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南米エスポート市場の展望、2028年


South America Esports Market Outlook, 2028

南米では、あらゆるカテゴリーでゲーマーの数が増加しており、esports業界にとって多くの潜在的な可能性を秘めている。南米ではより多くの消費者がゲームをしており、ゲームの成長とともに収益も増加している。南... もっと見る

 

 

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Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年1月31日 US$2,750
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サマリー

南米では、あらゆるカテゴリーでゲーマーの数が増加しており、esports業界にとって多くの潜在的な可能性を秘めている。南米ではより多くの消費者がゲームをしており、ゲームの成長とともに収益も増加している。南米で最も市場シェアが高い国はブラジルであり、アルゼンチン、コロンビアがそれに続く。伝統的にサッカーが主流のこれらの国々では、eスポーツは2番目に人気のあるスポーツである。また、他の新興市場とは異なり、南米では近年、ゲーム機の販売台数も伸びている。さらに、モバイルゲームやPCゲームの需要も絶えず伸びている。このことは、esport競技におけるこの大陸の可能性を示している。2021年には5億3,000万人以上のインターネット・ユーザーを抱える南米は、世界第4位のユーザー数を誇る地域オンライン市場である。南米のeスポーツファンは、伝統的なスポーツを追いかける人々と同じくらい情熱的だ。同地域のモバイルeスポーツ部門は、同地域の熾烈な競争のモバイルゲーム事業とともに成長したため、驚くほど堅調だ。モバイルゲーム収入の増加の重要な要因となっている。モバイル・レジェンドのような競争力のあるビデオゲーム:Bang Bang」、「Garena Free Fire」、「Arena of Valor」などの対戦型ビデオゲームは南米で特に人気がある。eスポーツという点では、これらのゲームはプレイするにも観戦するにもよく知られている。

Bonafide Research社の調査レポート「南米のエスポーツ市場展望、2028年」によると、同市場は2023年から2028年にかけて1億1118万米ドルの市場規模を拡大すると予測されている。南米におけるesportsの成長を促進する原因の1つは、Dota 2、League of Legends、Counter-Strikeのようなゲームにおいて、ここ数年でこの地域に強力なチームが出現したという事実と関係がある:グローバルオフェンシブ(CS:GO)だ。国際的なレベルで実際に勝利しているチームを応援することができれば、ニュースは瞬く間に広がり、地域のファンベースはより早く成長する。その結果、スポンサーや投資家が集まり、チームが強化され、エコシステム全体が形成される。今現在、南米では非常に好調で、esports界最大のトーナメント主催者の一つであるESL Oneは、賞金総額200万ドルのCS: GO Majorをブラジルで開催する予定でした。残念ながら、現在進行中の世界的危機のため、イベントはキャンセルせざるを得ませんでした。しかし、このジェスチャー自体が、南米でのesportsが盛り上がりを見せ、大きなチャンスを提供していることを証明している。数百万人の観客と数百万ドルの収益は、多くの記事やニュースに登場する。世界中のブランドがこの景色を認識し、特定のゴールデン・ターゲットにリーチするために参加している。

報告書によると、南米市場はスポンサーシップ、メディアライツ、グッズ&チケット、パブリッシャーフィー、デジタル、ストリーミングなど様々な部分に区分される。このうち、スポンサーシップ部門は2022年に54%以上のシェアで市場をリードする一方、ストリーミング部門は他の収益源と比較して最も高いCAGRで成長している。ゲームコミュニティにとってのTwitchの重要性を考えると、南米諸国におけるTwitchアプリのダウンロード数は、同地域全体のesports人気を理解する上で別の興味深い切り口を与えてくれる。この点では、ブラジルが最も高い数値を報告しており、2022年4月には約44万件だった。一方、クーラーマスターやロジクールといった企業は、アルゼンチンのスポーツ団体と協力している。2021年には、南米でもプロゲーミングが勢いを増している。例えばブラジルは、2021年に1200人以上のアクティブなesports競技プレイヤーがいた。一方、2022年のLiga Southoamérica(LLA)のクロージングシーズン(アメリカ大陸のスペイン語圏におけるLeague of Legendsのメイントーナメント)では、94,000人以上のピーク視聴者を記録した。得られたデータによると、ブラジルのesportsへの関心は、分析年のゲームコミュニティ内で強く、10人に6人のプレイヤーがこのような大会をフォローまたは観戦していた。一方、esportsは2021年にブラジルで最も話題になったスポーツイベントのひとつにランクされ、イングランドのプレミアリーグと同様のスコアを獲得した。南米の視聴者数は2028年までに1億8000万人に達する。

南米にもesportsチームや大会はあるが、他の地域の大会ほど注目されていないようだ。League of Legendsのようなゲームには、この地域に特化した独自のリーグがあり、南米リーグ(LLA)と呼ばれている。LLAは新たな記録を達成することに成功した。かつてないほど多くの観客を集め、競技レベルも格段に上がった。現在、南米のプロゲーミングリーグは他国に比べて遅れをとっている。特にここ2年間は、esportsイベントのスポンサーに関心を持つブランドが増えている。南米では、5Gの普及は徐々に進むだろう。南米各国はそれぞれ政治的、財政的、規制的、さらには地形的な課題を抱えているため、5Gはこの地域の市場にさまざまなペースで浸透していくだろう。インターネット、5G、インフラの改善は、南米のモバイルゲーム市場に波及し、各国の規模や現在のインフラによって異なる影響を与えるだろう。コロンビア、チリ、ペルーのような小規模市場にとって、これらの改善はオンライン人口とスマートフォンユーザーのさらなる成長を促し、小規模なインディーズデベロッパーにとってもより多くの機会を生み出すだろう。

国内トーナメントも増加傾向にある。Brazilian League of Legends Championship (CBLoL)は世界最大級の大会であり、World of League of Legendsの国代表を決める大会タイトルでもある。大会には毎回数千人の競技者が参加し、公式放送を通じて数百万人のファンも訪れる。実際、ブラジルで最も有名なチームのひとつであるフラメンゴがスポンサーを務めており、デジタルスポーツに参入するサッカーチームも増えている。また、国内だけでなく世界でも最も人気のあるモバイルゲームの1つであるフリーファイアの国内選手権もますます注目を集め、今後数年でさらに成長することが予想される。Gabriel "FalleN" Toledoは、賞金総額115万8490.03米ドルを獲得したブラジル人プレイヤーで、その99.32%にあたる115万8586.54米ドルをカウンターストライクで獲得している:グローバル・オフェンシブ・トーナメントでの獲得賞金額は$1,158,490.03 USD。ハビエル・"ヤノス・CFI"・ムノス選手は、FIFA 17トーナメントでプレイして13,500.00ドル(30.35%)を獲得し、賞金総額44,474.62ドルでコロンビア人選手の中で最も稼いでいる。また、Free fire esportは最も賞金の高いゲームだった。一方、ティアゴ・"k1nG"・バウティスタ・ラップはアルゼンチン人プレイヤーで最も賞金を獲得しており、賞金総額は111万9650ドル、フォートナイトのトーナメントでプレイして獲得した賞金は111万9500ドル、99.99%となっている。

南米におけるesportsの成長は、ブランドによって牽引されている。我々の調査結果によると、ペプシは、業界のプロ化に伴い統合されつつあり、ビデオゲーム、スポーツ、音楽、大衆文化の境界線を曖昧にしているリーグ・オブ・レジェンド南米リーガ地域に参加した主要企業である。この清涼飲料水ブランドは、南米地域におけるビデオゲームの消費拡大と、2022年のワールドカップ開催を契機に、リーグ・オブ・レジェンドの南米リーグと提携することに大きなチャンスを見出した。コカ・コーラは、モバイルゲーム「リーグ・オブ・レジェンド・ワイルドリフト」と「ワイルド・リフト・エスポーツ」を中心に、ライオット・ゲームズと複数年のパートナーシップを結ぶことに合意した。同じように、彼らの提携はファンの経験を向上させることを目指している。直近のフリーファイアワールドシリーズ2021シンガポール大会では、南米から3チームが決勝に出場した。ブラジルのLOUDとFluxoの両チームは、それぞれ2位と4位というトップ4入りを果たした。

南米を代表するEsportチームKaos Latin Gamers、Yon Gaming、Isurus Gaming、Furious Gaming、Rebirth Esports

南米でのトーナメントとリーグLeague of Legends, Dota 2, Valorant, Free Fire , PUBG Mobile, 2022 World Championship, FFL Latinoamerica Closing 2022, The International 2022, PUBG Mobile Pro League Americas Championship Fall 2022, Red Bull Home Ground #3 EMEA Qualifier.

