アメリカ合衆国(米国)のアドベンチャーツーリズム市場概観、2028年United States (USA) Adventure Tourism Market Overview, 2028 アメリカは多様な自然景観と豊かな文化遺産を持つ国である。この広大で多様性に富んだ地域で、アドベンチャー・ツーリズムが爆発的に普及したのは当然のことだ。ハイキングやサイクリングからウォータースポーツ... もっと見る
日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
サマリーアメリカは多様な自然景観と豊かな文化遺産を持つ国である。この広大で多様性に富んだ地域で、アドベンチャー・ツーリズムが爆発的に普及したのは当然のことだ。ハイキングやサイクリングからウォータースポーツやエクストリームスポーツまで、アドベンチャーツーリズムに関しては、米国にはすべてが揃っている。米国に自然の驚異があることは、米国でアドベンチャー・ツーリズムが拡大した主な原動力の一つである。米国には、ロッキー山脈の荒々しい美しさからカリフォルニアの海岸の素晴らしさまで、幅広い地形があり、冒険を求める人々にとって理想的な遊び場となっている。イエローストーン国立公園、グランドキャニオン国立公園、ヨセミテ国立公園は、手つかずの大自然のハイキング、ロッククライミング、急流ラフティングなど、アウトドアのスリルを求める旅行者を惹きつける観光地の代表例である。アメリカのアドベンチャー・ツーリズム部門は、初心者からベテランのプロまで、あらゆるレベルの冒険家に対応している。ガイド付きのツアーや小旅行が数多くあり、アウトドアレジャーが初めての人でも安全で勉強になる体験ができる。フロリダ・エバーグレーズの静かな水域でのカヤックや、ブルーリッジ山脈での絵のように美しい乗馬は、簡単に参加できる小旅行の2つの例です。一方、上級者なら、コロラドでのエクストリームスキーやアラスカでのバックカントリーハイキング、ユタ州のレッドロックキャニオンでの難しいマウンテンバイクのコースを制覇することで、アドレナリンを分泌させることができる。アメリカでは、ウィンタースポーツはアドベンチャー・ツーリズムの重要な要素である。コロラド州、ユタ州、バーモント州は世界有数のスキーリゾートとして有名で、世界中から観光客が訪れる。アメリカには、ダウンヒルスキー、スノーボード、クロスカントリースキー、スノーモービルなど、多種多様なウィンターアクティビティがある。コロラド州アスペンで毎年開催されるウィンターXゲームでは、世界屈指のアスリートたちが登場し、この国のエクストリーム・ウィンター・スポーツへの情熱を浮き彫りにする。Bonafide Research社の調査レポート「米国のアドベンチャーツーリズム市場概要、2028年」によると、米国のアドベンチャーツーリズム市場は2023年から2028年にかけて年平均成長率12%以上で成長すると予測されている。米国の広大な海岸線といくつかの湖は、水上体験のための十分な選択肢を提供します。ハワイやカリフォルニアの海岸線で波乗りをしたり、五大湖の穏やかな海でパドルボードをしたりと、あらゆるレベルの水遊び愛好家が楽しめるものがたくさんある。ラフティングやカヤックは特に人気の趣味で、コロラド川、ローグ川、ニューリバー渓谷などの川では、スリルを求める人々に爽快なチャレンジを提供している。アメリカのアドベンチャー・ツーリズム部門は、技術の進歩や唯一無二の体験を求めるニーズにも後押しされている。グランドキャニオン上空のヘリコプター遊覧、森林地帯のジップライン、素晴らしい景観の熱気球遊覧などは、この分野が観光客に新しくエキサイティングな体験を提供するために進化している革新的な方法のほんの一部に過ぎない。広大な道路網、空港、宿泊施設などのインフラが発達しているため、旅行者は冒険目的地に簡単に行くことができる。多くの国立公園やアウトドア・レクリエーション施設には、整備されたトレイルや観光センターなどがあり、アドベンチャー・ツーリズムを可能にしている。米国にはアウトドアスポーツ文化が根付いており、ハイキング、サイクリング、スキー、ウォータースポーツなどのアクティビティに多くの人が参加している。このような文化がアドベンチャー・ツーリズム体験の需要を育み、国内外からの観光客がこの国のアウトドアの機会を楽しむことを後押ししている。米国では、年間を通じてアドベンチャー・ツーリズムを体験できる。寒い季節にはスキーやスノーボードなどのウィンタースポーツが人気で、暖かい季節にはハイキングやキャンプ、水上アクティビティが楽しめる。このように季節性があるため、アドベンチャー・ツーリズムは一年を通して盛んである。 アドベンチャー・ツーリズム市場は、タイプによってハードタイプとソフトタイプに分類される。米国ではソフトタイプのアドベンチャー・ツーリズムが一般的である。ソフトタイプのアドベンチャー・アクティビティは、フィットネスや身体能力のレベルが様々な人を含む、より幅広い人々が頻繁にアクセスできる。そのため、より幅広い層にアピールすることができ、観光ビジネスには欠かせない。ソフト・アドベンチャー・アクティビティは、エクストリーム・アドベンチャー・スポーツやハイリスク・アドベンチャー・スポーツに比べ、危険が少ないと思われがちだ。観光客もツアー会社も安全性を優先しており、ソフト・アドベンチャー・アクティビティは怪我をする確率が低いことが多い。アメリカでは、アウトドア体験や環境発見、のんびりとした冒険を求める観光客によって、ソフト・アドベンチャー・アクティビティの需要が高まっている。こうした要望に応えるため、ツアーオペレーターはさまざまなソフト・アドベンチャー・オプションを提供している。アクティビティに基づく市場は、陸路アクティビティ、水路アクティビティ、空路アクティビティに分けられる。水上アクティビティは米国で大きな需要がある。米国には湖、川、ビーチ、滝など豊富な水資源がある。水域が非常に多いため、ボート、カヤック、ラフティング、釣り、水泳など、水上アクティビティを楽しむ機会は無数にある。水路はさまざまな動物や生態系の生息地として頻繁に利用されている。観光客は、バードウォッチング、野生動物の観察、水辺の探検などのアクティビティを通して、自然を見たり触れ合ったりできることに惹かれる。水を使ったアクティビティは、穏やかで安らげるものから、爽快で大胆なものまでさまざまだ。ラフティング、サーフィン、ジェットスキーなどは、スリルを求める人にアドレナリンを与えてくれる。 旅行者のタイプによって、市場はソロ、グループ、ファミリー、カップルに区分される。グループ旅行者は、米国のアドベンチャー・ツーリズム市場で一般的に好まれる旅行タイプのひとつである。グループ旅行の参加者は、冒険体験を他の参加者と共有することができる。それによって旅に社会性やコミュニティが生まれ、より楽しく思い出深いものになる。グループ旅行では、参加者が出費を分担することが多いため、冒険旅行をより安価に楽しむことができる。交通費、ガイド代、装備品代、宿泊費などをグループメンバーで分担できるため、一人旅の経済的負担が軽減される。グループツアーには移動手段が含まれていることが多く、運転や不慣れなルートでの移動を心配する必要がない。そのため、旅行者は楽しむことに集中できる。年齢層別に見ると、市場は30歳未満、30~50歳、50歳以上に二分される。米国では30歳以下の年齢層がアドベンチャー・ツーリズムに魅力を感じており、主要なセグメントとなっている。若い人たちはエネルギーがあり、体調も良いので、体力的にきついアドベンチャー・アクティビティにも参加できる。彼らは自分の肉体的限界に挑戦するイベントを求める傾向が強い。若い旅行者は冒険や斬新な出会いを求める傾向が強い。彼らは冒険心が旺盛で、自分の限界を試したいという意欲があるため、アドベンチャー・ツーリズムは魅力的な選択肢となる。アドベンチャー・ツーリズムは、社交的で仲間主導の活動であることが多い。若年層は、冒険旅行への情熱を共有する友人やソーシャル・ネットワークに触発され、この年齢層に人気のある選択肢となる。市場の販売チャネルには、旅行代理店とダイレクト・チャネルがある。ダイレクト・チャネルは、米国におけるアドベンチャー・ツーリズムの主要な販売チャネルである。直接販売は、旅行代理店やインターネット予約プラットフォームなどの仲介業者に手数料や料金を支払う必要がないため、より大きな利益率を確保できるため、一般的にツアーオペレーターやアドベンチャー旅行会社に好まれている。直接販売により、冒険旅行オペレーターは顧客によりパーソナライズされた体験を提供することができる。各顧客の興味やニーズに合わせて旅程をカスタマイズし、よりパーソナライズされた忘れられない休暇を実現することができる。直接予約のチャネルは、顧客が自分の興味に基づいて正確な日付、ルート、追加サービスを選択できるように、より大きな柔軟性を頻繁に予約を提供する。 本レポートの対象 - 地域米国 - 歴史的な年2017 - 基準年2022 - 推定年2023 - 予測年2028 本レポートでカバーされている側面 - 米国のアドベンチャーツーリズム市場、その価値と予測、セグメントとともに - 様々な促進要因と課題 - 進行中のトレンドと開発 - 注目企業 - 戦略的提言 タイプ別 - ハード - ソフト アクティビティ別 - 陸上アクティビティ - 水上アクティビティ - エアウェイズ・アクティビティ 旅行者のタイプ別 - 一人旅 - グループ - ファミリー - カップル 年代別 - 30歳未満 - 30~50歳 - 50歳以上 販売チャネル別 - 旅行代理店 - ダイレクト レポートのアプローチ 本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。はじめに、市場を把握し、市場に存在する企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。 想定読者 本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、アドベンチャーツーリズム業界関連団体・組織、政府機関、その他ステークホルダーが市場中心の戦略を立てる際にお役立ていただけます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。 目次Table of Contents1. Executive Summary 2. Market Structure 2.1. Market Considerate 2.2. Assumptions 2.3. Limitations 2.4. Abbreviations 2.5. Sources 2.6. Definitions 2.7. Geography 3. Research Methodology 3.1. Secondary Research 3.2. Primary Data Collection 3.3. Market Formation & Validation 3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 4. United States Macro Economic Indicators 5. Market Dynamics 5.1. Key Findings 5.2. Key Developments - 2021 5.3. Market Drivers & Opportunities 5.4. Market Restraints & Challenges 5.5. Market Trends 5.6. Covid-19 Effect 5.7. Supply chain Analysis 5.8. Policy & Regulatory Framework 5.9. Industry Experts Views 6. United States Adventure Tourism Market Overview 6.1. Market Size By Value 6.2. Market Size and Forecast By Type 6.3. Market Size and Forecast By Activity 6.4. Market Size and Forecast By Type of Traveller 6.5. Market Size and Forecast By Age Group 6.6. Market Size and Forecast By Sales Channel 7. United States Adventure Tourism Market Segmentations 7.1. United States Adventure Tourism Market, By Type 7.1.1. United States Adventure Tourism Market Size, By Hard, 2017-2028 7.1.2. United States Adventure Tourism Market Size, By Soft, 2017-2028 7.2. United States Adventure Tourism Market, By Activity 7.2.1. United States Adventure Tourism Market Size, By Land Based Activity, 2017-2028 7.2.2. United States Adventure Tourism Market Size, By Water Ways Activity, 2017-2028 7.2.3. United States Adventure Tourism Market Size, By Air Ways