デジタル決済の世界市場 - 2023-2030Global Digital Payment Market - 2023-2030 市場概要 世界のデジタル決済市場は、2022年に862億米ドルに達し、2030年には2749億米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年のCAGRは15.6%で成長する見込みである。 デジタル決済手段は、従来の決済手段... もっと見る
サマリー市場概要世界のデジタル決済市場は、2022年に862億米ドルに達し、2030年には2749億米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年のCAGRは15.6%で成長する見込みである。 デジタル決済手段は、従来の決済手段と比較すると、多種多様な決済手段を提供し、使い勝手が良い。消費者は、現金やカードを必要とせず、いつでもどこでも取引ができる。そのため、現金を持ち歩いたり、行列に並んだり、カード情報を手作業で入力したりする手間が省け、これが主要な市場促進要因となっている。 アジア太平洋地域は、中国やインドを含む世界で最も成長している電子商取引市場である。この地域の消費者は、便利で安全なオンライン購入方法を求めており、デジタル決済ソリューションの需要が高まっている。インド、日本、中国、韓国といった国々は、この地域の66.4%以上を占める主要な収益貢献国である。 同地域の企業も技術強化に投資している。例えば、2023年5月3日、世界的なデジタル決済企業であるFISのWorldpayは、インドの加盟店のグローバル展開を支援するため、インドにおけるクロスボーダー決済ソリューションの強化を計画している。 FISのアジア太平洋事業のWorldpayのコマーシャル担当バイスプレジデントであるイボンヌ・セト氏は、商品やサービスを国際的に販売する国内の加盟店との協力に関心を示している。Worldpayは、複数の地域でのプレゼンスを活用し、これらのビジネスが課題を克服し、グローバル市場でリーチを拡大するのを支援することを目指しています。 市場ダイナミクス デジタル決済推進に向けた世界的な取り組み 中国政府は、DCEPまたはデジタル元として知られる中央銀行デジタル通貨の開発において重要なステップを踏んでいる。例えば、2021年3月5日、政府は安全で便利なデジタル決済システムを提供することで、決済環境に革命を起こすことを目的としたイニシアチブを開始した。金融包摂を強化するため、デジタル元は十分なサービスを受けていない人々に金融サービスへのアクセスを提供し、経済参加を促進することを目指している。 さらに、フィリピンはBetter Than Cash Allianceの創設メンバーとして、デジタル経済の成長を加速させ、インクルーシブなデジタル決済の推進に向けて積極的に取り組んでいる。例えば、2023年7月17日、フィリピン政府とBangko Sentral ng Pilipinas (BSP)は、この旅において卓越したリーダーシップを発揮し、フィリピンの決済のデジタル化に向けた旅は、デジタル取引の普及を目の当たりにしました。 電子商取引プラットフォームがデジタル決済の成長を後押し モバイル決済ソリューションにより、顧客はモバイル機器から直接買い物をすることができる。また、インターネット接続の普及もデジタル決済の成長を後押ししている。フォーンペイ、グーグルペイ、ペイティーエムなど様々なデジタルウォレットがあり、ユーザーはお金を貯めたり、キャッシュバックキャンペーンを受けたりすることができる。これらのウォレットは、支払い情報を保存し、さまざまなオンライン・プラットフォームで取引を可能にする便利な方法を提供している。 SnapdealはNational Payments Corporation of India (NPCI)と提携し、注文の配送時にQRベースのデジタル決済を導入している。例えば、2020年12月18日、Snapdealは、事前支払いよりも配達時に支払いを希望する顧客のために、この取り組みを行った。配達員は注文金額に応じてUPIと連動したQRコードを生成し、顧客は携帯電話のUPI連動決済アプリを使ってスキャンすることができる。SnapdealとNPCIのこのコラボレーションは、共通のユーザーをターゲットとし、手間のかからないデジタル決済を促進するために、両社の強みを合わせるものである。 ユーザーのアクセシビリティと電力供給不足 デジタル決済を利用するには、スマートフォンやパソコンなどのデジタル機器や、必要なソフトウェア・アプリケーション、決済プラットフォームにアクセスし、使いこなす必要がある。このことは、必要な技術リテラシーやこれらの機器へのアクセスがない個人にとっては障壁となり得る。 デジタル決済システムが効果的に機能するには、安定した電力供給に依存する。電力インフラが不安定な地域や停電が頻発する地域では、そのような時間帯にデジタル取引を行うことが困難になったり、不可能になったりする可能性がある。こうした要因により、デジタル決済市場の需要は減少している。 COVID-19 影響分析 パンデミックは、安全で信頼できる決済方法の重要性に対する消費者の意識を高めた。消費者はデータの安全性、不正行為の防止、不正取引からの保護を第一に考えるようになり、デジタル決済ソリューションの採用が増加している。こうした要因がデジタル決済市場の需要を高めている。 QRコード決済は、スマートフォンでコードをスキャンすることで非接触取引が可能になるため、パンデミック時に人気を博した。QRコードは、費用対効果が高くシンプルな決済ソリューションを提供するため、小規模な加盟店を含む企業に広く採用されている。COVID-19の大流行は、デジタル決済システムの成長を加速させた。 AIの影響 AIを搭載したチャットボットやバーチャルアシスタントは、デジタル決済プラットフォームの顧客サポートに普及している。これらの会話型エージェントは、顧客からの問い合わせに対応し、取引に関する支援を提供し、顧客エンゲージメントを向上させ、応答時間を短縮するリアルタイムサポートを提供する。 AIは主に、効率性を高め、ユーザーにより良いサービスを提供するデジタル決済で利用されている。例えば、インドでは2023年2月7日、デジタル・インディア・プログラムにより、デジタル取引とサービスを可能にするオープンAPIのセットであるインディア・スタックが開発された。Aadhaarレイヤーは生体認証ベースのデジタルIDを提供し、UPIインターフェイスはデジタル決済に革命をもたらし、インドのデジタル決済ネットワークは世界最大級のネットワークとなっている。 ロシア・ウクライナ戦争の影響 両地域間の地政学的緊張は経済制裁の発動につながる。こうした制裁は国際決済ネットワークや金融サービスの利用可能性に影響を与え、国境を越えた取引や金融関係に影響を与える可能性がある。紛争による不確実性は、決済手段に不安定さをもたらす。 政府の政治的・軍事的緊張は、デジタル決済システムに対する消費者の信頼と信用に影響を与える。データの安全性、プライバシー、金融の安定性に関する懸念が、消費者の行動やデジタル決済 手法の採用に影響を与える可能性がある。消費者行動の変化はデジタル決済市場の成長を鈍化させる。 セグメント分析 世界のデジタル決済市場は、コンポーネント、決済手段、展開、組織規模、エンドユーザー、地域によって区分される。 金融業界の成長 デジタル決済銀行部門は近年著しい成長を遂げており、2022年には22.3%近くを超える成長率につながる。