南米のエスポーツ団体:Isurus、Flamengo Esports、Furia Esports、Imperial Esports、Loud esports、Made in Brazil、PaiN Gaming、Centro Atlético Fénix、Peñarol、Racing Club de Montevideo、Infamous Gaming

南米の主要スポンサー産業コカ・コーラ、レッドブル、ジレット、バーガーキング、モトローラ、サムスン、クラロ、モビスター、アックス、マスターカード

南米のスポーツ新興企業Champions Round、TinkerList,tv、GGs.ioは、南米地域でトップクラスの新興企業である。

市場における主要企業
Activision Blizzard Inc, Intel Corporation, NVIDIA Corporation, Electronic Arts Inc, Wargaming Public, Rovio Entertainment, alphabet Inc (YouTube), Twitch Interactive, Inc, Facebook, Inc, Beyond The Summit, Riot Games, Inc, Sony Group Corporation, HTC Corporation, Gfinity plc, 任天堂

本レポートの対象
- 地理南米
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートの対象分野
- 南米のesport市場の金額とセグメント別予測
- 国別のesport市場分析
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

レポート対象国
- ブラジル
- アルゼンチン
- コロンビア

収益ストリーム別
- スポンサーシップ
- メディア権
- グッズ&チケット
- パブリッシャーフィー
- デジタル
- ストリーミング

デバイスタイプ別
- モバイル(スマートフォン、タブレット)
- PC(ラップトップ、デスクトップ)
- ゲーム機器(コンソール、携帯機器)
- その他(VR、スマートTVなど)

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を把握し、市場に参入している企業をリストアップするために実施した。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、esport業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を調整する際に役立つ。マーケティング&プレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。





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目次

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers
2.2. Challenges
2.3. Opportunity
2.4. Restraints
2.5. Market Trends
2.6. Covid-19 Effect
2.7. Supply chain Analysis
2.8. Policy & Regulatory Framework
2.9. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Competitive Landscape
6.1. Competitive Dashboard
6.2. Business Strategies Adopted by Key Players
6.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
6.4. Key Players Market Positioning Matrix
6.5. Consolidated SWOT Analysis of Key Players
6.6. Porter's Five Forces
7. Global Esports Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Size and Forecast, By Geography
7.3. Market Size and Forecast, By Revenue Streams
7.4. Market Size and Forecast, By Device Type
7.5. Market Size and Forecast, By Game Type
8. South America Esports Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast By Revenue Streams
8.4. Market Size and Forecast By Device Type
8.5. Brazil Esports Market Outlook
8.5.1. Market Size By Value
8.5.2. Market Size and Forecast By Revenue Streams
8.5.3. Market Size and Forecast By Device Type
8.6. Argentina Esports Market Outlook
8.6.1. Market Size By Value
8.6.2. Market Size and Forecast By Revenue Streams
8.6.3. Market Size and Forecast By Device Type
8.7. Columbia Esports Market Outlook
8.7.1. Market Size By Value
8.7.2. Market Size and Forecast By Revenue Streams
8.7.3. Market Size and Forecast By Device Type
9. Company Profile
9.1. Activision Blizzard, Inc
9.1.1. Company Snapshot
9.1.2. Company Overview
9.1.3. Financial Highlights
9.1.4. Geographic Insights
9.1.5. Business Segment & Performance
9.1.6. Product Portfolio
9.1.7. Key Executives
9.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2. Intel Corporation
9.3. Nvidia Corporation
9.4. Electronic Arts, Inc
9.5. Wargaming Public
9.6. Rovio Entertainment
9.7. Alphabet, Inc (YouTube)
9.8. Twitch Interactive, Inc
9.9. Facebook, Inc
9.10. Beyond The Summit
9.11. Riot Games, Inc
9.12. Sony Group Corporation
9.13. HTC Corporation
9.14. Gfinity plc
9.15. Nintendo
10. Strategic Recommendations
11. Annexure
11.1. FAQ`s
11.2. Notes
11.3. Related Reports
12. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: Global Esports Market Size (USD Million) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 5: Market Share insights of key players, 2022
Figure 6: Porter's Five Forces of Global Esports Market
Figure 7: Global Esports Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Million)
Figure 8: Global Esports Market Share By Region (2022)
Figure 9: South America Esports Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Million)
Figure 10: South America Esports Market Share By Country (2022)
Figure 11: Brazil Esports Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Million)
Figure 12: Argentina Esports Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Million)
Figure 13: Columbia Esports Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Million)


