副甲状腺機能亢進症治療の世界市場 - 2023-2030Global Hyperparathyroidism Treatment Market - 2023-2030 概要 世界の副甲状腺機能亢進症治療市場は、2022年にXX億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にXX%の年平均成長率で成長し、2030年にはXX億米ドルに達すると予測されている。 副甲状腺機能亢進症は、個々の... もっと見る
サマリー概要世界の副甲状腺機能亢進症治療市場は、2022年にXX億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にXX%の年平均成長率で成長し、2030年にはXX億米ドルに達すると予測されている。 副甲状腺機能亢進症は、個々の副甲状腺が血流中に多量の副甲状腺ホルモンを産生することで発症する。これらの副甲状腺は、首の下の甲状腺の後ろにあり、米粒ほどの大きさである。副甲状腺機能亢進症には2つのタイプがあります。原発性副甲状腺機能亢進症では、1つ以上の副甲状腺の肥大が副甲状腺ホルモンの過剰分泌を引き起こします。そのため血液中のカルシウム濃度が高くなり、さまざまな健康障害を引き起こす可能性があります。原発性副甲状腺機能亢進症の治療は、手術が最も一般的です。 二次性副甲状腺機能亢進症は、最初に体内のカルシウム濃度が低くなる別の病気が原因で起こります。時間が経つにつれて、体がカルシウムレベルを標準範囲に保とうと闘うため、副甲状腺ホルモンのレベルが上昇します。これは腎臓病やある種の腸の手術や病気の後によく見られます。 副甲状腺機能障害の症状は軽度から重度まであり、骨粗鬆症から腎臓結石、過度の排尿、腹痛、脱力感、抑うつ、骨や関節の痛み、頻繁な病気の訴え、吐き気、嘔吐、食欲不振などがある。 さらに、世界の副甲状腺機能亢進症市場は、認知度の向上や診断、研究開発、医療技術の進歩など、さまざまな要因によって牽引されており、予測期間中に市場が成長する原動力となっています。 ダイナミクス 副甲状腺癌の有病率の上昇 副甲状腺癌の有病率の上昇は、予測期間中に市場を成長させる重要な主要因の1つである。副甲状腺に発生するほぼすべての腫瘍は良性である。良性の副甲状腺腫瘍であっても迅速な医療が必要であることに注意することが重要である。完全に、あるいは適切に取り除かなければ、再発する可能性があり、コントロールが非常に難しくなる。この種の腫瘍は、コントロールが困難な高カルシウム血症を引き起こしたり、死に至ることもあります。 例えば、米国臨床腫瘍学会(ASCO)によると、副甲状腺がんはかなりまれです。米国で毎年診断される症例は100例未満であろう。この病気は30歳以上の高齢者に最も多く診断されます。男性も女性も同じように罹患する。予後(回復の可能性)は女性の方がやや良好です。 老年人口の増加 副甲状腺機能亢進症は高齢者に多く、世界の人口が高齢化するにつれて、この疾患の発生率は増加し、治療の必要性が高まると予測されている。例えば、National Library of Medicine 2022に掲載された論文によると、老年人口における原発性副甲状腺機能亢進症(PHPT)の有病率は、年齢が進むにつれて増加する一般的な疾患である。有病率のピークは、女性では70~79歳(10万人当たり492人)、男性では80歳以上(10万人当たり264人)である。 技術的進歩の高まり 副甲状腺機能低下症の治療のために、いくつかの市場企業が新しい技術の進歩を打ち出している。手術は依然としてPHPTの決定的な治療法であり、スクリーニングの進歩、手術適応の進化、新しい画像診断法、術中法の改善により、状況は大きく変化している。経験豊富な副甲状腺外科医の手にかかれば、手術はすばらしい結果をもたらし続ける。また、新しい画像診断技術や手術補助具の進歩もあり、病気の治療が進歩し続けています。 製品リコール 製品のリコールや治療に伴ういくつかの副作用は、予測期間中の市場成長を妨げる抑制要因の一部であり、一般的な合併症には、乳房の痛みや圧痛、めまい、頭痛などが含まれる。例えば、2019年9月、武田薬品工業株式会社はNATPARAの米国リコールを発表した。このリコールは、NATPARAカートリッジのゴム製隔壁からゴム微粒子が上昇することに関連した潜在的な問題のためである。 また、在宅医療における遺伝子検査は、その利点にもかかわらず、患者の遺伝子情報のプライバシーや管理に対する懸念から、市場成長の妨げとなっている。これは、二次性副甲状腺機能亢進症の治療において特に重要であり、顧客は自分の遺伝物質や関連データの管理を放棄することになるからである。 セグメント分析 世界の副甲状腺機能亢進症治療市場は、タイプ、薬剤の種類、投与経路、流通チャネル、地域によって区分される。 タイプ別では二次性副甲状腺機能亢進症セグメントが副甲状腺機能亢進症シェアの約42.5%を占める 二次性副甲状腺機能亢進症は、タイプ別セグメントで42.5%を占め、予測期間中、優位を占めると予想される。二次性副甲状腺機能亢進症は、副甲状腺が肥大してPTHを過剰に放出し、PTHの血中濃度が高くなることで発症する。 例えば、Catalyst PacificとDaVita Venture Groupが共同設立した後発の未上場バイオ医薬品会社Pathalys Pharma, Inc.と臨床開発会社Launch Therapeuticsは、血液透析患者の二次性副甲状腺機能亢進症(SHPT)治療薬としてウパカルセットの第3相臨床試験を進めるための提携を発表した。Launch Tx社は、世界的な投資会社カーライルとそのライフサイエンス・フランチャイズであるアビングワースが運営するファンドの支援を受けている。 地域別普及率 北米が市場シェアの約38.4%を占める 北米は、進行中の臨床試験、甲状腺関連疾患の増加、新規製剤を生み出すための製薬企業による取り組みの増加により、予測期間を通じて市場シェア全体の約38.4%を占めると推定される。 例えば、Clinical trial.govによると、18F-Fluorocholine Positron Emission Tomography (PET) for Detecting Parathyroid Adenomas(副甲状腺腺腫を検出するための18F-Fluorocholine陽電子放射断層撮影(PET)と題された進行中の研究が報告されている。この研究は、原発性副甲状腺機能亢進症の手術患者における副甲状腺機能亢進の検出におけるPETの精度を調査することを目的としている。この試験は現在、カリフォルニア大学サンフランシスコ校で実施されており、現在140人の参加者が登録されている。 競争状況 市場の主なグローバルプレイヤーには、OPKO Health、ファイザー、アムジェン、アッヴィ、ドクター・レディーズ、サノフィ、テバ・ファーマシューティカルズ、メルクKGaA、オノ・ファーマシューティカルズ、ゼディトン・ファーマシューティカルズなどがいる。 COVID-19の影響分析 COVID-19は世界の副甲状腺機能亢進症治療薬市場に大きな影響を与えた。clinical trials.govによると、COVID-19感染で症状があり入院している患者を対象に、血清副甲状腺ホルモン、カルシウム、リン、アルカリホスファターゼの検査結果が評価された。 また、これらの患者における副甲状腺ホルモンと白血球、好中球/リンパ球比、C反応性蛋白、フィブリノゲン、プロカルシトニン、フェリチン、Dダイマーとの関係も評価した。研究者らは、COVID-19感染患者の副甲状腺ホルモン値を、COVID-19感染も副甲状腺疾患もない健常人の副甲状腺ホルモン値と比較した。 タイプ別 - 二次性副甲状腺機能亢進症 - 原発性副甲状腺機能亢進症 薬剤タイプ別 - カルシメティックス - ホルモン補充療法 - ビスフォスフォネート - その他 投与経路 - 経口 - 非経口 流通経路別 - 病院薬局 - オンライン薬局 - 小売薬局 地域別 - 北米 o 米国 o カナダ o メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ o イギリス o フランス o イタリア o スペイン o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ 主な進展 2023年5月、Amolyt Pharmaは第25回欧州内分泌学会(ECE)2023で口頭発表を行った。