世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

中東・アフリカのヘアケア市場の展望、2028年


Middle East & Africa Hair Care Market Outlook, 2028

中東やアフリカの多くの人々は、その土地の植物やハーブから作られた、ナチュラルでハーバルなヘアケア製品を好みます。これらの成分は髪や頭皮に優しく、何世紀にもわたって伝統的なヘアケアに使われてきたと考... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年4月30日 US$3,450
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
105 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

中東やアフリカの多くの人々は、その土地の植物やハーブから作られた、ナチュラルでハーバルなヘアケア製品を好みます。これらの成分は髪や頭皮に優しく、何世紀にもわたって伝統的なヘアケアに使われてきたと考えられている。さらに、中東やアフリカでは、ヘアスタイリングはしばしば自己表現であり、芸術の一形態でもある。手の込んだ三つ編み、ツイスト、アップスタイルが一般的で、ビーズ、貝殻、ゴールドなどのヘアアクセサリーが髪を飾るためによく使われる。さらに、ポピュラーなテクニックのひとつにヘナ染めがあり、中東や北アフリカの多くの文化で何世紀にもわたって使われてきた。ヘナは天然植物由来の染料で、刺激の強い化学薬品を使わずに髪を染めることができる。また、髪を強くし、切れ毛を防ぐコンディショニング効果もあると信じられている。さらに、アルガンオイルやココナッツオイルなどの天然オイルを髪と頭皮に塗布する、オイル塗布も伝統的なテクニックのひとつだ。アルガンオイルやココナッツオイルなどの天然オイルを髪と頭皮に塗ることで、髪に潤いと栄養を与え、切れ毛を防ぎ、ツヤを与えることができる。オイル塗布は、シャンプー前のトリートメントや、髪を深くコンディショニングするためのオーバーナイト・トリートメントとして使われることが多い。また、ヘアケアというと女性のイメージが強いが、中東やアフリカでは男性も独自のヘアケアを行っている。例えば、ある文化では、男性は宗教的な献身の象徴として髪を長く伸ばすこともあれば、文化的アイデンティティの象徴として頭を剃ったり、特定のヘアスタイルにしたりすることもある。さらにイスラム教では、男性はメッカ巡礼の際に頭を剃り、女性は髪を少し切る習慣がある。ハルク」と呼ばれるこの習慣は、精神的な刷新と浄化の象徴である。アフリカの一部の文化では、髪は宗教的・文化的アイデンティティの重要なシンボルでもあり、特定のヘアスタイルは特定の儀式や信仰と結びついている。

Bonafide Research社の調査レポート「中東・アフリカのヘアケア市場展望、2028年」によると、同市場は2028年までに120億2000万米ドルを超えると予測されている。中東・アフリカの人口が増加し続ける中、ヘアケア製品に対する需要が高まっている。これは、ライフスタイルの変化、身だしなみに対する意識の高まり、健康な髪を維持したいという願望などの要因によるものである。さらに、イスラム教徒が多数を占める国々では、ハラールやシャリアに準拠したヘアケア製品への需要が高まっている。そのため、ハラールやシャリアに適合していると認定されたヘアケア製品の数が増加している。さらに、中東とアフリカの多くの地域では、暑く乾燥した気候が髪の健康に大きな影響を与え、乾燥、縮れ、切れ毛などの問題につながる。そのため、このような状況でも髪を保護し、栄養を与えることができるヘアケア製品の需要が増加している。さらに、中東・アフリカではeコマース・プラットフォームが台頭し、消費者はより幅広いブランドやサプライヤーからヘアケア製品を入手しやすくなった。これにより競争が激化し、消費者が入手できる製品の種類も増えている。例えば、中東・アフリカで人気のヘアケア製品のeコマース・プラットフォームには、Souq、Jumia、Namshi、Noon、Kilimall、Takealot、BasharaCare、Sprii、Konga、Sheinなどがある。さらに2022年1月、Tips and Toesはリヤドに初のサロン&スパをオープンした。これはサウジで2番目の支店で、1号店はアル・ホバールにある。Tips and Toes Riyadhはバリ風のデザインで、本物の竹や籐の木材、水や設備、インドネシアの島の生の美しさを反映した緑が配されている。サロン内には12台のネイル・ステーションと5台のヘアケア・シートがある。

一方、中東とアフリカでは可処分所得の増加により、高級ヘアケア製品への需要が高まっている。消費者は、特定のニーズに応える高品質のヘアケア製品に、より多くのお金を払うことを望んでいる。例えば、シアモイスチャーマヌカハニー&ヨーグルトハイドレート+リペアシャンプーは、髪に栄養と潤いを与えるマヌカハニーやヨーグルトなどの天然成分を配合したプレミアムシャンプーである。アフリカ市場で発売された。さらに、「ロレアル プロフェッショナル セリエ エクスパート アブソルート リペア ゴールド キヌア+プロテイン」は、ゴールドキヌアとプロテインを配合し、傷んだ髪に栄養と補修を与えるプレミアムヘアマスクである。中東とアフリカで発売された。

製品タイプ別では、シャンプーが2022年の市場を支配する。シャンプーはほとんどの家庭の定番商品であり、健康で清潔な髪を維持するために不可欠である。中東・アフリカの一部の地域では、女性は伝統的にヘナ、ブラックシードオイル、フェヌグリークなどの天然成分を髪の洗浄とコンディショニングに使用してきた。しかし近年では、市販のシャンプー製品を使う方向にシフトしている。さらに、中東やアフリカでは、シャンプーにハーブや植物由来の成分を使用する傾向が強まっており、多くの消費者が、より髪にやさしく栄養価の高い製品を求めている。さらに、中東・アフリカでは、天然素材やオーガニックのシャンプーを使用する傾向が高まっている。消費者は健康志向を強めており、刺激の強い化学物質や人工成分を含まない製品を求めている。例えば、ハーバルエッセンスのアルガンオイルシャンプーは、モロッコ産のアルガンオイルを配合し、髪に栄養と潤いを与え、絹のように滑らかな髪に仕上げる。しかし、中東やアフリカでは髪を染める消費者が多いため、ヘアカラーを保護・保存するコンディショナーへの関心が高まっている。これらの製品には、ヘアカラーを密封し、退色を防ぐ成分が配合されている。さらに、中東やアフリカの一部の地域では、髪をほぐし、一日中うるおいを与えることができるリーブイン・コンディショナーが好まれている。
さらに、中東やアフリカの多くの地域では湿気の多い気候のため、縮れ毛やハネ毛を抑えるヘアムース製品が好まれる。アルガンオイル、ココナッツオイル、シアバターなど、髪に潤いと滑らかさを与える成分が配合されていることが多い。
中東やアフリカには、ゴージャスな髪で知られ、ヘアケア製品を推奨するセレブやインフルエンサーがたくさんいる。例えば、Huda Kattanはドバイを拠点とする美容インフルエンサーであり起業家だ。彼女は、「ウィッシュフル」ラインなどのヘアケア製品を含む化粧品ブランド、フーダ・ビューティの創設者である。彼女はその甘美な髪で知られ、しばしばヘアケアのヒントやコツをフォロワーと共有している。さらに、Nadine Njeimはレバノンの女優で、元ミス・レバノン。彼女はまた、ロレアル・パリのアンバサダーでもあり、過去に同社のヘアケア製品を支持したこともある。ボリュームのある艶やかな髪で知られ、ゆるくウェーブをかけたスタイルが多い。さらに、ミミ・ンディウェニはジンバブエ系イギリス人の女優で、『ウィッチャー』や『ブラック・アース・ライジング』などに出演している。彼女は、カーリーヘアやコイリーヘア向けの製品を専門とするナチュラルヘアケアブランド、シアモイスチャーのブランドアンバサダーを務めている。しかし、コレストン・パーフェクト・ミー+は、従来のヘアカラー製品よりも髪へのダメージが少ないように設計されたパーマネント・ヘアカラー・シリーズである。また、アレルギー反応を引き起こす可能性のある成分を使用していないため、敏感な頭皮にも適している。さらにコロリスタでは、パーマネントカラーにこだわることなく、大胆で鮮やかな色合いを試すことができるセミパーマネントヘアカラーも提供している。このシリーズは中東とアフリカで発売され、パステルカラーやブライトカラーなど、楽しい色合いが揃っている。

- 2021年10月:南アフリカのナチュラルヘアケアブランド「カール・イン・ブルーム」が、新しいヘアケア製品ラインを発売。ヘアシャンプー、コンディショナー、ヘアマスク、オイル、カール活性クリームなど11アイテムが揃う。
- Nubian Crown Hair Studioは2022年5月、L'Oréal Professionalsとコラボレートし、ヨハネスブルグのハイドパーク・サロンで、タイプ3と4のエスニックヘア向けの安全なカラー「DIA Light」と「DIA Richesse」を発売。
- 廃棄物ゼロのパーソナルケアブランドであるBhumanは、2021年11月、新しい水活性化粉末の男女兼用洗髪剤を発売した。この動きは、シャンプーの普及率が高いため、より積極的な環境影響を与えることができると考えている。マレーシア、香港、南アフリカなどがこの製品を販売している。

市場に進出している主な企業
Hindustan Unilever Limited、Godrej Group、Marico Limited、Procter & Gamble Corporation、L'Oreal SA、Shiseido Company、Amway Corporation、Henkel AG & CO.KGaA、花王株式会社、The Estee Lauder Companies Inc.、Oriflame Cosmetics AG、The Himalaya Drug Company、Johnson & Johnson、Emami Limited、Bajaj Consumer Care Ltd.、Godrej Group, Marico Limited、L'Oreal SA、Shiseido Company、Amway Corporation、Henkel AG & CO.

本レポートの考察
- 地理中東&アフリカ
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートでカバーされている側面
- 中東・アフリカのヘアケア市場:その価値と予測、セグメントとともに
- 国別ヘアケア市場分析
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

レポート対象国
- アラブ首長国連邦
- サウジアラビア
- 南アフリカ

製品タイプ別
- シャンプー
- ヘアカラー
- コンディショナー
- ヘアスタイリング剤
- ヘアオイル
- その他(ヘアマスク)

シャンプー別
- 化粧品シャンプー
- ハーブ・オーガニック
- ドライシャンプー
- その他

ヘアカラー別
- パーマネント
- 一時的

コンディショナー別
- リンスアウト
- リーブイン
- その他(ディープ)

スタイリング剤別
- ヘアジェル
- ヘアムース
- ヘアスプレー
- スタイリングクリーム&ワックス
- その他

価格帯別
- マス
- プレミアム

男女別
- 男性
- 女性

流通チャネル別
- 専門店
- スーパーマーケット/ハイパーマーケット
- コンビニエンスストア
- オンライン小売チャネル
- その他の流通

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を理解し、市場に存在する企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースの分析など、第三者による情報源で構成されている。二次ソースからデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーと電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引を行いました。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、ヘアケア業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。






ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Research Methodology
2.1. Secondary Research
2.2. Primary Data Collection
2.3. Market Formation & Validation
2.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
3. Market Structure
3.1. Market Considerate
3.2. Assumptions
3.3. Limitations
3.4. Abbreviations
3.5. Sources
3.6. Definitions
4. Economic /Demographic Snapshot
5. Global Hair Care Market Outlook
5.1. Market Size By Value
5.2. Market Share By Region
5.3. Market Size and Forecast, By Geography
5.4. Market Size and Forecast, By Product Type
5.5. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
5.6. Market Size and Forecast, By Gender
5.7. Market Size and Forecast, By Price Range
6. Middle East & Africa Hair Care Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Share By Country
6.3. Market Size and Forecast, By Product Type
6.4. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
6.5. Market Size and Forecast, By Gender
6.6. Market Size and Forecast, By Price Range
6.7. Market Size and Forecast, By Shampoo Type
6.8. UAE Hair Care Market Outlook
6.8.1. Market Size By Value
6.8.2. Market Size and Forecast By Product Type
6.8.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
6.8.4. Market Size and Forecast By Gender
6.8.5. Market Size and Forecast By Price Range
6.9. Saudi Arabia Hair Care Market Outlook
6.9.1. Market Size By Value
6.9.2. Market Size and Forecast By Product Type
6.9.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
6.9.4. Market Size and Forecast By Gender
6.9.5. Market Size and Forecast By Price Range
6.10. South Africa Hair Care Market Outlook
6.10.1. Market Size By Value
6.10.2. Market Size and Forecast By Product Type
6.10.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
6.10.4. Market Size and Forecast By Gender
6.10.5. Market Size and Forecast By Price Range
7. Market Dynamics
7.1. Market Drivers & Opportunities
7.2. Market Restraints & Challenges
7.3. Market Trends
7.4. Covid-19 Effect
7.5. Supply chain Analysis
7.6. Policy & Regulatory Framework
7.7. Industry Experts Views
8. Competitive Landscape
8.1. Competitive Dashboard
8.2. Business Strategies Adopted by Key Players
8.3. Key Players Market Positioning Matrix
8.4. Porter's Five Forces
8.5. Company Profile
8.5.1. Hindustan Unilever Limited
8.5.2. Godrej Group
8.5.3. Marico Limited
8.5.4. Procter & Gamble Corporation
8.5.5. L'Oreal SA
8.5.6. Shiseido Company
8.5.7. Amway Corporation
8.5.8. Henkel AG & CO. KGaA
8.5.9. Kao Corporation
8.5.10. The Estee Lauder Companies Inc.
8.5.11. Oriflame Cosmetics AG
8.5.12. The Himalaya Drug Company
8.5.13. Johnson & Johnson
8.5.14. Emami Limited
8.5.15. Bajaj Consumer Care Ltd
9. Strategic Recommendations
10. Annexure
10.1. FAQ`s
10.2. Notes
10.3. Related Reports
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Global Hair Care Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Global Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 5: Global Hair Care Market Share By Region (2022)
Figure 6: Middle East & Africa Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 7: Middle East & Africa Hair Care Market Share By Country (2022)
Figure 8: UAE Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 9: Saudi Arabia Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: South Africa Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 11: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 12: Porter's Five Forces of Global Hair Care Market

List of Table
Table 1: Global Hair Care Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 3: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 4: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 5: Global Hair Care Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 6: Global Hair Care Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global Hair Care Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: Global Hair Care Market Size and Forecast, By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: Global Hair Care Market Size and Forecast, By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: Middle East & Africa Hair Care Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11: Middle East & Africa Hair Care Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12: Middle East & Africa Hair Care Market Size and Forecast, By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13: Middle East & Africa Hair Care Market Size and Forecast, By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14: United Arab Emirates Hair Care Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15: United Arab Emirates Hair Care Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16: United Arab Emirates Hair Care Market Size and Forecast By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17: United Arab Emirates Hair Care Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18: Saudi Arabia Hair Care Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 19: Saudi Arabia Hair Care Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 20: Saudi Arabia Hair Care Market Size and Forecast By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 21: Saudi Arabia Hair Care Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 22: South Africa Hair Care Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 23: South Africa Hair Care Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 24: South Africa Hair Care Market Size and Forecast By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 25: South Africa Hair Care Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 26: Influencing Factors for Global Hair Care Market, 2022

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Many people in the Middle East and Africa prefer natural and herbal hair care products, often made from local plants and herbs. These ingredients are believed to be gentler on the hair and scalp and have been used for centuries in traditional hair care practises. Furthermore, hair styling is often a form of self-expression and art in the Middle East and Africa. Elaborate braids, twists, and updos are common, and hair accessories such as beads, shells, and gold are often used to decorate the hair. Moreover, one popular technique is henna dyeing, which has been used for centuries in many cultures across the Middle East and North Africa. Henna is a natural plant-based dye that can be used to colour hair without the use of harsh chemicals. It is also believed to have conditioning properties that can help strengthen the hair and prevent breakage. In addition, another traditional technique is oiling, which involves applying natural oils such as argan oil or coconut oil to the hair and scalp. This can help to moisturize and nourish the hair, prevent breakage, and add shine. Oiling is often used as a pre-shampoo treatment or as an overnight treatment to deeply condition the hair. In addition, while hair care is often associated with women, men in the Middle East and Africa also have their own unique hair care practises. For instance, in some cultures, men may grow their hair long as a symbol of religious devotion, while in others, they may shave their heads or wear specific hairstyles as a symbol of cultural identity. Furthermore, in Islam, it is customary for men to shave their heads during the pilgrimage to Mecca and for women to cut a small amount of hair. This practice, known as "halq," is a symbol of spiritual renewal and purification. In some African cultures, hair is also an important symbol of religious and cultural identity, and certain hairstyles are associated with specific rituals and beliefs.

According to the research report, "Middle East and Africa Hair Care Market Outlook, 2028," published by Bonafide Research, the market is anticipated to cross USD 12.02 billion by 2028. As the population in the Middle East and Africa continues to grow, there is an increasing demand for hair care products. This is due to factors such as changing lifestyles, increased awareness about personal grooming, and the desire to maintain healthy hair. Furthermore, in Muslim-majority countries, there is a growing demand for hair care products that are halal and Shariah-compliant. This has led to an increase in the number of hair care products that are certified as Halal or Shariah-compliant. Moreover, the hot and dry climate in many parts of the Middle East and Africa can have a significant impact on hair health, leading to issues such as dryness, frizz, and breakage. This has led to an increase in demand for hair care products that can protect and nourish hair in these conditions. In addition, the rise of e-commerce platforms in the Middle East and Africa has made it easier for consumers to access hair care products from a wider range of brands and suppliers. This has led to an increase in competition as well as a greater variety of products available to consumers. For instance, some of the popular e-commerce platforms for hair care products in the Middle East and Africa include Souq, Jumia, Namshi, Noon, Kilimall, Takealot, BasharaCare, Sprii, Konga, Shein, and more. In addition, In January 2022, Tips and Toes launched its first salon and spa in Riyadh. This is the second branch in Saudi, with the first location in Al Khobar. Tips and Toes Riyadh is designed in Balinese style with authentic bamboo and rattan woods, water and features, and greenery reflecting the Indonesian island's raw beauty. The salon has 12 nail service stations and five hair care seats.

On other hand, the rise in disposable income in the Middle East and Africa has led to an increase in demand for premium hair care products. Consumers are willing to pay more for high-quality hair care products that cater to their specific needs. For instance, Shea Moisture Manuka Honey & Yoghurt Hydrate + Repair Shampoo is a premium shampoo that contains natural ingredients such as manuka honey and yoghurt to nourish and hydrate hair. It has been launched in the African market. Furthermore, L'Oreal Professionnel Serie Expert Absolut Repair Gold Quinoa + Protein is a premium hair mask that contains gold quinoa and protein to nourish and repair damaged hair. It has been launched in the Middle East and Africa.