List of Table

Table 1: Global Esports Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Million)
Table 2: Influencing Factors for Global Esports Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global Esports Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Million)
Table 7: Global Esports Market Size and Forecast, By Revenue Streams (2017 to 2028F) (In USD Million)
Table 8: Global Esports Market Size and Forecast, By Device Type (2017 to 2028F) (In USD Million)
Table 9: Global Esports Market Size and Forecast, By Game Type (2017 to 2028F) (In USD Million)
Table 10: South America Esports Market Size and Forecast By Revenue Streams (2017 to 2028F) (In USD Million)
Table 11: South America Esports Market Size and Forecast By Device Type (2017 to 2028F) (In USD Million)
Table 12: Brazil Esports Market Size and Forecast By Revenue Streams (2017, 2022 & 2028F)
Table 13: Brazil Esports Market Size and Forecast By Device Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 14: Argentina Esports Market Size and Forecast By Revenue Streams (2017, 2022 & 2028F)
Table 15: Argentina Esports Market Size and Forecast By Device Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 16: Columbia Esports Market Size and Forecast By Revenue Streams (2017, 2022 & 2028F)
Table 17: Columbia Esports Market Size and Forecast By Device Type (2017, 2022 & 2028F)

 

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Summary

South America has growing number of gamers in all categories, which are as many potential prospects for the esports industry. More consumers are gaming in South America, and with this growth in gaming, there is also an increase in revenue. Among the countries with the largest market shares in South America are Brazil, followed by Argentina and Colombia. In these countries traditionally dominated by soccer, e-sports are the second most popular sport. In addition, unlike other emerging markets, South America is also experiencing growth in console sales in recent years. Additionally mobile and PC games are growing as the demand is constantly increasing. This shows the potential of this continent in terms of esport competitions. With more than 530 Million internet users in 2021, South America is the fourth largest regional online markets in terms of users worldwide. South American eSports fans are just as passionate as those who follow traditional sports. The area's mobile eSports sector is incredibly robust since it grew alongside the region's fiercely competitive mobile game business. It's a key factor in the growth of mobile game income. Competitive video games like Mobile Legends: Bang Bang, Garena Free Fire, and Arena of Valor are especially popular in South America. In terms of eSports, these games are well-known for both playing and watching.

According to the research report, “South America Esports Market Outlook, 2028” published by Bonafide Research, the market is anticipated to add USD 111.18 Million market size from 2023 to 2028. One of the causes that will drive the growth of esports in South America has to do with the fact that strong teams have emerged in the region over the last few years, in games like Dota 2, League of Legends, and Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO). When people can cheer for a team that’s actually winning on an international level, news spread quickly and the regional fan bases grow faster. This in turn, attracts sponsors and investors, which strengthens the teams and creates an entire ecosystem. Right now, things are going so well in South America that ESL One, one of the largest tournament organizers in esports, had planned to bring a CS: GO Major with a prize pool of 2 Million dollars to Brazil. Unfortunately, due to the on-going global crisis, the event had to be cancelled. But the gesture itself proves that esports in South America is on the rise and offers huge opportunities. Millions of people in audiences and millions of dollars in revenue appear in many articles and news. Brands all over the world are acknowledging this scenery and join to reach that specific and golden target.

According to the report, the South America market is segmented into various parts including sponsorship, media rights, merchandise & tickets, publisher fees, digital and streaming. Among them, sponsorship segment leads the market with more than 54% share in 2022 whereas streaming segment is growing with highest CAGR compared to other revenue streams. Given the importance of Twitch for the gaming community, the number of Twitch app downloads in South American countries can give another interesting angle to understand the popularity of esports across the region. In this respect, Brazil reported the highest figures, with nearly 440 thousand in April 2022. On the other hand, the companies such as Cooler Master and Logitech have collaborated with the sports organizations of Argentina. In 2021, professional gaming is also gaining momentum in South America. Brazil, for instance, had over 1,200 active esports competition players in 2021. Meanwhile, the 2022 closing season of the Liga Southoamérica (LLA) - the main tournament of League of Legends among Spanish-speaking countries in the Americas recorded more than 94 thousand peak viewers. Based on the obtained data, the interest in esports in Brazil was strong within the gaming community in the analytical year, with six in ten players following or watching such competitions. Meanwhile, esports ranked among the most talked about sporting events in Brazil in 2021, receiving the similar score as the English Premier League. Audience in South America will reach up to 180 Million people by 2028.

South America does have esports teams and tournaments; however they don’t seem to gain as much attention as tournaments in other regions do. Games like League of Legends have their own league specific to the region – it’s called the South American League or LLA. The LLA managed to achieve new records – a larger audience than ever before, and a much higher level of competitive play. At the moment, South American pro gaming leagues lag behind others. In the last two years, in particular, more and more brands have taken an interest in sponsoring esports events. In South America, 5G rollout will be gradual. As each country within South America has its own political, financial, regulatory, and even topographical challenges, 5G will penetrate the region’s markets at different paces. Improving internet, 5G, and infrastructure will have a knock-on effect on South America’s mobile games market, impacting its individual countries differently depending on their size and current infrastructure. For smaller markets such as Colombia, Chile, and Peru, these improvements will spark further growth in the online population and smartphone users, also creating more opportunities for smaller indie developers.

National tournaments are also on the rise: the Brazilian League of Legends Championship (CBLoL) is one of the largest in the world and the title of the competition, which also defines who will represent the country in the World of League of Legends. The tournament attracts thousands of competitors attending each of the events and millions of fans also through official broadcasts. In fact, one of the most prominent Brazilian teams is sponsored by Flamengo and more and more soccer teams have turned to digital sports with their own teams. As it could not be otherwise, the national championship of Free Fire, one of the most popular mobile games in the country and in the world, has also gained more and more prominence and should grow more in the coming years. Gabriel "FalleN" Toledo is the highest earning Brazilian player with $1,158,490.03 USD in prize money won overall, with $1,150,586.54 USD or 99.32% won from playing in Counter-Strike: Global Offensive tournaments. Javier "Janoz CFI" Munoz is the highest earning Columbian player with $44,474.62 USD in prize money won overall, with $13,500.00 USD or 30.35% won from playing in FIFA 17 tournaments. Also, Free fire esport was the highest awarding game. On the other hand, Thiago "k1nG" Bautista Lapp is the highest earning Argentine player with $1,119,650.00 USD in prize money won overall, with $1,119,500.00 USD or 99.99% won from playing in Fortnite tournaments.

The growth of esports in South America is driven by brands. According to our findings, Pepsi has been the major company to join the League of Legends South American Leaguea region, which is consolidating with the professionalization of the industry and which is blurring the lines between video games, sports, music and popular culture. The soft drink brand found a great opportunity in the growing consumption of video games in the South American region and the impulse of the celebration of Worlds 2022 to associate with the South American League of League of Legends. Another beverage giant that has become associated with the world of esports it was Coca-Cola, which agreed to a multi-year partnership with Riot Games, focusing on mobile games League of Legends Wild Rift and Wild Rift Esports. In the same way, their alliance aims to improve the experience of fans. At the most recent Free Fire World Series 2021 Singapore, three teams from South America competed in the final. Both teams from Brazil, LOUD and Fluxo, finished in the top four; second and fourth, respectively.

Leading Esport Teams in South America: Kaos Latin Gamers, Yon Gaming, Isurus Gaming, Furious Gaming, Rebirth Esports

Tournaments & Leagues in South America: League of Legends, Dota 2, Valorant, Free Fire , PUBG Mobile, 2022 World Championship, FFL Latinoamerica Closing 2022, The International 2022, PUBG Mobile Pro League Americas Championship Fall 2022, Red Bull Home Ground #3 EMEA Qualifier.

Esports Organisations in South America: Isurus, Flamengo Esports, Furia Esports, Imperial Esports, Loud esports, Made in Brazil, PaiN Gaming, Centro Atlético Fénix, Peñarol, Racing Club de Montevideo, Infamous Gaming

Major Sponsor Industries in South America: Coca-Cola, Red Bull, Gillette, Burger King, Motorola, Samsung, Claro, Movistar, Axe, Mastercard

Esport Start-ups in South America: Champions Round, TinkerList,tv, GGs.io are some of the top start-ups across the South America region.

