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ヒト免疫不全ウイルス(HIV)1型治療薬の世界市場 - 2024-2031


Global Human Immunodeficiency Virus (HIV) Type-1 Treatment Market - 2024-2031

概要 世界のヒト免疫不全ウイルス1型(HIV-1)治療市場は、2023年に396億7,014万米ドルに達し、2031年には627億5,256万米ドルに達すると予測され、予測期間2024~2031年の年平均成長率は5.9%である。 HIV-1はレ... もっと見る

 

 

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2024年8月6日 US$4,350
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サマリー

概要
世界のヒト免疫不全ウイルス1型(HIV-1)治療市場は、2023年に396億7,014万米ドルに達し、2031年には627億5,256万米ドルに達すると予測され、予測期間2024~2031年の年平均成長率は5.9%である。
HIV-1はレトロウイルスの一種で、異種の脂質内包RNAウイルス群に属する。HIV-1はHIV(ヒト免疫不全ウイルス)の最も一般的なタイプで、患者の95%近くを占める。このウイルスは、感染と闘う上で重要な役割を果たすCD4細胞を破壊することによって、患者の免疫系を攻撃する。これがAIDS(後天性免疫不全症候群)の原因となる。HIV-1感染に対する最も一般的な治療法は、抗レトロウイルス薬(ART)の併用療法である。ART療法の主な目的は、HIVの複製を抑制し、AIDSへの進行を遅らせることである。
市場ダイナミクス:促進要因
啓発プログラムおよび政府のイニシアチブの高まり
ヒト免疫不全ウイルス1型(HIV-1)治療市場は、啓発プログラムと政府の取り組みによって大きく牽引されると予想される。これらのプログラムは、HIV/AIDSに関する認識を高め、コンドームの使用、定期的な健康診断、感染患者に対するART治療などの予防措置を促進するために開始された。世界中のいくつかの政府、NGO、国際保健機関は、将来的に感染を根絶するためにキャンペーンやプログラムを開始した。この撲滅プロセスの一環として、ART療法は重要な役割を担っており、予測期間中にその役割が拡大すると予測されている。
例えば、米国保健福祉省は2022年6月、米国におけるHIV流行を終わらせるため、「私はARTの仕事です」キャンペーンを開始した。このキャンペーンは、米国におけるHIV流行を終わらせる(Ending the HIV Epidemic in the U.S.:EHE)イニシアチブの一環として、2030年までに米国内のHIV感染を90%減少させることを目標としている。
2023年11月、ノースウェスタン大学は「PrEP4Teens」と呼ばれるHIV予防青少年啓発キャンペーンを開始した。このキャンペーンは、性的に活発な若者に曝露前予防薬(PrEP)の服用を開始するよう教育・促進することを目的としている。PrEPとは、FDA(米国食品医薬品局)が承認した薬で、性行為や注射薬使用によってHIVに感染する確率を99%も減少させるものである。
南アフリカ国家エイズ評議会は、HIV、結核、STIとともに生きる人々の医療・社会サービスへのアクセスにおける障壁を軽減することを目的として、国家戦略計画(NSP 2023-2028)を開始した。この計画の一環として、政府は、WHOが推奨するART治療薬によるHIV患者の治療範囲を拡大することを目指している。
さらに、この疾患の有病率の上昇、研究開発活動の活発化は、予測期間中の市場成長を大きく促進すると予想される。
阻害要因
治療費の高さは、予測期間における市場成長の抑制要因となり得る。ヒト免疫不全ウイルス1型(HIV-1)治療を受けている患者は、長期の治療を受けなければならないため、患者集団によっては高額になる可能性がある。さらに、HIV-1は世界の多くの地域で非常に汚名を着せられているため、多くの人々が診断を隠したり、そもそも検査を受けなかったりする。これはさらに、世界のHIV-1市場の成長を妨げる一因となっている。
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セグメント分析
世界のヒト免疫不全ウイルス1型(HIV-1)治療薬市場は、種類、治療タイプ、投与経路、流通チャネル、地域に基づいてセグメント化される。
治療タイプ別では、併用療法が世界のヒト免疫不全ウイルス1型(HIV-1)治療薬市場シェアの約46.4%を占めている。
HIV治療薬の併用療法は、抗レトロウイルス療法(ART)または高活性抗レトロウイルス療法(HAART)としても知られ、HIV-1感染症治療の標準治療となっている。併用療法の優位性は、その相乗効果、ウイルス抑制を達成する能力、患者の転帰の改善、利便性、アドヒアランスの利点、治療ガイドラインからの支持、および継続的な技術革新によるものである。
さらに、併用療法は薬物相互作用を最小限に抑え、薬剤耐性を防止し、併存疾患のある患者にとってより安全な治療を行うように設計されています。併用療法は、ライフサイクルの複数の時点でウイルスを標的とし、ウイルス量を減少させ、HIVからAIDSや関連する日和見感染症への進行を予防する。また、免疫機能を高め、日和見感染のリスクを低減し、全体的なQOLを向上させる。併用療法の使用は、国際的な治療ガイドラインや各国の治療ガイドラインで推奨されており、錠剤の負担を軽減し、薬剤耐性株に対しても治療効果を維持することができます。
WHO、CDC、国連、PAHOなどの世界的な保健機関は、HIV患者の主な滞在治療オプションとして併用療法を推奨している。例えば、汎米保健機構(PAHO)は、HIV/AIDS患者の標準治療は、HIVの複製を抑制する能力を有する薬剤の組み合わせからなると述べている。薬剤の併用は、効力を高め、ウイルスが耐性を獲得する可能性を減らすために行われる。ARTは、HIV感染者の死亡率と罹患率を低下させ、生活の質を向上させる。
地理的分析
世界のヒト免疫不全ウイルス1型(HIV-1)治療薬市場では、中東とアフリカがXX%と大きなシェアを占めている。
アフリカは、アジア太平洋地域に次いで世界で最も人口の多い地域である。この大陸はHIVの有病率が最も高く、世界のHIV感染者の大半はアフリカに住んでいる。世界保健機関(WHO)によると、アフリカでは2022年まで約2,560万人のHIV感染者が報告されている。このうち、90%が自分の状態を知っており、82%が治療を受けており、76%がウイルス量を抑制している。2022年には推定2,090万人が抗レトロウイルス療法を受けている。以下は、2022年までに報告されたHIV感染者数であり、このデータはアフリカ地域で最も高い有病率を示している。

