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ボラージオイルの世界市場 - 2023-2030


Global Borage Oil Market - 2023-2030

概要 ボラージオイルの世界市場は、2022年に471億2000万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 6.8%で成長し、2030年には798億1000万米ドルに達すると予測されている。 ボラージ植物は様々な抽出法を経... もっと見る

 

 

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2023年12月15日 US$4,350
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サマリー

概要
ボラージオイルの世界市場は、2022年に471億2000万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 6.8%で成長し、2030年には798億1000万米ドルに達すると予測されている。
ボラージ植物は様々な抽出法を経てボラージオイルを得るが、これは天然製品市場で高く評価されている。人々の健康意識の高まりと健康的なライフスタイルを送りたいという願望が、天然・有機製品市場の需要を向上させている。ボラージオイルの薬効や健康上の利点などの有益な特性は、健康志向の人々の間でその需要を牽引している。
ボラージオイルは精製タイプと未精製タイプがあり、カプセルやジェルなど複数の便利な形態で入手できる。食品&飲料、医薬品、化粧品など様々な分野でのボラージオイルの様々な用途は、天然成分ベースの製品に対する需要の高さから市場成長にプラスの影響を与える。ボラージオイルは、機能性食品や朝食用シリアルなどの食品添加物としての用途が大きい。
コールドプレス、低温抽出、溶剤抽出、水蒸気蒸留など、さまざまな抽出方法を使用することで、新しく登場した技術を取り入れることで、製品の入手性が向上するため、市場規模が拡大する。eコマース・プラットフォームやその他の幅広い流通チャネルからの大規模な支援は、消費者が使用する製品の入手可能性を高めるため、市場の成長を後押しする。
ダイナミクス
パーソナルケア製品への高い利用
生産者は、成分として必要な用途に使用するために、製薬グレードや化粧品グレードなど、さまざまなグレードのボラージオイルを生産している。ボラージオイルは様々なパーソナルケア製品の製造において天然でオーガニックな成分として作用する。世界的にクリーンでナチュラルな美容基準への需要が高く、天然成分ベースの製品への消費者の注目は高まっており、メーカーに新しく革新的な製品の開発を促している。
この分野での新製品の発売は、市場の成長を積極的に後押ししている。化粧品やパーソナルケア製品用のボラージオイルの著名なサプライヤーであるCroda International Plcは、2020年にヘアケア製品の新ラインを発表した。これらの製品は、髪に栄養を与え、強化するためにボラージオイルが配合されており、高レベルのGLAを豊富に含んでいる。
2023年8月、健康とウェルネス業界の世界的リーダーであるユサナは、ソルトレイクシティで開催されたアメリカ&ヨーロッパ・コンベンションにおいて、新製品の発売を発表した。発売された製品のひとつに、ユサナ・セラバイブ・ポストバイオティック・バリア・バームがあり、主要成分のひとつにボラージオイルが含まれています。
天然成分に対する健康需要
世界的に、合成化学物質をベースとした製品の使用による悪影響に対する消費者の意識が高まっています。健康的なライフスタイルを維持し、合成化学物質が人体や環境に及ぼす悪影響を減らすため、消費者は日々のライフスタイルにおいて天然素材やオーガニック製品を使用する傾向にある。
ボラージオイルは様々な用途で有効な天然成分として作用する。大規模な消費者の間で天然製品の高い採用率は、複数の食品や非食品アプリケーションで使用するためのボラージオイルのような様々な成分の需要を増加している。製品の需要増加に対応するため、メーカーは新製品を発売し、様々な提携や買収を通じて製品リーチを拡大している。
2023年9月、農場で栽培されたスキンケアに重点を置く大手企業ファームハウス・フレッシュは、スマーフとの提携を発表し、限定スキンケアコレクションを発売した。新発売には、ブルーボリジオイルを使用したベリーブルージューシーオーガニックリップセラピーバームなど複数の製品コレクションが含まれる。
価格変動と品質基準
ボラージオイルの価格変動は市場成長に悪影響を与える。気候条件は作物の成長と持続可能性に大きく影響する。不作のリスクは常に生産者に困難をもたらす。作物維持条件の圧力に対処するために、生産者はボラージオイル生産の原料として使用される農産物の価格を変動させている。
製品の適切な価格基準がないため、住宅用または工業用のエンドユーザーが正しい購入とその使用を選択するのを混乱させる可能性がある。さらに、製品の厳しい品質基準と、複数の繊細な用途での使用に関連する厳しい規制が、市場の成長を妨げている。
セグメント分析
世界のボラージオイル市場は、タイプ、形状、抽出方法、流通チャネル、グレード、用途、地域によって区分される。
医薬品調製における使用の増加
世界のボラージオイル市場はグレードにより医薬品、化粧品、その他に区分される。医薬品グレードのボラージオイルは、様々な医療製品製造におけるその高い有用性により、世界市場で高い人気を得ている。ボラージオイルは、その薬効と健康効果で高く評価されている。ボラージオイルはGLAなどの豊富な脂肪酸で構成されています。
ボラージオイルの高い抗炎症作用は、免疫系を調整するために使用されます。炎症に対処するのに役立ち、皮膚疾患のハーブ療法です。この健康を促進するハーブオイルは、ストレス、糖尿病、関節炎の痛みなどの複数の症状を治療します。ボラージオイルは、栄養補助食品としてだけでなく、抗炎症薬や軟膏の製造にも使用されています。また、ストレスやうつ病の治療薬にも使用されている。
ボラージオイルに含まれる豊富なGLAは、より良い健康状態を維持するための栄養補助食品の製造に利用されている。例えば、ボラージオイルの著名なサプライヤーであるConnoils LLCは、2021年に栄養補助食品の新シリーズを発表し、製品ラインを拡大した。これらのサプリメントは純粋なボラージオイルで作られ、オメガ6脂肪酸を豊富に含み、多くの健康上の利点を提供する。
地理的浸透
北米における天然製品に対する高い需要
北米は世界のボラージオイル市場を支配し、天然製品やオーガニック製品に対する需要が高い。米国とカナダは、高い顧客ベースと大規模な製造基盤の存在により、地域市場で高いシェア範囲にある。ボリジは一年草の植物で、北米では商業的に栽培されている。同地域の消費者による天然有機製品への高い嗜好が市場成長を牽引している。
この地域の自然化粧品やパーソナルケア製品に対する需要の高さは、そのような産業での需要の高さから市場拡大を後押ししている。この地域における清潔な美容基準は、ボラージオイルを使用した様々な製品開発の主な推進要因の一つである。加えて、可処分所得の増加と消費者の高い購買力が市場成長を積極的に後押ししている。
消費者のライフスタイルの選択に対するソーシャルメディアの影響力の高さ、ソーシャルメディアのインフルエンサーを通じた自然製品採用の広告や提案の拡大が市場成長を促進している。同地域では、天然製品を促進するための会議やイベントが開催されている。例えば、2020年10月、天然製品協会は11月に年次会議の開催を発表した。
競争状況
同市場の主な世界企業には、AOS Products Pvt. Ltd、Nordic Naturals、William Hodgson and Co、K. K. Enterprise、Icelantirect, LLC、Nature's Way Brands、ConnOils LLC、Parchem、SNN Natural Products、Pure Oil Indiaなどがある。
COVID-19の影響分析
COVID-19パンデミックは、世界のボラージオイル市場を含む複数の産業にプラスとマイナスの両方の影響を与えた。限られた資源や人的支援といった製造業者が直面した課題は、最終製品の生産とエンドユーザーへの流通に大きな影響を与えた。
サプライチェーン活動や流通経路に生じた障害は、すべての製造業者とエンドユーザーに苦難をもたらした。原料の入手可能性が低かったため、製品の生産が一時中断され、複数の用途やエンドユーザーの活動での使用が制限された。消費者の間で健康意識が高まり、天然製品に対する需要が高まったことで、さまざまな産業で製品に対する需要が高まった。
天然製品の使用に関連する利点に関する消費者の意識の高まりは、あらゆる製品の市場で天然ベースの製品に対する需要を増加させた。新製品の発売や消費者の選択に及ぼすソーシャルメディアの影響力の高さは、食品やパーソナルケアのカテゴリーで使用される天然製品を採用する消費者の選択に影響を与えた。
ロシア・ウクライナ戦争の影響
ロシアとウクライナの戦争は、世界のボラージオイル市場にマイナスの影響を与えた。あらゆる産業分野の専門家は、世界的な商品活動の解釈によって引き起こされた損失に対処しなければならなかった。世界的なサプライチェーン活動の停止は、製造業者にとって必要な資源を確保するための深刻な課題となった。政治的変動と価格変動は市場成長にマイナスの影響を与えた。
タイプ別
- 精製
- 未精製
形態別
- カプセル
- ジェル
- その他
抽出方法別
- 低温圧搾法
- 低温抽出
- 溶剤抽出
- その他
流通チャネル別
- スーパーマーケット/ハイパーマーケット
- 専門店
- Eコマース
- その他
グレード別
- 医薬品グレード
- 化粧品グレード
- その他
用途別
- 化粧品
- 医薬品
- サプリメント
- 食品・飲料
- その他
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な展開
- 2023年7月、アイルランドの著名な美容専門家であるアニタ・マーレイがBe Kingdom Kindを立ち上げ、子供用スキンケア製品Huggabubbleを発表した。同製品はボラージシードオイルやカモミールなど99.8%の天然成分を配合しており、消費者から高い評価を得ている。
- 2023年4月には、新たなナチュラルスキンケアブランドであるアルモーラ・ボタニカが、ナチュラルアダプトジェニックスキンケアを市場に投入した。新発売の製品は、アーユルヴェーダの教えと現代科学、ボラージシードなどのアダプトジェニック成分を組み合わせたものである。
- 2023年9月、農場で栽培されたスキンケアに注力する大手企業ファームハウス・フレッシュは、スマーフとの提携を発表し、限定スキンケアコレクションを発売した。新発売には、ブルーボリジオイルを使用したBerry Blue Juicy Organic Lip Therapy Balmなど複数の製品コレクションが含まれる。
レポートを購入する理由
- タイプ、形状、抽出方法、流通チャネル、グレード、用途、地域に基づく世界のボラージオイル市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- ボラージオイル市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- すべての主要企業の主要製品で構成されたエクセルで利用可能な製品マッピング。
世界のボラージオイル市場レポートは、約85表、91図、244ページを提供します。
2023年のターゲットオーディエンス
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Form
3.3. Snippet by Extraction Methods
3.4. Snippet by Distribution Channel
3.5. Snippet by Grade
3.6. Snippet by Application
3.7. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. High Use in Personal Care Products
4.1.1.2. Health Demand for Natural Ingredients
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Price Fluctuations and Quality Standards
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Refined
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Unrefined
8. By Form
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Form
8.2. Capsules
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Gels
8.4. Other
9. By Extraction Methods
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Extraction Methods
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Extraction Methods
9.2. Cold pressing
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Low-Temperature Extraction
9.4. Solvent Extraction
9.5. Other
10. By Distribution Channel
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
10.2. Supermarkets/ Hypermarkets
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Specialty Stores
10.4. E-Commerce
10.5. Other
11. By Grade
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Grade
11.2. Pharmaceutical Grade
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Cosmetic Grade
11.4. Other
12. By Application
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
12.2. Cosmetics
12.2.1. Introduction
12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
12.3. Pharmaceuticals
12.4. Dietary Supplements
12.5. Food & Beverages
12.6. Others
13. By Region
13.1. Introduction
13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
13.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
13.2. North America
13.2.1. Introduction
13.2.2. Key Region-Specific Dynamics
13.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
13.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Extraction Methods
13.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
13.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
13.2.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.2.9.1. U.S.
