栄養補助食品の世界市場 - 2023-2030Global Nutritional Supplements Market - 2023-2030 市場概要 世界の栄養サプリメント市場は、2022年に3,655億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間に年平均成長率6.2%で成長し、2030年には5,954億米ドルに達すると予測されている。天然素材や植物由来のサプ... もっと見る
サマリー市場概要世界の栄養サプリメント市場は、2022年に3,655億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間に年平均成長率6.2%で成長し、2030年には5,954億米ドルに達すると予測されている。天然素材や植物由来のサプリメントに対する需要の高まりは、栄養サプリメント市場における重要なトレンドのひとつである。顧客は、健康的で環境に優しい成分を含む製品を求めている。例えば、藻類などに由来するビーガンのオメガ3サプリメントが受け入れられつつある。 栄養補助食品市場は、健康意識の高まりと健康への積極的なアプローチにより、大幅な成長を遂げている。消費者は、ビタミン、ミネラル、ハーブ・サプリメント、特殊製品を求めて、健康目標をサポートし、潜在的な栄養素の不足を補おうとしている。健康全般と生活の質における栄養の重要性が高まっていることを反映し、予防医療と個人に合わせた食生活のソリューションに対する需要が高まっていることが、市場の拡大に拍車をかけている。 栄養補助食品に含まれるルテインと亜鉛は、健康に役立つ。ベータカロチンとビタミンC、E、亜鉛などのビタミンサプリメントやミネラルサプリメントを組み合わせることで、黄斑変性症による視力低下のリスクが27%減少する。特に食事によるルテインの摂取は、黄斑変性症のリスクを低下させる。毎日10mgのルテインを12ヵ月間摂取すると、黄斑変性症の症状が改善する可能性がある。 市場動向 栄養補助食品市場のトレンドは、健康志向の消費者層の増加が牽引している 健康志向の消費者層の増加は、栄養補助食品市場の主要な促進要因である。予防医療と全体的な健康に対する意識の高まりに伴い、消費者はライフスタイルを補完する食事療法を積極的に求めるようになっている。人々がより健康的な生活習慣を取り入れる限り、ビタミンやミネラル製品などの栄養補助食品の需要は急増する。 この傾向は、高齢化人口の増加と活力と長寿を維持したいという願望によってさらに拍車がかかっている。さらに、栄養補助食品市場は、個人向けサプリメントや症状別サプリメントの利用可能性の拡大によっても牽引されている。企業は個々のニーズに応えるべく技術革新を進め、さまざまな健康上の懸念に対して的を絞ったソリューションを提供しており、消費者の強い共感を呼んでいる。 栄養補助食品市場はEコマースとデジタルマーケティングの進歩で繁栄する Eコマース業界とデジタルマーケティング戦略は、栄養補助食品業界を大きく発展させた。インターネットショッピングの台頭と製品比較の容易さにより、消費者は自宅にいながらオンラインでサプリメントを入手できる利便性を受け入れている。Eコマースは、地理的な制約を取り払い、新たな市場への参入を可能にする。 さらに、インフルエンサー・マーケティング、ソーシャルメディア・プロモーション、有用なコンテンツといったデジタル・マーケティング戦略は、顧客を惹きつけ、ブランド・ロイヤルティを育むために不可欠である。栄養補助食品市場は、オンライン環境が変化し続ける中、テクノロジーとマーケティングの相乗効果から恩恵を受け、スムーズな購買体験を提供し、市場成長を促進している。 競争圧力と規制上のハードルが世界の栄養補助食品市場に影響を与える 世界の栄養補助食品市場の主な阻害要因は、競争の飽和と規制上の課題である。栄養補助食品市場のシェアは多数のプレーヤーに高度に分散しており、激しい競争をもたらしているため、個々の企業の成長見通しが制限される可能性がある。さらに、市場は厳しい規制の監視と地域によって異なる基準に直面しており、メーカーにとってコンプライアンスと一貫した品質を確保するためのハードルとなっている。 さらに、栄養補助食品の市場規模は景気変動や消費者の支出パターンの影響を受けやすく、不確実な時期には高級製品に対する需要に影響を与える。市場関係者はまた、利益率に影響を与える原材料コストの上昇にも遭遇する。こうした課題に対処するには、戦略的なイノベーション、規制の遵守、サプリメントの利点を効果的に伝えることが必要であり、このダイナミックで進化する業界の成長を維持する必要がある。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給の変化)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 セグメント分析 世界の栄養補助食品市場は、製品タイプ、形態、年齢層、流通チャネル、地域別に区分される。 フィットネス熱の高まりが栄養市場におけるスポーツサプリメントの需要を押し上げる 世界の栄養補助食品市場は、タイプ別に栄養補助食品、スポーツ補助食品、美容補助食品、その他に区分されている。 スポーツサプリメントは、アスリートやフィットネス愛好家のために設計された製品である。プロテインサプリメント、アミノ酸、クレアチン、マルチビタミンなどが含まれる。これらのサプリメントには、筋肉の成長やトレーニング中のパフォーマンスを助けるビタミンやミネラルが含まれている。栄養補助食品市場において、スポーツ・サプリメントの市場シェアは約20%である。 この分野は、より多くの人々が健康で活動的な状態を維持することに重点を置くようになり、人気が高まっている。スポーツサプリメントの需要が伸びているのは、フィットネスに関心の高い人々が、トレーニングをサポートし、回復を早める方法を探しているからである。その結果、スポーツ用栄養補助食品市場全体の規模は着実に拡大している。 地理的分析 健康志向がアジア太平洋地域の栄養補助食品市場の成長を促進 地域別では、栄養補助食品市場は北米、南米、欧州、アジア太平洋、中東、アフリカに区分される。 現在、アジア太平洋地域は世界の栄養補助食品市場で35%の市場シェアを占めている。ハーブサプリメント、スポーツサプリメント、タンパク質栄養補助食品、オメガ3栄養補助食品、マルチビタミン栄養補助食品、抗酸化栄養補助食品の需要は、消費者が食生活の体力を向上させることを求めていることから増加している。 都市化、可処分所得の加速化、食行動と現在のライフスタイルの変化により、アジア太平洋地域の栄養補助食品企業は大幅に拡大している。栄養補助食品市場のシェアは、大規模で多様な消費者ベースのために大幅に増加している。電子商取引やデジタルマーケティングの発展により、多種多様なアイテムが簡単に手に入るようになり、市場への浸透が進み、同分野の成長に拍車をかけている。 競争状況 同市場の主な世界的プレーヤーには、アボットニュートリション、アムウェイ、ネスレ、グランビア・ピーエルシー、ハーバライフ・インターナショナル・オブ・アメリカ、アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド、ペプシコ、ネイチャーズ・バウンティ社、デュポン、アメリカン・ヘルス社などが含まれる。 レポートを購入する理由 - 製品タイプ、形態、年齢層、流通チャネル、地域に基づく世界の栄養補助食品市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することにより、市場における商機を特定する。 - すべてのセグメントを含む栄養補助食品市場レベルの数多くのデータポイントを記載したエクセルデータシート。 - このPDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な市場調査の後、冷静にまとめられた市場分析で構成されています。 - 製品マッピングは、すべての主要な市場プレーヤーの主要製品で構成されるエクセルとして利用可能です。 世界の栄養補助食品市場レポートは、約69の表、71の図、190ページを提供します。 2023年のターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet, by Product Type 3.2. Market Snippet, by Form 3.3. Market Snippet, by Age Group 3.4. Market Snippet, by Distribution Channel 3.5. Market Snippet, by Region 4. Market Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Nutritional Supplements Market Trend is Driven by Growing Health-Conscious Consumer Base 4.1.1.2. Nutritional Supplements Market Thrives on E-Commerce and Digital Marketing Advancements 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Competitive Pressure and Regulatory Hurdles Impact the Global Nutritional Supplements Market 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturer’s Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Dietary Supplements* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Sports Supplements 7.4. Beauty Supplements 7.5. Others 8. By Form 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 8.2. Capsule* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Powder 8.4. Tablet 8.5. Liquid 8.6. Others 9. By Age Group 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Age Group 9.2. Kids* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Adults 9.4. Geriatric 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Supermarkets/Hypermarkets* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Pharmacy and Drug Stores 10.4. Specialty Stores 10.5. Online Stores 10.6. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Abbott Nutrition 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Amway 13.3. Nestle 13.4. Glanbia Plc 13.5. Herbalife International of America 13.6. Archer Daniels Midland 13.7. PepsiCo 13.8. Nature’s Bounty Co. 13.9. DuPont 13.10. American Health, Inc. LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet, by Product Type 3.2. Market Snippet, by Form 3.3. Market Snippet, by Age Group 3.4. Market Snippet, by Distribution Channel 3.5. Market Snippet, by Region 4. Market Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Nutritional Supplements Market Trend is Driven by Growing Health-Conscious Consumer Base 4.1.1.2. Nutritional Supplements Market Thrives on E-Commerce and Digital Marketing Advancements 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Competitive Pressure and Regulatory Hurdles Impact the Global Nutritional Supplements Market 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturer’s Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Dietary Supplements* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Sports Supplements 7.4. Beauty Supplements 7.5. Others 8. By Form 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 8.2. Capsule* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Powder 8.4. Tablet 8.5. Liquid 8.6. Others 9. By Age Group 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Age Group 9.2. Kids* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Adults 9.4. Geriatric 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Supermarkets/Hypermarkets* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Pharmacy and Drug Stores 10.4. Specialty Stores 10.5. Online Stores 10.6. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Abbott Nutrition 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Amway 13.3. Nestle 13.4. Glanbia Plc 13.5. Herbalife International of America 13.6. Archer Daniels Midland 13.7. PepsiCo 13.8. Nature’s Bounty Co. 13.9. DuPont 13.10. American Health, Inc. LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の食品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |