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フランスの妊婦ケア市場概観、2029年

フランスの妊婦ケア市場概観、2029年


France Pregnancy Care Market Overview, 2029

フランスでは、妊産婦と乳幼児の健康に注目が集まっており、妊産婦ケア市場は大きく、活気に満ちている。この市場は、妊産婦とその出産予定の赤ちゃんに対応するために作られた様々な製品とサービスの範囲に及ぶ... もっと見る

 

 

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Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年9月2日 US$2,750
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サマリー

フランスでは、妊産婦と乳幼児の健康に注目が集まっており、妊産婦ケア市場は大きく、活気に満ちている。この市場は、妊産婦とその出産予定の赤ちゃんに対応するために作られた様々な製品とサービスの範囲に及ぶ。フランスは、妊娠ケアの質だけでなく、技術革新や医療へのアクセスにおいてもリーダー的存在であることが証明されている。市場環境の特徴は、政府の政策と医学の技術開発に支えられた国の医療制度である。フランスの急速な都市化は、妊産婦ケアの市場環境に多大な影響を及ぼしており、それゆえに多くの機会と課題の両方を提供している。都市化は、より良い医療センターやより専門的なサービスの優れた利用可能性につながる。パリ、リヨン、マルセイユのような大都市は、最高の産科病院、高度な資格を持つ医療スタッフ、産前産後ケアのための最高のサービスを誇っている。街の中心部では診断へのアクセスもよく、専門クリニックや妊娠関連商品・サービスなど、その他の要素も充実している。適切な医療サービスやアメニティが町の中心部にあるというこの都市的な利点は、健康的な妊娠、ひいては妊娠中の母親の健康結果をサポートするだろう。フランス政府は、ポータブル医療旅団や遠隔医療サービスのネットワークを通じて、遠方の人口集中地区へのアウトリーチを拡大するなどの措置を含むこの問題への実際の措置によって、どちらか一方を怠ってきた。これらのプログラムは、ギャップを埋め、必要不可欠なサービスや診察を提供し、それゆえ多くの旅行を削減する。これらのプログラムには、利用可能な地域ベースの医療や地域医療ネットワークを通じたケアや支援を、社会から疎外された地域での支援やケアへのアクセスを向上させるような仕組みにすることも含まれる。遠隔医療サービスを拡大して農村部の医療アクセスを強化する取り組みは、フランスの都市化と農村部の課題に関する最近の取り組みに由来する。デジタルヘルスツールや遠隔モニタリング技術の急速な普及と利用が促進され、都市部でも農村部でも、妊産婦のための質の高いケアが自宅で受けられるようになった。フランス政府は、農村部の医療施設を増やし、妊婦を常に全面的にサポートする統合ケアモデルを提唱している。フランスで毎年開催される主要なイベントや会議には、パリで開催される国際母子保健会議がある。これらの会議では、産科と婦人科に関する最新の発展や知見を共有する保健専門家チームが集結する。妊娠健康啓発週間」のような公衆衛生キャンペーンは、妊婦のケア、栄養、メンタルヘルスについて啓発する。これらとは別に、フランス産科婦人科学会(SFOG)は、妊娠ケアの分野におけるベストプラクティスやイノベーションに関するさまざまなワークショップやセミナーを定期的に開催している。