Activity, 2017-2028 7.3. United States Adventure Tourism Market, By Type of Traveller 7.3.1. United States Adventure Tourism Market Size, By Solo, 2017-2028 7.3.2. United States Adventure Tourism Market Size, By Group, 2017-2028 7.3.3. United States Adventure Tourism Market Size, By Family, 2017-2028 7.3.4. United States Adventure Tourism Market Size, By Couples, 2017-2028 7.4. United States Adventure Tourism Market, By Age Group 7.4.1. United States Adventure Tourism Market Size, By Below 30 Years, 2017-2028 7.4.2. United States Adventure Tourism Market Size, By 30-50 Years, 2017-2028 7.4.3. United States Adventure Tourism Market Size, By Above 50 Years, 2017-2028 7.5. United States Adventure Tourism Market, By Sales Channel 7.5.1. United States Adventure Tourism Market Size, By Travel Agents, 2017-2028 7.5.2. United States Adventure Tourism Market Size, By Direct, 2017-2028 8. United States Adventure Tourism Market Opportunity Assessment 8.1. By Type, 2023 to 2028 8.2. By Activity, 2023 to 2028 8.3. By Type of Traveller, 2023 to 2028 8.4. By Age Group, 2023 to 2028 8.5. By Sales Channel, 2023 to 2028 9. Competitive Landscape 9.1. Porter's Five Forces 9.2. Company Profile 9.2.1. Company 1 9.2.1.1. Company Snapshot 9.2.1.2. Company Overview 9.2.1.3. Financial Highlights 9.2.1.4. Geographic Insights 9.2.1.5. Business Segment & Performance 9.2.1.6. Product Portfolio 9.2.1.7. Key Executives 9.2.1.8. Strategic Moves & Developments 9.2.2. Company 2 9.2.3. Company 3 9.2.4. Company 4 9.2.5. Company 5 9.2.6. Company 6 9.2.7. Company 7 9.2.8. Company 8 10. Strategic Recommendations 11. Disclaimer List of Figures Figure 1: United States Adventure Tourism Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 2: Market Attractiveness Index, By Type Figure 3: Market Attractiveness Index, By Activity Figure 4: Market Attractiveness Index, By Type of Traveller Figure 5: Market Attractiveness Index, By Age Group Figure 6: Market Attractiveness Index, By Sales Channel Figure 7: Porter's Five Forces of United States Adventure Tourism Market List of Table Table 1 : Influencing Factors for Global Adventure Tourism Market, 2022 Table 2: United States Adventure Tourism Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F) Table 3: United States Adventure Tourism Market Size and Forecast By Activity (2017, 2022 & 2028F) Table 4: United States Adventure Tourism Market Size and Forecast By Type of Traveller (2017, 2022 & 2028F) Table 5: United States Adventure Tourism Market Size and Forecast By Age Group (2017, 2022 & 2028F) Table 6: United States Adventure Tourism Market Size and Forecast By Sales Channel (2017, 2022 & 2028F) Table 7: United States Adventure Tourism Market Size of Hard (2017 to 2028) in USD Billion Table 8: United States Adventure Tourism Market Size of Soft (2017 to 2028) in USD Billion Table 9: United States Adventure Tourism Market Size of Land Based Activity (2017 to 2028) in USD Billion Table 10: United States Adventure Tourism