消費者はデジタル決済を採用するようになり、キャッシュレス決済へとシフトしている。こうした要因が銀行セクターの成長を高め、金融業界の主要プレーヤーとして機能している。これらの銀行は、個人や企業が様々な金融取引を行うための便利で利用しやすいプラットフォームを提供している。 例えば、インド最大の民間金融機関であるHDFC銀行は、2023年7月14日、United Payment Interface(UPI)と同国の中央銀行デジタル通貨(CBDC)との相互運用性の実装を発表した。これにより、HDFC銀行はインドで最初に統合プロセスを完了した銀行のひとつとなった。CBDCパイロット・プログラムの下、同行は1,000人以上の顧客と1.7,000以上の加盟店を登録している。HDFC銀行の顧客は、同じ加盟店で異なるQRコードをスキャンする必要なく、CBDCウォレットを使ってUPIのQRコード間でお金のやり取りができるようになった。この開発により、日常的な取引におけるCBDCの利用が促進されることが期待される。 地理的普及 アジア太平洋地域におけるデジタル決済の革新と連携 アジア太平洋地域におけるフィンテックの急速な成長により、デジタル決済の状況は一変し、世界全体の52.3%以上を占めるに至っている。フィンテック企業は、モバイルウォレット、QRコード決済、ピアツーピア送金など、さまざまな革新的決済ソリューションを導入しており、こうした技術革新は消費者や企業の間で人気を集めている。こうした要因がデジタル決済市場の成長を後押ししている。 日立ペイメント・サービスは、インドのフィンテック新興企業と共同でデジタル決済イノベーション・ハブを立ち上げた。例えば、2023年6月17日、このパートナーシップは、革新的な製品やプラットフォームを日立ペイメントのエコシステムに導入することを目的としており、新興企業に資本、日立の決済スタックとの統合、日立の顧客ネットワークやプラットフォームへのアクセスを提供する。同ハブは、企業や消費者の進化するニーズに対応し、デジタル決済分野における将来対応可能な製品の構築に重点を置く。 プラグ・アンド・プレイ社との提携は、同地域の金融サービス業界を形成する新興企業の発掘と支援を支援するものです。このイニシアチブは、決済業界の成長とイノベーションを推進するというコミットメントを反映している。 競争状況 主なグローバルプレーヤーは、マスターカード、グーグル、アマゾン、アリペイ、ビザ、ペイパル、ACIワールドワイド、オーラス、アップルペイ、ペイセーフなどである。 レポートを購入する理由 - コンポーネント、決済モード、展開、組織規模、エンドユーザー、地域に基づく世界のデジタル決済市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - バイオプラスチック市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査による包括的な分析で構成されています。 - 全主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界のデジタル決済市場レポートは、約77の表、83の図、181ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Component 3.2. Snippet by Mode of Payment 3.3. Snippet by Deployment 3.4. Snippet by Organization Size 3.5. Snippet by End-User 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Worldwide Initiatives for the Promotion of Digital Payments 4.1.1.2. E-commerce Platform Boost the Growth of Digital Payment 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Limited Connectivity and Cybersecurity Threats 4.1.2.2. User Accessibility and Insufficient Power Supply 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Component 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Component 7.2. Solution* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Solution 8. By Mode of Payment 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Payment 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Mode of Payment 8.2. Point of Sales* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Digital Wallet 8.4. Bank Cards 8.5. Digital Currencies 8.6. Net Banking 8.7. Others 9. By Deployment 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Deployment 9.2. Cloud* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. On-premises 10. By Organization Size 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Organization Size 10.2. Large Enterprises* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Small and Medium-sized Enterprises 11. By End-User 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 11.2. Banking* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Financial Service and Insurance 11.4. Healthcare 11.5. Retail and E-commerce 11.6. Transportation 11.7. Travel and Hospitality 11.8. Media and Entertainment 11.9. Transportation and Logistics 11.10. Others 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Payment 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.8.1. U.S. 12.2.8.2. Canada 12.2.8.