アジア太平洋地域の眼鏡市場の展望、2028年Asia-Pacific Eyewear Market Outlook, 2028 アジア太平洋アイウェア市場は、技術革新とテクノロジーの融合という眼鏡産業の健全な可能性を背景に、予測期間を通じて潜在的な収益を獲得すると予想されている。アイウェアにおける最先端の技術進歩、例えば、... もっと見る
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サマリーアジア太平洋アイウェア市場は、技術革新とテクノロジーの融合という眼鏡産業の健全な可能性を背景に、予測期間を通じて潜在的な収益を獲得すると予想されている。アイウェアにおける最先端の技術進歩、例えば、色の検出とそれに応じたレンズの色合いの調整、太陽検出因子、アイウェアにおける活性化されたUVと反射防止因子などは、今後数年間、アジア太平洋地域のアイウェア市場を前進させると予想される。視力問題の有病率が高いアジア太平洋地域の人口増加により、処方眼鏡やコンタクトレンズを含むアイウェア製品の需要が増加している。可処分所得の増加により、高級眼鏡の需要が増加している。デジタル機器と長時間のスクリーン使用はデジタル眼精疲労の有病率を高めており、保護眼鏡の使用が必要となっている。電子商取引とソーシャルメディア・プラットフォームにより、アイウェア企業はより多くの人々に製品を届け、オンラインで提供することが容易になり、同地域のアイウェア市場の成長を牽引している。アジア太平洋地域では、眼鏡に対する消費者の認識が機能からファッションへと変化し、パラダイムが変化している。この地域の消費者は、経済が発展し購買力が高まっているため、ファッションステートメントとしてアイウェアを採用している。中国は世界有数のメガネメーカーであり、最大の潜在的消費者層でもある。また、近視の有病率も最も高く、メガネ・ビジネスにとって大きなチャンスである。一方、タイで開催される主要なレース・イベントは、レタップ・タイランドなど様々な国際的主催者によって組織されている。このようなイベントはサングラスの需要を増加させ、国内外のプレーヤーに必要とされている。Bonafide Research社の調査レポート「アジア太平洋アイウェア市場の展望、2028年」によると、同市場は7%以上の成長が予測されている。市場の急成長は、この地域の急速な人口増加、眼鏡へのアクセス不足、ハンディキャップの無視などにより、この地域の眼鏡ニーズが高まっていることに起因している。製品を強化し、眼鏡の機能を適切に向上させるために、さまざまな研究プロジェクトが実施されている。特に中国は、アジア太平洋地域の中でもかなりの数の眼鏡着用者がいる。ブランド製品への嗜好の高まりと低コストでの製品入手が、事業発展を後押ししている。若者人口の増加と生活水準の向上は、スタイリッシュな眼鏡の需要を促進する。また、中国やインドのような国では、近視や遠視のような目の欠陥に悩む人が増えている。デザインにおける製品革新や光学的ソリューションの改善は、予測されるタイムラインにわたって眼鏡市場のセグメンテーションを押し上げるだろう。アジア太平洋地域はアイウェア産業が成長している地域であり、同地域の多くの政府がアイウェア産業の成長を支援・促進するために様々な施策を実施している。中国、インド、日本などアジア太平洋地域のいくつかの政府は、眼鏡製品の国内生産を促進するための優遇措置を導入している。これには、税制優遇措置、補助金、その他の財政的優遇措置を提供することで、現地生産を奨励し、眼鏡製造部門の雇用を創出することが含まれる。アジア太平洋地域の政府も研究開発の努力を支援している。これには、研究開発プロジェクトへの資金援助、イノベーションセンターの支援、アイウェアメーカー、研究機関、大学間の協力関係の促進などが含まれ、アイウェア業界における技術の進歩や製品の革新を促進している。 一人当たりの所得が増加し、生活水準が向上するにつれ、アジア太平洋地域では流行のアイウェアに対する需要が徐々に高まっている。流行に敏感なミレニアル世代は、ファッションアイテムとしてアイウェアを着用するようになっている。例えば、東京のファッション街である渋谷や原宿の歩道は、現代的なアイウェアを身につけた若者でごった返している。大きなフレームのメガネは、80年代のレトロな外観の復活によって、10代から20代の女性の間で最も人気のあるファッションアクセサリーのひとつとなっている。さらに、ジョン・ジェイコブス(John Jacobs)、IDEE、レンズカート(Lenskart)、タイタンアイプラス(TitanEyePlus)、ファストラック(Fastrack)などの国内/ローカルブランドにも恩恵がある。Lenskartは最近、インド全土で小売店舗を拡大し、他のヨーロッパ諸国に進出するために2億ドル以上を確保した。一人当たりの所得が上昇し、よりスタイリッシュなアイテムが増える中、需要は予測期間を通じてインドのアイウェア市場の成長を牽引すると思われる。また、シンガポールを拠点とするNeso Brands社は、2022年5月にLenskart社と関係を結び、消費者向けアイウェアに投資し、迅速な拡大に注力する意向である。地理的プレゼンスを高めるため、多くの企業が特にインドや中国などの新興市場で積極的に新しい小売店をオープンしている。多くの企業は、オンラインでの存在感と消費者ベースを拡大するために、地域の著名なインターネット・アイウェア企業を買収している。有名企業による集中的なマーケティング活動は、世界市場でのブランド認知度を高め、アイウェア市場の拡大につながった。さらに、中国の眼鏡レンズメーカーであるPolyray Corp.と化学産業の世界的リーダーであるSABICは、2021年3月、サングラス、安全ゴーグル、スポーツゴーグルなど複数の眼鏡用途のレンズに、再生可能な認証原料をベースとするSABICのLEXANTMポリカーボネート樹脂を使用するための提携を発表した。 さらに、眼鏡分野で有名なカール・ツァイス社は、市場の需要に応え、消費者層を拡大するため、中国とインドに新しいセンターを立ち上げた。コンピューターやスマートフォンの使用が増えた結果、携帯電話やノートパソコンの画面を長時間見続けることによって引き起こされるコンピューター視覚症候群(CVS)が急増している。アイウェア製品のイメージやスタイルに対する消費者の意識の高まりは、ファッションステートメントへの消費支出の増加につながる中流階級の人口の増加とともに、今後1年間にこの地域全体のアイウェア製品に対する潜在的な需要予測を増大させ、今後1年間のアジア太平洋地域のアイウェア市場の成長に利益をもたらすだろう。バーチャル試着やテレオプトメトリー(遠隔検眼)などのデジタルツールの採用は、現在では眼科検査が行われており、eコマース配信プラットフォームの成長を加速させる要因となっている。高品質な製品と魅力的なデザインへの信頼がアイウェア分野の成長を後押ししているため、プレミアムブランドの拡大が進んでいる。近年、目の保護に対する意識の高まりから、国内ではメガネの需要が増加している。人々は、危険な放射線や過度の電気使用から目を保護することの利点を認識するようになり、目を保護するためにサングラスや屈折眼鏡のような眼鏡製品を採用し始めた。携帯電話やノートパソコンの極端な使用は、パソコンや携帯電話の眼精疲労、ドライアイや炎症、目の周辺のズキズキするような痛みを伴う頭痛、さらには目のかすみなどを引き起こす可能性がある。さらに、オゾン層の破壊によって紫外線が大気中に多く入り込み、人々の視力にさらに影響を及ぼす。その結果、人々は保護眼鏡を使用することで身を守ろうとしており、その需要の増加がアジア太平洋地域の眼鏡産業の成長を後押ししている。 