図:HIV感染者数の地域別推計(出典:WHO、UNAIDS推計):WHO、UNAIDS推計
さらに、アフリカ地域は、世界のどの地域と比べても、95-95-95目標をほぼ達成している。UNAIDSは、HIV感染者の95%が診断され、HIVと診断された人の95%が抗レトロウイルス療法(ART)を受け、ARTを受けている人の95%がウイルス抑制(VLS)を達成するという95-95-95目標を設定している。WHOによると、アフリカは90-91-93の目標を達成しており、これは世界のどの地域よりも高い。
市場区分
タイプ別
- M群
- N群
- グループO
- P群
治療タイプ別
- 併用療法
- プロテアーゼ阻害薬(PI)
- インテグラーゼ鎖移行阻害薬(INSTI)
- ヌクレオシド逆転写酵素阻害薬(NRTI)
- 非ヌクレオシド系逆転写酵素阻害薬(NNRTI)
- その他
投与経路別
- 経口
- 非経口
- その他
流通チャネル別
- 病院薬局
- 小売薬局
- オンライン薬局
- その他
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
イギリス
o フランス
o スペイン
o イタリア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o 韓国
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
競争状況
ヒト免疫不全ウイルス1型(HIV-1)治療薬市場の主要企業には、Gilead Sciences, Inc.、ViiV Healthcare、Janssen Global Services, LLC、Viatris Inc.、Merck & Co, Inc.、GSK plc.、Bristol-Myers Squibb Company、Boehringer Ingelheim International GmbH、AbbVie.、CELLTRION INC.などがあります。
レポートを購入する理由
- 世界のヒト免疫不全ウイルス1型(HIV-1)治療薬市場を、種類、治療タイプ、投与経路、流通チャネル、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定
- ヒト免疫不全ウイルス1型(HIV-1)治療薬市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。
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世界のヒト免疫不全ウイルス1型(HIV-1)治療市場レポートは、約70の表、67の図、187ページを提供します。
2024年ターゲットオーディエンス
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

目次
1.方法論とスコープ
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.タイプ別スニペット
3.2.治療タイプ別抜粋
3.3.投与経路別スニペット
3.4.販売チャネル別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.意識向上プログラムおよび政府のイニシアティブの高まり
4.1.1.2.HIV感染者の増加
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.高額な治療費
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.アンメット・ニーズ
5.6.PESTEL分析
5.7.特許分析
5.8.SWOT分析
6.タイプ別
6.1.はじめに
6.1.1.タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
6.1.2.市場魅力度指数(タイプ別
6.2.グループM
6.2.1.はじめに
6.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
6.3.グループN
6.4.グループO
6.5.グループP
7.治療タイプ別
7.1.はじめに
7.1.1.治療タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 1.2.
7.1.2.市場魅力度指数(治療タイプ別
7.2.併用療法
7.2.1.序論
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.プロテアーゼ阻害剤(PI)
7.4.インテグラーゼ鎖移行阻害薬(INSTI)
7.5.ヌクレオシド逆転写酵素阻害薬(NRTI)
7.6.非ヌクレオシド系逆転写酵素阻害薬(NNRTI)
7.7.その他
8.投与経路別
8.1.はじめに
8.1.1.投与経路別市場規模分析と前年比成長率分析(%)1.2.
8.1.2.市場魅力度指数(投与経路別
8.2.経口*剤
8.2.1.序論
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.非経口剤
8.4.その他
9.流通チャネル別
9.1.はじめに
9.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、流通チャネル別
9.1.2.市場魅力度指数(流通チャネル別
9.2.病院薬局
9.2.1.序論
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.小売薬局
9.4.オンライン薬局
9.5.その他
10.地域別
10.1.はじめに
10.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
10.1.2.市場魅力度指数、地域別
10.2.北米
10.2.1.はじめに
10.2.2.主な地域別ダイナミクス
10.2.3.タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 2.4.
10.2.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%):治療タイプ別
10.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):投与経路別
10.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
10.2.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.2.7.1.米国
10.2.7.2.カナダ
10.2.7.3.メキシコ
10.3.ヨーロッパ
10.3.1.はじめに
10.3.2.地域別の主な動き
10.3.3.タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 3.4.
10.3.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), 治療タイプ別
10.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):投与経路別
10.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
10.3.6.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.3.6.2.ドイツ
10.3.6.3.イギリス
10.3.6.4.フランス
10.3.6.5.イタリア
10.3.6.6.スペイン
10.3.6.7.その他のヨーロッパ
10.4.南米
10.4.1.はじめに
10.4.2.地域別主要市場
10.4.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
10.4.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), 治療タイプ別
10.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):投与経路別
10.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
10.4.6.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.4.6.2.ブラジル
10.4.6.3.アルゼンチン
10.4.6.4.その他の南米地域
10.5.アジア太平洋
10.5.1.はじめに
10.5.2.主な地域別ダイナミクス
10.5.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
10.5.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), 治療タイプ別
10.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):投与経路別
10.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
10.5.6.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.5.6.2.中国
10.5.6.3.インド
10.5.6.4.日本
10.5.6.5.韓国
10.5.6.6.その他のアジア太平洋地域
10.6.中東・アフリカ
10.6.1.はじめに
10.6.2.地域別の主な動き
10.6.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
10.6.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), 治療タイプ別
10.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):投与経路別
10.6.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
11.競合情勢
11.1.競争シナリオ
11.2.市場ポジショニング/シェア分析
11.3.M&A分析
12.企業プロフィール
12.1.ギリアド・サイエンシズ社
12.1.1.会社概要
12.1.2.製品ポートフォリオと概要
12.1.3.財務概要
12.1.4.主な展開
12.2.ヴィーブヘルスケア
12.3.ヤンセン・グローバル・サービス
12.4.ヴィアトリス・インク
12.5.メルク・アンド・カンパニー・インク
12.6.GSK plc.
12.7.ブリストル・マイヤーズ スクイブ社
12.8.ベーリンガーインゲルハイム・インターナショナルGmbH
12.9.アッヴィ
12.10.CELLTRION INC.
リストは網羅的ではない
13.付録
13.1.会社概要とサービス
13.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
The global human immunodeficiency virus type-1 (HIV-1) treatment market reached US$ 39,670.14 million in 2023 and is expected to reach US$ 62,752.56 million by 2031, growing at a CAGR of 5.9% during the forecast period 2024-2031.
HIV-1 is a retrovirus, belonging to a group of heterogeneous, lipid-enveloped RNA viruses. HIV-1 is the most common type of HIV (Human Immunodeficiency Virus) accounting for nearly 95% of the cases. The virus attacks the patient’s immune system by destroying CD4 cells, which play a key role in fighting infections. This can lead to AIDS (Acquired Immune Deficiency Syndrome). The most common treatment option for HIV-1 infection is anti-retroviral therapy (ART) which is a combination of antiretroviral drugs. The major goal of ART therapy is to suppress the HIV replication and delay the progression of the condition into AIDS.
Market Dynamics: Drivers
Rising awareness programs and government initiatives
The Human immunodeficiency virus type-1 (HIV-1) treatment market is expected to be majorly driven by awareness programs and government initiatives. These programs were launched to raise awareness about HIV/AIDS and to promote preventive measures like the use of condoms, regular health checkups, and ART therapy for infected patients. Several governments worldwide, NGOs, and global health organizations have launched campaigns and programs to eradicate the infection in the future. As a part of this eradication process, ART therapy plays a crucial role and is anticipated to gain a role in the forecast period.
For instance, the U.S. Department of Health and Human Services has launched “I am a Work of ART” campaign in June 2022, to end the HIV epidemic in the U.S. This campaign as a part of Ending the HIV Epidemic in the U.S. (EHE) initiative aims to reduce the HIV infections in the U.S. by 90% by 2030.
In November 2023, Northwestern University has launched HIV prevention youth awareness campaign called “PrEP4Teens”. The campaign aims to educate and promote the young people who are sexually active to start taking pre-exposure prophylaxis (PrEP). PrEP are FDA-approved medications that reduce an individual’s chance of getting HIV from sex or injection drug use by as much as 99%.
South African National Aids Council has launched the National Strategic Plan (NSP 2023-2028) with the aim of reducing barriers to accessing health and social services for people living with HIV, TB, and STIs. As a part of this program, the government aims to expand the treatment coverage of HIV patients with WHO-recommended ART drugs.
Moreover, the rising prevalence of the condition, increasing research and development activities are anticipated to majorly drive the market growth in the forecast period.
Restraints
The high cost of treatment can be a restraining factor for the market growth in the forecast period. The patient with human immunodeficiency virus type-1 (HIV-1) treatment must take long-term treatment, which can be expensive for some patient populations. Moreover, HIV-1 is highly stigmatized in many parts of the world, leading many people to hide their diagnosis or not get tested in the first place. This further contributes to the hampering of the global HIV-1 market growth.
For more details on this report - Request for Sample
Segment Analysis
The global human immunodeficiency virus type-1 (HIV-1) treatment market is segmented based on type, treatment type, route of administration, distribution channel, and region.
The combination therapies in the treatment type segment accounted for approximately 46.4% of the global human immunodeficiency virus type-1 (HIV-1) treatment market share
Combination HIV medicines, also known as antiretroviral therapy (ART) or highly active antiretroviral therapy (HAART), are the standard of care for treating HIV-1 infection. The dominance of combination therapies is due to their synergistic effect, ability to achieve viral suppression, improved patient outcomes, convenience, adherence benefits, endorsement from treatment guidelines, and ongoing innovation.
Furthermore, combination therapies are designed to minimize drug interactions, prevent drug resistance, and make treatment safer for patients with coexisting conditions. Combination therapy targets the virus at multiple points in its lifecycle, reducing viral load and preventing the progression of HIV to AIDS and related opportunistic infections. It also enhances immune function, reduces the risk of opportunistic infections, and improves overall quality of life. The use of combination therapies is endorsed by international and national treatment guidelines, reducing pill burden, and ensuring treatment remains effective against drug-resistant strains.
The global health organizations such as WHO, CDC, UN, PAHO have recommened combination therapy as a main stay treatment option for HIV patients. For instance, the Pan American Health Organization (PAHO) states that the standard treatment for HIV/AIDS patients consists of a combination of drugs that have the capability to suppress HIV replication. The combination of drugs is used in order to increase potency and reduce the likelihood of the virus developing resistance. ART reduces mortality and morbidity rates among HIV-infected people, and improves their quality of life.
Geographical Analysis
Middle East and Africa have a significant market share of XX% in the global human immunodeficiency virus type-1 (HIV-1) treatment market.
Africa is the most populous region after Asia-Pacific in the world. The continent has the highest prevalence of HIV and the majority of the global HIV-infected patients are living in Africa. According to the World Health Organization (WHO), nearly 25.6 million HIV cases are reported in Africa till 2022. Among this population, 90% knew their status, 82% were receiving treatment and 76% had suppressed viral loads. An estimated 20.9 million people were receiving antiretroviral therapy in 2022. Below is the number of HIV cases reported till 2022, and the data signifies the highest prevalence in the African region.