Bonafide Research社の調査レポート「フランスの妊娠ケア市場概観、2029年」によると、フランスの妊娠ケア市場は2024年から2029年にかけて年平均成長率7%以上で成長すると予測されている。フランスの国民皆保険制度の下、妊婦は幅広い医療サービスを無料で受けることができます。高解像度の超音波画像診断や非侵襲的な遺伝子検査など、出産前ケアに導入された技術の一部は、ケアの質を大幅に向上させている。農村部では一般的に、都市部に比べて医療専門機関へのアクセスが劣り、医療施設も少ないという問題を抱えている。これらの地域の妊産婦は、総合的な出産ケアを提供できるはずの病院や診療所まで、長距離を移動しなければならない。このような事態は、産前産後ケアの適時性と質に影響を及ぼし、診断や治療の遅れにつながる。フランスの消費者の健康意識の高まりは、専門的な製品やサービスに対する需要の高まりにつながっている。妊産婦と乳幼児の健康増進のための政府の取り組みが、質の高いケアとサポートの促進を通じて市場への拡大を後押ししている。フランスの妊産婦ケア市場は、多くの新製品イノベーションを目撃してきた。新しい処方と生物学的利用能を備えた先進的な妊産婦用サプリメントが、目標とする栄養素含有量とともに、母体と胎児の健康サポートをより充実させるために発売されている。より安全で持続可能な選択肢を求める消費者ニーズの高まりに応えるため、快適性を追求したデザイン、個別授乳オプション、環境に優しい組成に変更したマタニティウェアの新ラインが発表された。例えば、妊婦はモバイルアプリで出産前のバーチャル相談や妊娠中の双方向モニタリングにアクセスできる。例えば、オーヴェルニュ=ローヌ=アルプ地方の「妊産婦の健康改善プログラム」。このプログラムは、移動医療ユニットと地域社会への働きかけを利用して、十分なサービスを受けていない人々に集中的な支援を提供することで、妊娠ケアにおける格差を是正するものである。もうひとつの重要なケーススタディは、"Digital Pregnancy Tracker Project "である。このプロジェクトは、モバイルアプリを通じて、予約のリマインダーや教育リソースだけでなく、個人に合わせた妊婦ケアアドバイスサービスを提供している。このプログラムにより、患者のエンゲージメントとケアニーズへのアクセスが改善され、妊娠管理の強化におけるデジタルヘルスツールの可能性を経験することができた。

フランスには、妊娠のあらゆる段階で未来の母親を助ける、多種多様な妊娠ケア製品がある。スキンケア製品は、天然成分やオーガニック処方への注目が高まる中、大きなカテゴリーを占めている。赤ちゃんと妊娠中のスキンケア製品市場は、ソフトでやさしく、刺激の少ない成分を求める消費者の強い要望を反映したもので、母親の肌にも赤ちゃんの肌にもぴったりである。これは、妊娠中の肌の健康の必要性に対する意識の高まりに支えられており、妊娠線を予防し、妊娠に関連するあらゆる肌の変化に対応するために特別に処方されたものを含め、ほとんどの女性が毎日平均18種類の化粧品を使用している。マタニティウェアは、快適さとスタイルに傾倒し、需要が高まっている。妊娠中の母親は、ファッショナブルでありながら、この体の変化を快適にする服を求めている。これには、サポート力のあるレギンス、授乳用ブラジャー、通気性の良い生地など、妊娠中のさまざまな段階に適応するための専門的なアイテムが含まれる。ウェアラブル妊娠機器は、妊婦自身と胎児の健康指標を追跡するツールを提供することで、絶大な人気を誇っている。多くの場合、バイタルサインや胎動までもモニターし、テクノロジーで安心を提供している。産後ケアに関連する製品は、出産後の回復、母乳育児、スキンケアを中心とした、新しい母親にとっての必需品である。産後リカバリークリームや授乳パッドなど、回復と快適さをサポートする製品で構成される。妊産婦サポート製品は、ボディピロー、睡眠サポート、妊産婦健康領域のサプリメント、妊娠に伴う痛みを緩和するマッサージオイルなど多岐にわたる。したがって、製品ラインの他の主要製品は、妊婦用ビタミン剤、妊娠検査キット、母乳ポンプとなる。妊産婦の健康に対する意識が高まり、妊娠中や妊娠後に役立つエンド・ツー・エンドのソリューションを求める女性が増えているため、これらすべての製品の市場は増加傾向にある。

フランスの妊娠ケア製品は、独立系薬局・薬店、オンラインショップ、病院薬局、その他といった流通チャネルで販売されている。病院薬局セグメントが妊娠ケア製品市場を支配している。これは出生率の急激な増加によるものである。産科病院には通常、施設内に24時間体制の薬局があり、必要な医薬品を提供できる熟練した薬剤師もいる。従って、病院は医療製品にとって信頼できるチャネルであり、妊娠ケア製品も例外ではない。妊婦は、病院の薬局で勧められ、入手可能な製品をより信頼し、喜んで選ぶ。病院の薬局では、妊婦のニーズに合った医療ケアや商品を提供している。オンラインストアは、妊娠線最小化剤、乳房用クリーム、乳首保護クリームなど、さまざまな妊娠ケア製品を簡単に購入できるプラットフォームである。多くのオンライン・プラットフォームは、実店舗よりも妊娠ケア製品の選択肢が豊富で、顧客は地元では手に入らないサードパーティ・ブランドや専門製品を楽しむことができる。多くの消費者は、個人的でデリケートな製品を店頭で購入し恥をかくリスクを冒すよりも、オンラインで購入することを選ぶ。フランスでは、独立系の薬局・薬店が妊娠ケア製品の流通で大きな位置を占めている。これらの店舗は通常、幅広い商品を取り揃えており、一般的に消費者の手の届きやすい場所に位置している。オンラインショップや病院内薬局への嗜好が急速に高まっているため、独立系薬局・薬店の市場シェアは急速に低下すると予想される。

