世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

韓国アドベンチャーツーリズム市場の概観、2028年


South Korea Adventure Tourism Market Overview, 2028

豊かな歴史、素晴らしい料理、活気あふれるK-POP文化で知られる韓国は、アドレナリン全開のアクティビティを求める冒険旅行者を急速に惹きつけている。韓国には、素晴らしい山々や緑豊かな森林から、絵のように美... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年11月30日 US$2,250
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
68 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

豊かな歴史、素晴らしい料理、活気あふれるK-POP文化で知られる韓国は、アドレナリン全開のアクティビティを求める冒険旅行者を急速に惹きつけている。韓国には、素晴らしい山々や緑豊かな森林から、絵のように美しい海岸や近代的な都市まで、あらゆるスリルを求める人に応えるアドベンチャー・アクティビティの幅広い選択肢がある。韓国の地形は、アドベンチャー・ツーリズムに素晴らしい背景を与えてくれる。山、緑豊かな森、川、美しい海岸など、韓国の地形は多様だ。雪岳山(ソラクサン)や智異山(チリサン)はハイキングやロッククライミングに人気があり、太白山脈(テベクサン)や茶嶺山脈(チャリョンサン)はスキーやスノーボードに人気がある。緑豊かな森林地帯には、トレッキング、マウンテンバイク、キャンプなどのスポーツに最適なルートが網の目のように張り巡らされている。東海と南海沿いの絵のように美しい海岸線は、カヤック、スキューバダイビング、ウィンドサーフィンなどのウォータースポーツに最適だ。韓国の丘陵地帯の地形は、スリル満点のジップラインやパラグライダーの冒険を生んでいる。例えば丹陽(タンヤン)や済州島(チェジュド)では、息をのむような空中散歩が楽しめる。洛東江(ナクトンガン)や東江(トンガンガン)はラフティングの人気スポットで、豪華な景色を背景にアドレナリンが噴出する。スリルを求める人は、慶州の穴池などで歴史と環境に囲まれながらアドレナリンを放出することができる。韓国はアドベンチャー・アクティビティの安全性と規制を最優先している。韓国政府は、安全対策を奨励し、アドベンチャー・オペレーターにライセンスを与え、最高の品質と安全要件を維持することで、アドベンチャー・ツーリズムを積極的に推進している。このような献身的な取り組みは、ゲストのアドベンチャー・ツーリズム体験全体を向上させている。

Bonafide Research社の調査レポート「韓国のアドベンチャーツーリズム市場の概要、2028年」によると、韓国のアドベンチャーツーリズム市場は2023年から2028年にかけて年平均成長率17%以上で成長すると予測されている。韓国はハイテクに精通した国民性で知られており、アドベンチャーツーリズム事業では、より多くの視聴者にリーチするためにデジタルマーケティングとソーシャルメディアを採用している。オペレーターや観光地は、インスタグラム、フェイスブック、ネイバー(韓国の大手検索エンジン)などのチャンネルで、自分たちのオファーを紹介し、冒険を求める人々とつながっている。アドベンチャーとウェルネスや健康との組み合わせは、ますます人気が高まっている。静かな山間部でのヨガリトリート、自然環境でのマインドフルネス瞑想、森林トリートメントなどは、リラクゼーションとアドベンチャーを求める人々に魅力的だ。韓国の変化に富んだ風景は、マルチスポーツを体験する機会を与えてくれる。旅行者はハイキング、マウンテンバイク、カヤックなどのスポーツを1回の休暇で組み合わせることができ、総合的なアドベンチャー体験ができる。文化体験とアドベンチャー・アクティビティを組み合わせる傾向が高まっている。旅行者は楽しみながら韓国の豊かな歴史、伝統芸能、食の伝統を学びたいと考えている。夜のアドベンチャー体験はますます人気が高まっている。星空観察、ナイトトレッキング、ランタンに照らされた森のハイキングなど、こうした夜のツアーは韓国の自然の素晴らしさを新鮮な視点で体験させてくれる。韓国のアドベンチャー・ツーリズム市場は、一人旅と団体ツアーの両方に対応している。一人旅の旅行者は、一人で探検することの独立性と柔軟性を重視し、団体ツアーは、ガイドの専門知識だけでなく、経験を共有する仲間意識を提供する。

市場はタイプ別にソフトとハードに区分される。ハードタイプのアドベンチャー・ツーリズム活動は、韓国のアドベンチャー・ツーリズム市場で急速なペースで成長している。過去数十年間、韓国は大幅な経済成長を遂げ、可処分所得が増加した。このため、アドベンチャー・ツーリズムに参加する余裕のある人が増えている。韓国には、そのユニークな景観のため、さまざまな種類のアドベンチャー・ツーリズム・アクティビティがある。緑豊かな山々や激しいハイキングコースから、ウォータースポーツやウィンタースポーツが楽しめる岩だらけの海岸まで、冒険を求める人々には幅広いアクティビティが用意されている。K-POPミュージックや韓国ドラマなど、韓国発の人気文化は世界中でますます人気が高まっている。旅行、特に冒険旅行は、K-POPや韓流ファンが韓国をもっと見たいと思うようになった結果、増加している。フェスティバルとイベント:韓国では年間を通じて、DMZピース・トレイル・マラソンや済州国際ウルトラマラソンなど、数多くのアドベンチャー・フェスティバルやイベントが開催されている。こうしたイベントには冒険愛好家が集まり、参加者同士のコミュニティ意識が育まれる。韓国でアドベンチャー・アクティビティを楽しんだ観光客からの好意的なレビューや推薦は、より多くの観光客を惹きつける上で重要な役割を果たす。口コミやオンライン・レビューは、観光産業の成長に大きな影響を与える可能性がある。

アクティビティに基づく市場は、陸路アクティビティ、水路アクティビティ、空路アクティビティに二分される。陸上アクティビティが韓国のアドベンチャー観光市場を大きく支配している。韓国には、山、森林、国立公園、農村地帯など、さまざまなタイプの地形や景観がある。ハイキング、マウンテンバイク、ロッククライミングなど、陸をベースとしたアドベンチャー・アクティビティには、この多様な地形がもたらす数多くの選択肢がある。家族連れや体力に差のある人でも、陸上でのアクティビティに参加しやすい。交通網が発達しているため、韓国国内のアドベンチャー・スポットへのアクセスも容易だ。韓国では、年間を通じて陸上でのアクティビティが盛んで、毎年観光客を魅了している。例えば、ハイキングは一年中人気があるが、春と秋は特に素晴らしい。旅行者のタイプ別では、市場は一人、グループ、家族、カップルに区分される。韓国のアドベンチャー・ツーリズム市場では、グループ旅行者層がかなりのペースで成長している。グループで旅行することで、人々は友人や家族、あるいは気の合う他の旅行者とつながり、体験を共有することができる。韓国では、多くの人がグループでアウトドアを体験することを好み、アドベンチャー旅行の社会的側面を大切にしている。グループでのツアーは、費用を共有するため、一般的に費用を節約することができる。グループのメンバーが宿泊費、交通費、道具代などを折半することで、アドベンチャー旅行は多くの人にとってより安価になる。韓国ではロッククライミングやマウンテンバイクからハイキングやウィンタースポーツまで、アドベンチャースポーツが盛んだ。グループ旅行者には、さまざまな興味や能力レベルに合った冒険の選択肢が豊富にあります。

年齢層は30歳、30~50歳、50歳以上に二分される。なかでも30歳以下の年齢層は、韓国におけるアドベンチャー・ツーリズムの主要なエンドユーザーである。若年層は、目新しさ、冒険、興奮に対する欲求が強い。彼らは爽快で非日常的な体験を求める傾向が強く、それが冒険旅行に結びつくことが多い。20代から30代前半の人々は通常、よりエネルギッシュで体力があるため、ロッククライミング、ハイキング、ウォータースポーツなど、肉体的に過酷なアドベンチャー・スポーツに適している。販売チャネル別市場には、旅行代理店とダイレクト・チャネルがある。ダイレクト・チャネルは、韓国のアドベンチャー・ツーリズム市場の販売チャネル・セグメントを大きく支配している。韓国はハイテクに精通した国民性とインターネット普及率の高さで有名である。電子商取引やオンライン予約プラットフォームの拡大により、ウェブサイトやモバイル・アプリケーションを通じてツアー・オペレーターに直接予約を入れる冒険旅行者が増えている。冒険旅行者にとって、ツアーオペレーターに直接予約することは、中間業者を排除し、総費用を削減するため、より手頃な価格であるかもしれない。ツアーオペレーターは、ソーシャルメディアや自社のウェブサイトを利用して、積極的にサービスを売り込み、集客に努めるかもしれない。