Fig: estimated number of patients living with HIV, region wise, Source: WHO, UNAIDS estimates
Moreover, the africa region has almost achieved the 95-95-95 target as compared to any other region globally. UNAIDS has established this 95-95-95 targets, whereby 95% of people with HIV should be diagnosed, 95% of those diagnosed with HIV should be receiving antiretroviral therapy (ART), and 95% of all those receiving ART should achieve viral suppression (VLS). According to WHO, Africa has achieved 90-91-93 target, which is higher than any other region in the world.
Market Segmentation
By Type
• Group M
• Group N
• Group O
• Group P
By Treatment Type
• Combination Therapies
• Protease Inhibitors (PIs)
• Integrase Strand Transfer Inhibitors (INSTIs)
• Nucleoside Reverse Transcriptase Inhibitors (NRTIs)
• Non–nucleoside reverse transcriptase inhibitors (NNRTIs)
• Others
By Route of Administration
• Oral
• Parenteral
• Others
By Distribution Channel
• Hospital Pharmacies
• Retail Pharmacies
• Online Pharmacies
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o U.K.
o France
o Spain
o Italy
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o South Korea
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Competitive Landscape
The major players in the human immunodeficiency virus type-1 (HIV-1) treatment market include Gilead Sciences, Inc., ViiV Healthcare, Janssen Global Services, LLC, Viatris Inc., Merck & Co., Inc., GSK plc., Bristol-Myers Squibb Company, Boehringer Ingelheim International GmbH, AbbVie. and CELLTRION INC. among others.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global human immunodeficiency virus type-1 (HIV-1) treatment market segmentation based on type, treatment type, route of administration, distribution channel, and region as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development
• Excel data sheet with numerous data points of human immunodeficiency virus type-1 (HIV-1) treatment market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global human immunodeficiency virus type-1 (HIV-1) treatment market report would provide approximately 70 tables,67 figures, and 187 Pages.
Target Audience 2024
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

