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日本の時計市場概要、2029年


Japan Watch Market Overview, 2029

日本は時計産業全体の縮図と言えるかもしれない。日本には、高級時計、小さな独立系ブランド、マイクロブランド、安価な時計に加えて、世界最大級の時計グループがある。安価なもの、マイクロブランド、高級なも... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年1月31日 US$2,250
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サマリー

日本は時計産業全体の縮図と言えるかもしれない。日本には、高級時計、小さな独立系ブランド、マイクロブランド、安価な時計に加えて、世界最大級の時計グループがある。安価なもの、マイクロブランド、高級なものを組み合わせた時計コレクションを作るには、多くのブランド名、多くの国、そして世界の他の地域の価格帯を横断して買い物をする必要がある。日本はあらゆる価格帯で素晴らしい時計を製造してきただけでなく、クォーツムーブメント、スプリングドライブ技術、特殊な研磨とラッカー技術、そしておそらく最初の自動巻きクロノグラフを最初に導入したことで、日本のブランドは時計の歴史における地位を確固たるものにしてきた。日本の時計には、時計学における進歩や発明に加えて、独自のデザイン言語と伝統がある。日本には時計製造の長い歴史があり、日本の有名な時計ブランドは今や世界中で知られている。セイコーやシチズンといった企業は、その独創的なデザインと高い技量で、時計ビジネスの形成に貢献してきた。日本の時計メーカーは、独創的な時計デザインと技術的な躍進で有名である。例えば、セイコーは重要な技術革新であるキネティック・ムーブメントとスプリングドライブ・ムーブメントを発明し、クオーツ時計の誕生を先導した。日本の時計メーカーは、さまざまな市場のニッチに合った多種多様な商品を提供している。ハイエンドの高級時計、ミッドレンジの機械式時計、そして安価なクォーツ時計である。

Bonafide Research発行の調査レポート「日本腕時計市場の概要、2029年」によると、日本腕時計市場は2024年から2029年にかけて30億米ドル以上の成長が見込まれている。日本の中間層は、景気の浮き沈みにもかかわらず一貫して所得が増加しており、時計のような高級品に対する購買力が高まっている。時計として使われるだけでなく、今や時計は投資用アイテムやファッション・アクセサリーとしてみなされ、保存性や独自の表現に価値を見出す人々をより大きな市場に引き寄せている。日本企業は伝統的な製法にこだわり、細部まで丹念に作り上げることで知られている。本物や品質を重視する顧客は、そこに共感を覚えるだろう。ヘルス・トラッキング、GPSシンクロ、ソーラー充電などの最先端機能を時計に取り入れるという点では、日本の時計メーカーがリードしている。単純な計時機能を超えた機能を求める技術に精通したバイヤーは、この点に魅力を感じるだろう。セラミックやチタンなどの最先端素材は軽量で長持ちし、印象的でシンプルなデザインは幅広い美的嗜好を満たす。さらに、限定モデルや日本ならではの特徴が、世界中のコレクターを魅了する。日本市場では、カシオ、シチズン、セイコーといった国産ブランドが有名だ。これらの企業は、その創造性と高いキャリバーによって、日本だけでなく海外でもよく知られている。日本では、職人技や個性的なデザインに価値を見出すようになり、高級時計の需要が高まっている。数多くの日本のブランドと海外の高級ブランドが市場の高級ニッチに貢献している。日本の時計ブランドは海外市場でも高く評価され、世界的な影響力を持っている。世界中で日本製時計が人気を博しているのは、その信頼性、正確性、革新性が高く評価されているからである。

ムーブメントによって、市場はスマートウォッチ、クオーツ、機械式、ソーラー、その他に分けられる。機械式は人気のある選択肢の一つである。日本には機械式時計製造の豊かで卓越した伝統があり、グランドセイコーやクレドールのような有名企業は、精度と芸術性の限界に常に挑戦している。この遺産には文化的価値があり、アンティーク時計に見られる複雑な機構に対する深い敬意を促している。多くの人々は、機械式時計を家宝として、また長年にわたって受け継がれる資産として捉えています。機械式時計の価値や魅力は、その複雑な構造、寿命の長さ、製造数の少なさなどに左右される。日本の時計メーカーは、機械式時計の独創的でエレガントなデザインを生み出す名人である。洗練された時計愛好家やこだわりのコレクターは、クレドール スプリングドライブの洗練された複雑さとグランドセイコーの控えめな優美さに共通の美学を見出している。

