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スキンケアの世界市場概要、2023-28年


Global Skin Care Market Overview, 2023-28

スキンケアは、肌の完全性を維持し、肌質を改善するプロセスである。肌の質を向上させるために、さまざまな種類の製品が大規模に使用されている。消費者の嗜好の変化、消費者のライフスタイルの変化、天然スキン... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年4月30日 US$3,450
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サマリー

スキンケアは、肌の完全性を維持し、肌質を改善するプロセスである。肌の質を向上させるために、さまざまな種類の製品が大規模に使用されている。消費者の嗜好の変化、消費者のライフスタイルの変化、天然スキンケア製品への需要の高まり、急速な都市化と工業化、新しく先進的なスキンケア製品に関する意識の高まりといった要因が、予測期間中の世界のスキンケア製品産業の成長に有利な機会を生み出している。しかし、スキンケア製品の賞味期限が短いことが、予測期間における世界のスキンケア製品の成長を妨げている。労働人口の増加、世間一般の知識の向上、可処分所得の増加の結果、スキンケア製品を意識する個人が増加している。さらに、革新的なプロモーションやマーケティングが顧客の需要を煽っている。都市化の進展とオーガニックスキンケア製品への傾向の結果、消費者の購買力は高まっている。ミレニアル世代は、より幅広いスキンケア製品を求めている。オーガニック・スキンケア製品は、スキンケア製品の世界市場の主要な牽引役となっている。顧客は、オーガニックで自然な成分を含み、有害な化学物質を含まない製品を好む。その結果、スキンケア製品の需要は急速に伸びている。人々は自分の肌の色や質感をかなり意識している。そのため、大手市場関係者は、人々のあらゆる要求を満たすスキンケア製品を開発・発売している。その結果、生活水準の向上と幅広いスキンケア製品に関する意識の高まりが、予測期間における世界のスキンケア製品の成長を牽引している。

Bonafide Research社の調査レポート「世界のスキンケア(フェイシャルケア、ボディケア、リップケア)市場概要、2023-28年」によると、市場規模は1782億1000万米ドルで、予測期間終了時には2540億米ドルを超えると予測されている。同市場は2023-28年までに年平均成長率6.22%で成長すると予測されている。スキンケア文化は、さまざまな肌タイプ、肌色、ニーズに対応することに重点を置き、より包括的で多様なものになりつつある。ブランドは、多様な肌タイプに特有の要件を認識し、より幅広い肌色と質感に対応する製品を開発している。また、スキンケアのマーケティングや広告において、自己受容の促進や多様性の受け入れに重点を置き、より多くの表現や包括性を求める動きもある。韓国美容(K-Beauty)と日本美容(J-Beauty)は、世界のスキンケア文化に大きな影響力を持つようになった。Kビューティは、マルチステップのスキンケア、保湿重視、カタツムリムチンやハチ毒のような革新的な成分で知られている。一方、Jビューティはシンプルでミニマリズムを重視し、緑茶や米ぬかなど日本の伝統的な成分を使う。これらの美容哲学は、他の多くの国々のスキンケア習慣や製品処方に影響を与え、アジアの美容習慣への世界的な関心をもたらしている。こうした要因から、2022年にはアジア太平洋地域が市場をリードすることになるだろう。スキンケアは総合的なウェルネスの重要な一部と見なされるようになってきており、スキンケア製品だけでなく、ライフスタイルや食生活の要素も含めたホリスティックなアプローチが求められている。人々はスキンケア、食生活、ストレス管理、健康全般の関連性を認識し、肌の内側から栄養を与えることに焦点を当てたホリスティックなアプローチをスキンケアに取り入れている。しかし、ソーシャルメディアは、世界的にスキンケア文化の形成に重要な役割を果たし続けている。スキンケアのインフルエンサーや美容ブロガーは、スキンケアのヒントや日課、おすすめ製品をソーシャルメディア上で共有し、トレンドを生み出し、消費者の嗜好を牽引している。

