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喫煙用品と喫煙代替品の世界市場 - 2023-2030


Global Smoking Products And Smoking Alternatives Market - 2023-2030

市場概要 世界の喫煙用品・代替喫煙市場は、2022年に9,802億米ドルに達し、2030年には1兆6,596億米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年の年平均成長率は6.9%である。 ユニークで魅力的な体験を求める... もっと見る

 

 

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2023年8月22日 US$4,350
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サマリー

市場概要
世界の喫煙用品・代替喫煙市場は、2022年に9,802億米ドルに達し、2030年には1兆6,596億米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年の年平均成長率は6.9%である。
ユニークで魅力的な体験を求める消費者は、多種多様なフレーバーやカスタマイズの選択肢があることから代替喫煙に惹かれており、これが代替喫煙製品の市場シェアを牽引している。顧客は、健康意識の高まりと従来の喫煙がもたらす有害な結果に対する懸念から、危険性が低いと思われる代替喫煙を探している。
男性セグメントは市場の3分の2以上のシェアを占めており、ユニークで興味深い喫煙体験を求める男性消費者は、メンソールやその他のフルーツフレーバーなど、フレーバー付きの代替喫煙製品の開発に引き寄せられている。男性は、提供されるさまざまなフレーバーに惹かれて、喫煙代替品を調べたり試したりするのかもしれない。喫煙は、いくつかの地域では今でも男性の文化や社会にとって非常に重要な部分である。
市場ダイナミクス
世界的に拡大する喫煙文化
喫煙用品と代替品の世界市場は、世界中で拡大する喫煙文化によって大きな影響を受けている。喫煙文化は消費者の選択、市場動向、喫煙グッズや代替品の全体的な需要に影響を与え、さまざまな地域を支配している。喫煙文化が新たな地域や人口に拡大するにつれ、喫煙者やVAPE愛好者の数は世界中で増加している。
このような消費者層の拡大により、さまざまな喫煙グッズや代替品への需要が高まっている。さまざまな国でさまざまな喫煙習慣があるため、さまざまな喫煙用品や代替品が求められている。様々な地域が特定のブランドのタバコ、葉巻、電子タバコ用デバイスを好む可能性があるため、市場には幅広い製品レンジが存在する。
企業はまた、増大する製品需要を克服するために、喫煙および代替喫煙製品に投資している。例えば、2023年2月16日、Wildブランドは、味の層を持ち、フルフレーバーとグリーンメンソールでも利用可能な新しいSTEPタバコを発売する。
新しい代替タバコの導入
新しい代替タバコの導入は、世界の喫煙用品および喫煙代替品市場の成長を支える主要な原動力となっている。消費者が従来のたばこに代わるものを求める中、嗜好の変化や健康上の懸念に対応する革新的な製品が登場した。新しい代替タバコ市場の拡大は、一般的な健康に影響を与える。
新しい代替タバコは禁煙の補助として頻繁に宣伝されている。禁煙が困難な喫煙者は、代替たばこを足がかりに、徐々に喫煙量を減らしたり、完全に禁煙したりすることができる。技術の進歩は、斬新な代替タバコの創造に拍車をかけている。全体的なユーザー体験を向上させるため、例えば電子タバコやベイプデバイスは、バッテリー寿命、温度調節、安全機能を改善するよう進化してきた。
喫煙とタバコ製品の使用は、女性にとって早期の死亡と病気の深刻なリスクをもたらす。
口、のど、喉頭(声帯)、食道、膵臓、腎臓、膀胱、子宮頸部のがんにかかる確率も、喫煙する女性の方が高い。米国肺協会は、喫煙やタバコ製品の使用は女性の早期死亡や病気のリスクを高めると報告している。米国では、女性の喫煙関連死は年間202,000人に上ると考えられている。
米国では、2016年に女性の13.5%、男性の17.5%が喫煙していた2。喫煙率の男女差が縮小しているため、喫煙に関連する病気や死亡の負担は、男性よりも女性の方がかなり大きくなっている。一部の人種・民族では、女性の喫煙率が他の人種・民族よりも高い。例えば、2016年のアメリカ・インディアンおよびアラスカ先住民の女性の喫煙率は34.8%であったのに対し、非ヒスパニック系白人女性は15.5%、ヒスパニック系女性は7.0%、アジア系アメリカ人女性は5.6%であった。
アメリカ肺協会によると、2016年、バイセクシュアルまたはレズビアンであると自認する女性の喫煙率は17.9%であったのに対し、ストレートであると自認する女性の喫煙率は13.5%であった2。ターゲットマーケティング、社会的スティグマ、性的指向や性自認に基づく差別が、このようなばらつきの原因の一部であると考えられる。
COVID-19の影響分析
パンデミックとそれに関連した封鎖の結果、消費者の行動は変化し、恐怖とストレスも増大した。人々が対処法としてタバコやその代替品を使用した結果、売上が増加したこともあった。スタッフCOVID-19の発生により、タバコ製品および代替製品の一部の生産施設は一時的に閉鎖または生産能力の制限を余儀なくされた。
生産能力は中断され、供給不足に拍車をかけた。パンデミックが消費者の購買力に経済的影響を与えた結果、消費者の消費パターンが変化した。高価な喫煙ブランドから安価な代替品に切り替えた人もいただろう。
セグメント分析
世界の喫煙用品および喫煙代替品市場は、タイプ、性別、フレーバー、流通チャネル、地域によって区分される。
産業界における安定した電力供給への需要の高まり
専門店セグメントは世界の喫煙用品および喫煙代替品市場で23.1%以上のシェアを占めている。専門店には、喫煙代替品や製品に詳しい有資格者が頻繁に出入りしている。顧客は彼らから知識豊富な相談や指示を受けることができ、嗜好や要件に基づいた意思決定を支援することができる。
さらに、専門店の中には、大型小売店ではあまり見かけないような、ユニークな、あるいは入手困難な喫煙用代替品を提供するところもある。この排他性は、独特でハイエンドな製品を探している愛好家や愛好家を引き付けるかもしれない。専門店は、VAPE文化の拡大に伴って拡大した。VAPEが普及するにつれ、VAPE専門店はVAPE用品の需要を満たすために誕生した。
地理的分析
北米で高まる電子タバコの需要 各国での利用が拡大
