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パーキンソン病治療薬市場 - 2024-2031


Parkinsons Disease Therapeutics Market - 2024-2031

概要 世界のパーキンソン病治療薬市場は、2023年にXX百万米ドルに達し、2031年にはXX百万米ドルに達すると予測され、2024-2031年の予測期間中にXX%の年平均成長率で成長すると予測される。 パーキンソン病は、... もっと見る

 

 

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2024年5月2日 US$4,350
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189 英語

 

サマリー

概要
世界のパーキンソン病治療薬市場は、2023年にXX百万米ドルに達し、2031年にはXX百万米ドルに達すると予測され、2024-2031年の予測期間中にXX%の年平均成長率で成長すると予測される。
パーキンソン病は、脳の黒質と呼ばれる部分の神経細胞の変性によって引き起こされる進行性の疾患で、運動を制御している。これらの神経細胞は死滅または障害され、ドーパミンと呼ばれる重要な化学物質を産生する能力を失う。研究によると、パーキンソン病の症状は、黒質のドパミン産生細胞が80%以上消失した患者さんで発症します。
パーキンソン病患者の大部分は、病気の症状を和らげるために薬物療法を受けています。これらの薬は、黒質に残っている細胞を刺激してドーパミンを多く産生させるか(レボドパ薬)、産生されるアセチルコリンの一部を阻害して(抗コリン薬)、脳内化学物質のバランスを回復させます。医師と緊密に連携し、個人に合った治療計画を立てることが非常に重要である。
市場ダイナミクス:促進要因
新規治療薬の導入
予測期間中、新規治療薬の導入が市場を牽引すると予想される。新規治療薬は多くの場合、パーキンソン病病態の根底にある特定のメカニズムを標的とし、既存の治療法では十分に満たされないアンメット・メディカル・ニーズに対応します。これには、モロモロの変動を標的とするもの、症状に対処するもの、疾患修飾効果をもたらすものなどがある。
例えば、アッヴィは2024年1月9日、重度の運動変動とハイパーキネジア(過度の運動)またはジスキネジア(不随意運動)を伴う進行性パーキンソン病の治療薬として、また、既存のパーキンソン病治療薬の組み合わせで十分な効果が得られない場合に使用する「PRODUODOPA」(ホスレボドパ/ホスカルビドパ)を欧州連合(EU)で発売した。PRODOPA」は、他の治療法では症状のコントロールが不十分な進行性パーキンソン病患者を対象とした、レボドパを主成分とする初めての、そして唯一の24時間皮下注入療法です。プロドパは24時間持続的にレボドパを投与できるため、症状がよくコントロールされている期間(しばしば「オン」期間と呼ばれます)を延長することができ、患者さんの助けになると考えられます。
新規治療薬は、既存の治療薬に比べて有効性と安全性が改善される可能性がある。これには、特定の分子経路をより正確に標的としたり、副作用を軽減したり、より少ない副作用で持続的な症状緩和をもたらしたりすることが含まれる。例えば、2023年8月8日、アスペン・ニューロサイエンス社は、米国食品医薬品局(FDA)がパーキンソン病遺伝子治療薬の治験許可申請を承認したと発表した。この承認により、同社は臨床試験開始の許可を得た。
パーキンソン病に対する既存の治療法の多くは、症状の緩和に主眼を置いている。新規治療薬は、疾患修飾メカニズムを標的とすることで、対症療法にとどまらないことを目指している。これにより、病気の進行を遅らせたり止めたりできる可能性があり、患者や医療制度に大きな利益をもたらす。
例えば、2024年7月2日、UCBは中国食品医薬品監督管理局(CFDA)から輸入医薬品許可証(IDL)を取得し、同社の24時間持続投与経皮ロチゴチンパッチ「NEUPRO」を中国の患者に提供する道が開かれた。NEUPROは、早期特発性パーキンソン病の徴候および症状に対する単剤療法(レボドパなし)またはレボドパとの併用療法、すなわち、レボドパの効果が減弱または一貫性を欠き、治療効果の変動が生じる末期までの経過を通じた治療に適応されます。NEUPROは、パーキンソン病患者の個々の治療経験を支援し、改善するように設計されています。
さらに、パーキンソン病の有病率の増加、新規治療薬に対するFDA承認の増加、より高度な治療法を開発するための臨床試験の増加、疾患と利用可能な治療薬に関する認知度の向上、新規治療法の開発の進歩などが、予測期間中に市場を牽引すると予想される要因です。
阻害要因
様々な治療法に伴う合併症や副作用、高額な治療費、現在の治療法の限られた有効性、アンメットニーズ、治療に関する不確実性などの要因が、市場の阻害要因になると予想される。
セグメント分析
世界のパーキンソン病治療薬市場は、疾患タイプ、治療法、投与経路、販売チャネル、地域に基づいてセグメント化される。
薬物療法分野はパーキンソン病治療薬市場シェアの約47.4%を占める
予測期間中、薬物療法分野が最大の市場シェアを占めると予想される。30年以上前に開発されたレボドパは、しばしばパーキンソン病治療のゴールドスタンダードとみなされている。レボドパは血液脳関門(脳に到達する血液をろ過する細い血管と細胞の精巧な網の目)を通過することによって作用し、そこでドーパミンに変換される。カルビドパを加えると、レボドパが消化管や肝臓などの組織で代謝されるのを防ぎ、より多くのレボドパが脳に到達できるようになる。
例えば、田辺三菱製薬株式会社は2023年1月10日、同社の100%子会社であるニューロダーム株式会社が、パーキンソン病治療薬候補であるND0612(BOUNDless Trial)の第3相臨床試験において、主要評価項目を満たす良好なトップライン結果を発表したと発表した。ND0612は、レボドパとカルビドパの初の液体製剤で、皮下投与により簡便に定常状態のレボドパ血漿中濃度を得ることができる。経口レボドパ/カルビドパ治療薬では、安定した臨床反応を維持するための薬物動態プロファイルが変化しやすく、好ましくないため、パーキンソン病患者に対する治療イノベーションに対するアンメットニーズが存在し続けている。
さらに、ニューロクライン・バイオサイエンシズ社は2020年9月14日、1日1回服用のカテコール-O-メチルトランスフェラーゼ(COMT)阻害薬として初めて、また唯一FDAの承認を取得したオンジェンティス(オピカポン)50mgカプセルを米国で発売した。オンジェンティスは、"off "エピソードを有するパーキンソン病患者に対するレボドパ/カルビドパの上乗せ治療薬として、米国食品医薬品局(FDA)により承認されている。
ブロモクリプチン、ペルゴリド、プラミペキソール、ロピニロールは、脳内の化学伝達物質の役割を模倣し、神経細胞をドパミンに対するのと同じように反応させる薬である。これらは単独またはレボドパと一緒に処方され、病気の初期段階で使用されたり、レボドパの有効期間を延長するために投与されたりする。
セレギリンは、脳内でドーパミンを代謝する酵素であるモノアミン酸化酵素B(MAO-B)の活性を低下させ、天然に存在するドーパミンやレボドパから生成されるドーパミンの分解を遅らせます。レボドパと併用することで、セレギリンはレボドパの効果を増強し、延長させる可能性がある。
地理的分析
北米が市場シェアの約43.3%を占める
北米地域は、大手企業の存在感が強く、パーキンソン病治療薬に対する需要が増加していることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想される。北米、特に米国は、製薬会社などの大手企業が強い存在感を示していることで非常によく知られています。この地域の大手企業の存在は、パーキンソン病治療のためのより高度な治療薬を開発しています。
例えば、2020年5月21日、サノビオン・ファーマシューティカルズ・インクは、パーキンソン病(PD)患者におけるOFFエピソードの急性間欠治療薬として、KYNMOBI(アポモルヒネHCI)舌下フィルム(APL-130277)を米国食品医薬品局(FDA)の承認を取得した。OFFエピソードとは、レボドパ/カルビドパの経口投与でコントロールされているPD症状が再燃または悪化することです。このような症状は、振戦、こわばり、動作緩慢、その他の症状によって特徴づけられる。このような不穏なエピソードは、朝の起床時や一日を通して起こることがある。KYNMOBIは舌下で溶解し、必要に応じてPD患者のOFF症状の改善を支援します。
また、特に米国ではパーキンソン病の有病率が増加しているため、パーキンソン病治療薬に対する需要が高まっています。例えば、Parkinson's Foundationによると、米国では約100万人がパーキンソン病(PD)を患っている。この数は2030年までに120万人に増加すると予想されている。パーキンソン病は、アルツハイマー病に次いで2番目に多い神経変性疾患である。米国では毎年9万人近くがパーキンソン病と診断されている。
競合他社の状況
