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カラー化粧品の世界市場概要、2023-28年


Global Color Cosmetics Market Overview, 2023-28

カラー化粧品とは、肌や頬から唇や目に至るまで、あらゆるもののためにデザインされた様々なメイクアップ製品を包含する広い用語である。メイクアップは何世紀にもわたり、欠点を隠し、全体的な容姿を整え、特徴... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年4月30日 US$3,450
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サマリー

カラー化粧品とは、肌や頬から唇や目に至るまで、あらゆるもののためにデザインされた様々なメイクアップ製品を包含する広い用語である。メイクアップは何世紀にもわたり、欠点を隠し、全体的な容姿を整え、特徴を際立たせるために使われてきた。さらに、化粧品にはさまざまな成分が含まれている。カラー化粧品、ユニークなフレグランス、クレンジング剤はこれらの成分の一例である。規制当局は、健康上の問題を引き起こす成分の使用を制限するための措置を常に講じている。各国政府は、化粧品製造における天然およびオーガニックカラー化粧品の使用について厳しい規則や規制を課しており、これがカラー化粧品市場の成長率を押し上げると予想される。また、賞味期限の開発、自然派化粧品に対する消費者の嗜好の変化、生活水準の向上、化粧品へのハーブ成分の使用の増加、天然およびオーガニックカラー化粧品の入手可能性などは、予測期間中にカラー化粧品市場の成長を促進すると予想される主な要因の一部である。さらに、多くのメーカーや中小企業がソーシャルインフルエンサーや有名人と協力し、デジタルマーケティングチャネルを通じて化粧品に対する消費者の需要を高めている。さらに、パンデミックの結果として、多くの消費者が化粧品を購入するためにオンラインプラットフォームにシフトしており、カラー化粧品市場の動向にプラスの影響を与えている。これはまた、多くの中小企業や小売店が収益を上げるためにソーシャルメディアプラットフォームで製品を宣伝することにも影響している。

Bonafide Research社の調査レポート「カラー化粧品の世界市場展望、2023-28年」によると、市場規模は932.2億米ドルで、予測期間終了時には1,301.1億米ドルを超えると予測されている。同市場は2023-28年までに年平均成長率5.38%で成長すると予測されている。都市人口の増加、所得水準の上昇、個人の外見に対する意識の高まりは、市場にプラスの影響を与える主な要因の1つである。さらに、消費者がオンラインフォーラムやソーシャルメディアプラットフォームなどの従来とは異なるチャネルを通じてブランドと交流したり、製品やサービスを購入したりできるソーシャルコマースプラットフォームの開発が、市場の成長を後押ししている。さらに、ソーシャルメディアの利用と高度なデータ分析の増加により、ブランドは、カラー化粧品の世界的な売上を増加させるために、消費者に適切で的を絞った広告を配信するようになってきている。そのほか、オンラインアプリにバーチャル試着機能が導入され、消費者がリアルタイムで化粧品を試したり、パーソナライズされた肌分析やスキンケアのルーチンを得たりできるようになったことも、市場の成長を後押ししている。そのほか、自然化粧品に対する消費者の意識が高まるにつれ、企業は合成成分を天然植物由来の着色料に置き換えることに注力している。これは、環境意識の高まりに伴い、持続可能な原材料へのシフトが顕著になっていることにも起因している。さらに、革新的なパッケージデザインのプレミアムカラー化粧品の導入は、市場の見通しを押し上げると予想される。

同市場は、フェイシャルカラー製品、ネイルカラー製品、ヘアカラー製品、リップ製品、アイメイク製品の5つの製品カテゴリーに分類される。美容トレンドに対する消費者の意識の高まりとライフスタイルの向上により、2022年にはフェイシャルカラー製品の市場シェアが最も高くなるだろう。製品としては、フェイスパウダー、モイスチャライザー、フェイスクリームがある。さらに、市場はファンデーション、ルース・フェイス・パウダー、コンシーラー、チーク、その他のフェイシャル製品に分けられる。幅広い肌色に対応する製品の人気が高まっている。顧客は、自分の肌色に合うものを確実に見つけるために、より幅広い色調のファンデーションを求めるようになっている。また、半透明のルース・フェイス・パウダーは以前から人気があったが、最近ではカバー力の高いティント・ルース・パウダーの人気が高まっている。より自然な仕上がりにするために、ティントタイプのルースパウダーは単独でも、ファンデーションの上からでも使える。多くのブランドがこのトレンドに対応するため、カラーパレットを増やしている。

アイライナー/ペンシル、アイシャドウ、つけまつげ、その他のアイメイク用品(つけまつげ、アイプライマー)が市場を構成している。目元をはっきりさせ強調するために、アイライナーやペンシルが使われる。ペンシル、リキッド、ジェルなど様々な剤型があり、色も様々である。この市場は、にじみにくく、毎日の装用に耐えられる、長持ちするウォータープルーフ処方に移行している。また、ビタミンEやココナッツオイルなどの栄養成分が、デリケートな目元に潤いと栄養を与えるために、各ブランドから採用されている。アイライナー/ペンシル、アイシャドウ、つけまつげ、その他のアイメイク製品(つけまつげ、アイプライマー)が市場を構成している。目元をはっきりさせ強調するために、アイライナーやペンシルが使用される。ペンシル、リキッド、ジェルなど様々な剤型があり、色も様々である。この市場は、にじみにくく、毎日の装用に耐えられる、長持ちするウォータープルーフ処方に移行している。また、ビタミンEやココナッツオイルなどの栄養成分が、デリケートな目元に潤いと栄養を与えるために、各ブランドから採用されている。リップグロス、リップライナーやペンシル、リップスティック、その他のリップ製品(リッププライマー、リッププランバー)もその一例だ。収入が増えるにつれて、こうしたリップ製品の使用も増えている。

- 2021年7月、ブルーマーズはインドにカラー化粧品の新ブランドを導入することを宣言した。口紅やファンデーションなど豊富な品揃えで、薬局や地元のマートで販売される予定である。
- 2021年4月、大手バイオテクノロジー企業であるアミリスは、ビューティー・ラボ・インターナショナルの買収を発表した。これは、同社のポートフォリオの7番目のクリーンカラー化粧品ブランドとなった。
- 2020年1月3日、ロレアルグループは、ヘアカラーカテゴリー全体を刷新するビューティテック・イノベーションを発表した:Colorsonic(カラーソニック)は、革新的で混乱することのないプロセスでヘアカラーを調合し、均一に塗布する軽量な携帯型デバイスで、消費者が自宅で一貫したヘアカラーの仕上がりを実現する。Coloright(カラーライト)は、サロンスタイリスト向けのAI接続ヘアカラーシステムで、バーチャル試着を使って希望の色合いを投影し、1,500以上のカスタムシェードの可能性を持つオンデマンドでカスタマイズされたヘアカラーを導くアルゴリズムである。

市場に参入している主要企業
L'Oréal S.A.、Dabur Ltd.、The Himalaya Drug Company、Hindustan Unilever Limited、Marico Limited、Lotus Herbals Pvt Ltd.、VLCC Personal Care Limited、Chanel、Henkel AG & Co.KGaA、エスティ ローダー カンパニーズ、レブロン グループ

本レポートの考察
- 地域世界
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートでカバーする側面
- カラーコスメティックの世界市場、その価値とセグメント別予測
- 国別のカラー化粧品市場分析
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

レポート対象地域
- 北米
- ヨーロッパ
- アジア太平洋
- 南アメリカ
- 中東・アフリカ

製品タイプ別
- フェイシャルカラー製品
- ネイル製品
- ヘアカラー製品
- リップ
- アイメイク製品

フェイスメイク
- ファンデーション
- フェイスパウダー
- コンシーラー
- チーク
- その他のフェイシャル製品

ネイル製品別
- ネイルポリッシュ
- ネイルリムーバー
- ネイルトリートメント
- その他のネイル製品(ベースコート、トップコート、ネイルアートシール)

ヘアカラー別
- パーマネント
- 一時的

リップメイク
- リップグロス
- リップライナー/ペンシル
- リップスティック
- その他のリップ製品(リップ・プライマー、リップ・プランバー)

アイメイクで探す
- アイライナー/ペンシル
- アイシャドウ
- マスカラ
- つけまつげ
- その他アイメイク用品(つけまつげ、アイメイク)

価格帯別
- マス
- プレミアム

男女別
- 男性
- 女性

流通チャネル別
- 専門店
- ブランドアウトレット
- オンラインチャネル
- コンビニエンスストア
- その他店舗(サロン)

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を理解し、市場に存在する企業をリストアップするために、二次調査を行った。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースの分析など、第三者による情報源で構成されている。二次ソースからデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーと電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、カラーコスメティック業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが、市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。また、マーケティングやプレゼンテーションだけでなく、業界に関する競合知識を高めることもできます。





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目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Research Methodology
2.1. Secondary Research
2.2. Primary Data Collection
2.3. Market Formation & Validation
2.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
3. Market Structure
3.1. Market Considerate
3.2. Assumptions
3.3. Limitations
3.4. Abbreviations
3.5. Sources
3.6. Definitions
4. Economic /Demographic Snapshot
5. Global Color Cosmetics Market Outlook
5.1. Market Size By Value
5.2. Market Share By Region
5.3. Market Size and Forecast, By Geography
5.4. Market Size and Forecast, By Product Type
5.5. Market Size and Forecast, By Pricing range
5.6. Market Size and Forecast, By End User
5.7. Market Size and Forecast, By Distribution channel
6. North America Color Cosmetics Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Share By Country
6.3. Market Size and Forecast, By Product Type
6.4. Market Size and Forecast, By Pricing range
6.5. Market Size and Forecast, By End User
6.6. Market Size and Forecast, By Distribution channel
7. Europe Color Cosmetics Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Share By Country
7.3. Market Size and Forecast, By Product Type
7.4. Market Size and Forecast, By Pricing range
7.5. Market Size and Forecast, By End User
7.6. Market Size and Forecast, By Distribution channel
8. Asia-Pacific Color Cosmetics Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast, By Product Type
8.4. Market Size and Forecast, By Pricing range
8.5. Market Size and Forecast, By End User
8.6. Market Size and Forecast, By Distribution channel
9. South America Color Cosmetics Market Outlook
9.1. Market Size By Value
9.2. Market Share By Country
9.3. Market Size and Forecast, By Product Type
9.4. Market Size and Forecast, By Pricing range
9.5. Market Size and Forecast, By End User
9.6. Market Size and Forecast, By Distribution channel
10. Middle East & Africa Color Cosmetics Market Outlook
10.1. Market Size By Value
10.2. Market Share By Country
10.3. Market Size and Forecast, By Product Type
10.4. Market Size and Forecast, By Pricing range
10.5. Market Size and Forecast, By End User
10.6. Market Size and Forecast, By Distribution channel
11. Market Dynamics
11.1. Market Drivers & Opportunities
11.2. Market Restraints & Challenges
11.3. Market Trends
11.4. Covid-19 Effect
11.5. Supply chain Analysis
11.6. Policy & Regulatory Framework
11.7. Industry Experts Views
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Dashboard
12.2. Business Strategies Adopted by Key Players
12.3. Key Players Market Positioning Matrix
12.4. Porter's Five Forces
12.5. Company Profile
12.5.1. L'Oréal S.A.
12.5.1.1. Company Snapshot
12.5.1.2. Company Overview
12.5.1.3. Financial Highlights
12.5.1.4. Geographic Insights
12.5.1.5. Business Segment & Performance
12.5.1.6. Product Portfolio
12.5.1.7. Key Executives
12.5.1.8. Strategic Moves & Developments
12.5.2. Dabur Ltd
12.5.3. The Himalaya Drug Company
12.5.4. Hindustan Unilever Limited
12.5.5. Marico Limited
12.5.6. Lotus Herbals Pvt Ltd.
12.5.7. VLCC Personal Care Limited
12.5.8. Chanel
12.5.9. Henkel AG & Co. KGaA
12.5.10. The Estée Lauder Companies Inc
13. Strategic Recommendations
14. Annexure
14.1. FAQ`s
14.2. Notes
14.3. Related Reports
15. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: Global Color Cosmetics Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Global Color Cosmetics Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 5: Global Color Cosmetics Market Share By Region (2022)
Figure 6: North America Color Cosmetics Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 7: North America Color Cosmetics Market Share By Country (2022)
Figure 8: Europe Color Cosmetics Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 9: Europe Color Cosmetics Market Share By Country (2022)
Figure 10: Asia-Pacific Color Cosmetics Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 11: Asia-Pacific Color Cosmetics Market Share By Country (2022)
Figure 12: South America Color Cosmetics Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 13: South America Color Cosmetics Market Share By Country (2022)
Figure 14: Middle East & Africa Color Cosmetics Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 15: Middle East & Africa Color Cosmetics Market Share By Country (2022)
Figure 16: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 17: Market Share insights of key players, 2022
Figure 18: Porter's Five Forces of Global Color Cosmetics Market

List of Table

Table 1: Global Color Cosmetics Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Global Color Cosmetics Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: Global Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Pricing range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: Global Color Cosmetics Market Size and Forecast, By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: Global Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Distribution channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11: North America Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12: North America Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Pricing range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13: North America Color Cosmetics Market Size and Forecast, By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14: North America Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Distribution channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15: Europe Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16: Europe Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Pricing range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17: Europe Color Cosmetics Market Size and Forecast, By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18: Europe Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Distribution channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 19: South America Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 20: South America Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Pricing range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 21: South America Color Cosmetics Market Size and Forecast, By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 22: South America Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Distribution channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 23: Middle East & Africa Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 24: Middle East & Africa Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Pricing range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 25: Middle East & Africa Color Cosmetics Market Size and Forecast, By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 26: Middle East & Africa Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Distribution channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)

 

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Summary

Colour cosmetics are a broad term that encompasses a variety of make-up products designed for everything from the skin and cheeks to the lips and eyes. Makeup has been used for centuries to hide flaws, improve overall physical appearance, and define features. Furthermore, Cosmetics contain a diverse range of ingredients. Colour cosmetics, unique fragrances, and cleansing agents are examples of these ingredients. Regulatory authorities are constantly taking steps to limit the use of ingredients that cause health problems. Governments have imposed stringent rules and regulations governing the use of natural and organic colour cosmetics in the manufacture of cosmetic products, which are expected to drive the colour cosmetics market's growth rate. In addition, shelf life development, a shift in consumer preference for natural cosmetic products, improved living standards, an increase in the use of herbal ingredients in cosmetic products, and the availability of natural and organic colour cosmetics are some of the major factors expected to drive the growth of the colour cosmetics market during the forecast period. Furthermore, many manufacturers and small businesses are collaborating with social influencers and celebrities to increase consumer demand for cosmetic products through digital marketing channels. Furthermore, as a result of the pandemic, many consumers have shifted to online platforms to purchase cosmetic products, positively affecting the colour cosmetics market trends. This has also influenced many small businesses and retail outlets to promote the product on social media platforms in order to generate revenue.

According to the research report, "Global Color Cosmetic Market Outlook, 2023–28," published by Bonafide Research, the market was valued at USD 93.22 Billion, which is expected to cross USD 130.11 Billion by the end of the forecast period. The market is anticipated to grow at 5.38% CAGR by 2023–28. The growing urban population, rising income levels, and increased awareness among individuals about their physical appearances are among the key factors positively influencing the market. Furthermore, the development of social commerce platforms that allow consumers to interact with brands or purchase a product or service through non-traditional channels, such as online forums or social media platforms is boosting market growth. Furthermore, with the increased use of social media and advanced data analysis, brands are increasingly delivering relevant and targeted advertisements to consumers in order to increase the global sales of colour cosmetics. Aside from that, the introduction of virtual try-on features in online apps, which allow consumers to try makeup products in real-time and obtain a personalized skin analysis and skincare routine, is fueling market growth. Aside from that, companies are focusing on replacing synthetic ingredients with natural plant-based colorants as consumer awareness of natural cosmetics grows. This can also be attributed to a significant shift towards sustainable raw materials as environmental consciousness grows. Furthermore, the introduction of premium colour cosmetics in innovative packaging designs is expected to boost the market's outlook.

The market is divided into five product categories: facial colour products nail colour products, hair colour products, lip products, and eye makeup products. Because of rising consumer awareness of beauty trends and bettering lifestyles, facial colour products will have the highest market share in 2022. Among the products available are face powder, moisturizer, and face cream. Furthermore, the market is divided into foundation, loose face powder, concealers, blush, and other facial products based on face makeup. The rising popularity of products that cater to a wide range of skin tones. Customers are increasingly looking for foundations with a broader shade range to ensure they can find a match for their skin tone. In addition, while translucent loose face powders have always been popular, there is a growing trend towards tinted loose powders that provide more coverage. To achieve a more natural-looking finish, tinted loose powders can be used alone or over foundation. Many brands are expanding their colour palettes to accommodate this trend.

Eye Liners/Pencils, Eye Shadow, False Eyelashes, and Other Eye Makeup Products (False Eyelashes, Eye Primer) comprise the market. To define and enhance the eyes, eye liners and pencils are used. They are available in a variety of formulations, including pencil, liquid, and gel, and in a variety of colours. This market is moving towards long-lasting, waterproof formulas that are smudge-proof and can withstand daily wear. Nutritional ingredients such as Vitamin E and coconut oil are also being used by brands to hydrate and nourish the delicate eye area. Eye Liners/Pencils, Eye Shadow, False Eyelashes, and Other Eye Makeup Products (False Eyelashes, Eye Primer) comprise the market. To define and enhance the eyes, eye liners and pencils are used. They are available in a variety of formulations, including pencil, liquid, and gel, and in a variety of colours. This market is moving towards long-lasting, waterproof formulas that are smudge-proof and can withstand daily wear. Nutritional ingredients such as Vitamin E and coconut oil are also being used by brands to hydrate and nourish the delicate eye area. Lip gloss, lip liners or pencils, lip sticks, and other lip products (lip primer, lip plumber) are also examples. People's use of these lip products has increased as their income has increased.

• In July 2021, Bloomers declared the introduction of a new brand of color cosmetics in India. They are providing extensive range of products such as lipsticks and foundations which will be available in pharmacy stores and local marts.
• In April 2021, Amyris, which is a leading biotech company declared the acquisition of Beauty Labs International. This became the 7th clean color cosmetics brand of its portfolio.
• On 3 January 2020, the L’Oréal Group launched its beauty tech innovation to reinvent the entire hair coloration category: Colorsonic, a lightweight, handheld device that uses an innovative, mess-free process to mix hair color and apply it evenly, delivering consistent hair color results for consumers at home, and Coloright, an AI-connected hair color system for salon stylists that uses virtual try-on to project desired shades, and an algorithm that leads to an on-demand, customized hair color with more than 1,500 custom shade possibilities.

Major Companies present in the market:
L'Oréal S.A., Dabur Ltd, The Himalaya Drug Company, Hindustan Unilever Limited, Marico Limited, Lotus Herbals Pvt Ltd., VLCC Personal Care Limited, Chanel, Henkel AG & Co. KGaA, The Estée Lauder Companies Inc., Revlon Group

Considered in this report
• Geography: Global
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report
• Global Color Cosmetic market with its value and forecast along with its segments
• Country-wise Color Cosmetic market analysis
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

Regions covered in the report:
• North America
• Europe
• Asia-Pacific
• South America
• Middle-East & Africa

By Product Type
• Facial Color Product
• Nails Products
• Hair Color Products
• Lip Products
• Eye Makeup Products

By Face Make-up
• Foundation
• Loose Face Powder
• Concealers
• Blush
• Other Facial Products

By Nails Products
• Nail Polish
• Nail Removers
• Nail Treatment/ Strengtheners
• Other Nail Products (Base coat, Top coat, Nail art stickers)

By Hair Color
• Permanent
• Temporary

By Lip Makeup
• Lip gloss
• Lip Liners/Pencils
• Lip Sticks
• Other Lip Products(lip primer, lip plumber)

By Eye makeup
• Eye Liners/Pencils
• Eye Shadow
• Mascara
• False Eyelashes
• Other Eye Makeup Products (False Eyelashes, Eye)

By Price Range
• Mass
• Premium

By Gender
• Men
• Women

By Distribution Channel
• Specialty Store
• Brand Outlets
• Online Channel
• Convenience Stores
• Other Stores (salon)

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and listing out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third party sources such as press releases, annual report of companies, analyzing the government generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducted trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us we have started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to color cosmetic industry, government bodies and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.





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Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Research Methodology
2.1. Secondary Research
2.2. Primary Data Collection
2.3. Market Formation & Validation
2.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
3. Market Structure
3.1. Market Considerate
3.2. Assumptions
3.3. Limitations
3.4. Abbreviations
3.5. Sources
3.6. Definitions
4. Economic /Demographic Snapshot
5. Global Color Cosmetics Market Outlook
5.1. Market Size By Value
5.2. Market Share By Region
5.3. Market Size and Forecast, By Geography
5.4. Market Size and Forecast, By Product Type
5.5. Market Size and Forecast, By Pricing range
5.6. Market Size and Forecast, By End User
5.7. Market Size and Forecast, By Distribution channel
6. North America Color Cosmetics Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Share By Country
6.3. Market Size and Forecast, By Product Type
6.4. Market Size and Forecast, By Pricing range
6.5. Market Size and Forecast, By End User
6.6. Market Size and Forecast, By Distribution channel
7. Europe Color Cosmetics Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Share By Country
7.3. Market Size and Forecast, By Product Type
7.4. Market Size and Forecast, By Pricing range
7.5. Market Size and Forecast, By End User
7.6. Market Size and Forecast, By Distribution channel
8. Asia-Pacific Color Cosmetics Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast, By Product Type
8.4. Market Size and Forecast, By Pricing range
8.5. Market Size and Forecast, By End User
8.6. Market Size and Forecast, By Distribution channel
9. South America Color Cosmetics Market Outlook
9.1. Market Size By Value
9.2. Market Share By Country
9.3. Market Size and Forecast, By Product Type
9.4. Market Size and Forecast, By Pricing range
9.5. Market Size and Forecast, By End User
9.6. Market Size and Forecast, By Distribution channel
10. Middle East & Africa Color Cosmetics Market Outlook
10.1. Market Size By Value
10.2. Market Share By Country
10.3. Market Size and Forecast, By Product Type
10.4. Market Size and Forecast, By Pricing range
10.5. Market Size and Forecast, By End User
10.6. Market Size and Forecast, By Distribution channel
11. Market Dynamics
11.1. Market Drivers & Opportunities
11.2. Market Restraints & Challenges
11.3. Market Trends
11.4. Covid-19 Effect
11.5. Supply chain Analysis
11.6. Policy & Regulatory Framework
11.7. Industry Experts Views
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Dashboard
12.2. Business Strategies Adopted by Key Players
12.3. Key Players Market Positioning Matrix
12.4. Porter's Five Forces
12.5. Company Profile
12.5.1. L'Oréal S.A.
12.5.1.1. Company Snapshot
12.5.1.2. Company Overview
12.5.1.3. Financial Highlights
12.5.1.4. Geographic Insights
12.5.1.5. Business Segment & Performance
12.5.1.6. Product Portfolio
12.5.1.7. Key Executives
12.5.1.8. Strategic Moves & Developments
12.5.2. Dabur Ltd
12.5.3. The Himalaya Drug Company
12.5.4. Hindustan Unilever Limited
12.5.5. Marico Limited
12.5.6. Lotus Herbals Pvt Ltd.
12.5.7. VLCC Personal Care Limited
12.5.8. Chanel
12.5.9. Henkel AG & Co. KGaA
12.5.10. The Estée Lauder Companies Inc
13. Strategic Recommendations
14. Annexure
14.1. FAQ`s
14.2. Notes
14.3. Related Reports
15. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: Global Color Cosmetics Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Global Color Cosmetics Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 5: Global Color Cosmetics Market Share By Region (2022)
Figure 6: North America Color Cosmetics Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 7: North America Color Cosmetics Market Share By Country (2022)
Figure 8: Europe Color Cosmetics Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 9: Europe Color Cosmetics Market Share By Country (2022)
Figure 10: Asia-Pacific Color Cosmetics Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 11: Asia-Pacific Color Cosmetics Market Share By Country (2022)
Figure 12: South America Color Cosmetics Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 13: South America Color Cosmetics Market Share By Country (2022)
Figure 14: Middle East & Africa Color Cosmetics Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 15: Middle East & Africa Color Cosmetics Market Share By Country (2022)
Figure 16: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 17: Market Share insights of key players, 2022
Figure 18: Porter's Five Forces of Global Color Cosmetics Market

List of Table

Table 1: Global Color Cosmetics Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Global Color Cosmetics Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: Global Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Pricing range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: Global Color Cosmetics Market Size and Forecast, By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: Global Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Distribution channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11: North America Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12: North America Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Pricing range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13: North America Color Cosmetics Market Size and Forecast, By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14: North America Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Distribution channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15: Europe Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16: Europe Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Pricing range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17: Europe Color Cosmetics Market Size and Forecast, By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18: Europe Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Distribution channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 19: South America Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 20: South America Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Pricing range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 21: South America Color Cosmetics Market Size and Forecast, By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 22: South America Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Distribution channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 23: Middle East & Africa Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 24: Middle East & Africa Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Pricing range (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 25: Middle East & Africa Color Cosmetics Market Size and Forecast, By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 26: Middle East & Africa Color Cosmetics Market Size and Forecast, By Distribution channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)

 

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