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そば粉の世界市場 - 2024-2031


Global Buckwheat Flour Market - 2024-2031

概要 世界のそば粉市場は、2023年に2億1,020万米ドルに達し、2031年には2億6,830万米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年の年平均成長率は3.1%である。 グルテンフリーで栄養価の高い食品オプションに... もっと見る

 

 

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データMインテリジェンス
2024年4月3日 US$4,350
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280 英語

 

サマリー

概要
世界のそば粉市場は、2023年に2億1,020万米ドルに達し、2031年には2億6,830万米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年の年平均成長率は3.1%である。
グルテンフリーで栄養価の高い食品オプションに対する消費者の意識の高まりが、天然のグルテンフリーで食物繊維、タンパク質、ミネラルなどの栄養素を豊富に含むそば粉の需要を大幅に押し上げている。この傾向は、消費者の健康意識と食生活の嗜好の高まりによってさらに促進され、そばのような代替粉を様々な料理用途に採用する原動力となっている。さらに、植物ベースの食事や菜食主義の人気の高まりも、そば粉市場の拡大に寄与している。
2022年7月、シンプルミルズはナッツ粉を使用し、クリーミーピーナッツバターとココアカシューナッツの2種類のフレーバーのナッツバタークリームを詰めたサンドイッチクッキーを発売した。オーガニックのココナッツシュガーとそば粉を使用したこのクッキーは、1食あたり7グラムの糖質で、再生農法を促進する。
パンケーキの消費はソバ市場に大きく寄与しており、料理用途に広く使われていることを示している。さらに、アジア太平洋地域が世界のソバ市場で大きなシェアを占めているが、これは同地域におけるソバの文化的意義と消費パターンを反映している。
ダイナミクス
ソバに関連する健康上の利点
ソバは栄養価が高く、タンパク質、食物繊維、ビタミン、ミネラルが豊富である。全粒粉のそば粉120gのカロリーは402kcal。脂質は3.7g、タンパク質は15g、炭水化物は85gである。ソバは、抗炎症作用と心臓保護作用で知られるルチンを含む抗酸化物質を多く含むことで特に珍重されている。
さらに、ソバは全粒穀物とみなされ、心臓の健康増進、消化の改善、体重管理など、さまざまな健康上の利点がある。消費者の健康志向が高まり、自然で栄養価の高い食品を求めるようになるにつれて、様々な料理用途の健全な食材としてのそば粉の需要は増加の一途をたどっている。この傾向は、食品メーカーが製品により健康的な選択肢を求める消費者の嗜好に応えることで、そば粉市場の拡大を後押ししている。
グルテンフリー製品に対する消費者の需要の高まり
米国国立糖尿病・消化器腎臓病研究所によると、セリアック病は米国で約200万人、世界で1%の人が罹患している。グルテン不耐症やセリアック病を知る人が増えるにつれて、グルテンフリーの食事を選ぶ傾向が顕著になってきている。そば粉は天然のグルテンフリーであるため、様々な食品用途で従来の小麦粉の代替品として人気を博している。
製パン、料理、間食にグルテンフリーの選択肢を求める消費者は、その汎用性と栄養面での利点からそば粉に注目している。この需要は、グルテンに関連した健康問題の有病率の上昇と、より健康的な食生活を求める傾向の高まりによってさらに促進されている。その結果、食品メーカーや小売業者はグルテンフリー製品の提供を拡大し、そば粉市場の成長を促進している。
そば粉の副作用
一般にソバはほとんどの人にとって安全であると考えられているが、この穀物に対してアレルギー反応や不耐性を示す人もいる。ソバに再び触れると、皮膚の発疹、鼻水、喘息発作、血圧低下、腫れ、かゆみ、呼吸困難(アナフィラキシー・ショック)などの深刻なアレルギー反応を引き起こす可能性がある。このようなアレルギー反応は、特にアレルギーや過敏症を持つ消費者にとって、そば粉製品の購入を躊躇させる可能性がある。
さらに、特にソバに含まれる特定の化合物に過敏な人は、ソバ粉摂取後に膨満感、ガス、下痢などの消化器系の問題を経験することがある。潜在的な副作用や有害反応に対する懸念は、消費者の信頼とそば粉製品に対する需要の低下を招き、市場の成長を抑制する可能性がある。
セグメント分析
世界のそば粉市場は、そばの種類、性質、外観、用途、流通チャネル、地域によって区分される。
健康的なパンケーキへの需要の高まり
そば粉は、ナッツのような独特の風味、独特の食感、栄養価の高さから、パンケーキの材料として人気がある。そば粉を使ったパンケーキは、その豊かな風味とボリュームのある食感で知られ、健康的で満足感のある朝食を求める消費者に好まれている。さらに、そば粉は天然のグルテンフリーであり、食物繊維、タンパク質、ミネラルなどの必須栄養素を含んでいるため、従来のパンケーキよりもヘルシーであると認識されることが多い。
パンケーキメーカーは、栄養面での利点に対する意識の高まりに後押しされ、消費者の需要増に対応するため、ますますそば粉に注目するようになっている。2020年3月、ピュアリー・エリザベスは3種類の新しいパンケーキ・ミックスを発表し、パンケーキ市場に参入した。有機テフ粉、有機そば粉、有機タイガーナッツ粉、アーモンド粉、アロールート粉、有機チアなどが古代穀物パンケーキミックスに使用されている。