パーキンソン病治療薬市場における世界の主要企業には、UCB S.A.、AbbVie Inc.、Acadia Pharmaceuticals Inc.、Abbott Laboratories、協和キリン株式会社、Teva Pharmaceutical Industries Ltd.、Mylan N.V.、エーザイ株式会社、Supernus Pharmaceuticals, Inc.、Acorda Therapeutics, Inc.などが含まれる。
主な進展
- 2021年2月1日、エーザイ株式会社は、韓国の子会社であるエーザイ・コリア・インクがパーキンソン病治療剤「エクフィナ」(一般名:サフィナミドメシル酸塩、以下「サフィナミド」)を新発売したと発表した。サフィナミドは選択的モノアミン酸化酵素B(MAO-B)阻害剤であり、排泄されたドパミンの分解を抑え、脳内のドパミンの密度を維持するのに役立ちます。さらに、サフィナミドはナトリウムイオンチャネルを遮断し、グルタミン酸の放出を抑制することから、ドーパミン作動性および非ドーパミン作動性の両方のメカニズムを有する新しいパーキンソン病治療薬としての可能性がある。
COVID-19の影響分析
COVID-19の大流行は、世界のパーキンソン病治療薬市場に大きな影響を与えた。コロナウイルス病2019(COVID-19)の大流行は、パーキンソン病治療薬の進行中の臨床試験に混乱をもたらした。多くの臨床試験は、対面診療の制限、患者登録の課題、COVID-19の研究と対応努力にリソースを優先させたため、一時的に中断または遅延した。このような混乱は、新規治療薬の開発と規制当局による承認を遅らせた。
市場区分
疾患タイプ別
- 家族性パーキンソン病
- 特発性パーキンソン病
- 誘発性パーキンソン病
治療法別
- 薬物療法
o ドパミン作動薬
o レボドパ
o アデノシン遮断薬
o その他
- 脳深部刺激システム
- その他
投与経路別
- 経口
- 経皮
- 静脈内投与
- その他
販売チャネル別
- 販売チャネル
o 病院薬局
o 小売薬局
o オンライン薬局
- エンドユーザー
o 病院
o 専門クリニック
o その他
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
o メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
イギリス
o フランス
o スペイン
o イタリア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
レポートを購入する理由
- 疾患タイプ、治療法、投与経路、販売チャネル、地域に基づく世界のパーキンソン病治療薬市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定
- パーキンソン病治療薬市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- すべての主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで入手可能。
世界のパーキンソン病治療薬市場レポートは、約61の表、56の図、189ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.疾患タイプ別スニペット
3.2.治療別の抜粋
3.3.投与経路別スニペット
3.4.販売チャネル別スニペット
3.5.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.新規治療薬の導入
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.様々な治療薬に伴う副作用
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.パイプライン分析
5.6.アンメット・ニーズ
5.7.PESTEL分析
5.8.特許分析
5.9.SWOT分析
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID以前のシナリオ
6.1.2.COVID中のシナリオ
6.1.3.COVID後のシナリオ
6.2.COVID中の価格ダイナミクス-19
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.結論
7.疾患タイプ別
7.1.はじめに
7.1.1.疾患タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%)1.2.
7.1.2.市場魅力度指数(疾患タイプ別
7.2.家族性パーキンソン病*市場
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.特発性パーキンソン病
7.4.誘発性パーキンソン病
8.治療別
8.1.はじめに
8.1.1.市場規模分析と前年比成長率分析(%)、治療法別
8.1.2.市場魅力度指数(治療法別
8.2.薬物療法
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.2.3.ドーパミン作動薬
8.2.4.レボドパ
8.2.5.アデノシン遮断薬
8.2.6.その他
8.3.脳深部刺激システム
8.4.その他
9.投与経路別
9.1.はじめに
9.1.1.投与経路別市場規模分析と前年比成長率分析(%)1.2.
9.1.2.市場魅力度指数(投与経路別
9.2.経口*剤
9.2.1.序論
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.経皮
9.4.静脈内投与
9.5.その他
10.販売チャネル別
10.1.はじめに
10.1.1.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 販売チャネル別
10.1.2.市場魅力度指数(販売チャネル別
10.2.流通チャネル
10.2.1.はじめに
10.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.2.3.病院薬局
10.2.4.小売薬局
10.2.5.オンライン薬局
10.3.エンドユーザー
10.3.1.病院
10.3.2.専門クリニック
10.3.3.その他
11.地域別
11.1.はじめに
11.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
11.1.2.市場魅力度指数、地域別
11.2.北米
11.2.1.はじめに
11.2.2.主な地域別ダイナミクス
11.2.3.疾患タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 2.3.
11.2.4.市場規模分析およびYoY成長率分析(%)、治療法別
11.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):投与経路別
11.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):販売チャネル別
11.2.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
11.2.7.1.米国
11.2.7.2.カナダ
11.2.7.3.メキシコ
11.3.ヨーロッパ
11.3.1.はじめに
11.3.2.地域別の主な動き
11.3.3.疾患タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 3.4.
11.3.4.市場規模分析およびYoY成長率分析(%)、治療法別
11.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):投与経路別
11.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):販売チャネル別
11.3.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
11.3.7.1.ドイツ
11.3.7.2.イギリス
11.3.7.3.フランス
11.3.7.4.イタリア
11.3.7.5.スペイン
11.3.7.6.その他のヨーロッパ
11.4.南米
11.4.1.はじめに
11.4.2.地域別主要市場
11.4.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、疾患タイプ別
11.4.4.市場規模分析およびYoY成長率分析(%)、治療法別
11.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):投与経路別
11.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):販売チャネル別
11.4.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
11.4.7.1.ブラジル
11.4.7.2.アルゼンチン
11.4.7.3.その他の南米地域
11.5.アジア太平洋
11.5.1.はじめに
11.5.2.主な地域別ダイナミクス
11.5.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、疾患タイプ別
11.5.4.市場規模分析およびYoY成長率分析(%)、治療法別
11.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):投与経路別
11.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):販売チャネル別
11.5.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
11.5.7.1.中国
11.5.7.2.インド
11.5.7.3.日本
11.5.7.4.オーストラリア
11.5.7.5.その他のアジア太平洋地域
11.6.中東・アフリカ
11.6.1.はじめに
11.6.2.地域別の主な動き
11.6.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、疾患タイプ別
11.6.4.市場規模分析およびYoY成長率分析(%)、治療法別
11.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):投与経路別
11.6.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):販売チャネル別
12.競合情勢
12.1.競争シナリオ
12.2.市場ポジショニング/シェア分析
12.3.M&A分析
13.企業プロフィール
13.1.UCB S.A.*.
13.1.1.会社概要
13.1.2.製品ポートフォリオと概要
13.1.3.財務概要
13.1.4.主な展開
13.2.アッヴィ社
13.3.アカディア・ファーマシューティカルズ
13.4.アボット・ラボラトリーズ
13.5.協和キリン株式会社
13.6.テバ・ファーマシューティカル・インダストリーズ社
13.7.マイランN.V.
