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サウジアラビアの医療・総合サービス市場 - 2023-2030


Saudi Arabia Healthcare & General Services Market - 2023-2030

概要 サウジアラビアのヘルスケア&総合サービス市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達すると予測され、2023年から2030年の予測期間中にXX%の年平均成長率で成長すると予測されてい... もっと見る

 

 

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DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2024年1月18日 US$3,175
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サマリー

概要
サウジアラビアのヘルスケア&総合サービス市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達すると予測され、2023年から2030年の予測期間中にXX%の年平均成長率で成長すると予測されている。
サウジアラビアは、医療支出の増加、医療インフラの改善、医療の質の向上を通じて、医療制度に大きな進歩を遂げてきた。政府は国民皆保険、認定プログラム、医療技術導入などのイニシアチブを導入している。その結果、医療サービスへのアクセスが増加し、医療指標も改善している。
市場ダイナミクス:促進要因と阻害要因
医療支出の増加
例えば、サウジアラビア政府はここ数年で医療支出を大幅に増やしている。2020年、政府はヘルスケア部門に1470億SAR(392億ドル)を割り当て、これは前年の予算配分から増加した。
また、政府は医療インフラに多額の投資を行い、病院や一次医療センターの数を増やした。政府は全国の医療施設整備に投資してきた。2021年現在、全国に460以上の病院と2,000以上の一次医療センターがある。
さらに、サウジアラビアの医療・総合サービス市場は、医療の質の向上、サービスの進歩、医療へのアクセス向上など、さまざまな要因によっても牽引され、予測期間中の市場成長を後押ししている。
市場のダイナミクス阻害要因
サウジアラビアの医療・一般サービス市場は、データ・セキュリティとプライバシー問題が大きな懸念事項であるという様々な要因によって阻害されている。特に機密情報を扱う場合、データ・セキュリティは極めて重要である。世界第2位のサウジアラビアはサイバーセキュリティに真剣に取り組んでおり、不正アクセスや侵害から保護するために数多くのプログラム、トレーニング、教育リソースを導入している。
しかし、2021年にはXing Teamによるデータ流出サイトで、患者の氏名、番号、クレジットカード、診断、検査、医療記録、患者の状態に関するメモを含む201GBの医療情報が流出し、市場に大きな課題を投げかけている。
セグメント分析
サウジアラビアの医療・総合サービス市場は、タイプ、支出、サービスタイプ、サービス分野、エンドユーザーによって区分される。
タイプ別デジタルヘルスサービスはサウジアラビアの医療・一般サービス市場シェア約39.7
タイプ別デジタルヘルスサービスは約39.7%を占め、予測期間中は優位を占めると予測される。サウジアラビアは、2030年までに270億ドル(約2兆7,000億円)を創出する可能性のある、効率性の向上とアウトカムの改善を目的としたデジタルヘルスケアに注力している。同国は2016年、医療の質と患者の体験を向上させることを目的とした医療変革ビジョン2030を策定した。当初は、電子カルテと臨床ワークフロー管理システムのデジタル化に重点を置いていた。COVID-19の大流行以来、サウジアラビアはバーチャル・ケアのような消費者中心のソリューションを含むデジタル提供を拡大してきた。
例えば、2020年5月、サウジアラビア保健評議会の国立保健研究センターは、コロナウイルスに関する双方向サービスを提供する専門電子プラットフォームを立ち上げた。このプラットフォームには、世界的なコロナウイルス感染を監視するためのインタラクティブな地図や、さまざまな言語で問い合わせに答えるための「Basherbot」と呼ばれるバーチャル・スマート・アシスタントが含まれている。この動きは、ウイルスの蔓延を抑え、王国の市民と住民の健康を守るための国家機関の努力の一環である。
COVID-19の影響分析
2019年12月に中国の武漢で始まったCOVID-19パンデミックは、7200万人以上が罹患し、161万人以上が死亡する世界的大流行を引き起こした。しかし、医療サービスは感染のピーク時にショックを経験し、医薬品、PPE、N95レスピレーター、手指消毒剤、手袋の需要が増加した。また、トシリズマブ、ヒドロキシクロロキン、ロピナビル・リトナビルなどの医薬品の需要も増加した。さらに、プライマリーケアサービス、救急医療サービス、デジタルヘルスサービス、診断サービス、メンタルヘルスサービスの必要性も高まった。したがって、COVID-19はサウジアラビアの医療・一般サービス市場にプラスの影響を与えた。
市場区分
タイプ別
- プライマリーケアサービス
- 救急医療サービス
- デジタルヘルスサービス
- 診断サービス
- メンタルヘルスサービス
- 在宅医療サービス
- その他
支出別
- 公共
- 民間
サービスタイプ別
- 外来サービス
- 入院サービス
サービス分野別
- 循環器
- 急性期医療
- がん治療
- 診断および画像診断
- 神経リハビリテーションと精神科サービス
- 婦人科
- その他
エンドユーザー別
- 医療機関
- 医療保険支払者
- 製薬会社
- その他
競合状況
市場の主要プレーヤーには、HCL Technologies Limited、GE Healthcare、Koninklijke Philips N.V.、Abbott、Bupa、KFSHRC、Optum、Kaiser Foundation Health Plan, Inc、Aster DM Healthcare、Labcorpなどが含まれる。
主な動向
 2023年10月、サウジアラビアのFahad Al-Jalajel保健相は、リヤドで開催されたGlobal Health Exhibitionにおいて、医療・保険交換サービスのためのNational Platformを立ち上げた。このプラットフォームは、受益者に健康情報を提供し、医療サービス・プロバイダーとデータを共有することを目的としている。この発表会には、サウジアラビアの投資・産業・鉱物資源大臣やサウジデジタル政府当局の総裁も出席した。
レポートを購入する理由
- タイプ、支出、サービスタイプ、サービス分野、エンドユーザーに基づくサウジアラビアのヘルスケア&総合サービス市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解するため。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- サウジアラビアの医療&総合サービス市場レベルの多数のデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。
- 徹底的な定性インタビューと綿密な調査による包括的な分析結果をまとめたPDFレポート。
- 全主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
サウジアラビアの医療&一般サービス市場レポートは約69の表、70の図、183ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.タイプ別スニペット
3.2.支出別の抜粋
3.3.サービスタイプ別スニペット
3.4.サービス分野別
3.5.エンドユーザー別
4.市場ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.促進要因
4.1.1.1.医療費の増加
4.1.1.2.慢性疾患の増加
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.データ・セキュリティとプライバシーの問題
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.アンメット・ニーズ
5.6.DMI意見書
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID以前のシナリオ
6.1.2.COVID中のシナリオ
6.1.3.COVID後のシナリオ
6.2.COVID中の価格ダイナミクス-19
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.タイプ別
7.1.はじめに
7.1.1.タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
7.1.2.市場魅力度指数(タイプ別
7.2.プライマリケアサービス
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.救急医療サービス
7.4.デジタルヘルスサービス
7.5.診断サービス
7.6.メンタルヘルスサービス
7.7.在宅医療サービス
7.8.その他
8.支出別
8.1.はじめに
8.1.1.支出別市場規模分析と前年比成長率分析(%)1.2.
8.1.2.市場魅力度指数(支出別
8.2.公共
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.プライベート
9.サービスタイプ別
9.1.はじめに
9.1.1.サービスタイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 1.2.
9.1.2.市場魅力度指数(サービスタイプ別
9.2.外来患者サービス
9.2.1.はじめに
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.入院患者サービス
10.サービス分野別
10.1.はじめに
10.1.1.サービス分野別市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.1.2.市場魅力度指数(サービス分野別
10.2.循環器*市場