地理的浸透
アジア太平洋地域で拡大するソバの消費と生産
多くのアジア諸国では、ソバは何世紀にもわたって伝統的な料理の主食であり、ソバが広く消費される一因となっている。日本、韓国、中国などの国々では、そばを料理に取り入れてきた長い歴史があり、そば、パンケーキ、おかゆなどの料理に利用されている。
アジア、特に中国のような国々は、世界のソバ栽培のかなりの部分を占めている。これらの国々は、ソバ栽培に適した気候と農法を持っており、毎年かなりの収穫量をもたらしている。FAOの統計によると、チラにおけるソバの生産量は2022年に506439.75トンに達した。このソバ生産量の増加はソバ粉の重要な供給源となり、アジア太平洋地域の市場成長を牽引している。
COVID-19の影響分析
COVID-19がそば粉市場に与えた影響は多面的である。当初、パンデミックは閉鎖、移動制限、労働力不足によるサプライチェーンの混乱を引き起こし、そば粉の生産と流通に影響を与えた。その結果、需給が変動し、一部の地域では価格の乱高下につながった。
さらに、健康志向の高まりや家庭料理の急増など、パンデミック時の消費者行動の変化により、そば粉のようなグルテンフリーで栄養価の高い代替食品への需要が高まった。その結果、一部の生産者は売上を伸ばし、需要増に対応するために事業拡大の機会を得た。しかし、特に小規模生産者や輸出に大きく依存している生産者にとっては、世界貿易が混乱し、経済が不確実な状況に直面したため、課題が残った。
ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
ロシア・ウクライナ戦争は、特にロシアがソバの主要生産国・輸出国として重要な役割を担っていることから、ソバ粉市場に顕著な影響を与えた。紛争はこの地域の農業生産とサプライ・チェーンを混乱させ、潜在的な供給不足と価格変動への懸念につながった。ロシアは伝統的に世界有数のソバ生産国であり、その農業部門に混乱が生じれば、世界市場に波及する可能性がある。紛争をめぐる不確実性も、ソバ粉を含む商品価格の変動を高めている。
ソバの種類別
- 普通ソバ(Fagopyrum esculentum)
- 韃靼ソバ(Fagopyrum tartaricum)
性質別
- 有機ソバ粉
- 従来のソバ粉
外観
- 薄力粉
- 濃いそば粉
用途別
- パンケーキ
- 麺類
- ガレット
- その他
流通チャネル別
- ハイパーマーケット・スーパーマーケット
- コンビニエンスストア
- オンラインショップ
- その他
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な展開
- 2022年7月、Kröner-Stärke社は、クリーンラベルで持続可能な製品を求める消費者の要望に応え、高い栄養成分と魅力的な官能特性を備えた新しいそば粉製品を発表した。
- 2022年2月1日、ゾンカグのモデル有機村であるルル村が、ネギ、そば粉、コリアンダー、乾燥赤唐辛子、ニンニクの芽、小麦粉、カリフラワー、キャベツ、ジャガイモ、各種種子など、約10品目の有機認証製品を発表した。
- 2020年8月、テルアビブを拠点とする新興企業エルゼ・ニュートリションGH社は、初の製品「幼児用植物性完全栄養食品」を発表した。アーモンドバター、そば粉、タピオカがこのUSDA認定のオーガニック粉末レシピに含まれており、20種類以上のビタミンとミネラルで強化されている。
競争状況
市場の主な世界企業には、Great River Organic Milling、The Kroger Co.、Bob's Red Mill Natural Foods、Dwaraka Organic、Nature's Path Foods、Ravikamal Roller Flour Mills Pvt Ltd、The Birkett Mills、Nunweiler's Flour Co.、Woodland Foods、NATURELAND ORGANICSなどがある。
レポートを購入する理由
- ソバの種類、性質、外観、用途、地域に基づく世界のソバ粉市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 世界のそば粉市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品で構成される製品マッピングをエクセルで提供。
世界のそば粉市場レポートは、約78の表、71の図、280ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

