潰瘍性大腸炎治療の世界市場 - 2023-2030Global Ulcerative Colitis Treatment Market - 2023-2030 市場概要 潰瘍性大腸炎治療の世界市場は、2022年に69億米ドルに達し、2030年には111億米ドルに達し、有利な成長が予測されている。世界の潰瘍性大腸炎治療市場は、予測期間中(2023~2030年)に6.3%のCAGRを示す... もっと見る
サマリー市場概要潰瘍性大腸炎治療の世界市場は、2022年に69億米ドルに達し、2030年には111億米ドルに達し、有利な成長が予測されている。世界の潰瘍性大腸炎治療市場は、予測期間中(2023~2030年)に6.3%のCAGRを示すと予測されている。 潰瘍性大腸炎を含む炎症性腸疾患の増加、研究活動の活発化、製品承認数の増加、合併・買収・提携・製品導入などの市場発展が、予測期間中の潰瘍性大腸炎治療薬世界市場の成長を促進すると予想される主な要因の一つである。 市場ダイナミクス 製品承認の増加が潰瘍性大腸炎治療市場の成長を促進 潰瘍性大腸炎の治療薬として承認された製品の増加は、予測期間における潰瘍性大腸炎治療薬市場の成長を後押しすると予想される。例えば、2022年3月、製薬会社アッヴィは、1種類以上の腫瘍壊死因子(TNF)遮断薬で効果不十分または不耐容の中等度から極度の活動性の潰瘍性大腸炎(UC)の成人患者を治療するためのRINVOQ(ウパダシチニブ)について、米国食品医薬品局(FDA)の承認を取得した。 同様に、2021年11月、欧州委員会はJyseleca(filgotinib)について、成人患者における活動性潰瘍性大腸炎の治療という効能・効果の追加を承認した。 研究活動の増加が潰瘍性大腸炎治療薬世界市場に成長機会をもたらすと期待される 研究活動の活発化は、世界市場に有望な成長機会をもたらしている。例えば、2021年3月、米国の製薬会社イーライリリー・アンド・カンパニー(Eli Lilly and Company)はカナダで、活動性の潰瘍性大腸炎(UC)の成人患者を対象にLY3471851の有効性と安全性を評価する第II相臨床試験を開始した。本試験の終了は2024年10月を予定している。 厳しい規制当局の存在が予測期間中の潰瘍性大腸炎治療薬世界市場を阻害すると推定される 潰瘍性大腸炎の新規開発薬の承認に厳しい規制機関が存在することが、予測期間中の世界市場の成長を阻害している。例えば、潰瘍性大腸炎治療薬の認可と商業化を監督する主な規制機関には、米国食品医薬品局(USFDA)や欧州連合(EU)の医薬品評価・監督機関である欧州医薬品庁(European Medicines Agency)などがあります。 COVID-19 影響分析。 COVID-19のパンデミックと世界各国におけるロックダウンにより、あらゆる業種の企業の財務の健全性が影響を受けている。そのため、COVID-19公衆衛生緊急事態の期間中、米国食品医薬品局(FDA)は、スポンサーと研究者を支援し、試験参加者の安全を確保し、適正臨床実施基準(GCP)を遵守し、試験の完全性に対するリスクを最小限に抑えるための一般的な考慮事項を含むガイドラインを発表した。 ロシア・ウクライナ紛争影響分析。 ロシア・ウクライナ紛争は、潰瘍性大腸炎の有病率が低く、この地域の主要な市場プレーヤーが不足しているため、世界の潰瘍性大腸炎治療薬市場に中程度の影響を及ぼすと考えられる。 ウクライナの診療所は、ロシア軍からの侵攻に耐え続けているものの、死者数の増加と限られた医療援助に追われている。あらゆる種類の医薬品が不足している。ここでも、基本材料の輸出入の重要性が、予測期間中の潰瘍性大腸炎治療薬世界市場の成長に若干の影響を与えると予想される。 セグメント分析 世界の潰瘍性大腸炎治療薬市場は、タイプ、薬剤クラス、投与経路、流通チャネル、地域に基づいてセグメント化される。 免疫抑制薬クラスが潰瘍性大腸炎治療薬世界市場を支配すると予測 研究調査による肯定的な結果の増加により、免疫抑制剤クラスは予測期間中に世界市場の約39.8%を占めると推定される。例えば、製薬会社アッヴィは6月、中等度から高度の活動性を有する潰瘍性大腸炎の成人患者を対象とした第3相維持療法試験であるCOMMAND試験で、リサンキズマブ(SKYRIZI、180mgまたは360mg皮下注[SC])が52週目に臨床的寛解(Adapted Mayo Scoreに基づく)という予備的評価項目を達成し、重要な副次的評価項目を達成したことを明らかにし、良好なトップライン結果を報告した。 地域別分析 欧州は慢性疾患患者の増加により市場シェアの28.6%を占めると予測 欧州における販売承認申請と研究承認の増加により、同地域の成長は2030年までに世界市場シェアの28%に達すると推定される。例えば、2022年12月、米国の多国籍製薬企業であるファイザー社は、欧州医薬品庁(EMA)がエトラシモドの患者群に対する販売承認申請(MAA)を受理し、2024年前半に結論が出ると報告した。 また、2022年8月には、慢性炎症性疾患、ウイルス性疾患、癌の治療のために免疫系を調節する治療法の設計に集中するフランスの臨床段階の上場バイオテクノロジー企業であるAbivax SAが、米国でUCにおけるオベファジモド(ABX464)の登録開始を許可する試験のプロトコルについて、米国の中央施設審査委員会(IRB)から承認を取得した。 競合他社の状況 潰瘍性大腸炎治療薬市場における世界の主要企業には、アボット・ラボラトリーズ、味の素、AstraZeneca Plc.、Eli-Lilly、GlaxoSmithKline Plc.、Index Pharmaceuticals Holdings AB、Johnson & Johnson、Merck & Co.、Pfizer Inc.、Sanofiなどが含まれる。 レポートを購入する理由 - 潰瘍性大腸炎治療薬の世界市場をタイプ、薬物クラス、投与経路、流通チャネル、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 潰瘍性大腸炎治療薬市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要タイプで構成されるExcelで利用可能なタイプマッピング。 