世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

イタリアのアグリツーリズム市場概観、2029年

イタリアのアグリツーリズム市場概観、2029年


Italy Agritourism Market Overview, 2029

イタリアのアグリツーリズムは、「アグリツーリズモ」とも呼ばれ、イタリアの観光ビジネスにおいて確固たる地位を築き、急成長を遂げている。経済的には、農村地域にとって重要な収入源となり、伝統的な農業を維... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年9月2日 US$2,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
2-3営業日以内 66 英語

※ 調査会社の事情により、予告なしに価格が変更になる場合がございます。
最新の価格はデータリソースまでご確認ください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

イタリアのアグリツーリズムは、「アグリツーリズモ」とも呼ばれ、イタリアの観光ビジネスにおいて確固たる地位を築き、急成長を遂げている。経済的には、農村地域にとって重要な収入源となり、伝統的な農業を維持しながら地域経済を支えることができる。また、アグリツーリズムは農村部に雇用を生み出し、経済的損失を被る可能性のある地域の社会経済的成長にも貢献している。イタリアの各州は、その地域の条件や需要に応じた独自の法律やガイドラインを定めている場合があります。これらの規則は、自治体のゾーニング法、環境保護措置、観光促進手法など、アグリツーリズムの特定の要素をカバーしている。疫病の流行は観光業、特にアグリツーリズムの利益を激減させた。戸締まり、旅行制限、健康上の懸念から国内外からの旅行が鈍り、農家滞在、アグリツーリズム活動、関連企業に影響を与えた。多くのアグリツーリズム企業は、訪問者数の減少と収益の減少により、財政的に苦境に立たされた。小規模農家や農村ホステルの中には、事業の継続に苦戦し、一時的または恒久的な閉鎖を余儀なくされたところもあった。外国人宿泊客の国籍は、彼らの行動に影響を与えるため、プロモーション・キャンペーンにおいて考慮しなければならないもうひとつの重要な要素である。ほとんどの外国人は、ドイツ、オーストリア、スイスといった周辺のドイツ語圏の国からやってきて、目的地まで自分で運転していくのが普通だ。スペイン、イギリス、北欧諸国、ロシアなど他の国からの観光客は、通常飛行機で到着し、ローマ、ヴェネツィア、ナポリなどの伝統的な観光地や、カプリ島やリビエラなどの海辺のリゾート地、アルプス山脈を好む。

Bonafide Research社の調査レポート「イタリアのアグリツーリズム市場概要、2029年」によると、イタリアのアグリツーリズム市場は2024年に2億1000万米ドル以上と評価されている。イタリアのアグリツーリズムは、消費者の嗜好の変化と強い農業背景のおかげで大きく成長している。多くのアグリツーリズム事業者が有機農業、再生可能エネルギー、ゴミの最小化など環境に優しい技術を導入しているため、持続可能性はイタリアのアグリツーリズムの要となっている。環境への責任を重視する姿勢は、エコ意識の高い観光客を惹きつけ、持続可能な観光への大きな推進力となっている。国内観光は、海外旅行の制限やCOVID-19パンデミックによる健康上の懸念を受けて大幅に増加している。イタリア人は、自国でのアグリツーリズムの機会をますます探求するようになり、その結果、地方旅行が増加し、田舎の冒険への関心が復活した。ジット・ド・フランスは、農家民泊や田舎のホテルなど、さまざまな田舎の宿泊施設を提供する人気のプラットフォームだ。アグリツーリズムの包括的なデータベースを提供し、旅行者が本物の田舎体験を発見し、予約できるよう支援している。ファットリア・ラ・ヴィアッラは、伝統的な農業と観光を融合させたアグリツーリズムの会社として知られています。ファームステイ、料理ワークショップ、オーガニック農場ツアーなどを提供し、イタリアの農業技術や料理の伝統にスポットを当てている。イータリーは、グルメ・マーケットとレストランでよく知られているが、地元の農家と協力して農村体験を提供することで、アグリツーリズムにも進出している。イタリア料理と農業の伝統を紹介する、農場から食卓までの食事と教育ツアーを提供している。この部門は、訪問者の体験を向上させ、運営を合理化するためにデジタルツールを取り入れている。オンライン予約プラットフォーム、バーチャル農場ツアー、デジタルマーケティングが不可欠となり、旅行者がアグリツーリズム体験を発見し、予約することが容易になった。

