副腎不全の世界市場 - 2023-2030Global Adrenal Insufficiency Market - 2023-2030 概要 世界の副腎不全市場は、2022年に3億6,770万米ドルに達し、2023~2030年の予測期間中に年平均成長率10.5%で成長し、2030年には8億190万米ドルに達すると予測されている。 副腎不全には、一次性、二次性、... もっと見る
サマリー概要世界の副腎不全市場は、2022年に3億6,770万米ドルに達し、2023~2030年の予測期間中に年平均成長率10.5%で成長し、2030年には8億190万米ドルに達すると予測されている。 副腎不全には、一次性、二次性、三次性の3種類がある。一次性副腎不全は、しばしばアジソン病と呼ばれ、体内で特定のホルモンが十分に生産されない場合に起こる珍しい疾患である。アジソン病では、副腎から分泌されるコルチゾールの量が非常に少なく、また別のホルモンであるアルドステロンの量が過剰に少なくなることがよくあります。さまざまな種類の副腎機能不全には、さまざまな理由があります。副腎不全の原因として最も予想されるのは、副腎皮質ステロイドを長期間服用した後に突然中止したことです。 副腎機能不全は、ストレスに反応し、他の基本的な生命プロセスをサポートする身体の能力に影響を与える可能性があります。治療により、副腎不全の人の大部分は、通常の活動的な生活を送ることができます。アジソン病は先進国ではまれで、100万人あたり約100~140人が罹患しています。しかし、二次性副腎不全は非常に典型的で、100万人あたり150~280人に影響を与えます。二次性副腎機能不全と三次性副腎機能不全は通常一緒に分類されるため、三次性副腎機能不全単独の統計はありません。 研究活動の増加や異なる治療法に対する規制機関からの認可は、予測期間中の世界の副腎不全市場の成長を後押しする主な要因の1つです。さらに、多様な団体からの啓発活動や支援効果の高まりも、予測期間における世界の副腎不全市場の成長に寄与しています。 ダイナミクス 研究活動と製品認可の増加 研究活動と製品認可の増加は、予測期間中の世界の副腎不全市場の成長を後押しすると予想されます。例えば、2022年1月、食品医薬品局(FDA)は、成人および青年における急性副腎不全の治療薬としてATRS-1902にファストトラック指定を与えた。この指定は、副腎クリーゼに対するATRS-1902の第I相臨床試験の良好な結果に基づいて与えられる。 さらに2022年2月、Diurnal社は、徐放性ヒドロコルチゾンの欧州第2相臨床試験において、最初の患者が投与されたことを報告した。アジソン病とも呼ばれる副腎不全(AI)の治療薬であるこの臨床試験は、欧州および英国全土で同社にとって大きな取引の可能性を象徴するものである。CHAMPAIN第2相試験は、副腎不全における徐放性ヒドロコルチゾンとプレナドレンの有効性、安全性、忍容性を評価するものである。 副腎不全の有病率の増加 副腎不全の有病率の増加も、予測期間における世界市場の成長に寄与すると予想される。例えば、明確な研究によると、救急外来を受診したブドウ糖血症性低ナトリウム血症患者の2.7~3.8%に副腎不全が発見されておらず、専門治療室に入院した患者では15%に増加します。さらに、NIHによれば、先進国では約1億4400万人がアジソン病に苦しんでいる。 さらに、2023年に発表された "Diagnosis and management of adrenal insufficiency "という論文によると、原発性副腎不全の割合は100万人あたり93~140人と評価されています。欧米では、自己免疫性副腎炎が原発性副腎不全患者の70%以上を占めています。二次性副腎不全は、一次性副腎不全と比較して典型的であり、100万人当たり150~280人の割合である。外因性グルココルチコイドの使用は、二次性副腎不全の最も典型的な原因であり、炎症性疾患や免疫介在性疾患のためにグルココルチコイドを投与している人が2.5%に達し、薬を突然中止するとステロイド欠乏症になりやすいことが指摘されています。 医薬品開発の厳しいプロセスと高コスト 医薬品開発と商業化のための長く厳しい手順と低い成功確率は、予測期間中の世界市場の成長を妨げると予想される。例えば、臨床調査の最も明白な目的は、食品医薬品局(FDA)の認可を得るために安全性と有効性を確立することである。FDAは、許容される臨床投資と公正な結果を構成するものに関して、設計者に勧告を行う。特に、十分な(安全性や有効性に関する追加データをより多く提供することを意味する)、より迅速な臨床試験を実施することにより、医薬品開発アプローチを強化することは、医薬品開発におけるイノベーションを促進することができる。 新薬の商業化に向けてFDAの承認を得ようとする製薬企業は、創薬・コンセプト、前臨床研究、臨床研究、FDA審査、FDA市販後安全性監視の5段階のプロセスを満たす必要があり、医薬品の開発・商業化を困難にしている。さらに、新薬開発のための多額の支出も、予測期間における世界市場の成長を妨げると予想される。例えば、新薬開発に予想される費用は、資金や市場承認に失敗した医薬品にかかる費用を含めて、10億ドル未満から20億ドル以上と評価されている。 認識不足 副腎不全の有病率が低いため、副腎不全という疾患に対する認知度が低く、予測期間中、世界の副腎不全市場の成長が鈍化すると予想されます。例えば、NIHによると、アジソン病はまれです。その割合は、人口10万人当たり年間0.6人です。この疾患の影響を受ける人の数は、人口10万人当たり4人から11人である。 さらに、副腎不全の初期段階では、症状が徐々に現れるため、副腎不全を解釈することが困難であるため、発見が困難であることも、副腎不全疾患に対する認識のギャップを広げています。医療専門家は、カルテや徴候を後検査することがあります。その後の対策は、コルチゾール値が低すぎるかどうかを自覚し、原因を突き止めるための血液検査です。 セグメント分析 世界の副腎不全市場は、タイプ、発生源、治療法、投与経路、流通チャネル、地域によって区分される。 先天性副腎不全タイプが市場を支配する見込み 先天性副腎過形成(CAH)とは、ステロイド生成に障害があり、最終的な結果であるコルチゾールおよび/またはアルドステロンの様々な欠乏と、代謝や電解質に対する生命を脅かすような有害な影響(アンドロゲンの山への転換とその男性化作用)を同時にもたらす、遺伝的に特定された病態を表すために使用される用語です。研究活動の増加は、予測期間中のセグメント成長を後押しすると予想される。 例えば、2023年2月、バイオテクノロジー企業HBMアルファ・セラピューティクスは、先天性副腎過形成(CAH)と多嚢胞性卵巣症候群(PCOS)の治療のための新規抗体療法を拡張するためのシードラウンドを確保し、現在IND-enablingフェーズにあるトップノミネートがある。