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イタリアのバス・シャワー市場概観、2029年

イタリアのバス・シャワー市場概観、2029年


Italy Bath and Shower Market Overview, 2029

イタリアの風呂とシャワーの市場は、入浴が贅沢なものであった古代ローマの時代から存在していた。ローマ人は入浴の儀式に天然オイルや香水を加えることで、社交的な入浴の普及に貢献したが、これがイタリアがス... もっと見る

 

 

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Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年10月31日 US$2,750
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サマリー

イタリアの風呂とシャワーの市場は、入浴が贅沢なものであった古代ローマの時代から存在していた。ローマ人は入浴の儀式に天然オイルや香水を加えることで、社交的な入浴の普及に貢献したが、これがイタリアがスキンケアや入浴剤の優れた供給国として名声を得る基礎を築いた。何世紀もの時を経て、石鹸作りとスキンケアの技術はルネサンス期にも繁栄し続け、イタリアは化粧品分野で圧倒的な地位を占めるようになった。例えば、世界保健機関(WHO)の2020年10月23日の記録データでは、3月から10月まで、政府と人道部門の介入で適切な手洗いと適切な個人衛生を通じて50,250人以上に影響を与えた。企業は研究開発に投資し、プロバイオティクス、ペプチド、植物エキスといった最先端の成分を取り入れた革新的な製剤を生み出している。これらの製品は、特に皮膚に関する懸念に対応し、製品の効果を向上させる。より多くのイノベーションが水の使用量に影響を与え、製品の処方を通じて廃棄物を減らしている。人気を集めているムーブメントは、水を使わない製品で、固形シャンプーやボディバーの主流になる割合も含まれる。パーソナルケアのサブスクリプション・ボックスは、かなり新しいイノベーションであり、ブランドへのロイヤリティを永続させるために、消費者の嗜好から新製品を発見する利便性を提供している。

Bonafide Research社の調査レポート「イタリアのバス・シャワー用品市場概要、2029年」によると、イタリアのバス・シャワー用品市場は2024-29年までに3億米ドル以上に拡大すると予測されている。感情的なウェルビーイングとセルフケアのトレンドが思考プロセスを支配し続けるにつれて、製品提供さえも変化している。各ブランドは現在、バスオイルや落ち着きのあるシャワージェルなどでリラックスや逃避の感覚を刺激する製品を生み出している。イタリア市場では競争が激化し、飽和状態にある。すでに存在するブランドは、長い選択肢の中からニッチを見つけるのに苦労している。規制が厳しくなれば、小規模な企業も限られてくる。安全基準への適合を確保し、適切な証明書を取得するために発生する高いコストは、市場参入を遠ざける要因となっている。規則(EC)No 1907/2006(REACH)は、製品に含まれる化学物質の登録、評価、認可、制限について概説している。この規制は、特に材料面で浴室・シャワー製品の使用に影響を与える。ブランドを通じて消費者の嗜好や嗜好が進化することで、スピードが要求される。企業がこの変化に対応できなければ、ビジネスの場を失うことになる。経済的要因-為替や貿易政策の変動は、バス・シャワー製品のような製品の輸出入バランスに影響を与え、成長を高めている。消費者は、よりオーガニックでナチュラルな製品を好む。消費者は現在、持続可能性や環境に優しい処方を重視するブランドへの移行を強めている。消費者は世界的に徐々に健康的なライフスタイルに移行しており、この傾向は大きなチャンスである。高級バス製品やカスタマイズラインが市場を席巻している。消費者は自分の好みに合わせたユニークな体験を重視しており、ブランドはカスタム処方やユニークな香りのプロフィールで革新を図っている。eコマースとソーシャルメディア・プラットフォームは、消費者がバス製品を発見し購入する方法を変えた。ブランドはオンライン・スペースに働きかけ、消費者に自社製品の使用感を伝えている。

