世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

不織布の世界市場 - 2022-2029


Global Non-Woven Fabric Market - 2022-2029

市場概要 不織布の世界市場規模は2021年にXX百万米ドルで、2029年にはXX百万米ドルに達すると予測され、予測期間(2022-2029年)内に6.9%のCAGRで成長すると予測される。 不織布は、熱的、機械的、化学的に絡み... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2023年2月1日 US$4,350
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
211 英語

 

サマリー

市場概要
不織布の世界市場規模は2021年にXX百万米ドルで、2029年にはXX百万米ドルに達すると予測され、予測期間(2022-2029年)内に6.9%のCAGRで成長すると予測される。
不織布は、熱的、機械的、化学的に絡み合った繊維やフィラメントによって集合的に接着されたシートまたはウェブ構造として広く説明される。吸収性、難燃性、通気性、耐久性、ヒートシール性、軽量性、成形性、ソフト性、安定性、剛性、耐引裂性、撥水性など、ニーズや要求に応じて作ることができる。
不織布には、フェルト加工とボンディング加工の2つの方法がある。不織布は糸ではなく繊維を使用し、均一またはランダムに敷き詰めて網状の層を作ります。それらは結合かフェルト化のプロセスによって一緒に握られる。医療分野での不織布の利用は、現在のところ織物素材を上回っている。不織布は適応性、分散性、コスト、有効性において優れていることが証明された。
ヘルスケアとパーソナルケア産業におけるアプリケーション基盤の増加と、世界的な電気自動車需要の高まりは、市場に新たな機会を生み出すと期待されている。2020年にはスパンボンド技術が市場シェアを独占し、予測期間中に最大のCAGRを記録する可能性が高い。
市場ダイナミクス
衛生用途向け不織布の需要拡大が、同製品の市場シェアをエスカレートさせている。
衛生用途向け不織布の需要拡大が同製品の市場シェアを押し上げた
BCH(インドの不織布業界団体)によると、インドでは2014年以降、生理用ナプキンの市場浸透率が18%上昇している。最近の推計によると、インド女性の60%以上が生理用品を使用していない。生理用品の使用が増加しているのは、主に農村部に住む人が多いためである。同国の不織布市場は、衛生対策の強化により生理用品普及率が上昇するにつれて急成長すると予測されている。
衛生関連の関心の高まりにより、中国の生理用品や新生児用紙おむつの市場は急速に上昇している。生理用タオル、生理用ナプキン、タンポン、幼児用おむつ、ナプキンライナーなどにも使われている。
不織布繊維は、比較的安価な製造コスト、多様な機械的能力、効率的な交差感染防止特性により、衛生用途で高い需要がある。
天然原料は、消費者の嗜好に影響を与える配慮の行き届いた選択と持続可能なテーマにより、不織布衛生製品で徐々に支持を集めている。さらに、不織繊維衛生製品の製造に天然資源を使用することは、生産者が政府の基準に準拠するのに役立つ。
完全に植物由来の原料から作られた生分解性不織布繊維の製造が増加していることは、市場の成長に大きく貢献すると予想される。不織布に対する消費者の好意的な印象は、この業界の成長を維持すると予想される。
原材料の不足が不織布市場の成長を制限する
原材料の入手可能性は、最終製品市場に直接影響を与える最も重要な要因である。不織布では、原料繊維の80%以上が合成繊維である。ポリエステルのように大量かつ手頃な価格で入手できる原料繊維もあれば、炭素繊維、ガラス繊維、高強力糸やアラミドのようにコストが高く、簡単に入手できないものもある。
不織布の主原料はホモポリマーである。インド不織布連合会(NFWI)の会長によると、ホモポリマー価格の突然の高騰により、不織布メーカーは財政的なプレッシャーにさらされている。
原材料費の高騰は資金需要を増大させた。このような高値では必要量を確保できないため、企業は生産規模を縮小しており、工場は現在50~70%の生産能力で稼働している。
さらに、ポリプロピレンの価格が予想外に高騰したため、COVID-19の大流行で多用されたPPEキットや外科手術に使用されるスパンボンド不織布の価格が上昇した。大規模な工場では生産能力が低下し、小規模な工場では一時的な閉鎖も視野に入っているため、状況は好転する可能性がある。
今日、市場に出回っている不織布の価格は、不織布と同じ重量と幅を持つ均一な素材であっても大きく異なる。そのため、多くの購買担当者が不織布を購入する際、価格が最大の悩みとなることが多い。
COVID-19の影響分析
COVID-19の発生は企業や製造施設の閉鎖を引き起こし、経済活動の欠如をもたらした。政府が中小企業向けの経済対策などを打ち出す中、消費者は世界的に必需品や個人防護具に注目する。その結果、COVID-19が不織布市場の成長に与える悪影響は最小限にとどまる可能性が高い。
COVID-19の流行は、2020年の不織布業界に全体的に様々な影響を与え、重要な最終用途製品に対する高い需要、在宅受注の限界、不景気への迅速な適応をサプライヤーに促している。その結果、2020年の不織布需要は、医療市場の利益が建築・建設、自動車、商業製品などの損失を相殺し、わずかに減少すると予想される。
米国の医療用不織布需要は、さまざまな不織布ベースの製品、フェイスマスクや医療用ガウンなどの個人用保護具(PPE)、消毒用ウェットティッシュの需要が急増したため、2020年に12%急増した。そのため、世界中の不織布メーカーはCOVID-19の流行に対応するため、生産能力を拡大し、医療必需品を製造するための機械に投資している。例えば、2020年7月、Fitesa社はN95フェイスマスク製造用の原料を供給するために、新しいメルトブロー生産ラインを設置する計画を発表した。中国南西部の四川省成都市にある会社は、フェイスマスク製造の需要を満たすため、1日当たり2.2トンのメルトブローン不織布を生産すると報告された。
ベリーグローバルグループは、中国の南海工場と蘇州工場で不織布ヘルスケア製品の生産を優先したと発表した。
セグメント分析
世界の不織布市場は、タイプ、技術、用途、地域によって区分される。
スパンボンドが市場で優位な地位を占めているのは、衛生用品、バッテリーセパレーター、建築、コーティング基材、農業、ワイプ、ろ過など様々な用途でスパンボンド不織布の需要が高まっているためである。
技術に基づく世界の不織布市場は、スパンボンド、ウェットレイド、ドライレイド、その他に区分される。スパンボンド分野は不織布市場の主要なタイプである。技術別では、スパンボンド分野が不織布市場を支配している。この成長は、衛生製品、農業、バッテリーセパレーター、建築、コーティング基材、ワイプ、ろ過などの様々な用途におけるスパンボンド不織布の需要向上によるものである。スパンボンドは、不織布を大量生産するための最も一般的な技術の一つである。
さらに、スパンボンド不織布では、繊維紡糸、ウェブ形成、接着の一貫工程によって連続フィラメントが形成される。中間工程を省くことができるため、ポリマーから織物まで一工程で製造できる最短の織物ルートであり、増産とコスト削減の機会を提供する。
この技術は1950年代後半に欧米で同時に誕生したが、その経済的可能性が認識されたのは1960年代に入ってからである。アジア、南米、中東など、それまでこの技術を利用できなかった地域や国に、ほとんどが非独占的な生産ラインが設置された。このように、世界のさまざまな地域でスパンボンド技術の普及が進んでおり、予測期間中に同分野の市場需要が加速する可能性が高い。
例えば、2021年9月27日、英国のFiber Extrusion Technology(FET)は、2020年10月19日から22日までスイスのジュネーブで開催されるINDEX 2020不織布展示会で、新しいラボ規模のスパンボンドシステムを紹介すると発表した。この新しいスパンボンドラインは、同社の実績あるメルトブローン技術を補完するもので、二成分を含む様々な繊維やポリマーをベースとした、これまでにないスケールの新しい不織布の生産を可能にする。
地理的分析
アジア太平洋地域における追加設備の稼働と不織布生産の増加により、同地域の市場は世界規模で圧倒的なシェアを示す。
アジア太平洋地域は、同地域における設備増設と不織布生産の増加により、世界最大の不織布消費国になると予測されている。
中国は、不織布の消費と生産において世界最大のシェアを占めている。さらに、中国の繊維産業は活況を呈しており、第13次5ヵ年計画の下で政府の投資と援助が増加している。莫大な生産能力を持つ同国は依然として世界最大の衣料品輸出国であるが、高い人件費、国内での供給過剰、世界的な保護主義の台頭により競争力が低下している。
他方、インドは市場第3位の国である。家計所得の増加、人口の増加、所得水準の向上、組織小売の増加、住宅、ホスピタリティ、ヘルスケアといった最終用途部門の成長がインドのホームテキスタイルの台頭を支えている。その結果、アジア諸国における繊維産業の拡大は、そのほとんどが安価な生産コストと安価な労働力によるものである。このように、アジア諸国における繊維産業の成長は、不織布市場の成長に寄与する主要因である。
BCH(インドの不織布業界団体)によると、インドでは2014年以降、生理用ナプキンの市場浸透率が18%上昇している。インドでは約4,000万人の経産婦のうち、生理用ナプキンを使用しているのは20%未満である。しかし、インドの都市部では、この数字は52%に過ぎない。これは主に、農村部に住む人々が多いためである。同国の不織布市場は、衛生対策の強化や、農村部の人々の意識向上プログラムを支援する政府のプロモーションの増加により、生理用ケア製品の普及率が上昇するにつれて急成長すると予測される。
競争環境
世界の不織布市場は、国内および世界の主要プレーヤーによる競争が激しい。市場の成長に貢献している主要企業は、ダウ、ジョンズ・マンヴィル、A Berkshire Hathaway Company、BERRY GLOBAL, INC、KCWW、Freudenberg & Co.KG、Glatfelter Corporation、Suominen Corporation、FITESA S.A、TWE GmbH & Co.KG、Ahlstrom-Munksjo、ENVIONEERなどがある。
主要企業は、製品の発売、買収、提携など、いくつかの成長戦略を採用しており、不織布市場の世界的な成長に貢献している。
- 2021年7月、Fitesaはコロナウイルスを不活化する2つの新製品、Fitesa Shield AVとFitesa Shieldを発表した。Fitesa Shield AV不織布は、その構造中に銀イオンを含有している。Fitesa Shield製品ラインは、抗ウイルスのスパンボンドと多層SMSで構成されています。
- 2021年6月、標準物質製造者番号:4001は国際規格ISO 17034:2016-標準物質製造者の熟練度に関する一般要求事項により認定されました。
DOW
概要ダウはプラスチック、化学品、炭化水素を製造する多国籍企業である。同社は製品ポートフォリオを22のカテゴリーに細分化し、自動車・輸送、美容・パーソナルケア、建築・建設・インフラ、化学製造・工業、消費財・家電、その他の産業に提供している。ダウ・デュポンは2019年4月にマテリアルサイエンス事業とダウ・インクの分割を完了し、TDCCとその連結子会社の直接の親会社となった。ダウの化学会社は31カ国で106の製造拠点を運営し、アメリカ、アジア太平洋、ヨーロッパ、中東&アフリカで展開している。
製品ポートフォリオ不織布と繊維:不織布・繊維分野では、ヘルスケアと衛生に使用される13の製品を提供している。製品ポートフォリオは以下の通り:
- ASPUN 6000 Fiber Resin- ポリエチレンを主成分とし、一成分紡績、二成分紡績、繊維製造工程で使用される。
- ASPUN 6834 Fiber Resin- この製品は、二成分系のステープルファイバーとスパンボンドに使用され、ポリエチレンで構成されている。
主要開発
- 2021年、ダウと湛江経済技術開発区管理委員会は、ダウの製品と革新的な技術ポートフォリオへの地元でのアクセスを提供する複数年プロジェクトであるダウ華南スペシャリティーズハブの建設に関する覚書に調印した。
レポートを購入する理由
- 世界の不織布市場をタイプ別、技術別、用途別、地域別に分類し、主要な商業資産とプレーヤーをハイライトします。
- トレンドや共同開発案件を分析することで、不織布市場における商機を特定します。
- 何千もの世界の不織布市場レベルの4/5区分ポイントを記載したエクセルデータシート。
- 徹底的な定性的インタビューと綿密な市場調査の結果、最も関連性の高い分析が冷静にまとめられたPDFレポート。
- すべての主要市場プレーヤーの主要製品のエクセルによる製品マッピング
世界の不織布市場レポートは約59の市場データ表、61の図表、211ページを提供します。
対象読者
- サービスプロバイダー/バイヤー
- 住宅
- 研究所
- レストラン
- エネルギー・公益事業
- 流通業者

ページTOPに戻る


目次

1. Global Non-Woven Fabric Market Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Global Non-Woven Fabric Market – Market Definition and Overview
3. Global Non-Woven Fabric Market – Executive Summary
3.1. Market Snippet by Type
3.2. Market Snippet by Technology
3.3. Market Snippet by Application
3.4. Market Snippet by Region
4. Global Non-Woven Fabric Market-Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing demand for non-woven fabric for hygiene applications has escalated the product’s market share
4.1.1.2. XX
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Shortage of raw materials restricts the growth of the non-woven fabric market
4.1.2.2. XX
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. XX
4.1.4. Impact Analysis
5. Global Non-Woven Fabric Market – Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. Global Non-Woven Fabric Market – COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. Global Non-Woven Fabric Market – By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. PP*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. PET
7.4. PE
7.5. Wood Pulp
7.6. Rayon
7.7. Others
8. Global Non-Woven Fabric Market – By Technology
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
8.2. Spun bond*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Wet laid
8.4. Dry laid
8.5. Others
9. Global Non-Woven Fabric Market – By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Hygiene*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Medical
9.4. Filtration
9.5. Automotive
9.6. Consumer products
9.7. Others
10. Global Non-Woven Fabric Market – By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. South Korea
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11. Global Non-Woven Fabric Market – Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Global Non-Woven Fabric Market- Company Profiles
12.1. DOW *
12.1.1. Company Overview
12.1.2. End-User Portfolio and Description
12.1.3. Key Highlights
12.1.4. Financial Overview
12.2. Johns Manville. A Berkshire Hathaway Company
12.3. BERRY GLOBAL, INC.
12.4. KCWW
12.5. Freudenberg & Co. KG
12.6. Glatfelter Corporation
12.7. Suominen Corporation
12.8. FITESA S.A.
12.9. TWE GmbH & Co. KG
12.10. Ahlstrom-Munksjo
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Global Non-Woven Fabric Market – Premium Insights
14. Global Non-Woven Fabric Market – DataM
14.1. Appendix
14.2. About Us and Services
14.3. Contact Us

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Market Overview
The global non-woven fabric market size was worth US$ XX million in 2021 and is estimated to reach US$ XX million by 2029, growing at a CAGR of 6.9% within the forecast period (2022-2029).
Non-woven fabrics are broadly described as sheet or web structures bonded collectively by thermally, mechanically or chemically entangled fiber and filaments. It can be made according to needs and requirements, such as absorbent, flame resistant, breathable, durable, heat sealable, light, moldable, soft, stable, stiff, tear-resistant and water repellent.
Non-woven fabrics are made in two ways: felted and bonded. The fabrics use fibers rather than yarns that are laid uniformly or randomly to make web-like layers. They are held together by either the bonding or felting process. The utilization of non-woven fabrics in the medical field has outpaced woven materials in current years. Non-woven fabrics were proven superior in adaptability, disposability, cost and effectiveness.
The increasing application base in the healthcare and personal care industry and the rising demand for electric vehicles globally are expected to create new opportunities in the market. The spun-bond technology dominated the market share in 2020 and will likely witness the largest CAGR during the forecast period.
Market Dynamics
Growing demand for non-woven fabric for hygiene applications has escalated the product’s market share.
Growing demand for non-woven fabric for hygiene applications has escalated the product’s market share
According to BCH (Indian non-wovens industry organization), sanitary napkin market penetration has increased by 18% in India since 2014. Over 60% of Indian women do not use sanitary items, according to recent estimates. The increasing use of sanitary items is primarily owing to the large number of people living in rural areas. The market for non-woven fabrics in the country is predicted to grow fast as the penetration rate of sanitary care products rises due to increased hygiene measures.
Due to increased hygiene-related concerns, China's market for feminine products and newborn diapers has rapidly risen. They're also found in sanitary towels, sanitary napkins, tampons, infant diapers and napkin liners, among other things.
Non-woven fibers have been in high demand in hygiene applications because of their comparatively inexpensive cost of manufacture, varied mechanical capabilities and efficient cross-infection prevention properties.
Natural raw materials are gradually gaining traction in non-woven hygiene products, with mindful choices and sustainable themes impacting consumer preferences. Furthermore, using natural resources to create non-woven fiber hygiene products helps producers comply with government standards.
The growing manufacturing of biodegradable non-woven fibers made entirely from plant-based raw materials is expected to significantly contribute to the market's growth. The positive consumer impression of non-woven fabrics is anticipated to keep this industry growing.
Shortage of raw materials restricts the growth of the non-woven fabric market
The availability of raw materials is the most significant factor that directly impacts the end-product market. In non-woven fabrics, more than 80% of the raw material fibers are synthetic. Some raw material fibers, such as polyester, are available in large quantities and at affordable prices; others, such as carbon fibers, glass fibers or high-tenacity yarns and aramids, are costlier and not easily available.
The major raw material used for producing non-woven fabric is a homopolymer. According to the president of the Non-woven Federation of India (NFWI), the sudden surge in homopolymer prices has put non-woven fabric producers under financial pressure.
The rise in raw material costs has increased the demand for funds. Unable to afford the required quantity at such a high price, businesses have scaled-down production and their plants currently run at 50-70% capacity.
In addition, an unexpected surge in polypropylene prices resulted in a price rise of spunbond non-woven fabric used for making PPE kits and surgical being used extensively amid the COVID-19 pandemic. The situation could be better as larger units operate at lower production capacity and smaller ones are staring at temporary closure.
Today, non-woven fabrics on the market price vary widely for even a uniform material with the same weight and width as non-woven fabrics. Therefore, for many purchasing staff to buy non-woven, the price is often the biggest one of their troubles.
COVID-19 Impact Analysis
The outbreak of COVID-19 caused businesses and manufacturing facilities to close, resulting in a lack of economic activity. Consumers globally focus on essential commodities and personal protective equipment as governments create economic packages for SMEs and other benefits. As a result, COVID-19 is likely to have a minimal negative impact on the non-woven fabric market's growth.
The COVID-19 pandemic has had an overall mixed impact on the non-woven fabric industry in 2020, pushing suppliers to rapidly adapt to the high demand for crucial end-use products, the limitations of stay-at-home orders and a recession economy. As a result, non-woven demand is expected to decline slightly in 2020 as gains in the medical market offset losses in building and construction, automotive and commercial products, among others.
U.S demand for medical non-wovens spiked 12% in 2020 as demand surged for a range of non-woven-based products, personal protective equipment (PPE) such as face masks and medical gowns, as well as disinfecting wipes. Hence, non-woven manufacturers around the globe are expanding their production capacity and investing in machinery to manufacture healthcare essentials in response to the COVID-19 pandemic. For instance, in July 2020, Fitesa announced plans to install a new meltblown production line to supply raw materials for producing N95 face masks. A company in Chengdu city in southwest China's Sichuan province was reported to produce 2.2 tonnes of melt-blown non-wovens per day to meet the demand for face mask production.
Berry Global Group announced that it prioritized the production of non-woven healthcare products at its Nanhai and Suzhou facilities in China, which are used to manufacture products that can help protect against airborne particles like the coronavirus.
Segment Analysis
The global non-woven fabric market is segmented by type, technology, application and region.
Spun bond's dominant market position is due to rising demand for spunbond non-woven in various applications such as hygiene products, battery separators, construction, coating substrates, agriculture, wipes and filtration
The global non-woven fabric market based on technology is segmented into spun bond, wet-laid, dry-laid and others. The spun bond segment is a major type of non-woven fabric market. Based on technology, the Spun bond segment dominates in the non-woven fabric market. The growth is due to improving demand for spunbond non-woven in various applications such as hygiene products, agriculture, battery separators, construction, coating substrates, wipes and filtration. Spunbond is one of the most popular technologies for mass-producing non-woven fabrics.
Furthermore, Continuous filaments are formed by an integrated fiber spinning, web forming and bonding process in spun bond non-woven fabrics. As it eliminates intermediate steps, it is the shortest textile route from polymer to fabrics in one stage and provides opportunities for increasing production and reducing cost.
Even though the technology was created simultaneously in Europe and U.S. in the late 1950s, its economic potential was only recognized in the 1960s. Production lines, mostly nonproprietary, have been installed in Asia, South America and the Middle East, in locations and nations where the technology had previously been unavailable. Thus growing penetration of spun bond technology in various regions of the globe is more likely to accelerate the market demand for the segment in the forecast period.
For instance, on September 27, 2021, UK's Fibre Extrusion Technology (FET) announced introducing its new lab-scale spunbond system at the forthcoming INDEX 2020 non-woven exhibition in Geneva, Switzerland, from October 19th-22nd' 2020. The new spunbond line, which complements the company's proven melt-blown technique, allows for unprecedented scaled production of novel non-woven textiles based on a wide range of fibers and polymers, including bicomponent.
Geographical Analysis
Due to the commissioning of additional capacities and increased non-woven fabric production in Asia-Pacific, the market of the region shows dominating share at a global scale
Asia-Pacific is projected to be the largest consumer of non-woven fabrics globally, owing to the commissioning of additional capacities and increased non-woven fabric production in the region.
China had the greatest share in non-woven fabric consumption and production worldwide. Furthermore, China's textile industry is booming and higher government investment and assistance under the 13th Five-Year Plan. While the country, with enormous production capacity, is still the world's largest clothing exporter, high labor costs, oversupply at home and rising global protectionism have eroded its competitiveness.
India, on the other side, is the market's third-largest country. Growing household income, rising population, rising income levels, increased organized retail and growth of end-use sectors such as housing, hospitality and healthcare support the rise of Indian home textiles. As a result, the textile industry's expansion in Asian countries is mostly due to cheaper production costs and inexpensive labor. Thus growing textile industry in Asian countries is the prime factor contributing to the growth of the non-woven fabric market.
According to BCH (Indian non-woven industry organization), sanitary napkin market penetration has increased by 18% in India since 2014. Out of around 40 crore menstruating women in India, less than 20% use sanitary napkins. However, in urban areas of the country, this number only goes up to 52%. It is primarily owing to the large number of people living in rural areas. The market for non-woven in the country is predicted to grow fast as the penetration rate of sanitary care products rises due to increased hygiene measures and growing government promotion to support awareness programs in rural populations.
Competitive Landscape
The global non-woven fabric market is highly competitive with local and global key players. The key players contributing to the market's growth are Dow, Johns Manville, A Berkshire Hathaway Company, BERRY GLOBAL, INC, KCWW, Freudenberg & Co. KG, Glatfelter Corporation, Suominen Corporation, FITESA S.A, TWE GmbH & Co. KG, Ahlstrom-Munksjo, ENVIONEER among others.
The major companies are adopting several growth strategies, such as product launches, acquisitions and collaborations, contributing to the global growth of the non-woven fabric market.
• In July 2021, Fitesa introduced two new products, Fitesa Shield AV and Fitesa Shield, that inactivate coronavirus. Fitesa Shield AV non-woven has silver ions in its structure. The Fitesa Shield product line consists of antiviral spunbond and multi-layer SMS.
• In June 2021, Reference Material Producer No: 4001 was accredited by International Standard ISO 17034:2016 - General requirements for the proficiency of reference material producers.
DOW
Overview: Dow is a multinational corporation producing plastics, chemicals and hydrocarbons. The company has segmented its product portfolio into 22 categories to offer automotive and transportation, beauty and personal care, building, construction and infrastructure, chemical manufacturing and industrial, consumer goods and appliances and other industries. DowDuPont completed the division of its materials science business and Dow Inc. in April 2019 and became the direct parent company of TDCC and its consolidated subsidiaries. The Dow chemical company operates 106 manufacturing sites in 31 countries and expanded in America, Asia-Pacific, Europe, Middle East & Africa.
Product Portfolio: Non-Wovens and fibers: The company offers 13 products under the non-woven and fibers segment used in healthcare and hygiene. The product portfolio consists of the following:
• ASPUN 6000 Fiber Resin- The product is composed of polyethylene and finds application in monocomponent and bicomponent spun bound as well as the fiber production process
• ASPUN 6834 Fiber Resin-The product is used in bicomponent staple fiber and spun bond and is composed of polyethylene.
Key Development
• In 2021, Dow and Zhanjiang Economic and Technological Development Zone Administrative Committee signed a Memorandum of Understanding to build the Dow South China Specialties Hub, a multi-year project providing local access to Dow's products and innovative technologies portfolio.
Why Purchase the Report?
• Visualize the global non-woven fabric market segmentation by type, technology, application and region, highlighting key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities in the non-woven fabric market by analyzing trends and co-development deals.
• Excel data sheet with thousands of global non-woven fabric market-level 4/5 segmentation points.
• PDF report with the most relevant analysis cogently put together after exhaustive qualitative interviews and in-depth market study.
• Product mapping in excel for the key product of all major market players
The global non-woven fabric market report would provide approximately 59 market data tables, 61 figures and 211 pages.
Target Audience 2022
• Service Providers/ Buyers
• Residential
• Research Laboratory
• Restaurant Business
• Energy & Utilities Companies
• Distributors



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Global Non-Woven Fabric Market Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Global Non-Woven Fabric Market – Market Definition and Overview
3. Global Non-Woven Fabric Market – Executive Summary
3.1. Market Snippet by Type
3.2. Market Snippet by Technology
3.3. Market Snippet by Application
3.4. Market Snippet by Region
4. Global Non-Woven Fabric Market-Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing demand for non-woven fabric for hygiene applications has escalated the product’s market share
4.1.1.2. XX
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Shortage of raw materials restricts the growth of the non-woven fabric market
4.1.2.2. XX
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. XX
4.1.4. Impact Analysis
5. Global Non-Woven Fabric Market – Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. Global Non-Woven Fabric Market – COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. Global Non-Woven Fabric Market – By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. PP*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. PET
7.4. PE
7.5. Wood Pulp
7.6. Rayon
7.7. Others
8. Global Non-Woven Fabric Market – By Technology
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
8.2. Spun bond*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Wet laid
8.4. Dry laid
8.5. Others
9. Global Non-Woven Fabric Market – By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Hygiene*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Medical
9.4. Filtration
9.5. Automotive
9.6. Consumer products
9.7. Others
10. Global Non-Woven Fabric Market – By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. South Korea
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11. Global Non-Woven Fabric Market – Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Global Non-Woven Fabric Market- Company Profiles
12.1. DOW *
12.1.1. Company Overview
12.1.2. End-User Portfolio and Description
12.1.3. Key Highlights
12.1.4. Financial Overview
12.2. Johns Manville. A Berkshire Hathaway Company
12.3. BERRY GLOBAL, INC.
12.4. KCWW
12.5. Freudenberg & Co. KG
12.6. Glatfelter Corporation
12.7. Suominen Corporation
12.8. FITESA S.A.
12.9. TWE GmbH & Co. KG
12.10. Ahlstrom-Munksjo
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Global Non-Woven Fabric Market – Premium Insights
14. Global Non-Woven Fabric Market – DataM
14.1. Appendix
14.2. About Us and Services
14.3. Contact Us

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?


DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/18 10:26

155.35 円

164.28 円

199.02 円

ページTOPに戻る