フランスの産科病棟は3段階のリスク分類に分かれている。レベル1の産科病棟は、特に危険因子のない妊娠を扱い、実際、出産数が最も多い。レベル2の産科病棟は、妊娠33週目からの未熟児の新生児集中ケアと治療を行う。一方、レベル3の産科病棟は、極度の早産やハイリスク妊娠など重篤な合併症を伴う出産に特化し、新生児の蘇生を行う。すべての産科病棟は、レベル3の産科病棟を中心としたネットワークでグループ化されており、予期せぬ合併症が発生した場合の転送プロトコルやネットワークの取り決めが明確に定められている。このように、フランスの産科病棟は、所有権の有無だけでなく、それぞれの任務によって区別されており、移送はネットワーク内の重大度によって組織されている。フランスの事例の良い点は、利用者が公立または私立の産科を自由に選択でき、自己負担が少ないことである。出産費用は主に国民健康保険でカバーされるため、価格の違いは産科の選択にあまり寄与しない。補足的な健康保険は、特定の医師や単一の部屋に対する追加請求を払い戻す。現役世代の男女の任意加入の民間健康保険のほぼ90%は、自己負担額がかなり低い国民健康保険の上乗せ保険に相当する。



本レポートの考察
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートの対象分野
- 妊産婦ケア市場の展望とその価値とセグメント別予測
- さまざまな推進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

タイプ別
- スキンケア製品(妊娠線クリーム、かゆみ止めクリーム、乳首クリーム、保湿剤とローション、妊娠中に安全な日焼け止めクリーム)
- マタニティウェア(マタニティドレス、マタニティパンツ・ジーンズ、マタニティトップス・シャツ、マタニティランジェリー、マタニティアクティブウェア)
- 妊娠サポート用品(腹帯・ベルト、マタニティピロー)
- ウェアラブル・プレグナンシー・デバイス
- 産後ケア製品
- その他(妊婦用ビタミン、妊娠検査キット、母乳ポンプ)

流通チャネル別
- 個人薬局・ドラッグストア
- オンラインストア
- 病院薬局
- その他

レポートのアプローチ
本レポートは一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を理解し、そこに存在する企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースなどの第三者情報源から成る。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引コールを行うことによって実施した。その後、消費者を地域、階層、年齢層、性別で均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データが揃えば、二次ソースから得た詳細の検証を開始することができる。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、協会、妊産婦ケア業界関連団体、政府機関、その他関係者が市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。