13.2.9.2. Canada
13.2.9.3. Mexico
13.3. Europe
13.3.1. Introduction
13.3.2. Key Region-Specific Dynamics
13.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
13.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Extraction Methods
13.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
13.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
13.3.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.3.9.1. Germany
13.3.9.2. U.K.
13.3.9.3. France
13.3.9.4. Italy
13.3.9.5. Spain
13.3.9.6. Rest of Europe
13.4. South America
13.4.1. Introduction
13.4.2. Key Region-Specific Dynamics
13.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
13.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Extraction Methods
13.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
13.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
13.4.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.4.9.1. Brazil
13.4.9.2. Argentina
13.4.9.3. Rest of South America
13.5. Asia-Pacific
13.5.1. Introduction
13.5.2. Key Region-Specific Dynamics
13.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
13.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Extraction Methods
13.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
13.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
13.5.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.5.9.1. China
13.5.9.2. India
13.5.9.3. Japan
13.5.9.4. Australia
13.5.9.5. Rest of Asia-Pacific
13.6. Middle East and Africa
13.6.1. Introduction
13.6.2. Key Region-Specific Dynamics
13.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
13.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Extraction Methods
13.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
13.6.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
14. Competitive Landscape
14.1. Competitive Scenario
14.2. Market Positioning/Share Analysis
14.3. Mergers and Acquisitions Analysis
15. Company Profiles
15.1. AOS Products Pvt. Ltd
15.1.1. Company Overview
15.1.2. Product Portfolio and Description
15.1.3. Financial Overview
15.1.4. Key Developments
15.2. Nordic Naturals
15.3. William Hodgson and Co
15.4. K. K. Enterprise.
15.5. Icelantirect, LLC
15.6. Nature's Way Brands
15.7. ConnOils LLC
15.8. Parchem
15.9. SNN Natural Products
15.10. Pure Oil India
LIST NOT EXHAUSTIVE
16. Appendix
16.1. About Us and Services
16.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
Global Borage Oil Market reached US$ 47.12 billion in 2022 and is expected to reach US$ 79.81 billion by 2030, growing with a CAGR of 6.8% during the forecast period 2023-2030.
Borage plant undergoes various extraction methods to obtain borage oil, which is highly valued in the natural product market. The increasing health consciousness among people and the desire to lead a healthy lifestyle improve the demand for the natural and organic products market. The beneficial properties of borage oil including its medicinal values and health benefits drive its demand among health-conscious people.
Borage oil is available in refined and unrefined types in multiple convenient forms such as capsules and gels. The various applications of borage oil in various sectors such as food & beverage, pharmaceutical, cosmetics and others positively influence the market growth due to the high demand for natural ingredient-based products. Borage oils have greater applications as food additives in functional foods and breakfast cereals.
The use of different extraction methods such as cold pressing, low-temperature, solvent and steam distillation increases the scope of the market due to better product availability with the incorporation of newly emerging technologies. The large-scale support from the e-commerce platforms and other range of distribution channels boost the market growth due to the increased availability of product for consumer use.
Dynamics
High Use in Personal Care Products
Producers generate different grades of borage oil such as pharma and cosmetic grade for its use in required applications as ingredients. Borage oil acts as a natural and organic ingredient in multiple personal care products production. With the high demand for clean and natural beauty standards globally, consumer focus on natural ingredient-based products is increasing encouraging manufacturers to develop new and innovative products.
The new product launches in this field positively drive market growth. Croda International Plc, a prominent supplier of borage oil for cosmetics and personal care products, introduced a new line of hair care products in 2020. These products are formulated with borage oil to nourish and strengthen hair, and they are enriched with high levels of GLA.
In August 2023, USANA, a global leader in the health and wellness industry announced the launch of new products during the Americas & Europe Convention in Salt Lake City. One of the products launched includes the USANA Celavive Postbiotic Barrier Balm, which contains borage oil as one of the key ingredients.
Health Demand for Natural Ingredients
Globally, there is an increased consumer awareness regarding the adverse effects related to the use of synthetic chemical-based products. To maintain a healthy lifestyle and reduce the negative effects of synthetic chemicals on humans and the environment, consumers are shifting their preference toward the use of natural and organic products in their daily lifestyles.
Borage oil acts as an active and natural ingredient in various applications. The high adoption of natural products among large-scale consumers is increasing the demand for various ingredients such as borage oil for its use in multiple food and non-food applications. To meet the increasing demand for the product, manufacturers are launching new products and increasing their product reach through various collaborations and acquisitions.
In September 2023, Farmhouse Fresh, a leading company that focuses on farm-grown skincare announced its partnership with Smurfs to launch a limited-edition skincare collection. The new launches include multiple product collections, including, Berry Blue Juicy Organic Lip Therapy Balm which is made with blue borage oil.