市場の製品レンジは、ローレンジ、ミッドレンジ、ラグジュアリーに分けられる。ミッドレンジは顧客に好まれるセグメントである。ミッドレンジの時計は、ブランドの認知度、品質の良さ、信頼できる計時性を兼ね備え、その中間的な価格帯で、日本の幅広い消費者が購入する可能性がある。これは、必要な機能性を犠牲にすることなく、良い価格を求める顧客のニーズに応えるものである。若い個人、社会人、基本的な腕時計の買い替えを検討している人々など、さまざまな市場にサービスを提供している。この分野の高い市場シェアは、その多様な客層に起因している。スタイリッシュなスポーツウォッチ、伝統的なデザイン、ファッション性の高いアイテムなど、中級メーカーからは多種多様なスタイルが提供されている。そのため、幅広い嗜好に対応でき、それぞれの個性やライフスタイルに合った時計を選ぶことができる。

エンドユーザーによって、市場は男性、女性、ユニセックスに分類される。男性セグメントが圧倒的である。歴史的な背景もあり、男性の時計購入者の割合がまだ高いかもしれないが、「男性」だけがリードしていると断言するのは単純すぎるだろう。時計は、日本を含む多くの文化圏で、文化的・社会的価値を持つ必要なアクセサリーとして広く考えられている。男性の時計は常にステータス、能力、時間厳守と結びついてきた。日本には、プロフェッショナリズムと几帳面さを重視する強固な企業文化がある。プロフェッショナルには腕時計が必要であり、シンプルでクラシックなスタイルのメンズ腕時計は、よりフォーマルなビジネスウェアによく似合う。メンズウォッチには、クロノグラフ、多数のタイムゾーン、その他の複雑機構など、多くの技術的特徴があり、特に高価格帯のものが多い。時計製造の技術的な側面に興味がある顧客は、これに魅力を感じるかもしれない。

流通チャネルのタイプにより、市場は小売店、専門店、オンラインショップに分類される。有力なのは専門店である。専門店では、有名な高級ブランドから専門的な独立系時計メーカーまで、多種多様なブランドを扱っていることが多い。単一ブランドの小売店に比べて、この多様性は、予算や好みの範囲を満たすことによって、より幅広い消費者層を魅了している。時計の修理、サービス、鑑定サービスを提供することで、多くの専門店は顧客との長期的なつながりを築き、信頼を育んでいる。総合的な経験を提供することで、他のチャネルとは一線を画している。時計専門店は、時計のステータスや芸術性を際立たせる洗練された空間を演出する。高級時計を購入する際、特別な体験を求める顧客はこのような雰囲気に惹かれるのです。

本レポートの考察
- 地域日本
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートでカバーされている側面
- 日本の腕時計市場、その価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 現在進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

ムーブメント別
- スマートウォッチ
- クォーツ
- 機械式
- ソーラー&その他

製品レンジ別
- ローレンジ
- ミッドレンジ
- ラグジュアリー

エンドユーザー別
- 男性
- 女性
- ユニセックス

流通チャネル別
- 小売店
- 専門店
- オンラインショップ

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。はじめに、市場を理解し、市場に存在する企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、時計業界関連団体・組織、政府機関、その他ステークホルダーが市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。また、マーケティングやプレゼンテーションだけでなく、業界に関する競合知識を高めることもできます。







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目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Japan Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Japan Watch Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Movement
6.3. Market Size and Forecast By Product range
6.4. Market Size and Forecast By End User
6.5. Market Size and Forecast By Distribution channel
7. Japan Watch Market Segmentations
7.1. Japan Watch Market, By Movement
7.1.1. Japan Watch Market Size, By Smart Watch, 2018-2029
7.1.2. Japan Watch Market Size, By Quartz, 2018-2029
7.1.3. Japan Watch Market Size, By Mechanical, 2018-2029
7.1.4. Japan Watch Market Size, By Other, 2018-2029
7.2. Japan Watch Market, By Product range
7.2.1. Japan Watch Market Size, By Low- range, 2018-2029
7.2.2. Japan Watch Market Size, By Mid-range, 2018-2029
7.2.3. Japan Watch Market Size, By Luxury, 2018-2029
7.3. Japan Watch Market, By End User
7.3.1. Japan Watch Market Size, By Male, 2018-2029
7.3.2. Japan Watch Market Size, By Female, 2018-2029
7.3.3. Japan Watch Market Size, By Unisex, 2018-2029
7.4. Japan Watch Market, By Distribution channel
7.4.1. Japan Watch Market Size, By Hypermarket, 2018-2029
7.4.2. Japan Watch Market Size, By Retail store, 2018-2029
7.4.3. Japan Watch Market Size, By Specialty store, 2018-2029
7.4.4. Japan Watch Market Size, By Online retail, 2018-2029
8. Japan Watch Market Opportunity Assessment
8.1. By Movement, 2024 to 2029
8.2. By Product range, 2024 to 2029
8.3. By End User, 2024 to 2029
8.4. By Distribution channel, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Japan Watch Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Million)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Movement
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Product range
Figure 4: Market Attractiveness Index, By End User
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Distribution channel
Figure 6: Porter's Five Forces of Japan Watch Market

List of Table
Table 1: Influencing Factors for Japan Watch Market, 2023
Table 2: Japan Watch Market Size and Forecast By Movement (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: Japan Watch Market Size and Forecast By Product range (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: Japan Watch Market Size and Forecast By End User (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: Japan Watch Market Size and Forecast By Distribution channel (2018, 2023 & 2029F)
Table 6: Japan Watch Market Size of Smart Watch (2018 to 2029) in USD Million
Table 7: Japan Watch Market Size of Quartz (2018 to 2029) in USD Million
Table 8: Japan Watch Market Size of Mechanical (2018 to 2029) in USD Million
Table 9: Japan Watch Market Size of Other (2018 to 2029) in USD Million
Table 10: Japan Watch Market Size of Low- range (2018 to 2029) in USD Million
Table 11: Japan Watch Market Size of Mid-range (2018 to 2029) in USD Million
Table 12: Japan Watch Market Size of Luxury (2018 to 2029) in USD Million
Table 13: Japan Watch Market Size of Male (2018 to 2029) in USD Million
Table 14: Japan Watch Market Size of Female (2018 to 2029) in USD Million
Table 15: Japan Watch Market Size of Unisex (2018 to 2029) in USD Million
Table 16: Japan Watch Market Size of Hypermarket (2018 to 2029) in USD Million
Table 17: Japan Watch Market Size of Retail store (2018 to 2029) in USD Million
Table 18: Japan Watch Market Size of Specialty store (2018 to 2029) in USD Million
Table 19: Japan Watch Market Size of Online retail (2018 to 2029) in USD Million

 

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Summary

Japan might be considered a microcosm of the watch industry as a whole. They feature some of the biggest watch groups in the world in addition to luxury, small independents, microbrands, and inexpensive watches. To assemble a watch collection that combines inexpensive, microbrand, and luxury items, you will need to shop across many brand names, in numerous countries, and in a range of price points for other parts of the world. Japan has not only produced amazing watches in every price range, but its brands have also solidified their place in watch history by being the first to introduce the quartz movement, spring drive technology, specific polishing and lacquer techniques, and perhaps even the first automatic chronograph. Japanese timepieces have their own design language and tradition in addition to their advancements and inventions in horology. Japan has a long history of producing watches, and several well-known Japanese watch brands are now well-known throughout the world. Businesses like Seiko and Citizen, with their inventive designs and high caliber of workmanship, have been instrumental in forming the watch business. Japanese watchmakers are renowned for their inventive watch designs and technological breakthroughs. For instance, Seiko invented the kinetic and spring drive movements, two important technological innovations, and led the way in the creation of quartz timepieces. Japanese watch companies provide a wide variety of goods to suit different market niches. This comprises high-end luxury timepieces, mid-range mechanical watches, and inexpensive quartz watches.