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目次

目次

1.要旨
2.市場構造
2.1.市場考察
2.2.前提条件
2.3.制限事項
2.4.略語
2.5.出典
2.6.定義
2.7.地理
3.研究方法
3.1.二次調査
3.2.一次データ収集
3.3.市場形成と検証
3.4.レポート作成、品質チェック、納品
4.フランスのマクロ経済指標
5.市場ダイナミクス
5.1.市場促進要因と機会
5.2.市場の阻害要因と課題
5.3.市場動向
5.3.1.XXXX
5.3.2.XXXX
5.3.3.XXXX
5.3.4.XXXX
5.3.5.XXXX
5.4.コビッド19効果
5.5.サプライチェーン分析
5.6.政策と規制の枠組み
5.7.業界専門家の見解
6.フランスの妊娠ケア市場概観
6.1.市場規模(金額ベース
6.2.市場規模および予測、タイプ別
6.3.市場規模・予測:流通別
7.フランスの妊婦ケア市場セグメント
7.1.フランスの妊娠ケア市場:タイプ別
7.1.1.フランスの妊娠ケア市場規模:スキンケア製品別、2018年~2029年
7.1.2.フランスの妊婦ケア市場規模:マタニティウェア別、2018〜2029年
7.1.3.フランスの妊娠ケア市場規模:妊娠サポート製品別、2018-2029年
7.1.4.フランスの妊娠ケア市場規模:ウェアラブル妊娠デバイス別、2018-2029年
7.1.5.フランスの妊娠ケア市場規模:産後ケア製品別、2018-2029年
7.1.6.フランスの妊娠ケア市場規模:その他:2018-2029年
7.2.フランスの妊娠ケア市場:流通別
7.2.1.フランスの妊娠ケア市場規模:独立薬局・薬店別、2018年~2029年
7.2.2.フランスの妊娠ケア市場規模:オンラインストア別、2018年~2029年
7.2.3.フランスの妊娠ケア市場規模:病院薬局別、2018年-2029年
7.2.4.フランスの妊娠ケア市場規模:その他:2018年-2029年
7.3.フランスの妊娠ケア市場規模:地域別
7.3.1.フランスの妊娠ケア市場規模:北部地域別、2018年-2029年
7.3.2.フランスの妊娠ケア市場規模:東部地域別、2018年-2029年
7.3.3.フランスの妊娠ケア市場規模:西部地域別、2018年-2029年
7.3.4.フランスの妊娠ケア市場規模:南部別、2018年-2029年
8.フランス妊娠ケア市場の機会評価
8.1.タイプ別、2024年〜2029年
8.2.流通別、2024~2029年
8.3.地域別、2024~2029年
9.競争環境
9.1.ポーターの5つの力
9.2.会社概要
9.2.1.企業1
9.2.1.1.会社概要
9.2.1.2.会社概要
9.2.1.3.財務ハイライト
9.2.1.4.地理的洞察
9.2.1.5.事業セグメントと業績
9.2.1.6.製品ポートフォリオ
9.2.1.7.主要役員
9.2.1.8.戦略的な動きと展開
9.2.2.会社概要
9.2.3.会社3
9.2.4.4社目
9.2.5.5社目
9.2.6.6社
9.2.7.7社
9.2.8.8社
10.戦略的提言
11.免責事項

図表一覧

図1:フランスの妊娠市場規模:金額ベース(2018年、2023年、2029年F)(単位:百万米ドル)
図2:市場魅力度指数(タイプ別
図3:市場魅力度指数(流通別
図4:市場魅力度指数(地域別
図5:フランス妊産婦ケア市場のポーターの5つの力

図表一覧

表1:妊娠ケア市場の影響要因(2023年
表2:フランス妊娠ケア市場規模・予測:タイプ別(2018~2029F)(単位:百万米ドル)
表3:フランスの妊娠ケア市場規模・予測:流通別(2018~2029F)(単位:百万米ドル)
表4 : フランスの妊娠ケア市場規模:スキンケア製品(2018~2029年度)(単位:百万米ドル
表5 : フランスの妊婦ケア市場規模:マタニティウェア(2018年~2029年)(単位:百万米ドル
表6:マタニティウェアの市場規模(2018年~2029年フランスの妊娠ケア市場:妊娠サポート製品の市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表7:フランスの妊娠ケア市場:ウェアラブル妊婦用デバイス(2018~2029年)の市場規模(百万米ドル
表8:フランスの産後ケア製品の市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表9:フランスの妊娠ケア市場規模:その他(2018年~2029年)(百万米ドル
表10:フランスの妊娠ケア市場規模:独立薬局・薬店(2018~2029年)(百万米ドル
表11:フランスの妊娠ケア市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表12:フランス 妊娠ケアの病院薬局市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表13:フランスの妊娠ケア市場規模(2018~2029年)(百万米ドル
表14:フランスの妊娠ケア市場規模(2018~2029年):北(百万米ドル
表15:フランスの妊娠ケア市場規模(2018~2029年):東部(百万米ドル
表16:フランスの妊娠ケア市場規模(2018~2029年)(百万米ドル
表17:フランスの妊娠ケア市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル

 