目次
1.方法論とスコープ
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.ソバの種類別スニペット
3.2.性質別
3.3.外観別
3.4.用途別スニペット
3.5.販売チャネル別スニペット
3.6.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.そばの健康効果
4.1.1.2.グルテンフリー製品に対する消費者の需要の高まり
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.そばの副作用
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.ロシア・ウクライナ戦争影響分析
5.6.DMI意見書
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID以前のシナリオ
6.1.2.COVID中のシナリオ
6.1.3.COVID後のシナリオ
6.2.COVID中の価格ダイナミクス-19
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.ソバの種類別
7.1.はじめに
7.1.1.ソバの種類別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 1.2.
7.1.2.市場魅力度指数(そばの種類別
7.2.一般ソバ(Fagopyrum esculentum)* 2.
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.韃靼そば(Fagopyrum tartaricum)
8.産地別
8.1.はじめに
8.1.1.ソース別市場規模分析および前年比成長率分析(%).
8.1.2.市場魅力度指数(ソース別
8.2.有機そば粉*市場
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.従来のそば粉
9.外観別
9.1.はじめに
9.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、外観別
9.1.2.市場魅力度指数(外観別
9.2.薄力粉
9.2.1.はじめに
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.暗色そば粉
10.用途別
10.1.はじめに
10.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
10.1.2.市場魅力度指数(用途別
10.2.パンケーキ
10.2.1.序論
10.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.3.麺類
10.4.ガレット
10.5.その他
11.流通チャネル別
11.1.はじめに
11.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、流通チャネル別
11.1.2.市場魅力度指数(流通チャネル別
11.2.スーパーマーケット/ハイパーマーケット*市場
11.2.1.はじめに
11.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
11.3.コンビニエンスストア
11.4.オンライン小売
11.5.その他
12.地域別
12.1.はじめに
12.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
12.1.2.市場魅力度指数、地域別
12.2.北米
12.2.1.はじめに
12.2.2.主な地域別ダイナミクス
12.2.3.ソバの種類別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 2.4.
12.2.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、性質別
12.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 外観別
12.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
12.2.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
12.2.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
12.2.8.1.米国
12.2.8.2.カナダ
12.2.8.3.メキシコ
12.3.ヨーロッパ
12.3.1.はじめに
12.3.2.地域別の主な動き
12.3.3.ソバの種類別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 3.4.
12.3.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、性質別
12.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 外観別
12.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
12.3.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
12.3.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
12.3.8.1.ドイツ
12.3.8.2.イギリス
12.3.8.3.フランス
12.3.8.4.イタリア
12.3.8.5.スペイン
12.3.8.6.その他のヨーロッパ
12.4.南米
12.4.1.はじめに
12.4.2.地域別主要市場
12.4.3.ソバの種類別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 4.4.
12.4.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、性質別
12.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 外観別
12.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
12.4.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
12.4.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
12.4.8.1.ブラジル
12.4.8.2.アルゼンチン
12.4.8.3.その他の南米地域
12.5.アジア太平洋
12.5.1.はじめに
12.5.2.主な地域別ダイナミクス
12.5.3.ソバの種類別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 5.4.
12.5.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、性質別
12.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 外観別
12.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
12.5.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
12.5.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
12.5.8.1.中国
12.5.8.2.インド
12.5.8.3.日本
12.5.8.4.オーストラリア
12.5.8.5.その他のアジア太平洋地域
12.6.中東・アフリカ
12.6.1.はじめに
12.6.2.地域別の主な動き
12.6.3.ソバの種類別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 6.4.
12.6.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、性質別
12.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 外観別
12.6.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
12.6.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
13.競争環境
13.1.競争シナリオ
13.2.市場ポジショニング/シェア分析
13.3.M&A分析
14.企業プロフィール
14.1.グレートリバー・オーガニック・フライス*社
14.1.1.会社概要
14.1.2.製品ポートフォリオと説明
14.1.3.財務概要
14.1.4.主な展開
14.2.クローガー社
14.3.ボブズ・レッド・ミル・ナチュラル・フーズ
14.4.ドワラカ・オーガニック
14.5.ネイチャーズ・パスフーズ
14.6.ラヴィカマル・ローラー・フラワー・ミルズ社
14.7.ビルケット・ミルズ
14.8.ナンワイラーズ・フラワー社
14.9.ウッドランド・フーズ
14.10.ネイチャーランド・オーガニクス
リストはすべてではありません
15.付録
15.1.会社概要とサービス
15.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
Global Buckwheat Flour Market reached US$ 210.2 million in 2023 and is expected to reach US$ 268.3 million by 2031, growing with a CAGR of 3.1% during the forecast period 2024-2031.
Increasing consumer awareness of gluten-free and nutritious food options has significantly boosted the demand for buckwheat flour, which is naturally gluten-free and rich in nutrients like fiber, protein, and minerals. This trend is further fueled by rising health consciousness and dietary preferences among consumers, driving the adoption of alternative flours like buckwheat in various culinary applications. Additionally, the growing popularity of plant-based diets and veganism has contributed to the expansion of the buckwheat flour market, as it is a versatile ingredient suitable for a wide range of plant-based recipes.