イタリアのアグリツーリズム部門は、農場での販売、アウトドア・レクリエーション、エンターテインメント、教育ツーリズム、宿泊施設など、さまざまな分野で人気があり、さまざまな割合で成長している。アグリツーリズムの宿泊施設は、没頭できる本物の農村体験への需要が高まっているため、増加傾向にある。旅行者は、働く農場に滞在し、郷土料理を食べ、農業のライフスタイルを目の当たりにする魅力に誘われている。ジット・ド・フランス(Gîtes de France)は、イタリア全土の田舎にある宿泊施設の幅広い選択肢を提供する人気サイトだ。アグリツーリズムの包括的なデータベースを提供し、旅行者がファームステイやカントリーホテルを見つけて予約できるようサポートしている。Terres d'Aventureは、アウトドアや自然をベースにした体験を求める旅行者のために、ハイキングや農場訪問などアグリツーリズムに焦点を当てたアクティビティを含むアドベンチャーやアウトドアツアーを専門に扱っている。農場での農産物販売は、大規模小売チェーンやオンライン・フードサービスとの激しい競争にさらされている。消費者はオンラインやスーパーマーケットでの買い物のしやすさを選ぶようになっており、農場での直接販売に影響を及ぼしている。農場内の販売店舗を維持するための運営コストは相当なものになるため、農産物の直接販売よりも観光や宿泊を優先する農場もある。農場での販売、娯楽、教育観光は、市場競争、顧客嗜好の変化、パンデミック関連の混乱により、いずれも減少している。

イタリアのアグリツーリズム業界では、旅行代理店と直接販売の両方が、旅行者と農村体験を結びつける重要な役割を果たしており、それぞれが独自のメリットを提供し、多様な関心に対応している。ダイレクトセールスは、現代の旅行者が求める、パーソナライズされたカスタマイズ可能な体験に対応している。直接予約することで、旅行者はアグリツーリズムのオペレーターとより密接に交流することができ、旅行者独自の興味や好みに合わせて旅をカスタマイズすることができる。デジタルチャネルの普及により、旅行者はアグリツーリズム体験を直接見つけて予約することが容易になった。Agriturismo.itやAirbnbのようなプラットフォームは、ユーザーフレンドリーなインターフェースを提供し、多様な可能性に即座にアクセスできることで、テクノロジーに精通した旅行者を惹きつけている。直販は旅行者が予約をよりコントロールしやすく、ホストと直接つながり、リアルタイムの情報を受け取り、必要に応じて変更することができる。このようなコントロールの幅は、バケーション体験全体を向上させる。旅行代理店は旅程の作成経験があり、ワインツアー、チーズ作り教室、農家滞在など、特別な興味に合わせたパッケージをカスタマイズすることができる。このようなパッケージには、宿泊施設、アクティビティ、場合によっては送迎が含まれていることが多く、旅行者に包括的で効率的な選択肢を提供している。

イタリアのアグリツーリズム・ビジネスでは、グループ旅行も一人旅も、多様な体験とダイナミズムを提供している。アグリツーリズムのグループ旅行では、様々な場所、アクティビティ、宿泊オプションが含まれる組織的な旅行が頻繁に行われます。グループ旅行では、宿泊、交通、アクティビティにかかる費用を分担するため、割安になることがある。ツアー会社は、大人数のグループには割引を提供することが多い。個人旅行は、個人的でカスタマイズ可能な体験に対するニーズの高まりから、人気を集めている。Agriturismo.itは、アグリツーリズムの宿泊施設や体験を直接予約できる代表的なウェブサイトだ。アグリツーリズモ.itは、農家での滞在、料理教室、地元の小旅行など、さまざまな選択肢を提供し、個人的な体験を求める個人旅行者に対応している。Gîtes de Franceは、イタリアのアグリツーリズム施設を含む、地方の宿泊施設の直接予約を提供しています。個人旅行者は、よりリアルで没入感のある出会いを求めることが多い。ホストとの直接的な関わりや、自由に田舎を散策する自由は、このような需要に応え、全体的な休暇体験を向上させる。