イタリアのバス&シャワー部門は比較的多様で、バスソープが強い主導的地位を占めている。バスソープがこのような主導的地位を占めている様々な理由の中には、伝統的な洗浄方法を好むイタリア社会の文化的嗜好や、イタリアの固形石鹸が優れた本物の衛生用品であるという消費者の認識が挙げられる。イタリアの消費者は主に信頼できる大手ブランドに偏るため、パーソナルケア製品はプライベートブランドのカテゴリーから大きく外れている。浴室用石鹸は、毎日の日課となりうるパーソナルケアの定番品であると考えられ、それゆえその消費は長年にわたって持続してきた。もうひとつの主な分野は、ボディソープとシャワージェルである。この製品は、消費者に便利さと現代性を提供する。これらには一般的に保湿成分や香料が含まれており、入浴体験をより豊かなものにしている。また、プレミアムでナチュラルな処方は、低価格よりも品質でボディソープ市場を支えている。そのため、バスオイルやバスソルトといった入浴剤への人気は、自宅でスパ体験を再現できる方法によって高まっている。さらに、パンデミック後に個人の健康意識が高まり、セルフケアやリラクゼーションへの関心が高まっていることも背景にある。

イタリアのバス・シャワー用品市場は、固形、液体、ジェル/ゼリーの3つに大別できる。液体製品(シャワージェル、ボディソープなど)は、消費者に愛用されている。持ち運びが簡単で、さまざまな香りがあり、消費者が爽やかな入浴体験を実現するのに役立っている。イタリアがバス・シャワー市場を支配しているのには、いくつかの重要な要因がある。それは、イタリアの消費者の品質に対する嗜好とブランドの評判である。イタリアの消費者は買い物好きで、長年の評判や、製品の成分や配合の品質に基づいて買い物をすることが多い。このような傾向は、これまでパーソナルケアへの贅沢を保証してきたため、単に洗浄するだけでなく、感覚的な体験を提供する製品に対する文化を定着させた。衛生意識はさらに高まり、特に大流行時には購買に大きな役割を果たした。消費者は、洗浄液がどれだけ効果的であるかをより気にするようになり、その結果、洗浄と肌のケアが一度にできるバス用品やシャワー用品が効果的に求められるようになった。液体製品がリードしているとはいえ、固形石鹸のような固形製品は、伝統的な魅力と環境的特性から引き続き人気がある。消費者は、固形石鹸の基本的なシンプルさと持続可能性を高く評価している。ジェル/ゼリーの分野は、洗浄力の他に保湿効果もある製剤を開発するブランドの革新により、さらに勢いを増している。これらは、入浴の習慣に優しく、かつ効果的なオプションを好む消費者にとって、特に興味深いものとなるだろう。

イタリアのバス&シャワー用品市場は、流通が非常に多様化しており、スーパーマーケット/ハイパーマーケットがトップ、次いでコンビニエンスストア、オンラインストア、その他となっている。特にスーパーマーケットは、上記製品の流通チャネルとして非常に好まれているが、その主な理由は、ひとつ屋根の下で多種多様な製品を競争力のある価格で提供しているからである。このチャネルでは、消費者は家庭用品でさえ大量に購入することができるため、シャワージェルや固形石鹸の大量パッケージのスケールメリットを享受することができる。さらに、スーパーマーケットでの大量購入は、イタリアの消費者がプライベートブランドよりも品質が良いと認識するビッグブランドを好む傾向に合致している。コンビニエンスストアも同様に、消費者が素早く買い物をすることで利益を得ている。コンビニエンスストアは場所的な優位性があるため、商品の訪問販売が困難となり、消費者は直前の買い物や少量の入浴のためにコンビニエンスストアを選ぶ。しかし、健康志向の消費者にニッチ商品を提供する新興市場参入者である健康・パーソナルケア専門店からの挑戦には直面している。オンライン部門は、Eコマースの普及と快適性の向上により急成長している。消費者は、購入オプションへの簡単なアクセスや簡素化された支払いオプションを提供するブランド別のウェブサイトやプラットフォームに移行している。パーソナルケア用品のオンライン購入に頼る消費者が増えるにつれ、この傾向はさらに強まるだろう。特定された主要チャネル以外の流通チャネルには、専門小売店や、ニッチ製品や特定の要件を提供する薬局が含まれる。最後のセグメントは、市場の多様性をさらに高めるが、先に特定されたチャネルに比べ、売上への貢献はほとんどない。

フェミニン・セグメントでは、イタリアの消費者は、清潔にするだけでなく気分も良くなるような製品に惹かれる傾向がある。贅沢な処方がますます求められるようになり、女性はエッセンシャルオイル、植物エキス、ビタミンなどの天然成分を含むシャワージェル、ボディソープ、バスオイルを選ぶ。各ブランドはこの傾向を利用し、平凡な日常を贅沢なひとときに変える感覚的な体験で、潤いと若返りを約束する製品を提供している。角質除去スクラブや保湿ボディーソープなど、特定の肌悩みをターゲットにした専門製品も需要が高まっている。パーソナライゼーションの傾向も大きく影響している。女性は、自分の肌のタイプや個人的な好みに基づいて作られた製品なら何でも求める。その結果、持続可能性や製品の倫理的な調達に関心の高い消費者のために、オーガニック製品を提供するニッチブランドというか、職人的ブランドが台頭してきた。男性の身だしなみに対する社会的な忠誠心の規範が変化したことを受けて、男らしい分野にも革命が起きている。イタリア人男性のパーソナルケアに対する意識は高まっており、高品質のバス・シャワー製品の需要が高まっている。そのため、オイルコントロール、保湿、爽やかな香りなど、ニッチな分野で安心感を与える製品を各社が見出している。新しく進化した男性用グルーミング製品は、強い香りと、アクティブなライフスタイルに合うような活力を与える特性などの機能的な利点を備えている。一方、特に人気のあるシャワージェルは、メントールやシトラスエキスといった爽快感のある成分が特徴だ。さらに、洗浄力とスキンケア効果を兼ね備えた多目的製品、シャンプーとボディーソープの役割を果たす2in1ボディーソープの人気も高まっている。


本レポートの考察
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートの対象分野
- バス&シャワー市場の展望とその価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

活動別
- 製品タイプ別
- バスソープ
- ボディウォッシュ/シャワージェル
- 入浴剤

形状別
- 固体
- 液体
- ジェル/ゼリー

流通チャネル別
- スーパーマーケット
- コンビニエンスストア
- オンラインストア
- その他

エンドユーザー別
- 女性
- 男性

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。はじめに、市場を理解し、そこに存在する企業をリストアップするために二次調査が用いられた。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースなどの第三者情報源からなる。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施した。その後、消費者を地域、階層、年齢層、性別で均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データが揃えば、二次ソースから得た詳細の検証を開始することができる。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、団体、バス&シャワー業界関連組織、政府機関、その他関係者が市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。


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目次

目次

1.要旨
2.市場構造
2.1.市場考察
2.2.前提条件
2.3.制限事項
2.4.略語
2.5.出典
2.6.定義
2.7.地理
3.研究方法
3.1.二次調査
3.2.一次データ収集
3.3.市場形成と検証
3.4.レポート作成、品質チェック、納品
4.イタリアのマクロ経済指標
5.市場ダイナミクス
5.1.市場促進要因と機会
5.2.市場の阻害要因と課題
5.3.市場動向
5.3.1.XXXX
5.3.2.XXXX
5.3.3.XXXX
5.3.4.XXXX
5.3.5.XXXX
5.4.コビッド19効果
5.5.サプライチェーン分析
5.6.政策と規制の枠組み
5.7.業界専門家の見解
6.イタリアのバス・シャワー製品市場概観
6.1.市場規模(金額ベース
6.2.市場規模・予測:製品タイプ別
6.3.市場規模・予測:形態別
6.4.市場規模・予測:流通チャネル別
6.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.イタリアのバス・シャワー製品市場セグメンテーション
7.1.イタリアのバス・シャワー製品市場:製品タイプ別
7.1.1.イタリアのバス・シャワー用品市場規模:バスソープ別、2018年〜2029年
7.1.2.イタリアのバス・シャワー用品市場規模:ボディウォッシュ/シャワージェル別、2018-2029年
7.1.3.イタリアのバス・シャワー用品市場規模:入浴剤別、2018-2029年
7.2.イタリアのバス・シャワー用品市場規模:形態別
7.2.1.イタリアの浴用剤とシャワー用品の市場規模:固体別、2018年〜2029年
7.2.2.イタリアのバス・シャワー用品市場規模:液体別 、2018-2029年
7.2.3.イタリアのバス・シャワー用品市場規模:ジェル/ゼリー別 、2018-2029年
7.3.イタリアのバス・シャワー用品市場:流通経路別
7.3.1.イタリアのバス・シャワー用品市場規模:スーパーマーケット別、2018年~2029年
7.3.2.イタリアのバス・シャワー用品市場規模:コンビニエンスストア別、2018年〜2029年
7.3.3.イタリアのバス・シャワー用品市場規模:オンラインストア別、2018年~2029年
7.3.4.イタリアのバス・シャワー用品市場規模:その他:2018-2029年
7.4.イタリアのバス・シャワー用品市場規模:エンドユーザー別
7.4.1.イタリアのバス・シャワー用品市場規模:女性用 、2018-2029年
7.4.2.イタリアのバス・シャワー製品市場規模:男性用 、2018-2029年
8.イタリアのバス・シャワー用品市場の機会評価
8.1.製品タイプ別:2024年〜2029年
8.2.形態別、2024~2029年
8.3.流通チャネル別、2024~2029年
8.4.エンドユーザー別、2024~2029年
9.競争環境
9.1.ポーターの5つの力
9.2.会社概要
9.2.1.企業1
9.2.2.会社2
9.2.3.会社3
9.2.4.4社目
9.2.5.5社目
9.2.6.6社
9.2.7.7社
9.2.8.8社
10.戦略的提言
11.免責事項


図表一覧

図1:イタリアのバス・シャワー用品市場規模:金額ベース(2018年、2023年、2029年F)(単位:百万米ドル)
図2:市場魅力度指数(製品タイプ別
図3:市場魅力度指数(形態別
図4:市場魅力度指数:流通チャネル別
図5:市場魅力度指数:エンドユーザー別
図6:イタリアのバス・シャワー用品市場のポーターの5つの力


表一覧

表1:バス・シャワー用品市場の影響要因(2023年
表2:イタリアのバス・シャワー用品市場規模・予測:製品タイプ別 (2018〜2029F) (単位:百万米ドル)
表3:イタリアのバス・シャワー用品市場規模・予測:形態別(2018~2029F) (単位:百万米ドル)
表4:イタリアのバス・シャワー用品市場規模・予測:流通経路別(2018~2029F) (単位:百万米ドル)
表5:イタリアのバス・シャワー用品市場規模・予測:エンドユーザー別(2018~2029F) (単位:百万米ドル)
表6:イタリアのバス・シャワー用品市場規模:バスソープ(2018年~2029年)(単位:百万米ドル
表7:イタリアのバス・シャワー用品市場規模:ボディウォッシュ/シャワージェル(2018~2029年)(単位:百万米ドル
表8:イタリアのバス・シャワー用品の市場規模(2018年~2029年):百万米ドル
表9:イタリアのバス・シャワー用品の固形剤の市場規模(2018年~2029年)(単位:百万米ドル
表10:イタリアのバス・シャワー用品の市場規模(2018年~2029年)(単位:百万米ドル
表11:イタリアのバス・シャワー用品のジェル/ゼリーの市場規模(2018~2029年)(単位:百万米ドル
表12:イタリアのバス・シャワー用品のスーパーマーケット市場規模(2018~2029年)(百万米ドル
表13:イタリアのバス・シャワー用品のコンビニ市場規模(2018~2029年)(単位:百万米ドル
表14:イタリアのバス・シャワー用品のオンラインストア市場規模(2018~2029年)(単位:百万米ドル
表15:イタリアのバス・シャワー用品のオンラインストア市場規模(2018年~2029年)(単位:百万米ドル
表16:イタリアの女性用バス・シャワー用品市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表17:イタリアのバス・シャワー製品のメンズ市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル

 

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Summary

The Italian market for baths and showers has been in existence since the time of ancient Rome, where bathing was a lavish affair. Although the Romans helped to popularize social bathing by adding natural oils and perfumes to their bathing rituals, this set up the foundation for Italy's reputation as the better provider of skincare and bathing products. With the passing of the centuries, the art of soap-making and skincare continued to thrive during the Renaissance, making Italy dominate in the cosmetics field. For instance, in the World Health Organization's recorded data on 23 October 2020 from March to October, intervention in the government and humanitarian sectors affected over 50,250 people through proper hand washing and proper personal hygiene with the intervention. Companies are investing in research and development to create innovative formulations that incorporate state-of-the-art ingredients such as probiotics, peptides, and botanical extracts. These products specifically address concerns related to the skin and improve the effectiveness of the product. More and more innovations are impacting water usage and generating fewer wastes through product formulation. The movement gaining popularity is the waterless products-including the proportion of mainstreaming solid shampoos and body bars- because of its environmental implications. Personal care subscription boxes are a pretty new innovation, providing convenience in discovering new products from the preferences of their consumers in order to perpetuate loyalty for the brand.

According to the research report “Italy Bath and Shower Products Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the Italy Bath and Shower Products market is anticipated to add to more than USD 300 Million by 2024–29. As trends in emotional well-being and self-care continue to dominate thought processes, even product offerings change. Brands now create products that elicit feelings of relaxation and escape-a sense stimulated through bath oils, say, or calming shower gels. It is saturated, with competition intensified in the Italian market. The already existing brands struggle to find niches between the long list of alternatives. Stricter regulations will limit some of the small firms. High costs incurred in ensuring compliance with safety standards and gaining appropriate certificates have kept some away from entering the market. Regulation (EC) No 1907/2006 (REACH) outlines registration, evaluation, authorization, and restriction of chemicals in products. It impacts bath and shower product usage, especially in material terms. Speed is demanded by evolving consumer tastes and preferences through brands. If companies do not gear up for this change, they will lose the place in business. Economic factors-the fluctuations in currency and trade policies are affecting the import-export balance of products like bath and shower products, thus enhancing growth. Consumers prefer more organic and natural products. Consumers are now moving more toward brands that focus on sustainability and eco-friendly formulas. Consumers are gradually shifting to healthier lifestyles worldwide, and this happens to be a great opportunity for this trend. Luxury bath products and customized lines are dominating the market. Consumers are focusing on unique experiences according to their preference, leading brands to innovate with custom formulation and unique scent profiles. The e-commerce and social media platforms have changed the way the consumer discovers and purchases bath products. Brands reach out to the online space and engage them for the feel-around feeling about their products.

The segment bath and shower in Italy is relatively diversified, with a strong leading position for bath soaps. Among the various reasons for such a leading position of bath soaps could be listed the cultural preferences of Italian society for traditional methods of cleansing and consumer perception about bar soaps in Italy as a good, genuine hygiene product. Italian consumers are mainly biased towards big brands that they trust; hence, personal care products were restricted to a large extent from the private label category. Bathroom soaps can be considered to be a staple in personal care that can form part of daily routines; hence, their consumption has been sustained over the years. The other main segment is body wash and shower gels. The product offers the consumer the experience of convenience and modernity. These generally contain moisturizing properties and fragrances, which add to the bathing experience. Premium and natural formulations are also supporting the body wash market with quality over low price. Therefore, the popularity for bath additives such as bath oils and salts is increasing by how to be able to recreate that spa experience at home. Added to this is a growing concern with self-care and relaxation which post-pandemic has heightened awareness of personal wellness.

The Italian market for bath and shower products can be segmented broadly into three categories such as solids, liquids, and gel/jellies. Liquid products-they include shower gels, body washes, and other variants-have been the favorite of consumers. They are easy to carry, come in various scents, and help consumers achieve a fresh bathing experience. Italy dominates the bath and shower market have several significant factors. These are as follows, preference for quality and brand reputation among the Italian consumer. The Italian consumer is a savvy shopper who, more often than not, shops based on long-standing reputation and the quality of ingredients and formulation in products. Since this trend has thus far ensured indulgence in personal care, it has fastened the culture toward products not only cleaning but also providing a sensory experience. The hygiene awareness has further increased, especially in times of a pandemic, and played a big role in purchases. Consumers are now more worried about how effective cleansing solutions are, and this has led to the effective demand for bath and shower products promising to clean as well as care for the skin at one go. Although liquid products lead, solid products, such as bar soaps, continue to be popular because of traditional appeal and environmental attributes. Consumers do appreciate the basic simplicity and sustainability of the solid soaps, which for one, usually have minimal packaging. The gel/jellies segment is gaining further momentum as brands innovate to create formulations offering moisturizing benefits, aside from cleansing properties. These are likely to be of interest particularly for consumers who prefer gentle yet effective options for their bathing routine.

Italian bath and shower products market has a very diversified landscape of distribution, in which supermarkets/hypermarkets top the list followed by convenience stores, online stores, and others. Specifically, supermarkets are highly preferred as a channel for the above products' distribution, primarily due to the fact that they offer a large variety of products at competitive prices under one roof. This channel allows consumers to purchase even household products in volume, and thus they benefit from economies of scale for massive packages of shower gels and bar soaps. Furthermore, supermarket mass shopping is better aligned with Italian shoppers' preference for big-brand names, which are perceived by them as superior in quality compared with private labels. Convenience stores similarly benefit, as consumers shop for quick buys. Because of their locational advantage, the door-to-door sale of products becomes a challenge, and consumers opt for these for last-minute purchases or lesser quantities of baths. They do face challenges from health and personal care stores that are emerging market participants offering niche products to health-conscious consumers. The online segment is growing rapidly with increased e-commerce penetration and comfort it offers. Consumers are moving to brand-specific websites and platforms that offer easy access to purchase options and simplified payment options. This trend will only increase as more consumers rely on online purchasing for personal care items. Other distribution channels aside from the identified major ones include specialty retail stores as well as pharmacies, which provide niche products or specific requirements. The final segments further increase market diversity but make little contribution to sales compared to the prior identified channels.

In the feminine segment, Italian consumers tend to get more attracted to such products which not only cleanse but also make them feel good. Luxurious formulations are increasingly sought, and women choose shower gels, body washes, and bath oils that contain natural ingredients such as essential oils, botanical extracts, and vitamins. Brands are capitalizing on this trend as they are offering products that create promise of hydration and rejuvenation with a sensory experience which turns the mundane into everyday moments of indulgence. Specialty products, such as exfoliating scrubs and moisturizing body washes, that target specific skin concerns are also in higher demand. The trend of personalization also largely impacts; women will look for whatever product is made based on their type of skin and personal preferences. Consequently, niche brands, or rather artisanal brands, that offer organic products have emerged for consumers who care more about sustainability and the ethical sourcing of products. A manly segment is witnessing its fair share of revolution in the wake of changing norm sets for societal allegiance towards male grooming. Italian men are becoming increasingly conscious regarding their personal care routine, such that demand has cropped up for high-quality bath and shower product offerings. Thereby, companies have discovered niche offerings that offer relief in the realm of oil control, hydration, and refreshing scents. The new and advanced men's grooming products will have a strong fragrance and functional benefits such as energizing properties to fit into active lifestyles. Especially popular shower gels, on the other hand, feature invigorating ingredients such as menthol or citrus extracts, which are very refreshing. Furthermore, there is also an increasing popularity of multi-purpose products that combine cleansing with skincare benefits, a 2-in-1 body wash that serves as shampoo and body wash.


Considered in this report
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report
• Bath & Shower market Outlook with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Activity
• By Product Type
• Bath Soaps
• Body Wash/Shower Gel
• Bath Additives

By Form
• Solids
• Liquids
• Gel/Jellies

By Distribution Channel
• Supermarkets
• Convenience Stores
• Online Stores
• Others

