消費者向け文具小売の世界市場 - 2023-2030Global Consumer Stationery Retailing Market - 2023-2030 市場概要 世界の消費者向け文房具小売市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は3.1%である。 消費者向け文... もっと見る
サマリー市場概要世界の消費者向け文房具小売市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は3.1%である。 消費者向け文房具小売業とは、ペン、鉛筆、ノート、封筒、その他関連商品など、紙ベースの商品を販売する市場セグメントを指す。この市場は非常に細分化されており、さまざまな実店舗、オンライン小売業者、専門業者が顧客獲得競争を繰り広げている。本ブリーフでは、消費者向け文具小売市場の主要トレンド、課題、ビジネスチャンスについて考察する。 消費者向け文具小売市場の主な原動力のひとつは、筆記具や事務用品に対する需要の高まりである。学生、社会人、企業の増加に伴い、文房具製品のニーズも高まっている。この傾向は、信頼性やパーソナル性が低いとされるデジタル製品よりも、紙ベースの製品を好む傾向が強まっていることでさらに強まっている。 市場ダイナミクス 筆記用具と事務用品の需要拡大が製品の需要を押し上げる 筆記用具や事務用品に対する需要の高まりは、消費者向け文具小売市場の主要な推進要因の1つである。この需要を後押ししているのは、学生、専門家、企業など、日常的にこれらの製品を必要とする人々の増加など、いくつかの要因である。さらに、信頼性が低く個人的なものとみなされるデジタル製品よりも、紙ベースの製品を好む人も多い。 筆記用具や事務用品の需要が高まるにつれ、こうした製品を供給できる小売業者に対する需要も高まっている。このため、さまざまな実店舗、オンライン小売業者、専門業者が顧客獲得競争を繰り広げ、市場は成長を続けている。小売業者は、ペン、鉛筆、ノート、封筒、その他関連商品など、さまざまな消費者のニーズを満たすために、幅広い商品を提供することができる。 中国や他のアジア諸国からの低価格輸入品による競争の脅威の高まり 消費者向け文房具小売市場の成長は、中国や他のアジア諸国からの低価格輸入によって、いくつかの点で妨げられてきた。 第一に、こうした低価格の輸入品が市場にあふれ、安価な製品の供給過剰を生み出している。このため、地元メーカーは輸入品の低価格に対抗できず、競争が難しくなっている。その結果、多くの地元メーカーが廃業に追い込まれ、地元で生産される文房具製品の市場への供給が制限されている。 第二に、輸入品の品質が低いことが多く、文房具全般に対するネガティブなイメージが定着している。消費者は、中国や他のアジア諸国からの低品質の製品で否定的な経験をした場合、文房具製品の購入に消極的になる可能性があり、これは消費者向け文房具小売市場の成長に影響を与える。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需要と供給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 セグメント分析 世界の消費者向け文具小売市場は、製品、流通チャネル、エンドユーザー、地域によって区分される。 学生や専門職の間で特殊筆記具の人気が高まり、セグメント成長を後押し 筆記具は、消費者向け文房具小売りの一分野であり、世界市場で大きなシェアを占めると予想される。筆記具は消費者向け文具小売市場の主力商品であり、その需要は依然として旺盛である。筆記具には、ペン、鉛筆、マーカー、蛍光ペンなど、文字を書いたり絵を描いたりするのに使う類似品が含まれる。 様々な要因が筆記具の需要を後押ししている。ひとつは、筆記用具は学生や専門家など、定期的に字を書いたり絵を描いたりする必要のある人にとって欠かせない道具であるということだ。その結果、さまざまな年齢層の消費者から安定した需要がある。 地理的分析 北米が市場を支配しているのは、オンラインおよびモバイル購入へのシフトが進み、Eコマース部門が活況を呈しているためである。 北米の消費者向け文具小売市場は、筆記具、紙製品、事務用品、画材など幅広い製品で構成される老舗産業である。 近年、北米市場はオンラインやモバイルでの購入にシフトしており、eコマースは消費者にとってますます一般的な選択肢となっている。このため、新しいオンライン小売業者が出現し、既存の実店舗がデジタル空間に進出している。 COVID-19の大流行も北米の消費者向け文具小売市場に影響を与えており、多くの消費者が在宅勤務や遠隔学習中に文具製品を購入するためにオンライン小売業者を利用している。このことは、この業界におけるeコマースへのシフトを加速させ、消費者行動に永続的な影響を与える可能性が高い。 競争状況 市場の主な世界的プレーヤーには、Staples、Office Depot、Ryman、無印良品、WHSmith、ITC Limited、Smiggle、Paper Mate、Zebra Stationery、Royal Talensが含まれる。 レポートを購入する理由 - 製品、流通チャネル、エンドユーザー、地域に基づく世界の消費者向け文具小売市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することで商機を特定する。 - 消費者向け文房具小売市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと詳細な調査後の包括的な分析で構成されています。 - 主要プレイヤーの主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界の消費者向け文房具小売市場レポートは約61の表、61の図、198ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興アート供給企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Product 3.2. Market Snippet by Distribution Channel 3.3. Market Snippet by End-User 3.4. Market Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing demand for writing and office supplies boosts the product’s demand 4.1.1.2. XX 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. The rising threat of competition from low-cost imports from China and other Asian countries 4.1.2.2. XX 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. XX 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 7.2. Writing Instruments * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Paper Products 7.4. Desk Organization 7.5. Art & Craft Supplies 7.6. Others 8. By Distribution Channel 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 8.2. E-Commerce * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Supermarket & Hypermarket 8.4. Specialty Stores 8.5. Others 9. By End-User 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 9.2. Students * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Office Workers 9.4. Creatives 9.5. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.5.1. U.S. 10.2.5.2. Canada 10.2.5.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Russia 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. ITC Limited * 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Staples 12.3. Office Depot 12.4. Ryman 12.5. Muji 12.6. WHSmith 12.7. Smiggle 12.8. Paper Mate 12.9. Zebra Stationery 12.10. Royal Talens LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Product 3.2. Market Snippet by Distribution Channel 3.3. Market Snippet by End-User 3.4. Market Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing demand for writing and office supplies boosts the product’s demand 4.1.1.2. XX 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. The rising threat of competition from low-cost imports from China and other Asian countries 4.1.2.2. XX 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. XX 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 7.2. Writing Instruments * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Paper Products 7.4. Desk Organization 7.5. Art & Craft Supplies 7.6. Others 8. By Distribution Channel 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 8.2. E-Commerce * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Supermarket & Hypermarket 8.4. Specialty Stores 8.5. Others 9. By End-User 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 9.2. Students * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Office Workers 9.4. Creatives 9.5. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.5.1. U.S. 10.2.5.2. Canada 10.2.5.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Russia 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. ITC Limited * 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Staples 12.3. Office Depot 12.4. Ryman 12.5. Muji 12.6. WHSmith 12.7. Smiggle 12.8. Paper Mate 12.9. Zebra Stationery 12.10. Royal Talens LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(小売・卸売業)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の消費者向け製品・サービス分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/12/18 10:27 154.74 円 162.88 円 199.42 円 |