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日本の収集品市場概要、2029年

日本の収集品市場概要、2029年


Japan Collectibles Market Overview, 2029

コレクターズアイテムは、日本の豊かな歴史、芸術的伝統、ポップカルチャーの影響を反映し、日本文化の中でユニークかつ深く根付いた位置を占めている。日本におけるコレクティブル・アイテムの性質と普及は、文... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年5月31日 US$2,250
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サマリー

コレクターズアイテムは、日本の豊かな歴史、芸術的伝統、ポップカルチャーの影響を反映し、日本文化の中でユニークかつ深く根付いた位置を占めている。日本におけるコレクティブル・アイテムの性質と普及は、文化的価値観、社会力学、経済動向を含む様々な要因によって形成されている。日本のコレクティブル市場は、伝統的な骨董品から現代的なポップカルチャーの記念品まで、幅広い品目を網羅する活気に満ちた多様な生態系である。日本のコレクティブルは、日本の豊かな文化遺産、技術革新、影響力のあるポップカルチャーの輸出に後押しされ、国内外で高い人気を誇っている。日本のコレクティブル市場で最も顕著な分野のひとつは、伝統的な美術工芸品である。日本には職人技の長い歴史があり、精巧な陶磁器、織物、木版画などが生産されている。世界中のコレクターは、こうした日本の伝統工芸品の美しさ、質の高さ、職人技に惹かれ、保存状態の良い希少な作品にプレミア価格をつけることが多い。日本のコレクターズアイテム市場のもう一つの重要な側面は、ポップカルチャー・シーンの繁栄である。日本はアニメ、マンガ、ビデオゲーム、キャラクターグッズで知られ、世界的なファン層を獲得している。コレクターは、ポケモンなどの人気フランチャイズや、ハローキティやゴジラなどの象徴的なキャラクターに関連した商品を熱心に探している。これらのフランチャイズの限定版フィギュア、トレーディングカード、グッズは、コレクター市場で、特に熱心なファンやコレクターの間で高値で取引されることがある。
Bonafide Research社の調査レポート「日本のコレクターズアイテム市場概要、2029年」によると、日本のコレクターズアイテム市場は2024年から2029年にかけて52.1億ドルの成長が見込まれている。日本におけるコレクターズアイテムの重要な側面の1つは、職人技と細部へのこだわりに対する評価である。日本のコレクターは、伝統的な陶磁器であれ、織物であれ、現代的な置物であれ、優れた職人技を体現した品物を求めることが多い。ものづくりの技術を重視する「ものづくり」の概念は、日本文化に深く根付いており、評価され収集されるアイテムの種類に影響を与えている。伝統的なコレクターズアイテムだけでなく、日本には活気あるポップカルチャーシーンがあり、アニメ、マンガ、ビデオゲーム、キャラクターグッズに関連したコレクターズアイテムが数多く生まれている。ハローキティやポケモンなどのキャラクターは、日本のポップカルチャーの象徴的なシンボルとなっており、グッズも玩具やフィギュアから衣類やアクセサリーまで多岐にわたる。日本だけでなく海外でも、コレクターは自分の好きなキャラクターとのつながりを表現する方法として、こうしたポップカルチャーのコレクターグッズを熱心に探している。さらに、ヴィンテージの玩具や記念品は、日本の多くのコレクターの心に特別な位置を占めている。20世紀半ばに製造された古典的なブリキのおもちゃから、人気テレビ番組や映画に登場するヴィンテージのアクションフィギュアやロボットまで、レトロな収集品にはノスタルジアを刺激する市場がある。日本を代表する玩具の希少品や保存状態の良いものは、オークションや専門店で高値で取引されることもある。
日本では、コレクティブル・アイテムの販売チャネルは多様な様相を呈しており、それぞれが異なる嗜好や消費者行動に対応している。認可を受けたコレクティブル・メーカーが主要なプレーヤーとして立ちはだかり、多くの場合、自社の小売店やオンライン・ストアを通じた直接販売を活用している。これらのメーカーは、アニメのフィギュアから限定版の記念品に至るまで、膨大な種類の商品を製造しており、コレクターとの直接的なつながりを育んでいる。さらに、卸売販売も行っており、オンラインとオフラインの両方のプラットフォームを通じて、小売店のネットワークに製品を供給している。日本のコレクターグッズ市場では、専門店、百貨店、玩具店などのオフライン小売業が依然優勢である。専門店はコレクターズアイテムの中でも特定のニッチに焦点を当て、マニアにアピールするユニークなセレクションをキュレーションしている。百貨店は、コレクティブル・アイテムのコーナーやフロアを設け、ライセンス商品とハイエンドのレア商品を融合させることで、幅広い客層に対応している。一方、伝統的な玩具店は、古典的なものから現代的なものまで、多様な在庫でコレクターを魅了し続けている。