Based on product type, Shampoo will dominate the market in 2022. Shampoo is a staple product in most households and is essential for maintaining healthy, clean hair. In some parts of the Middle East and Africa, women have traditionally used natural ingredients such as henna, black seed oil, and fenugreek to clean and condition their hair. However, in recent years, there has been a shift towards using commercial shampoo products. Furthermore, the use of herbal and plant-based ingredients in shampoos is becoming increasingly popular in the Middle East and Africa, with many consumers seeking out products that are believed to be more gentle and nourishing for the hair. Moreover, there is a growing trend towards using natural and organic shampoos in the Middle East and Africa. Consumers are becoming more health-conscious and are looking for products that are free from harsh chemicals and artificial ingredients. For instance, Herbal Essences Argan Oil Shampoo is formulated with Moroccan argan oil to nourish and hydrate hair, leaving it looking and feeling silky smooth. However, many consumers in the Middle East and Africa dye their hair, so there is a growing interest in conditioners that protect and preserve hair colour. These products are formulated with ingredients that help seal in hair colour and prevent fading. Furthermore, in some parts of the Middle East and Africa, there is a preference for leave-in conditioners that can be used to detangle hair and provide additional moisture throughout the day.
In addition, due to the humid climate in many parts of the Middle East and Africa, there is a preference for hair mousse products that help to control frizz and flyaways. These products are often formulated with ingredients such as argan oil, coconut oil, and shea butter to help hydrate and smooth the hair.
In the Middle East and Africa, there are many celebrities and influencers who are known for their gorgeous hair and who endorse hair care products. For instance, Huda Kattan is a beauty influencer and entrepreneur based in Dubai. She is the founder of Huda Beauty, a cosmetics brand that includes hair care products like the "Wishful" line. She is known for her luscious locks and often shares hair care tips and tricks with her followers. Furthermore, Nadine Njeim is a Lebanese actress and former Miss Lebanon. She is also an L'Oreal Paris ambassador and has endorsed their hair care products in the past. She is known for her voluminous and shiny hair, which she often styles in loose waves. Moreover, Mimi Ndiweni is a Zimbabwean-British actress who has starred in shows such as "The Witcher" and "Black Earth Rising". She is a brand ambassador for Shea Moisture, a natural hair care brand that specialises in products for curly and coily hair. However, Koleston Perfect Me+ is a permanent hair colour range that is designed to be less damaging to hair than traditional hair colour products. It is also free from ingredients that can cause allergic reactions, making it suitable for sensitive scalps. Moreover, Colorista offers a range of semi-permanent hair colours that allow users to experiment with bold and vibrant shades without the commitment of a permanent colour. The range has been launched in the Middle East and Africa and offers a range of fun shades, including pastels and bright.

• October 2021: "Curls in Bloom," a South African natural hair care brand, launches a new hair care product line. Hair shampoo, conditioners, hair masks, oils, curl-activating creams, and 11 other items are included.
• Nubian Crown Hair Studio collaborated with L'Oréal Professionals in May 2022 to launch DIA Light and DIA Richesse safe colours for type 3 and 4 ethnic hair at their Hyde Park, Johannesburg salon.
• Bhuman, a zero-waste personal care brand, launched a new water-activated powdered unisex hair wash in November 2021, believing that the move will allow it to have a greater positive environmental impact due to shampoo's high penetration. Malaysia, Hong Kong, and South Africa are among the countries that sell the product.

Major Companies present in the market:
Hindustan Unilever Limited, Godrej Group, Marico Limited, Procter & Gamble Corporation, L'Oreal SA, Shiseido Company, Amway Corporation, Henkel AG & CO. KGaA, Kao Corporation, The Estee Lauder Companies Inc., Oriflame Cosmetics AG, The Himalaya Drug Company, Johnson & Johnson, Emami Limited, Bajaj Consumer Care Ltd.

Considered in this report
• Geography: Middle East & Africa
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report
• Middle East & Africa Hair Care market with its value and forecast along with its segments
• Country-wise Hair Care market analysis
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

Countries covered in the report:
• United Arab Emirates
• Saudi Arabia
• South Africa

By Product Type
• Shampoo
• Hair Color
• Conditioner
• Hair Styling Product
• Hair Oil
• Others (Hair Mask)

By Shampoo
• Cosmetic Shampoo
• Herbal/Organic
• Dry Shampoo
• Others

By Hair Color
• Permanent
• Temporary

By Conditioner
• Rinse-Out
• Leave-in
• Others (Deep)

By Styling Product
• Hair Gel
• Hair Mousse
• Hair Spray
• Styling Creams and Waxes
• Others

By Price Range
• Mass
• Premium

By Gender
• Men
• Women

By Distribution Channel
• Specialist Retail Stores
• Supermarket/Hypermarket
• Convenience Store
• Online Retail Channels
• Other Distribution

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and listing out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third party sources such as press releases, annual report of companies, analyzing the government generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducted trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us we have started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to Hair Care industry, government bodies and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.






ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Research Methodology
2.1. Secondary Research
2.2. Primary Data Collection
2.3. Market Formation & Validation
2.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
3. Market Structure
3.1. Market Considerate
3.2. Assumptions
3.3. Limitations
3.4. Abbreviations
3.5. Sources
3.6. Definitions
4. Economic /Demographic Snapshot
5. Global Hair Care Market Outlook
5.1. Market Size By Value
5.2. Market Share By Region
5.3. Market Size and Forecast, By Geography
5.4. Market Size and Forecast, By Product Type
5.5. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
5.6. Market Size and Forecast, By Gender
5.7. Market Size and Forecast, By Price Range
6. Middle East & Africa Hair Care Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Share By Country
6.3. Market Size and Forecast, By Product Type
6.4. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
6.5. Market Size and Forecast, By Gender
6.6. Market Size and Forecast, By Price Range
6.7. Market Size and Forecast, By Shampoo Type
6.8. UAE Hair Care Market Outlook
6.8.1. Market Size By Value
6.8.2. Market Size and Forecast By Product Type
6.8.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
6.8.4. Market Size and Forecast By Gender
6.8.5. Market Size and Forecast By Price Range
6.9. Saudi Arabia Hair Care Market Outlook
6.9.1. Market Size By Value
6.9.2. Market Size and Forecast By Product Type
6.9.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
6.9.4. Market Size and Forecast By Gender
6.9.5. Market Size and Forecast By Price Range
6.10. South Africa Hair Care Market Outlook
6.10.1. Market Size By Value
6.10.2. Market Size and Forecast By Product Type
6.10.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
6.10.4. Market Size and Forecast By Gender
6.10.5. Market Size and Forecast By Price Range
7. Market Dynamics
7.1. Market Drivers & Opportunities
7.2. Market Restraints & Challenges
7.3. Market Trends
7.4. Covid-19 Effect
7.5. Supply chain Analysis
7.6. Policy & Regulatory Framework
7.7. Industry Experts Views
8. Competitive Landscape
8.1. Competitive Dashboard
8.2. Business Strategies Adopted by Key Players
8.3. Key Players Market Positioning Matrix
8.4. Porter's Five Forces
8.5. Company Profile
8.5.1. Hindustan Unilever Limited
8.5.2. Godrej Group
8.5.3. Marico Limited
8.5.4. Procter & Gamble Corporation
8.5.5. L'Oreal SA
8.5.6. Shiseido Company
8.5.7. Amway Corporation
8.5.8. Henkel AG & CO. KGaA
8.5.9. Kao Corporation
8.5.10. The Estee Lauder Companies Inc.
8.5.11. Oriflame Cosmetics AG
8.5.12. The Himalaya Drug Company
8.5.13. Johnson & Johnson
8.5.14. Emami Limited
8.5.15. Bajaj Consumer Care Ltd
9. Strategic Recommendations
10. Annexure
10.1. FAQ`s
10.2. Notes
10.3. Related Reports
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Global Hair Care Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Global Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 5: Global Hair Care Market Share By Region (2022)
Figure 6: Middle East & Africa Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 7: Middle East & Africa Hair Care Market Share By Country (2022)
Figure 8: UAE Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 9: Saudi Arabia Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: South Africa Hair Care Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 11: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 12: Porter's Five Forces of Global Hair Care Market

List of Table
Table 1: Global Hair Care Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 3: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 4: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 5: Global Hair Care Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 6: Global Hair Care Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global Hair Care Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: Global Hair Care Market Size and Forecast, By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: Global Hair Care Market Size and Forecast, By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: Middle East & Africa Hair Care Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11: Middle East & Africa Hair Care Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12: Middle East & Africa Hair Care Market Size and Forecast, By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13: Middle East & Africa Hair Care Market Size and Forecast, By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14: United Arab Emirates Hair Care Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15: United Arab Emirates Hair Care Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16: United Arab Emirates Hair Care Market Size and Forecast By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17: United Arab Emirates Hair Care Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18: Saudi Arabia Hair Care Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 19: Saudi Arabia Hair Care Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 20: Saudi Arabia Hair Care Market Size and Forecast By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 21: Saudi Arabia Hair Care Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 22: South Africa Hair Care Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 23: South Africa Hair Care Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 24: South Africa Hair Care Market Size and Forecast By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 25: South Africa Hair Care Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 26: Influencing Factors for Global Hair Care Market, 2022

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/26 10:26

155.24 円

162.59 円

197.14 円

ページTOPに戻る