世界の潰瘍性大腸炎治療市場レポートは約53の表、54の図、195ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Drug Class 3.3. Snippet by Route of Administration 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Market Developments 4.1.1.2. Growing Prevalence of Ulcerative Colitis 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Stringent Regulatory Bodies 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Increasing Research Activates 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter’s 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Ulcerative Proctitis * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Proctosigmoiditis 7.4. Left-sided Colitis 7.5. Pancolitis or Universal Colitis 7.6. Fulminant Colitis 8. By Drug Class 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Drug Class 8.2. Immunosuppressant* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Anti-Inflammatory Drugs 8.4. Anti-TNF biologics 8.5. Calcineurin Inhibitors 8.6. Others 9. By Route of Administration 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration 9.2. Oral* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Injectable 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Hospital Pharmacies * 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Retail Pharmacies 10.4. Online Pharmacies 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Spain 11.3.7.5. Italy 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan Australia 11.5.7.4. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Abbott Laboratories * 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Ajinomoto 13.3. AstraZeneca Plc. 13.4. Eli-Lilly 13.5. GlaxoSmithKline Plc. 13.6. Index Pharmaceuticals Holdings AB 13.7. Johnson & Johnson 13.8. Merck & Co. 13.9. Pfizer Inc. 13.10. Sanofi LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Drug Class 3.3. Snippet by Route of Administration 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Market Developments 4.1.1.2. Growing Prevalence of Ulcerative Colitis 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Stringent Regulatory Bodies 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Increasing Research Activates 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter’s 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Ulcerative Proctitis * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Proctosigmoiditis 7.4. Left-sided Colitis 7.5. Pancolitis or Universal Colitis 7.6. Fulminant Colitis 8. By Drug Class 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Drug Class 8.2. Immunosuppressant* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Anti-Inflammatory Drugs 8.4. Anti-TNF biologics 8.5. Calcineurin Inhibitors 8.6. Others 9. By Route of Administration 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration 9.2. Oral* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Injectable 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Hospital Pharmacies * 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Retail Pharmacies 10.4. Online Pharmacies 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Spain 11.3.7.5. Italy 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan Australia 11.5.7.4. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Abbott Laboratories * 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Ajinomoto 13.3. AstraZeneca Plc. 13.4. Eli-Lilly 13.5. GlaxoSmithKline Plc. 13.6. Index Pharmaceuticals Holdings AB 13.7. Johnson & Johnson 13.8. Merck & Co. 13.9. Pfizer Inc. 13.10. Sanofi LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
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