世界の妊産婦健康市場 - 2023-2030Global Maternal Health Market - 2023-2030 概要 世界の妊産婦健康市場は、2022年に141億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に年平均成長率8.5%で成長し、2030年には283億米ドルに達すると予測されている。 妊産婦健康市場は、意識と教育の向上... もっと見る
サマリー概要世界の妊産婦健康市場は、2022年に141億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に年平均成長率8.5%で成長し、2030年には283億米ドルに達すると予測されている。 妊産婦健康市場は、意識と教育の向上、妊産婦年齢の上昇、政府の取り組み、医療インフラの成長、妊産婦のメンタルヘルスに対する認識といった要因によって牽引されている。 定期的な検診、スクリーニング、検査は、妊娠中の適切な出産前ケアの一環である。母体と成長する胎児の健康は、潜在的な問題の早期発見と治療によって確保される。母体と胎児の健康は、バランスのとれた良い食事をとることにかかっています。胎児の成長と発育は、必要な栄養素の十分な摂取によって支えられ、母体の健康も守られます。 ダイナミクス 主要プレーヤー間の協力関係の強化が世界の母性健康市場の成長を牽引 2023年5月、CORONA Remedies Private Limited (CORONA)は、マタニティヘルスと泌尿器科領域で特徴的かつ画期的な製品を商品化するため、Ferring Pharmaceuticals Pvt.(Ltd.(以下、フェリング社)と契約を締結しました。フェリング社は、スイスに本社を置く世界的なバイオ医薬品企業であるフェリング・ファーマシューティカルズ社の子会社です。 CORONAとFerringの提携により、インド全土の患者に対し、泌尿器科および妊産婦の健康分野で満たされていない治療要件を満たす最先端の製品(一部は国際ブランドの製品)を提供することになります。CORONAは、研究主導型の専門バイオ医薬品グループであるフェリング社との提携により、インドの患者に一流の医薬品を提供できることを大変喜ばしく思っています」と述べている。 マタニティヘルスへの資金提供の増加が世界のマタニティヘルス市場の成長を後押し 2023年1月、タミル・ナードゥ州ヴェロールにあるキリスト教医科大学(CMC)は、米国国際開発庁(USAID)の支援により、先進的なシミュレーション・ラボ・センターを持つことになった。このラボは、心肺蘇生法、基本的および高度な看護技術、妊産婦の健康と新生児の緊急事態に対処するための最新技術など、妊産婦と新生児ケアの医療専門家の訓練に使用される。 USAIDのAmerican Schools and Hospitals Abroad (ASHA)プログラムは、Advanced Simulation Lab Centerに100万ドル(米ドル)の助成金を提供する。ASHAは、米国人とインド人の間に友好的で互恵的な関係を築くために活動している。患者の安全性、プロトコル、ディブリーフィング方法は学生の評価とフィードバックにとって極めて重要であるため、この施設ではこれらの分野で米国のベストプラクティスを採用している。病院の新生児重症治療室や分娩室のための近代的な備品や設備も、この取り組みを通じてUSAIDから提供されたものである。 母性保健の課題が世界の母性保健市場の成長を妨げる 多くの地域で、特に十分なサービスを受けていない人々にとって、質の高い医療サービスへのアクセスに格差があり、それが妊産婦の健康結果に悪影響を及ぼしている。出産前のケアが不十分であることは、適切な妊産婦の健康管理に関する知識や理解の不足に起因している可能性があり、妊娠・出産を通じて問題を引き起こす可能性がある。多くの女性、特に低所得層や保険未加入層にとって、出産前ケア、出産、産後ケアを含む質の高い妊産婦保健サービスにかかる費用は法外である。 セグメント分析 世界の妊産婦健康市場は、治療法、適応症、流通チャネル、地域によって区分される。 予測期間中、ホルモン剤セグメントが市場で優位な地位を占める見込み ホルモンセグメントは、2022年の妊産婦健康市場の約45.4%を占め、市場占有率が最も高い。ホルモンと妊産婦の健康は、妊娠中および産褥期に密接に関連している。妊娠中および出産後の女性の身体に起こるさまざまな生理的・精神的変化は、ホルモンによって大きく調節される。 妊娠中に母体と胎児の健康を維持するためには、特定のホルモンがより多く分泌されなければならない。妊娠に関与するホルモンで最も注目すべきものは、プロゲステロン、エストロゲン、ヒト絨毛性ゴナドトロピンホルモン(hCG)、ヒト胎盤性ラクトゲン(hPL)である。プロゲステロンと呼ばれるホルモンは、子宮内膜を保ち、子宮収縮を避けるために不可欠です。流産を繰り返したことのある女性や子宮頸管が短い女性には、プロゲステロンのサプリメントが勧められることもあります。 地理的浸透 北米が世界のマタニティヘルス市場において優位な地位を占める 北米は予測期間を通じて市場シェア全体の約3分の1を占めると推定される。2022年10月、女性・乳幼児・児童のための特別補助栄養プログラム(WIC)は大幅な近代化と革新を遂げ、米国農務省はその成果と将来性を認めている。2021年アメリカ救済計画法は、この取り組みの一環として、総額約5,300万ドルの3つの重要な賞への資金を提供した。 これらの投資は、WICが対象とする女性と幼児の数を増やし、WICとの関わりを通じて受けるケアのレベルを向上させ、母子の健康における長年の格差を解消する助けとなる。 競争状況 市場の主な世界的企業には、ジョンソン・エンド・ジョンソン、ジョビオ・ヘルスケア、ファイザー、グラクソ・スミスクライン、メルク・アンド・カンパニー、ランド・コーポレーション、SYNAPSE Product Development、シーメンス、Reckitt Benckiser Group Plc、サノフィなどが含まれる。 COVID-19影響分析 ロシア・ウクライナ紛争分析 ロシア・ウクライナ紛争は、地政学的に不安定で経済的に不透明な時期に影響を受ける施設の不足により、妊産婦健康市場に影響を与える可能性がある。紛争の結果、医療施設が損害を受けたり破壊されたりした場合、妊産婦が適切な産前産後ケアを受けることは困難となる可能性がある。紛争地域の病院や診療所は、過剰な負担を強いられたり、適切なケアを提供できなかったりする可能性がある。 人工知能の分析: 人工知能(AI)は、データ分析のさまざまな側面を改善するために、妊産婦健康市場でますます利用されるようになっている。妊婦の病歴、健康情報、ライフスタイルの選択は、AIアルゴリズムによって分析され、潜在的な危険因子を特定し、妊娠中の困難を予測することができる。これにより、医療従事者は個別のケアレジメンを策定し、早期に介入することができる。 AIを搭載したウェアラブル・テクノロジーやモバイル・アプリによって、妊婦は自分の健康状態を遠隔監視できる。これらのガジェットは、胎動、子宮収縮パターン、その他の関連情報をモニターし、不穏な傾向が見つかった場合は医療専門家に警告を発することができる。 治療によって - ホルモン剤 - 栄養剤 - 鎮痛剤 - 抗感染薬 - その他 適応症別 - 流産 - 早産 - その他 流通チャネル別 - 病院薬局 - 小売薬局 - オンライン薬局 地域別 - 北米 o 米国 o カナダ o メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ イギリス o フランス o イタリア o スペイン o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ 主な展開 - 2023年3月、モバイル統合ケアマネジメント・ソリューションのトップ企業であるMedArriveは、メディケイドに加入しているリスクの高い女性に完全な妊産婦・胎児ケアを提供するため、全妊産婦遠隔医療サービスを提供するOuma Healthとの提携を発表した。この重要なサービスをMedArriveの拡大する専門ケア・プロバイダーのエコシステムに含めることで、管理されたメディケイドの医療プランが会員の自宅で利用できるようになり、この提携は妊婦とその新生児、特にリスクの高い新生児の健康を改善することを意図している。 レポートを購入する理由 - 治療法、適応症、流通チャネル、地域に基づく世界の妊産婦健康市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することで、商機を見極めます。 - 妊産婦の健康市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の重要な製品で構成されたエクセルで利用可能な製品マッピング。 