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メキシコ自動車ブレーキ市場概観、2029年


Mexico Automotive Breaking Market Overview, 2029

メキシコにおける自動車用ブレーキシステムの歴史は、19世紀初頭にさかのぼります。メキシコの自動車産業とともに、信頼性が高く効果的なブレーキ・システムの需要が高まり、メキシコの高速道路における車両の性... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年5月31日 US$2,250
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サマリー

メキシコにおける自動車用ブレーキシステムの歴史は、19世紀初頭にさかのぼります。メキシコの自動車産業とともに、信頼性が高く効果的なブレーキ・システムの需要が高まり、メキシコの高速道路における車両の性能と安全性が保証されるようになりました。世界の他の地域と同様、メキシコの自動車ブレーキシステムも最初は基本的な機械式ドラムブレーキがベースだった。ブレーキペダルを踏み込むと、ドラムの中にブレーキシューが組み込まれた初期のブレーキシステムが摩擦を加え、車両を減速させ、基本的な制動力を与えた。こうした機械的な方法は当時としては効率的だったが、現代のブレーキ・システムのような洗練された機能や潜在的な性能には欠けていた。20世紀後半、世界的な自動車技術の発展とともに、改良されたブレーキ技術がメキシコで採用された。ブレーキの性能と安全性は、油圧ブレーキ・システムの登場によって大幅に向上した。機械式とは対照的に油圧式ブレーキは、ブレーキ・ペダルからブレーキ・アセンブリへの力の伝達にブレーキ液を使用することで、よりスムーズで敏感なブレーキングを実現する。20世紀後半にはアンチロック・ブレーキ・システム(ABS)が導入され、メキシコの自動車ブレーキ・システムは成長を続けた。ブレーキング時の車輪のロックを最小限に抑え、特に滑りやすい路面や変化に富んだ路面でもドライバーがステアリング制御と安定性を維持できるようにすることで、ABSは自動車の安全技術において大きな進歩を遂げた。メキシコにおけるABSの広範な使用は、自動車安全技術の重要性を浮き彫りにした。
Bonafide Research社の調査レポート「メキシコの自動車ブレーキシステム市場概要、2029年」によると、メキシコの自動車ブレーキシステム市場は2024年から2029年にかけて13億ドル以上の成長が見込まれる。メキシコでは現在、ディスクブレーキが自動車のブレーキシステムの選択肢として最も人気があり、拡大している。メキシコの自動車産業ではディスクブレーキが一般的になりつつあるが、歴史的にはディスクブレーキが主要な役割を果たしてきた。この変遷は、自動車技術と安全要件の世界的な動向に起因している。ディスクブレーキの普及は、その性能と安全性の向上によるところが大きい。ドラムブレーキに比べて、ディスクブレーキは制動力が強く、制動距離が短く、放熱性が高いため、メキシコの道路で見られるさまざまな走行条件に特に適している。さらに、製造技術の向上とスケールメリットにより、ディスクブレーキはより手頃な価格となり、ディスクとドラムのブレーキシステムの価格差が縮小し、ディスクブレーキが普及した。回生ブレーキは、特に電気自動車やハイブリッド車市場で人気を集めている新しいブレーキ技術のひとつである。減速時に発生する運動エネルギーを回生ブレーキシステムで回収し、電力に変換して車のバッテリーに蓄え、将来使用する。回生ブレーキは、特にメキシコが持続可能性と環境問題を重視するようになっていることから、運輸業界のエネルギー効率を改善し、排出量を削減するチャンスを提供する。