製品タイプ別に見ると、世界市場ではボディケア部門がより高い収益をあげて成長しており、フェイスケア部門がこれに僅差で続いている。フェイスクリームとモイスチャライザーは、2022年のフェイスケア製品の主要サブセグメントであった。フェイスクリームとモイスチャライザーは、塗る頻度が高いため、最も頻繁に使用されるアイテムのひとつである。モイスチャライザーは、使いやすく、手間がかからず、乾燥肌に素早く対処できるソリューションであり、迅速な保湿、吹き出物の減少、リフレッシュした肌といった利点もある。さらに、動物愛護や環境に対する意識の高まりから、残酷な扱いのないスキンケア製品を選ぶ消費者が増えており、スキンケア製品におけるヴィーガンや植物由来成分のブレンドに対する需要が高まっている。これは、フェイスクリームと保湿剤業界に大きな潜在的成長機会をもたらす。一方、美容液と美容マスクは、予測期間中にかなりのCAGRで拡大すると予想される。フリーラジカルによるダメージとの戦いを助ける抗酸化物質は、一般的に美容液に含まれている。また、コラーゲン合成を刺激するレチノールやペプチドのようなアンチエイジング化学物質が含まれている場合もある。主にフェイシャルケア用のスキンケア美容液は、敏感肌や脂性肌に適しています。スキンケア美容液市場で人気のある製品は、アンチエイジング、美白、抗ニキビ、輝く肌、シミ取り美容液などである。ファッション業界や化粧品業界が奨励するスキンケア習慣に関する意識の高まりが、スキンケア美容液のニーズを後押ししている。老化の兆候を遅らせるために、人々は非常に若い頃からフェイシャルケア製品を使い始めていることが観察されている。そのため、これらの製品の消費者層は、若年層にも広がっている。

流通チャネルのセグメンテーションによると、専門小売店は、最新の、多様で、目に見える製品を提供している。これらの店舗がMAC化粧品やロレアルSAを販売しているのは、顧客やサプライヤーにとって便利だからである。より多くの顧客を誘引するために、一部の競合他社は贅沢を取り入れている。カスタマイズされたアプローチ、特化した製品、個人向けサービス、様々な肌タイプに対応した美容アイテムの提供は、専門店の売上を向上させる必要がある。これらの店舗では、他にはない用途やパッケージの創造的な美容製品を販売している。スキンケア製品の売上は、商品の利点を明確にし、迅速なフィードバックを得て、顧客の問題や問い合わせを解決できる専属のスペシャリストの結果として拡大している。専門店は、消費者の立場に立っているにもかかわらず、インターネット通販やハイパーマーケット、スーパーマーケットと競合している。スーパーマーケットとハイパーマーケットは、世界中のスキンケア製品にとってより重要な販売チャネルであり、メーカーは多様なブランド・ポートフォリオを展示することができる。しかし、スキンケア製品市場における最近の明らかな変化は、より多くの顧客層にリーチするためのインターネット・プラットフォームの利用が増加していることである。収益を増やすために、賢明な企業や販売業者はますますeコマースに頼るようになっている。価格帯別では、2023-28年のCAGRが6%を超えるマス・セグメントが市場を支配している。

女性セグメントは2022年に55%以上の最大の収益シェアを占め、予測期間中もリードを維持すると予想される。女性は、自信と魅力を高めるためにパーソナルグルーミングアイテムを日課に取り入れる傾向が強まっており、これが市場成長の原動力となっている。さらに、セルフケアの重要性が高まっていることから、女性は複雑なスキンケアのルーチンを通じて、自宅で心を落ち着かせるセルフケアを意識的に行うようになっている。この傾向は、クリームやローション、リペアクリーム、ピーリング、マスク、美容液、パウダー、スクラブなど、癒しと栄養補給の機能を持つ有効成分を含むスキンケア製品への需要を煽っている。しかし、2023年から2028年にかけては、男性のカテゴリーが最も速い速度で成長すると予想される。個人の衛生や定期的なグルーミングに対する男性の意識の高まり、より多くの製品の発売、有名人の支持、可処分所得の増加が、男性用スキンケア市場の拡大を促進する主な要因である。男性のスキンケア製品に対する欲求は、デオドラント、カミソリ、洗顔料といった従来のグルーミング製品だけでなく、アンチエイジングや日焼け防止クリームなど、より具体的なスキンケア製品へと進化している。成分別では、2022年にはケミカル・セグメントが市場をリードしているが、ヴィーガン・セグメントは世界的な意識の高まりに基づき、より高いCAGRで成長している。

最近の動向
- 2021年、ジレットは85%再生紙、85%再生プラスチック、または無限にリサイクル可能なアルミニウムを使用した新しいシェービングとリサイクル可能なスキンケアブランド、プラネットカインドを発売した。
- 2021年、バイヤスドルフは新ブランドO.W.N. Only What's Needed (OWN)のもと、スキンケアのニーズを満たすために特別に成分を使用したカスタマイズフェイスケアを発表した。
- 2021年11月、大手インティメート・スペシャリティ・リテーラーであるヴィクトリアズ・シークレットは、インドで初のビューティECストアを立ち上げ、世界的なプレゼンスを拡大した。
- 2021年7月、株式会社資生堂は、代表的な美容液「ウルトラ ミューン パワ インフュージング コンセントレート N」をリニューアルした「ウルトラ ミューン パワ インフュージング コンセントレート III」を日本で発売することを発表した。同商品は、全国約380店舗と美容サイト「ワタシプラス」で販売される。
- さらに、2021年6月には、バイヤスドルフAGのNXニベアアクセラレーターが中国に進出し、上海での新たなプログラムのために上位5社の新興企業を選定した。同ブランドは中国の大手eコマースプラットフォームTmallとパートナーシップ契約を締結し、インディーズブランド、ビューティーテクノロジー、パーソナライゼーション、高度なデジタル化を伴うプラットフォームビジネスモデルなどの分野におけるビューティースタートアップとのコラボレーションに注力している。

Covid-19の影響:
企業は、世界数カ国の封鎖規制により、チャネル・パートナーと物理的に会うことが難しくなり、商談をまとめることが困難になっている。これは企業の製品収益に影響を与える。さらに、美容小売店舗や化粧品会社の閉鎖、厳しい規制の結果としての原料供給不足などの問題は、世界の製品消費率に大きな影響を与える可能性がある。コロナウイルスへの感染を防ぐため、人々は屋内で過ごすことを好む。このため、消費者行動は自宅でのパーソナルケア、ウェルネス、美容へとシフトし、住宅消費者のスキンケア需要を煽っている。

市場に参入している主要企業
L'Oreal S.A.、Unilever Public Limited Company、Beiersdorf AG、The Estee Lauder Companies Inc.、Johnson & Johnson、Natura&Co、Shiseido Company Limited、Procter & Gamble、Revlon, Inc.、Clarins Group。

本レポートの考察
- 地域世界
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートでカバーする側面
- 世界のスキンケア市場、その価値とセグメント別予測
- 地域別スキンケア市場分析
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

レポート対象地域
- 北米
- ヨーロッパ
- アジア太平洋
- 南アメリカ
- 中東・アフリカ

製品タイプ別
- フェイシャルケア
- ボディケア
- リップケア

フェイシャルケア別
- フェイスクリーム
- 洗顔&クレンジング
- サンケア(日焼け止め(SPF)製品)
- フェイシャルマスク(シートマスク、リーブイン&ウォッシュオフ)
- 化粧水
- 美容液
- シェービングローション&クリーム
- その他(角質除去剤、アイクリーム、スクラブ、漂白剤)

ボディケア別
- ボディローション
- ボディソープ
- その他(ボディオイル、ボディパウダー)

リップケア別
- リップバーム
- リップスクラブ
- リップマスク
- リップオイル
- その他

ボディソープ別
- ボディソープ
- シャワージェル

エンドユーザー別
- 男性
- 女性
- ユニセックス

流通チャネル別
- 専門店
- スーパーマーケット/ハイパーマーケット
- コンビニエンスストア
- オンライン小売チャネル
- その他の流通チャネル

成分別
- ケミカル
- ナチュラル/オーガニック
- ビーガン

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。当初は、市場を理解し、市場に存在する企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースの分析など、第三者による情報源で構成されている。二次ソースからデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーと電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引を行いました。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、スキンケア業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を調整する際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。





