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オーガニックペットフードの世界市場 - 2023-2030


Global Organic Pet Food Market - 2023-2030

概要 世界のオーガニックペットフード市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%の年平均成長率で成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 オーガニック・ペットフ... もっと見る

 

 

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データMインテリジェンス
2023年10月18日 US$4,350
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サマリー

概要
世界のオーガニックペットフード市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%の年平均成長率で成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。
オーガニック・ペットフードは高い栄養レベルを有し、オーガニックの肉、果物、野菜、ミネラル、ビタミンで構成されている。オーガニック・ドッグフードは、農薬、合成肥料、下水汚泥、遺伝子組み換え作物(GMO)、電離放射線を使わずに栽培された原材料から作られている。
肉、鶏肉、卵、乳製品の生産に使用される動物は、オーガニック・ペットフードの生産に使用される抗生物質や成長ホルモンを与えられてはならない。オーガニックとは、動植物原料の生産と取り扱いに関する定義されたシステムを指す。
市場ダイナミクス:促進要因と阻害要因
ペットオーナーの増加とペットの健康に対する意識の高まり
ペットの飼い主が合成食品から自然食品へとシフトし、市場の成長を高めているため、ペット人口の増加が市場の成長を促進すると予想される。
例えば、フォーブスが2023年に発表したレポートによると、現在ペットを飼っている人のうち、ミレニアル世代が最大の割合(33%)を占めると推定されている。2022年、アメリカ人はペットに1368億ドルを費やし、2021年(1236億ドル)から10.68%増加した。
さらに、2021-2022年のAPPA全国ペット飼育者調査によると、米国世帯の70%がペットを飼育しており、これは9,050万世帯に相当する。したがって、ペット人口の増加が市場成長を高めると予想される。
阻害要因
オーガニック・ペットフードのコスト高
オーガニックフードのコストが高いことと、オーガニックペットフードに関するペットの飼い主の認識不足が、世界のオーガニックペットフード市場の成長を妨げている。これに加え、規制が厳しいため、オーガニックレシピは店頭で見つけにくい傾向にある。
セグメント分析
世界のオーガニック・ペットフード市場は、フード形態、ペットの種類、流通チャネル、地域によって区分される。
ウェットフード部門が市場シェアの48.4%を占める
オーガニック・ペットフード市場シェアでは、ウェットフード・セグメントが圧倒的なシェアを占めている。ウェットフードは通常、ドライフードやセミモイストフードよりも高いレベルのタンパク質、リン、ナトリウム、脂肪を含んでいる。ペットの飼い主は通常、ペットにすべての栄養素を摂取させ、より健康にさせるため、ウェットタイプのオーガニック・フードを好む。
ウェット・ペットフードの種類の増加は、このセグメントの成長を促進すると予想される。例えば、2023年9月18日、英国を拠点とするヴィーガン・ペットフード事業のOmni社は、初の肉に似たヴィーガン・ドッグフード製品を発表した。
さらに、2023年6月14日には、Pet Supplies PlusがOptimPlusウェットフードの新ラインを発売した。この新しいウェットフードの発売には犬と猫両方の製品が含まれており、Pet Supplies Plusでペットの親にさらに最適な健康の選択肢を与えている。
地理的分析
北米は世界のオーガニック・ペットフード市場シェアで重要な位置を占めると予想される
北米は、ペットフードへの健康投資やペットの健康維持に対する意識の高まりにより、世界のオーガニックペットフード市場で圧倒的なシェアを占めている。また、企業数の増加や新製法のオーガニックフードの生産も同地域の市場成長を後押ししている。
例えば、2023年5月4日、California Dog Kitchenは独立系ペット小売市場向けに初のUSDA認定オーガニック生鮮ドッグフードを発売した。新しいオーガニック・チキンとキヌアのレシピはメリーズ・オーガニック・チキンを主原料としており、カリフォルニア・ドッグ・キッチン独自の優しく調理されたドッグフードの最新ラインである。
さらに2023年4月12日、Protix社はペットフード用の新鮮な昆虫肉PureeXを発売した。PureeXは、ペットフード・メーカーとその顧客に、昆虫由来のタンパク質と脂質がもたらすあらゆる健康上のメリットを提供すると同時に、ペットフードの「足跡」を低減する。このように、この地域ではオーガニック・ペットフードが入手可能であることから、同地域の市場成長が期待される。
COVID-19の影響分析
COVID-19は、戸締まり中のペット販売の増加により、オーガニック・ペットフード市場の成長にプラスの影響を与えた。在宅勤務のシナリオは、人々が一人で時間を過ごさなければならないことを意味し、それゆえ多くの人々が孤独に対処するためにペットを飼った。このように、COVID-19は市場の成長にプラスの影響を与えた。
競争状況
大きな市場シェアを持つ大手企業には、Forthglade Foods、Castor & Pollux Natural Petworks、Newman's Own Organics、Natural Balance Pet Foods, Inc.、Blue Buffalo Co.Ltd.、Schell & Kampeter, Inc.、Darwin's Natural Pet Products、BIOpet Australia、Lily's Kitchen、Harrison's Bird Foodsなどがある。
主な動向
- 2023年9月1日、英国の高タンパク質ペットフードの新興企業THE PACKが、ピーナッツバターやサツマイモなどの原材料を使用した栄養満点のオーブン焼き乾燥ドッグフードを発売した。
- 2023年2月16日、AlphaPet VenturesはHerrmann GmbHからHerrmann's Manufakturブランドを買収した。オーガニックウェットフードのマーケットリーダーであるこの会社の買収は、アルファペットのプレミアムブランドプラットフォームのさらなる戦略的拡大を強化するものである。
- 2021年9月8日、フレッシュペットは初のフレッシュ・ベジタリアン・ドッグフード「スプリング&スプラウト」を発売した。
レポートを購入する理由
- フード形態、ペットの種類、流通チャネル、地域に基づく世界のオーガニックペットフード市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- すべてのセグメントを含むオーガニックペットフード市場レベルの数多くのデータが記載されたエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- すべての主要企業の主要製品で構成されたエクセルで利用可能な製品マッピング。
世界のオーガニックペットフード市場レポートは、約61表、63図、180ページを提供します。
2023年のターゲットオーディエンス
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