本レポートで検討していること
- 地理地域:韓国
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートでカバーされている側面
- 韓国のアドベンチャーツーリズム市場:その価値と予測、セグメントとともに
- 様々な推進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

タイプ別
- ハード
- ソフト

アクティビティ別
- 陸上アクティビティ
- 水上アクティビティ
- エアウェイズ・アクティビティ

旅行者のタイプ別
- 一人旅
- グループ
- ファミリー
- カップル

年代別
- 30歳未満
- 30~50歳
- 50歳以上

販売チャネル別
- 旅行代理店
- ダイレクト

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。はじめに、市場を把握し、市場に存在する企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、アドベンチャーツーリズム業界関連団体・組織、政府機関、その他ステークホルダーが市場中心の戦略を立てる際にお役立ていただけます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。






ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. South Korea Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. South Korea Adventure Tourism Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Type
6.3. Market Size and Forecast By Activity
6.4. Market Size and Forecast By Type of Traveller
6.5. Market Size and Forecast By Age Group
6.6. Market Size and Forecast By Sales Channel
7. South Korea Adventure Tourism Market Segmentations
7.1. South Korea Adventure Tourism Market, By Type
7.1.1. South Korea Adventure Tourism Market Size, By Hard, 2017-2028
7.1.2. South Korea Adventure Tourism Market Size, By Soft, 2017-2028
7.2. South Korea Adventure Tourism Market, By Activity
7.2.1. South Korea Adventure Tourism Market Size, By Land Based Activity, 2017-2028
7.2.2. South Korea Adventure Tourism Market Size, By Water Ways Activity, 2017-2028
7.2.3. South Korea Adventure Tourism Market Size, By Air Ways Activity, 2017-2028
7.3. South Korea Adventure Tourism Market, By Type of Traveller
7.3.1. South Korea Adventure Tourism Market Size, By Solo, 2017-2028
7.3.2. South Korea Adventure Tourism Market Size, By Group, 2017-2028
7.3.3. South Korea Adventure Tourism Market Size, By Family, 2017-2028
7.3.4. South Korea Adventure Tourism Market Size, By Couples, 2017-2028
7.4. South Korea Adventure Tourism Market, By Age Group
7.4.1. South Korea Adventure Tourism Market Size, By Below 30 Years, 2017-2028
7.4.2. South Korea Adventure Tourism Market Size, By 30-50 Years, 2017-2028
7.4.3. South Korea Adventure Tourism Market Size, By Above 50 Years, 2017-2028
7.5. South Korea Adventure Tourism Market, By Sales Channel
7.5.1. South Korea Adventure Tourism Market Size, By Travel Agents, 2017-2028
7.5.2. South Korea Adventure Tourism Market Size, By Direct, 2017-2028
8. South Korea Adventure Tourism Market Opportunity Assessment
8.1. By Type, 2023 to 2028
8.2. By Activity, 2023 to 2028
8.3. By Type of Traveller, 2023 to 2028
8.4. By Age Group, 2023 to 2028
8.5. By Sales Channel, 2023 to 2028
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: South Korea Adventure Tourism Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Activity
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Type of Traveller
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Age Group
Figure 6: Market Attractiveness Index, By Sales Channel
Figure 7: Porter's Five Forces of South Korea Adventure Tourism Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Adventure Tourism Market, 2022
Table 2: South Korea Adventure Tourism Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 3: South Korea Adventure Tourism Market Size and Forecast By Activity (2017, 2022 & 2028F)
Table 4: South Korea Adventure Tourism Market Size and Forecast By Type of Traveller (2017, 2022 & 2028F)
Table 5: South Korea Adventure Tourism Market Size and Forecast By Age Group (2017, 2022 & 2028F)
Table 6: South Korea Adventure Tourism Market Size and Forecast By Sales Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 7: South Korea Adventure Tourism Market Size of Hard (2017 to 2028) in USD Billion
Table 8: South Korea Adventure Tourism Market Size of Soft (2017 to 2028) in USD Billion
Table 9: South Korea Adventure Tourism Market Size of Land Based Activity (2017 to 2028) in USD Billion
Table 10: South Korea Adventure Tourism Market Size of Water Ways Activity (2017 to 2028) in USD Billion
Table 11: South Korea Adventure Tourism Market Size of Air Ways Activity (2017 to 2028) in USD Billion
Table 12: South Korea Adventure Tourism Market Size of Solo (2017 to 2028) in USD Billion
Table 13: South Korea Adventure Tourism Market Size of Group (2017 to 2028) in USD Billion
Table 14: South Korea Adventure Tourism Market Size of Family (2017 to 2028) in USD Billion
Table 15: South Korea Adventure Tourism Market Size of Couples (2017 to 2028) in USD Billion
Table 16: South Korea Adventure Tourism Market Size of Below 30 Years (2017 to 2028) in USD Billion
Table 17: South Korea Adventure Tourism Market Size of 30-50 Years (2017 to 2028) in USD Billion
Table 18: South Korea Adventure Tourism Market Size of Above 50 Years (2017 to 2028) in USD Billion
Table 19: South Korea Adventure Tourism Market Size of Travel Agents (2017 to 2028) in USD Billion
Table 20: South Korea Adventure Tourism Market Size of Direct (2017 to 2028) in USD Billion