オークションハウスは、希少価値の高い商品を求めるコレクターに対応するため、市場に独占性を加えている。サザビーズやクリスティーズのような国際的に有名なオークションハウスは、日本の地元オークションハウスとともに、オークションを通じてハイエンドのコレクターズアイテムの販売を促進している。こうしたイベントには目の肥えたコレクターが集まり、競争入札を通じて垂涎の品を手に入れる機会を提供している。日本では、コミケ(コミックマーケット)、ワンダーフェスティバル、東京ゲームショウなど、収集品に特化したイベントやフェスティバルが数多く開催されている。これらのイベントには何千人もの参加者が集まり、コレクターにアイテムの売買や取引の場を提供することで、コレクターグッズ市場の繁栄を促進している。
日本におけるコレクターズ・アイテムの市場は、開拓と革新を待つ機会に満ちている。注目すべき機会のひとつは、ニッチなコレクター商品市場である。そこでは、日本の異質な顧客層における特定の趣味をターゲットにした特殊な商品に対する大きな需要がある。日本の伝統工芸品、地域の特産品、あるいはまだ完全には開拓されていない新進気鋭のサブカルチャーに関連したコレクターズアイテムを開拓することができるだろう。さらに、有名フランチャイズ、アニメ番組、有名キャラクターとの協力やライセンス契約を通じて収益性の高い提携を確立することで、唯一無二の、非常に人気の高いコレクターズアイテムを生産することができる。限定版のリリースは、コレクターを興奮させ、珍しい特徴や人目を引く外観を持つユニークな商品の市場を拡大するため、特に有望である。さらに、コレクターズアイテムは、テクノロジーによって可能になった最先端かつインタラクティブな要素を盛り込むことで、市場で際立つことができ、テクノロジーに精通したバイヤーとコレクターの両方にアピールすることができる。強固なオンライン・プレゼンスを構築し、eコマース・プラットフォームを活用することで、日本の枠を超え、日本文化に魅了されたコレクターの世界市場を利用することができる。企業は、持続可能性、倫理的な調達方法、クロスマーケティングの機会を採用することで、競争力をさらに強化し、活況を呈する日本のコレクターズアイテム産業で成功するための態勢を整えることができる。
日本が今後数年間に直面しなければならない課題はいくつかある。重要な課題のひとつは、市場内の飽和と競争であり、数多くの企業が幅広いコレクターズアイテムを提供している。このため、特に混雑したニッチ分野や人気のフランチャイズでは、企業が差別化を図り、消費者の注目を集めることが難しくなる可能性がある。加えて、日本の高齢化は人口統計学的なハードルとなっている。高齢者世代はコレクティブルへの関心や購買力に欠ける可能性があり、時間の経過とともに消費者基盤が縮小する可能性がある。景気後退や不況は、コレクターズアイテムのような必需品でないものに対する消費者の支出を減退させる可能性があるため、経済の不確実性も懸念事項のひとつである。さらに、海賊版や偽造品の蔓延は、顧客の信頼を損ない、合法的な企業に打撃を与えることで、市場の健全性を脅かす。こうした限界は、日本におけるコレクティブル・アイテム・ビジネスの成長と収益性の維持という難題につながりかねず、進化する状況を効果的に乗り切るための戦略的適応とイノベーションが必要となる。
1990年代後半から2010年代前半に生まれた日本のジェネレーションZは、その独特の嗜好と行動により、コレクター商品のトレンドに影響を及ぼしている。Z世代コレクターの間で高まるデジタル・コレクター商品の人気は、特筆すべき傾向の一つである。デジタル時代に育ったこれらのコレクターは、ゲーム内アイテム、デジタルアートワーク、非可溶トークン(NFT)などの仮想資産に惹かれている。これらの希少なデジタル資産は、デジタルの所有権、希少性、投資の可能性が魅力となっている。本物志向と文化的遺産を重視するZ世代コレクターは、レトロやビンテージ商品への郷愁を呼び起こすコレクターグッズに特に惹かれる。ヴィンテージビデオゲーム、アニメの記念品、日本の伝統工芸品などはすべてこのトレンドの一部であり、過去とのつながりを求める若いコレクターに魅力的である。持続可能性と倫理的購買を重視するZ世代は、コレクションの嗜好を形成し、倫理的でエコロジカルな起源を持つ商品への需要を高めている。リサイクル素材、環境に優しいパッケージ、持続可能な生産技術を使用して製造された製品が優先される。