さらに、clinical trials.govによると、現在、先天性副腎過形成の治療薬として、フェーズ4が1件、フェーズ1が1件、残りのフェーズ3が3件の計5件の介入研究が活発に行われている。 地理的浸透 北米における眼科疾患の症例数の増加 この地域における副腎不全の症例数の増加と市場開発の増加は、予測期間における北米市場の成長を後押しすると推定される。例えば、希少疾患団体によると、アジソン障害は男性と女性に等しく影響を与えている。米国ではおよそ10万人に1人がアジソン障害を患っている。一般的な有病率は、一般人口100万人あたり40〜60人と評価されている。 さらに、この地域の市場開発も地域市場の成長に寄与している。例えば、2021年6月、小児の副腎皮質機能不全の治療薬であるALKINDI SPRINKLEの米国販売元であるEton Pharmaceuticals, Inc.は、副腎クリーゼの回復療法として開発中のCrossject社のZENEOハイドロコルチゾン針なし自己注射器に対する米国およびカナダの所有権の取得を完了した。 COVID-19の影響分析 パンデミックは、希少疾患の診断、治療、研究活動に支障をきたすなど、世界の医療システムを混乱させ、副腎不全を含む希少疾患市場全体の成長にマイナスの影響を与えた。しかし、副腎不全はCOVID-19後の合併症の一つであると考えられており、診断と治療需要の増加をもたらし、市場成長にプラスの影響を与えた。 例えば、NIHによると、コロナウイルス疾患2019(COVID-19)は、内分泌系などの多くの臓器やシステムに影響を与える可能性があります。その症状は数ヶ月間とどまることがあり、特にCOVID-19後の障害をもたらす。COVID-19から回復して数ヵ月後に中枢性副腎不全(CAI)を発症した症例が少数報告されているが、その発症機序は完全には説明されていない。 タイプ別 - 原発性 - 二次性 - 三次性 発生源別 - 先天性 - 後天性 治療別 - グルココルチコイド - コルチコトロピン - その他 投与経路別 - 経口剤 - 注射剤 - その他 流通チャネル別 - 病院薬局 - 小売薬局 - オンライン薬局 地域別 - 北米 o 米国 o カナダ o メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ o イギリス o フランス o イタリア o スペイン o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ 主な展開 - 2022年4月、Diurnal GroupはEr-Kim社との販売提携を拡大し、ギリシャ、キプロス、マルタにおけるAlkindi(ヒドロコルチゾン顆粒・開封用カプセル)とEfmody(ヒドロコルチゾン徐放性ハードカプセル)の販売とマーケティングを保有する。 - 2021年6月、イートン・ファーマシューティカルズは、副腎クリーゼの回復療法として開発中のクロスジェクト社のZeneoハイドロコーチゾンニードルレス自動注射器の米国およびカナダでの販売権取得を完了した。 競争状況 市場の主なグローバルプレイヤーには、Acrotech Biopharma, Inc.、Bausch Health, Canada Inc.、AdvaCare Pharma、weefselpharma、Cipla Inc.、Pfizer Inc.、Wellona Pharma、Eugia US、Sandoz Inc.、Prevego Healthcare & Research Pvt Ltd.などがいる。 レポートを購入する理由 - タイプ、供給源、治療法、投与経路、流通チャネル、地域に基づく世界の副腎不全市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解するため。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 副腎不全市場レベルの多数のデータを全セグメントで収録したエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要製品で構成されたエクセルとして利用可能な製品マッピング。 世界の副腎不全市場レポートは、約61表、58図、186ページを提供します。 2023年のターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Source 3.3. Snippet by Treatment 3.4. Snippet by Route of Administration 3.5. Snippet by Distribution Channel 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Research Activities and Product Authorizations 4.1.1.2. Growing Prevalence of Adrenal Insufficiency Cases 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Stringent Process and High Cost of Drug Development 4.1.2.2. Lack of Awareness 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Patent Analysis 5.6. Distribution Channel Trend 5.7. SWOT Analysis 5.8. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Primary* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.2.3. Secondary 7.2.4. Tertiary 8. By Source 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Source 8.2. Congenital* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.2.3. Acquired 9. By Treatment 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Treatment 9.2. Glucocorticoid* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Corticotropin 9.4. Others 10. By Route of Administration 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration 10.2. Ophthalmology Oral* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Injectables 10.4. Others 11. By Distribution Channel 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 11.2. Hospital Pharmacies* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Retail Pharmacies 11.4. Online Pharmacies 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.8.1. U.S. 12.2.8.2. Canada 12.2.8.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. UK 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Spain 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. Acrotech Biopharma, Inc.* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. Bausch Health, Canada Inc. 14.3. AdvaCare Pharma 14.4. weefselpharma 14.5. Cipla Inc. 14.6. Pfizer Inc 14.7. Wellona Pharma 14.8. Eugia US 14.9. Sandoz Inc. 14.10. Prevego Healthcare & Research Pvt Ltd. LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Source 3.3. Snippet by Treatment 3.4. Snippet by Route of Administration 3.5. Snippet by Distribution Channel 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Research Activities and Product Authorizations 4.1.1.2. Growing Prevalence of Adrenal Insufficiency Cases 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Stringent Process and High Cost of Drug Development 4.1.2.2. Lack of Awareness 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Patent Analysis 5.6. Distribution Channel Trend 5.7. SWOT Analysis 5.8. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Primary* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.2.3. Secondary 7.2.4. Tertiary 8. By Source 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Source 8.2. Congenital* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.2.3. Acquired 9. By Treatment 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Treatment 9.2. Glucocorticoid* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Corticotropin 9.4. Others 10. By Route of Administration 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration 10.2. Ophthalmology Oral* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Injectables 10.4. Others 11. By Distribution Channel 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 11.2. Hospital Pharmacies* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Retail Pharmacies 11.4. Online Pharmacies 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.8.1. U.S. 12.2.8.2. Canada 12.2.8.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. UK 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Spain 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. Acrotech Biopharma, Inc.* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. Bausch Health, Canada Inc. 14.3. AdvaCare Pharma 14.4. weefselpharma 14.5. Cipla Inc. 14.6. Pfizer Inc 14.7. Wellona Pharma 14.8. Eugia US 14.9. Sandoz Inc. 14.10. Prevego Healthcare & Research Pvt Ltd. LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
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