Price Fluctuations and Quality Standards
The price fluctuations of the borage oil negatively impact the market growth. The climatic conditions highly influence the growth and sustainability of the crop. The risk of crop failure may always cause challenges for the producer. To deal with the pressure of crop maintenance conditions, producers keep fluctuating prices of the produce, that is used as a raw material in the borage oil production.
The unavailability of proper price standards for the product may confuse the end-user of residential or industrial use to choose the right purchase and its use. In addition, the stringent quality standards of the product and the strict regulations related to their use in multiple sensitive applications, hinder the growth of the market.
Segment Analysis
The global borage oil market is segmented based on type, form, extraction methods, distribution channel, grade, application and region.
Increasing Use in Medicine Preparation
The global borage oil market is segmented based on grade into pharmaceutical, cosmetic and other. The pharmaceutical grade of the borage oil is gaining high popularity in the global market, due to its high utility in various medical products production. Borage oil is highly valued for its medicinal value and health benefits. Borage oil is composed of rich fatty acids such as GLA.
The high anti-inflammatory effects of the borage oil drive its use to regulate the immune system. It helps deal with inflammation and is an herbal treatment for skin disorders. This health-promoting herbal oil treats multiple conditions such as stress, diabetes and arthritis pain. Borage oil has several applications in the production of anti-inflammatory drugs & ointments along with nutraceutical applications. It is used in several stress and depression medicines.
The rich GLA content in borage oil encourages its use in the production of dietary supplements to maintain better health conditions. For instance, Connoils LLC, a prominent supplier of borage oil, expanded its product line in 2021, by introducing a new range of dietary supplements. These supplements are made with pure borage oil and are rich in omega-6 fatty acids, which offer numerous health benefits.
Geographical Penetration
High Demand for the Natural Products in North America
North America dominated the global borage oil market, with a high demand for natural and organic products. U.S. and Canada are in the high share range of the regional market with a high customer base and presence of a large manufacturing base. Borage, an annual herbaceous plant is commercially grown in North America. High preference for natural and organic products by regional consumers is driving the market growth.
The region's high demand for natural cosmetic and personal care products boosts the market expansion due to its high demand in such industries. The clean beauty standards in this region are one of the major driving factors for the development of various products with borage oil. In addition, increasing disposable incomes and the high purchasing power of the consumers positively drive market growth.
The high social media influence on the lifestyle choice of the consumers and greater advertising and suggestions of natural product adoption through social media influencers is driving the market growth. The region has conferences and events taking place to promote natural products. For instance, in October 2020, the Natural Products Association announced the occurrence of their annual conference in November.
Competitive Landscape
The major global players in the market include AOS Products Pvt. Ltd, Nordic Naturals, William Hodgson and Co, K. K. Enterprise., Icelantirect, LLC, Nature's Way Brands, ConnOils LLC, Parchem, SNN Natural Products, Pure Oil India.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic had both positive and negative impact on multiple industries, including the global borage oil market. The challenges faced by the manufacturers such as limited resources and manpower support caused a greater impact on the production and distribution of the final product to the end-user.
The disturbances created in the supply chain activities and distribution channels resulted in hardships for every manufacturer and end-user. The low availability of the raw material paused the product production and limited its use in multiple applications and end-user activities. Increased health consciousness among consumers and high demand for natural products increased the demand for the product in different industries.
The increased consumer awareness regarding the benefits related to the use of natural products increased the demand for natural-based products in the market for every product. The new product launches and the high influence of social media on consumer choices influenced their choice to adopt natural products used in the food and personal care category.
Russia- Ukraine War Impact
The Russia and Ukraine war negatively impacted the global borage oil market. Industrial experts of all types of industrial sectors had to deal with the losses caused due to interpreted global goods activities. The halt in the supply chain activities globally caused a severe challenge for the manufacturers to acquire the use of certain required resources. The political variations and price fluctuations negatively impacted the market growth.
By Type
• Refined
• Unrefined
By Form
• Capsules
• Gels
• Other
By Extraction Methods
• Cold pressing
• Low-Temperature Extraction
• Solvent Extraction
• Other
By Distribution Channel
• Supermarkets/ Hypermarket
• Specialty Stores
• E-Commerce
• Other
By Grade
• Pharmaceutical Grade
• Cosmetic Grade
• Other
By Application
• Cosmetics
• Pharmaceuticals
• Dietary Supplements
• Food & Beverages
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In July 2023, Anita Murray, a renowned Irish beauty expert, launched Be Kingdom Kind and introduced Huggabubble children's skincare products. The products are highly valued among consumers as they are formulated with 99.8% natural ingredients such as borage seed oil and chamomile.