本レポートの考察
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートの対象分野
- アグリツーリズム市場の展望とその価値とセグメント別予測
- 様々な推進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

活動別
- 農場販売
- 宿泊施設
- エンターテイメント
- 教育観光
- アウトドア・レジャー
- その他

販売チャネル別
- 旅行代理店
- ダイレクト・セールス

ツアー別
- 団体
- 個人旅行


レポートのアプローチ
本レポートは一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を把握し、そこに存在する企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースなどの第三者情報源から成る。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施した。その後、消費者を地域、階層、年齢層、性別で均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データが揃えば、二次ソースから得た詳細の検証を開始することができる。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、団体、アグリツーリズム業界関連組織、政府機関、その他関係者が市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、この業界に関する競合知識を高めることもできます。

本レポートの考察
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートの対象分野
- アグリツーリズム市場の展望とその価値とセグメント別予測
- 様々な推進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

活動別
- 農場販売
- 宿泊施設
- エンターテイメント
- 教育観光
- アウトドア・レジャー
- その他

販売チャネル別
- 旅行代理店
- ダイレクト・セールス

ツアー別
- 団体
- 個人旅行


レポートのアプローチ
本レポートは一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を把握し、そこに存在する企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースなどの第三者情報源からなる。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施した。その後、消費者を地域、階層、年齢層、性別で均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データが揃えば、二次ソースから得た詳細の検証を開始することができる。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、団体、アグリツーリズム業界関連組織、政府機関、その他関係者が市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、この業界に関する競合知識を高めることもできます。

ページTOPに戻る


目次

目次

1.要旨
2.市場構造
2.1.市場考察
2.2.前提条件
2.3.制限事項
2.4.略語
2.5.出典
2.6.定義
2.7.地理
3.研究方法
3.1.二次調査
3.2.一次データ収集
3.3.市場形成と検証
3.4.レポート作成、品質チェック、納品
4.イタリアのマクロ経済指標
5.市場ダイナミクス
5.1.市場促進要因と機会
5.2.市場の阻害要因と課題
5.3.市場動向
5.3.1.XXXX
5.3.2.XXXX
5.3.3.XXXX
5.3.4.XXXX
5.3.5.XXXX
5.4.コビッド19効果
5.5.サプライチェーン分析
5.6.政策と規制の枠組み
5.7.業界専門家の見解
6.イタリアのアグリツーリズム市場概要
6.1.市場規模(金額ベース
6.2.市場規模および予測、アクティビティ別
6.3.市場規模・予測:販売チャネル別
6.4.市場規模・予測:ツアー別
6.5.市場規模・予測:地域別
7.イタリアのアグリツーリズム市場セグメント
7.1.イタリアのアグリツーリズム市場:アクティビティ別
7.1.1.イタリアのアグリツーリズム市場規模:農場内販売別、2018年2029年
7.1.2.イタリアのアグリツーリズム市場規模:宿泊施設別、2018年2029年
7.1.3.イタリアのアグリツーリズム市場規模:娯楽別、2018年2029年
7.1.4.イタリアのアグリツーリズム市場規模:教育観光別、2018年2029年
7.1.5.イタリアのアグリツーリズム市場規模:屋外レクリエーション別、2018年2029年
7.1.6.イタリアのアグリツーリズム市場規模:その他(20182029年
7.2.イタリアのアグリツーリズム市場:販売チャネル別
7.2.1.イタリアのアグリツーリズム市場規模:旅行代理店別、2018年2029年
7.2.2.イタリアのアグリツーリズム市場規模:直接販売別、2018年2029年
7.3.イタリアのアグリツーリズム市場規模:ツアー別
7.3.1.イタリアのアグリツーリズム市場規模:グループ別、2018年2029年
7.3.2.イタリアのアグリツーリズム市場規模:個人旅行別 、2018年2029年
8.イタリアのアグリツーリズム市場の機会評価
8.1.アクティビティ別、2024年~2029年
8.2.販売チャネル別、2024~2029年
8.3.ツアー別、2024~2029年
8.4.地域別、2024~2029年
9.競合状況
9.1.ポーターの5つの力
9.2.会社概要
9.2.1.企業1
9.2.1.1.会社概要
9.2.1.2.会社概要
9.2.1.3.財務ハイライト
9.2.1.4.地理的洞察
9.2.1.5.事業セグメントと業績
9.2.1.6.製品ポートフォリオ
9.2.1.7.主要役員
9.2.1.8.戦略的な動きと展開
9.2.2.会社概要
9.2.3.会社3
9.2.4.4社目
9.2.5.5社目
9.2.6.6社
9.2.7.7社
9.2.8.8社
10.戦略的提言
11.免責事項