発表では、骨減少症や骨粗鬆症を発症している、または発症しやすい人が多い副甲状腺機能低下症の治療薬としてのエネボパラチドの潜在的な有用性が強調されている。 Ascendis Pharma A/Sは8月2022日、副甲状腺機能低下症の成人患者において副甲状腺ホルモンを24時間かけて生理的レベルに回復させることを目的とした治験用プロドラッグであるTrans Con PTHの新薬承認申請(NDA)を米国食品医薬品局(FDA)に提出したと発表した。Trans Con PTHは米国と欧州連合(EU)で希少疾病用医薬品に指定されている。 レポートを購入する理由 - 世界の副甲状腺機能亢進症治療薬市場を、タイプ、薬剤タイプ、投与経路、流通チャネル、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 副甲状腺機能亢進症治療薬市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界の副甲状腺機能亢進症治療市場レポートは、約61の表、58の図、186ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Drug Type 3.3. Snippet by Route of Administration 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Rise in The Prevalence of Parathyroid Cancers 4.1.1.2. Rise in The Geriatric Population 4.1.1.3. Rise in the Technological Advancements 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Product Recalls 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. A Rise in Collaboration Partnerships Between Private and Public Organizations 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Secondary Hyperparathyroidism* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Primary Hyperparathyroidism 8. By Drug Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Drug Type 8.2. Calcimimetics * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Hormone replacement therapy 8.4. Bisphosphonates 8.5. Others 9. By Route of Administration 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration 9.2. Oral* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Parentral 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Hospital Pharmacies* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Retail Pharmacies 10.4. Online Pharmacies 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. OPKO Health* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Pfizer 13.3. Amgen 13.4. Abbvie 13.5. Dr Reddy's 13.6. Sanofi 13.7. Teva Pharmaceuticals 13.8. Merck KGaA 13.9. ONO Pharmaceuticals 13.10. Xediton Pharmaceuticals LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Drug Type 3.3. Snippet by Route of Administration 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Rise in The Prevalence of Parathyroid Cancers 4.1.1.2. Rise in The Geriatric Population 4.1.1.3. Rise in the Technological Advancements 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Product Recalls 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. A Rise in Collaboration Partnerships Between Private and Public Organizations 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Secondary Hyperparathyroidism* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Primary Hyperparathyroidism 8. By Drug Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Drug Type 8.2. Calcimimetics * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Hormone replacement therapy 8.4. Bisphosphonates 8.5. Others 9. By Route of Administration 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration 9.2. Oral* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Parentral 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Hospital Pharmacies* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Retail Pharmacies 10.4. Online Pharmacies 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. OPKO Health* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Pfizer 13.3. Amgen 13.4. Abbvie 13.5. Dr Reddy's 13.6. Sanofi 13.7. Teva Pharmaceuticals 13.8. Merck KGaA 13.9. ONO Pharmaceuticals 13.10. Xediton Pharmaceuticals LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
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