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北米エアコン(AC)市場の展望、2028年


North America Air Conditioner (AC) Market Outlook, 2028

北米のエアコン市場は、可処分所得の増加と急速な都市化の結果、急速に拡大している。自動エアコンは、特に高所得者層における贅沢なライフスタイルの浸透が進んでいることが原動力となっている。さらに、気温上... もっと見る

 

 

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Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年9月30日 US$2,950
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サマリー

北米のエアコン市場は、可処分所得の増加と急速な都市化の結果、急速に拡大している。自動エアコンは、特に高所得者層における贅沢なライフスタイルの浸透が進んでいることが原動力となっている。さらに、気温上昇の結果、エアコンを贅沢品ではなく必要品として採用することが、北米エアコン市場の成長に拍車をかけている。市場の拡大は、オフィス、複合施設、ホテル、住宅地の設立によってさらに助長されている。湿度レベルの上昇と相まって、好ましくない変わりやすい気象条件が市場拡大を後押ししている。インバーターと省エネエアコンの導入は、北米AC市場の拡大によるものである。テクノロジーの登場による建設活動の活発化に支えられた人口の増加が、市場の発展を後押ししている。北米では、よりエネルギー効率の高い空調システムへの取り組みが続いている。SEER(Seasonal Energy Efficiency Ratio:季節エネルギー効率比)等級など、より厳しいエネルギー効率基準の採用が最重要目標となっている。消費者は、電気使用量と光熱費を削減するために、より高いSEER定格を持つユニットを選ぶようになってきている。エアコンにおけるスマート技術の使用は、非常に普及している。消費者はスマートフォンや音声アシスタントを使ってエアコンを遠隔操作できるようになった。このトレンドは利便性を提供するだけでなく、居住状況や天候に基づいて冷房を調節することで、エネルギー管理を改善する。効果的で清潔な空調を保証するために、頻繁なメンテナンスの重要性に対する認識が高まっている。さらに、特にアレルギーやウイルスといった健康上の懸念を考慮して、顧客は室内の空気の質を改善するために空気浄化・ろ過システムに投資している。北米では、再生可能エネルギーへの関心が高まっており、太陽光発電を利用した空調システムが人気を集めている。これらのシステムは、太陽光発電を利用して空調ユニットに電力を供給し、電気代と環境への影響を低減する。

Bonafide Research社の調査レポート「北米エアコン(AC)市場の展望、2028年」によると、2022年の市場規模は250億米ドル以上である。LEED認証と組み合わされたグリーンビルディング運動は、新規建設プロジェクトに極めて効率的な空調システムを組み込む結果となった。この運動は、居住者の快適性を高めながら、建物の二酸化炭素排出量を削減しようとするものである。北米では、オゾン層破壊の危険性が高いR-22冷媒からの段階的な移行が進められている。この段階的な移行は、R-410AやR-32といった、より環境に優しい冷媒に置き換えることで、空調システムの環境への影響を軽減することを目的としている。空調システムは、スマートホーム技術の進歩に伴い、ホームオートメーションの不可欠な構成要素となっている。現在では、他のスマートデバイスやシステムと連動して、室内環境をより包括的かつ効率的に制御することができる。VRFシステムは、そのエネルギー効率と多用途性から、商業用および住宅用アプリケーションで人気が高まっている。構造物のさまざまなゾーンで正確な冷暖房管理が可能になる。バッテリーのようなエネルギー貯蔵技術は、空調ユニットとの統合が進んでいる。これにより、オフピーク時に余剰エネルギーを貯蔵し、ピーク時に使用することが可能になり、エネルギー効率と送電網の安定性がさらに向上する。ビルや不動産業界は、空調システムの需要拡大に欠かせない。新しい住宅や商業ビルの建設や改築に伴い、HVACシステムに対する需要は絶えずあり、これが空調業界の拡大に寄与している。電力会社やエネルギー供給会社は、エネルギー効率の高い空調システムの普及に既得権益を持っている。彼らは、消費者や企業がより効率的なHVACソリューションを使用することを奨励するために、インセンティブ、リベート、エネルギー効率プログラムを頻繁に提供している。テクノロジー業界とエレクトロニクス業界は、スマート空調システムとリンクした空調システムの開発に貢献している。これらのシステムは、IoT(モノのインターネット)技術、センサー、デジタル制御を使い、ユーザー体験とエネルギー管理を改善する。