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Payment 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. UK 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Russia 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Payment 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Payment 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Payment 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. MasterCard* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. Google 14.3. Amazon 14.4. Alipay 14.5. Visa 14.6. PayPal 14.7. ACI Worldwide 14.8. Aurus 14.9. Apple Pay 14.10. Paysafe LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Component 3.2. Snippet by Mode of Payment 3.3. Snippet by Deployment 3.4. Snippet by Organization Size 3.5. Snippet by End-User 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Worldwide Initiatives for the Promotion of Digital Payments 4.1.1.2. E-commerce Platform Boost the Growth of Digital Payment 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Limited Connectivity and Cybersecurity Threats 4.1.2.2. User Accessibility and Insufficient Power Supply 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Component 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Component 7.2. Solution* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Solution 8. By Mode of Payment 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Payment 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Mode of Payment 8.2. Point of Sales* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Digital Wallet 8.4. Bank Cards 8.5. Digital Currencies 8.6. Net Banking 8.7. Others 9. By Deployment 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Deployment 9.2. Cloud* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. On-premises 10. By Organization Size 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Organization Size 10.2. Large Enterprises* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Small and Medium-sized Enterprises 11. By End-User 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 11.2. Banking* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Financial Service and Insurance 11.4. Healthcare 11.5. Retail and E-commerce 11.6. Transportation 11.7. Travel and Hospitality 11.8. Media and Entertainment 11.9. Transportation and Logistics 11.10. Others 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Payment 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.8.1. U.S. 12.2.8.2. Canada 12.2.8.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Payment 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. UK 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Russia 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Payment 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Payment 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Payment 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. MasterCard* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. Google 14.3. Amazon 14.4. Alipay 14.5. Visa 14.6. PayPal 14.7. ACI Worldwide 14.8. Aurus 14.9. Apple Pay 14.10. Paysafe LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
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