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南米オンライン食料品市場の展望、2028年


South America Online Grocery Market Outlook, 2028

オンライン・グロサリーとは、インターネットを通じて食品や必要な日用品を購入するための、様々なウェブベースのアプリケーションを指す。eコマースのウェブサイトやモバイル・アプリケーションを通じて注文する... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年4月30日 US$2,950
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サマリー

オンライン・グロサリーとは、インターネットを通じて食品や必要な日用品を購入するための、様々なウェブベースのアプリケーションを指す。eコマースのウェブサイトやモバイル・アプリケーションを通じて注文することができ、便利で簡単に買い物ができたり、様々な商品にいつでもアクセスできたりと、多くの利点がある。また、前払いの注文ができたり、配達の時間や間隔を自由に設定できたりする。オンラインで購入できる一般的な食料品には、ベーカリー、缶詰、乳製品、冷凍食品、肉、新鮮な果物や野菜、ホームケア用洗剤、パーソナルケアなどがある。Eコマース業界の著しい成長が南米全体の市場を牽引している。さらに、インターネット・サービスの普及、モバイル・デバイスの普及、オンライン・プラットフォームをより簡単で便利なものにする簡単なバーチャル決済方法の利用可能性などが、オンライン食料品の需要を高めている。それ以外にも、継続的な技術開発、音声アシスタントや配達ロボットの出現が成長を後押ししている。ライフスタイルの嗜好の変化や社会人の多忙な勤務スケジュールにより、オンライン食料品ショッピングの需要は地域全体で急速に高まっている。その他、急速なデジタル化、大衆の可処分所得水準の上昇、積極的なマーケティング戦略の展開や有名人の推薦などが市場成長に影響を与えている。

Bonafide Research社の調査レポート「南米のオンライン食料品市場の展望、2028年」によると、同市場は2023年から2028年にかけて70億米ドルを追加すると予測されている。現在、南米の大手企業は、消費者基盤を拡大し、製品販売を促進するための投資の増加に注力している。これとは別に、スマートフォンの販売増加、インターネット普及率の上昇、ソーシャルメディア・プラットフォームの影響力の増大も、市場成長を後押しする主な要因となっている。さらに、コロナウイルス感染症(COVID-19)の突然の発生により、オンライン流通チャネルを通じた食料品の販売が増加している。これは、社会的距離を置く戦術を奨励するために管理当局が閉鎖を課し、サプライチェーンの中断を招いたことに起因している。スマートデバイスの使用の増加とインターネット普及率の上昇が、南米のオンライン食料品ビジネスを推進している。それはさておき、南米のいくつかの重要な企業は、製品の売上と消費者ベースを増加させるために、ユーザーフレンドリーなインターフェイスの設計に積極的に投資している。これは、フェイスブックやインスタグラムといった他のソーシャルメディア・プラットフォームの重要性の高まりとともに、業界の拡大を加速させている。さらに、COVID-19の迅速な出現により、従来の実店舗での人的つながりによるウイルスの伝播に対抗するため、顧客の嗜好がオンライン食料品プラットフォームに移っている。このことは、予測期間中、市場をさらに活性化すると予想される。

同レポートによると、市場はブラジルとアルゼンチンを含む主要2カ国に区分されている。クラウドキッチンやダークキッチンへの投資の増加が、調査市場を牽引すると予想される。例えば、南米では投資家がダークキッチンを求めている。ブラジルのMimic社は、シードラウンドで900万米ドルを獲得しており、このことを証明している。CanaryとValour Capital Groupも、Monasheesが主導したこの投資に貢献した。ブラジルで事業を展開する豊富な専門知識を持つ個人投資家も加わった。複数の企業が存在するため、南米のオンライン食料品配達市場は適度な競争状態にある。市場参加者は、製品ポートフォリオを多様化し、地理的範囲を拡大し、そして最も重要なことは、市場での競争力を維持するために、製品の革新、合併、買収などの戦術を追求している。南米の食料品市場は近年、従来の実店舗形式からオンライン・プラットフォームへと移行しつつある。南米市場はまた、顧客の目の前で入手可能な膨大な種類の食品や料理が後押ししており、さまざまな美味を味わうことができる。これらのサービスは、販促戦術の開発・実施を通じて顧客の体験を向上させるため、サービス・プロバイダーが正確な顧客情報を抽出するのに役立っている。オンライン・ミールデリバリー市場はまた、人々がいかに忙しく、いかに多くの人々が都市に住んでいるかということにも影響される。Mercado Livreは南米最大のオンラインマーケットプレイスで、ブラジルのオンライン食料品市場で大きな存在感を示している。ブラジルのオンライン食料品市場は競争が激しく、GPA、カルフール、アマゾンなどの大手企業がオンライン食料品プラットフォームに多額の投資を行っている。

スーパーマーケット・サービス事業は、COVID-19の流行で特に大きな打撃を受けた。蔓延を食い止めようと、南米の多くの国では封鎖措置がとられた。このシナリオでは、食料品サービス会社にとって、パンデミック中に営業を継続する唯一の方法が食事の配達となった。一方、安全面や衛生面の要件が厳しくなったことで、宅配業者は非接触型宅配を採用するようになった。例えばブラジルでは、事業者はミールキットや惣菜を検討し、提供品目を拡大している。甘えと利便性に対する需要の高まりに対応するため、スーパーマーケット・チェーンのパオ・デ・アクーカル(Pao de Acucar)のCheftime Restaurantは、スーパーマーケットのアイドル・キッチンやデリ・ステーションで食事を調理している。市場の成長を促す主な要因は、利便性への需要の高まり、働く女性の増加、インターネットと携帯電話の普及拡大である。南米のオンライン食料品市場は非常に断片化されており、多数のプレーヤーが存在する。同市場の主要プレーヤーには、Amazon、Walmart、Mercado Libreが含まれる。その他、Jumbo、Cencosud、Carrefourなどがある。COVID-19のパンデミックは、人々がスーパーマーケットに行くことを避けるためにオンライン食料品ショッピングを選択しているので、南米のオンライン食料品市場の成長にプラスの影響を与えると予想される。

同レポートによると、市場は主食&調理必需品、スナック&飲料、朝食&乳製品、生鮮食品、肉&魚介類、その他を含む様々な製品タイプにセグメント化されている。中でも、主食・調理必需品は2028年までに市場をリードすると予測されている。主食・調理必需品は一般的に、地域を問わず食料品カテゴリーで最も必要不可欠で需要のある商品のひとつと考えられている。これには、米、豆、小麦粉、砂糖、食用油、スパイス、その他日常調理によく使われる食材などが含まれる。南米市場では、特にCOVID-19の大流行により、食料品のオンライン・ショッピングの傾向が強まっており、宅配サービスの需要が高まっている。これは、消費者が必需品を購入するためにオンライン・ショッピングを利用する傾向が強まっているためで、食料品のカテゴリーでは、主食や調理の必需品が最も頻繁に購入される品目であることが多い。配送タイプ別に見ると、2022年には宅配分野が市場を支配している。宅配は、南米におけるオンライン食料品の人気の配達タイプである。消費者はオンラインで注文し、玄関先まで直接配達してもらうことができる。しかし、クリック・アンド・コレクトもまた、南米で人気が高まっている配達形態である。このオプションでは、消費者はオンラインで注文し、店舗やロッカーなど指定された場所での受け取りを選択することができる。サードパーティ・デリバリー・サービスもまた、南米のオンライン食料品市場で一般的に利用されている。このオプションでは、消費者はオンラインで注文し、RappiやUber Eatsのようなサードパーティのデリバリー・プロバイダーによって配達してもらうことができる。南米のオンライン食料品市場では、定期配送サービスが人気を集めている。このオプションでは、消費者は食料品の定期配送を申し込むことができ、多くの場合、週単位または月単位で、必要な商品を常に手元に確保することができる。店舗での受け取りも、南米で一部のオンライン食料品店が提供しているオプションである。このオプションでは、消費者はオンラインで注文し、店舗で受け取ることができる。