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Summary

The pregnancy care market is large and vibrant in France, with much attention given to maternal and infant health. This market spans the range of various products and services made to deal with expectant mothers and their expected babies. France has proven to be a leader in pregnancy care quality as well as innovation and access to healthcare. The market environment is characterized by the country's healthcare system, supported by government policies and technological developments in medical science. Rapid urbanization in France has impacted the market environment of pregnancy care to a great extent and it therefore offers both lots of opportunities and challenges. Urbanization leads to the superior availability of better health care centres and more specialised services. Large cities, like Paris, Lyon, and Marseille, boast the best maternity hospitals, highly qualified medical staff, and the best services for prenatal and postnatal care. There is a good town center access to diagnostics, with a variety of other components, such as specialty clinics and pregnancy-related products and services. This urban advantage of having proper health care services and amenities in town centers would support a healthy pregnancy and eventually health outcomes for the pregnant mothers. The French government has been idle either by real steps in this matter have included measures such as extending outreach to distant population centers through the network of portable medical brigades and telemedical services. The programs will bridge the gap and offer essential services and consultations, hence reducing many trips. These have included the structuring of care and support through the available community-based health care and regional health networks into highly accruing better access to support and care in marginalized areas. Efforts to extend telemedicine services to enhance rural healthcare access derive from recent efforts in urbanization and rural challenges in France. Encouraged fast penetration and the use of digital health tools and remote monitoring technologies, making quality care for expectant mothers available at home, both in urban and rural settings. French government has extended to increasing health care facilities in rural areas and advocating for integrated care models, which facilitate for constant and all-round support to the pregnant woman. A few of the annual major events and conferences to be accessed in France include the international conference on maternal & infant health held in Paris. These converge a team of health experts sharing the latest development and findings on obstetrics and gynecology. Public health campaigns such as "Pregnancy Health Awareness Week" enlighten expectant women regarding prenatal care, nutrition, and mental health. Apart from these, the French Society of Obstetrics and Gynecology (SFOG) regularly holds various workshops and seminars regarding best practices and innovations in the area of pregnancy care.

According to the research report "France Pregnancy Care Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the France Pregnancy Care market is anticipated to grow at more than 7% CAGR from 2024 to 2029. A pregnant woman accessing a wide range of medical services are free of charge under the universal healthcare system in the country. Some of the technologies introduced in prenatal care, such as high-resolution ultrasound imaging, along with non-invasive genetic testing, have greatly improved the quality of care. Rural areas typically suffer from inferior access to medical specialization and reduced medical facilities compared to the urban centers. The expectant mothers from these areas have to travel long distances towards the hospital or clinic, whose full capacity should be capable of providing comprehensive maternity care. This occurrence affects the timeliness and quality in prenatal and postnatal care, leading to diagnostic and treatment delays. Increased consumer health awareness among French consumers is leading to a growing demand for specialized products and services. Government endeavors for the improvement of maternal and infant health are propelling expansions into the markets through the facilitation of quality care and support. The French pregnancy care market has witnessed a number of new product innovations. Advanced prenatal supplements with new formulas and bioavailability, along with targeted nutrient content, are being launched to better fulfill maternal and fetal health support. New lines of maternity clothing were introduced with changes in design for comfort, discrete nursing options, and eco-friendly compositions to answer the growing consumer demand for safer, more sustainable options. Among the recent developments is the digital health support, for example, expectant mothers can access virtual consultations before the prenatal period and interactive monitoring of their pregnancies on mobile apps. For example, Auvergne-Rhône-Alpes region's "Maternal Health Improvement Program”. This program will reduce disparities in pregnancy care by offering focused support to underserved populations using mobile health units and community outreach. Another important case study is the "Digital Pregnancy Tracker Project", which offers a personalized prenatal care advice service as well as appointment reminders and educational resources through a mobile app. With improved patient engagement and access to care needs, the program has brought an experience toward potential of digital health tools in enhancing pregnancy management.