13.8.エーザイ
13.9.スーパナス・ファーマシューティカルズ・インク
13.10.アコルダ・セラピューティクス社
リストは網羅的ではない
14.付録
14.1.会社概要とサービス
14.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
Global Parkinson’s disease therapeutics market reached US$ XX million in 2023 and is expected to reach US$ XX million by 2031, growing at a CAGR of XX% during the forecast period 2024-2031.
Parkinson’s disease is a progressive disorder that is caused by degeneration of nerve cells in the part of the brain called the substantia nigra, which controls movement. These nerve cells die or become impaired, losing the ability to produce an important chemical called dopamine. Studies have shown that symptoms of Parkinson's develop in patients with an 80 percent or greater loss of dopamine-producing cells in the substantia nigra.
The majority of Parkinson's patients are treated with medications to relieve the symptoms of the disease. These medications work by stimulating the remaining cells in the substantia nigra to produce more dopamine (levodopa medications) or by inhibiting some of the acetylcholine that is produced (anticholinergic medications), therefore restoring the balance between the chemicals in the brain. It is very important to work closely with the doctor to devise an individualized treatment plan.
Market Dynamics: Drivers
Introduction of novel therapeutics
The introduction of novel therapeutics is expected to drive the market over the forecast period. Novel therapeutics often target specific mechanisms underlying Parkinson's disease pathology, addressing unmet medical needs that existing treatments may not adequately fulfill. This can include targeting moror fluctuations, addressing symptoms or providing disease-modifying effects.
For instance, on January 9, 2024, AbbVie launched PRODUODOPA (foslevodopa/foscarbidopa) in the European Union for the treatment of advanced Parkinson's disease with severe motor fluctuations and hyperkinesia (excessive movement) or dyskinesia (involuntary movement), and when available combinations of Parkinson's medicinal products have not given satisfactory results. PRODUODOPA is the first and only subcutaneous 24-hour infusion of levodopa-based therapy for the treatment of severe motor fluctuations in people living with advanced Parkinson's disease whose symptoms are inadequately controlled by other therapies. The continuous delivery of PRODUODOPA provides levodopa 24 hours a day which may help patients by extending the period when symptoms are well-controlled, often referred to as "On" time.
Novel therapeutics may offer improved efficacy and safety profiles compared to existing treatments. This could involve targeting specific molecular pathways more precisely, reducing side effects, or providing sustained symptom relief with fewer adverse effects. For instance, on August 08, 2023, Aspen Neuroscience released that the United States Food and Drug Administration (FDA) approved its Investigational New Drug (IND) application for a new Parkinson’s Disease gene therapy. With this clearance secured, the company has the green light to begin clinical trials.
Many existing treatments for Parkinson's disease primarily focus on symptomatic relief. Novel therapeutics aim to go beyond symptom management by targeting disease-modifying mechanisms. This could potentially slow or halt disease progression, offering substantial benefits to patients and healthcare systems.
For instance, on July 2, 2024, UCB received an Import Drug License (IDL) from the China Food and Drug Administration (CFDA), creating a pathway to make the company’s 24-hour continuous delivery transdermal rotigotine patch NEUPRO available to patients in China. NEUPRO is indicated for the treatment of the signs and symptoms of early-stage idiopathic Parkinson’s Disease as monotherapy (i.e. without levodopa) or in combination with levodopa, i.e. over the course of the disease, through to late stages when the effect of levodopa wears off or becomes inconsistent and fluctuations of the therapeutic effect occur. NEUPRO is designed to support and improve individual patient treatment experiences for people living with Parkinson’s Disease.
Further, the increasing prevalence of Parkinson’s disease, rising FDA approvals for novel therapies, increasing clinical trials to develop more advanced therapies, increasing awareness about the condition and available therapeutics and advancements in the development of novel therapies are the factors expected to drive the market over the forecast period.
Restraints
Factors such as complications and side effects associated with the various therapeutics, the high cost of the treatment, limited efficacy of the current treatments, unmet needs and uncertainties regarding treatment are the factors expected to hamper the market.
Segment Analysis
The global Parkinson’s disease therapeutics market is segmented based on disease type, treatment, route of administration, sales channel and region.
The medications segment accounted for approximately 47.4% of the Parkinson’s disease therapeutics market share
The medications segment is expected to hold the largest market share over the forecast period. Developed more than 30 years ago, levodopa is often regarded as the gold standard of Parkinson's therapy. Levodopa works by crossing the blood-brain barrier, the elaborate meshwork of fine blood vessels and cells that filter blood reaching the brain, where it is converted into dopamine. The addition of carbidopa prevents levodopa from being metabolized in the gastrointestinal tract, liver and other tissues, allowing more of it to reach the brain.
For instance, on January 10, 2023, Mitsubishi Tanabe Pharma Corporation released that its wholly-owned subsidiary, NeuroDerm Ltd. released the positive top-line results that meet its key endpoints from the phase 3 clinical trials of ND0612 (BouNDless Trial), a Parkinson's disease drug candidate. ND0612 is the first liquid formulations of levodopa and carbidopa to be administered subcutaneously to conveniently achieve steady-state levodopa plasma levels. There is an ongoing unmet need for treatment innovation for people with Parkinson's disease, as oral levodopa/carbidopa treatments yield a variable and unfavorable pharmacokinetic profile to maintain a stable clinical response.
Additionally, on September 14, 2020, Neurocrine Biosciences, Inc. launched 50 mg capsules of ONGENTYS (opicapone), the first and only FDA-approved once-daily catechol-O-methyltransferase (COMT) inhibitor, are available by prescription in the United States. ONGENTYS was approved by the U.S. Food and Drug Administration (FDA), as an add-on treatment to levodopa/carbidopa in patients with Parkinson's disease experiencing "off" episodes.
Bromocriptine, pergolide, pramipexole and ropinirole are medications that mimic the role of chemical messengers in the brain, causing the neurons to react as they would to dopamine. They can be prescribed alone or with levodopa and may be used in the early stages of the disease or administered to lengthen the duration of the effectiveness of levodopa.
Selegiline medication slows down the activity of the enzyme monoamine oxidase B (MAO-B), the enzyme that metabolizes dopamine in the brain, delaying the breakdown of naturally occurring dopamine and dopamine formed from levodopa. When taken in conjunction with levodopa, selegiline may enhance and prolong the effectiveness of levodopa.
Geographical Analysis
North America accounted for approximately 43.3% of the market share
North America region is expected to hold the largest market share over the forecast period owing to the strong presence of major players and increasing demand for Parkinson’s disease therapeutics. North America especially the United States is very well-known for its strong presence of major players such as pharmaceutical companies. This presence of major players in the region developing more advanced therapeutics for the treatment of Parkinson’s disease.
For instance, on May 21, 2020, Sunovion Pharmaceuticals Inc. cleared the U.S. Food and Drug Administration (FDA) approved KYNMOBI (apomorphine HCI) sublingual film (APL-130277) for the acute, intermittent treatment of OFF episodes in patients with Parkinson’s disease (PD). OFF episodes are the re-emergence or worsening of PD symptoms otherwise controlled with oral levodopa/carbidopa. They may be characterized, in part, by tremors, stiffness, slowed movement or other symptoms. These disruptive episodes can occur in the morning upon waking and throughout the day. KYNMOBI dissolves under the tongue to help people with PD improve their OFF symptoms as needed.
In addition, there is an increasing demand for Parkinson’s disease therapeutics due to the increasing prevalence of Parkinson’s disease especially in the United States. For instance, according to the Parkinson's Foundation, nearly one million people in the U.S. are living with Parkinson's disease (PD). This number is expected to rise to 1.2 million by 2030. Parkinson's is the second-most common neurodegenerative disease after Alzheimer's disease. Nearly 90,000 people in the U.S. are diagnosed with PD each year.