Table of Contents
1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Food Form
3.2. Snippet by Pet Type
3.3. Snippet by Distribution Channel
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing pet owners and their awareness about their pet’s health
4.1.1.2. YY
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High costs associated with the organic pet foods
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Food Form
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Food Form
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Food Form
7.2. Wet Food*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Dry Food
7.4. Frozen Food
8. By Pet Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Pet Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Pet Type
8.2. Dogs *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Cats
8.4. Fish
8.5. Birds
8.6. Others
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
9.2. E-Commerce *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Supermarkets/Hypermarkets
9.4. Petcare Stores
9.5. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Food Form
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Pet Type
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Food Form
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Pet Type
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Food Form
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Pet Type
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Food Form
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Pet Type
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Food Form
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Pet Type
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Forthglade Foods *
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Castor & Pollux Natural Petworks
12.3. Newman’s Own Organics
12.4. Natural Balance Pet Foods, Inc.
12.5. Blue Buffalo Co., Ltd.
12.6. Schell & Kampeter, Inc.
12.7. Darwin's Natural Pet Products
12.8. BIOpet Australia
12.9. Lily's Kitchen
12.10. Harrison's Bird Foods.
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
Global Organic Pet Food Market reached US$ YY million in 2022 and is expected to reach US$ YY million by 2030, growing at a CAGR of YY% during the forecast period 2023-2030.
Organic pet food possesses high nutrition levels and comprises organic meats, fruits, vegetables, minerals, & vitamins. Organic dog food is made from ingredients grown without pesticides, synthetic fertilizers, sewage sludge, genetically modified organisms (GMOs), or ionizing radiation.
Animals used to produce meat, poultry, eggs, or dairy products must not have been fed antibiotics or growth hormones used in the production of organic pet foods. Organic refers to a defined system of producing and handling plant and animal ingredients.
Market Dynamics: Drivers & Restraints
Increasing pet owners and their awareness about their pet’s health
An increase in the pet population is expected to drive market growth due to the increase in the shift of pet owners’ focus towards natural foods from synthetic foods which has been raising the market growth.
For instance, according to a report published by Forbes in 2023, it is estimated that Millennials make up the largest percentage of current pet owners (33%). In 2022, Americans spent $136.8 billion on their pets, up 10.68% from 2021 ($123.6 billion).
Additionally, according to the 2021-2022 APPA National Pet Owners Survey, 70% of U.S. households own a pet, which equates to 90.5 million homes. Thus, an increase in the pet population is expected to raise the market growth.
Restraint
High costs of organic pet foods
High cost of organic food and lack of awareness among pet owners regarding organic pet food hinder the growth of the global organic pet food market. Adding to this, due to the tight regulations, organic recipes tend to be hard to find in stores.
Segment Analysis
The global organic pet food market is segmented based on food form, pet type, distribution channel, and region.
Wet food segment accounted for 48.4% of the market share
Wet foods segment has been dominant in the organic pet foods market share. Wet foods typically contain higher levels of protein, phosphorus, sodium, and fat than dry or semi-moist foods. Pet owners usually prefer wet organic foods in order to make the pets available with all nutrients and make them healthier.
The increase in the number of varieties of wet pet food products is expected to drive the segment growth. For instance, on September 18, 2023, Omni, a U.K.-based vegan pet food business, introduced its first meat-like vegan dog food product.
Furthermore, on June 14, 2023, Pet Supplies Plus launched a new line of OptimPlus wet food. The new wet food launch includes products for both dogs and cats, giving pet parents even more optimal health options at Pet Supplies Plus.
Geographical Analysis