本レポートにおける考察
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートでカバーされている側面
- コレクターズアイテム市場の展望とその価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

製品タイプ別
- コイン・切手
- 書籍・コミック
- アート・アンティーク
- おもちゃ・記念品
- その他

販売チャネル別
- ライセンス・コレクティブル・メーカー
- Eコマース・ポータル
- オフライン小売・オークションハウス
- その他

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を理解し、そこに存在する企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースなどの第三者情報源からなる。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引コールを行うことによって実施した。その後、消費者を地域、階層、年齢層、性別で均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データが揃えば、二次ソースから得た詳細の検証を開始することができる。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、団体、コレクティブルズ業界関連組織、政府機関、その他関係者が市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。


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目次

目次

1.要旨
2.市場構造
2.1.市場考察
2.2.前提条件
2.3.制限事項
2.4.略語
2.5.出典
2.6.定義
2.7.地理
3.研究方法
3.1.二次調査
3.2.一次データ収集
3.3.市場形成と検証
3.4.レポート作成、品質チェック、納品
4.日本のマクロ経済指標
5.市場ダイナミクス
5.1.市場促進要因と機会
5.2.市場の阻害要因と課題
5.3.市場動向
5.3.1.XXXX
5.3.2.XXXX
5.3.3.XXXX
5.3.4.XXXX
5.3.5.XXXX
5.4.コビッド19効果
5.5.サプライチェーン分析
5.6.政策と規制の枠組み
5.7.業界専門家の見解
6.日本の収集品市場の概要
6.1.市場規模(金額ベース
6.2.市場規模および予測、製品タイプ別
6.3.市場規模・予測:販売チャネル別
7.日本の収集品市場セグメント
7.1.日本の収集品市場:製品タイプ別
7.1.1.日本の収集品市場規模、コイン・切手別、2018年〜2029年
7.1.2.日本のコレクターズアイテム市場規模:書籍・コミック別、2018年〜2029年
7.1.3.日本のコレクターズアイテム市場規模:美術品・骨董品別、2018-2029年
7.1.4.日本のコレクターズアイテム市場規模:玩具・記念品別、2018-2029年
7.2.日本の収集品市場:販売チャネル別
7.2.1.日本コレクターズ市場規模:ライセンスコレクタブルメーカー別、2018年〜2029年
7.2.2.日本の収集品市場規模:Eコマースポータル別、2018年〜2029年
7.2.3.日本の収集品市場規模:オフライン小売店・オークションハウス別、2018年〜2029年
7.2.4.日本の収集品市場規模:その他別、2018年~2029年
8.日本の収集品市場の機会評価
8.1.製品タイプ別、2024〜2029年
8.2.販売チャネル別、2024~2029年
9.競争環境
9.1.ポーターの5つの力
9.2.会社概要
9.2.1.企業1
9.2.1.1.会社概要
9.2.1.2.会社概要
9.2.1.3.財務ハイライト
9.2.1.4.地理的洞察
9.2.1.5.事業セグメントと業績
9.2.1.6.製品ポートフォリオ
9.2.1.7.主要役員
9.2.1.8.戦略的な動きと展開
9.2.2.会社概要
9.2.3.会社3
9.2.4.4社目
9.2.5.5社目
9.2.6.6社
9.2.7.7社
9.2.8.8社
10.戦略的提言
11.免責事項