10.2.1.はじめに
10.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.3.急性期医療
10.4.がんケア
10.5.診断と画像診断
10.6.神経リハビリテーションと精神科サービス
10.7.婦人科
10.8.その他
11.エンドユーザー別
11.1.はじめに
11.1.1.エンドユーザー別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
11.1.2.市場魅力度指数(エンドユーザー別
11.2.医療機関
11.2.1.はじめに
11.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
11.3.健康保険支払者
11.4.製薬会社
11.5.その他
12.競争環境
12.1.競争シナリオ
12.2.市場ポジショニング/シェア分析
12.3.M&A分析
13.企業プロフィール
13.1.HCLテクノロジーズ
13.1.1.会社概要
13.1.2.製品ポートフォリオと説明
13.1.3.財務概要
13.1.4.主な展開
13.2.GEヘルスケア
13.3.フィリップスN.V.
13.4.アボット
13.5.ブパ
13.6.KFSHRC
13.7.オプタム
13.8.カイザー財団ヘルスプラン
13.9.アスターDMヘルスケア
13.10.ラボコープ
リストは網羅的ではない
14.付録
14.1.会社概要とサービス
14.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
Saudi Arabia's Healthcare & General Services Market reached US$ XX million in 2022 and is expected to reach US$ XX million by 2030, growing with a CAGR of XX % during the forecast period 2023-2030.
Saudi Arabia has made significant progress in its healthcare system through increased healthcare spending, improved healthcare infrastructure, and better quality of care. The government has introduced initiatives such as universal health coverage, accreditation programs, and healthcare technology adoption. As a result, there has been an increase in access to healthcare services and improvements in healthcare indicators.
Market Dynamics: Drivers and Restraints
Rise in healthcare spending
The market growth is expected to be driven by the rise in healthcare spending, for instance, the Saudi Arabian government has increased its healthcare spending significantly over the past few years. In 2020, the government allocated SAR 147 billion ($39.2 billion) for the healthcare sector, which was an increase from the previous year's budget allocation.
Also, the government has invested heavily in healthcare infrastructure, increasing the number of hospitals and primary healthcare centres. The government has invested in the development of healthcare facilities across the country. As of 2021, there were over 460 hospitals and 2,000 primary healthcare centres across the country.
Furthermore, the saudi arabia healthcare and general services market is also driven by various other factors like improved quality of care, advancements in the services, rise in better access to healthcare and others that help the market to grow during the forecast period.
Market Dynamics: Restraint
Saudi Arabia healthcare and general services market is hampered by various factors in that data security and privacy issues are a major concern. Data security is crucial, especially when dealing with sensitive information. Saudi Arabia ranked second globally, takes cybersecurity seriously, introducing numerous programs, training, and education resources to protect against unauthorized access or breaches.
However, in 2021, a data leak website by Xing Team breached 201 GB of healthcare information, including patient names, numbers, credit cards, diagnoses, tests, medical records, and notes on patient conditions, posing a major challenge for the market.
Segment Analysis
The Saudi Arabia healthcare & general services market is segmented based on type, expenditure, service type, service areas and end user.
The digital health services from the type segment accounted for approximately 39.7% of the Saudi Arabia healthcare & general services market share
The digital health services from the type segment accounted for approximately 39.7% and is expected to dominate during the forecast period. Saudi Arabia is focusing on digital healthcare to enhance efficiency and improve outcomes, potentially unlocking $27 billion by 2030. The country's Vision 2030 healthcare transformation in 2016 aimed to improve care quality and patient experience. Initially, efforts focused on digitizing electronic health records and clinical workflow management systems. Since the COVID-19 pandemic, Saudi Arabia has expanded its digital offerings to include consumer-centric solutions like virtual care.