メキシコの自動車産業は、売上高でも市場シェアでも乗用車が圧倒的で、二輪車や商用車を上回っている。手頃な価格、利便性、燃費の良さから、メキシコの乗用車の中でもコンパクト・セダンとミッドサイズ・セダン(乗用車)は非常に人気が高く、幅広い層の顧客を引きつけている。これらの車は、都市部への通勤、家族の移動、レジャードライブのニーズを満たすため、メキシコ全土で人気のある選択肢となっている。これらの車は、国内メーカーと外国メーカーの両方によって生産されている。メキシコ自動車市場における乗用車の優位性には、いくつかの理由がある。まず、メキシコでは都市部の人口が急速に拡大し、中産階級が増加しているため、個人的な移動手段に対するニーズが高まっており、多くの個人や家族が乗用車での通勤を選択している。また、乗用車は、融資オプションや競争力のある価格設定により、手頃な価格で幅広い顧客が利用できるため、人気が高まっている。さらに、メキシコでは高速道路網が発達し、道路インフラが整備されたことで、乗用車は毎日の通勤や長距離移動に適した実用的な選択肢となっている。二輪車や商用車もメキシコの輸送エコロジーの重要な構成要素であり、特に配送や物流などのニッチ市場では重要であるにもかかわらず、その市場支配力は乗用車ほど大きくない。バイクやスクーターが混雑した大都市圏の個人通勤者に経済的で効果的な交通手段を提供する一方で、ピックアップトラックやバンなどの商用車は、ビジネスや商業目的に役立っている。
自動車用ブレーキ・システムとその部品は、メキシコで多くのルートを通じて調達され、納入される。これらのルートはすべて、自動車メーカー、アフターマーケット・ディーラー、顧客がこれらの重要な部品を入手し、使用することを保証するために不可欠である。自動車用ブレーキ・システムと部品の調達と流通に利用される主な経路は以下の通りである:相手先商標製品メーカー(OEM)は、国内外の専門サプライヤーやメーカーから直接ブレーキシステム部品を調達する。これらのベンダーは、OEMと長期契約を結び、高級ブレーキパッド、ローター、キャリパー、その他厳しい車両要件を満たす部品を供給することが多い。製造工程で新車にブレーキシステムを確実に組み込むには、このチャネルの有効性が不可欠である。アフターマーケット・ビジネスでは、卸売業者がメーカーと小売業者の中間的な役割を果たす。これらの卸売業者は、様々なメーカーやサプライヤーから自動車ブレーキ部品を調達し、メキシコ全土の独立系自動車部品店、小売チェーン、インターネット小売業者に供給している。彼らは、顧客やサービスセンターの需要を満たすために、アフターマーケットのブレーキ部品の安定供給を維持するために不可欠である。オンライン市場やeコマース・プラットフォームは、メキシコの消費者が自動車のブレーキシステムや部品を購入する一般的な方法となりつつある。メキシコにおける自動車用ブレーキ・システムと部品の調達と流通において、それぞれのチャネルが特定の機能を持っているとしても、生産者との直接的なコンタクトと広範な流通ネットワークがあるため、通常はOEMとアフターマーケット販売代理店が主要なチャネルとなっている。しかし、インターネット・ショッピングの人気の高まりは、ブレーキ部品やアクセサリーを購入する際の選択肢を増やし、利便性を高めることで、自動車アフターマーケットの様相を変えつつある。