In July 2022, Simple Mills introduced sandwich cookies made with nut flour and filled with nut butter crème in two flavors: creamy peanut butter and cocoa cashew. The cookies, which are made with organic coconut sugar and buckwheat flour, have seven grams of sugar per serving and promote regenerative farming methods.
Pancake consumption contributes significantly to the buckwheat market, indicating its widespread use in culinary applications. Additionally, the Asia-Pacific region holds a significant share of the global buckwheat market, reflecting its cultural significance and consumption patterns in the region.
Dynamics
Health Benefits Associated with Buckwheat
Buckwheat is recognized for its nutritional value, being rich in protein, fiber, vitamins, and minerals. A 120 g portion of whole-grain buckwheat flour has 402 calories. There are 3.7 g of fat, 15 g of protein, and 85 g of carbohydrates in this meal. Buckwheat is particularly prized for its high levels of antioxidants, including rutin, which is known for its anti-inflammatory and heart-protective properties.
Additionally, buckwheat is considered a whole grain and is associated with various health benefits such as improved heart health, better digestion, and weight management. As consumers become more health-conscious and seek out natural, nutrient-dense foods, the demand for buckwheat flour as a wholesome ingredient in various culinary applications continues to rise. This trend is driving the expansion of the buckwheat flour market as food manufacturers respond to consumer preferences for healthier options in their products.
Increasing Consumer Demand for Gluten-Free Products
According to the National Institute of Diabetes and Digestive and Kidney Diseases, with celiac disease, around 2 million people in the U.S. and 1% of individuals worldwide suffer from the disease. As more individuals become aware of gluten intolerance and celiac disease, there has been a notable shift towards gluten-free dietary choices. Buckwheat flour, being naturally gluten-free, has gained popularity as a suitable alternative to traditional wheat flour in various food applications.
Consumers seeking gluten-free options for baking, cooking, and snacking purposes are turning to buckwheat flour due to its versatility and nutritional benefits. This demand is further fueled by the rising prevalence of gluten-related health issues and the growing trend towards healthier eating habits. Consequently, food manufacturers and retailers are expanding their offerings of gluten-free products, thereby driving the growth of the buckwheat flour market.
Side Effects of Buckwheat
While buckwheat is generally considered safe for most people, some individuals may experience allergic reactions or intolerance to this grain. Re-exposure to buckwheat can cause serious allergic reactions such as skin rashes, runny noses, asthma attacks, hypotension, swelling, itching, and breathing difficulties (anaphylactic shock). These allergic reactions can deter consumers from purchasing buckwheat flour products, especially those with known allergies or sensitivities.
Additionally, some people may experience digestive issues such as bloating, gas, or diarrhea after consuming buckwheat flour, particularly if they have a sensitivity to certain compounds present in buckwheat. Concerns about potential side effects and adverse reactions may lead to reduced consumer confidence and demand for buckwheat flour products, thereby restraining market growth.
Segment Analysis
The global buckwheat flour market is segmented based on the type of buckwheat, nature, appearance, application, distribution channel, and region.
Increasing Demand for Healthier Pancakes
Buckwheat flour is a popular choice for making pancakes due to its unique nutty flavor, distinctive texture, and nutritional benefits. Pancakes made with buckwheat flour are known for their rich flavor profile and hearty texture, making them a favorite among consumers seeking wholesome and satisfying breakfast options. Moreover, buckwheat flour pancakes are often perceived as a healthier alternative to traditional pancakes, as buckwheat is naturally gluten-free and contains essential nutrients such as fiber, protein, and minerals.
Pancake manufacturers are increasingly turning to buckwheat flour to meet rising consumer demand, driven by growing awareness of its nutritional benefits. In March 2020, with the introduction of three new pancake mixes, Purely Elizabeth entered the pancake market. Organic teff flour, organic buckwheat flour, organic tiger nut flour, almond flour, arrowroot flour, organic chia, etc. are used to make the Ancient Grain Pancake Mix.