Table of Contents
1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Treatment Type
3.3. Snippet by Route of Administration
3.4. Snippet by Distribution Channel
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising awareness programs and government initiatives
4.1.1.2. Rising prevalence of HIV infection
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High cost of treatment
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Unmet Needs
5.6. PESTEL Analysis
5.7. Patent Analysis
5.8. SWOT Analysis
6. By Type
6.1. Introduction
6.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
6.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
6.2. Group M*
6.2.1. Introduction
6.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
6.3. Group N
6.4. Group O
6.5. Group P
7. By Treatment Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Treatment Type
7.2. Combination Therapies*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Protease Inhibitors (PIs)
7.4. Integrase Strand Transfer Inhibitors (INSTIs)
7.5. Nucleoside Reverse Transcriptase Inhibitors (NRTIs)
7.6. Non–nucleoside reverse transcriptase inhibitors (NNRTIs)
7.7. Others
8. By Route of Administration
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration
8.2. Oral*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Parenteral
8.4. Others
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
9.2. Hospital Pharmacies*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Retail Pharmacies
9.4. Online Pharmacies
9.5. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.7.1. The U.S.
10.2.7.2. Canada
10.2.7.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.6.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.2. Germany
10.3.6.3. UK
10.3.6.4. France
10.3.6.5. Italy
10.3.6.6. Spain
10.3.6.7. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.6.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.2. Brazil
10.4.6.3. Argentina
10.4.6.4. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.5.6.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.2. China
10.5.6.3. India
10.5.6.4. Japan
10.5.6.5. South Korea
10.5.6.6. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
10.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Gilead Sciences, Inc.*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. ViiV Healthcare
12.3. Janssen Global Services, LLC
12.4. Viatris Inc.
12.5. Merck & Co., Inc.
12.6. GSK plc.
12.7. Bristol-Myers Squibb Company
12.8. Boehringer Ingelheim International GmbH
12.9. AbbVie.
12.10. CELLTRION INC.
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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