図表一覧

図1:日本のコレクターズアイテム市場規模(金額ベース)(2018年、2023年、2029F)(単位:百万米ドル
図2:市場魅力度指数(製品タイプ別
図3:市場魅力度指数(販売チャネル別
図4:日本コレクターズアイテム市場のポーターの5つの力


図表一覧

表1:収集品市場の影響要因(2023年
表2:日本の収集品市場規模・予測:製品タイプ別(2018~2029F)(単位:百万米ドル)
表3:日本の収集品市場規模・予測:販売チャネル別(2018年~2029年)(単位:百万米ドル)
表4:日本の収集品市場規模:コイン・切手(2018年~2029年)(単位:百万米ドル
表5:書籍・コミックの日本コレクターグッズ市場規模(2018年~2029年)(単位:百万米ドル
表6:書籍・コミックの市場規模(2018年~2029年日本のコレクターズアイテムの市場規模:美術品・骨董品(2018年~2029年)(単位:百万米ドル
表7:日本のコレクターグッズ市場規模:玩具・記念品(2018年~2029年)(単位:百万米ドル
表8:ライセンス収集品メーカーの日本コレクターズ市場規模(2018年~2029年)(単位:百万米ドル
表9:電子商取引ポータルの日本コレクターズ市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表10:オフライン小売店・オークションハウスの日本コレクターズ市場規模(2018年~2029年)(単位:百万米ドル
表11:日本のコレクターグッズ市場規模:その他(2018年~2029年)(百万米ドル

 