Market Size of Water Ways Activity (2017 to 2028) in USD Billion Table 11: United States Adventure Tourism Market Size of Air Ways Activity (2017 to 2028) in USD Billion Table 12: United States Adventure Tourism Market Size of Solo (2017 to 2028) in USD Billion Table 13: United States Adventure Tourism Market Size of Group (2017 to 2028) in USD Billion Table 14: United States Adventure Tourism Market Size of Family (2017 to 2028) in USD Billion Table 15: United States Adventure Tourism Market Size of Couples (2017 to 2028) in USD Billion Table 16: United States Adventure Tourism Market Size of Below 30 Years (2017 to 2028) in USD Billion Table 17: United States Adventure Tourism Market Size of 30-50 Years (2017 to 2028) in USD Billion Table 18: United States Adventure Tourism Market Size of Above 50 Years (2017 to 2028) in USD Billion Table 19: United States Adventure Tourism Market Size of Travel Agents (2017 to 2028) in USD Billion Table 20: United States Adventure Tourism Market Size of Direct (2017 to 2028) in USD Billion
SummaryThe United States is a diverse country with diverse natural landscapes and a rich cultural legacy. It's no surprise that adventure tourism has exploded in this vast and diverse region. The United States has it all when it comes to adventure tourism, from hiking and biking to water sports and extreme sports. The availability of natural wonders in the United States is one of the primary driving forces behind the expansion of adventure tourism in the country. The United States features a broad range of terrain, from the rough beauty of the Rocky Mountains to the coastal splendour of California, making it an ideal playground for adventure seekers. Yellowstone, Grand Canyon, and Yosemite National Parks are prime examples of destinations that attract visitors looking for outdoor thrills, whether it's hiking through pristine wilderness, rock climbing, or white-water rafting. The adventure tourism sector in the United States caters to adventurers of all ability levels, from novices to seasoned pros. There are numerous guided tours and excursions that provide safe and educational experiences for individuals who are new to outdoor pursuits. Kayaking in the tranquil waters of the Florida Everglades or having a picturesque horseback ride in the Blue Ridge Mountains are two examples of easily accessible excursions. Experts, on the other hand, can get their adrenaline fix by doing things like extreme skiing in Colorado, backcountry hiking in Alaska, or conquering difficult mountain biking tracks in Utah's red rock canyons. In the United States, the winter sports business is a significant component of adventure tourism. Colorado, Utah, and Vermont are well-known for their world-class ski resorts, which draw visitors from all over the world. The United States has a wide variety of winter activities, including downhill skiing, snowboarding, cross-country skiing, and snowmobiling. The annual Winter X Games in Aspen, Colorado, highlight