報告書によると、市場は米国、カナダ、メキシコの主要3カ国に二分される。中でも米国は北米市場を大きく支配している。

米国のエアコン市場は、継続的な進歩と高温や気象パターンの変化などの変数の結果として急速に発展している。さらに、市場競争のため、企業は効率的な性能を実現する先進技術のエアコンを開発している。さらに、政府のエネルギー効率規制の拡大により、メーカーは環境条件を改善するため、エネルギー効率の高い空調システムの設計を余儀なくされている。市場は、特に都市部で急速に拡大している。さらに、多数の施設、職場、複合ショッピングセンター、モールの建設がこの分野を前進させている。米国のエアコン市場は、政府部門と民間部門の投資の増加によって推進されている。米国は、いくつかの重要な要素が相互作用しているため、エアコン市場としては特に特徴的で成功を収めている。何よりもまず、アリゾナ州やテキサス州のような灼熱の夏から、ミネソタ州やニューヨーク州のような寒い冬まで、幅広い気象条件が特徴である。このような様々な気候のため、冷暖房システムは一年中必要であり、エアコンは室内の快適性と生産性を維持するために極めて重要である。米国は生活水準も高く、可処分所得も多い。経済が堅調なため、顧客は住宅用、商業用、工業用の両方のエアコンを購入する余裕がある。その結果、エアコンの市場は、家庭、オフィス、工場、ショッピングセンターなど、さまざまな施設に及んでいる。

製品タイプにより、市場は窓用AC、ポータブルAC、ダクトレスマルチスプリットAC、パッケージAC、フロアマウントAC、セントラルAC、可変冷媒AC、その他に分けられる。中でもダクトレスマルチスプリットACタイプは北米市場を支配すると予想される。

エネルギーコストの上昇と環境の持続可能性に対する懸念により、北米ではエネルギー効率が重要な課題となっている。ダクトレスマルチスプリットシステムは、ゾーン冷却機能を備えているため、この面で優れている。ユーザーは、部屋やゾーンごとに個別の室内ユニットで使用中のスペースだけを冷やすことができるため、セントラルHVACシステムと比べて全体的なエネルギー使用量を抑えることができます。さらに、多くのダクトレス・バージョンには最新のインバーター技術が搭載されており、コンプレッサーの性能を最適化して効率を高めている。ダクトレスマルチスプリットシステムは、その適応性と多用途性でよく知られています。シングルルーム・ソリューションからホールホームや業務用システムまで、さまざまな用途に適しています。コンパクトなサイズと多くの設置オプションがあるため、特に古い建物の改修や、大規模なダクト工事を必要としない新築への空調設備の追加に最適で、設置コストと複雑さを軽減します。もうひとつの重要な原動力は、カスタマイズされた快適性へのニーズの高まりです。ダクトレスシステムは、特定の部屋やゾーンの正確な温度制御を可能にし、居住者に合わせた快適性を提供します。このレベルの制御は、家族の温度嗜好が異なる可能性のある家庭環境や、変動する稼働率や使用パターンが柔軟な気候管理を必要とする商業ビルでは非常に望ましい。さらに、ダクトレス・マルチスプリット・システムにはスマート技術が搭載されていることが多く、スマートフォンやその他のデバイスを使った遠隔操作やスケジューリングが可能だ。これは、ホームオートメーションのトレンドや、使いやすいHVACソリューションへの要望と一致している。

エンドユーザー別では、市場は住宅用、商業用、産業用に分けられる。さらにトン数ベースでは、Pto 2トン、2トン~5トン、5トン~10トン、10トン以上に区分される。

北米は場所によって、厳寒の冬からうだるような夏まで、極端な気候の幅が広い。うだるような夏の間、快適な室内温度を維持するために、住宅ユーザーは頻繁にエアコンに頼っている。特にフロリダ、テキサス、アリゾナといった南部や南西部の州では、うだるような夏の暑さを乗り切るためにエアコンは必需品だ。北米の人口密度の高い都市部や郊外には、かなりの人口がいる。これらの地域では、一戸建て、アパート、マンションなどの住宅に住む人が大半を占める。そのため、エアコンのニーズは当然、住宅地に集中する。北米では、空調システムの大半が一戸建てやアパートなどの住宅に設置されている。寝室、居間、小さなアパートなど、住宅市場のかなりの部分を占める小規模な住宅スペースは、2トンまでのトン数のエアコンで冷やすのが最適である。小さな空間を冷やす場合、小型の空調機の方がエネルギー効率が高いことが多い。多くの家庭にとって、大型の機器を設置することは、無駄なエネルギー使用と光熱費の増加につながります。家庭の所有者は、小さなスペースに効果的な冷却を提供するために作られたトン数2トンまでのエアコンを使用することにより、エネルギー支出を節約することができます。

技術別市場には、インバーター式ACと非インバーター式ACがある。流通チャネル別では、マルチブランドストア、専売店、オンライン、その他に区分される。

エネルギー効率はインバーターエアコンのセールスポイントである。インバーターエアコンは、実際の冷房需要に応じて冷房能力を変えられる可変速コンプレッサーを採用している。その結果、冷房があまり必要でないときには低速で作動し、オンとオフを繰り返すよりも効率的である。エネルギー効率を重視する北米の消費者にとっては、エネルギー使用量と光熱費が抑えられるため、より魅力的なものとなっている。インバーターACの高いエネルギー効率により、住宅所有者はお金を節約することができる。北米の消費者は一般的に節約志向が強いため、月々のエネルギー支出を抑えられる可能性があることは、インバーター技術の使用を支持する強い論拠となる。こうした節約により、最終的にはシステムの初期購入価格を回収することができる。エアコンは、主にマルチブランドショップを通じて流通している。エアコンの多数のブランドとモデルは、マルチブランド小売店で一つ屋根の下で利用可能です。このため、顧客はさまざまなオプション、機能、価格帯を評価することができ、独自の要求と予算に合った最適なエアコンを選択することが容易になります。北米の市場は多様化し、温度帯がはっきりしているため、さまざまな地域市場のニーズを満たすために、さまざまな選択肢を用意することが重要だ。北米の顧客は、選択肢と十分な知識を持った意思決定能力を高く評価している。顧客は、マルチブランドの店でエアコンのいくつかのブランド、サイズ、およびタイプを調査する自由を持っており、彼らは彼らの住宅や事業所に最適なモデルを選択することができることを保証します。

本レポートの対象企業

サムスン電子、パナソニックホールディングス、ハイアール・グループ、ワールプール、ダイキン工業、LGコーポレーション、エレクトロラックスAB、ロバート・ボッシュGmbH、キャリア・グローバル・コーポレーション、リーム・マニュファクチャリング・カンパニー、ジョンソンコントロールズ日立ACリミテッド、グリー電機、ミディア・グループ、富士通ゼネラル、トラン・テクノロジーズplc、レノックス・インターナショナル、シャープ株式会社

本レポートで考慮されている:

- 地域地域:北米
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートでカバーされている側面

- 北米エアコン(AC)市場の展望とその価値および予測、セグメントとともに
- 国別エアコン(AC)市場分析
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

レポート対象国

- 米国
- カナダ
- メキシコ

製品タイプ別

- ウィンドウAC
- ポータブルAC
- ダクトレスマルチAC
- パッケージAC
- フロア型AC
- セントラルAC
- 可変冷媒AC
- その他

エンドユーザー別

- 住宅用
- 商業
- 産業用

トン数別

- 2トンまで
- 2トンから5トンまで
- 5トン以上10トン未満
- 10トン以上

技術別

- インバーターAC
- ノンインバーターAC

流通チャネル別

- マルチブランド店
- 専売店
- オンライン
- その他のチャネル

レポートのアプローチ

本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を理解し、そこに存在する企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースなどの第三者情報源からなる。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引コールを行うことによって実施した。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データが揃えば、二次ソースから得た詳細の検証を開始することができる。

対象読者

本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、団体、エアコン(AC)業界関連組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできる。







***注:ご注文確認後、報告書をお届けするまでに48時間(2営業日)かかります。

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目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers & Opportunities
2.2. Market Restraints & Challenges
2.3. Market Trends
2.4. Covid-19 Effect
2.5. Supply chain Analysis
2.6. Policy & Regulatory Framework
2.7. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Global Air Conditioner (AC) Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Share By Region
6.3. Market Size and Forecast, By Geography
6.4. Market Size and Forecast, By Product Type
6.5. Market Size and Forecast, By End User
6.6. Market Size and Forecast, By Tonnage
6.7. Market Size and Forecast, By Technology
6.8. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
7. North America Air Conditioner (AC) Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Share By Country
7.3. Market Size and Forecast, By Product Type
7.4. Market Size and Forecast, By End User
7.5. Market Size and Forecast, By Tonnage
7.6. Market Size and Forecast, By Technology
7.7. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
7.8. United States Air Conditioner (AC) Market Outlook
7.8.1. Market Size By Value
7.8.2. Market Size and Forecast By Product Type
7.8.3. Market Size and Forecast By End User
7.8.4. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7.9. Canada Air Conditioner (AC) Market Outlook
7.9.1. Market Size By Value
7.9.2. Market Size and Forecast By Product Type
7.9.3. Market Size and Forecast By End User
7.9.4. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7.10. Mexico Air Conditioner (AC) Market Outlook
7.10.1. Market Size By Value
7.10.2. Market Size and Forecast By Product Type
7.10.3. Market Size and Forecast By End User
7.10.4. Market Size and Forecast By Distribution Channel
8. Competitive Landscape
8.1. Competitive Dashboard
8.2. Business Strategies Adopted by Key Players
8.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
8.4. Key Players Market Positioning Matrix
8.5. Porter's Five Forces
8.6. Company Profile
8.6.1. Samsung Electronics
8.6.2. Panasonic Holdings Corporation
8.6.3. Haier Group Corporation
8.6.4. Whirlpool Corporation
8.6.5. Daikin Industries, Ltd
8.6.6. LG Corporation
8.6.7. Electrolux AB
8.6.8. Robert Bosch GmbH
8.6.9. Carrier Global Corporation
8.6.10. Rheem Manufacturing Company
8.6.11. Johnson Controls Hitachi AC Limited
8.6.12. Gree Electric Appliances Inc.
8.6.13. Midea Group
8.6.14. Fujitsu General Limited
8.6.15. Trane Technologies plc
8.6.16. Lennox International Inc.
8.6.17. Sharp Corporation
9. Strategic Recommendations
10. Annexure
10.1. FAQ`s
10.2. Notes
10.3. Related Reports
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Global Air Conditioner (AC) Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Global Air Conditioner (AC) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 5: Global Air Conditioner (AC) Market Share By Region (2022)
Figure 6: North America Air Conditioner (AC) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 7: North America Air Conditioner (AC) Market Share By Country (2022)
Figure 8: US Air Conditioner (AC) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 9: Canada Air Conditioner (AC) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: Mexico Air Conditioner (AC) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 11: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 12: Market Share insights of key players, 2022
Figure 13: Porter's Five Forces of Global Air Conditioner (AC) Market

List of Table
Table 1 : Global Air Conditioner (AC) Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2 : Influencing Factors for Air Conditioner (AC) Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7 : Global Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8 : Global Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast, By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9 : Global Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast, By Tonnage (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10 : Global Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast, By Technology (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11 : Global Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12 : North America Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13 : North America Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast, By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14 : North America Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast, By Tonnage (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15 : North America Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast, By Technology (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16 : North America Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17 : United States Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18 : United States Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 19 : United States Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 20 : Canada Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 21 : Canada Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 22 : Canada Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 23 : Mexico Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 24 : Mexico Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 25 : Mexico Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)

 

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Summary

The North American air conditioner market is expanding rapidly as a result of rising disposable income and rapid urbanization. The automatic air conditioner is being driven by the increasing penetration of luxury lifestyles, particularly among the upper income bracket. Furthermore, the adoption of air conditioners as a need rather than a luxury as a result of rising temperatures is fueling the growth of the North American air conditioner market. The expansion of the market is further aided by the establishment of offices, complexes, hotels, and residential areas. Unfavourable and changeable weather conditions, combined with rising humidity levels, are driving market expansion. The introduction of inverter and energy-saving air conditioners is due to the expanding North American AC market. The rising population, supported by rising construction activities with the advent of technology, is driving the development of the market. There has been an ongoing effort in North America for more energy-efficient air conditioning systems. Adoption of more stringent energy efficiency standards, such as the SEER (Seasonal Energy Efficiency Ratio) ratings, has become a top goal. Consumers are increasingly opting for units with higher SEER ratings in order to cut their electricity use and utility expenditures. The use of smart technology in air conditioners has become extremely popular. Consumers can now remotely operate their air conditioners using smartphones or voice-activated assistants. This trend not only provides convenience, but it also improves energy management by regulating cooling based on occupancy and weather conditions. There is a rising awareness of the significance of frequent maintenance to guarantee effective and clean air conditioning. Additionally, customers are investing in air purification and filtration systems to improve indoor air quality, particularly in light of health concerns such as allergies and viruses. Solar-powered air conditioning systems are gaining popularity in North America, aligning with the region's growing interest in renewable energy sources. These systems use solar power to power the AC unit, lowering electricity bills and the environmental impact.

According to the research report, “North America Air Conditioner (AC) Market Outlook, 2028” published by Bonafide Research, the market was valued at more than USD 25 Billion in 2022. The green building movement, combined with LEED certification, has resulted in the incorporation of extremely efficient air conditioning systems into new construction projects. This movement tries to lower buildings' carbon impact while increasing occupant comfort. North America has made a gradual transition away from R-22 refrigerant, which has a high risk of ozone depletion. The phase-out aims to replace it with more ecologically friendly refrigerants such as R-410A and R-32 to lessen the environmental effect of air conditioning systems. Air conditioning systems have become an essential component of home automation as smart home technology progresses. They may now work in tandem with other smart devices and systems to provide more comprehensive and efficient control of the interior environment. Because of their energy efficiency and versatility, VRF systems have grown in favor in commercial and residential applications. They enable precise cooling and heating management in different zones of a structure. Energy storage technologies, such as batteries, are increasingly being integrated with air conditioning units. This enables the storage of excess energy during off-peak hours and its usage during peak demand, improving energy efficiency and grid stability even more. The building and real estate industries are critical to increasing demand for air conditioning systems. As new residential and commercial buildings are built or renovated, there is a constant demand for HVAC systems, which contributes to the expansion of the air conditioning industry. Utility firms and energy providers have a vested interest in promoting energy-efficient air conditioning systems. They frequently provide incentives, rebates, and energy efficiency programs to encourage consumers and businesses to use more efficient HVAC solutions. The technology and electronics industries contribute to the development of smart and linked air conditioning systems. These systems use IoT (Internet of Things) technology, sensors, and digital controls to improve the user experience and energy management.

Based on report market is bifurcated into three major countries United States, Canada and Mexico. Among them United States is significantly dominating the market of North America.

The air conditioner market in the United States is quickly developing as a result of continual advancements and variables such as high temperatures and changes in weather patterns. Furthermore, due to market competition, firms have been developing advanced-technology air conditioners for efficient performance. Furthermore, the government's expanding energy-efficiency regulations force manufacturers to design energy-efficient air conditioning systems in order to improve environmental conditions. The market is quickly expanding, particularly in urban regions. Furthermore, the construction of numerous institutions, workplaces, shopping complexes, and malls is moving the sector ahead. The US air conditioner market is being propelled by increased governmental and private sector investment. The United States is a particularly distinctive and successful market for air conditioners due to a number of critical elements interacting. First and foremost, the country is distinguished by a wide range of meteorological conditions, ranging from scorching summers in states like Arizona and Texas to cold winters in places like Minnesota and New York. Because of the range of climates, heating and cooling systems are required all year, making air conditioners crucial for maintaining indoor comfort and productivity. The United States has a high standard of living as well, with a substantial portion of the population possessing a lot of disposable income. Because of the robust economy, customers can afford to buy air conditioners for both residential and commercial and industrial uses. As a result of this, the market for air conditioning units spans across homes, offices, factories, shopping centers, and a wide array of other establishments.

Based on product type market is divided into window AC, portable AC, ductless multi split AC, packaged AC, floor mounted AC, central AC, variable refrigerant AC and others. Among them ductless multi split AC type is expected to dominate the market of North America.

Concerns about rising energy costs and environmental sustainability have made energy efficiency a prominent issue in North America. Because of their zoned cooling capability, ductless multi-split systems excel in this aspect. Users can cool only the spaces in use with individual indoor units for different rooms or zones, lowering overall energy usage when compared to central HVAC systems. Furthermore, many ductless versions include modern inverter technology, which optimizes compressor performance and increases efficiency. Ductless multi-split systems are well-known for their adaptability and versatility. They are appropriate for a variety of applications, ranging from single-room solutions to whole-home or commercial systems. Because of their compact size and numerous installation options, they are particularly ideal for retrofitting older buildings or adding climate control to new construction without the need for extensive ductwork, reducing installation costs and complexity. Another important driver is the increased need for customized comfort. Ductless systems enable accurate temperature control in particular rooms or zones, providing occupants with tailored comfort. This level of control is extremely desirable in domestic settings, where family members' temperature preferences can vary, and in commercial buildings, where fluctuating occupancy and usage patterns necessitate flexible climate management. Furthermore, ductless multi-split systems frequently include smart technology, allowing for remote control and scheduling via smartphones or other devices. This is consistent with the trend toward home automation and the desire for easy-to-use HVAC solutions.

In terms of end user market is divided into residential, commercial and industrial. Furthermore based on tonnage market is segmented into pto 2 ton, 2 ton to 5 ton, 5 ton to 10 ton, and more than 10 ton.

Depending on the location, North America has a wide range of climatic extremes, from bitterly frigid winters to sweltering summers. In order to maintain pleasant indoor temperatures throughout the sweltering summer months, residential users frequently rely on air conditioners. This is particularly true in southern and southwestern states like Florida, Texas, and Arizona, where having air conditioning is a necessity to stay alive during the sweltering summer heat. There is a sizeable population in densely populated urban and suburban areas of North America. The majority of people live in residential structures such as single-family homes, apartments, and condominiums in these locations. The need for air conditioning is hence naturally focused in residential areas. In North America, the vast majority of air conditioning systems are placed in residential buildings like single-family homes and apartments. Smaller residential spaces, which make up a sizable section of the residential market, like bedrooms, living rooms, and smaller flats, are best cooled by air conditioners with tonnages up to 2 tons. When cooling smaller spaces, smaller air conditioning machines are frequently more energy-efficient. For many households, installing an oversized unit can lead to wasteful energy use and increased utility bills. Homeowners can save money on energy expenditures by using air conditioners with tonnages up to 2 tons, which are made to provide effective cooling for smaller spaces.

Based on technology market include invertor ACs and non-invertor ACs. Based on distribution channel market is segmented into multi brand stores, exclusive stores, online and others.

Energy efficiency is a selling point for inverter air conditioners. They employ compressors with variable speeds that can change their cooling capacity in response to real cooling demand. As a result, the system may work at lower rates when less cooling is needed, which is more efficient than having to cycle on and off. They become more appealing to consumers in North America, where energy efficiency is a major concern, as a result of lower energy use and utility expenses. Homeowners can save money because of inverter ACs' high energy efficiency. Because North Americans are typically budget-conscious, the possibility of lowering monthly energy expenditures is a strong argument in favor of using inverter technology. These savings eventually allow for the system's initial purchase price to be recovered. Air conditioners are majorly distributed through multi brand stores. Numerous brands and models of air conditioners are available under one roof at multi-brand retailers. This makes it simpler for customers to choose the best air conditioner to suit their unique demands and budget by enabling them to evaluate various options, features, and price points. Because the market in North America is diversified and there are distinct temperature zones, it's critical to have a variety of options available to meet the needs of various regional markets. Choice and the capacity for educated decision-making are frequently valued by North American customers. Customers have the freedom to investigate several brands, sizes, and types of air conditioners in multi-brand stores, ensuring they may choose the most appropriate model for their residences or places of business.

Companies Covered in this report:

Samsung Electronics, Panasonic Holdings Corporation, Haier Group Corporation, Whirlpool Corporation, Daikin Industries, Ltd, LG Corporation, Electrolux AB, Robert Bosch GmbH, Carrier Global Corporation, Rheem Manufacturing Company, Johnson Controls Hitachi AC Limited, Gree Electric Appliances Inc, Midea Group, Fujitsu General Limited, Trane Technologies plc, Lennox International Inc., Sharp Corporation.

Considered in this report:

• Geography: North America
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report:

• North America Air Conditioner (AC) market Outlook with its value and forecast along with its segments
• Country-wise Air Conditioner (AC) market analysis
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

Country covered in the report:

• United States
• Canada
• Mexico

By Product Type:

• Window AC
• Portable AC
• Ductless Multi Split AC
• Packaged AC
• Floor Mounted AC
• Central AC
• Variable Refrigerant AC
• Others

By End User:

• Residential
• Commercial
• Industrial

By Tonnage:

• Up to 2 Ton
• 2 Ton to 5 Ton
• 5 Ton to 10 Ton
• More Than 10 Ton

By Technology:

• Inverter ACs
• Non-Inverter ACs

By Distribution Channel:

• Multi-brand Stores
• Exclusive Stores
• Online
• Other Channels

The approach of the report:

This report consists of a combined approach of primary and secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list the companies that are present in it. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources, primary research was conducted by conducting telephone interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this; we have started making primary calls to consumers by equally segmenting them in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us, we can start verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:

This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations, and organisations related to the Air Conditioner (AC) industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing and presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.