Geographical Penetration
Growing Consumption and Production of Buckwheat in Asia-Pacific
In many Asian countries, buckwheat has been a staple ingredient in traditional cuisines for centuries, contributing to its widespread consumption. Countries like Japan, South Korea, and China, have a long history of incorporating buckwheat into their culinary practices, utilizing it in dishes like soba noodles, pancakes, and porridge.
Asia, particularly countries like China, accounts for a significant portion of global buckwheat cultivation. These countries have favorable climates and agricultural practices conducive to buckwheat cultivation, leading to substantial yields year after year. According to the FAO stats, the production of buckwheat in Chila stood at 506439.75 tonnes in 2022. This growing buckwheat production serves as a significant source of buckwheat flour, thereby driving market growth in the Asia-Pacific region.
COVID-19 Impact Analysis
The impact of COVID-19 on the buckwheat flour market has been multifaceted. Initially, the pandemic led to disruptions in the supply chain due to lockdowns, restrictions on movement, and labor shortages, affecting the production and distribution of buckwheat flour. This resulted in fluctuations in supply and demand dynamics, leading to price volatility in some regions.
Moreover, shifts in consumer behavior during the pandemic, such as increased focus on health and wellness, and a surge in home cooking, led to a heightened demand for gluten-free and nutritious alternatives like buckwheat flour. As a result, some producers experienced increased sales and expansion opportunities to meet the rising demand. However, challenges persisted, particularly for small-scale producers and those heavily reliant on exports, as global trade faced disruptions and economic uncertainties.
Russia-Ukraine War Impact Analysis
The Russia-Ukraine war had a notable impact on the buckwheat flour market, particularly due to Russia's significant role as a major producer and exporter of buckwheat. The conflict has disrupted agricultural production and supply chains in the region, leading to concerns about potential shortages and price fluctuations. Russia has traditionally been one of the world's largest producers of buckwheat, and any disruptions in its agricultural sector can ripple through global markets. The uncertainty surrounding the conflict has also led to increased volatility in commodity prices, including buckwheat flour.
By Type of Buckwheat
• Common buckwheat (Fagopyrum esculentum)
• Tartary buckwheat (Fagopyrum tartaricum)
By Nature
• Organic Buckwheat Flour
• Conventional Buckwheat Flour
By Appearance
• Light Buckwheat Flour
• Dark Buckwheat Flour
By Application
• Pancakes
• Noodles
• Galettes
• Others
By Distribution Channel
• Hypermarkets and Supermarkets
• Convenience Stores
• Online Retail
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In July 2022, Kröner-Stärke introduced a new buckwheat flour product with high nutritional content and appealing sensory attributes in response to consumer demand for clean-label, sustainably derived products.
• In February 20221, Lull village, a model organic village in the dzongkhag, introduced around ten certified organic items, including spring onions, buckwheat flour, coriander, dried red chili, garlic scape, wheat flour, cauliflower, cabbage, potatoes, and various seeds.
• In August 2020, Else Nutrition GH Ltd., a Tel Aviv-based startup introduced their first product, Plant-Based Complete Nutrition for Toddlers. Almond butter, buckwheat flour, and tapioca are included in this USDA-certified organic powdered recipe, which is enhanced with more than 20 vitamins and minerals.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Great River Organic Milling, The Kroger Co., Bob’s Red Mill Natural Foods, Dwaraka Organic, Nature's Path Foods, Ravikamal Roller Flour Mills Pvt Ltd, The Birkett Mills, Nunweiler’s Flour Co., Woodland Foods, NATURELAND ORGANICS
Why Purchase the Report?
• To visualize the global buckwheat flour market segmentation based on type of buckwheat, nature, appearance, application and region as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of global buckwheat flour market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global buckwheat flour market report would provide approximately 78 tables, 71 figures, and 280 Pages.
Target Audience 2024
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