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目次

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers
2.2. Challenges
2.3. Opportunity
2.4. Restraints
2.5. Market Trends
2.6. Covid-19 Effect
2.7. Supply chain Analysis
2.8. Policy & Regulatory Framework
2.9. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Competitive Landscape
6.1. Competitive Dashboard
6.2. Business Strategies Adopted by Key Players
6.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
6.4. Key Players Market Positioning Matrix
6.5. Consolidated SWOT Analysis of Key Players
6.6. Porter's Five Forces
7. Global Skincare Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Size and Forecast, By Geography
7.3. Market Size and Forecast, By Category
7.4. Market Size and Forecast, By End User
7.5. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
7.6. Market Size and Forecast, By Pricing Trend
7.7. Market Size and Forecast, By Ingredients
8. North America Skincare Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast By Category
8.4. Market Size and Forecast By End User
8.5. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
8.6. Market Size and Forecast By Pricing Trend
9. Europe Skincare Market Outlook
9.1. Market Size By Value
9.2. Market Share By Country
9.3. Market Size and Forecast By Category
9.4. Market Size and Forecast By End User
9.5. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
9.6. Market Size and Forecast By Pricing Trend
10. Asia-Pacific Skincare Market Outlook
10.1. Market Size By Value
10.2. Market Share By Country
10.3. Market Size and Forecast By Category
10.4. Market Size and Forecast By End User
10.5. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
10.6. Market Size and Forecast By Pricing Trend
11. South America Skincare Market Outlook
11.1. Market Size By Value
11.2. Market Share By Country
11.3. Market Size and Forecast By Category
11.4. Market Size and Forecast By End User
11.5. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
11.6. Market Size and Forecast By Pricing Trend
12. Middle East & Africa Skincare Market Outlook
12.1. Market Size By Value
12.2. Market Share By Country
12.3. Market Size and Forecast By Category
12.4. Market Size and Forecast By End User
12.5. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
12.6. Market Size and Forecast By Pricing Trend
13. Company Profile
13.1. L'Oreal S.A
13.1.1. Company Snapshot
13.1.2. Company Overview
13.1.3. Financial Highlights
13.1.4. Geographic Insights
13.1.5. Business Segment & Performance
13.1.6. Product Portfolio
13.1.7. Key Executives
13.1.8. Strategic Moves & Developments
13.2. Unilever Public Limited Company
13.3. Beiersdorf AG
13.4. The Estee Lauder Companies Inc.
13.5. Johnson & Johnson
13.6. Natura&Co
13.7. Shiseido Company Limited
13.8. Procter & Gamble
13.9. Revlon, Inc.
13.10. Clarins Group
14. Strategic Recommendations
15. Annexure
15.1. FAQ`s
15.2. Notes
15.3. Related Reports
16. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: Global Skincare Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 5: Market Share insights of key players, 2022
Figure 6: Porter's Five Forces of Global Skincare Market
Figure 7: Global Skincare Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 8: Global Skincare Market Share By Region (2022)
Figure 9: North America Skincare Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: North America Skincare Market Share By Country (2022)
Figure 11: Europe Skincare Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Europe Skincare Market Share By Country (2022)
Figure 13: Asia-Pacific Skincare Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 14: Asia-Pacific Skincare Market Share By Country (2022)
Figure 15: South America Skincare Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 16: South America Skincare Market Share By Country (2022)
Figure 17: Middle East & Africa Skincare Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 18: Middle East & Africa Skincare Market Share By Country (2022)

List of Tables

Table 1: Global Skincare Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Global Skincare Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global Skincare Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global Skincare Market Size and Forecast, By Category (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: Global Skincare Market Size and Forecast, By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: Global Skincare Market Size and Forecast, By Distribution channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: Global Skincare Market Size and Forecast, By Pricing Trend (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11: Global Skincare Market Size and Forecast, By Ingredients (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12: North America Skincare Market Size and Forecast, By Category (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13: North America Skincare Market Size and Forecast By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14: North America Skincare Market Size and Forecast, By Distribution channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15: North America Skincare Market Size and Forecast By Pricing Trend (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16: Europe Skincare Market Size and Forecast, By Category (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17: Europe Skincare Market Size and Forecast By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18: Europe Skincare Market Size and Forecast, By Distribution channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 19: Europe Skincare Market Size and Forecast By Pricing Trend (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 20: Asia-Pacific Skincare Market Size and Forecast, By Category (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 21: Asia-Pacific Skincare Market Size and Forecast By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 22: Asia-Pacific Skincare Market Size and Forecast, By Distribution channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 23: Asia-Pacific Skincare Market Size and Forecast By Pricing Trend (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 24: South America Skincare Market Size and Forecast, By Category (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 25: South America Skincare Market Size and Forecast By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 26: South America Skincare Market Size and Forecast, By Distribution channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 27: South America Skincare Market Size and Forecast By Pricing Trend (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 28: Middle East & Africa Skincare Market Size and Forecast, By Category (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 29: Middle East & Africa Skincare Market Size and Forecast By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 30: Middle East & Africa Skincare Market Size and Forecast, By Distribution channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 31: Middle East & Africa Skincare Market Size and Forecast By Pricing Trend (2017 to 2028F) (In USD Billion)

 

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Summary

Skin care is the process of maintaining skin integrity and improving skin quality. To improve the skin's quality, different types of products are used on a large scale. The factors such as shift in consumer preference, change in lifestyle of consumers, rising demand for natural skin care products, rapid urbanisation and industrialization, and the surge in awareness regarding new and advanced skin care products are creating lucrative opportunities for the growth of the global skin care products industry during the forecast period. However, the short shelf life of skin care products is impeding global skin care product growth over the forecast period. More individuals are aware and conscious of skin care products as a result of the growing working population, rising public knowledge, and growing disposable income. Moreover, innovative promotions and marketing are fuelling customer demand. Consumer purchasing power has increased as a result of growing urbanisation and a trend towards organic skin care products. Millennials want a wider range of skin care products. Organic skin care products have become a major driver of the global market for skin care products. The customers prefer products that contain organic and natural ingredients and are free of harmful chemicals. As a result, the demand for skin care products is growing at a rapid pace. People are quite conscious of their skin tone and texture. Thus, the major market players are developing and launching skin care products that fulfil all the requirements of the people. As a result, growing standards of living and increased awareness regarding a wide range of skin care products are driving the growth of global skin care products over the projection period.

According to the research report, "Global Skincare (Facial Care, Body Care & Lip Care) Market Overview, 2023–28," published by Bonafide Research, the market was valued at USD 178.21 billion, which is expected to cross USD 254 billion by the end of the forecast period. The market is anticipated to grow at 6.22% CAGR by 2023–28. Skincare culture is becoming more inclusive and diverse, with a focus on catering to different skin types, tones, and needs. Brands are recognising the unique requirements of diverse skin types and developing products that cater to a wider range of skin tones and textures. There is also a push for more representation and inclusivity in skincare marketing and advertising, with an emphasis on promoting self-acceptance and embracing diversity. Korean beauty (K-Beauty) and Japanese beauty (J-Beauty) have gained significant influence in the global skincare culture. K-Beauty is known for its multi-step skincare routines, emphasis on hydration, and innovative ingredients like snail mucin and bee venom. J-Beauty, on the other hand, focuses on simplicity, minimalism, and using traditional Japanese ingredients like green tea and rice bran. These beauty philosophies have inspired skincare routines and product formulations in many other countries, leading to a global interest in Asian beauty practises. Based on these factors, the Asia-Pacific region will lead the market in 2022. Skincare is increasingly being viewed as an essential part of overall wellness, with a holistic approach that encompasses not just topical skincare products but also lifestyle and dietary factors. People are recognising the connection between skincare, diet, stress management, and overall health and are adopting holistic approaches to skincare that focus on nourishing the skin from within. However, social media continues to play a significant role in shaping skincare culture globally. Skincare influencers and beauty bloggers share skincare tips, routines, and product recommendations on social media platforms, creating trends and driving consumer preferences.

Based on the product types, the body care segment is growing with higher revenue generation in the global market, closely followed by face care. Face creams and moisturisers were the major sub-segments in face care products in 2022. Face creams and moisturisers are among the most frequently used items, as they are frequently applied. Moisturisers are an easy-to-use, hassle-free, and quick solution for addressing dry skin, in addition to providing benefits such as rapid hydration, fewer breakouts, and refreshed skin. Furthermore, with a rising number of consumers opting for cruelty-free skincare products due to their increased consciousness about animal welfare and the environment, the demand for vegan or blends of plant-based ingredients in skincare products has increased. This provides huge potential growth opportunities for the face creams and moisturisers industry. Serums and beauty masks, on the other hand, are expected to expand at a considerable CAGR during the projection period. Antioxidants, which aid in the fight against free radical damage, are commonly found in serums. They may also contain antiaging chemicals like retinol and peptides, which stimulate collagen synthesis. Skincare serums, mainly for facial care, are suitable for sensitive and oily skin. A few popular products in the skincare serum market are antiaging, skin whitening, anti-acne, glowing skin, and anti-blemish serums. The increased awareness about skincare routines encouraged by the fashion and cosmetic industries is propelling the need for skincare serums. It has been observed that people have started using facial care products at a very young age to delay the signs of ageing. Hence, the consumer base for these products has expanded to include younger people as well.

According to the distribution channel segmentations, specialty retail shops offer updated, diverse, and visible products. These stores sell MAC Cosmetics and Loreal SA because they are convenient for customers and suppliers. To entice more clients, some competitors are embracing extravagance. The customised approach, specialised products, personalised services, and availability of beauty items for various skin types need to enhance sales in specialty stores. These stores sell creative beauty products with one-of-a-kind applications and packaging. Skin care product sales are expanding as a result of dedicated specialists who can define the benefits of the goods, get speedy feedback, and resolve client problems and inquiries. Specialist stores compete with internet retailers and hypermarkets and supermarkets, despite their consumer-friendly attitude. Supermarkets and hypermarkets are two more important sales channels for skin care products around the world, where manufacturers can showcase their diverse brand portfolios. However, a recent obvious change in the skin care products market is the increasing use of internet platforms to reach a bigger customer base. To increase revenue, astute businesses and dealers are increasingly resorting to e-commerce. Based on the price range, the mass segment is dominating the market with over 6% CAGR by 2023–28.

The female segment held the largest revenue share of over 55% in 2022 and is expected to maintain its lead over the forecast period. Women are increasingly incorporating personal grooming items into their daily routines to boost their confidence and attractiveness, which is driving market growth. Furthermore, the growing prominence of self-care has led women to consciously construct calming self-care experiences at home through complicated skincare routines. This trend is fuelling demand for skincare products containing active ingredients with healing and nourishing capabilities, such as creams and lotions, repair creams, peels, masks, serums, powders, and scrubs. However, the male category is expected to grow at the quickest rate between 2023 and 2028. Growing male awareness of personal hygiene and regular grooming, greater product launches, celebrity endorsements, and rising disposable income are the primary drivers driving the expansion of the men's skincare market. The appetite of men for skincare products is evolving beyond traditional grooming products such as deodorants, razors, and faces wash to more specific skincare products like anti-ageing and sun protection creams. Based on the ingredients, the chemical segment is leading the market in 2022, whereas the vegan segment is growing at a higher CAGR based on increasing awareness across the globe.

Recent Developments:
• In 2021, Gillette launched Planet KIND, a new shaving and recyclable skincare brand made with 85% recycled paper, 85% recycled plastic, or infinitely recyclable aluminium.
• In 2021, Beiersdorf introduced customised face care under the New Brand O.W.N. Only What's Needed" (OWN), which uses ingredients specially to fulfil the skincare needs.
• In November 2021, Victoria's Secret, the leading intimate specialty retailer, expanded its global presence with the launch of its first-ever beauty e-commerce store in India.
• In July 2021, Shiseido Co., Ltd. announced the launch of Ultramune Power Infusing Concentrate III in Japan, which is a renewal of the iconic serum Ultramune Power Infusing Concentrate N. The product will be available in approximately 380 stores nationwide and on its beauty website, Watashi+.
• In addition, in June 2021, Beiersdorf AG’s NX NIVEA Accelerator expanded into China and selected the top five startups for a new programme in Shanghai. The brand signed a partnership agreement with China’s leading e-commerce platform Tmall and is focusing on collaborating with beauty startups in the areas of indie brands, beauty technology, personalization, and platform business models with a high degree of digitalization.

Covid-19 Impacts:
Companies are having difficulty physically seeing their channel partners and finalising business deals due to lockdown restrictions in several nations throughout the world. This has an effect on the companies' product revenues. Furthermore, issues such as the closure of beauty retail locations and cosmetic firms, as well as a shortage of raw material supply as a result of tight restrictions, may have a significant impact on the global product consumption rate. People prefer to spend their time indoors to prevent being infected by the coronavirus. This shifts consumer behaviour towards personal care, wellness, and beauty at home, fuelling demand for skincare among residential consumers.

Major Companies present in the market:
L'Oreal S.A, Unilever Public Limited Company, Beiersdorf AG, The Estee Lauder Companies Inc., Johnson & Johnson , Natura&Co, Shiseido Company Limited, Procter & Gamble, Revlon, Inc., Clarins Group

Considered in this report
• Geography: Global
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report
• Global Skincare market with its value and forecast along with its segments
• Region-wise Skincare market analysis
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

Regions covered in the report:
• North America
• Europe
• Asia-Pacific
• South America
• Middle-East & Africa

By Product Type
• Facial care
• Body Care
• Lip Care

By Facial care
• Face cream
• Face Wash and Cleanser
• Sun Care (Sunscreen (SPF) Products)
• Facial Masks (sheet mask, Leave in & wash off)
• Toners
• Serums
• Shaving Lotions & Creams
• Others (Exfoliators, Eye Creams, scrub, bleach)

By Body care
• Body Lotions
• Body wash
• Others (Body Oil, Body Powder)

By Lip care
• Lip Balms
• Lip Scrubs
• Lip Masks
• Lip oil
• Others

By Body wash
• Body soap
• Shower gel

By End User
• Men
• Women
• Unisex

By Distribution channel
• Specialist Retail Stores
• Supermarkets/Hypermarkets
• Convenience Stores
• Online Retail Channels
• Other Distribution Channel

By Ingredients
• Chemical
• Natural/Organic
• Vegan

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and listing out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third party sources such as press releases, annual report of companies, analyzing the government generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducted trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us we have started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to Skincare industry, government bodies and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.