According to the research report "Japan Watch Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the Japan Watch Market is expected to add more than USD 3 Billion from 2024 to 2029. Japan's middle class has consistent income growth despite the country's economic ups and downs, which gives them more purchasing power for luxury items like watches. In addition to being used as timepieces, watches are now regarded as investment pieces and fashion accessories, drawing in a larger market of people who value preservation and unique expression. Japanese companies are well known for their devotion to using traditional methods and their painstaking attention to detail. Customers that value authenticity and quality in their purchases will find resonance in this. When it comes to introducing cutting-edge features like health tracking, GPS synchronization, and solar charging into their watches, Japanese watchmakers are leading the way. Tech-savvy buyers looking for capabilities beyond simple timekeeping will find this appealing. Cutting-edge materials like ceramic and titanium provide lightweight, long-lasting construction, while striking, simple designs satisfy a wide range of aesthetic tastes. The attraction of the market is further increased by limited-edition models and characteristics that are unique to Japan, which create excitement and draw collectors from all over the world. In the Japanese market, domestic brands like Casio, Citizen, and Seiko are well-known. These companies are well-known not just in Japan but also abroad thanks to their creativity and high caliber. Luxury watch demand is rising in Japan as people learn to value fine craftsmanship and distinctive designs. A number of Japanese brands and foreign luxury brands serve the market's luxury niche. Japanese watch brands are highly valued in foreign markets and have a global impact. The popularity of Japanese watches around the world can be attributed to their reputation for dependability, accuracy, and innovation.

Based on movement market is divided into smart watch, Quartz, mechanical, solor & other. Mechanical segment is one of the popular choices. Japan has a rich and distinguished tradition of producing mechanical watches, and well-known companies like Grand Seiko and Credor are constantly pushing the limits of accuracy and artistry. This legacy has cultural value and encourages a profound respect for the complex mechanics found in antique watches. Many people view mechanical timepieces as family heirlooms and assets that are passed down through the years. Their perceived value and appeal are generally influenced by their intricate nature, longevity, and limited manufacturing. Japanese watchmakers are masters at coming up with inventive and elegant designs for their mechanical timepieces. Sophisticated watch aficionados and discriminating collectors find a common aesthetic in the sophisticated intricacies of Credor Spring Drive and the understated grace of Grand Seiko.

Based on the product range of the market is divided into low- range, Mid-range, luxury. Mid-range is the preferred segment by customers. A wide spectrum of Japanese consumers may purchase mid-range watches, which combine brand recognition, good construction quality, and dependable timekeeping at a price point that's in between. This meets the needs of customers looking for good prices without sacrificing necessary functionality. They serve a variety of markets, such as young individuals, working professionals, and people looking to replace their basic wristwatches. The high market share of the sector is attributed to its diverse audience. A wide variety of styles are available from mid-range companies, including stylish sports timepieces, traditional designs, and fashion-forward items. This accommodates a wide range of tastes and makes it possible for customers to select timepieces that complement their personalities and lifestyles.

Based on the Enduser the market can be categorized by male, female, unisex. Male segment is dominating. Although historical circumstances may still contribute to a higher percentage of male watch purchasers, it would be oversimplified to declare "male" to be the only demographic that leads. Watches are widely considered as necessary accessories with cultural and social value in many cultures, including Japan. Men's timepieces have always been connected to status, competence, and punctuality. Japan boasts a robust corporate culture that places great importance on professionalism and meticulousness. Professionals are said to need a wristwatch, and men's watches, with their simple and classic styles, could go better with more formal business wear. Men's timepieces frequently have a number of technological features including chronographs, numerous time zones, and other complications, especially those in the upper price categories. Customers who are curious about the technical aspects of watchmaking could find this appealing.

Based on type of Distribution Channel the market can be categorized by retail store, specialty store, and online retail. Specialty store is leading one. Specialty shops frequently carry a wide variety of brands, from well-known luxury labels to specialized independent watchmakers. Compared to single-brand retailers, this variety attracts a wider consumer base by meeting a range of budgets and preferences. By providing watch repair, servicing, and authentication services, a lot of specialist shops foster long-lasting customer connections and foster trust. They are different from other channels because of their all-inclusive experience. Establishments that specialize in watches create a sophisticated setting that highlights the timepieces' status and artistry. Customers looking for an exclusive experience are drawn to this atmosphere while purchasing luxury watches.