 

ページTOPに戻る


 

Summary

South Korea, known for its rich history, wonderful cuisine, and vibrant K-pop culture, is quickly becoming a magnet for adventure tourists looking for adrenaline-pumping activities. South Korea provides a broad choice of adventure activities that cater to all kinds of thrill-seekers, from stunning mountains and lush forests to picturesque coasts and modern cities. The terrain of South Korea provides a wonderful backdrop for adventure tourism. The country's geography is diverse, including mountains, lush forests, rivers, and stunning coasts. The Seoraksan and Jirisan mountain ranges are popular for hiking and rock climbing, while the Taebaek and Charyeong mountain ranges are popular for skiing and snowboarding. The landscape contains lush forests with a network of routes ideal for sports such as trekking, mountain biking, and camping. The picturesque coastlines along the East and South Seas are ideal for water sports like kayaking, scuba diving, and windsurfing. The hilly geography of South Korea has given rise to thrilling ziplining and paragliding adventures. Danyang and Jeju Island, for example, provide breathtaking aerial vistas as you soar over the air. The Nakdong and Donggang rivers are popular white-water rafting destinations, giving an adrenaline rush against the backdrop of gorgeous scenery. Thrill-seekers can get an adrenaline rush while surrounded by history and the environment at locales such as Gyeongju's Anapji Pond. South Korea prioritises adventure activity safety and regulations. The Korean government aggressively promotes adventure tourism by encouraging safety measures, licencing adventure operators, and maintaining the highest quality and safety requirements. This dedication improves guests' overall adventure tourism experience.

According to the research report "South Korea Adventure Tourism Market Overview, 2028," published by Bonafide Research, the South Korea Adventure Tourism market is anticipated to grow with more than 17% CAGR from 2023 to 2028. South Korea is known for its tech-savvy populace, and the adventure tourism business has embraced digital marketing and social media to reach a larger audience. Operators and locations are showcasing their offers and connecting with adventure seekers on channels like Instagram, Facebook, and Naver (a major Korean search engine). Combining adventure with wellness and well-being is increasingly popular. Yoga retreats in tranquil mountain locations, mindfulness meditation in natural settings, and forest treatments are appealing to individuals seeking relaxation and adventure. South Korea's varied landscapes offer opportunities for multisport experiences. Travellers can combine sports such as hiking, mountain biking, and kayaking on a single vacation, delivering a well-rounded adventure experience. The trend of combining cultural experiences with adventure activities is growing. Travellers want to learn about South Korea's rich history, traditional arts, and culinary heritage while having fun. Night-time adventure experiences are becoming increasingly popular. These night-time excursions give a fresh perspective on South Korea's natural splendour, ranging from stargazing and night trekking to lantern-lit forest hikes. The adventure tourism market in South Korea caters to both solo travellers and group tours. Solo travellers value the independence and flexibility of exploring alone, while group excursions provide the camaraderie of shared experiences as well as the expertise of guides.