For instance, in May 2020, The Saudi Health Council's National Center for Health Research and Studies launched specialized electronic platforms to provide interactive services on coronavirus. The platforms include an interactive map to monitor global coronavirus infections and a virtual smart assistant called "Basherbot" to answer queries in various languages. The move is part of state agencies' efforts to limit the spread of the virus and preserve the health of citizens and residents in the Kingdom.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic, which began in Wuhan, China in December 2019, has caused a global outbreak that has affected over 72 million individuals and over 1.61 million deaths. However, healthcare services experienced shocks during the peak of infections, with increased demands for pharmaceuticals, PPEs, N95 respirators, hand sanitisers, and gloves. The need for medicines such as Tocilizumab, hydroxychloroquine, and lopinavir/ritonavir also got increased. Additionally, the need for primary care services, emergency medical services, digital health services, diagnostic services and mental health services was also increased. Hence, COVID-19 impacted the Saudi Arabia healthcare and general services market positively.
Market Segmentation
By Type
• Primary Care Services
• Emergency Medical Services
• Digital Health Services
• Diagnostic Services
• Mental Health Services
• Home Healthcare Services
• Others
By Expenditure
• Public
• Private
By Service Type
• Outpatient Services
• Inpatient Services
By Service Areas
• Cardiovascular
• Acute Care
• Cancer Care
• Diagnostics, and Imaging
• Neurorehabilitation & Psychiatry Services
• Gynecology
• Others
By End User
• Healthcare Providers
• Health Insurance Payers
• Pharmaceutical Companies
• Others
Competitive Landscape
The major players in the market include HCL Technologies Limited, GE Healthcare, Koninklijke Philips N.V., Abbott, Bupa, KFSHRC, Optum, Kaiser Foundation Health Plan, Inc., Aster DM Healthcare, Labcorp and among others.
Key Developments
 In October 2023, Saudi Arabia's Minister of Health, Fahad Al-Jalajel, launched the National Platform for Health and Insurance Exchange Services at the Global Health Exhibition in Riyadh. The platform aims to provide health information to beneficiaries and share their data with healthcare service providers. The launch was attended by Saudi Ministers of Investment, Industry and Mineral Resources, and the governor of the Saudi Digital Government Authority.
Why Purchase the Report?
• To visualize the Saudi Arabia healthcare & general services market segmentation based on type, expenditure, service type, service areas and end user as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of Saudi Arabia healthcare & general services market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The Saudi Arabia healthcare & general services market report would provide approximately 69 tables, 70 figures and 183 pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Expenditure
3.3. Snippet by Service Type
3.4. Snippet by Service Areas
3.5. Snippet by End User
4. Market Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rise in healthcare spending
4.1.1.2. Rise in the prevalence of chronic diseases
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Data security and privacy issues
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Unmet Needs
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Primary Care Services*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Emergency Medical Services
7.4. Digital Health Services
7.5. Diagnostic Services
7.6. Mental Health Services
7.7. Home Healthcare Services
7.8. Others
8. By Expenditure
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Expenditure
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Expenditure
8.2. Public*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Private
9. By Service Type
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service Type
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Service Type
9.2. Outpatient Services*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Inpatient Services
10. By Service Areas
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service Areas
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Service Areas
10.2. Cardiovascular*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Acute Care
10.4. Cancer Care
10.5. Diagnostics, and Imaging
10.6. Neurorehabilitation & Psychiatry Services
10.7. Gynecology
10.8. Others
11. By End User
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
11.1.2. Market Attractiveness Index, By End User
11.2. Healthcare Providers *
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Health Insurance Payers
11.4. Pharmaceutical Companies
11.5. Others
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. HCL Technologies Limited*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. GE Healthcare
13.3. Koninklijke Philips N.V.
13.4. Abbott
13.5. Bupa
13.6. KFSHRC
13.7. Optum
13.8. Kaiser Foundation Health Plan, Inc.
13.9. Aster DM Healthcare
13.10. Labcorp
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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