世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

アスレチックシューズの世界市場概観、2023-28年


Global Athletic Footwear Market Overview, 2023-28

世界的な大衆の健康志向の高まりにより、スポーツや身体活動への参加や家庭でのワークアウトが増加しており、市場には明るい見通しが生まれている。また、筋肉や脚の怪我を防ぎ、膝や腰への過度な負担を軽減する... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年3月31日 US$2,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
105 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

世界的な大衆の健康志向の高まりにより、スポーツや身体活動への参加や家庭でのワークアウトが増加しており、市場には明るい見通しが生まれている。また、筋肉や脚の怪我を防ぎ、膝や腰への過度な負担を軽減するために、アスリートや登山家が製品を広く使用していることも成長を促す要因となっている。それ以外にも、空気循環と耐久性を可能にするメッシュ生地層を備えた軽量運動靴の登場が、市場の成長を後押ししている。主要メーカーは、ユニークなデザインと優れた履き心地を備えた革新的な製品の開発に積極的に取り組んでおり、これが市場の前向きな見通しに寄与している。さらに、優れた品質とデザインを求めて運動靴のプレミアム化やカスタマイズが進んでいることも、市場成長にプラスの影響を与えている。そのほか、環境に優しいアスレチックシューズの登場、消費者の消費力の上昇、eコマース・プラットフォームを通じた製品の容易な入手、コネクテッド・デバイスで身体活動データを収集するスマートフットウェアの開発などが、市場を前進させると予想される。

Bonafide社の調査レポート「世界の運動靴市場概要、2023-28年」によると、市場は2022年の1,341億6,000万米ドルから2028年には5.04%の大幅な年平均成長率で1,791億9,000万米ドルに達すると予測されている。製品タイプに基づき、市場はランニングシューズ、トレーニング&ウォーキングシューズ、スポーツシューズ、エアロビクス&ジムウェアシューズ、トレッキング&ハイキングシューズ、その他(クロストレーニングシューズ、ウォーキングシューズ、ダンスシューズなど)に二分される。2022年に最もシェアが高かったセグメントはランニング、トレーニング、ウォーキングシューズで、56.82%だった。ランニング、トレーニング、ウォーキングは世界中で人気のあるアクティビティであり、多くの人がフィットネスや健康のためにこれらのアクティビティに取り組んでいる。市場はテニスシューズ、サッカーシューズ、バスケットボールシューズ、クリケットシューズ、その他に分けられる。2022年の市場リーダーはサッカーシューズで、全売上の58%以上を占めた。サッカーは世界で最も人気のあるスポーツであり、世界中に何百万人ものファンとプレーヤーがいる。そのため、サッカーシューズの需要は高い。エンドユーザー別では、2022年には男性が最大のエンドユーザー・セグメントとなる。男性は、世界中で若い頃から身体を動かし、スポーツに参加することを奨励されることが多い。この文化的規範が、男性のアスレチックシューズ需要を牽引している。さらに、多くの女性が健康志向を高め、日常生活の中で定期的な運動を優先するようになっている。その結果、快適でサポート力があり、様々な運動に適したアスレチックシューズへの需要が高まっている。さらに、子どもの肥満率が上昇し、親が身体活動の重要性を認識するようになると、子どもたちにスポーツや野外活動に参加することを勧めるようになる。その結果、子供用運動靴の需要が増加している。

報告書によると、市場の流通チャネルは、ハイパーマーケットやスーパーマーケット、専門店、ブランドアウトレット、オンラインチャネル、その他に区分された。中でも、ハイパーマーケットとスーパーマーケットは、世界のアスレチックシューズ市場で最大のシェアを占めている。アスレチックシューズが販売されている世界市場で人気のあるハイパーマーケットやスーパーマーケットには、Walmart、Target、Tesco、Carrefour、Auchan、Aldi、Lidl、Kroger、Costco、Metro AG、Sainsbury's、Asda、Morrisons、Woolworths、Colesなどがある。世界のアスレチックシューズ市場において、予測期間中のCAGRが最も高かったのはオンライン販売であった。世界市場でアスレチックシューズが販売されている人気のあるオンラインチャネルには、Amazon、Nike、Adidas、Zappos、Foot Locker、JD Sports、Finish Line、Eastbay、ASOS、DSW、Under Armour、Puma、Reebok、New Balance、StockXなどがある。

アスレチックシューズ市場は、競争が激しく、ダイナミックで、常に変化し続ける業界である。アスレチックシューズ市場の最新トレンド、製品、テクノロジーを紹介する大きなイベントや展示会が世界各地で開催されている。アスレチックシューズ市場で最も人気のあるイベントや展示会には、The Running Event(ランニング・イベント)がある。この展示会では、世界中の業界リーダー、小売業者、バイヤーが一堂に会し、ランニングやアスレチックシューズ業界の最新の革新技術や製品を紹介する。さらに、ISPOミュンヘンは世界最大のスポーツ見本市であり、世界中から数千の出展者と来場者が集まる。このイベントでは、アスレチックシューズ市場における最新のトレンド、製品、技術が紹介されます。さらに、Outdoor Retailerは、ハイキング、ランニング、キャンプなどのアウトドアスポーツやアクティビティに焦点を当てた年2回の見本市です。この展示会は、アスレチックシューズ市場における最新の製品やイノベーションを展示する場となっている。さらに、Sneaker Conは、アスレチックシューズを含むスニーカーカルチャーに焦点を当てた人気イベントである。希少な限定スニーカーを売買するために何千人もの来場者が訪れる。さらに、MAGICは世界最大級のファッション見本市であり、アスレチックフットウェア専門のセクションが設けられている。ランニングシューズ、トレーニングシューズ、スニーカーなど、アスレチックシューズ市場の最新トレンドや商品を紹介する。

アスレチックシューズの世界市場は5つの地域に分けられる:北米、欧州、アジア太平洋、南米、中東・アフリカである。アジア太平洋地域は、中国とインドがリードする世界最大のアスレチックシューズ市場である。2023年から2028年にかけて、アジア太平洋地域のアスレチックシューズ市場は年平均成長率4.5%以上で成長すると予想されている。アジア太平洋地域は、オリンピック、アジア競技大会、ワールドカップなどの主要イベントが開催され、スポーツ観光の人気目的地となっている。そのため、スポーツ愛好家やスポーツ選手がこの地域を訪れるようになり、高品質のアスレチックシューズに対する需要が高まっている。北米のアスレチックシューズ市場は、有名人やインフルエンサー文化の影響を大きく受けており、ソーシャルメディアは消費者の嗜好を形成し、販売を促進する上で重要な役割を果たしている。ブランドはしばしばインフルエンサーと提携して製品を宣伝し、消費者はインフルエンサーにスタイルのインスピレーションや製品の推薦を求める。北米のアスレチックシューズ市場に大きな影響力を持つ有名人やインフルエンサーは多い。その中には、ビヨンセがアディダスとコラボレートした「アイビーパーク」というアスレチックシューズとアパレルのラインがある。さらに、マイケル・ジョーダンのアスレチックシューズのラインであるエア・ジョーダンは、北米市場で最も象徴的で人気のあるブランドの一つである。

新興企業
- オールバーズAllbirdsは、メリノウール、ユーカリ、サトウキビなどの素材を使い、持続可能で環境に優しい靴を作るフットウェア新興企業だ。ミニマルなデザインとサステイナビリティへのこだわりで熱烈なファンを獲得している。
- ホカ・ワン・ワン:ホカ・ワン・ワンはランニングシューズの新興企業で、ランナー向けにクッション性の高いシューズを製造している。このシューズは関節への衝撃を軽減し、怪我を防ぐように設計されている。
- Rothy'sRothy'sは、ペットボトルを再利用した持続可能で環境に優しいシューズを製造する新興企業だ。同社のシューズは、履き心地、耐久性、持続可能性でランナーの間で人気がある。
- オン・ランニングOn Runningはスイスのスタートアップで、軽量でクッション性の高いランニングシューズを製造している。同社のシューズはスムーズな走りを提供し、怪我を防ぐように設計されている。
- Vejaオーガニックコットン、ワイルドラバー、リサイクル素材を使用し、持続可能で環境に優しいスニーカーを製造するフランスのスタートアップ企業。同社のシューズは、ミニマルなデザインと持続可能性へのコミットメントでランナーの間で人気がある。

本レポートで言及されている企業
アシックス・コーポレーション、ナイキ・インク、アディダス、アンダーアーマー・インク、プーマ、ニューバランス、スケッチャーズ・インク、フィラ・ホールディング・コーポレーション、ブルックス・スポーツ・インク、アマー・スポーツ、ウルヴァリン・ワールドワイド・インク、ミズノ・コーポレーション、ラ・スポルティーバS.p.A.、VFコーポレーション、バタ・コーポレーション、リーニン・カンパニー、ロット・スポーツ・イタリアS.p.A.、コロンビア・スポーツウェア・カンパニー、コフラS.r.l.、ユーイング・アスレティック

本レポートの考察
- 地域世界
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートの対象分野
- アスレチックシューズの世界市場、その価値と予測、セグメントとともに
- 地域別アスレチックシューズ市場分析
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

レポート対象地域
- 北米
- ヨーロッパ
- アジア太平洋
- 南アメリカ
- 中東・アフリカ

製品タイプ別
- ランニングシューズ、トレーニングシューズ、ウォーキングシューズ
- スポーツシューズ
- エアロビクスシューズ
- トレッキング・ハイキングシューズ
- その他(クロストレーニングシューズ、ウォーキングシューズ、ダンスシューズなど)

スポーツタイプ別
- テニスシューズ
- サッカーシューズ
- バスケットボールシューズ
- クリケットシューズ
- その他

エンドユーザー別
- 男性
- 女性
- キッズ

流通チャネル別
- ハイパーマーケット・スーパーマーケット
- 専門店
- ブランドアウトレット
- オンライン・チャネル
- その他(一般小売、B2Bなど)

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を理解し、市場に参入している企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースの分析など、第三者による情報源で構成されている。二次ソースからデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーと電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引を行いました。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、アスレチックフットウェア業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションのほか、この業界に関する競合知識を高めることもできます。






ページTOPに戻る


目次

Table of Content

1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers
2.2. Challenges
2.3. Opportunity
2.4. Restraints
2.5. Market Trends
2.6. Covid-19 Effect
2.7. Supply chain Analysis
2.8. Policy & Regulatory Framework
2.9. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Competitive Landscape
6.1. Competitive Dashboard
6.2. Business Strategies Adopted by Key Players
6.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
6.4. Key Players Market Positioning Matrix
6.5. Consolidated SWOT Analysis of Key Players
6.6. Porter's Five Forces
7. Global Athletic Footwear Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Size and Forecast, By Geography
7.3. Market Size and Forecast, By Product Type
7.4. Market Size and Forecast, By Sports Footwear Type
7.5. Market Size and Forecast, By End User
7.6. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
8. North America Athletic Footwear Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast By Product Type
8.4. Market Size and Forecast By Sports Footwear Type
8.5. Market Size and Forecast By End User
8.6. Market Size and Forecast By Distribution Channel
9. Europe Athletic Footwear Market Outlook
9.1. Market Size By Value
9.2. Market Share By Country
9.3. Market Size and Forecast By Product Type
9.4. Market Size and Forecast By Sports Footwear Type
9.5. Market Size and Forecast By End User
9.6. Market Size and Forecast By Distribution Channel
10. Asia-Pacific Athletic Footwear Market Outlook
10.1. Market Size By Value
10.2. Market Share By Country
10.3. Market Size and Forecast By Product Type
10.4. Market Size and Forecast By Sports Footwear Type
10.5. Market Size and Forecast By End User
10.6. Market Size and Forecast By Distribution Channel
11. South America Athletic Footwear Market Outlook
11.1. Market Size By Value
11.2. Market Share By Country
11.3. Market Size and Forecast By Product Type
11.4. Market Size and Forecast By Sports Footwear Type
11.5. Market Size and Forecast By End User
11.6. Market Size and Forecast By Distribution Channel
12. Middle East & Africa Athletic Footwear Market Outlook
12.1. Market Size By Value
12.2. Market Share By Country
12.3. Market Size and Forecast By Product Type
12.4. Market Size and Forecast By Sports Footwear Type
12.5. Market Size and Forecast By End User
12.6. Market Size and Forecast By Distribution Channel
13. Company Profile
13.1. Asics Corporation
13.1.1. Company Snapshot
13.1.2. Company Overview
13.1.3. Financial Highlights
13.1.4. Geographic Insights
13.1.5. Business Segment & Performance
13.1.6. Product Portfolio
13.1.7. Key Executives
13.1.8. Strategic Moves & Developments
13.2. Nike, Inc
13.3. Addidas
13.4. Under Armour, Inc.
13.5. Puma
13.6. New Balance
13.7. Skechers Inc.
13.8. Fila Holding Corporation
13.9. Brooks Sports, Inc.,
13.10. Amer Sports
14. Strategic Recommendations
15. Annexure
15.1. FAQ`s
15.2. Notes
15.3. Related Reports
16. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: Global Athletic Footwear Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 5: Market Share insights of key players, 2022
Figure 6: Porter's Five Forces of Global Athletic Footwear Market
Figure 7: Global Athletic Footwear Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 8: Global Athletic Footwear Market Share By Region (2022)
Figure 9: North America Athletic Footwear Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: North America Athletic Footwear Market Share By Country (2022)
Figure 11: Europe Athletic Footwear Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Europe Athletic Footwear Market Share By Country (2022)
Figure 13: Asia-Pacific Athletic Footwear Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 14: Asia-Pacific Athletic Footwear Market Share By Country (2022)
Figure 15: South America Athletic Footwear Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 16: South America Athletic Footwear Market Share By Country (2022)
Figure 17: Middle East & Africa Athletic Footwear Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 18: Middle East & Africa Athletic Footwear Market Share By Country (2022)

List of Tables

Table 1: Global Athletic Footwear Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Global Athletic Footwear Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global Athletic Footwear Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global Athletic Footwear Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: Global Athletic Footwear Market Size and Forecast, By Sports Footwear Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: Global Athletic Footwear Market Size and Forecast, By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: Global Athletic Footwear Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11: North America Athletic Footwear Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12: North America Athletic Footwear Market Size and Forecast By Sports Footwear Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13: North America Athletic Footwear Market Size and Forecast By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14: North America Athletic Footwear Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15: Europe Athletic Footwear Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16: Europe Athletic Footwear Market Size and Forecast By Sports Footwear Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17: Europe Athletic Footwear Market Size and Forecast By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18: Europe Athletic Footwear Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 19: Asia-Pacific Athletic Footwear Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 20: Asia-Pacific Athletic Footwear Market Size and Forecast By Sports Footwear Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 21: Asia-Pacific Athletic Footwear Market Size and Forecast By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 22: Asia-Pacific Athletic Footwear Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 23: South America Athletic Footwear Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 24: South America Athletic Footwear Market Size and Forecast By Sports Footwear Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 25: South America Athletic Footwear Market Size and Forecast By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 26: South America Athletic Footwear Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 27: Middle East & Africa Athletic Footwear Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 28: Middle East & Africa Athletic Footwear Market Size and Forecast By Sports Footwear Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 29: Middle East & Africa Athletic Footwear Market Size and Forecast By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 30: Middle East & Africa Athletic Footwear Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Globally the rising health consciousness among the masses is causing an increase in participation in sports and physical activities, as well as home workout routines, which is creating a positive outlook for the market. Another growth-inducing factor is the widespread use of products by athletes and climbers to prevent muscle and leg injuries and relieve excessive strain on the knee and back. Aside from that, the introduction of lightweight athletic shoes with mesh fabric layers that allow for air circulation and durability is fueling market growth. The key manufacturers are actively working to develop innovative products with unique designs and superior comfort, which is contributing to the market's positive outlook. Furthermore, the growing premiumization and customization of athletic shoes for superior quality and design is positively impacting market growth. Aside from that, the introduction of environmentally friendly athletic shoes, rising consumer spending power, easy product availability across e-commerce platforms, and the development of smart footwear that collects physical activity data on connected devices are expected to propel the market forward.

According to the research report, “Global Athletic Footwear Market Overview, 2023-28”, published by Bonafide research the market is anticipated to reach USD 179.19 Billion by 2028 with a significant CAGR of 5.04% from USD 134.16 Billion in 2022. Based on product type, the market is bifurcated into running shoes, training and walking shoes, sports shoes, aerobic and gym wear shoes, trekking and hiking shoes, and others (cross-training shoes, walking shoes, dance shoes, etc.). In 2022, the segment that had the biggest share was running, training, and walking shoes, with 56.82 percent. Running, training, and walking are popular activities across the world, with many people engaging in these activities for fitness and health. The market can be divided into tennis shoes, soccer shoes, basketball shoes, cricket shoes, and others. Soccer shoes were the market leader in 2022, accounting for more than 58% of all sales. Soccer is the most popular sport in the world, with millions of fans and players across the globe. As a result, the demand for soccer shoes is high. In terms of end-user, men will be the largest end-user segment in 2022. Men are often encouraged to be physically active and participate in sports from a young age around the world. This cultural norm drives men's demand for athletic footwear. Furthermore, many women are becoming more health-conscious and making regular exercise a priority in their daily lives. As a result, there is a greater demand for athletic footwear that is comfortable, supportive, and appropriate for a variety of workouts. Furthermore, as childhood obesity rates rise and parents become more aware of the importance of physical activity, they encourage their children to participate in sports and outdoor activities. This has resulted in an increase in the demand for athletic footwear for children.

Based on the report, the market distribution channel was segmented into hypermarkets and supermarkets, specialty stores, brand outlets, online channels, and others. Among them, hypermarkets and supermarkets have the largest market share in the global athletic footwear market. Some of the popular hypermarkets and supermarkets in the global marketplace where athletic footwear is sold include Walmart, Target, Tesco, Carrefour, Auchan, Aldi, Lidl, Kroger, Costco, Metro AG, Sainsbury's, Asda, Morrisons, Woolworths, Coles, and many more. Online distribution had the highest CAGR during the forecast period in the global athletic footwear market. Some of the popular online channels where athletic footwear is sold in the global marketplace are Amazon, Nike, Adidas, Zappos, Foot Locker, JD Sports, Finish Line, Eastbay, ASOS, DSW, Under Armour, Puma, Reebok, New Balance, StockX, and many more.

The athletic footwear market is a highly competitive, dynamic, and ever-changing industry. There are several major events and shows around the world that showcase the most recent trends, products, and technologies in the athletic footwear market. Some of the most popular events and shows for the athletic footwear market include The Running Event is an annual trade show that brings together industry leaders, retailers, and buyers from around the world to showcase the latest innovations and products in the running and athletic footwear industries. Furthermore, ISPO Munich is the world's largest sports trade show and attracts thousands of exhibitors and visitors from all over the world. The event showcases the latest trends, products, and technologies in the athletic footwear market. Moreover, Outdoor Retailer is a biannual trade show that focuses on outdoor sports and activities, including hiking, running, and camping. The event is a platform for exhibitors to showcase their latest products and innovations in the athletic footwear market. Furthermore, Sneaker Con is a popular event that focuses on sneaker culture, including athletic footwear. It attracts thousands of visitors who come to buy, sell, and trade rare and limited edition sneakers. In addition, MAGIC is one of the largest fashion trade shows in the world and features a dedicated section for athletic footwear. The event showcases the latest trends and products in the athletic footwear market, including running shoes, training shoes, and sneakers.

The global market for athletic footwear is divided into five regions: North America, Europe, Asia Pacific, South America, and the Middle East and Africa. Asia Pacific is the world's largest market for athletic footwear, with China and India leading the way. From 2023 to 2028, the Asia Pacific athletic footwear market is expected to grow at a CAGR of more than 4.5%. The Asia-Pacific region has become a popular destination for sports tourism, with major events like the Olympics, the Asian Games, and the World Cup being hosted in the region. This has led to increased demand for high-quality athletic footwear as sports enthusiasts and athletes travel to the region. The North American athletic footwear market is heavily influenced by celebrity and influencer culture, with social media playing a significant role in shaping consumer preferences and driving sales. Brands often partner with influencers to promote their products, and consumers look to influencers for style inspiration and product recommendations. There are many celebrities and influencers who have a significant influence on the North American athletic footwear market. Some of them are from Beyoncé's collaboration with Adidas on a line of athletic footwear and apparel called Ivy Park. Furthermore, Michael Jordan's line of athletic footwear, Air Jordan, is one of the most iconic and popular brands in the North American market.

Start-ups:
• Allbirds: Allbirds is a footwear startup that creates sustainable and eco-friendly shoes using materials such as merino wool, eucalyptus, and sugarcane. The company has gained a loyal following for its minimalist design and commitment to sustainability.
• Hoka One One: Hoka One One is a running shoe startup that creates highly cushioned shoes for runners. The shoes are designed to reduce impact on joints and prevent injury.
• Rothy's: Rothy's is a startup that creates sustainable and eco-friendly shoes using recycled plastic bottles. The company's shoes are popular among runners for their comfort, durability, and sustainability.
• On Running: On Running is a Swiss startup that creates lightweight and highly cushioned running shoes. The company's shoes are designed to provide a smooth ride and prevent injury.
• Veja: Veja is a French startup that creates sustainable and eco-friendly sneakers using organic cotton, wild rubber, and recycled materials. The company's shoes are popular among runners for their minimalist design and commitment to sustainability.

Companies Mentioned in this Report:
Asics Corporation, Nike, Inc, Addidas , Under Armour, Inc., Puma , New Balance, Skechers Inc., Fila Holding Corporation, Brooks Sports, Inc., Amer Sports, Wolverine World Wide, Inc., Mizuno corporation, La Sportiva S.p.A., VF Corporation, Bata Corporation, Li Ning Company, Lotto Sport Italia S.p.A. , Columbia Sportswear Company, Cofra S.r.l., Ewing Athletic

Considered in this report
• Geography: Global
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report
• Global Athletic Footwear market with its value and forecast along with its segments
• Region-wise Athletic Footwear market analysis
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

Regions covered in the report:
• North America
• Europe
• Asia-Pacific
• South America
• Middle East & Africa

By Product Type:
• Running Shoes, Training and Walking Shoes
• Sports Shoes
• Aerobic and gym wear shoes
• Trekking & Hiking Shoes
• Others (cross-training shoes, walking shoes, dance shoes, etc.)

By Sports Type:
• Tennis Shoes
• Soccer Shoes
• Basketball Shoes
• Cricket Shoes
• Others

By End User:
• Men
• Women
• Kids

By Distribution Channel
• Hypermarkets/Supermarkets
• Specialty Stores
• Brand Outlets
• Online Channels
• Others (General retail, B2B, etc.)

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and listing out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third party sources such as press releases, annual report of companies, analyzing the government generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducted trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us we have started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to Athletic Footwear industry, government bodies and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.






ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Content

1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers
2.2. Challenges
2.3. Opportunity
2.4. Restraints
2.5. Market Trends
2.6. Covid-19 Effect
2.7. Supply chain Analysis
2.8. Policy & Regulatory Framework
2.9. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Competitive Landscape
6.1. Competitive Dashboard
6.2. Business Strategies Adopted by Key Players
6.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
6.4. Key Players Market Positioning Matrix
6.5. Consolidated SWOT Analysis of Key Players
6.6. Porter's Five Forces
7. Global Athletic Footwear Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Size and Forecast, By Geography
7.3. Market Size and Forecast, By Product Type
7.4. Market Size and Forecast, By Sports Footwear Type
7.5. Market Size and Forecast, By End User
7.6. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
8. North America Athletic Footwear Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast By Product Type
8.4. Market Size and Forecast By Sports Footwear Type
8.5. Market Size and Forecast By End User
8.6. Market Size and Forecast By Distribution Channel
9. Europe Athletic Footwear Market Outlook
9.1. Market Size By Value
9.2. Market Share By Country
9.3. Market Size and Forecast By Product Type
9.4. Market Size and Forecast By Sports Footwear Type
9.5. Market Size and Forecast By End User
9.6. Market Size and Forecast By Distribution Channel
10. Asia-Pacific Athletic Footwear Market Outlook
10.1. Market Size By Value
10.2. Market Share By Country
10.3. Market Size and Forecast By Product Type
10.4. Market Size and Forecast By Sports Footwear Type
10.5. Market Size and Forecast By End User
10.6. Market Size and Forecast By Distribution Channel
11. South America Athletic Footwear Market Outlook
11.1. Market Size By Value
11.2. Market Share By Country
11.3. Market Size and Forecast By Product Type
11.4. Market Size and Forecast By Sports Footwear Type
11.5. Market Size and Forecast By End User
11.6. Market Size and Forecast By Distribution Channel
12. Middle East & Africa Athletic Footwear Market Outlook
12.1. Market Size By Value
12.2. Market Share By Country
12.3. Market Size and Forecast By Product Type
12.4. Market Size and Forecast By Sports Footwear Type
12.5. Market Size and Forecast By End User
12.6. Market Size and Forecast By Distribution Channel
13. Company Profile
13.1. Asics Corporation
13.1.1. Company Snapshot
13.1.2. Company Overview
13.1.3. Financial Highlights
13.1.4. Geographic Insights
13.1.5. Business Segment & Performance
13.1.6. Product Portfolio
13.1.7. Key Executives
13.1.8. Strategic Moves & Developments
13.2. Nike, Inc
13.3. Addidas
13.4. Under Armour, Inc.
13.5. Puma
13.6. New Balance
13.7. Skechers Inc.
13.8. Fila Holding Corporation
13.9. Brooks Sports, Inc.,
13.10. Amer Sports
14. Strategic Recommendations
15. Annexure
15.1. FAQ`s
15.2. Notes
15.3. Related Reports
16. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: Global Athletic Footwear Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 5: Market Share insights of key players, 2022
Figure 6: Porter's Five Forces of Global Athletic Footwear Market
Figure 7: Global Athletic Footwear Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 8: Global Athletic Footwear Market Share By Region (2022)
Figure 9: North America Athletic Footwear Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: North America Athletic Footwear Market Share By Country (2022)
Figure 11: Europe Athletic Footwear Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Europe Athletic Footwear Market Share By Country (2022)
Figure 13: Asia-Pacific Athletic Footwear Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 14: Asia-Pacific Athletic Footwear Market Share By Country (2022)
Figure 15: South America Athletic Footwear Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 16: South America Athletic Footwear Market Share By Country (2022)
Figure 17: Middle East & Africa Athletic Footwear Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 18: Middle East & Africa Athletic Footwear Market Share By Country (2022)

List of Tables

Table 1: Global Athletic Footwear Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Global Athletic Footwear Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global Athletic Footwear Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global Athletic Footwear Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: Global Athletic Footwear Market Size and Forecast, By Sports Footwear Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: Global Athletic Footwear Market Size and Forecast, By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: Global Athletic Footwear Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11: North America Athletic Footwear Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12: North America Athletic Footwear Market Size and Forecast By Sports Footwear Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13: North America Athletic Footwear Market Size and Forecast By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14: North America Athletic Footwear Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15: Europe Athletic Footwear Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16: Europe Athletic Footwear Market Size and Forecast By Sports Footwear Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17: Europe Athletic Footwear Market Size and Forecast By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18: Europe Athletic Footwear Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 19: Asia-Pacific Athletic Footwear Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 20: Asia-Pacific Athletic Footwear Market Size and Forecast By Sports Footwear Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 21: Asia-Pacific Athletic Footwear Market Size and Forecast By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 22: Asia-Pacific Athletic Footwear Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 23: South America Athletic Footwear Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 24: South America Athletic Footwear Market Size and Forecast By Sports Footwear Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 25: South America Athletic Footwear Market Size and Forecast By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 26: South America Athletic Footwear Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 27: Middle East & Africa Athletic Footwear Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 28: Middle East & Africa Athletic Footwear Market Size and Forecast By Sports Footwear Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 29: Middle East & Africa Athletic Footwear Market Size and Forecast By End User (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 30: Middle East & Africa Athletic Footwear Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD(footwear)の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/26 10:26

155.24 円

162.59 円

197.14 円

ページTOPに戻る