• In April 2023, Almora Botanica, a new natural skincare brand introduced a natural adaptogenic skincare offering into the market. Newly launched products combine Ayurvedic teachings with modern science and adaptogenic ingredients, such as borage seed.
• In September 2023, Farmhouse Fresh, a leading company that focuses on farm-grown skincare announced its partnership with Smurfs to launch a limited-edition skincare collection. The new launches include multiple product collections, including, Berry Blue Juicy Organic Lip Therapy Balm which is made with blue borage oil.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global borage oil market segmentation based on type, form, extraction methods, distribution channel, grade, application and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of borage oil market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global borage oil market report would provide approximately 85 tables, 91 figures and 244 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Form
3.3. Snippet by Extraction Methods
3.4. Snippet by Distribution Channel
3.5. Snippet by Grade
3.6. Snippet by Application
3.7. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. High Use in Personal Care Products
4.1.1.2. Health Demand for Natural Ingredients
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Price Fluctuations and Quality Standards
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Refined
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Unrefined
8. By Form
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Form
8.2. Capsules
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Gels
8.4. Other
9. By Extraction Methods
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Extraction Methods
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Extraction Methods
9.2. Cold pressing
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Low-Temperature Extraction
9.4. Solvent Extraction
9.5. Other
10. By Distribution Channel
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
10.2. Supermarkets/ Hypermarkets
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Specialty Stores
10.4. E-Commerce
10.5. Other
11. By Grade
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Grade
11.2. Pharmaceutical Grade
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Cosmetic Grade
11.4. Other
12. By Application
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
12.2. Cosmetics
12.2.1. Introduction
12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
12.3. Pharmaceuticals
12.4. Dietary Supplements
12.5. Food & Beverages
12.6. Others
13. By Region
13.1. Introduction
13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
13.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
13.2. North America
13.2.1. Introduction
13.2.2. Key Region-Specific Dynamics
13.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
13.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Extraction Methods
13.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
13.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
13.2.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.2.9.1. U.S.
13.2.9.2. Canada
13.2.9.3. Mexico
13.3. Europe
13.3.1. Introduction
13.3.2. Key Region-Specific Dynamics
13.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
13.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Extraction Methods
13.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
13.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
13.3.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.3.9.1. Germany
13.3.9.2. U.K.
13.3.9.3. France
13.3.9.4. Italy
13.3.9.5. Spain
13.3.9.6. Rest of Europe
13.4. South America
13.4.1. Introduction
13.4.2. Key Region-Specific Dynamics
13.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
13.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Extraction Methods
13.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
13.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
13.4.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.4.9.1. Brazil
13.4.9.2. Argentina
13.4.9.3. Rest of South America
13.5. Asia-Pacific
13.5.1. Introduction
13.5.2. Key Region-Specific Dynamics
13.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
13.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Extraction Methods
13.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
13.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
13.5.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.5.9.1. China
13.5.9.2. India
13.5.9.3. Japan
13.5.9.4. Australia
13.5.9.5. Rest of Asia-Pacific
13.6. Middle East and Africa
13.6.1. Introduction
13.6.2. Key Region-Specific Dynamics
13.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
13.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Extraction Methods
13.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
13.6.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
14. Competitive Landscape
14.1. Competitive Scenario
14.2. Market Positioning/Share Analysis
14.3. Mergers and Acquisitions Analysis
15. Company Profiles
15.1. AOS Products Pvt. Ltd
15.1.1. Company Overview
15.1.2. Product Portfolio and Description
15.1.3. Financial Overview
15.1.4. Key Developments
15.2. Nordic Naturals
15.3. William Hodgson and Co
15.4. K. K. Enterprise.
15.5. Icelantirect, LLC
15.6. Nature's Way Brands
15.7. ConnOils LLC
15.8. Parchem
15.9. SNN Natural Products
15.10. Pure Oil India
LIST NOT EXHAUSTIVE
16. Appendix
16.1. About Us and Services
16.2. Contact Us

 

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