本レポートの考察
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートの対象分野
- 自動車用ブレーキングシステム市場の展望とその価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

タイプ別
- ディスクブレーキ
- ドラムブレーキ
- その他

車種別
- 二輪車
- 乗用車
- 商用車

販売チャネル別
- OEM
- アフターマーケット

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。はじめに、市場を理解し、そこに存在する企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースなどの第三者情報源からなる。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域、階層、年齢層、性別で均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データが揃えば、二次ソースから得た詳細の検証を開始することができる。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、団体、自動車ブレーキングシステム業界関連組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。


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目次

目次

1.要旨
2.市場構造
2.1.市場考察
2.2.前提条件
2.3.制限事項
2.4.略語
2.5.出典
2.6.定義
2.7.地理
3.研究方法
3.1.二次調査
3.2.一次データ収集
3.3.市場形成と検証
3.4.レポート作成、品質チェック、納品
4.メキシコのマクロ経済指標
5.市場ダイナミクス
5.1.市場促進要因と機会
5.2.市場の阻害要因と課題
5.3.市場動向
5.3.1.XXXX
5.3.2.XXXX
5.3.3.XXXX
5.3.4.XXXX
5.3.5.XXXX
5.4.コビッド19効果
5.5.サプライチェーン分析
5.6.政策と規制の枠組み
5.7.業界専門家の見解
6.メキシコ自動車ブレーキ市場概要
6.1.市場規模(金額ベース
6.2.市場規模および予測:主要タイプ別
6.3.市場規模・予測:自動車タイプ別
6.4.市場規模・予測:販売チャネル別
7.メキシコの自動車用ブレーキ市場セグメント
7.1.メキシコの自動車ブレーキ市場:主要タイプ別
7.1.1.メキシコの自動車ブレーキ市場規模:ディスクブレーキ別、2018年〜2029年
7.1.2.メキシコの自動車用ブレーキ市場規模:ドラムブレーキ別、2018年〜2029年
7.1.3.メキシコ自動車用ブレークの市場規模:その他:2018-2029年
7.2.メキシコの自動車ブレーキ市場:自動車タイプ別
7.2.1.メキシコの自動車ブレーキ市場規模:二輪車別、2018年〜2029年
7.2.2.メキシコの自動車用ブレークの市場規模:主要乗用車別、2018年〜2029年
7.2.3.メキシコの自動車用ブレークの市場規模:商用車別、2018年~2029年
7.3.メキシコの自動車ブレーキ市場:販売チャネル別
7.3.1.メキシコの自動車ブレーキ市場規模:OEM別、2018年〜2029年
7.3.2.メキシコ自動車用ブレークの市場規模:アフターマーケット別、2018年~2029年
8.メキシコ自動車ブレーキ市場の機会評価
8.1.主要タイプ別、2024〜2029年
8.2.車両タイプ別、2024~2029年
8.3.販売チャネル別、2024~2029年
9.競争環境
9.1.ポーターの5つの力
9.2.会社概要
9.2.1.企業1
9.2.1.1.会社概要
9.2.1.2.会社概要
9.2.1.3.財務ハイライト
9.2.1.4.地理的洞察
9.2.1.5.事業セグメントと業績
9.2.1.6.製品ポートフォリオ
9.2.1.7.主要役員
9.2.1.8.戦略的な動きと展開
9.2.2.会社概要
9.2.3.会社3
9.2.4.4社目
9.2.5.5社目
9.2.6.6社
9.2.7.7社
9.2.8.8社
10.戦略的提言
11.免責事項


図表一覧

図1:メキシコ自動車ブレーキ市場規模:金額ベース(2018年、2023年、2029年)(単位:百万米ドル)
図2:市場魅力度指数(主要タイプ別
図3:市場魅力度指数(自動車タイプ別
図4:市場魅力度指数(販売チャネル別
図5:メキシコ自動車ブレーキ市場のポーターの5つの力


図表一覧

表1:自動車用ブレーク市場の影響要因(2023年
表2:メキシコの自動車ブレーキ市場規模・予測:主要タイプ別(2018~2029F)(単位:百万米ドル)
表3:メキシコの自動車用ブレーキ市場規模・予測:自動車タイプ別(2018~2029F)(単位:百万米ドル)
表4:メキシコ自動車用ブレークの市場規模・予測:販売チャネル別(2018~2029F)(単位:百万米ドル)
表5:メキシコの自動車用ブレーキ市場規模:ディスクブレーキ(2018~2029年度)(単位:百万米ドル
表6:メキシコの自動車用ブレークのドラムブレーキ市場規模(2018~2029年)(単位:百万米ドル
表7:メキシコの自動車用ブレークの市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表8:メキシコの自動車用ブレークの二輪車市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表9:メキシコの自動車用ブレークの主要乗用車市場規模(2018~2029年)(百万米ドル
表10:メキシコの自動車用ブレークの商用車市場規模(2018~2029年)(百万米ドル
表11:メキシコの自動車用ブレークのOEM市場規模(2018~2029年)(百万米ドル
表12:メキシコの自動車用ブレークのアフターマーケット市場規模(2018~2029年)(百万米ドル

 