By End User
• Women
• Men

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary and secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list the companies that are present in it. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources, primary research was conducted by conducting telephone interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this; we have started making primary calls to consumers by equally segmenting them in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us, we can start verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations, and organizations related to the Bath & Shower industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing and presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Italy Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Market Drivers & Opportunities
5.2. Market Restraints & Challenges
5.3. Market Trends
5.3.1. XXXX
5.3.2. XXXX
5.3.3. XXXX
5.3.4. XXXX
5.3.5. XXXX
5.4. Covid-19 Effect
5.5. Supply chain Analysis
5.6. Policy & Regulatory Framework
5.7. Industry Experts Views
6. Italy Bath and Shower Products Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast, By Product Type
6.3. Market Size and Forecast, By Form
6.4. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
6.5. Market Size and Forecast, By End User
7. Italy Bath and Shower Products Market Segmentations
7.1. Italy Bath and Shower Products Market, By Product Type
7.1.1. Italy Bath and Shower Products Market Size, By Bath Soap, 2018-2029
7.1.2. Italy Bath and Shower Products Market Size, By Body Wash/Shower Gel, 2018-2029
7.1.3. Italy Bath and Shower Products Market Size, By Bath Additives, 2018-2029
7.2. Italy Bath and Shower Products Market, By Form
7.2.1. Italy Bath and Shower Products Market Size, By Solids, 2018-2029
7.2.2. Italy Bath and Shower Products Market Size, By Liquids , 2018-2029
7.2.3. Italy Bath and Shower Products Market Size, By Gel/Jellies , 2018-2029
7.3. Italy Bath and Shower Products Market, By Distribution Channel
7.3.1. Italy Bath and Shower Products Market Size, By Supermarkets, 2018-2029
7.3.2. Italy Bath and Shower Products Market Size, By Convenience Stores, 2018-2029
7.3.3. Italy Bath and Shower Products Market Size, By Online Stores, 2018-2029
7.3.4. Italy Bath and Shower Products Market Size, By Others, 2018-2029
7.4. Italy Bath and Shower Products Market, By End User
7.4.1. Italy Bath and Shower Products Market Size, By Women’s , 2018-2029
7.4.2. Italy Bath and Shower Products Market Size, By Men’s , 2018-2029
8. Italy Bath and Shower Products Market Opportunity Assessment
8.1. By Product Type, 2024 to 2029
8.2. By Form, 2024 to 2029
8.3. By Distribution Channel, 2024 to 2029
8.4. By End User, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer


List of Figures

Figure 1: Italy Bath and Shower Products Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Millions)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Form
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 5: Market Attractiveness Index, By End User
Figure 6: Porter's Five Forces of Italy Bath and Shower Products Market


List of Tables

Table 1: Influencing Factors for Bath and Shower Products Market, 2023
Table 2: Italy Bath and Shower Products Market Size and Forecast, By Product Type (2018 to 2029F) (In USD Millions)
Table 3: Italy Bath and Shower Products Market Size and Forecast, By Form (2018 to 2029F) (In USD Millions)
Table 4: Italy Bath and Shower Products Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2018 to 2029F) (In USD Millions)
Table 5: Italy Bath and Shower Products Market Size and Forecast, By End User (2018 to 2029F) (In USD Millions)
Table 6: Italy Bath and Shower Products Market Size of Bath Soap (2018 to 2029) in USD Millions
Table 7: Italy Bath and Shower Products Market Size of Body Wash/Shower Gel (2018 to 2029) in USD Millions
Table 8: Italy Bath and Shower Products Market Size of Bath Additives (2018 to 2029) in USD Millions
Table 9: Italy Bath and Shower Products Market Size of Solids (2018 to 2029) in USD Millions
Table 10: Italy Bath and Shower Products Market Size of Liquids (2018 to 2029) in USD Millions
Table 11: Italy Bath and Shower Products Market Size of Gel/Jellies (2018 to 2029) in USD Millions
Table 12: Italy Bath and Shower Products Market Size of Supermarkets (2018 to 2029) in USD Millions
Table 13: Italy Bath and Shower Products Market Size of Convenience Stores (2018 to 2029) in USD Millions
Table 14: Italy Bath and Shower Products Market Size of Online Stores (2018 to 2029) in USD Millions
Table 15: Italy Bath and Shower Products Market Size of Online Stores (2018 to 2029) in USD Millions
Table 16: Italy Bath and Shower Products Market Size of Women’s (2018 to 2029) in USD Millions
Table 17: Italy Bath and Shower Products Market Size of Men’s (2018 to 2029) in USD Millions

 

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2025/04/18 10:27

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