***Please Note: It will take 48 hours (2 Business days) for delivery of the report upon order confirmation.



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Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers & Opportunities
2.2. Market Restraints & Challenges
2.3. Market Trends
2.4. Covid-19 Effect
2.5. Supply chain Analysis
2.6. Policy & Regulatory Framework
2.7. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Global Air Conditioner (AC) Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Share By Region
6.3. Market Size and Forecast, By Geography
6.4. Market Size and Forecast, By Product Type
6.5. Market Size and Forecast, By End User
6.6. Market Size and Forecast, By Tonnage
6.7. Market Size and Forecast, By Technology
6.8. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
7. North America Air Conditioner (AC) Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Share By Country
7.3. Market Size and Forecast, By Product Type
7.4. Market Size and Forecast, By End User
7.5. Market Size and Forecast, By Tonnage
7.6. Market Size and Forecast, By Technology
7.7. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
7.8. United States Air Conditioner (AC) Market Outlook
7.8.1. Market Size By Value
7.8.2. Market Size and Forecast By Product Type
7.8.3. Market Size and Forecast By End User
7.8.4. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7.9. Canada Air Conditioner (AC) Market Outlook
7.9.1. Market Size By Value
7.9.2. Market Size and Forecast By Product Type
7.9.3. Market Size and Forecast By End User
7.9.4. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7.10. Mexico Air Conditioner (AC) Market Outlook
7.10.1. Market Size By Value
7.10.2. Market Size and Forecast By Product Type
7.10.3. Market Size and Forecast By End User
7.10.4. Market Size and Forecast By Distribution Channel
8. Competitive Landscape
8.1. Competitive Dashboard
8.2. Business Strategies Adopted by Key Players
8.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
8.4. Key Players Market Positioning Matrix
8.5. Porter's Five Forces
8.6. Company Profile
8.6.1. Samsung Electronics
8.6.2. Panasonic Holdings Corporation
8.6.3. Haier Group Corporation
8.6.4. Whirlpool Corporation
8.6.5. Daikin Industries, Ltd
8.6.6. LG Corporation
8.6.7. Electrolux AB
8.6.8. Robert Bosch GmbH
8.6.9. Carrier Global Corporation
8.6.10. Rheem Manufacturing Company
8.6.11. Johnson Controls Hitachi AC Limited
8.6.12. Gree Electric Appliances Inc.
8.6.13. Midea Group
8.6.14. Fujitsu General Limited
8.6.15. Trane Technologies plc
8.6.16. Lennox International Inc.
8.6.17. Sharp Corporation
9. Strategic Recommendations
10. Annexure
10.1. FAQ`s
10.2. Notes
10.3. Related Reports
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Global Air Conditioner (AC) Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Global Air Conditioner (AC) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 5: Global Air Conditioner (AC) Market Share By Region (2022)
Figure 6: North America Air Conditioner (AC) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 7: North America Air Conditioner (AC) Market Share By Country (2022)
Figure 8: US Air Conditioner (AC) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 9: Canada Air Conditioner (AC) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: Mexico Air Conditioner (AC) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 11: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 12: Market Share insights of key players, 2022
Figure 13: Porter's Five Forces of Global Air Conditioner (AC) Market

List of Table
Table 1 : Global Air Conditioner (AC) Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2 : Influencing Factors for Air Conditioner (AC) Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7 : Global Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8 : Global Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast, By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9 : Global Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast, By Tonnage (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10 : Global Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast, By Technology (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11 : Global Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12 : North America Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13 : North America Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast, By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14 : North America Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast, By Tonnage (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15 : North America Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast, By Technology (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16 : North America Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17 : United States Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18 : United States Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 19 : United States Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 20 : Canada Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 21 : Canada Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 22 : Canada Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 23 : Mexico Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 24 : Mexico Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 25 : Mexico Air Conditioner (AC) Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)

 

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