Considered in this report:
• Geography: Japan
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report:
• Japan Watch market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Movement:
• Smart watch
• Quartz
• Mechanical
• Solar & other

By Product Range:
• Low- range
• Mid-range
• Luxury

By End user:
• Male
• Female
• Unisex

By Distribution channel:
• Retail store
• Speciality store
• Online retail

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the Watch industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.







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Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Japan Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Japan Watch Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Movement
6.3. Market Size and Forecast By Product range
6.4. Market Size and Forecast By End User
6.5. Market Size and Forecast By Distribution channel
7. Japan Watch Market Segmentations
7.1. Japan Watch Market, By Movement
7.1.1. Japan Watch Market Size, By Smart Watch, 2018-2029
7.1.2. Japan Watch Market Size, By Quartz, 2018-2029
7.1.3. Japan Watch Market Size, By Mechanical, 2018-2029
7.1.4. Japan Watch Market Size, By Other, 2018-2029
7.2. Japan Watch Market, By Product range
7.2.1. Japan Watch Market Size, By Low- range, 2018-2029
7.2.2. Japan Watch Market Size, By Mid-range, 2018-2029
7.2.3. Japan Watch Market Size, By Luxury, 2018-2029
7.3. Japan Watch Market, By End User
7.3.1. Japan Watch Market Size, By Male, 2018-2029
7.3.2. Japan Watch Market Size, By Female, 2018-2029
7.3.3. Japan Watch Market Size, By Unisex, 2018-2029
7.4. Japan Watch Market, By Distribution channel
7.4.1. Japan Watch Market Size, By Hypermarket, 2018-2029
7.4.2. Japan Watch Market Size, By Retail store, 2018-2029
7.4.3. Japan Watch Market Size, By Specialty store, 2018-2029
7.4.4. Japan Watch Market Size, By Online retail, 2018-2029
8. Japan Watch Market Opportunity Assessment
8.1. By Movement, 2024 to 2029
8.2. By Product range, 2024 to 2029
8.3. By End User, 2024 to 2029
8.4. By Distribution channel, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Japan Watch Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Million)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Movement
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Product range
Figure 4: Market Attractiveness Index, By End User
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Distribution channel
Figure 6: Porter's Five Forces of Japan Watch Market

List of Table
Table 1: Influencing Factors for Japan Watch Market, 2023
Table 2: Japan Watch Market Size and Forecast By Movement (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: Japan Watch Market Size and Forecast By Product range (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: Japan Watch Market Size and Forecast By End User (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: Japan Watch Market Size and Forecast By Distribution channel (2018, 2023 & 2029F)
Table 6: Japan Watch Market Size of Smart Watch (2018 to 2029) in USD Million
Table 7: Japan Watch Market Size of Quartz (2018 to 2029) in USD Million
Table 8: Japan Watch Market Size of Mechanical (2018 to 2029) in USD Million
Table 9: Japan Watch Market Size of Other (2018 to 2029) in USD Million
Table 10: Japan Watch Market Size of Low- range (2018 to 2029) in USD Million
Table 11: Japan Watch Market Size of Mid-range (2018 to 2029) in USD Million
Table 12: Japan Watch Market Size of Luxury (2018 to 2029) in USD Million
Table 13: Japan Watch Market Size of Male (2018 to 2029) in USD Million
Table 14: Japan Watch Market Size of Female (2018 to 2029) in USD Million
Table 15: Japan Watch Market Size of Unisex (2018 to 2029) in USD Million
Table 16: Japan Watch Market Size of Hypermarket (2018 to 2029) in USD Million
Table 17: Japan Watch Market Size of Retail store (2018 to 2029) in USD Million
Table 18: Japan Watch Market Size of Specialty store (2018 to 2029) in USD Million
Table 19: Japan Watch Market Size of Online retail (2018 to 2029) in USD Million

 

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