世界の妊産婦の健康市場レポートは約61表、57図、195ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Treatment 3.2. Snippet by Indication 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Rising collaboration among key players 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Challenges associated with maternal health 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Technological advancements 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Unmet Needs 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. Russia-Ukraine War Analysis 8. Artificial Intelligence Analysis 9. By Treatment 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Treatment 9.2. Hormones* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Nutritives 9.4. Analgesics 9.5. Anti-Infectives 9.6. Others 10. By Indication 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Indication 10.2. Miscarriage* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Premature Labor and Birth 10.4. Others 11. By Distribution Channel 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 11.2. Hospital Pharmacies* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Retail Pharmacies 11.4. Online Pharmacies 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.6.1. U.S. 12.2.6.2. Canada 12.2.6.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.6.1. Germany 12.3.6.2. U.K. 12.3.6.3. France 12.3.6.4. Italy 12.3.6.5. Spain 12.3.6.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.6.1. Brazil 12.4.6.2. Argentina 12.4.6.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.6.1. China 12.5.6.2. India 12.5.6.3. Japan 12.5.6.4. Australia 12.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Product Benchmarking 13.3. Company Share Analysis 13.4. Key Developments and Strategies 14. Company Profiles 14.1. Johnson & Johnson* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. Jiovio Healthcare 14.3. Pfizer Inc 14.4. GlaxoSmithKline Inc. 14.5. Merck & Co., Inc. 14.6. RAND Corporation 14.7. SYNAPSE Product Development 14.8. Siemens 14.9. Reckitt Benckiser Group Plc 14.10. Sanofi LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Treatment 3.2. Snippet by Indication 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Rising collaboration among key players 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Challenges associated with maternal health 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Technological advancements 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Unmet Needs 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. Russia-Ukraine War Analysis 8. Artificial Intelligence Analysis 9. By Treatment 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Treatment 9.2. Hormones* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Nutritives 9.4. Analgesics 9.5. Anti-Infectives 9.6. Others 10. By Indication 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Indication 10.2. Miscarriage* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Premature Labor and Birth 10.4. Others 11. By Distribution Channel 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 11.2. Hospital Pharmacies* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Retail Pharmacies 11.4. Online Pharmacies 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.6.1. U.S. 12.2.6.2. Canada 12.2.6.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.6.1. Germany 12.3.6.2. U.K. 12.3.6.3. France 12.3.6.4. Italy 12.3.6.5. Spain 12.3.6.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.6.1. Brazil 12.4.6.2. Argentina 12.4.6.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.6.1. China 12.5.6.2. India 12.5.6.3. Japan 12.5.6.4. Australia 12.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Product Benchmarking 13.3. Company Share Analysis 13.4. Key Developments and Strategies 14. Company Profiles 14.1. Johnson & Johnson* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. Jiovio Healthcare 14.3. Pfizer Inc 14.4. GlaxoSmithKline Inc. 14.5. Merck & Co., Inc. 14.6. RAND Corporation 14.7. SYNAPSE Product Development 14.8. Siemens 14.9. Reckitt Benckiser Group Plc 14.10. Sanofi LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(医薬)の最新刊レポートDataM Intelligence社の医薬分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |