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アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー市場概観・2029年

アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー市場概観・2029年


United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Market Overview, 2029

きらびやかなゴールド入りのシャワージェルから爽やかなハーブ入りのバスソークまで、UAEのバス・シャワー用品市場は、一滴一滴が贅沢と文化の物語を伝える、贅沢の宝庫である。UAEのバス・シャワー製品市場は、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年10月31日 US$2,750
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サマリー

きらびやかなゴールド入りのシャワージェルから爽やかなハーブ入りのバスソークまで、UAEのバス・シャワー用品市場は、一滴一滴が贅沢と文化の物語を伝える、贅沢の宝庫である。UAEのバス・シャワー製品市場は、都市化の進展と可処分所得の高い中産階級の台頭によって著しい成長を遂げている。一方、ハラル要素も重視すれば、この傾向は最近持続的な成長の勢いを見せている。特に注目されるのは、ドバイに出現した新しいナチュラル、オーガニック、ハラルビューティーブランドの開発の温床であり、国際的なナチュラルブランドやナチュラルスパサービスの地域的な展開である。小売店の観点からは、専門店が登場し、この種の美容専門店が増えるだろう。このような優遇的な成長は、スパ、薬局などの他のチャネルからもたらされる可能性が高い。アラブ首長国連邦の消費者は、価格よりも価値や贅沢な体験が感じられる高品質な製品にお金を払う傾向があり、天然成分やオーガニック成分を好む傾向が強い。また、消費者の多文化構成に対応するための折衷的な香りのプロフィールは、古典的なアラビックフレグランスからモダンなフローラルやフルーティーノートまで、すべてのフレグランスカテゴリーの需要をリードする傾向がある。持続可能性は、アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー用品市場における強力なトレンドであり、消費者の購買意思決定とブランドレベルのアプローチの両方を後押ししている。ブランドは、不利な環境関連製品ではなく、生分解性やリサイクル可能な素材を強化した持続可能なパッケージング・ソリューションを採用している。フェアトレードや持続可能な農業に焦点を当てた倫理的な調達は深く、持続可能な活動の透明性が消費者の信頼とロイヤルティにつながっている。

Bonafide Research社の調査レポート「UAEのバス・シャワー用品市場の概要、2029年」によると、UAEのバス・シャワー用品市場は2024年から2029年にかけて年平均成長率7%以上で成長すると予測されている。eコマースによって、UAEでは人々の買い物の仕方が変わりました。これらのプラットフォームは、バスとシャワー製品の買い物中に簡単なアクセスと選択肢を提供するからです。NoonやAmazon.aeのようなEコマースモールは、消費者が膨大な製品にアクセスする機会を増やしている。ソーシャルメディア・マーケティングもまた、チュートリアルやレビューを提供することで、製品を含む可能性のあるインフルエンサーの投稿を通じたブランド認知や消費者エンゲージメントの主要な推進力のひとつである。AI技術を駆使したパーソナルなショッピング体験は、消費者の旅をさらに向上させるだろう。アラブ首長国連邦(UAE)における健康とウェルネスへの関心は、バス・シャワー製品市場に大きな影響を与えている。消費者はアロマセラピーを取り入れた製品からリラクゼーションと若返り効果を求めており、それは全体的な健康状態にも影響を及ぼしている。さらに、乾燥肌や敏感肌など、皮膚科学に特化した製品に対する需要が高まっているため、各ブランドは活性物質を豊富に含む新しい製剤を開発している。また、UAEにおける消費者の行動や製品の開発は、文化的要因に強く影響されるという点でも、文化的な影響を受けている。入浴の儀式は依然として重要な機能であるため、地元の成分や香りを含む製品が必要とされている。イードやラマダンのような文化的行事を祝うと、プレゼントを贈る機会が増える。そのため、この業界のブランドは、こうした機会に限定版パッケージの特別商品を製造する推進力が高まっている。アラブ首長国連邦(UAE)の市場は活況を呈しているが、消費者の消費スタイルを変化させるかもしれない景気変動など、他の課題にも直面している。規制の遵守が重要な側面を形成しているように、製品の安全性は、ブランドによる現地法の遵守と密接な関係にある。差別化のもう一つの課題は市場の飽和であり、そこでは競争となり、マーケティングや製品そのものに関して革新的なものを世界に示さなければならなくなる。

UAEのバス・シャワー用品市場では、特にバスソープ、ボディソープ/シャワージェル、入浴剤のカテゴリーで、製品タイプによる差別化が進んでいる。浴用石鹸は、より広く入手可能であることと、伝統的な洗浄石鹸に対する消費者の嗜好により、市場をリードしている。UAE市場の浴用石鹸は、高級感や品質に対する現地の需要に合った様々な香りや配合で入手できるため需要が高く、国際的なブランドと現地のメーカーは、文化的に多様な国民に対応するために高品質の原料やユニークな香りを使用しているという点で密接に競争している。ボディーソープ/シャワージェルで急成長しているカテゴリーは、利便性と使用感の向上を提供する液体洗浄剤への消費者習慣のシフトを反映している。特にCOVID-19以降、消費者が個人の衛生と健康問題にますます関心を持つようになっているため、現在の市場ではボディソープの需要が高まっている。各ブランドは、天然成分や保湿成分、魅力的な香りを使った新しい処方を開発している。アラブ首長国連邦(UAE)の暑い気候も、消費者がシャワーを浴びてリフレッシュすることを求めさせるため、ボディソープの魅力を高めている。バスオイルやバスソルトなどの入浴剤も、消費者が家庭でスパのような手軽さを求めていることから、増加傾向にある。これは、可処分所得の増加やセルフケアの儀式への関心が背景にある。アロマセラピーオイルや肌に栄養を与える添加物など、治療効果や官能的なくつろぎを提供する製品ラインについては、魅力が高まっている。今後、環境に優しい入浴剤やハラル認証の入浴剤への関心も高まるだろう。

アラブ首長国連邦の浴用・シャワー製品市場は、固形、液体、ジェル/ゼリーの3つの主要形態でダイナミックに成長している。固形とは伝統的な固形石鹸のことで、主にその手頃な価格と幅広い受容性により、依然として高い人気を誇っている。そのため、この数年の間に液体製品が脚光を浴びるようになったかもしれないが、固形タイプのシェアが市場でより優勢であることに変わりはない。ボディーソープとシャワージェルは、今日市場で入手可能な最も液状の製品であり、市場を支配している。利便性と柔軟性を求めて、消費者はボディソープやシャワージェルを選ぶことが多い。消費者の嗜好が入浴剤の高級化やパーソナライゼーションにシフトし始めたことで、市場は大きく成長した。UAEで液体製品が消費者の店の棚を独占している理由は、使いやすさと、さまざまな肌タイプやニーズに合わせた幅広い処方にある。第二のトレンドは、高級志向である。より高品質の成分や革新的な機能をバス製品に求める消費者が増えている。ジェルやゼリーは、ユニークなテクスチャーと保湿性を備えたまったく新しいカテゴリーとなり、新しい形のシャワー体験を求める若い消費者にとって興味深い分野となっている。また、ナチュラルでオーガニックな商品や、感覚的な魅力を高めるために香料を使用する傾向も、需要を後押ししている。

UAEのバス・シャワー用品市場はダイナミックで、様々な流通チャネルを通じて成長している。スーパーマーケットとハイパーマーケットは、この分野で最も重要なプレーヤーであり続けている。小売大手は、スーパーマーケットとハイパーマーケットという一つの屋根の下でパーソナルケア製品を提供している。バス用品やシャワー用品もここで販売されており、多くの買い物客にとって最初の接点となっている。様々なプロモーションや割引を提供しているため、価格に敏感な顧客を惹きつけている。それゆえ、これらの大手は市場での地位をさらに強固なものにしている。これらの店舗が成功を収めることができるのは、来店者数が多いからである。これらの店舗は、様々なブランドや商品を選択できる便利なワンストップ・ショップとして機能している。コンビニエンスストアもまた、流通状況において重要である。コンビニエンスストアは、急いで買い物をしたい顧客層や、掃除や入浴に最も必要なものを急いで手に入れたい顧客層に対応している。都市部に戦略的に配置されたコンビニは、外出の多い顧客へのアピールを高めている。コンビニエンスストアは重要ではあるが、スーパーマーケットやハイパーマーケットに比べると、品揃えは劣る。オンラインストアの分野は非常に好調で、自宅で注文する感覚など、世界的なeコマースのトレンドを模倣している。これは、ニッチ商品への消費者のアクセスや、通常ハイストリート・リテーラーよりも低い諸経費による利点につながり、したがって非常に競争力のある価格設定が特徴である。その他」のカテゴリーは、専門小売店や薬局で構成され、主に特殊なバス用品やシャワー用品に力を入れており、高級品やオーガニックのものが多い。この分野は、健康志向の消費者がパーソナルケアに天然成分を求めるようになり、成長している分野である。市場のニッチ化は、消費者が環境にやさしく、健康的であることなどをますます求めるようになっていることを示している。

アラブ首長国連邦のバス・シャワー製品市場は、女性がセグメントをリードしている。アラブ首長国連邦(UAE)の女性のセグメント順位に影響を与える重要な要因はいくつかある。まず、アラブ首長国連邦では、女性自身によるスキンケアやパーソナルケアの拡大が見られる。バス用品やシャワー用品は、洗浄用、角質除去用、保湿用などさまざまな種類があり、女性がそれらを使用している。セルフケアやウェルネスに対する意識の高まりから、女性特有のニーズに応える製品ライン、例えば天然成分を配合したボディソープ、角質除去剤、保湿効果のあるシャワージェルなど、シャワーに効果的な製品に特別な投資をするようになった。特定のターゲット顧客に向けたマーケティング戦略では、セルフケアやウェルネスのメリットを強調することで、UAEの女性消費者の共感を呼んでいる。製品は、販促代理店、ソーシャルメディア・キャンペーン、有名人の推薦などの影響を受け、消費者と感情的なつながりをもたらしている。その他の注目すべきカテゴリーは、男性のグルーミングとセルフケアに焦点を当てたバス&シャワーカテゴリーの男性用製品である。これらは比較的需要が少ないが、UAEでは伸びている。男性のグルーミングは、社会規範の変化や、尊敬する有名人やメディアの影響で、男性の間で最大の関心事となっている。そのため、男性用製品の需要が高まっている。男性用バス・シャワー製品は、利便性をテーマとした機能的なものが多く、例えば、オールインワンのボディソープやシャンプーは、消費する男性の実用性をよりアピールしている。このセグメントの他の重要な促進要因は、男性の間で皮膚の健康の重要性に対する意識が高まっていることである。各ブランドは、オイルコントロール、ニキビ予防、保湿など、男性特有のニーズに対応した製品でこの傾向に対応している。メディアや有名人は、UAEの男性に専門的なグルーミング製品を普及させる上で大きな役割を果たしている。


本レポートの考察
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートの対象分野
- バス&シャワー市場の展望とその価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

活動別
- 製品タイプ別
- バスソープ
- ボディウォッシュ/シャワージェル
- 入浴剤

形状別
- 固体
- 液体
- ジェル/ゼリー

流通チャネル別
- スーパーマーケット
- コンビニエンスストア
- オンラインストア
- その他

エンドユーザー別
- 女性
- 男性

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。はじめに、市場を理解し、そこに存在する企業をリストアップするために二次調査が用いられた。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースなどの第三者情報源からなる。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施した。その後、消費者を地域、階層、年齢層、性別で均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データが揃えば、二次ソースから得た詳細の検証を開始することができる。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、団体、バス&シャワー業界関連組織、政府機関、その他関係者が市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。


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目次

目次

1.要旨
2.市場構造
2.1.市場考察
2.2.前提条件
2.3.制限事項
2.4.略語
2.5.出典
2.6.定義
2.7.地理
3.研究方法
3.1.二次調査
3.2.一次データ収集
3.3.市場形成と検証
3.4.レポート作成、品質チェック、納品
4.アラブ首長国連邦(UAE)マクロ経済指標
5.市場ダイナミクス
5.1.市場促進要因と機会
5.2.市場の阻害要因と課題
5.3.市場動向
5.3.1.XXXX
5.3.2.XXXX
5.3.3.XXXX
5.3.4.XXXX
5.3.5.XXXX
5.4.コビッド19効果
5.5.サプライチェーン分析
5.6.政策と規制の枠組み
5.7.業界専門家の見解
6.アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー製品市場概観
6.1.金額ベースの市場規模
6.2.市場規模・予測:製品タイプ別
6.3.市場規模・予測:形態別
6.4.市場規模・予測:流通チャネル別
6.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー製品市場セグメント
7.1.アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー製品市場:製品タイプ別
7.1.1.アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー用品市場規模:バスソープ別、2018年~2029年
7.1.2.アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー用品市場規模:ボディウォッシュ/シャワージェル別、2018-2029年
7.1.3.アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー用品市場規模:入浴剤別、2018年~2029年
7.2.アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー用品市場規模:形態別
7.2.1.アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー用品市場規模:固体別、2018年~2029年
7.2.2.アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー用品市場規模:液体別 、2018-2029年
7.2.3.アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー用品市場規模:ジェル/ゼリー別 、2018-2029年
7.3.アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー用品市場規模:流通経路別
7.3.1.アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー用品市場規模:スーパーマーケット別 、2018-2029年
7.3.2.アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー用品市場規模:コンビニエンスストア別、2018年~2029年
7.3.3.アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー用品市場規模:オンラインストア別、2018年~2029年
7.3.4.アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー用品市場規模:その他別、2018年~2029年
7.4.アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー用品市場:エンドユーザー別
7.4.1.アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー用品市場規模:女性用 、2018-2029年
7.4.2.アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー用品市場規模:男性用 、2018年~2029年
8.アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー用品市場の機会評価
8.1.製品タイプ別、2024年~2029年
8.2.形態別、2024~2029年
8.3.流通チャネル別、2024~2029年
8.4.エンドユーザー別、2024~2029年
9.競争環境
9.1.ポーターの5つの力
9.2.会社概要
9.2.1.企業1
9.2.2.会社2
9.2.3.会社3
9.2.4.4社目
9.2.5.5社目
9.2.6.6社
9.2.7.7社
9.2.8.8社
10.戦略的提言
11.免責事項


図表一覧

図1:アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー用品市場規模:金額ベース(2018年、2023年、2029年F) (単位:百万米ドル)
図2:市場魅力度指数(製品タイプ別
図3:市場魅力度指数(形態別
図4:市場魅力度指数:流通チャネル別
図5:市場魅力度指数:エンドユーザー別
図6:アラブ首長国連邦(UAE)バス・シャワー用品市場のポーターの5つの力


図表一覧

表1:バス・シャワー製品市場の影響要因(2023年
表2:アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー用品市場規模・予測:製品タイプ別 (2018~2029F)(単位:百万米ドル)
表3:アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー用品市場規模・予測:形態別 (2018~2029F)(単位:百万米ドル)
表4:アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー用品市場規模・予測:流通経路別 (2018~2029F)(単位:百万米ドル)
表5:アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー用品市場規模・予測:エンドユーザー別 (2018~2029F)(単位:百万米ドル)
表6:アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー用品市場規模・予測(2018~2029年)(単位:百万米ドル
表7:アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワープロダクツのボディウォッシュ/シャワージェル市場規模(2018~2029)(単位:百万米ドル
表8:アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー用品市場規模(2018~2029年) (百万米ドル)
表9:アラブ首長国連邦(UAE)の浴用剤・シャワー用品の市場規模(2018~2029年) (単位:百万米ドル
表10:アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー用品市場規模(2018~2029年) (単位:百万米ドル
表11:アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー用品:ジェル/ゼリーの市場規模(2018~2029年)(単位:百万米ドル
表12:アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー用品のスーパーマーケット市場規模(2018~2029年) (百万米ドル)
表13:アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー用品市場規模(2018~2029年) (単位:百万米ドル
表14:アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー用品市場規模(2018~2029年)(単位:百万米ドル
表15:アラブ首長国連邦(UAE)のバス・シャワー用品 オンラインストアの市場規模(2018年~2029年) (百万米ドル)
表16:アラブ首長国連邦(UAE)の女性用バス・シャワー用品市場規模(2018~2029年)(単位:百万米ドル
表17:アラブ首長国連邦(UAE)の男性用バス・シャワー用品市場規模(2018~2029年)(単位:百万米ドル

 

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Summary

From glittering gold-infused shower gels to refreshing herbal bath soaks, the UAE bath and shower products market is a treasure trove of indulgence, as every drop tells a story of luxury and culture. The UAE bath and shower products market has witnessed significant growth, which has been driven by higher urbanization and an emerging middle-class population with higher disposable income. On the other hand, if emphasis is also placed on the halal factor, the trend has experienced a sustained growth momentum recently. Of particular interest is the hotbed of development that has emerged in Dubai for new naturals, organic, or halal beauty brands, as well as for regional seeding of international naturals brands and naturals spa services. In terms of perspective of retailers, some specialist shops will appear and more of these types of beauty stores, and such a preferential growth should most likely come from other channels, such as spas, pharmacies, and more and more online - this may be a channel that could give this market a tremendous boost. Where consumers of the UAE tend to pay for high-quality products with some perceived value and luxurious experiences over price, there is a greater preference for natural and organic ingredients with higher usage of warning labels if poisonous chemicals are involved. Eclectic profiles of fragrances to accommodate the multicultural make-up of consumers also tend to lead demand in all fragrance categories, from classic Arabic fragrances to modern floral and fruity notes. Sustainability is a powerful trend in the UAE bath and shower products market, driving both consumer purchasing decisions and brand-level approaches. Brands are embracing sustainability packaging solutions that enhance biodegradable and recyclable materials rather than adverse environmental-related products. Ethical sourcing is profound, focusing on fair trade and sustainable agriculture, with transparency of sustainability activities leading to consumer trust and loyalty.

According to the research report “UAE Bath and Shower Products Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the UAE Bath and Shower Products market is anticipated to grow at more than 7% CAGR from 2024 to 2029. With e-commerce, the way people shop has changed in the UAE as these platforms provide easy access and choices while shopping for bath and shower products. E-commerce malls like Noon and Amazon.ae have increased consumers' reach to such an enormous set of products. Social media marketing is also one of the chief impellers of brand awareness and consumer engagement through influencer posts that may contain a product by providing tutorials and reviews. AI technologies-driven personal experiences in shopping would further improve the consumer journey. Health and wellness focus in the UAE is highly influencing the bath and shower products market. Consumers look for relaxation and rejuvenation from aromatherapy-infused products and it also impacts their overall well-being. Moreover, there is an increasing demand for dermatologically specific products, like dry skin and sensitivity, and hence the brands are developing new formulations rich with actives. It is also influenced culturally in that the behavior of consumers and the development of products in the UAE are strongly influenced by cultural factors. The bathing ritual remains an important function, so there is a need to have products that contain local ingredients and fragrances. The celebration of cultural events such as Eid and Ramadan raises giving of presents which means anything in the form of bath and shower products are in very high demand. As such there are more propelling forces for brands in this industry to produce special offers in limited edition packaging for these occasions. Though the market is booming in the UAE, the market still faces other challenges such as economic fluctuations that might alter consumer spending styles. As regulation compliance forms an important aspect, safety in the product goes hand in hand with local law compliance by the brands. Another challenge for differentiation is market saturation, where it becomes a race and one will have to show the world something innovative regarding marketing or the product itself.

Differentiation by product type trends - specifically in the categories of bath soaps, body wash/shower gels, and bath additives are found in the UAE bath and shower products market. Bath soaps are market leaders by being more widely available and owing to consumer preference towards traditional cleaning soaps. Bath soaps in the UAE market are in good demand due to their availability in a variety of fragrances and formulations, which suit local demands for luxury and quality, making international brands and local producers closely competing in terms of using quality ingredients and unique fragrances to cater to the culturally diverse section of the population. Fastest-growing category in body wash/shower gels reflects a shift in consumer habits towards liquid cleansers that offer convenience and an enhanced sense of experience. More demand for body wash is present in the current market because consumers are getting increasingly more concerned with personal hygiene and wellness issues, especially post-COVID-19. Brands have innovated new formulations with natural ingredients, moisturizing elements, and tempting fragrances. The hot climate of the UAE also compels consumers to seek refreshing experiences in showering, thereby driving the body washes' appeal. Bath additives, such as bath oils and salts, are also on the upswing as consumers want the convenience of spa-like experiences in the home. this can be fueled by rising disposable incomes and an interest in self-care rituals. for product lines offering therapeutic benefit or sensory indulgence- such as aromatherapy oils, skin-nourishing additives-there is growing attraction. Looking ahead, there is also growing interest in eco-friendly and halal-certified bath additives.

The UAE bath and shower products market is growing dynamically in three primary forms, namely, solids, liquids, and gels/jellies. Solids refer to the traditional bar soaps, which are still highly sought after, primarily due to their reasonable prices and broad acceptability. Liquid products may thus have gained prominence during these years, but the share of solid forms remains more dominant in the market, with customers increasingly opting for time-tested products and value-for-money products. Body washes and shower gels are the most liquid products available today in the market and dominate the market. For convenience and flexibility, consumers have often wanted to opt for body washes and shower gels. The market has grown significantly as consumers have begun to shift preference toward higher luxury and personalization in bathing products. Ease of usage and wider formulations to suit multiple skin types and needs are the reasons why liquid products dominate the shelves of consumers' stores in the UAE. The second trend is toward premium offerings. More and more consumers are looking for higher-quality ingredients as well as innovative features within their bath products. Gels and jellies have become an entirely new category, with unique textures and moisturising properties, offering an interesting sector for the younger consumer seeking new forms for a showering experience. Demand is also fuelled by trends for natural and organic goods and the use of fragrances to enhance sensory appeal.

The UAE bath and shower products market is dynamic and growing through various channels of distribution. Supermarkets and Hypermarkets continue to remain the most significant players in the sector. The retail majors offer personal care products under one roof-the supermarket and hypermarket. Bath and shower products are also available here, making them the first point of contact for many shoppers. They attract price-sensitive customers as they offer various promotions and discounts. Hence, these majors have been further consolidating their position in the market. It is because of high footfalls that these stores are able to succeed well; these act as handy one-stop shops for a variety of brands and product choices. Convenience stores are also important in the distribution landscape. They cater to customer groups that wish to shop in a hurry and who need access to the most necessary items to clean and bathe in a hurry. Strategically located in urban areas, convenience stores enhance their appeal to on-the-go customers. Though they are critical, they are less comprehensive than those of supermarkets and hypermarkets. The online stores segment is very strong, mimicking a global e-commerce trend, including the feel of ordering from home. This will lead to advantages from consumer access to niche products and usually lower overhead costs than high-street retailers, thus featuring very competitive pricing. The others category consists of specialty retailers and pharmacies, primarily concentrating on specialty bath and shower products, frequently being premium or organic. This is a growing area as the health-conscious consumer starts to pursue natural ingredients in personal care. Market niching here indicates that consumers are increasingly seeking eco-friendliness and wellness, among other such factors.

Women lead the segment as such bath and shower product markets within the United Arab Emirates. There are a number of key factors that influence the segment position for women in the UAE. Firstly, a growing number of expansive skincare and personal care regimes from the women themselves have been observed in the UAE. Bath and shower products abound in their variety-some for use in cleaning, others designed for exfoliating, and others to moisturize, and women apply them. A growing awareness of self-care and wellness has led women to invest specifically in product lines that cater to their unique needs, for example body washes infused with natural ingredients, exfoliants, and shower gels that moisturize, which are effective for showering. Marketing strategies for specific target customers highlighting the benefits of self-care and wellness significantly resonate with female consumers in the UAE. The products are influenced by promotional agents, social media campaigns, and celebrity endorsement to deliver an emotional connects with the audience. Other notable categories are those for men, under the bath and shower category, focusing on male grooming and self-care. These are relatively lesser in demand but are growing in UAE. Male grooming is becoming the biggest area of interest among men due to changing societal norms and celebrities and media to whom they look up. It has increased the demand for men's products. Men's bath and shower products are mostly functional with convenience as the theme, for example, all-in-one body wash and shampoos, which appeal more to the practicality of men consuming them. Other important drivers of this segment are growing awareness of the importance of skin health amongst men. Brands are responding to this trend with products that address particular needs of men like oil control, acne prevention, or hydration. Media and celebrities play a great role in popularizing use of specialist grooming products among men in the UAE as well.