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Summary

Collectible items hold a unique and deeply ingrained place in Japanese culture, reflecting the country's rich history, artistic traditions, and pop culture influences. The nature and adoption of collectible items in Japan are shaped by a variety of factors, including cultural values, social dynamics, and economic trends. The collectibles market in Japan is a vibrant and diverse ecosystem encompassing a wide range of items, from traditional antiques to modern pop culture memorabilia. Japanese collectibles are highly sought after both domestically and internationally, driven by the country's rich cultural heritage, technological innovation, and influential pop culture exports. One of the most prominent segments of the Japanese collectibles market is traditional arts and crafts. Japan has a long history of craftsmanship, producing exquisite ceramics, textiles, and woodblock prints, among other items. Collectors around the world are drawn to the beauty, quality, and craftsmanship of these traditional Japanese artworks, often paying premium prices for rare and well-preserved pieces. Another significant aspect of the Japanese collectibles market is its thriving pop culture scene. Japan is known for its anime, manga, video games, and character goods, which have amassed a global fan base. Collectors eagerly seek out merchandise related to popular franchises such as Pokémon, and iconic characters like Hello Kitty and Godzilla. Limited edition figurines, trading cards, and merchandise from these franchises can command high prices in the collectibles market, particularly among avid fans and collectors.
According to the research report "Japan Collectibles Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the Japan collectibles market is expected to grow at 5.21 USD Billion from 2024 to 2029. One significant aspect of collectible items in Japan is the appreciation for craftsmanship and attention to detail. Japanese collectors often seek out items that embody superior craftsmanship, whether it's traditional ceramics, textiles, or modern figurines. The concept of "monozukuri," which emphasizes the art of making things, is deeply ingrained in Japanese culture and influences the types of items that are valued and collected. As well as traditional collectibles, Japan has a vibrant pop culture scene that has spawned a wide array of collectible items related to anime, manga, video games, and character goods. Characters like Hello Kitty, Pokémon, and have become iconic symbols of Japanese pop culture, with merchandise ranging from toys and figurines to clothing and accessories. Collectors, both in Japan and abroad, eagerly seek out these pop culture collectibles as a way to express their fandom and connection to their favourite franchises. Furthermore, vintage toys and memorabilia hold a special place in the hearts of many collectors in Japan. From classic tin toys produced in the mid-20th century to vintage action figures and robots from popular TV shows and movies, there is a nostalgia-driven market for retro collectibles. Rare and well-preserved items from iconic Japanese toy can fetch significant sums at auctions and specialty shops.
In Japan, the sales channels for collectible items exhibit a diverse landscape, each catering to different preferences and consumer behaviours. Licensed Collectible Manufacturers stand as key players, often leveraging direct sales through their own retail outlets and online stores. These manufacturers produce a vast array of items, ranging from anime figurines to limited edition memorabilia, fostering a direct connection with collectors. Additionally, they engage in wholesale distribution, supplying their products to a network of retailers across both online and offline platforms. Offline Retails remain prevalent in Japan's collectibles market, with specialty shops, department stores, and toy stores serving as prominent destinations. Specialty shops focus on specific niches within the collectibles spectrum, curating a unique selection that appeals to enthusiasts. Department stores dedicate sections or floors to collectible items, blending licensed merchandise with high-end rarities to cater to a broad audience. Meanwhile, traditional toy stores continue to attract collectors with their diverse inventory, featuring classic and contemporary items alike.
Auction Houses add a touch of exclusivity to the market, catering to collectors seeking rare and valuable pieces. Internationally renowned houses like Sotheby's and Christie's, alongside local Japanese auction houses, facilitate the sale of high-end collectibles through auctions. These events attract discerning collectors, offering an opportunity to acquire coveted items through competitive bidding. Japan hosts numerous events and festivals dedicated to collectibles, such as Comiket (Comic Market), Wonder Festival, and Tokyo Game Show. These events attract thousands of attendees and provide a platform for collectors to buy, sell, and trade items, fostering a thriving collectibles market.
The market for collector objects in Japan is full of opportunities waiting to be explored and innovated upon. One noteworthy opportunity is the niche collectibles market, where there is a large demand for specialty products that target certain hobbies within Japan's heterogeneous customer base. One could explore collectibles associated with traditional Japanese crafts, local specialties, or up-and-coming subcultures that haven't been completely explored yet. Additionally, establishing profitable alliances through cooperation and licencing agreements with well-known franchises, anime shows, or famous characters can result in the production of one-of-a-kind, highly sought-after collectibles. Limited edition releases are especially promising since they thrill collectors and increase the market for unique products with unusual features or eye-catching looks. Furthermore, collectibles can stand out in the market by including cutting-edge and interactive components made possible by technology, which will appeal to both tech-savvy buyers and collectors. By building a robust online presence and utilising e-commerce platforms, one may extend their reach beyond the boundaries of Japan and capitalise on the worldwide market of collectors who are enthralled with Japanese culture. Businesses can further strengthen their competitive edge and set themselves up for success in Japan's booming collectibles industry by adopting sustainability, ethical sourcing methods, and cross-marketing opportunities.
There were several challenges that Japan has to face in the upcoming years. One significant challenge is the saturation and competition within the market, with numerous players offering a wide array of collectible items. This can make it difficult for businesses to distinguish themselves and capture consumer attention, particularly in crowded niches or popular franchises. Additionally, Japan's aging population poses a demographic hurdle, as older generations may have lack of interest or purchasing power for collectibles, potentially shrinking the consumer base over time. Economic uncertainty is another concern, as downturns or recessions could dampen consumer spending on non-essential items like collectibles. Besides, the ubiquity of piracy and counterfeiting threatens the integrity of the market by eroding customer confidence and hurting legitimate companies. These limitations could lead to challenges in sustaining growth and profitability for collectible item businesses in Japan, necessitating strategic adaptations and innovations to navigate the evolving landscape effectively.
With their unique tastes and behaviours, members of Japan's Generation Z, who were born roughly between the late 1990s and the early 2010s, are influencing trends in collector products. The rising popularity of digital collectibles among Gen Z collectors is one notable trend. These collectors, who grew up in the digital era, are drawn to virtual assets like in-game items, digital artwork, and non-fungible tokens (NFTs). The digital ownership, scarcity, and investment potential of these rare digital assets are what make them appealing. Because they value authenticity and cultural legacy, Gen Z collectors are especially drawn to collectibles that arouse nostalgia for retro and vintage goods. Vintage video games, anime memorabilia, and traditional Japanese crafts are all part of this trend, which appeals to younger collectors who are looking for ties to the past. Gen Z's focus on sustainability and ethical purchasing shapes their collection preferences and increases demand for goods with ethical and ecological origins. Products manufactured using recycled materials, eco-friendly packaging, and sustainable production techniques are given priority.