北米は、喫煙代替品の技術的進歩を推進する多くの企業の本拠地であり、市場の34.1%以上のシェアに貢献している。ベイプデバイス、eリキッド、熱を加えない製品の革新はユーザー体験を向上させ、新たな消費者を惹きつけている。電子タバコの使用率が過去10年間で増加した一方で、通常のタバコの人気は同時期に、特に若者の間で激減した。
例えば、FDAと疾病対策予防センター(CDC)は、2022年11月のMorbidity and Mortality Weekly Reportに「2022年、米国の中高生におけるタバコ製品の使用」と題して、2022年全国学生タバコ調査(NYTS)による学生のタバコ使用に関する政府データを発表した。
調査によると、2022年に308万人の中高生(高校生の16.5%、中学生の4.5%)が過去30日間にタバコ製品を使用したことがある。さらに、ノースカロライナ州の司法長官により、4,000万米ドルの和解金が公表された。この訴訟には、電子タバコのメーカーであるジュール社も含まれており、同社は若者の間で「VAPE蔓延」に貢献していると主張している。
競争状況
世界の主要プレーヤーには、フィリップ・モリス・インターナショナル、ブリティッシュ・アメリカン・タバコ(BAT)、日本たばこ産業(JTI)、インペリアル・ブランズ、アルトリア・グループ、レイノルズ・アメリカン・インク(RAI)、スウェディッシュ・マッチAB、ゴッドフリー・フィリップス・インディア・リミテッド、イースタン・カンパニーS.A.E.、アル・ファカーなどが含まれる。
レポートを購入する理由
- タイプ、性別、フレーバー、流通チャネル、地域に基づく世界の喫煙製品および喫煙代替品市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解するため。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 喫煙製品および喫煙代替品市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータポイントを収録したエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界の喫煙製品および喫煙代替品市場レポートは、約70の表、66の図、181ページを提供します。
2023年ターゲットオーディエンス
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Gender
3.3. Snippet by Flavor
3.4. Snippet by Distribution Channel
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Industry Analysis Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Expanding Smoking Culture Across the Globe
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Smoking and Use of Tobacco Products Pose a Serious Risk of Early Death and Disease for Women
4.1.2.2. Increasing Production Costs for Smoking Products and Alternatives
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. Introduction of New Cigarette Alternatives
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Smoking Products*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.2.2.1. Cigarettes
7.2.2.2. Cigars and Cigarillos
7.2.2.3. Shisha Tobacco
7.2.2.4. Pipe Tobacco
7.2.2.5. Rolling Tobacco
7.2.2.6. Others
7.3. Smoking Alternatives*
7.3.1. E-Cigarette and Vape
7.3.2. Nicotine Replacement Therapy (NRT) Products
7.3.3. Herbal Products
7.3.4. Others
8. By Gender
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Gender
8.2. Male*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Female
8.4. Others
9. By Flavor
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Flavor
9.2. Flavored*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Non-Flavored
10. By Distribution Channel
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
10.2. Convenience Stores*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Supermarkets/Hypermarkets
10.4. Online Retailers
10.5. Specialty Stores
10.6. Others
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Russia
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
11.4.6. Market Siz Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Afric
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Philip Morris International*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. British American Tobacco (BAT)