南米全域でより高い市場拡大を達成するため、新興都市では「ダークストア」が急増している。これは一般に公開されていない食料品保管施設で、食料品の配達にのみ特化している。2019年、Glovoは南米初のダークストアのひとつをオープンした。その後、PedidosYaが南米での事業を引き継ぎ、10分で食料品を配達する新サービス「PedidosYa Market」を開始した。ラッピは2021年末に闇店舗を設立し、注文に迅速に対応する「ラッピターボ」サービスを開始した。Rappiは現在、南米の25以上の都市で330以上の暗黒店舗を運営しており、2022年にはブラジルで150店舗、ペルーとチリで40店舗の暗黒店舗を閉鎖する計画だ。その後、チリのCornershopが食料品チェーンCencosudの支援を受け、ペルーとブラジルのJokr(Ifoodと提携)、ブラジルのDakiとNana deliveryなど、多くのクイック・コマース事業者が南米諸国で暗黒店舗を開設した。PedidosYaは2021年に22の暗黒店舗をオープンし、2022年までに合計60店舗を計画している。

最近の動き
- 2023年2月、ブラジルのオンライン食料品宅配サービスDiferenteは、消費者の健康的な食品へのアクセスを拡大するために300万米ドルを確保した。ペトレッリはサウロ・マルティとパウロ・モンコレスと協力し、2022年初めにディフェレンテを立ち上げた。彼らは、健康的な食品をより簡単に手に入れられるようにし、スーパーが通常捨ててしまう30%の不良農産物を削減したいと考えていた。
- 2022年7月、ブラジルの植物由来のフードテック・スタートアップであるフューチャー・ファームは、植物由来の肉をより多くメニューに載せるため、ロサンゼルスで一連のレストラン・テイクオーバーを開始する。このブランドは、イタリアンデリの「Ggiata」、ピザの「Prince Street Pizza」、野球をテーマにしたコーヒーショップの「Cofax」、ハンバーガーのテイクアウト店「Golden State」と協力して植物性食品を作る。
- 2022年3月には、ファーストフードレストランチェーンのウェンディーズがメキシコで事業を拡大する。ウェンディーズはメキシコに「数百」の店舗を持つことを見込んでいる。同チェーンの基本メニューであるハンバーガーやフロスティデザートに加え、メキシコ市場に適した期間限定のお得なメニューも用意する。
- 2022年4月、メキシコシティのオンライン食料品店Justoは、南米市場を飽和させるべく、なおも全力疾走している。同社は、実店舗を持たないメキシコ初のスーパーマーケットを謳っており、顧客はウェブサイトやアプリを通じて食料品を購入できる。ジュストは顧客の希望する場所まで注文品を運ぶ。

市場に進出している主要企業
アマゾン、アリババ、ウォルマート、楽天グループ、ジャンボ、メルカードリーブル、カルフール、アルバートソンズ・カンパニーズ

本レポートの考察
- 地理南米
- ヒストリカルイヤー2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートの対象分野
- 南米のオンライン食料品市場の価値と予測、セグメントとともに
- 国別のオンライン食料品市場分析
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

レポート対象国
- ブラジル
- アルゼンチン
- コロンビア

製品タイプ別
- 主食・調理用品
- スナック&飲料
- 朝食&乳製品
- 生鮮食品
- 肉・シーフード
- その他

宅配タイプ別
- 宅配
- クリック&コレクト

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。当初は、市場を理解し、そこに存在する企業をリストアップするために二次調査が用いられた。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースなどの第三者情報源からなる。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データが揃えば、二次ソースから得た詳細の検証を開始することができる。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、団体、人工芝業界に関連する組織、政府機関、その他のステークホルダーが、市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。






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目次

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Research Methodology
2.1. Secondary Research
2.2. Primary Data Collection
2.3. Market Formation & Validation
2.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
3. Market Structure
3.1. Market Considerate
3.2. Assumptions
3.3. Limitations
3.4. Abbreviations
3.5. Sources
3.6. Definitions
4. Economic /Demographic Snapshot
5. Competitive Landscape
5.1. Competitive Dashboard
5.2. Business Strategies Adopted by Key Players
5.3. Key Players Market Positioning Matrix
5.4. Consolidated SWOT Analysis of Key Players
5.5. Porter's Five Forces
6. Global Online Grocery Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast, By Geography
6.3. Market Size and Forecast, By Product Type
6.4. Market Size and Forecast, By Delivery Type
7. South America Online Grocery Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Share By Country
7.3. Market Size and Forecast By Product Type
7.4. Market Size and Forecast By Delivery Type
7.5. Brazil Online Grocery Market Outlook
7.5.1. Market Size By Value
7.5.2. Market Size and Forecast By Product Type
7.5.3. Market Size and Forecast By Delivery Type
7.6. Argentina Online Grocery Market Outlook
7.6.1. Market Size By Value
7.6.2. Market Size and Forecast By Product Type
7.6.3. Market Size and Forecast By Delivery Type
7.7. Columbia Online Grocery Market Outlook
7.7.1. Market Size By Value
7.7.2. Market Size and Forecast By Product Type
7.7.3. Market Size and Forecast By Delivery Type
8. Market Dynamics
8.1. Market Drivers
8.2. Challenges
8.3. Opportunity
8.4. Restraints
8.5. Market Trends
8.6. Covid-19 Effect
8.7. Supply chain Analysis
8.8. Policy & Regulatory Framework
8.9. Industry Experts Views
9. Company Profile
9.1. Amazon
9.1.1. Company Snapshot
9.1.2. Company Overview
9.1.3. Financial Highlights
9.1.4. Geographic Insights
9.1.5. Business Segment & Performance
9.1.6. Product Portfolio
9.1.7. Key Executives
9.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2. Alibaba
9.3. Walmart Inc
9.4. Rakuten Group Inc.
9.5. Jumbo
9.6. MercadoLibre, Inc.
9.7. Carrefour
9.8. Albertsons Companies, Inc
10. Strategic Recommendations
11. Annexure
11.1. FAQ`s
11.2. Notes
11.3. Related Reports
12. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: Global Online Grocery Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 5: Porter's Five Forces of Global Online Grocery Market
Figure 6: Global Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 7: Global Online Grocery Market Share By Region (2022)
Figure 8: South America Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 9: South America Online Grocery Market Share By Country (2022)
Figure 10: Brazil Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 11: Argentina Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Columbia Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)

List of Tables

Table 1: Global Online Grocery Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 3: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 4: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 5: Global Online Grocery Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 6: Global Online Grocery Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global Online Grocery Market Size and Forecast, By Delivery Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: South America Online Grocery Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: South America Online Grocery Market Size and Forecast By Delivery Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: Brazil Online Grocery Market Size and Forecast By Product Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 11: Brazil Online Grocery Market Size and Forecast By Delivery Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 12: Argentina Online Grocery Market Size and Forecast By Product Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 13: Argentina Online Grocery Market Size and Forecast By Delivery Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 14: Columbia Online Grocery Market Size and Forecast By Product Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 15: Columbia Online Grocery Market Size and Forecast By Delivery Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 16: Influencing Factors for Global Online Grocery Market, 2022

 

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Summary

Online grocery refers to various web-based applications that are used for purchasing food and necessary household products over the internet. They enable customers to place their orders through e-commerce websites or mobile applications and provide numerous benefits, such as convenience and ease of shopping, and anytime access to a wide variety of products. Along with this, they allow users to place pre-paid orders and schedule the time and intervals of the deliveries as per their requirements. Some of the common groceries available online include bakery, canned goods, dairy, frozen foods, meat, fresh fruits and vegetables, homecare cleaners, and personal care. Significant growth in the e-commerce industry is driving the market across South America. Moreover, the widespread utilization of internet services, the proliferation of mobile devices, and the availability of simple virtual payment methods that make online platforms easier and more convenient are contributing to the demand for online groceries. Aside from that, continual technical developments and the emergence of voice assistants and delivery robots are driving growth. Due to shifting lifestyle preferences and the hectic working schedule of working professionals, the demand for online grocery shopping has rapidly increased across the region. Other factors, including rapid digitization, inflating disposable income levels of the masses, and the development of aggressive marketing strategies and celebrity endorsements, are influencing the market growth.

According to the research report, “South America Online Groceries Market Outlook, 2028” published by Bonafide Research, the market is anticipated to add USD 7 Billion from 2023 to 2028. At present, the leading players in South America are focusing on increasing investments to expand their consumer base and boost their product sales. Apart from this, the boosting sales of smartphones, rising internet penetration and the increasing influence of social media platforms are other major factors propelling the market growth. Furthermore, the sudden outbreak of the coronavirus disease (COVID-19) has resulted in the increasing sales of groceries through online distribution channels. This can be attributed to governing authorities imposing lockdowns in order to encourage social distancing tactics, resulting in supply chain interruptions. The increasing use of smart devices and rising internet penetration are propelling the South American online grocery business. Aside from that, several significant firms in South America are actively investing in designing user-friendly interfaces to increase product sales and consumer base. This, together with the growing importance of other social media platforms such as Facebook and Instagram, is accelerating industry expansion. Furthermore, the quick emergence of COVID-19 has moved customer preferences towards online grocery platforms for combating the virus's propagation through human connection in traditional brick-and-mortar establishments. This, in turn, is further expected to catalyse the market over the forecasted period.

Based on the report, the market is segmented into two major countries including Brazil and Argentina. The rise in investments in cloud kitchens and dark kitchens is expected to drive the study market. For example, in South America, investors are looking for dark kitchens. Mimic, a Brazilian business, can attest to this after receiving USD 9 million in a seed round. Canary and Valour Capital Group also contributed to the investment, which was led by Monashees. Individual investors with vast expertise operating their own businesses in Brazil joined them as well. Because of the presence of several companies, the South American online grocery delivery market is moderately competitive. Market participants are pursuing tactics such as product innovation, mergers, and acquisitions in order to diversify their product portfolios, expand their geographic reach, and, most importantly, remain competitive in the market. The grocery market in South America has been shifting from the traditional brick-and-mortar format to the online platform in recent years. The South American market is also pushed by the vast array of food items and cuisines available at the customer's doorstep, allowing them to sample a range of delicacies. These services assist service providers in extracting precise client information in order to improve their experience through the development and implementation of promotional tactics. The online meal delivery market is also affected by how busy people are and how more people live in cities, which make people like to use the service. Mercado Livre is the largest online marketplace in South America and has a significant presence in the online groceries market in Brazil. The online groceries market in Brazil is highly competitive, with major players such as GPA, Carrefour, and Amazon investing heavily in their online grocery platforms.

The supermarket service business was particularly hard hit by the COVID-19 epidemic. To try to contain the spread, many South American countries went under lockdown. Meal delivery became the only method for grocery service companies to stay operational during the pandemic in this scenario. Stricter safety and hygiene requirements, on the other hand, have prompted delivery companies to employ contactless delivery. In Brazil, for example, operators are looking into meal kits and ready meals to expand their offerings. To address the rising demand for pampering and convenience, supermarket chain Pao de Acucar's Cheftime Restaurant prepares meals in the supermarkets' idle kitchens and deli stations. The major factors driving the growth of the market are the growing demand for convenience, the increasing number of working women, and the growing penetration of the internet and mobile phones. The South American online grocery market is highly fragmented with the presence of a large number of players. The key players in the market include Amazon, Walmart, and Mercado Libre. The other players in the market include Jumbo, Cencosud, and Carrefour. The COVID-19 pandemic is expected to have a positive impact on the growth of the online grocery market in South America as the people are opting for online grocery shopping to avoid going to the supermarkets.

Based on the report, the market is segmented into various product types including staples & cooking essentials, snacks & beverages, breakfast & dairy, fresh produce, meat & seafood and others. Among them, staples & cooking essentials are projected to lead the market by 2028. Staples and cooking essentials are generally considered to be among the most essential and in-demand products in the grocery category, regardless of the region. This includes items such as rice, beans, flour, sugar, cooking oil, spices, and other ingredients commonly used in everyday cooking. In the South American market, there has been a growing trend towards online grocery shopping, particularly due to the COVID-19 pandemic, which has led to increased demand for home delivery services. This is because consumers are increasingly turning to online shopping to purchase essential items and staples and cooking essentials are often the most frequently purchased items in the grocery category. Based on the delivery type, home delivery segment is dominating the market in 2022. Home delivery is a popular delivery type for online groceries in South America. Consumers can place their orders online and have them delivered directly to their doorstep, often within a few hours or on the same day. However, click-and-collect is another delivery type that is becoming increasingly popular in South America. With this option, consumers can place their orders online and choose to pick them up at a designated location, such as a store or a locker. Third-party delivery services are also commonly used in the South America online groceries market. With this option, consumers can place their orders online and have them delivered by a third-party delivery provider, such as Rappi or Uber Eats. Subscription-based delivery services are gaining popularity in the South America online groceries market. With this option, consumers can sign up for a regular delivery of groceries, often on a weekly or monthly basis, to ensure that they always have essential items on hand. In-store pickup is another option that some online groceries offer in South America. With this option, consumers can place their orders online and pick them up in-store, often within a few hours.

To achieve the higher market expansion across the South America, “dark stores” are surging all over the emerging cities. These are groceries storage facilities that are not open to the public and that are dedicated only to the fulfilment of grocery deliveries. In 2019 Glovo opened one of the first dark stores in South America. Then PedidosYa took over the operations in South America, launching a new service called “PedidosYa Market” that sleeked to deliver groceries in 10 min. Rappi established dark storefronts at the end of 2021, which enabled them to start their Rappi Turbo service, which allowed them to fulfil orders swiftly. Rappi currently operates over 330 dark stores in over 25 South American cities, with plans to close the year 2022 with 150 dark stores in Brazil and 40 in Peru and Chile. Following that, many Quick Commerce businesses opened dark stores in South American countries, such as Cornershop in Chile with the assistance of grocery chain Cencosud, Jokr in Peru and Brazil (with Ifood), and Daki and Nana delivery in Brazil. PedidosYa had 22 dark stores open in 2021, with a total of 60 planned by 2022.

Recent Developments:
• In February 2023, Diferente, a Brazilian online grocery delivery service, has secured USD 3 million to expand its consumers' access to healthier food. Petrelli worked with Saulo Marti and Paulo Moncores to start Diferente at the beginning of 2022. They wanted to make healthy foods easier to find and cut down on the 30% of bad produce that supermarkets usually throw away.
• In July 2022, Future Farm, a Brazilian plant-based food tech startup, will launch a series of restaurant takeovers in Los Angeles to put more plant-based meat on menus. The brand works with the Italian deli Ggiata, the pizza place Prince Street Pizza, the coffee shop Cofax, which has a baseball theme, and the burger takeout place Golden State to make plant-based food.
• In March 2022, Wendy's, a fast-food restaurant chain, will expand its operations in Mexico. Wendy's anticipates having "hundreds" of stores in Mexico. In addition to the chain's basic menu, which includes burgers and Frosty desserts, the business is designing a distinct national menu for the country, featuring limited-time deals suited to the Mexican market.
• In April 2022, Justo, the online grocery in Mexico City, is still firing on all cylinders to saturate the South American market. The company claims to be Mexico's first supermarket without a physical presence, allowing customers to buy groceries through its website or app. Jüsto would transport the order to the customer's preferred location.

