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世界の妊産婦健康市場 - 2023-2030


Global Maternal Health Market - 2023-2030

概要 世界の妊産婦健康市場は、2022年に141億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に年平均成長率8.5%で成長し、2030年には283億米ドルに達すると予測されている。 妊産婦健康市場は、意識と教育の向上... もっと見る

 

 

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データMインテリジェンス
2023年9月27日 US$4,350
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195 英語

 

サマリー

概要
世界の妊産婦健康市場は、2022年に141億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に年平均成長率8.5%で成長し、2030年には283億米ドルに達すると予測されている。
妊産婦健康市場は、意識と教育の向上、妊産婦年齢の上昇、政府の取り組み、医療インフラの成長、妊産婦のメンタルヘルスに対する認識といった要因によって牽引されている。
定期的な検診、スクリーニング、検査は、妊娠中の適切な出産前ケアの一環である。母体と成長する胎児の健康は、潜在的な問題の早期発見と治療によって確保される。母体と胎児の健康は、バランスのとれた良い食事をとることにかかっています。胎児の成長と発育は、必要な栄養素の十分な摂取によって支えられ、母体の健康も守られます。
ダイナミクス
主要プレーヤー間の協力関係の強化が世界の母性健康市場の成長を牽引
2023年5月、CORONA Remedies Private Limited (CORONA)は、マタニティヘルスと泌尿器科領域で特徴的かつ画期的な製品を商品化するため、Ferring Pharmaceuticals Pvt.(Ltd.(以下、フェリング社)と契約を締結しました。フェリング社は、スイスに本社を置く世界的なバイオ医薬品企業であるフェリング・ファーマシューティカルズ社の子会社です。
CORONAとFerringの提携により、インド全土の患者に対し、泌尿器科および妊産婦の健康分野で満たされていない治療要件を満たす最先端の製品(一部は国際ブランドの製品)を提供することになります。CORONAは、研究主導型の専門バイオ医薬品グループであるフェリング社との提携により、インドの患者に一流の医薬品を提供できることを大変喜ばしく思っています」と述べている。
マタニティヘルスへの資金提供の増加が世界のマタニティヘルス市場の成長を後押し
2023年1月、タミル・ナードゥ州ヴェロールにあるキリスト教医科大学(CMC)は、米国国際開発庁(USAID)の支援により、先進的なシミュレーション・ラボ・センターを持つことになった。このラボは、心肺蘇生法、基本的および高度な看護技術、妊産婦の健康と新生児の緊急事態に対処するための最新技術など、妊産婦と新生児ケアの医療専門家の訓練に使用される。
USAIDのAmerican Schools and Hospitals Abroad (ASHA)プログラムは、Advanced Simulation Lab Centerに100万ドル(米ドル)の助成金を提供する。ASHAは、米国人とインド人の間に友好的で互恵的な関係を築くために活動している。患者の安全性、プロトコル、ディブリーフィング方法は学生の評価とフィードバックにとって極めて重要であるため、この施設ではこれらの分野で米国のベストプラクティスを採用している。病院の新生児重症治療室や分娩室のための近代的な備品や設備も、この取り組みを通じてUSAIDから提供されたものである。
母性保健の課題が世界の母性保健市場の成長を妨げる
多くの地域で、特に十分なサービスを受けていない人々にとって、質の高い医療サービスへのアクセスに格差があり、それが妊産婦の健康結果に悪影響を及ぼしている。出産前のケアが不十分であることは、適切な妊産婦の健康管理に関する知識や理解の不足に起因している可能性があり、妊娠・出産を通じて問題を引き起こす可能性がある。多くの女性、特に低所得層や保険未加入層にとって、出産前ケア、出産、産後ケアを含む質の高い妊産婦保健サービスにかかる費用は法外である。
セグメント分析
世界の妊産婦健康市場は、治療法、適応症、流通チャネル、地域によって区分される。
予測期間中、ホルモン剤セグメントが市場で優位な地位を占める見込み
ホルモンセグメントは、2022年の妊産婦健康市場の約45.4%を占め、市場占有率が最も高い。ホルモンと妊産婦の健康は、妊娠中および産褥期に密接に関連している。妊娠中および出産後の女性の身体に起こるさまざまな生理的・精神的変化は、ホルモンによって大きく調節される。
妊娠中に母体と胎児の健康を維持するためには、特定のホルモンがより多く分泌されなければならない。妊娠に関与するホルモンで最も注目すべきものは、プロゲステロン、エストロゲン、ヒト絨毛性ゴナドトロピンホルモン(hCG)、ヒト胎盤性ラクトゲン(hPL)である。プロゲステロンと呼ばれるホルモンは、子宮内膜を保ち、子宮収縮を避けるために不可欠です。流産を繰り返したことのある女性や子宮頸管が短い女性には、プロゲステロンのサプリメントが勧められることもあります。
地理的浸透
北米が世界のマタニティヘルス市場において優位な地位を占める
北米は予測期間を通じて市場シェア全体の約3分の1を占めると推定される。2022年10月、女性・乳幼児・児童のための特別補助栄養プログラム(WIC)は大幅な近代化と革新を遂げ、米国農務省はその成果と将来性を認めている。2021年アメリカ救済計画法は、この取り組みの一環として、総額約5,300万ドルの3つの重要な賞への資金を提供した。
これらの投資は、WICが対象とする女性と幼児の数を増やし、WICとの関わりを通じて受けるケアのレベルを向上させ、母子の健康における長年の格差を解消する助けとなる。
競争状況
市場の主な世界的企業には、ジョンソン・エンド・ジョンソン、ジョビオ・ヘルスケア、ファイザー、グラクソ・スミスクライン、メルク・アンド・カンパニー、ランド・コーポレーション、SYNAPSE Product Development、シーメンス、Reckitt Benckiser Group Plc、サノフィなどが含まれる。
COVID-19影響分析
ロシア・ウクライナ紛争分析
ロシア・ウクライナ紛争は、地政学的に不安定で経済的に不透明な時期に影響を受ける施設の不足により、妊産婦健康市場に影響を与える可能性がある。紛争の結果、医療施設が損害を受けたり破壊されたりした場合、妊産婦が適切な産前産後ケアを受けることは困難となる可能性がある。紛争地域の病院や診療所は、過剰な負担を強いられたり、適切なケアを提供できなかったりする可能性がある。
人工知能の分析:
人工知能(AI)は、データ分析のさまざまな側面を改善するために、妊産婦健康市場でますます利用されるようになっている。妊婦の病歴、健康情報、ライフスタイルの選択は、AIアルゴリズムによって分析され、潜在的な危険因子を特定し、妊娠中の困難を予測することができる。これにより、医療従事者は個別のケアレジメンを策定し、早期に介入することができる。
AIを搭載したウェアラブル・テクノロジーやモバイル・アプリによって、妊婦は自分の健康状態を遠隔監視できる。これらのガジェットは、胎動、子宮収縮パターン、その他の関連情報をモニターし、不穏な傾向が見つかった場合は医療専門家に警告を発することができる。
治療によって
- ホルモン剤
- 栄養剤
- 鎮痛剤
- 抗感染薬
- その他
適応症別
- 流産
- 早産
- その他
流通チャネル別
- 病院薬局
- 小売薬局
- オンライン薬局
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
o メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
イギリス
o フランス
o イタリア
o スペイン
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な展開
- 2023年3月、モバイル統合ケアマネジメント・ソリューションのトップ企業であるMedArriveは、メディケイドに加入しているリスクの高い女性に完全な妊産婦・胎児ケアを提供するため、全妊産婦遠隔医療サービスを提供するOuma Healthとの提携を発表した。この重要なサービスをMedArriveの拡大する専門ケア・プロバイダーのエコシステムに含めることで、管理されたメディケイドの医療プランが会員の自宅で利用できるようになり、この提携は妊婦とその新生児、特にリスクの高い新生児の健康を改善することを意図している。
レポートを購入する理由
- 治療法、適応症、流通チャネル、地域に基づく世界の妊産婦健康市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発を分析することで、商機を見極めます。
- 妊産婦の健康市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- すべての主要企業の重要な製品で構成されたエクセルで利用可能な製品マッピング。
世界の妊産婦の健康市場レポートは約61表、57図、195ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Treatment
3.2. Snippet by Indication
3.3. Snippet by Distribution Channel
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising collaboration among key players
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Challenges associated with maternal health
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. Technological advancements
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's 5 Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Unmet Needs
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Scenario Post COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. Russia-Ukraine War Analysis
8. Artificial Intelligence Analysis
9. By Treatment
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Treatment
9.2. Hormones*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Nutritives
9.4. Analgesics
9.5. Anti-Infectives
9.6. Others
10. By Indication
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Indication
10.2. Miscarriage*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Premature Labor and Birth
10.4. Others
11. By Distribution Channel
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
11.2. Hospital Pharmacies*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Retail Pharmacies
11.4. Online Pharmacies
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.6.1. U.S.
12.2.6.2. Canada
12.2.6.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.6.1. Germany
12.3.6.2. U.K.
12.3.6.3. France
12.3.6.4. Italy
12.3.6.5. Spain
12.3.6.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.6.1. Brazil
12.4.6.2. Argentina
12.4.6.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.6.1. China
12.5.6.2. India
12.5.6.3. Japan
12.5.6.4. Australia
12.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Product Benchmarking
13.3. Company Share Analysis
13.4. Key Developments and Strategies
14. Company Profiles
14.1. Johnson & Johnson*
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. Jiovio Healthcare
14.3. Pfizer Inc
14.4. GlaxoSmithKline Inc.
14.5. Merck & Co., Inc.
14.6. RAND Corporation
14.7. SYNAPSE Product Development
14.8. Siemens
14.9. Reckitt Benckiser Group Plc
14.10. Sanofi
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
The Global Maternal Health Market reached US$ 14.1 billion in 2022 and is expected to reach US$ 28.3 billion by 2030 growing with a CAGR of 8.5% during the forecast period 2023-2030.
The maternal health market is driven by factors such as increasing awareness and education, rising maternal age, government initiatives, growing healthcare infrastructure and awareness of maternal mental health.
Regular medical check-ups, screenings, and testing are part of proper prenatal care during pregnancy. The health of the mother and the growing fetus is ensured through early detection and treatment of any potential issues. The health of the mother and the unborn child depends on eating a good and balanced diet. The growth and development of the fetus are supported by an adequate intake of necessary nutrients, which also protects the mother's health.
Dynamics
The Increasing Collaboration Among Key Players is Driving the Global Maternal Health Market Growth
In May 2023, in order to commercialize distinctive and ground-breaking products in the areas of Maternal Health & Urology, CORONA Remedies Private Limited (CORONA) entered into an agreement with Ferring Pharmaceuticals Pvt. Ltd. (Ferring), a subsidiary of global biopharmaceuticals company Ferring Pharmaceuticals with headquarters in Switzerland.
The partnership between CORONA and Ferring will provide patients all over India with cutting-edge products, some of which will be from international brands, to meet the unmet treatment requirements in urology and maternal health. They are thrilled to collaborate with Ferring, a research-driven, specialty biopharmaceutical group, to provide patients in India with top-notch medications.
The Increasing Funding for Maternal Health Boost The Global Maternal Health Market Growth
In January 2023, The Christian Medical College (CMC) in Vellore, Tamil Nadu, now has an advanced simulation lab center due to the U.S. Agency for International Development (USAID). The lab will be used to train medical professionals in maternal and neonatal care, including CPR, basic and advanced nursing techniques, and the newest technologies to address maternal health and newborn emergencies.
The American Schools and Hospitals Abroad (ASHA) program of USAID provides a $1 million (USD) grant to fund the Advanced Simulation Lab Center. ASHA works to create friendly and mutually beneficial relationships between Americans and Indians. Since patient safety, protocols, and debriefing methods are crucial for student evaluation and feedback, the institution adopts American best practices in these areas. Modern supplies and equipment for the hospital's neonatal critical care unit and labor and delivery rooms were also made possible by USAID through this effort.
Challenges with Maternal Health are Hampering the Global Maternal Health Market Growth
There are discrepancies in access to high-quality healthcare services in many areas, especially for underserved people, which has a negative impact on maternal health outcomes. Poor prenatal care can stem from a lack of knowledge and understanding about proper maternal health care, which could cause issues throughout pregnancy and childbirth. For many women, particularly in low-income or uninsured populations, the expense of high-quality maternal health services, including prenatal care, delivery, and postnatal care, can be prohibitive.
Segment Analysis
The global maternal health market is segmented based on treatment, indication, distribution channel, and region.
The Hormones Segment is Expected to Hold a Dominant Position in the Market Over the Forecast Period
The hormones segment accounted for the highest market stake accounting for approximately 45.4% of the maternal health market in 2022. Hormones and maternal health are tightly related during pregnancy and the postpartum period. The different physiological and mental changes that take place in a woman's body during pregnancy and after childbirth are significantly regulated by hormones.
For the mother's and the fetus's health to be maintained during pregnancy, specific hormones must be produced in greater quantities. The most notable hormones involved in pregnancy are progesterone, estrogen, human chorionic gonadotropin hormone (hCG), and human placental lactogen (hPL). A hormone called progesterone is essential for preserving the uterine lining and avoiding contractions. Progesterone supplements may occasionally be advised for women who have a history of recurrent miscarriages or who have a short cervix.
Geographical Penetration
North America Holds a Dominant Position in the Global Maternal Health Market
North America is estimated to hold around 1/3rd of the total market share throughout the forecast period. In October 2022, The Special Supplemental Nutrition Program for Women, Infants, and Children, or WIC, has undergone significant modernization and innovation, and the U.S. Department of Agriculture recognizes its accomplishment and promise. The American Rescue Plan Act of 2021 has provided funding for three significant awards totaling about $53 million, as part of the efforts.
Together, these investments will increase the number of eligible women and young children that WIC reaches, improve the level of care that they get throughout their involvement with the program, and assist to close long-standing gaps in maternal and child health.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Johnson & Johnson, Jiovio Healthcare, Pfizer Inc., GlaxoSmithKline Inc., Merck & Co., Inc., RAND Corporation, SYNAPSE Product Development, Siemens, Reckitt Benckiser Group Plc, Sanofi among others.
COVID-19 Impact Analysis
Russia-Ukraine Conflict Analysis
The Russia-Ukraine war may affect the maternal health market due to a lack of facilities being impacted during times of geopolitical instability and economic uncertainty. It may be challenging for expectant mothers to get adequate prenatal and postnatal care if healthcare facilities are damaged or destroyed as a result of the conflict. Conflict zones' hospitals and clinics may be overburdened or unable to deliver proper care.
Artificial Intelligence Analysis:
