小児神経機器の世界市場 - 2023-2030Global Pediatric Neurology Devices Market - 2023-2030 概要 世界の小児神経機器市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%のCAGRで成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 小児神経学は、新生児(新生児)、乳児、少年... もっと見る
サマリー概要世界の小児神経機器市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%のCAGRで成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 小児神経学は、新生児(新生児)、乳児、少年、青年の神経障害の検出と管理を扱う専門的な治療分野である。小児神経学機器は、若者の神経学的問題に対処するために使用される機器である。小児神経学機器に採用されている技術は、神経学的状態を治療するために開発されたものである。 市場ダイナミクス:促進要因と阻害要因 製品導入の増加 市場への小児神経デバイス導入の増加は、予測期間中の世界市場の成長を促進すると予想される。例えば、2023年7月、Nicklaus Children's Hospitalは、新しい高密度脳波(HD EEG)システムと経頭蓋磁気刺激(TMS)装置を導入し、小児患者のケアのためにこの装置を提供する国内有数の存在として発展した。 さらに、2022年10月、ニューロシグマ社は、小児の注意欠陥・多動性障害(ADHD)治療のためのMonarch eTNSシステムと、この開発への患者のアクセスを促進するための小児ケアコペイプログラムを導入した。さらに、技術の進歩、認知度の向上、症例の増加なども、予測期間中の世界市場の成長に寄与すると予想される。 高い機器コスト 神経デバイスのコストが高いことが、予測期間中の世界市場成長の妨げになると予想される。例えば、迷走神経刺激(VNS)療法は、難治性発作の患者を治療するための確立された方法であるが、装置の初期費用は約10,000米ドルであり、また、定期的な電池交換が必要であるため、全体的な費用がかさみ、世界市場の成長を鈍化させている。さらに、専門家の不足や製品開発コストの高さなどが、予測期間中の世界市場の成長を鈍らせている。 セグメント分析 世界の小児神経機器市場は、製品タイプ、適応症、年齢層、エンドユーザー、地域によって区分される。 神経シミュレーション製品タイプが市場を支配する見込み このセグメントへの新製品導入の増加により、予測期間中、神経シミュレーション製品タイプが世界市場シェアの大半を占めると予想される。例えば、2021年2月、FDAはelectroCore社に510(k)認可を与え、同社の非侵襲的迷走神経刺激であるgammaCoreの認可を思春期の片頭痛の急性および予防療法に延長した。さらに2023年2月には、医療技術革新のトップ企業であるLivaNova PLCが、薬剤抵抗性てんかんの治療にVNS療法を行うためのデュアルピンヘッダー付き植込み型パルスジェネレーター(IPG)であるSenTiva DUOを発表した。 地理的分析 北米が世界市場を支配する見込み 北米における小児神経機器市場の発展が増加していることから、同地域は予測期間中に世界市場を支配すると予想される。例えば、2022年10月、ロサンゼルスを拠点とするバイオエレクトロニクス企業であるNeuroSigma, Inc.は、トロントで開催された米国児童青年精神医学会(AACAP)の年次総会で、小児患者(すなわち7〜12歳の小児)のADHD治療用として米国食品医薬品局(FDA)から認可された最先端の医療機器であるMonarch eTNSシステムを発表した。 また、2022年12月には、フロリダ州を拠点とする応用科学技術企業ブレイン・サイエンティフィック社がMVAPメディカル・サプライズ社と新たな販売契約を結び、急速に拡大し、十分なサービスが行き届いていない小児脳波計市場への販売を推進する。 さらに2023年1月、ロサンゼルスを拠点とするバイオエレクトロニクス企業ニューロシグマ社は、神経学的および神経精神疾患治療のための体外三叉神経刺激(eTNS)技術を扱っており、ヘルスケア業界向けにターゲットを絞ったオンラインマーケティングのトッププロバイダーであるData360と戦略的デジタルマーケティング提携を開始した。 COVID-19の影響分析 小児のSARS-CoV-2感染には、さまざまな神経学的症状が関連している。これらは重篤で生命を脅かす可能性があり、一部は長期にわたる結果につながる可能性があるため、それらを特定し、適切かつタイムリーな治療を提供することが極めて重要であった。 さまざまな神経病態生理学的メカニズムが発表されたが、SARS-CoV-2感染と神経学的症状との因果関係は証明されていない。COVID-19は特に神経疾患患者に影響を及ぼし、疾患そのものだけでなく、その合併症やパンデミック管理対策によっても影響を受けるため、Gbal市場には様々な影響が及んでいる。 市場区分 製品タイプ別 - 神経刺激装置 - 脳神経外科用機器 - インターベンション機器 - 髄液管理デバイス - その他の製品 適応症別 - 発作 - 脳卒中 - 水頭症 - 神経腫瘍学的適応 - その他の適応 年齢層別 - 0~5歳 - 5-10歳 - 10-15歳 エンドユーザー別 - 病院 - 専門クリニック - 外来手術センター (ASCs) - その他 地域別 - 北米 米国 カナダ メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ o イギリス o フランス o イタリア o スペイン o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ 主要開発 - 2023年6月、バイオジェン社は脊髄性筋萎縮症(SMA)コミュニティにとって重要な疑問に答えるべく、新たなSPINRAZA(ヌシネルセン)のデータを発表した。このデータはCure SMA主催のSMA Research & Clinical Care Meetingで発表された。 - 2022年10月、ニューロテクノロジー企業Axoftが、神経障害の治療向上を目的としたブレイン・マシン・インターフェース(BMI)を発表し、FDAのブレークスルーデバイス指定を取得。 - 2022年10月、臨床段階の医療技術企業であるSpineX社が、脳性麻痺の小児を対象とした初のヒト試験で画期的な結果を報告。 - 2021年1月、デジタル・セラピューティクス(PDT)企業であるセラニカは、12歳以上のエピソード性または慢性片頭痛の急性期治療の適応拡大として、治療機器Nerivioの販売許可を食品医薬品局(FDA)から取得した。 競争状況 同市場における世界の主要企業には、Abbott Laboratories、LivaNova PLC、Medtronic PLC、Natus Medical Inc.、Stryker Corporation、B.Barun SE、Integra Lifesciences Corporation、Boston Scientific Corporation、Zimmer Biomet、NeuroSigma, Inc.などが含まれる。 レポートを購入する理由 - 製品タイプ、適応症、年齢層、エンドユーザー、地域に基づく世界の小児神経機器市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することにより、商機を特定します。 - 小児神経学機器市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータポイントを収録したエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界の小児神経機器市場レポートは、約69の表、73の図、194ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Indication 3.3. Snippet by Age Group 3.4. Snippet by End User 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increase in Product Introductions 4.1.1.2. YY 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High Device Cost 4.1.2.2. YY 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Reimbursement Analysis 5.6. Patent Analysis 5.7. Technology Trend 5.8. Epidemiology 5.9. SWOT Analysis 5.10. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Neurostimulation Devices* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Neurosurgery Devices 7.4. Interventional Devices 7.5. CSF Management Devices 7.6. Other Product Types 8. By Indication 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Indication 8.2. Seizure* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Stroke 8.4. Hydrocephalus 8.5. Neurooncological Indications 8.6. Other Indications 9. By Age Group 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Age Group 9.2. 0-5 Years* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. 5-10 Years 9.4. 10-15 Years 10. By End User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 10.2. Hospital* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Specialty Clinics 10.4. Ambulatory Surgical Centers (ASCs) 10.5. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Abbott Laboratories* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. LivaNova PLC 13.3. Medtronic PLC, Inc. 13.4. Natus Medical Inc. 13.5. Stryker Corporation 13.6. B.Barun SE 13.7. Integra LifeSciences Corporation, Inc. 13.8. Boston Scientific Corporation 13.9. NeuroSigma, Inc. 13.10. Zimmer Biomet LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Indication 3.3. Snippet by Age Group 3.4. Snippet by End User 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increase in Product Introductions 4.1.1.2. YY 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High Device Cost 4.1.2.2. YY 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Reimbursement Analysis 5.6. Patent Analysis 5.7. Technology Trend 5.8. Epidemiology 5.9. SWOT Analysis 5.10. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Neurostimulation Devices* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Neurosurgery Devices 7.4. Interventional Devices 7.5. CSF Management Devices 7.6. Other Product Types 8. By Indication 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Indication 8.2. Seizure* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Stroke 8.4. Hydrocephalus 8.5. Neurooncological Indications 8.6. Other Indications 9. By Age Group 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Age Group 9.2. 0-5 Years* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. 5-10 Years 9.4. 10-15 Years 10. By End User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 10.2. Hospital* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Specialty Clinics 10.4. Ambulatory Surgical Centers (ASCs) 10.5. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Abbott Laboratories* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. LivaNova PLC 13.3. Medtronic PLC, Inc. 13.4. Natus Medical Inc. 13.5. Stryker Corporation 13.6. B.Barun SE 13.7. Integra LifeSciences Corporation, Inc. 13.8. Boston Scientific Corporation 13.9. NeuroSigma, Inc. 13.10. Zimmer Biomet LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
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