Major Companies present in the market:
Amazon, Alibaba, Walmart Inc, Rakuten Group Inc., Jumbo , MercadoLibre, Inc., Carrefour, Albertsons Companies, Inc

Considered in this report
• Geography: South America
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report
• South America Online Groceries market with its value and forecast along with its segments
• Country-wise Online Groceries market analysis
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

Countries covered in the report:
• Brazil
• Argentina
• Colombia

By Product Type
• Staples & Cooking Essentials
• Snacks & Beverages
• Breakfast & Dairy
• Fresh Produce
• Meat & Seafood
• Others

By Delivery Type
• Home delivery
• Click and collect

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary and secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list the companies that are present in it. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources, primary research was conducted by conducting telephone interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this; we have started making primary calls to consumers by equally segmenting them in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us, we can start verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations, and organisations related to the artificial lawn industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing and presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.






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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Research Methodology
2.1. Secondary Research
2.2. Primary Data Collection
2.3. Market Formation & Validation
2.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
3. Market Structure
3.1. Market Considerate
3.2. Assumptions
3.3. Limitations
3.4. Abbreviations
3.5. Sources
3.6. Definitions
4. Economic /Demographic Snapshot
5. Competitive Landscape
5.1. Competitive Dashboard
5.2. Business Strategies Adopted by Key Players
5.3. Key Players Market Positioning Matrix
5.4. Consolidated SWOT Analysis of Key Players
5.5. Porter's Five Forces
6. Global Online Grocery Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast, By Geography
6.3. Market Size and Forecast, By Product Type
6.4. Market Size and Forecast, By Delivery Type
7. South America Online Grocery Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Share By Country
7.3. Market Size and Forecast By Product Type
7.4. Market Size and Forecast By Delivery Type
7.5. Brazil Online Grocery Market Outlook
7.5.1. Market Size By Value
7.5.2. Market Size and Forecast By Product Type
7.5.3. Market Size and Forecast By Delivery Type
7.6. Argentina Online Grocery Market Outlook
7.6.1. Market Size By Value
7.6.2. Market Size and Forecast By Product Type
7.6.3. Market Size and Forecast By Delivery Type
7.7. Columbia Online Grocery Market Outlook
7.7.1. Market Size By Value
7.7.2. Market Size and Forecast By Product Type
7.7.3. Market Size and Forecast By Delivery Type
8. Market Dynamics
8.1. Market Drivers
8.2. Challenges
8.3. Opportunity
8.4. Restraints
8.5. Market Trends
8.6. Covid-19 Effect
8.7. Supply chain Analysis
8.8. Policy & Regulatory Framework
8.9. Industry Experts Views
9. Company Profile
9.1. Amazon
9.1.1. Company Snapshot
9.1.2. Company Overview
9.1.3. Financial Highlights
9.1.4. Geographic Insights
9.1.5. Business Segment & Performance
9.1.6. Product Portfolio
9.1.7. Key Executives
9.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2. Alibaba
9.3. Walmart Inc
9.4. Rakuten Group Inc.
9.5. Jumbo
9.6. MercadoLibre, Inc.
9.7. Carrefour
9.8. Albertsons Companies, Inc
10. Strategic Recommendations
11. Annexure
11.1. FAQ`s
11.2. Notes
11.3. Related Reports
12. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: Global Online Grocery Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 5: Porter's Five Forces of Global Online Grocery Market
Figure 6: Global Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 7: Global Online Grocery Market Share By Region (2022)
Figure 8: South America Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 9: South America Online Grocery Market Share By Country (2022)
Figure 10: Brazil Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 11: Argentina Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Columbia Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)

List of Tables

Table 1: Global Online Grocery Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 3: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 4: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 5: Global Online Grocery Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 6: Global Online Grocery Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global Online Grocery Market Size and Forecast, By Delivery Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: South America Online Grocery Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: South America Online Grocery Market Size and Forecast By Delivery Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: Brazil Online Grocery Market Size and Forecast By Product Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 11: Brazil Online Grocery Market Size and Forecast By Delivery Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 12: Argentina Online Grocery Market Size and Forecast By Product Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 13: Argentina Online Grocery Market Size and Forecast By Delivery Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 14: Columbia Online Grocery Market Size and Forecast By Product Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 15: Columbia Online Grocery Market Size and Forecast By Delivery Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 16: Influencing Factors for Global Online Grocery Market, 2022

 

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