Artificial intelligence (AI) is increasingly being used in the maternal health market to improve various aspects of data analysis. A pregnant woman's medical history, health information, and lifestyle choices can be analyzed by AI algorithms to identify potential risk factors and forecast difficulties during pregnancy. This enables medical practitioners to develop individualized care regimens and intervene early.
Pregnant women can remotely monitor their health due to wearable technology and mobile apps that are powered by AI. These gadgets can monitor fetal movements, contraction patterns, and other pertinent information, alerting medical professionals if any unsettling trends are found.
By Treatment
• Hormones
• Nutritives
• Analgesics
• Anti-Infectives
• Others
By Indication
• Miscarriage
• Premature Labor and Birth
• Others
By Distribution channel
• Hospital Pharmacies
• Retail Pharmacies
• Online Pharmacies
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o U.K.
o France
o Italy
o Spain
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In March 2023, MedArrive, the top mobile-integrated care management solution, announced a partnership with Ouma Health, a provider of whole maternity telehealth services, in order to provide complete maternal-fetal care to at-risk women on Medicaid. By including a crucial service into MedArrive's expanding ecosystem of specialized care providers that managed Medicaid health plans can utilize for members in their homes, the collaboration intends to improve the health of expectant mothers and their newborns, particularly those at high risk.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global maternal health market segmentation based on the treatment, indication, distribution channel, and region and understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of maternal health market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of critical products of all the major players.
The global maternal health market report would provide approximately 61 tables, 57 figures, and 195 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Treatment
3.2. Snippet by Indication
3.3. Snippet by Distribution Channel
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising collaboration among key players
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Challenges associated with maternal health
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. Technological advancements
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's 5 Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Unmet Needs
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Scenario Post COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. Russia-Ukraine War Analysis
8. Artificial Intelligence Analysis
9. By Treatment
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Treatment
9.2. Hormones*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Nutritives
9.4. Analgesics
9.5. Anti-Infectives
9.6. Others
10. By Indication
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Indication
10.2. Miscarriage*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Premature Labor and Birth
10.4. Others
11. By Distribution Channel
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
11.2. Hospital Pharmacies*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Retail Pharmacies
11.4. Online Pharmacies
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.6.1. U.S.
12.2.6.2. Canada
12.2.6.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.6.1. Germany
12.3.6.2. U.K.
12.3.6.3. France
12.3.6.4. Italy
12.3.6.5. Spain
12.3.6.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.6.1. Brazil
12.4.6.2. Argentina
12.4.6.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.6.1. China
12.5.6.2. India
12.5.6.3. Japan
12.5.6.4. Australia
12.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Product Benchmarking
13.3. Company Share Analysis
13.4. Key Developments and Strategies
14. Company Profiles
14.1. Johnson & Johnson*
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. Jiovio Healthcare
14.3. Pfizer Inc
14.4. GlaxoSmithKline Inc.
14.5. Merck & Co., Inc.
14.6. RAND Corporation
14.7. SYNAPSE Product Development
14.8. Siemens
14.9. Reckitt Benckiser Group Plc
14.10. Sanofi
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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2024/09/27 10:27

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