Table of Contents
1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet By Type of Buckwheat
3.2. Snippet by Nature
3.3. Snippet by Appearance
3.4. Snippet by Application
3.5. Snippet by Distribution Channel
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Health Benefits Associated with Buckwheat
4.1.1.2. Increasing Consumer Demand for Gluten-Free Products
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Side Effects of Buckwheat
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type of Buckwheat
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type of Buckwheat
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type of Buckwheat
7.2. Common buckwheat (Fagopyrum esculentum)*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Tartary buckwheat (Fagopyrum tartaricum)
8. By Source
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Source
8.2. Organic Buckwheat Flour*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Conventional Buckwheat Flour
9. By Appearance
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Appearance
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Appearance
9.2. Light Buckwheat Flour*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Dark Buckwheat Flour
10. By Application
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
10.2. Pancakes*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Noodles
10.4. Galettes
10.5. Others
11. By Distribution Channel
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
11.2. Supermarkets/Hypermarkets*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Convenience Stores
11.4. Online Retail
11.5. Others
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type of Buckwheat
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Appearance
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type of Buckwheat
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Appearance
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Spain
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type of Buckwheat
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Appearance
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type of Buckwheat
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Appearance
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type of Buckwheat
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Appearance
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. Great River Organic Milling*
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. The Kroger Co.
14.3. Bob’s Red Mill Natural Foods
14.4. Dwaraka Organic
14.5. Nature's Path Foods
14.6. Ravikamal Roller Flour Mills Pvt Ltd
14.7. The Birkett Mills
14.8. Nunweiler’s Flour Co.
14.9. Woodland Foods
14.10. NATURELAND ORGANICS
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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