図表一覧

図1:イタリアのアグリツーリズム市場規模:金額ベース(2018年、2023年、2029年)(単位:百万米ドル)
図2:市場魅力度指数(アクティビティ別
図3:市場魅力度指数(販売チャネル別
図4:市場魅力度指数(ツアー別
図5: 市場魅力度指数, 地域別
図6: イタリアのアグリツーリズム市場のポーターの5つの力

表一覧

表1:アグリツーリズム市場の影響要因(2023年
表2:イタリアのアグリツーリズム市場規模・予測:アクティビティ別(2018年~2029F)(単位:百万米ドル)
表3:イタリアのアグリツーリズム市場規模・予測:販売チャネル別(2018~2029F)(単位:百万米ドル)
表4:イタリアのアグリツーリズム市場規模・予測:ツアー別(2018~2029F)(単位:百万米ドル)
表5:イタリアのアグリツーリズム市場規模・予測:地域別(2018~2029F)(単位:百万米ドル)
表6:イタリアの農場内販売のアグリツーリズム市場規模(2018年~2029年)(単位:百万米ドル
表7:イタリアのアグリツーリズム市場規模:宿泊施設(2018年~2029年)(単位:百万米ドル
表8:イタリアのアグリツーリズム市場規模:娯楽の市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表9:イタリアのアグリツーリズム市場規模:教育観光(2018年~2029年)(百万米ドル
表10:イタリアのアグリツーリズム市場規模:アウトドアレクリエーション(2018年~2029年)(百万米ドル
表11:イタリアのアグリツーリズム市場規模:その他(2018年~2029年)(百万米ドル
表12:イタリアのアグリツーリズム市場規模:旅行代理店(2018年~2029年)(百万米ドル
表13:イタリアのアグリツーリズム市場規模:直接販売(2018年~2029年)(百万米ドル
表14:イタリアのアグリツーリズム市場規模:団体(2018年~2029年)(百万米ドル
表15:イタリアのアグリツーリズム市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Agritourism in Italy, also known as "agriturismo," is a firmly established and rapidly growing component of the country's tourism business, providing visitors with an immersive experience of the country's rich agricultural and gastronomic legacy. Economically, it provides an important revenue source for rural communities, allowing them to maintain traditional farming practices while also supporting local economies. Agritourism also generates jobs in rural areas, which contributes to the socioeconomic growth of regions that might otherwise suffer economic loss. Each Italian region may have its own set of legislation and guidelines that are specific to the area's conditions and demands. These rules cover specific components of Agritourism, such as municipal zoning laws, environmental safeguards, and tourism promotion techniques. The epidemic caused a dramatic fall in tourism profits, especially Agritourism. Lockdowns, travel restrictions, and health concerns slowed both domestic and foreign travel, affecting farm stays, Agritourism activities, and related enterprises. Many Agritourism enterprises struggled financially as visitor numbers dropped and earnings fell. Some small-scale farms and rural hostels struggled to stay in business, forcing many to close temporarily or permanently. The nationality of international guests is another key factor because it effects their behaviour and must be considered in any promotional campaign. Most foreigners come from surrounding German-speaking nations such as Germany, Austria, and Switzerland, and they usually drive themselves to their destination. Tourists from other countries, such as Spain, the United Kingdom, the Nordic Countries, and Russia, typically arrive by plane and favour traditional attractions such as Rome, Venice, and Naples, as well as seaside resorts such as Capri or the Riviera and the Alps.