the country's dedication to extreme winter sports by displaying some of the world's greatest athletes. Table of ContentsTable of Contents1. Executive Summary 2. Market Structure 2.1. Market Considerate 2.2. Assumptions 2.3. Limitations 2.4. Abbreviations 2.5. Sources 2.6. Definitions 2.7. Geography 3. Research Methodology 3.1. Secondary Research 3.2. Primary Data Collection 3.3. Market Formation & Validation 3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 4. United States Macro Economic Indicators 5. Market Dynamics 5.1. Key Findings 5.2. Key Developments - 2021 5.3. Market Drivers & Opportunities 5.4. Market Restraints & Challenges 5.5. Market Trends 5.6. Covid-19 Effect 5.7. Supply chain Analysis 5.8. Policy & Regulatory Framework 5.9. Industry Experts Views 6. United States Adventure Tourism Market Overview 6.1. Market Size By Value 6.2. Market Size and Forecast By Type 6.3. Market Size and Forecast By Activity 6.4. Market Size and Forecast By Type of Traveller 6.5. Market Size and Forecast By Age Group 6.6. Market Size and Forecast By Sales Channel 7. United States Adventure Tourism Market Segmentations 7.1. United States Adventure Tourism Market, By Type 7.1.1. United States Adventure Tourism Market Size, By Hard, 2017-2028 7.1.2. United States Adventure Tourism Market Size, By Soft, 2017-2028 7.2. United States Adventure Tourism Market, By Activity 7.2.1. United States Adventure Tourism Market Size, By Land Based Activity, 2017-2028 7.2.2. United States Adventure Tourism Market Size, By Water Ways Activity, 2017-2028 7.2.3. United States Adventure Tourism Market Size, By Air Ways Activity, 2017-2028 7.3. United States Adventure Tourism Market, By Type of Traveller 7.3.1. United States Adventure Tourism Market Size, By Solo, 2017-2028 7.3.2. United States Adventure Tourism Market Size, By Group, 2017-2028 7.3.3. United States Adventure Tourism Market Size, By Family, 2017-2028 7.3.4. United States Adventure Tourism Market Size, By Couples, 2017-2028 7.4. United States Adventure Tourism Market, By Age Group 7.4.1. United States Adventure Tourism Market Size, By Below 30 Years, 2017-2028 7.4.2. United States Adventure Tourism Market Size, By 30-50 Years, 2017-2028 7.4.3. United States Adventure Tourism Market Size, By Above 50 Years, 2017-2028 7.5. United States Adventure Tourism Market, By Sales Channel 7.5.1. United States Adventure Tourism Market Size, By Travel Agents, 2017-2028 7.5.2. United States Adventure Tourism Market Size, By Direct, 2017-2028 8. United States Adventure Tourism Market Opportunity Assessment 8.1. By Type, 2023 to 2028 8.2. By Activity, 2023 to 2028 8.3. By Type of Traveller, 2023 to 2028 8.4. By Age Group, 2023 to 2028 8.5. By Sales Channel, 2023 to 2028 9. Competitive Landscape 9.1. Porter's Five Forces 9.2. Company Profile 9.2.1. Company 1 9.2.1.1. Company Snapshot 9.2.1.2. Company Overview 9.2.1.3. Financial Highlights 9.2.1.4. Geographic Insights 9.2.1.5. Business Segment & Performance 9.2.1.6. Product Portfolio 9.2.1.7. Key Executives 9.2.1.8. Strategic Moves & Developments 9.2.2. Company 2 9.2.3. Company 3 9.2.4. Company 4 9.2.5. Company 5 9.2.6. Company 6 9.2.7. Company 7 9.2.8. Company 8 10. Strategic Recommendations 11. Disclaimer List of Figures Figure 1: United States Adventure Tourism Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 2: Market Attractiveness Index, By Type Figure 3: Market Attractiveness Index, By Activity Figure 4: Market Attractiveness Index, By Type of Traveller Figure 5: Market Attractiveness Index, By Age Group Figure 6: Market Attractiveness Index, By Sales Channel Figure 7: Porter's Five Forces of United States Adventure Tourism Market List of Table Table 1 : Influencing Factors for Global Adventure Tourism Market, 2022 Table 2: United States Adventure Tourism Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F) Table 3: United States Adventure Tourism Market Size and Forecast By Activity (2017, 2022 & 2028F) Table 4: United States Adventure Tourism Market Size and Forecast By Type of Traveller (2017, 2022 & 2028F) Table 5: United States Adventure Tourism Market Size and Forecast By Age Group (2017, 2022 & 2028F) Table 6: United States Adventure Tourism Market Size and Forecast By Sales Channel (2017, 2022 & 2028F) Table 7: United States Adventure Tourism Market Size of Hard (2017 to 2028) in USD Billion Table 8: United States Adventure Tourism Market Size of Soft (2017 to 2028) in USD Billion Table 9: United States Adventure Tourism Market Size of Land Based Activity (2017 to 2028) in USD Billion Table 10: United States Adventure Tourism Market Size of Water Ways Activity (2017 to 2028) in USD Billion Table 11: United States Adventure Tourism Market Size of Air Ways Activity (2017 to 2028) in USD Billion Table 12: United States Adventure Tourism Market Size of Solo (2017 to 2028) in USD Billion Table 13: United States Adventure Tourism Market Size of Group (2017 to 2028) in USD Billion Table 14: United States Adventure Tourism Market Size of Family (2017 to 2028) in USD Billion Table 15: United States Adventure Tourism Market Size of Couples (2017 to 2028) in USD Billion Table 16: United States Adventure Tourism Market Size of Below 30 Years (2017 to 2028) in USD Billion Table 17: United States Adventure Tourism Market Size of 30-50 Years (2017 to 2028) in USD Billion Table 18: United States Adventure Tourism Market Size of Above 50 Years (2017 to 2028) in USD Billion Table 19: United States Adventure Tourism Market Size of Travel Agents (2017 to 2028) in USD Billion Table 20: United States Adventure Tourism Market Size of Direct (2017 to 2028) in USD Billion
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野の最新刊レポート
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社のConsumer Goods & Services 分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(tourism)の最新刊レポートよくあるご質問Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/21 10:26 156.13 円 165.08 円 200.38 円 |