France has a great variety of pregnancy care products that would help future mothers at all stages of their pregnancy. Skincare Products include a large category with an increasing focus on natural and organic formulation. The market for baby and pregnancy skincare products mirrors the strong consumer demand for soft, gentle, and not irritating ingredients, which would be perfect for mothers' and babies' skin alike. This is supported by increased awareness on the need for good skin health in pregnancy, where most women use an average of 18 cosmetic products daily, including those that are specially formulated to prevent stretch marks and address any skin changes related to pregnancy. Maternity wear has increased in demand, leaning toward comfort and style. Expectant mothers strive for clothes to comfort them during this change of their bodies while being fashionable. This includes specialized items like supportive leggings, nursing bras, and breathable fabrics, all to adapt to the various stages in pregnancy. Wearable pregnancy devices have enjoyed tremendous popularity by giving tools to expectant mothers to track health metrics for themselves and the unborn baby. Very often, they monitor vital signs and even fetal movements, providing peace of mind with technology. Products related to postpartum care are a necessity for the new mother, centered on recovery post-childbirth, breastfeeding, and skin care. The products will comprise postpartum recovery creams and nursing pads that aid in recovery and comfort. Pregnancy support products range from body pillows, sleep support, and supplements in the realm of prenatal health to massage oils alleviating pains associated with pregnancy, etc. The other key products in the product line would, therefore, be prenatal vitamins, pregnancy test kits, and breast pumps. The market for all these products is on the rise as awareness of maternal health grows and more and more women look for end-to-end solutions that can help them during and after pregnancy.

The France pregnancy care products are set in a distribution channel of independent pharmacies & drug stores, online stores, hospital pharmacies, and others. The hospital pharmacies segment dominated the pregnancy care products market. This is due to the sudden increase in the birth rate. Maternity hospitals are normally equipped with a 24×7 pharmacy inside the facility, along with skilled pharmacists who can provide the required medicines. Hence, hospitals are considered a credible and reliable channel for medical products, and pregnancy care products are no exception. Pregnant women are more trusting and willing to opt for products that are recommended and made available at a hospital pharmacy. The pharmacies in hospitals offer tailored medical attention and goods that are meant and recommended appropriately for the requirements of pregnant women. The online stores means an easy platform with a variety of pregnancy care products like stretch mark minimizers, breast cream, and nipple protection cream especially at a time when the world is on a lockdown, with stay-home restrictions due to the COVID-19 pandemic. Many online platforms will have a wider variety of choices for pregnancy care products than physical shops, and customers will be able to enjoy third-party brands and specialized products not available in their locality. Many consumers choose to purchase personal and sensitive products online rather than buy them in stores and risk embarrassment. The independent pharmacies & drug stores hold a major position in distributing pregnancy care products in the country of France. These stores usually offer a wide array of products and are generally located in easy-to-reach places for the consumer. Due to the rapid rise in the preference people have for online stores and hospital pharmacies, the market share of independent pharmacies & drug stores is expected to go down rapidly.

French maternity units are divided into a three-level risk-tiered system. The Level 1 maternity units handle pregnancies with no particular risk factors these, in fact, are the largest number of births. Level 2 maternity units offer neonatal intensive care and treatment for premature infants from the 33rd week of pregnancy whereas maternity units of level 3 specialize in births with severe complication such as extreme premature births, high-risk pregnancies, and provide newborn resuscitation. All units are grouped in networks focused on level 3 units, with well-defined transfer protocols and network arrangements in case of unanticipated complications. Maternity units in France are thus distinguished not only by ownership status but by respective missions, transfers being organized by seriousness within the network. The good thing about the French case is that it offers users freedom of choice between public or private maternity units and out-of-pocket payments play a small role. Since child birth costs are mainly covered by national health insurance, price differences do not contribute much to the choice of maternity units. Supplementary health insurance will refund extra billing for a particular physician or a single room. Almost 90% of the voluntary private health insurance of men and women at working age corresponds to additional coverage to the national health insurance system where out-of-pocket payments are quite low.



Considered in this report
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report
• Pregnancy Care market Outlook with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Types
• Skincare Products (Stretch Mark Creams, Anti-Itching Creams, Nipple Creams, Moisturizers and Lotions, Pregnancy-safe Sunscreens)
• Maternity Apparel (Maternity Dresses, Maternity Pants and Jeans, Maternity Tops and Shirts, Maternity Lingerie, Maternity Activewear)
• Pregnancy Support Products (Belly Bands and Belts, Maternity Pillows)
• Wearable Pregnancy Devices
• Postpartum Care Products
• Others (Prenatal Vitamins, Pregnancy Test Kits, Breast Pump )