According to the research report "Italy Agritourism Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the Italy Agritourism market was valued at more than USD 210 Million in 2024. Agritourism in Italy has grown significantly, thanks to changing consumer preferences and a strong agricultural background. Sustainability has become a cornerstone of Italian Agritourism as many Agritourism businesses are implementing environmentally friendly techniques like organic farming, renewable energy, and trash minimisation. This emphasis on environmental responsibility attracts to eco-conscious tourists and contributes to the larger push towards sustainable tourism. Domestic tourism has increased significantly in response to international travel limitations and health concerns caused by the COVID-19 pandemic. Italians have increasingly explored Agritourism opportunities in their own nation, resulting in an increase in local travel and revived interest in rural adventures. Gîtes de France is a popular platform that provides a variety of rural accommodations, such as farm stays and countryside hotels. It offers a comprehensive database of Agritourism choices to assist travellers in discovering and booking real rural experiences. Fattoria La Vialla is a well-known Agritourism company that blends traditional farming and tourism. It provides farm stays, cooking workshops, and tours of its organic farm, which highlight Italian agricultural techniques and culinary traditions. Eataly, while best known for its gourmet markets and restaurants, has expanded into Agritourism by collaborating with local farmers and offering rural experiences. It provides farm-to-table eating and educational tours that showcase Italian culinary and agricultural heritage. The sector has embraced digital tools to enhance the visitor experience and streamline operations. Online booking platforms, virtual farm tours, and digital marketing have become integral, making it easier for travelers to discover and book Agritourism experiences

The various areas of Italy's Agritourism sector,on-farm sales, outdoor recreation, entertainment, educational tourism, and accommodation are popular and growing at varied rates. Agritourism accommodation is on the rise since there is a growing demand for immersive and authentic rural experiences. Travellers are lured to the allure of staying on a working farm, eating local cuisine, and witnessing the agricultural lifestyle first-hand. Gîtes de France is a popular site that provides a wide choice of rural accommodations throughout Italy. It offers a comprehensive database of Agritourism choices, assisting travellers in finding and booking farm stays and country hotels. Terres d'Aventure specialises on adventure and outdoor tours, including Agritourism-focused activities like hiking and farm visits, for travellers seeking outdoor and nature-based experiences. On-farm agricultural product sales are fiercely competitive with larger retail chains and online food services. Consumers are increasingly choosing the ease of shopping online or in supermarkets, which has an impact on direct farm sales. The operational costs of maintaining on-farm sales outlets can be substantial, prompting some farms to prioritise tourism and lodging above direct agricultural sales. On-farm sales, entertainment, and educational tourism are all declining due to market competition, shifting customer preferences, and pandemic-related disruptions.

In Italy's Agritourism industry, both travel agents and direct sales play important roles in connecting travellers with rural experiences, with each offering unique benefits and catering to diverse interests. Direct sales address modern travellers' desire for personalised and customisable experiences. Direct booking enables travellers to interact more closely with Agritourism operators, tailoring their journeys to their unique interests and preferences. The proliferation of digital channels has made it easier for travellers to find and book Agritourism experiences directly. Platforms such as Agriturismo.it and Airbnb attract to tech-savvy travellers by providing user-friendly interfaces and instant access to a diverse selection of possibilities. Direct sales give travellers more control over their bookings, allowing them to connect directly with hosts, receive real-time information, and make changes as needed. This amount of control improves the entire vacation experience. Travel agencies have experience developing itineraries and can customise packages to meet special interests, such as wine tours, cheese-making classes, or farm stays. These packages frequently include accommodations, activities, and, on occasion, transportation, offering travellers a comprehensive and efficient alternative.

In Italy's Agritourism business, both group and solo travel provide diverse experiences and dynamics. Agritourism group travel frequently involves organised trips that include a variety of sites, activities, and lodging options. Group travel can be less expensive because of shared spending for lodging, transportation, and activities. Tour companies frequently provide discounts for larger groups. Individual travel is gaining traction due to the increased need for personalised and customisable experiences. Agriturismo.it is a leading website for direct booking of Agritourism accommodations and experiences. It provides a variety of choices, such as farm stays, cooking workshops, and local excursions, catering to individual travellers looking for personalised experiences. Gîtes de France, offers direct bookings for rural accommodations, including Agritourism sites in Italy. Individual travellers frequently seek more real and immersive encounters. Direct engagement with hosts and the freedom to explore rural places at their leisure respond to this demand, improving the overall vacation experience.