13.3. Japan Tobacco International (JTI)
13.4. Imperial Brands
13.5. Altria Group
13.6. Reynolds American Inc. (RAI)
13.7. Swedish Match AB
13.8. Godfrey Phillips India Ltd.
13.9. Eastern Company S. A. E.
13.10. Al Fakher
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
Global Smoking Products and Smoking Alternatives Market reached US$ 980.2 billion in 2022 and is expected to reach US$ 1,659.6 billion by 2030, growing with a CAGR of 6.9% during the forecast period 2023-2030.
Consumers looking for unique and engaging experiences have been drawn to smoking alternatives due to the broad variety of flavors and customization choices available which is driving the market share for alternative smoking products. Customers are looking for smoking alternatives they believe to be less dangerous due to rising health awareness and worries about the damaging consequences of traditional smoking.
The male segment holds more than 2/3rd share in the market and male consumers looking for unique and interesting smoking experiences have been drawn to the development of flavored smoking alternatives, such as menthol and other fruit flavors. Men may be drawn to research and try out smoking alternatives due to the variety of flavors provided. Smoking is still a very important part of male culture and society in several places.
Market Dynamics
Expanding Smoking Culture Across the Globe
The global market for smoking products and alternatives has been significantly impacted by the growing smoking culture across the world. Smoking culture affects consumer choices, market trends, and the overall demand for smoking goods and alternatives as it dominates different regions. The number of smokers and vaping lovers worldwide is increasing as the culture of smoking extends to new areas and populations.
The demand for various smoking products and alternatives is being fueled by this growing consumer base. A variety of smoking products and alternatives are in demand due to the various smoking traditions present in various nations. A broad product range is present in the market as a result of various areas' potential preferences for particular brands of cigarettes, cigars, or devices for e-cigarettes.
Companies are also investing in smoking and alternative smoking products to overcome the growing product demand. For instance, On 16 Feb 2023, Wild brand launches new STEP cigarettes which have layers of flavor and are also available in full flavor and green menthol
Introduction of New Cigarette Alternatives
The introduction of new cigarette alternatives has been a major driving force behind the growth of the global smoking products and smoking alternatives market. As consumers seek alternatives to traditional cigarettes, innovative products have emerged to cater to changing preferences and health concerns. The expanding market for new cigarette alternatives has an impact on general health.
New cigarette alternatives are frequently promoted as assistance in quitting smoking. Smokers who find it difficult to stop smoking may use these alternatives as a stepping stone to progressively reduce or eliminate smoking entirely. Technological advancements have fueled the creation of novel cigarette substitutes. In order to improve the user experience overall, e-cigarettes and vaping devices, for instance, have evolved to offer improved battery life, temperature control, and safety features.
Smoking and Use of Tobacco Products Pose a Serious Risk of Early Death and Disease for Women
The chance of getting cancers of the mouth, throat, larynx (voice box), esophagus, pancreas, kidney, bladder, and uterine cervix is also higher in women who smoke. The American Lung Association reports that smoking and using tobacco products increase the risk of early mortality and illness in women. In the US, smoking-related deaths among women are thought to total 202,000 annually.
In U.S., 13.5% of women and 17.5% of men smoked in 2016.2 Women now bear a considerably greater part of the burden of smoking-related disease and mortality than males did in the past due to the narrowing gender gap in smoking rates. Some racial/ethnic groupings have greater rates of female smoking than others. For instance, the smoking prevalence among American Indian and Alaska Native women in 2016 was 34.8%, compared to 15.5% for non-Hispanic white women, 7.0% for Hispanic women, and 5.6% for Asian American women.
According to the American Lung Association, In 2016, 17.9% of women who identified as bisexual or lesbian smoked, compared to 13.5% of women who identified as straight.2 Targeted marketing, societal stigma, and discrimination based on sexual orientation and gender identity are possibly some of the causes of this variation.