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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers
2.2. Challenges
2.3. Opportunity
2.4. Restraints
2.5. Market Trends
2.6. Covid-19 Effect
2.7. Supply chain Analysis
2.8. Policy & Regulatory Framework
2.9. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Competitive Landscape
6.1. Competitive Dashboard
6.2. Business Strategies Adopted by Key Players
6.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
6.4. Key Players Market Positioning Matrix
6.5. Consolidated SWOT Analysis of Key Players
6.6. Porter's Five Forces
7. Global Skincare Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Size and Forecast, By Geography
7.3. Market Size and Forecast, By Category
7.4. Market Size and Forecast, By End User
7.5. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
7.6. Market Size and Forecast, By Pricing Trend
7.7. Market Size and Forecast, By Ingredients
8. North America Skincare Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast By Category
8.4. Market Size and Forecast By End User
8.5. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
8.6. Market Size and Forecast By Pricing Trend
9. Europe Skincare Market Outlook
9.1. Market Size By Value
9.2. Market Share By Country
9.3. Market Size and Forecast By Category
9.4. Market Size and Forecast By End User
9.5. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
9.6. Market Size and Forecast By Pricing Trend
10. Asia-Pacific Skincare Market Outlook
10.1. Market Size By Value
10.2. Market Share By Country
10.3. Market Size and Forecast By Category
10.4. Market Size and Forecast By End User
10.5. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
10.6. Market Size and Forecast By Pricing Trend
11. South America Skincare Market Outlook
11.1. Market Size By Value
11.2. Market Share By Country
11.3. Market Size and Forecast By Category
11.4. Market Size and Forecast By End User
11.5. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
11.6. Market Size and Forecast By Pricing Trend
12. Middle East & Africa Skincare Market Outlook
12.1. Market Size By Value
12.2. Market Share By Country
12.3. Market Size and Forecast By Category
12.4. Market Size and Forecast By End User
12.5. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
12.6. Market Size and Forecast By Pricing Trend
13. Company Profile
13.1. L'Oreal S.A
13.1.1. Company Snapshot
13.1.2. Company Overview
13.1.3. Financial Highlights
13.1.4. Geographic Insights
13.1.5. Business Segment & Performance
13.1.6. Product Portfolio
13.1.7. Key Executives
13.1.8. Strategic Moves & Developments
13.2. Unilever Public Limited Company
13.3. Beiersdorf AG
13.4. The Estee Lauder Companies Inc.
13.5. Johnson & Johnson
13.6. Natura&Co
13.7. Shiseido Company Limited
13.8. Procter & Gamble
13.9. Revlon, Inc.
13.10. Clarins Group
14. Strategic Recommendations
15. Annexure
15.1. FAQ`s
15.2. Notes
15.3. Related Reports
16. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: Global Skincare Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 5: Market Share insights of key players, 2022
Figure 6: Porter's Five Forces of Global Skincare Market
Figure 7: Global Skincare Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 8: Global Skincare Market Share By Region (2022)
Figure 9: North America Skincare Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: North America Skincare Market Share By Country (2022)
Figure 11: Europe Skincare Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Europe Skincare Market Share By Country (2022)
Figure 13: Asia-Pacific Skincare Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 14: Asia-Pacific Skincare Market Share By Country (2022)
Figure 15: South America Skincare Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 16: South America Skincare Market Share By Country (2022)
Figure 17: Middle East & Africa Skincare Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 18: Middle East & Africa Skincare Market Share By Country (2022)

List of Tables

Table 1: Global Skincare Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Global Skincare Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global Skincare Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global Skincare Market Size and Forecast, By Category (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: Global Skincare Market Size and Forecast, By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: Global Skincare Market Size and Forecast, By Distribution channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: Global Skincare Market Size and Forecast, By Pricing Trend (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11: Global Skincare Market Size and Forecast, By Ingredients (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12: North America Skincare Market Size and Forecast, By Category (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13: North America Skincare Market Size and Forecast By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14: North America Skincare Market Size and Forecast, By Distribution channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15: North America Skincare Market Size and Forecast By Pricing Trend (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16: Europe Skincare Market Size and Forecast, By Category (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17: Europe Skincare Market Size and Forecast By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18: Europe Skincare Market Size and Forecast, By Distribution channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 19: Europe Skincare Market Size and Forecast By Pricing Trend (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 20: Asia-Pacific Skincare Market Size and Forecast, By Category (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 21: Asia-Pacific Skincare Market Size and Forecast By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 22: Asia-Pacific Skincare Market Size and Forecast, By Distribution channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 23: Asia-Pacific Skincare Market Size and Forecast By Pricing Trend (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 24: South America Skincare Market Size and Forecast, By Category (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 25: South America Skincare Market Size and Forecast By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 26: South America Skincare Market Size and Forecast, By Distribution channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 27: South America Skincare Market Size and Forecast By Pricing Trend (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 28: Middle East & Africa Skincare Market Size and Forecast, By Category (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 29: Middle East & Africa Skincare Market Size and Forecast By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 30: Middle East & Africa Skincare Market Size and Forecast, By Distribution channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 31: Middle East & Africa Skincare Market Size and Forecast By Pricing Trend (2017 to 2028F) (In USD Billion)

 

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2024/11/26 10:26

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