Considered in this report
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report
• Agritourism market Outlook with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Activity
• On-farm Sales
• Accommodations
• Entertainment
• Educational Tourism
• Outdoor Recreation
• Others

By Sales Channel
• Travel Agents
• Direct Sales

By Tour
• Group
• Individual Travel


The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary and secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list the companies that are present in it. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources, primary research was conducted by conducting telephone interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this; we have started making primary calls to consumers by equally segmenting them in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us, we can start verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations, and organizations related to the Agritourism industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing and presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.

Considered in this report
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report
• Agritourism market Outlook with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Activity
• On-farm Sales
• Accommodations
• Entertainment
• Educational Tourism
• Outdoor Recreation
• Others

By Sales Channel
• Travel Agents
• Direct Sales

By Tour
• Group
• Individual Travel


The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary and secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list the companies that are present in it. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources, primary research was conducted by conducting telephone interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this; we have started making primary calls to consumers by equally segmenting them in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us, we can start verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations, and organizations related to the Agritourism industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing and presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Italy Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Market Drivers & Opportunities
5.2. Market Restraints & Challenges
5.3. Market Trends
5.3.1. XXXX
5.3.2. XXXX
5.3.3. XXXX
5.3.4. XXXX
5.3.5. XXXX
5.4. Covid19 Effect
5.5. Supply chain Analysis
5.6. Policy & Regulatory Framework
5.7. Industry Experts Views
6. Italy Agritourism Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast, By Activity
6.3. Market Size and Forecast, By Sales Channel
6.4. Market Size and Forecast, By Tour
6.5. Market Size and Forecast, By Region
7. Italy Agritourism Market Segmentations
7.1. Italy Agritourism Market, By Activity
7.1.1. Italy Agritourism Market Size, By On-farm Sales, 20182029
7.1.2. Italy Agritourism Market Size, By Accommodations, 20182029
7.1.3. Italy Agritourism Market Size, By Entertainment, 20182029
7.1.4. Italy Agritourism Market Size, By Educational Tourism, 20182029
7.1.5. Italy Agritourism Market Size, By Outdoor Recreation, 20182029
7.1.6. Italy Agritourism Market Size, By Others, 20182029
7.2. Italy Agritourism Market, By Sales Channel
7.2.1. Italy Agritourism Market Size, By Travel Agents, 20182029
7.2.2. Italy Agritourism Market Size, By Direct Sales, 20182029
7.3. Italy Agritourism Market, By Tour
7.3.1. Italy Agritourism Market Size, By Group, 20182029
7.3.2. Italy Agritourism Market Size, By Individual Travel , 20182029
8. Italy Agritourism Market Opportunity Assessment
8.1. By Activity, 2024 to 2029
8.2. By Sales Channel, 2024 to 2029
8.3. By Tour, 2024 to 2029
8.4. By Region, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: Italy Agritourism Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Million)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Activity
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Sales Channel
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Tour
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Region
Figure 6: Porter's Five Forces of Italy Agritourism Market

List of Tables

Table 1: Influencing Factors for Agritourism Market, 2023
Table 2: Italy Agritourism Market Size and Forecast, By Activity (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 3: Italy Agritourism Market Size and Forecast, By Sales Channel (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 4: Italy Agritourism Market Size and Forecast, By Tour (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 5: Italy Agritourism Market Size and Forecast, By Region (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 6: Italy Agritourism Market Size of On-farm Sales (2018 to 2029) in USD Million
Table 7: Italy Agritourism Market Size of Accommodations (2018 to 2029) in USD Million
Table 8: Italy Agritourism Market Size of Entertainment (2018 to 2029) in USD Million
Table 9: Italy Agritourism Market Size of Educational Tourism (2018 to 2029) in USD Million
Table 10: Italy Agritourism Market Size of Outdoor Recreation (2018 to 2029) in USD Million
Table 11: Italy Agritourism Market Size of Others (2018 to 2029) in USD Million
Table 12: Italy Agritourism Market Size of Travel Agents (2018 to 2029) in USD Million
Table 13: Italy Agritourism Market Size of Direct Sales (2018 to 2029) in USD Million
Table 14: Italy Agritourism Market Size of Group (2018 to 2029) in USD Million
Table 15: Italy Agritourism Market Size of Individual Travel (2018 to 2029) in USD Million

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2025/04/18 10:27

143.46 円

163.28 円

193.29 円

ページTOPに戻る