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Summary

The history of vehicle braking systems in Mexico goes back to the beginning of the nineteenth century, when the nation's automotive industry was only starting to take shape. The demand for dependable and effective braking systems increased along with Mexico's automotive industry, guaranteeing vehicle performance as well as security on the nation's highways. Like other regions of globe, Mexico's car braking systems were first based on basic mechanical drum brakes. When the brake pedal was depressed, these early braking systems, which consisted of brake shoes enclosed in a drum, applied friction to slow down the vehicle and give basic stopping force. These mechanical methods were efficient at the time, but they lacked the sophisticated features and performance potential of contemporary braking systems. Improved braking technologies were adopted in Mexico during the second half of the twentieth century as worldwide automotive technology developed. The performance as well as safety of braking was significantly improved with the advent of hydraulic braking systems. Hydraulic brakes, as opposed to mechanical systems, provide smoother and more sensitive braking by using brake fluid to transfer force from the brake pedal to the brake assembly. Anti-lock braking systems (ABS) were introduced in the latter half of the 20th century, continuing the growth of vehicle braking systems in Mexico. By minimising wheel lock-up during braking and enabling drivers to maintain steering control and stability, especially on slick or varied road surfaces, ABS constituted a significant advancement in vehicle safety technology. The extensive use of ABS in Mexico highlighted the
According to the research report "Mexico Automotive Breaking System Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the Mexico Automotive Breaking System Market is expected to grow more than 1.30 USD Billion from 2024 to 2029. Disc brakes are currently the most popular and expanding option for car braking systems in Mexico. Although disc brakes are becoming more and more common in Mexico's automobile industry, disc brakes have historically played a major role in the country's automotive industry. This transition can be attributed to worldwide trends in automotive technology and safety requirements. Disc brakes' increased use is mostly due to their improved performance and safety features. Compared to drum brakes, disc brakes provide more stopping force, shorter stopping distances, and greater heat dissipation, which make them especially suitable for the variety of driving conditions seen on Mexican roads. Furthermore, improvements in manufacturing techniques and economies of scale have made disc brakes more affordable, reducing the difference in price between disc and drum brake systems and making disc. Regenerative braking is one new braking technology that is gaining popularity, particularly in the electric and hybrid car markets. The kinetic energy produced during deceleration is captured by regenerative braking systems, which transform it into electric power that is subsequently stored in the car's battery for future use. Regenerative braking offers a chance to improve energy efficiency and lower emissions in the transportation industry, particularly in light of Mexico's increased emphasis on sustainability and environmental problems.
In regards to revenue as well as market share, passenger cars dominate the Mexican automotive industry, surpassing both two-wheelers and commercial vehicles. Due to their affordability, usefulness, and fuel efficiency, compact and mid-size sedans (passenger cars) are extremely popular amongst passenger cars in Mexico, drawing in a wide range of customers. These cars are a popular choice all across the nation since they meet the needs of urban commuting, family transportation, and leisure driving. They are produced by both domestic and foreign manufacturers. Several reasons contribute to the dominance of passenger vehicles in the Mexican automotive market. First off, there is a growing need for personal transportation options in Mexico due to the country's fast expanding urban population and growing middle class, with many individuals and families choosing to commute in passenger cars. Passenger cars are also more popular since they are affordable and available to a wider range of customers due to financing options and competitive pricing. Furthermore, Mexico's growing highway system and advancing road infrastructure have rendered passenger cars a sensible and practical option for daily commuting as well as long-distance travel. Even though two-wheelers and commercial vehicles are also significant components of Mexico's transportation ecology, especially in niche markets like delivery and logistics, their market domination is not as great as that of passenger cars. While motorbikes and scooters offer individual commuters in crowded metropolitan areas economical and effective modes of transportation, commercial vehicles—such as pickup trucks and vans—serve business and commercial purposes.
Automotive brake systems and their parts are sourced and delivered in Mexico through a number of routes, all of which are vital to guaranteeing that car manufacturers, aftermarket dealers, and customers may obtain and use these vital parts. The primary channels utilised for the procurement and distribution of automobile brake systems and components comprise: Original Equipment Manufacturers (OEMs) obtain brake system components directly from specialised domestic and international suppliers and manufacturers. These vendors frequently have long-term agreements with OEM to supply premium brake pads, rotors, callipers, and other parts that adhere to strict vehicle requirements. Ensuring the integration of braking systems into new vehicles during the manufacturing process is contingent upon the effectiveness of this channel. In the aftermarket business, wholesale distributors function as a middleman between manufacturers and retailers. These wholesalers procure auto brake parts from different manufacturers and suppliers and supply them to independent auto parts stores, retail chains, and internet retailers throughout Mexico. They are essential to maintaining a consistent supply of aftermarket brake parts to satisfy customer and service centre demand. Online markets and e-commerce platforms are becoming more and more common ways for Mexican consumers to buy car braking systems and parts. OEMs and aftermarket distributors are usually the primary channels because of their direct contacts with producers and extensive distribution networks, even if each channel has a specific function in the sourcing and distribution of automotive brake systems and components in Mexico. But the rise in popularity of internet shopping is changing the face of the automotive aftermarket by giving customers more choices and convenience when it comes to buying brake parts and accessories.