By Distribution Channel
• Independent Pharmacies & Drug Stores
• Online Stores
• Hospital Pharmacies
• Others

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary and secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list the companies that are present in it. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources, primary research was conducted by conducting telephone interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this; we have started making primary calls to consumers by equally segmenting them in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us, we can start verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations, and organizations related to the Pregnancy Care industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing and presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. France Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Market Drivers & Opportunities
5.2. Market Restraints & Challenges
5.3. Market Trends
5.3.1. XXXX
5.3.2. XXXX
5.3.3. XXXX
5.3.4. XXXX
5.3.5. XXXX
5.4. Covid-19 Effect
5.5. Supply chain Analysis
5.6. Policy & Regulatory Framework
5.7. Industry Experts Views
6. France Pregnancy Care Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast, By Types
6.3. Market Size and Forecast, By Distribution
7. France Pregnancy Care Market Segmentations
7.1. France Pregnancy Care Market, By Types
7.1.1. France Pregnancy Care Market Size, By Skincare Products, 2018-2029
7.1.2. France Pregnancy Care Market Size, By Maternity Apparel, 2018-2029
7.1.3. France Pregnancy Care Market Size, By Pregnancy Support Products, 2018-2029
7.1.4. France Pregnancy Care Market Size, By Wearable Pregnancy Devices, 2018-2029
7.1.5. France Pregnancy Care Market Size, By Postpartum Care Products, 2018-2029
7.1.6. France Pregnancy Care Market Size, By Others, 2018-2029
7.2. France Pregnancy Care Market, By Distribution
7.2.1. France Pregnancy Care Market Size, By Independent Pharmacy & Drug stores, 2018-2029
7.2.2. France Pregnancy Care Market Size, By Online Stores, 2018-2029
7.2.3. France Pregnancy Care Market Size, By Hospital Pharmacies, 2018-2029
7.2.4. France Pregnancy Care Market Size, By Others, 2018-2029
7.3. France Pregnancy Care Market, By Region
7.3.1. France Pregnancy Care Market Size, By North, 2018-2029
7.3.2. France Pregnancy Care Market Size, By East, 2018-2029
7.3.3. France Pregnancy Care Market Size, By West, 2018-2029
7.3.4. France Pregnancy Care Market Size, By South, 2018-2029
8. France Pregnancy Care Market Opportunity Assessment
8.1. By Types, 2024 to 2029
8.2. By Distribution, 2024 to 2029
8.3. By Region, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: France Pregnancy Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Million)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Types
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Distribution
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Region
Figure 5: Porter's Five Forces of France Pregnancy Care Market

List of Tables

Table 1: Influencing Factors for Pregnancy Care Market, 2023
Table 2: France Pregnancy Care Market Size and Forecast, By Types (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 3: France Pregnancy Care Market Size and Forecast, By Distribution (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 4 : France Pregnancy Care Market Size of Skincare Products (2018 to 2029) in USD Million
Table 5 : France Pregnancy Care Market Size of Maternity Apparel (2018 to 2029) in USD Million
Table 6: France Pregnancy Care Market Size of Pregnancy Support Products (2018 to 2029) in USD Million
Table 7: France Pregnancy Care Market Size of Wearable Pregnancy Devices (2018 to 2029) in USD Million
Table 8: France Pregnancy Care Market Size of Postpartum Care Products (2018 to 2029) in USD Million
Table 9: France Pregnancy Care Market Size of Others (2018 to 2029) in USD Million
Table 10: France Pregnancy Care Market Size of Independent Pharmacy & Drug stores (2018 to 2029) in USD Million
Table 11: France Pregnancy Care Market Size of Online Stores (2018 to 2029) in USD Million
Table 12: France Pregnancy Care Market Size of Hospital Pharmacies (2018 to 2029) in USD Million
Table 13: France Pregnancy Care Market Size of Others (2018 to 2029) in USD Million
Table 14: France Pregnancy Care Market Size of North (2018 to 2029) in USD Million
Table 15: France Pregnancy Care Market Size of East (2018 to 2029) in USD Million
Table 16: France Pregnancy Care Market Size of West (2018 to 2029) in USD Million
Table 17: France Pregnancy Care Market Size of South (2018 to 2029) in USD Million

 

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2025/04/18 10:27

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