Considered in this report
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report
• Bath & Shower market Outlook with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Activity
• By Product Type
• Bath Soaps
• Body Wash/Shower Gel
• Bath Additives

By Form
• Solids
• Liquids
• Gel/Jellies

By Distribution Channel
• Supermarkets
• Convenience Stores
• Online Stores
• Others

By End User
• Women
• Men

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary and secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list the companies that are present in it. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources, primary research was conducted by conducting telephone interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this; we have started making primary calls to consumers by equally segmenting them in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us, we can start verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations, and organizations related to the Bath & Shower industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing and presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. United Arab Emirates (UAE) Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Market Drivers & Opportunities
5.2. Market Restraints & Challenges
5.3. Market Trends
5.3.1. XXXX
5.3.2. XXXX
5.3.3. XXXX
5.3.4. XXXX
5.3.5. XXXX
5.4. Covid-19 Effect
5.5. Supply chain Analysis
5.6. Policy & Regulatory Framework
5.7. Industry Experts Views
6. United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast, By Product Type
6.3. Market Size and Forecast, By Form
6.4. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
6.5. Market Size and Forecast, By End User
7. United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Segmentations
7.1. United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market, By Product Type
7.1.1. United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Size, By Bath Soap, 2018-2029
7.1.2. United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Size, By Body Wash/Shower Gel, 2018-2029
7.1.3. United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Size, By Bath Additives, 2018-2029
7.2. United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market, By Form
7.2.1. United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Size, By Solids, 2018-2029
7.2.2. United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Size, By Liquids , 2018-2029
7.2.3. United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Size, By Gel/Jellies , 2018-2029
7.3. United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market, By Distribution Channel
7.3.1. United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Size, By Supermarkets, 2018-2029
7.3.2. United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Size, By Convenience Stores, 2018-2029
7.3.3. United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Size, By Online Stores, 2018-2029
7.3.4. United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Size, By Others, 2018-2029
7.4. United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market, By End User
7.4.1. United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Size, By Women’s , 2018-2029
7.4.2. United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Size, By Men’s , 2018-2029
8. United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Opportunity Assessment
8.1. By Product Type, 2024 to 2029
8.2. By Form, 2024 to 2029
8.3. By Distribution Channel, 2024 to 2029
8.4. By End User, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer


List of Figures

Figure 1: United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Millions)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Form
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 5: Market Attractiveness Index, By End User
Figure 6: Porter's Five Forces of United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market


List of Tables

Table 1: Influencing Factors for Bath and Shower Products Market, 2023
Table 2: United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Size and Forecast, By Product Type (2018 to 2029F) (In USD Millions)
Table 3: United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Size and Forecast, By Form (2018 to 2029F) (In USD Millions)
Table 4: United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2018 to 2029F) (In USD Millions)
Table 5: United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Size and Forecast, By End User (2018 to 2029F) (In USD Millions)
Table 6: United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Size of Bath Soap (2018 to 2029) in USD Millions
Table 7: United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Size of Body Wash/Shower Gel (2018 to 2029) in USD Millions
Table 8: United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Size of Bath Additives (2018 to 2029) in USD Millions
Table 9: United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Size of Solids (2018 to 2029) in USD Millions
Table 10: United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Size of Liquids (2018 to 2029) in USD Millions
Table 11: United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Size of Gel/Jellies (2018 to 2029) in USD Millions
Table 12: United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Size of Supermarkets (2018 to 2029) in USD Millions
Table 13: United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Size of Convenience Stores (2018 to 2029) in USD Millions
Table 14: United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Size of Online Stores (2018 to 2029) in USD Millions
Table 15: United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Size of Online Stores (2018 to 2029) in USD Millions
Table 16: United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Size of Women’s (2018 to 2029) in USD Millions
Table 17: United Arab Emirates (UAE) Bath and Shower Products Market Size of Men’s (2018 to 2029) in USD Millions

 

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