Considered in this report
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report
• Automotive Breaking System market Outlook with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Type
• Disk Brake
• Drums Brake
• Others

By Vehicle Type
• Two wheelers
• Passenger Vehicles
• Commercial Vehicles

By Sales channel
• OEM
• After Market

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary and secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list the companies that are present in it. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources, primary research was conducted by conducting telephone interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this; we have started making primary calls to consumers by equally segmenting them in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us, we can start verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations, and organizations related to the Automotive Breaking System industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing and presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Mexico Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Market Drivers & Opportunities
5.2. Market Restraints & Challenges
5.3. Market Trends
5.3.1. XXXX
5.3.2. XXXX
5.3.3. XXXX
5.3.4. XXXX
5.3.5. XXXX
5.4. Covid-19 Effect
5.5. Supply chain Analysis
5.6. Policy & Regulatory Framework
5.7. Industry Experts Views
6. Mexico Automotive Breaking Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast, By Type Leading
6.3. Market Size and Forecast, By Vehicle Type
6.4. Market Size and Forecast, By Sales channel
7. Mexico Automotive Breaking Market Segmentations
7.1. Mexico Automotive Breaking Market, By Type Leading
7.1.1. Mexico Automotive Breaking Market Size, By Disk Brake, 2018-2029
7.1.2. Mexico Automotive Breaking Market Size, By Drums Brake, 2018-2029
7.1.3. Mexico Automotive Breaking Market Size, By Others, 2018-2029
7.2. Mexico Automotive Breaking Market, By Vehicle Type
7.2.1. Mexico Automotive Breaking Market Size, By Two wheelers, 2018-2029
7.2.2. Mexico Automotive Breaking Market Size, By Leading Passanger Vehicles, 2018-2029
7.2.3. Mexico Automotive Breaking Market Size, By Commercial Vehicles, 2018-2029
7.3. Mexico Automotive Breaking Market, By Sales channel
7.3.1. Mexico Automotive Breaking Market Size, By OEM, 2018-2029
7.3.2. Mexico Automotive Breaking Market Size, By After Market, 2018-2029
8. Mexico Automotive Breaking Market Opportunity Assessment
8.1. By Type Leading, 2024 to 2029
8.2. By Vehicle Type, 2024 to 2029
8.3. By Sales channel, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer


List of Figures

Figure 1: Mexico Automotive Breaking Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Million)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Type Leading
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Vehicle Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Sales channel
Figure 5: Porter's Five Forces of Mexico Automotive Breaking Market


List of Tables

Table 1: Influencing Factors for Automotive Breaking Market, 2023
Table 2: Mexico Automotive Breaking Market Size and Forecast, By Type Leading (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 3: Mexico Automotive Breaking Market Size and Forecast, By Vehicle Type (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 4: Mexico Automotive Breaking Market Size and Forecast, By Sales channel (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 5: Mexico Automotive Breaking Market Size of Disk Brake (2018 to 2029) in USD Million
Table 6: Mexico Automotive Breaking Market Size of Drums Brake (2018 to 2029) in USD Million
Table 7: Mexico Automotive Breaking Market Size of Others (2018 to 2029) in USD Million
Table 8: Mexico Automotive Breaking Market Size of Two wheelers (2018 to 2029) in USD Million
Table 9: Mexico Automotive Breaking Market Size of Leading Passanger Vehicles (2018 to 2029) in USD Million
Table 10: Mexico Automotive Breaking Market Size of Commercial Vehicles (2018 to 2029) in USD Million
Table 11: Mexico Automotive Breaking Market Size of OEM (2018 to 2029) in USD Million
Table 12: Mexico Automotive Breaking Market Size of After Market (2018 to 2029) in USD Million

 

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