Based on type market is segmented into soft and hard. Hard type adventure tourism activity is growing at rapid pace in South Korea adventure tourism market. Over the past few decades, South Korea has had substantial economic expansion, which has increased disposable income. Because of this, a greater number of people can afford to engage in adventure tourism. There are many different kinds of adventure tourist activities available in South Korea due to its unique landscape. Adventure seekers have a wide range of activities, from verdant mountains and strenuous hiking trails to rocky coasts for water sports and winter sports destinations. Popular culture from South Korea, such as K-Pop music and Korean dramas, has become increasingly popular throughout the world. Travel, especially adventure travel, has increased as a result of K-Pop and Hallyu wave enthusiasts wanting to see more of the nation. Festivals and Events: Throughout the year, South Korea holds a number of adventure festivals and events, such as the DMZ Peace Trail Marathon and the Jeju International Ultramarathons. These events attract adventure enthusiasts and foster a sense of community among participants. Positive reviews and recommendations from tourists who have enjoyed adventure activities in South Korea play a significant role in attracting more visitors. Word of mouth and online reviews can have a substantial impact on tourism growth.

Based on activity market is bifurcated into land based activity, water ways activity and air ways activity. Land based activity is significantly dominating the South Korea adventure tourism market. There are many different types of terrain and scenery in South Korea, such as mountains, forests, national parks, and rural areas. Numerous options for land-based adventure activities, including hiking, mountain biking, and rock climbing, are presented by this diversified geography. Families and individuals with different degrees of fitness may typically participate in land-based activities more easily. Due to its advanced transportation system, adventure destinations inside South Korea are easily accessible to visitors. In South Korea, there are a lot of year-round land-based activities that attract tourists every year. For example, hiking is popular all year, but it's especially nice in the spring and autumn. In terms of type of traveller market is segmented into solo, group, family, couples. Group travellers segment is growing at significant pace in South Korea adventure tourism market. People can connect and share experiences with friends, family, or other like-minded travellers when they travel in groups. In South Korea, a lot of individuals love to experience the outdoors in groups and cherish the social aspects of adventure travel. Tours in groups can typically save money because of shared costs. Adventure travel becomes more inexpensive for many when group members split the costs of lodging, transportation, and gear. Adventure sports abound in South Korea, ranging from rock climbing and mountain biking to hiking and winter sports. Adventure choices abound for group travellers, suiting a range of interests and ability levels.

The age group segment is bifurcated into 30 years, 30-50 years and above 50 years. Among them age group below 30 years are major end user of adventure tourism in South Korea. Younger people frequently have greater cravings for novelty, adventure, and excitement. They are more likely to look for exhilarating and unusual experiences, which are frequently connected to adventure travel. Individuals in their 20s and early 30s are usually more energetic and physically fit, which makes them more suited for physically demanding adventure sports like rock climbing, hiking, and water sports. Based on sales channel market include travel agents and direct. Direct channel is significantly dominating the sales channel segment of South Korea adventure tourism market. South Korea is renowned for its highly tech-savvy populace and high internet penetration rate. An increasing number of adventure travellers may choose to make direct reservations with tour operators via websites and mobile applications due to the expansion of e-commerce and online booking platforms. For adventure travellers, booking directly with a tour operator may be more affordable because it eliminates middlemen and lowers total expenses. Tour operators may use social media and their own websites to aggressively market their services in an effort to draw clients.

Considered in this report:
• Geography: South Korea
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report:
• South Korea Adventure Tourism market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Type:
• Hard
• Soft

By Activity:
• Land Based Activity
• Water Ways Activity
• Air Ways Activity

By Type of Traveller:
• Solo
• Group
• Family
• Couples

By Age Group:
• Below 30 Years
• 30–50 Years
• Above 50 Years

By Sales Channel:
• Travel Agents
• Direct

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the Adventure Tourism industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.






ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. South Korea Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. South Korea Adventure Tourism Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Type
6.3. Market Size and Forecast By Activity
6.4. Market Size and Forecast By Type of Traveller
6.5. Market Size and Forecast By Age Group
6.6. Market Size and Forecast By Sales Channel
7. South Korea Adventure Tourism Market Segmentations
7.1. South Korea Adventure Tourism Market, By Type
7.1.1. South Korea Adventure Tourism Market Size, By Hard, 2017-2028
7.1.2. South Korea Adventure Tourism Market Size, By Soft, 2017-2028
7.2. South Korea Adventure Tourism Market, By Activity
7.2.1. South Korea Adventure Tourism Market Size, By Land Based Activity, 2017-2028
7.2.2. South Korea Adventure Tourism Market Size, By Water Ways Activity, 2017-2028
7.2.3. South Korea Adventure Tourism Market Size, By Air Ways Activity, 2017-2028
7.3. South Korea Adventure Tourism Market, By Type of Traveller
7.3.1. South Korea Adventure Tourism Market Size, By Solo, 2017-2028
7.3.2. South Korea Adventure Tourism Market Size, By Group, 2017-2028
7.3.3. South Korea Adventure Tourism Market Size, By Family, 2017-2028
7.3.4. South Korea Adventure Tourism Market Size, By Couples, 2017-2028
7.4. South Korea Adventure Tourism Market, By Age Group
7.4.1. South Korea Adventure Tourism Market Size, By Below 30 Years, 2017-2028
7.4.2. South Korea Adventure Tourism Market Size, By 30-50 Years, 2017-2028
7.4.3. South Korea Adventure Tourism Market Size, By Above 50 Years, 2017-2028
7.5. South Korea Adventure Tourism Market, By Sales Channel
7.5.1. South Korea Adventure Tourism Market Size, By Travel Agents, 2017-2028
7.5.2. South Korea Adventure Tourism Market Size, By Direct, 2017-2028
8. South Korea Adventure Tourism Market Opportunity Assessment
8.1. By Type, 2023 to 2028
8.2. By Activity, 2023 to 2028
8.3. By Type of Traveller, 2023 to 2028
8.4. By Age Group, 2023 to 2028
8.5. By Sales Channel, 2023 to 2028
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: South Korea Adventure Tourism Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Activity
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Type of Traveller
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Age Group
Figure 6: Market Attractiveness Index, By Sales Channel
Figure 7: Porter's Five Forces of South Korea Adventure Tourism Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Adventure Tourism Market, 2022
Table 2: South Korea Adventure Tourism Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 3: South Korea Adventure Tourism Market Size and Forecast By Activity (2017, 2022 & 2028F)
Table 4: South Korea Adventure Tourism Market Size and Forecast By Type of Traveller (2017, 2022 & 2028F)
Table 5: South Korea Adventure Tourism Market Size and Forecast By Age Group (2017, 2022 & 2028F)
Table 6: South Korea Adventure Tourism Market Size and Forecast By Sales Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 7: South Korea Adventure Tourism Market Size of Hard (2017 to 2028) in USD Billion
Table 8: South Korea Adventure Tourism Market Size of Soft (2017 to 2028) in USD Billion
Table 9: South Korea Adventure Tourism Market Size of Land Based Activity (2017 to 2028) in USD Billion
Table 10: South Korea Adventure Tourism Market Size of Water Ways Activity (2017 to 2028) in USD Billion
Table 11: South Korea Adventure Tourism Market Size of Air Ways Activity (2017 to 2028) in USD Billion
Table 12: South Korea Adventure Tourism Market Size of Solo (2017 to 2028) in USD Billion
Table 13: South Korea Adventure Tourism Market Size of Group (2017 to 2028) in USD Billion
Table 14: South Korea Adventure Tourism Market Size of Family (2017 to 2028) in USD Billion
Table 15: South Korea Adventure Tourism Market Size of Couples (2017 to 2028) in USD Billion
Table 16: South Korea Adventure Tourism Market Size of Below 30 Years (2017 to 2028) in USD Billion
Table 17: South Korea Adventure Tourism Market Size of 30-50 Years (2017 to 2028) in USD Billion
Table 18: South Korea Adventure Tourism Market Size of Above 50 Years (2017 to 2028) in USD Billion
Table 19: South Korea Adventure Tourism Market Size of Travel Agents (2017 to 2028) in USD Billion
Table 20: South Korea Adventure Tourism Market Size of Direct (2017 to 2028) in USD Billion

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る