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ロシアのボトル入り飲料水市場の概観、2028年


Russia Bottled Water Market Overview, 2028

ロシアの文化は、伝統的で自然なものを大切にする。特定の泉から採水され、独特のミネラル成分を持つことで有名なナチュラルミネラルウォーターは、この評価に当てはまる。ナチュラルミネラルウォーターがロシア... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年5月31日 US$1,950
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サマリー

ロシアの文化は、伝統的で自然なものを大切にする。特定の泉から採水され、独特のミネラル成分を持つことで有名なナチュラルミネラルウォーターは、この評価に当てはまる。ナチュラルミネラルウォーターがロシア人に好まれるのは、伝統との結びつきや信頼性、健康への効果が期待できるからかもしれない。ロシアでは、ペットボトルの水は外出先でよく飲まれている。コンビニエンスストア、キオスク、自動販売機で頻繁に購入され、通勤中、旅行中、野外活動中でも水分補給ができる。便利で手に入りやすいボトル入り飲料水は、忙しいライフスタイルに適した選択肢となっている。さらに、ボトル入り飲料水は、ロシアでは信頼できる安全な飲料水源とみなされることが多い。特定の地域では水道水の品質や安全性に懸念があるため、多くの人が水分補給の必要性をボトル入り飲料水に求めている。ボトル入り飲料水は、水道水に比べて厳格な品質管理が行われており、より高い基準を満たしているという認識がある。味の好みも、ロシアの消費者のボトル入り飲料水に対する認識に影響を与えている。水道水よりも特定のブランドや種類のボトルウォーターの味を好む人もいる。スティルウォーターかスパークリングウォーターかの好みも、消費者の購買決定に一役買うことがある。
Bonafide Research社の調査レポート「ロシアのボトル入り飲料水市場の概要、2028年」によると、ロシアのボトル入り飲料水市場は2023年から2028年にかけて年平均成長率6%以上で成長すると予測されている。スパークリングウォーター(gazirovannaya voda)はロシアで人気がある。多くの人々がスパークリングウォーターの発泡性と爽快さを楽しんでおり、多くの場合、スティルウォーターに代わる快適な選択肢と考えている。スパークリングウォーターは、そのまま飲んだり、さまざまな飲料のミキサーとして使われたりするのが一般的だ。ロシアでは、スーパーマーケットとハイパーマーケットがボトル入り飲料水の主な流通経路となっている。Auchan、Lenta、Magnit、X5 Retail Groupなどの大手小売チェーンは、国内で多数の店舗を運営し、幅広いボトル入り飲料水のブランドと種類を提供している。さらに、ロシアではeコマース部門が大きく成長しており、オンライン小売業者はボトル入り飲料水の販売チャネルとしてますます人気を集めている。Ozon.ru、Wildberries、Yandex Marketのような主要なeコマース・プラットフォームは、ボトル入り飲料水ブランドの幅広い品揃えを提供しており、消費者は便利に注文し、商品を玄関先まで配達してもらうことができる。さらに、ボトル入り飲料水は、レストラン、カフェ、ホテル、ケータリング施設などの外食産業でも販売されている。これらの店舗では、顧客の嗜好に応え、便利な水分補給オプションを提供するため、飲料メニューの一部としてボトル入り飲料水を提供している。
Rospotrebnadzorは、ロシアにおけるボトル入り飲料水の衛生ガイドラインを制定した。これらの規則には、ボトル入り飲料水の瓶詰め、包装、保管、輸送の際に満たさなければならない衛生基準と安全基準が概説されている。Rospotrebnadzorは、規則への準拠を確認するために、定期的な検査と品質管理のチェックを行っている。ペットボトル水の品質と安全性を確認するため、市場からサンプルを取り寄せて検査を行うこともある。さらに、輸入されたボトル入り飲料水は、現地の法律を遵守し、検査に合格し、品質管理テストを受けなければならない。国内で製造されたボトル入り飲料水に適用される規制と同じものが、輸入品にも適用されるはずである。製造業者は、規制や品質基準を遵守していることを証明するために、必要な認証を取得しなければならない。認証は通常、認定された認証機関によって行われる。水道水の品質に対する認識や懸念は、ロシアのボトル入り飲料水産業にとって大きな障害の一つである。地域によっては、水道水の味、におい、安全性が期待を下回ることがある。ボトル入り飲料水の需要は、自治体の水道システムの水質を向上させ、市民の信頼を高める取り組みによって影響を受ける可能性がある。ロシアでは都市化が進んでおり、かなりの人口が都市部に居住しているため、ボトル入り飲料水のような便利で携帯可能な飲料の需要が高まっている。多忙なライフスタイルを送る人が増え、外出先での水分補給を求める人が増えているため、ボトル入り飲料水市場の拡大が見込まれている。
本レポートの考察
- 地域ロシア
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートの対象分野
- ロシアのボトル入り飲料水市場の金額とセグメント別予測
- ドイツのボトル入り飲料水市場の国別分析
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- トッププロファイル企業
- 戦略的提言

製品タイプ別

- スティルウォーター
- スパークリングウォーター
- 機能水
- 強化水



販売チャネル別
- オン・トレード
- オフ・トレード
レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を理解し、市場に存在する企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースの分析などの第三者情報源からなる。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーと電話インタビューを行い、市場のディーラーや販売業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手したら、二次ソースから得た詳細の検証を開始した。
対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、冷凍食品市場に関連する団体・組織、政府機関、その他関係者が市場中心の戦略を調整する際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。

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目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. South Africa Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product Types
6.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Segmentations
7.1. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market, By Product Types
7.1.1. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Fruit Juice, 2017-2028
7.1.2. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Vegetable Juice, 2017-2028
7.1.3. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Fruit and Vegetable Blend, 2017-2028
7.1.4. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Nectar, 2017-2028
7.2. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market, By Distribution Channel
7.2.1. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Supermarkets/Hypermarkets, 2017-2028
7.2.2. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Convenience Stores, 2017-2028
7.2.3. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Online, 2017-2028
7.2.4. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Others (Cafes, Clubs, Restaurants, Etc.), 2017-2028
8. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Opportunity Assessment
8.1. By Product Types, 2023 to 2028
8.2. By Distribution Channel, 2023 to 2028
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Million)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product Types
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 4: Porter's Five Forces of South Africa Fruit & Vegetable Juice Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Fruit & Vegetable Juice Market, 2022
Table 2: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size and Forecast By Product Types (2017, 2022 & 2028F)
Table 3: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 4: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Fruit Juice (2017 to 2028) in USD Million
Table 5: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Vegetable Juice (2017 to 2028) in USD Million
Table 6: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Fruit and Vegetable Blend (2017 to 2028) in USD Million
Table 7: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Nectar (2017 to 2028) in USD Million
Table 8: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Supermarkets/Hypermarkets (2017 to 2028) in USD Million
Table 9: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Convenience Stores (2017 to 2028) in USD Million
Table 10: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Online (2017 to 2028) in USD Million
Table 11: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Others (Cafes, Clubs, Restaurants, Etc.) (2017 to 2028) in USD Million

 

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Summary

Russian culture frequently values traditional and natural goods. Natural mineral water that is obtained from certain springs and is renowned for having a distinctive mineral composition fits this rating. Natural mineral water may be preferred by Russians because of its ties to tradition, authenticity, and potential health benefits. Bottled water is commonly consumed on the go in Russia. It is frequently purchased from convenience stores, kiosks, and vending machines, allowing individuals to stay hydrated while commuting, travelling, or engaging in outdoor activities. The convenience and accessibility of bottled water make it a preferred choice for busy lifestyles. Additionally, bottled water is often seen as a reliable and safe source of drinking water in Russia. Due to concerns about the quality and safety of tap water in certain regions, many people prefer to rely on bottled water for their hydration needs. The perception is that bottled water undergoes rigorous quality control and meets higher standards compared to tap water. Taste preferences also influence the perception of bottled water among Russian consumers. Some individuals prefer the taste of certain brands or types of bottled water over tap water. Preferences for still or sparkling water can also play a role in consumers' purchasing decisions.
According to the research report "Russia Bottled Water Market Overview, 2028," published by Bonafide Research, the Russia Bottled Water Market is expected to grow at a CAGR of above 6% from 2023 to 2028. Sparkling water, or "gazirovannaya voda," is popular in Russia. Many people enjoy the effervescence and refreshing nature of sparkling water, often considering it a pleasant alternative to still water. Sparkling water is commonly consumed on its own or used as a mixer in various beverages. Supermarkets and hypermarkets are the primary distribution channels for bottled water in Russia. Major retail chains such as Auchan, Lenta, Magnit, and X5 Retail Group operate numerous outlets across the country, offering a wide range of bottled water brands and varieties. Additionally, the e-commerce sector has seen significant growth in Russia, and online retailers have become an increasingly popular sales channel for bottled water. Major e-commerce platforms like Ozon.ru, Wildberries, and Yandex Market offer a wide selection of bottled water brands, allowing consumers to conveniently order and have the products delivered to their doorstep. Furthermore, bottled water is also sold in food service outlets such as restaurants, cafes, hotels, and catering establishments. These establishments offer bottled water as part of their beverage menu to cater to customer preferences and provide a convenient hydration option.
Rospotrebnadzor has established hygienic guidelines for bottled water in Russia. These rules outline the hygienic and security standards that must be met during the bottling, packaging, storage, and transportation of bottled water. Rospotrebnadzor conducts regular inspections and quality control checks to ensure compliance with the regulations. They may take samples of bottled water from the market for testing to verify its quality and safety. Additionally, imported bottled water must adhere to local laws, pass inspections, and go through quality control tests. The same regulations that apply to domestically manufactured bottled water should also apply to imported goods. Manufacturers must obtain the necessary certifications to demonstrate compliance with the regulations and quality standards. Certification is typically conducted by accredited certification bodies. The perception and worries about the quality of tap water are one of the major obstacles for the bottled water industry in Russia. In some areas, the taste, odour, or safety of tap water may fall short of expectations. The demand for bottled water may be affected by initiatives to raise the quality of municipal water systems and boost public confidence in them. The ongoing urbanisation in Russia, with a significant population residing in cities, contributes to the demand for convenient and portable beverages like bottled water. As more people lead busy lifestyles and seek on-the-go hydration options, the market for bottled water is expected to expand.
Considered in this report
• Geography: Russia
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report
• Russia Bottled water market with its value and forecast along with its segments
• Country-wise Germany Bottled water market analysis
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Product Type

• Still Water
• Sparkling Water
• Functional Water
• Enhanced Water



BY Sales Channel
• On trade
• Off trade
The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and analysing government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us. we have started verifying the details obtained from secondary sources.
Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to Frozen Food Market, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.



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Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. South Africa Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product Types
6.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Segmentations
7.1. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market, By Product Types
7.1.1. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Fruit Juice, 2017-2028
7.1.2. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Vegetable Juice, 2017-2028
7.1.3. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Fruit and Vegetable Blend, 2017-2028
7.1.4. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Nectar, 2017-2028
7.2. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market, By Distribution Channel
7.2.1. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Supermarkets/Hypermarkets, 2017-2028
7.2.2. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Convenience Stores, 2017-2028
7.2.3. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Online, 2017-2028
7.2.4. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Others (Cafes, Clubs, Restaurants, Etc.), 2017-2028
8. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Opportunity Assessment
8.1. By Product Types, 2023 to 2028
8.2. By Distribution Channel, 2023 to 2028
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Million)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product Types
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 4: Porter's Five Forces of South Africa Fruit & Vegetable Juice Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Fruit & Vegetable Juice Market, 2022
Table 2: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size and Forecast By Product Types (2017, 2022 & 2028F)
Table 3: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 4: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Fruit Juice (2017 to 2028) in USD Million
Table 5: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Vegetable Juice (2017 to 2028) in USD Million
Table 6: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Fruit and Vegetable Blend (2017 to 2028) in USD Million
Table 7: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Nectar (2017 to 2028) in USD Million
Table 8: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Supermarkets/Hypermarkets (2017 to 2028) in USD Million
Table 9: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Convenience Stores (2017 to 2028) in USD Million
Table 10: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Online (2017 to 2028) in USD Million
Table 11: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Others (Cafes, Clubs, Restaurants, Etc.) (2017 to 2028) in USD Million

 

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