Competitive Landscape
The major global players in the Parkinson’s disease therapeutics market include UCB S.A., AbbVie Inc., Acadia Pharmaceuticals Inc., Abbott Laboratories, Kyowa Kirin Co., Ltd., Teva Pharmaceutical Industries Ltd., Mylan N.V., Eisai Co., Ltd., Supernus Pharmaceuticals, Inc. and Acorda Therapeutics, Inc. among others.
Key Developments
• On February 1, 2021, Eisai Co., Ltd. released that Eisai Korea Inc., Eisai’s subsidiary in South Korea, launched the Parkinson’s disease treatment Equfina (safinamide mesilate, “safinamide”). Safinamide is a selective monoamine oxidase B (MAO-B) inhibitor, which reduces the degradation of excreted dopamine, helping to maintain the density of dopamine in the brain. Additionally, safinamide blocks sodium ion channels and inhibits glutamate release, and as such has potential as a new Parkinson’s disease treatment that possesses both dopaminergic and non-dopaminergic mechanisms.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic significantly impacted the global Parkinson’s disease therapeutics market. The coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic led to disruptions in ongoing clinical trials for Parkinson's disease therapeutics. Many trials were temporarily suspended or delayed due to restrictions on in-person visits, patient enrollment challenges and prioritization of resources towards COVID-19 research and response efforts. These disruptions slowed down the development and regulatory approval of novel therapies.
Market Segmentation
By Disease Type
• Familial Parkinson’s Disease
• Idiopathic Parkinson’s Disease
• Induced Parkinsonism
By Treatment
• Medications
o Dopamine Agonists
o Levodopa
o Adenosine Blockers
o Others
• Deep Brain Stimulation Systems
• Others
By Route of Administration
• Oral
• Transdermal
• Intravenous
• Others
By Sales Channel
• Distribution Channel
o Hospital Pharmacies
o Retail Pharmacies
o Online Pharmacies
• End-User
o Hospitals
o Specialty Clinics
o Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o U.K.
o France
o Spain
o Italy
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Why Purchase the Report?
• To visualize the global parkinson’s disease therapeutics market segmentation based on disease type, treatment, route of administration, sales channel and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development
• Excel data sheet with numerous data points of Parkinson’s disease therapeutics market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global parkinson’s disease therapeutics market report would provide approximately 61 tables, 56 figures and 189 Pages.
Target Audience 2024
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Disease Type
3.2. Snippet by Treatment
3.3. Snippet by Route of Administration
3.4. Snippet by Sales Channel
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Introduction of Novel Therapeutics
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Adverse Effects Associated with Various Therapeutics
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Pipeline Analysis
5.6. Unmet Needs
5.7. PESTEL Analysis
5.8. Patent Analysis
5.9. SWOT Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Disease Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Disease Type
7.2. Familial Parkinson’s Disease*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Idiopathic Parkinson’s Disease
7.4. Induced Parkinsonism
8. By Treatment
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Treatment
8.2. Medications*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.2.3. Dopamine Agonists
8.2.4. Levodopa
8.2.5. Adenosine Blockers
8.2.6. Others
8.3. Deep Brain Stimulation Systems
8.4. Others
9. By Route of Administration
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration
9.2. Oral*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Transdermal
9.4. Intravenous
9.5. Others
10. By Sales Channel
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Sales Channel
10.2. Distribution Channel*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.2.3. Hospital Pharmacies
10.2.4. Retail Pharmacies
10.2.5. Online Pharmacies
10.3. End-User
10.3.1. Hospitals
10.3.2. Specialty Clinics
10.3.3. Others
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Spain
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. UCB S.A.*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. AbbVie Inc.
13.3. Acadia Pharmaceuticals Inc.
13.4. Abbott Laboratories
13.5. Kyowa Kirin Co., Ltd.
13.6. Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
13.7. Mylan N.V.
13.8. Eisai Co., Ltd.
13.9. Supernus Pharmaceuticals, Inc.
13.10. Acorda Therapeutics, Inc.
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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2024/07/05 10:26

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