製品の種類によって、市場はコンタクトレンズ、メガネ、サングラスに区分される。このうち、メガネ分野は市場で最大のシェアを占めており、予測期間中に健全なCAGRで成長すると予想されている。メガネは眼鏡とも呼ばれ、フレームにレンズが取り付けられている。眼鏡は、眼病、網膜障害、近視などに苦しむ人々に使用されている。成人の約3分の1が近視を患っており、アジア諸国の80~90%で普及しています。2050年までに世界人口の半数以上が近視になると予測されている。性別により、市場は男性、女性、ユニセックス、子供の4種類に区分される。この地域の女性のアイウェアの好みは多様で、流行に敏感なスタイルからクラシックでエレガントなデザインまで幅広い。また、女性はアイウェア製品を選ぶ際に、快適性、汎用性、個人的なスタイルといった要素を優先する。さらに、女性のアイウェアの嗜好は、仕事、社交行事、個人的な趣味など、様々なライフスタイルの要素に影響される。文化的・社会的要因もアジア太平洋地域の女性のアイウェア嗜好の形成に一役買っており、アジア太平洋地域の国々はそれぞれ独自のファッション文化やトレンドを持っている。一方、アジア太平洋地域の男性のアイウェアの嗜好は、年齢、ライフスタイル、職業などの要因によって異なる。例えば、若い男性はトレンディでファッショナブルなアイウェアスタイルを好み、年配の男性は快適さと機能性を優先する。プロフェッショナルは仕事用により洗練されたフォーマルなアイウェアを選び、スポーツ愛好家はアウトドア活動用の特殊なアイウェアを求める。 アジア太平洋地域のアイウェア市場は、多様な国や消費者によって構成されており、その嗜好や購買行動も様々である。そのため、アイウェアメーカーや小売業者がアジア太平洋地域の消費者にリーチするために利用できる販売チャネルは複数存在する。専門店や眼鏡小売店は、アジア太平洋地域におけるアイウェア製品の伝統的かつ有力な販売チャネルである。これらの店舗は、独立した実店舗であったり、大規模な眼鏡チェーンの一部であったりする。眼鏡小売店では、度付き眼鏡、サングラス、コンタクトレンズ、関連アクセサリーなど、幅広いアイウェア製品を扱っている。眼鏡小売店は多くの場合、消費者が適切な眼鏡製品を選べるよう、専門家による検眼、フィッティングサービス、個別相談を提供している。しかし、近年アジア太平洋地域のアイウェア市場では、eコマースやオンライン小売プラットフォームが大きな支持を得ている。同地域の消費者は、利便性、幅広い品ぞろえ、競争力のある価格設定から、アイウェア製品の買い物にオンライン・プラットフォームを利用する傾向が強まっている。Eコマース・プラットフォームやオンライン小売業者は、度付きメガネ、サングラス、コンタクトレンズなど、幅広いアイウェア製品を提供している。この分野は、2023~28年までに年平均成長率9%以上で成長すると予想されている。 価格帯に基づき、市場はプレミアム、中価格帯、低価格帯の3つの主要価格帯に区分される。その中でも、低価格帯が2022年の市場を支配している。このセグメントには、手頃な価格帯のアイウェア製品が含まれる。これらのアイウェア製品は市場の低価格帯に位置づけられ、アジア太平洋地域の価格に敏感な消費者をターゲットとしている。基本的な素材で作られ、シンプルなデザインが特徴で、手頃な価格設定となっている。このセグメントは、予算が限られている消費者や、子どもや初めてアイウェアを使う人など、エントリーレベルのアイウェアを探している消費者を対象としている。しかし、ミッドレンジ・アイウェア・セグメントには、価格的にミッドレンジに位置づけられるアイウェア製品が含まれる。これらのアイウエアは品質、デザイン、価格のバランスが取れており、アジア太平洋市場の幅広い消費者に人気がある。耐久性のある素材を使用し、モダンなデザインで、リーズナブルな価格設定が特徴である。このセグメントは、コストパフォーマンスの高さを求め、品質と手頃な価格を兼ね備えたアイウエア製品への投資を厭わない消費者を対象としている。 最近の動き - 2021年11月、シドニーを拠点とするアイウェア販売会社Proper Goodsは、高級ブランドAkoniとBalmainの取り扱いを開始したことを発表した。同社は現在、オーストラリアとニュージーラ ンドにおける両ブランドの市場戦略管理を担当している。 - 2021年8月、インドのアイウェア小売業者であるレンズカートは、シンガポール初で唯一のアイウェア・アプリのローンチを発表した。同社は中東でもアプリを開始した。アプリのローンチにより、同社は世界的な拡大計画を開始した。このアプリは、シンガポールの投資会社テマセクとファルコンエッジキャピタルが主導する2億2,000万米ドルの資金調達ラウンドを経て、この市場に投入された。 報告書に記載されている企業 EssilorLuxottica、Johnson & Johnson, Inc.、Safilo Group S.P.A.、Bausch Health Companies Inc.、The Cooper Companies Inc.、De Rigo Spa、Marchon Eyewear, Inc.、Titan Company Limited、Charmant Group、Hoya Corporation、Shanghai Conant Optical Co. 本レポートの考察 - 地理アジア太平洋地域 - 歴史的な年2017 - 基準年2022 - 推定年2023 - 予測年2028 本レポートの対象分野 - アジア太平洋地域のアイウェア市場、その価値とセグメント別予測 - 国別アイウェア市場分析 - 現在進行中のトレンドと開発 - 注目企業 - 戦略的提言 レポート対象国 - 中国 - 日本 - インド - オーストラリア - 韓国 製品タイプ別 - メガネ - サングラス - コンタクトレンズ - その他の製品タイプ(アイケア) 流通チャネル別 - ハイパーマーケット・スーパーマーケット - 専門店(眼鏡店) - フランチャイズ/直営店 - オンラインストア - その他(病院・クリニック) 性別 - 男性 - 女性 - ユニセックス - キッズ 価格帯別 - プレミアム - ミディアム - ロー レポートのアプローチ 本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を理解し、市場に存在する企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースの分析などの第三者情報源からなる。二次ソースからデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーと電話インタビューを行い、その後、市場のディーラーやディストリビューターと取引を行いました。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。 対象読者 本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、アイウェア業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、この業界に関する競合知識を高めることもできます。 目次Table of Contents1. Executive Summary 2. Research Methodology 2.1. Secondary Research 2.2. Primary Data Collection 2.3. Market Formation & Validation 2.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 3. Market Structure 3.1. Market Considerate 3.2. Assumptions 3.3. Limitations 3.4. Abbreviations 3.5. Sources 3.6. Definitions 4. Economic /Demographic Snapshot 5. Competitive Landscape 5.1. Competitive Dashboard 5.2. Business Strategies Adopted by Key Players 5.3. Key Players Market Positioning Matrix 5.4. Consolidated SWOT Analysis of Key Players 5.5. Porter's Five Forces 6. Global Eyewear Market Outlook 6.1. Market Size By Value 6.2. Market Size and Forecast, By Geography 6.3. Market Size and Forecast, By Product 6.4. Market Size and Forecast, By Distribution channel 6.5. Market Size and Forecast, By Gender 6.6. Market Size and Forecast, By Price Range 7. Asia-Pacific Eyewear Market Outlook 7.1. Market Size By Value 7.2. Market Share By Country 7.3. Market Size and Forecast By Product 7.4. Market Size and Forecast By Distribution channel 7.5. Market Size and Forecast By Gender 7.6. Market Size and Forecast By Price Range 7.7. China Eyewear Market Outlook 7.7.1. Market Size By Value 7.7.2. Market Size and Forecast By Product 7.7.3. Market Size and Forecast By Distribution channel 7.7.4. Market Size and Forecast By Gender 7.7.5. Market Size and Forecast By Price Range 7.8. Japan Eyewear Market Outlook 7.8.1. Market Size By Value 7.8.2. Market Size and Forecast By Product 7.8.3. Market Size and Forecast By Distribution channel 7.8.4. Market Size and Forecast By Gender 7.8.5. Market Size and Forecast By Price Range 7.9. India Eyewear Market Outlook 7.9.1. Market Size By Value 7.9.2. Market Size and Forecast By Product 7.9.3. Market Size and Forecast By Distribution channel 7.9.4. Market Size and Forecast By Gender 7.9.5. Market Size and Forecast By Price Range 7.10. Australia Eyewear Market Outlook 7.10.1. Market Size By Value 7.10.2. Market Size and Forecast By Product 7.10.3. Market Size and Forecast By Distribution channel 7.10.4. Market Size and Forecast By Gender 7.10.5. Market Size and Forecast By Price Range 7.11. South Korea Eyewear Market Outlook 7.11.1. Market Size By Value 7.11.2. Market Size and Forecast By Product 7.11.3. Market Size and Forecast By Distribution channel 7.11.4. Market Size and Forecast By Gender 7.11.5. Market Size and Forecast By Price Range 8. Market Dynamics 8.1. Market Drivers 8.2. Challenges 8.3. Opportunity 8.4. Restraints 8.5. Market Trends 8.6. Covid-19 Effect 8.7. Supply chain Analysis 8.8. Policy & Regulatory Framework 8.9. Industry Experts Views 9. Company Profile 9.1. EssilorLuxottica 9.1.1. Company Snapshot 9.1.2. Company Overview 9.1.3. Financial Highlights 9.1.4. Geographic Insights 9.1.5. Business Segment & Performance 9.1.6. Product Portfolio 9.1.7. Key Executives 9.1.8. Strategic Moves & Developments 9.2. Johnson & Johnson, Inc 9.3. Safilo Group S.P.A. 9.4. Bausch Health Companies Inc 9.5. The Cooper Companies Inc 9.6. De Rigo Spa 9.7. Marchon Eyewear, Inc 9.8. Titan Company Limited 9.9. Charmant Group 9.10. Hoya Corporation 9.11. Shanghai Conant Optical Co., Ltd 9.12. Chemiglas Corporation 9.13. Rodenstock GmbH 9.14. Silhouette Group 9.15. Zeiss Group 9.16. Zenni Optical Inc 9.17. Marcolin SPA 10. Strategic Recommendations 11. Annexure 11.1. FAQ`s 11.2. Notes 11.3. Related Reports 12. Disclaimer List of Figures Figure 1: Global Eyewear Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028 Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028 Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028 Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022 Figure 5: Porter's Five Forces of Global Eyewear Market Figure 6: Global Eyewear Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 7: Global Eyewear Market Share By Region (2022) Figure 8: Asia-Pacific Eyewear Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 9: Asia-Pacific Eyewear Market Share By Country (2022) Figure 10: China Eyewear Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 11: Japan Eyewear Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 12: India Eyewear Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 13: Australia Eyewear Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 14: South Korea Eyewear Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) List of Tables Table 1: Global Eyewear Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion) Table 2: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020 Table 3: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020 Table 4: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars Table 5: Global Eyewear Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 6: Global Eyewear Market Size and Forecast, By Product (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 7: Global Eyewear Market Size and Forecast, By Distribution channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 8: Global Eyewear Market Size and Forecast, By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 9: Global Eyewear Market Size and Forecast, By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 10: Asia-Pacific Eyewear Market Size and Forecast By Product (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 11: Asia-Pacific Eyewear Market Size and Forecast By Distribution channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 12: Asia-Pacific Eyewear Market Size and Forecast By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 13: Asia-Pacific Eyewear Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 14: China Eyewear Market Size and Forecast By Product (2017, 2022 & 2028F) Table 15: China Eyewear Market Size and Forecast By Distribution channel (2017, 2022 & 2028F) Table 16: China Eyewear Market Size and Forecast By Gender (2017, 2022 & 2028F) Table 17: China Eyewear Market Size and Forecast By Price Range (2017, 2022 & 2028F) Table 18: Japan Eyewear Market Size and Forecast By Product (2017, 2022 & 2028F) Table 19: Japan Eyewear Market Size and Forecast By Distribution channel (2017, 2022 & 2028F) Table 20: Japan Eyewear Market Size and Forecast By Gender (2017, 2022 & 2028F) Table 21: Japan Eyewear Market Size and Forecast By Price Range (2017, 2022 & 2028F) Table 22: India Eyewear Market Size and Forecast By Product (2017, 2022 & 2028F) Table 23: India Eyewear Market Size and Forecast By Distribution channel (2017, 2022 & 2028F) Table 24: India Eyewear Market Size and Forecast By Gender (2017, 2022 & 2028F) Table 25: India Eyewear Market Size and Forecast By Price Range (2017, 2022 & 2028F) Table 26: Australia Eyewear Market Size and Forecast By Product (2017, 2022 & 2028F) Table 27: Australia Eyewear Market Size and Forecast By Distribution channel (2017, 2022 & 2028F) Table 28: Australia Eyewear Market Size and Forecast By Gender (2017, 2022 & 2028F) Table 29: Australia Eyewear Market Size and Forecast By Price Range (2017, 2022 & 2028F) Table 30: South Korea Eyewear Market Size and Forecast By Product (2017, 2022 & 2028F) Table 31: South Korea Eyewear Market Size and Forecast By Distribution channel (2017, 2022 & 2028F) Table 32: South Korea Eyewear Market Size and Forecast By Gender (2017, 2022 & 2028F) Table 33: South Korea Eyewear Market Size and Forecast By Price Range (2017, 2022 & 2028F) Table 34: Influencing Factors for Global Eyewear Market, 2022
SummaryAsia Pacific Eyewear Market is anticipated to garner potential revenues throughout the forecast period on the back of the sound potential of the optical industry of combining innovation with technology. State-of-the-art technological advancements in eyewear, such as colour detection and adjustment of the shade of the lens accordingly, sun detection factor, and activated UV and anti-reflection factor in eyewear, are expected to propel the Asia Pacific eyewear market forward in the coming years. Asia-Pacific's growing population with a high prevalence of vision problems has increased demand for eyewear products, including prescription glasses and contact lenses. Rising disposable incomes have increased demand for high-end eyewear. Digital devices and prolonged screen time have increased the prevalence of digital eye strain, necessitating the use of protective eyewear. E-commerce and social media platforms have made it easier for eyewear companies to reach a wider audience and offer their products online, driving the eyewear market growth in the region. In Asia-Pacific, a paradigm change has been noticed, with consumer perception of eyeglasses shifting from function to fashion. Consumers in the region are adopting eyewear as a fashion statement, owing to the region's developing economy and increasing purchasing power. China is one of the world's leading spectacle makers, and it also has the largest potential consumer base. It also has the greatest prevalence of myopia, implying a large opportunity for the spectacles business. The major racing events in Thailand, on the other hand, are organised by various international organisers, like as L'Etape Thailand. Such events increase the demand for sunglasses, which are required by both domestic and international players. Table of ContentsTable of Contents1. Executive Summary 2. Research Methodology 2.1. Secondary Research 2.2. Primary Data Collection 2.3. Market Formation & Validation 2.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 3. Market Structure 3.1. Market Considerate 3.2. Assumptions 3.3. Limitations 3.4. Abbreviations 3.5. Sources 3.6. Definitions 4. Economic /Demographic Snapshot 5. Competitive Landscape 5.1. Competitive Dashboard 5.2. Business Strategies Adopted by Key Players 5.3. Key Players Market Positioning Matrix 5.4. Consolidated SWOT Analysis of Key Players 5.5. Porter's Five Forces 6. Global Eyewear Market Outlook 6.1. Market Size By Value 6.2. Market Size and Forecast, By Geography 6.3. Market Size and Forecast, By Product 6.4. Market Size and Forecast, By Distribution channel 6.5. Market Size and Forecast, By Gender 6.6. Market Size and Forecast, By Price Range 7. Asia-Pacific Eyewear Market Outlook 7.1. Market Size By Value 7.2. Market Share By Country 7.3. Market Size and Forecast By Product 7.4. Market Size and Forecast By Distribution channel 7.5. Market Size and Forecast By Gender 7.6. Market Size and Forecast By Price Range 7.7. China Eyewear Market Outlook 7.7.1. Market Size By Value 7.7.2. Market Size and Forecast By Product 7.7.3. Market Size and Forecast By Distribution channel 7.7.4. Market Size and Forecast By Gender 7.7.5. Market Size and Forecast By Price Range 7.8. Japan Eyewear Market Outlook 7.8.1. Market Size By Value 7.8.2. Market Size and Forecast By Product 7.8.3. Market Size and Forecast By Distribution channel 7.8.4. Market Size and Forecast By Gender 7.8.5. Market Size and Forecast By Price Range 7.9. India Eyewear Market Outlook 7.9.1. Market Size By Value 7.9.2. Market Size and Forecast By Product 7.9.3. Market Size and Forecast By Distribution channel 7.9.4. Market Size and Forecast By Gender 7.9.5. Market Size and Forecast By Price Range 7.10. Australia Eyewear Market Outlook 7.10.1. Market Size By Value 7.10.2. Market Size and Forecast By Product 7.10.3. Market Size and Forecast By Distribution channel 7.10.4. Market Size and Forecast By Gender 7.10.5. Market Size and Forecast By Price Range 7.11. South Korea Eyewear Market Outlook 7.11.1. Market Size By Value 7.11.2. Market Size and Forecast By Product 7.11.3. Market Size and Forecast By Distribution channel 7.11.4. Market Size and Forecast By Gender 7.11.5. Market Size and Forecast By Price Range 8. Market Dynamics 8.1. Market Drivers 8.2. Challenges 8.3. Opportunity 8.4. Restraints 8.5. Market Trends 8.6. Covid-19 Effect 8.7. Supply chain Analysis 8.8. Policy & Regulatory Framework 8.9. Industry Experts Views 9. Company Profile 9.1. EssilorLuxottica 9.1.1. Company Snapshot 9.1.2. Company Overview 9.1.3. Financial Highlights 9.1.4. Geographic Insights 9.1.5. Business Segment & Performance 9.1.6. Product Portfolio 9.1.7. Key Executives 9.1.8. Strategic Moves & Developments 9.2. Johnson & Johnson, Inc 9.3. Safilo Group S.P.A. 9.4. Bausch Health Companies Inc 9.5. The Cooper Companies Inc 9.6. De Rigo Spa 9.7. Marchon Eyewear, Inc 9.8. Titan Company Limited 9.9. Charmant Group 9.10. Hoya Corporation 9.11. Shanghai Conant Optical Co., Ltd 9.12. Chemiglas Corporation 9.13. Rodenstock GmbH 9.14. Silhouette Group 9.15. Zeiss Group 9.16. Zenni Optical Inc 9.17. Marcolin SPA 10. Strategic Recommendations 11. Annexure 11.1. FAQ`s 11.2. Notes 11.3. Related Reports 12. Disclaimer List of Figures Figure 1: Global Eyewear Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028 Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028 Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028 Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022 Figure 5: Porter's Five Forces of Global Eyewear Market Figure 6: Global Eyewear Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 7: Global Eyewear Market Share By Region (2022) Figure 8: Asia-Pacific Eyewear Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 9: Asia-Pacific Eyewear Market Share By Country (2022) Figure 10: China Eyewear Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 11: Japan Eyewear Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 12: India Eyewear Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 13: Australia Eyewear Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 14: South Korea Eyewear Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) List of Tables Table 1: Global Eyewear Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion) Table 2: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020 Table 3: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020 Table 4: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars Table 5: Global Eyewear Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 6: Global Eyewear Market Size and Forecast, By Product (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 7: Global Eyewear Market Size and Forecast, By Distribution channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 8: Global Eyewear Market Size and Forecast, By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 9: Global Eyewear Market Size and Forecast, By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 10: Asia-Pacific Eyewear Market Size and Forecast By Product (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 11: Asia-Pacific Eyewear Market Size and Forecast By Distribution channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 12: Asia-Pacific Eyewear Market Size and Forecast By Gender (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 13: Asia-Pacific Eyewear Market Size and Forecast By Price Range (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 14: China Eyewear Market Size and Forecast By Product (2017, 2022 & 2028F) Table 15: China Eyewear Market Size and Forecast By Distribution channel (2017, 2022 & 2028F) Table 16: China Eyewear Market Size and Forecast By Gender (2017, 2022 & 2028F) Table 17: China Eyewear Market Size and Forecast By Price Range (2017, 2022 & 2028F) Table 18: Japan Eyewear Market Size and Forecast By Product (2017, 2022 & 2028F) Table 19: Japan Eyewear Market Size and Forecast By Distribution channel (2017, 2022 & 2028F) Table 20: Japan Eyewear Market Size and Forecast By Gender (2017, 2022 & 2028F) Table 21: Japan Eyewear Market Size and Forecast By Price Range (2017, 2022 & 2028F) Table 22: India Eyewear Market Size and Forecast By Product (2017, 2022 & 2028F) Table 23: India Eyewear Market Size and Forecast By Distribution channel (2017, 2022 & 2028F) Table 24: India Eyewear Market Size and Forecast By Gender (2017, 2022 & 2028F) Table 25: India Eyewear Market Size and Forecast By Price Range (2017, 2022 & 2028F) Table 26: Australia Eyewear Market Size and Forecast By Product (2017, 2022 & 2028F) Table 27: Australia Eyewear Market Size and Forecast By Distribution channel (2017, 2022 & 2028F) Table 28: Australia Eyewear Market Size and Forecast By Gender (2017, 2022 & 2028F) Table 29: Australia Eyewear Market Size and Forecast By Price Range (2017, 2022 & 2028F) Table 30: South Korea Eyewear Market Size and Forecast By Product (2017, 2022 & 2028F) Table 31: South Korea Eyewear Market Size and Forecast By Distribution channel (2017, 2022 & 2028F) Table 32: South Korea Eyewear Market Size and Forecast By Gender (2017, 2022 & 2028F) Table 33: South Korea Eyewear Market Size and Forecast By Price Range (2017, 2022 & 2028F) Table 34: Influencing Factors for Global Eyewear Market, 2022
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