North America is expected to hold a significant position in the global organic pet food market share
North America holds a dominant share of the global organic pet food market owing to the increase in awareness of pet health investments in pet foods and maintenance of pet health. The increase in the number of companies and their production of newly formulated organic foods also drives market growth in the region.
For instance, on May 4, 2023, California Dog Kitchen launched the first USDA-certified organic fresh dog food for the independent pet retail market. The new Organic Chicken and Quinoa recipe is made with Mary’s Organic Chicken as the main ingredient and is the latest addition to California Dog Kitchen’s unique line of gently cooked dog foods.
Additionally, on April 12, 2023, Protix launched fresh insect meat PureeX for pet food. PureeX offers pet food manufacturers and their customers all the health benefits of proteins and lipids from insects, while also lowering the ‘pawprint’ of pet food. Thus, the availability of organic pet foods in the region is expected to raise the market growth in the region.
COVID-19 Impact Analysis
COVID-19 has impacted the organic pet food market growth positively owing to the increase in pet sales during the lockdowns. The work-from-home scenario meant that people had to spend time alone and hence a lot of people adopted pets in order to cope with loneliness. Thus, COVID-19 has impacted the market growth in a positive way.
Competitive Landscape
The leading companies with a significant market share include Forthglade Foods, Castor & Pollux Natural Petworks, Newman’s Own Organics, Natural Balance Pet Foods, Inc.., Blue Buffalo Co., Ltd., Schell & Kampeter, Inc., Darwin's Natural Pet Products, BIOpet Australia, Lily's Kitchen, Harrison's Bird Foods among others.
Key Developments
• On September 1, 2023, British alt-protein pet food startup THE PACK launched nutritionally complete, oven-baked dried dog food made from ingredients such as peanut butter and sweet potato.
• On February 16, 2023, AlphaPet Ventures acquired the Herrmann’s Manufaktur brand from Herrmann GmbH. The acquisition of the market leader in organic wet food strengthens AlphaPet in the further strategic expansion of its premium brand platform.
• On September 8, 2021, Freshpet launched its first-ever fresh, vegetarian dog food, Spring & Sprout.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global organic pet food market segmentation based on food form, pet type, distribution channel and region as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of organic pet food market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global organic pet food market report would provide approximately 61 tables, 63 figures, and 180 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

Table of Contents
1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Food Form
3.2. Snippet by Pet Type
3.3. Snippet by Distribution Channel
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing pet owners and their awareness about their pet’s health
4.1.1.2. YY
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High costs associated with the organic pet foods
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Food Form
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Food Form
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Food Form
7.2. Wet Food*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Dry Food
7.4. Frozen Food
8. By Pet Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Pet Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Pet Type
8.2. Dogs *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Cats
8.4. Fish
8.5. Birds
8.6. Others
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
9.2. E-Commerce *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Supermarkets/Hypermarkets
9.4. Petcare Stores
9.5. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Food Form
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Pet Type
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Food Form
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Pet Type
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Food Form
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Pet Type
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Food Form
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Pet Type
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Food Form
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Pet Type
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Forthglade Foods *
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Castor & Pollux Natural Petworks
12.3. Newman’s Own Organics
12.4. Natural Balance Pet Foods, Inc.
12.5. Blue Buffalo Co., Ltd.
12.6. Schell & Kampeter, Inc.
12.7. Darwin's Natural Pet Products
12.8. BIOpet Australia
12.9. Lily's Kitchen
12.10. Harrison's Bird Foods.
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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