
その他のヨーロッパ
南米
ブラジル
アルゼンチン
その他の南米
アジア太平洋
中国
インド
日本
韓国
その他のアジア太平洋地域
中東・アフリカ
市場の競争状況
世界のパラセタモール市場における主なグローバルプレイヤーには、GlaxoSmithKline Plc.、Teva Pharmaceuticals Inc.、Genesis Biotec Inc.、Mallinckrodt Pharmaceuticals、Abbott、Pfizer Inc.、Johnson & Johnson Services Inc.、Cipla、Dr. Reddy's Laboratories Ltd.、Sanofiなどが含まれる。
主な動向
2024年8月、セルフケアの世界的企業であるペリゴ社は、同社初の最大強度で1000mgのパラセタモールを1錠に配合した発泡性錠剤「ソルパワン®」を発売した。同製品は、成人用経口鎮痛薬のSolpadeine®疼痛ポートフォリオの拡大に向けた最新の製品である。
2024年6月には、痛みや発熱を確実に緩和する500mgのパラセタモールBP錠であるMeldolが、製造会社のSands Active Pvt.Ltd.から正式に発売された。
レポートを購入する理由
剤形、用途、流通チャネル、地域に基づく世界のパラセタモール市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
トレンドと共同開発の分析による商機の特定
世界のパラセタモール市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート
PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
製品マッピングは、すべての主要企業の主要製品で構成されるエクセルで利用可能です。
世界のパラセタモール市場レポートは、約51の表、54の図、181ページを提供します。
対象読者
メーカー/バイヤー
業界投資家/投資銀行家
調査専門家
新興企業

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.剤形別スニペット
3.2.用途別スニペット
3.3.販売チャネル別スニペット
3.4.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.発熱および疼痛関連疾患の有病率の増加
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.パラセタモールに伴う副作用
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.アンメット・ニーズ
5.6.PESTEL分析
5.7.特許分析
5.8.SWOT分析
6.剤形別
6.1.はじめに
6.1.1.剤形別市場規模分析および前年比成長率分析(%)1.2.
6.1.2.市場魅力度指数(剤形別
6.2.錠剤
6.2.1.はじめに
6.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
6.3.カプセル
6.4.その他
7.用途別
7.1.はじめに
7.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
7.1.2.市場魅力度指数(用途別
7.2.風邪と咳
7.2.1.序論
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.頭痛と発熱
7.4.筋肉のけいれん
7.5.その他
8.流通チャネル別
8.1.はじめに
8.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、流通チャネル別
8.1.2.市場魅力度指数(流通チャネル別
8.2.病院薬局
8.2.1.序論
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.小売薬局
8.4.オンライン薬局
8.5.その他
9.地域別
9.1.はじめに
9.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
9.1.2.市場魅力度指数、地域別
9.2.北米
9.2.1.はじめに
9.2.2.主な地域別ダイナミクス
9.2.3.剤形別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 2.4.
9.2.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%):用途別
9.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
9.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
9.2.6.1.米国
9.2.6.2.カナダ
9.2.6.3.メキシコ
9.3.ヨーロッパ
9.3.1.はじめに
9.3.2.地域別の主な動き
9.3.3.剤形別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 3.4.
9.3.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%):用途別
9.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
9.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
9.3.6.1.ドイツ
9.3.6.2.イギリス
9.3.6.3.フランス
9.3.6.4.イタリア
9.3.6.5.スペイン
9.3.6.6.その他のヨーロッパ
9.4.南米
9.4.1.はじめに
9.4.2.地域別主要市場
9.4.3.剤形別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 4.4.
9.4.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%):用途別
9.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
9.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
9.4.6.1.ブラジル
9.4.6.2.アルゼンチン
9.4.6.3.その他の南米地域
9.5.アジア太平洋
9.5.1.はじめに
9.5.2.主な地域別ダイナミクス
9.5.3.剤形別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 5.4.
9.5.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%):用途別
9.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
9.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
9.5.6.1.中国
9.5.6.2.インド
9.5.6.3.日本
9.5.6.4.韓国
9.5.6.5.その他のアジア太平洋地域
9.6.中東・アフリカ
9.6.1.はじめに
9.6.2.地域別の主な動き
9.6.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、剤形別
9.6.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%):用途別
9.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
10.競争環境
10.1.競争シナリオ
10.2.市場ポジショニング/シェア分析
10.3.M&A分析
11.企業プロフィール
11.1.グラクソ・スミスクライン Plc. *
11.1.1.会社概要
11.1.2.製品ポートフォリオと内容
11.1.3.財務概要
11.1.4.主な展開
11.2.テバ・ファーマシューティカルズ・インク
11.3.ジェネシス・バイオテック社
11.4.マリンクロット・ファーマシューティカルズ
11.5.アボット社
11.6.ファイザー
11.7.ジョンソン・エンド・ジョンソンサービス
11.8.シプラ
11.9.ドクター・レディーズ・ラボラトリーズ・リミテッド
11.10.サノフィ(※リストは除く)
12.付録
12.1.会社概要とサービス
12.2.お問い合わせ

 

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Summary

Report Overview
Global Paracetamol Market reached US$ 10.5 billion in 2023 and is expected to reach US$ 14.59 million by 2031, growing at a CAGR of 4.3% during the forecast period 2024-2031.
Paracetamol (acetaminophen) is a non-opioid analgesic and antipyretic agent used to treat fever and mild to moderate pain. It is a widely used over-the-counter medication. Common brand names include Tylenol and Panadol. Paracetamol relieves pain in both acute mild migraine and episodic tension headache.
The aspirin/paracetamol/caffeine combination also helps with both conditions where the pain is mild and is recommended as a first-line treatment for them. Paracetamol is effective for post-surgical pain, but it is inferior to ibuprofen. The paracetamol/ibuprofen combination provides further increase in potency and is superior to either drug alone.
Market Dynamics: Drivers
Increasing prevalence of fever and pain-related disorders
The rising prevalence of fever and pain-related disorders propels the market growth. For instance, according to the CDC, an estimated 11–21 million cases of typhoid fever and 5 million cases of paratyphoid fever occur worldwide each year, causing an estimated 135,000–230,000 deaths. In the United States 400 culture-confirmed cases of typhoid fever and 50–100 cases of paratyphoid fever caused by Paratyphi A were reported each year; paratyphoid fever caused by Paratyphi B and Paratyphi C is rarely reported.
Approximately 85% of typhoid fever and 92% of paratyphoid fever cases in the United States occur among international travelers; most are in travelers returning from South Asia, primarily Bangladesh, India, and Pakistan. Other high-risk regions for infection include Africa, Latin America, and Southeast Asia; lower-risk regions include East Asia and the Caribbean. The increase in the number of fevers, pain related disorders acts as a major driving factor for paracetamol market.
Restraints
Factors such as side effects associated with paracetamol are expected to hamper the market. Side effects such as swelling of the skin, drowsiness, rapid heartbeat, and increased blood pressure are observed in some cases.
Market Segment Analysis
The global paracetamol market is segmented based on dosage form, application, distribution channel, and region.
The segment tablet accounted for approximately 47% of the global paracetamol market share
The tablet segment is expected to hold the largest market share over the forecast period. In this segment, technological advancements, and rising funds for private manufacturers for research work would drive this market.
The tablet form of paracetamol is one of the most widely used forms of paracetamol due to its ease of route of administration. For instance, in July 2023, Granules India received USFDA approval for the OTC equivalent of Advil Dual Action tablets. The approved drug is called Acetaminophen and Ibuprofen tablets, with a strength of 250 mg/125 mg, and it can be purchased over the counter (OTC).
Market Geographical Share
North America accounted for approximately 42% of the global paracetamol market share
North America region is expected to hold the largest market share over the forecast period. The rising incidence of fever and pain related disorders, and technological advancements, in this region, help to propel the market.
For instance, according to an article published by HealthDay News in October 2023, arthritis is becoming a disease of the masses, striking 21% of U.S. adults, or over 53 million people. About 88% of all arthritis cases were adults aged 45 and up, while about 50% were working-age people ranging in age from 18 to 64. About 58% of people who have COPD have arthritis, as do 56% of those with dementia, 53% who have had a stroke, and 52% with heart disease. About 55% of adults with a disability have arthritis.
Moreover, according to the Osteoarthritis Action Alliance (OAAA), the CDC estimates that 1 in 5 (or 53.2 million) US adults have some form of arthritis. While there are estimated to be more than 100 types of arthritis, osteoarthritis (OA) is the most common form of arthritis, affecting 32.5 million US adults. 62% of individuals with osteoarthritis are women.
Market Segmentation
By Dosage Form
Tablet
Capsules
Others
By Application
Cold and Cough
Headache and Fever
Muscle Cramps
Others
By Distribution Channel
Hospital Pharmacy
Retail Pharmacy
Online Pharmacy
Others
By Region
North America
U.S.
Canada
Mexico
Europe
Germany
U.K.
France
Spain
Italy
Rest of Europe
South America
Brazil
Argentina
Rest of South America
Asia-Pacific
China
India
Japan
South Korea
Rest of Asia-Pacific
Middle East and Africa
Market Competitive Landscape
The major global players in the global paracetamol market include GlaxoSmithKline Plc., Teva Pharmaceuticals Inc., Genesis Biotec Inc., Mallinckrodt Pharmaceuticals, Abbott, Pfizer Inc., Johnson & Johnson Services Inc., Cipla, Dr. Reddy’s Laboratories Ltd., Sanofi among others.
Key Developments
In August 2024, Global self-care company Perrigo launched SolpaOne®, its first maximum strength, 1000mg paracetamol in one effervescent tablet. The product is the latest in the expansion of its Solpadeine® pain portfolio in adult oral analgesics.
In June 2024, Meldol, a 500 mg Paracetamol BP tablet offering reliable relief from pain and fever, was officially launched by the manufacturing company Sands Active Pvt. Ltd.
Why Purchase the Report?
To visualize the global paracetamol market segmentation based on dosage form, application, distribution channel, and region, as well as understand key commercial assets and players.
Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development
Excel data sheet with numerous data points of global paracetamol market level with all segments.
PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
Product mapping is available in Excel consisting of key products of all the major players.
The global paracetamol market report would provide approximately 51 tables, 54 figures, and 181 Pages.
Target Audience 2024
Manufacturers/ Buyers
Industry Investors/Investment Bankers
Research Professionals
Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Dosage Form
3.2. Snippet by Application
3.3. Snippet by Distribution Channel
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing Prevalence of Fever and Pain Related Disorders
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Side Effects Associated with Paracetamol
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Unmet Needs
5.6. PESTEL Analysis
5.7. Patent Analysis
5.8. SWOT Analysis
6. By Dosage Form
6.1. Introduction
6.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage Form
6.1.2. Market Attractiveness Index, By Dosage Form
6.2. Tablet*
6.2.1. Introduction
6.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
6.3. Capsules
6.4. Others
7. By Application
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
7.2. Cold and Cough*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Headache and Fever
7.4. Muscle Cramps
7.5. Others
8. By Distribution Channel
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
8.2. Hospital Pharmacy*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Retail Pharmacy
8.4. Online Pharmacy
8.5. Others
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage Form
9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.6.1. U.S.
9.2.6.2. Canada
9.2.6.3. Mexico
9.3. Europe
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage Form
9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.6.1. Germany
9.3.6.2. UK
9.3.6.3. France
9.3.6.4. Italy
9.3.6.5. Spain
9.3.6.6. Rest of Europe
9.4. South America
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage Form
9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.6.1. Brazil
9.4.6.2. Argentina
9.4.6.3. Rest of South America
9.5. Asia-Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage Form
9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.6.1. China
9.5.6.2. India
9.5.6.3. Japan
9.5.6.4. South Korea
9.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage Form
9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive Scenario
10.2. Market Positioning/Share Analysis
10.3. Mergers and Acquisitions Analysis
11. Company Profiles
11.1. GlaxoSmithKline Plc. *
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Financial Overview
11.1.4. Key Developments
11.2. Teva Pharmaceuticals Inc.
11.3. Genesis Biotec Inc.
11.4. Mallinckrodt Pharmaceuticals
11.5. Abbott
11.6. Pfizer Inc.
11.7. Johnson & Johnson Services Inc.
11.8. Cipla
11.9. Dr. Reddy’s Laboratories Ltd.
11.10. Sanofi (*LIST NOT EXHAUSTIVE)
12. Appendix
12.1. About Us and Services
12.2. Contact Us

 

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