COVID-19 Impact Analysis
Consumer behavior changed as a result of the pandemic and related lockdowns, which also resulted in more fear and stress. There have been times when sales have increased as a result of people using tobacco and its substitutes as coping techniques. Due to staff COVID-19 outbreaks, certain production facilities for tobacco products and alternative products had to temporarily close or limit capacity.
Production capacity was disrupted, which added to a lack of supplies. Consumer spending patterns changed as a result of the pandemic's economic effects on consumers' purchasing power. Some people may have switched from expensive smoking brands to less expensive substitutes.
Segment Analysis
The global smoking products and smoking alternatives market is segmented based on type, gender, flavor, distribution channel, and region.
Rising Demand for a Steady Power Supply in the Industrial Industry
The specialty stores segment holds more than 23.1% share of the global smoking products and smoking alternatives market. Specialty stores frequently include qualified people that are familiar with smoking alternatives and products. Customers may get knowledgeable counsel and direction from them, which can assist them make decisions based on their tastes and requirements.
Additionally, some specialist businesses may provide unique or difficult-to-find smoking alternatives that are not frequently seen in big-box retailers. This exclusivity might draw enthusiasts and connoisseurs looking for distinctive and high-end products. Specialty stores have expanded as a result of the expansion of the vaping culture. As vaping became more popular, specialized vape stores sprung up to meet the demand for vaping materials.
Geographical Analysis
North America Growing Demand Use of E-Cigarettes in the Countries
North America is home to many companies driving technological advancements in smoking alternatives which have made it contribute more than 34.1% share of the market. Innovations in vaping devices, e-liquids, and heat-not-burn products have improved the user experience and attracted new consumers. While the usage of e-cigarettes has increased over the past ten years, regular cigarettes' popularity has drastically decreased over the same time, especially among youngsters.
For Instance, The FDA and the Centres for Disease Control and Prevention (CDC) published government data on student tobacco use from the 2022 National Student Tobacco Survey (NYTS) in the Morbidity and Mortality Weekly Report in November 2022 under the title "In 2022, Tobacco Product Use Among Middle and High School Students in U.S.
According to research, 3.08 million middle and high school pupils, including 16.5% of those in high school and 4.5% of those in middle school, had used a tobacco product during the previous 30 days in 2022. Additionally, theUS$40 million settlement was made public by the attorney general of North Carolina. The case included Juul, a manufacturer of electronic cigarettes, and its claimed contribution to the "vaping epidemic" among young people.
Competitive Landscape
The major global players include Philip Morris International, British American Tobacco (BAT), Japan Tobacco International (JTI), Imperial Brands, Altria Group, Reynolds American Inc. (RAI), Swedish Match AB, Godfrey Phillips India Ltd., Eastern Company S. A. E. and Al Fakher.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global smoking products and smoking alternatives market segmentation based on type, gender, flavor, distribution channel and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• excel data sheet with numerous data points of smoking products and smoking alternatives market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global smoking products and smoking alternatives market report would provide approximately 70 tables, 66 figures and 181 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Gender
3.3. Snippet by Flavor
3.4. Snippet by Distribution Channel
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Industry Analysis Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Expanding Smoking Culture Across the Globe
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Smoking and Use of Tobacco Products Pose a Serious Risk of Early Death and Disease for Women
4.1.2.2. Increasing Production Costs for Smoking Products and Alternatives
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. Introduction of New Cigarette Alternatives
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Smoking Products*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.2.2.1. Cigarettes
7.2.2.2. Cigars and Cigarillos
7.2.2.3. Shisha Tobacco
7.2.2.4. Pipe Tobacco
7.2.2.5. Rolling Tobacco
7.2.2.6. Others
7.3. Smoking Alternatives*
7.3.1. E-Cigarette and Vape
7.3.2. Nicotine Replacement Therapy (NRT) Products
7.3.3. Herbal Products
7.3.4. Others
8. By Gender
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Gender
8.2. Male*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Female
8.4. Others
9. By Flavor
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Flavor
9.2. Flavored*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Non-Flavored
10. By Distribution Channel
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
10.2. Convenience Stores*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Supermarkets/Hypermarkets
10.4. Online Retailers
10.5. Specialty Stores
10.6. Others
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Russia
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
11.4.6. Market Siz Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Afric
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Philip Morris International*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. British American Tobacco (BAT)
13.3. Japan Tobacco International (JTI)
13.4. Imperial Brands
13.5. Altria Group
13.6. Reynolds American Inc. (RAI)
13.7. Swedish Match AB
13.8. Godfrey Phillips India Ltd.
13.9. Eastern Company S. A. E.
13.10. Al Fakher
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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