Considered in this report
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report
• Collectibles market Outlook with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By product type
• Coin & Stamp
• Book and comics
• Art and Antiques
• Toy and Memorable
• other

By sale channel
• Licensed Collectible Manufacturers
• E-commerce Portals
• Offline Retails & Auction Houses
• Other

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary and secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list the companies that are present in it. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources, primary research was conducted by conducting telephone interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this; we have started making primary calls to consumers by equally segmenting them in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us, we can start verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations, and organizations related to the Collectibles industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing and presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Japan Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Market Drivers & Opportunities
5.2. Market Restraints & Challenges
5.3. Market Trends
5.3.1. XXXX
5.3.2. XXXX
5.3.3. XXXX
5.3.4. XXXX
5.3.5. XXXX
5.4. Covid-19 Effect
5.5. Supply chain Analysis
5.6. Policy & Regulatory Framework
5.7. Industry Experts Views
6. Japan Collectibles Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast, By Product Type
6.3. Market Size and Forecast, By Sale Channel
7. Japan Collectibles Market Segmentations
7.1. Japan Collectibles Market, By Product Type
7.1.1. Japan Collectibles Market Size, By Coin & Stamp, 2018-2029
7.1.2. Japan Collectibles Market Size, By Book and comics, 2018-2029
7.1.3. Japan Collectibles Market Size, By Art and Antiques, 2018-2029
7.1.4. Japan Collectibles Market Size, By Toy and Memorable, 2018-2029
7.2. Japan Collectibles Market, By Sale Channel
7.2.1. Japan Collectibles Market Size, By Licensed Collectible Manufacturers, 2018-2029
7.2.2. Japan Collectibles Market Size, By E-commerce Portals, 2018-2029
7.2.3. Japan Collectibles Market Size, By Offline Retails & Auction Houses, 2018-2029
7.2.4. Japan Collectibles Market Size, By Other, 2018-2029
8. Japan Collectibles Market Opportunity Assessment
8.1. By Product Type, 2024 to 2029
8.2. By Sale Channel, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer







List of Figures

Figure 1: Japan Collectibles Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD million)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Sale Channel
Figure 4: Porter's Five Forces of Japan Collectibles Market


List of Tables

Table 1: Influencing Factors for Collectibles Market, 2023
Table 2: Japan Collectibles Market Size and Forecast, By Product Type (2018 to 2029F) (In USD million)
Table 3: Japan Collectibles Market Size and Forecast, By Sale Channel (2018 to 2029F) (In USD million)
Table 4: Japan Collectibles Market Size of Coin & Stamp (2018 to 2029) in USD million
Table 5: Japan Collectibles Market Size of Book and comics (2018 to 2029) in USD million
Table 6: Japan Collectibles Market Size of Art and Antiques (2018 to 2029) in USD million
Table 7: Japan Collectibles Market Size of Toy and Memorable (2018 to 2029) in USD million
Table 8: Japan Collectibles Market Size of Licensed Collectible Manufacturers (2018 to 2029) in USD million
Table 9: Japan Collectibles Market Size of E-commerce Portals (2018 to 2029) in USD million
Table 10: Japan Collectibles Market Size of Offline Retails & Auction Houses (2018 to 2029) in USD million
Table 11: Japan Collectibles Market Size of Other (2018 to 2029) in USD million

 

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