Major Companies present in the market:
Activision Blizzard Inc, Intel Corporation, NVIDIA Corporation, Electronic Arts Inc, Wargaming Public, Rovio Entertainment, alphabet Inc (YouTube), Twitch Interactive, Inc., Facebook, Inc, Beyond The Summit, Riot Games, Inc, Sony Group Corporation, HTC Corporation, Gfinity plc, Nintendo

Considered in this report
• Geography: South America
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report
• South America esport market with its value and forecast along with its segments
• Country-wise esport market analysis
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

Countries covered in the report:
• Brazil
• Argentina
• Colombia

By Revenue Streams:
• Sponsorship
• Media Rights
• Merchandise & Tickets
• Publisher Fees
• Digital
• Streaming

By Device Type:
• Mobile (Smartphone, Tablet)
• PC (Laptop, Desktop)
• Gaming Device (Console, Handheld Devices)
• Other (VR, Smart TV, etc.)

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the esport industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.





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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers
2.2. Challenges
2.3. Opportunity
2.4. Restraints
2.5. Market Trends
2.6. Covid-19 Effect
2.7. Supply chain Analysis
2.8. Policy & Regulatory Framework
2.9. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Competitive Landscape
6.1. Competitive Dashboard
6.2. Business Strategies Adopted by Key Players
6.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
6.4. Key Players Market Positioning Matrix
6.5. Consolidated SWOT Analysis of Key Players
6.6. Porter's Five Forces
7. Global Esports Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Size and Forecast, By Geography
7.3. Market Size and Forecast, By Revenue Streams
7.4. Market Size and Forecast, By Device Type
7.5. Market Size and Forecast, By Game Type
8. South America Esports Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast By Revenue Streams
8.4. Market Size and Forecast By Device Type
8.5. Brazil Esports Market Outlook
8.5.1. Market Size By Value
8.5.2. Market Size and Forecast By Revenue Streams
8.5.3. Market Size and Forecast By Device Type
8.6. Argentina Esports Market Outlook
8.6.1. Market Size By Value
8.6.2. Market Size and Forecast By Revenue Streams
8.6.3. Market Size and Forecast By Device Type
8.7. Columbia Esports Market Outlook
8.7.1. Market Size By Value
8.7.2. Market Size and Forecast By Revenue Streams
8.7.3. Market Size and Forecast By Device Type
9. Company Profile
9.1. Activision Blizzard, Inc
9.1.1. Company Snapshot
9.1.2. Company Overview
9.1.3. Financial Highlights
9.1.4. Geographic Insights
9.1.5. Business Segment & Performance
9.1.6. Product Portfolio
9.1.7. Key Executives
9.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2. Intel Corporation
9.3. Nvidia Corporation
9.4. Electronic Arts, Inc
9.5. Wargaming Public
9.6. Rovio Entertainment
9.7. Alphabet, Inc (YouTube)
9.8. Twitch Interactive, Inc
9.9. Facebook, Inc
9.10. Beyond The Summit
9.11. Riot Games, Inc
9.12. Sony Group Corporation
9.13. HTC Corporation
9.14. Gfinity plc
9.15. Nintendo
10. Strategic Recommendations
11. Annexure
11.1. FAQ`s
11.2. Notes
11.3. Related Reports
12. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: Global Esports Market Size (USD Million) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 5: Market Share insights of key players, 2022
Figure 6: Porter's Five Forces of Global Esports Market
Figure 7: Global Esports Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Million)
Figure 8: Global Esports Market Share By Region (2022)
Figure 9: South America Esports Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Million)
Figure 10: South America Esports Market Share By Country (2022)
Figure 11: Brazil Esports Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Million)
Figure 12: Argentina Esports Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Million)
Figure 13: Columbia Esports Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Million)


List of Table

Table 1: Global Esports Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Million)
Table 2: Influencing Factors for Global Esports Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global Esports Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Million)
Table 7: Global Esports Market Size and Forecast, By Revenue Streams (2017 to 2028F) (In USD Million)
Table 8: Global Esports Market Size and Forecast, By Device Type (2017 to 2028F) (In USD Million)
Table 9: Global Esports Market Size and Forecast, By Game Type (2017 to 2028F) (In USD Million)
Table 10: South America Esports Market Size and Forecast By Revenue Streams (2017 to 2028F) (In USD Million)
Table 11: South America Esports Market Size and Forecast By Device Type (2017 to 2028F) (In USD Million)
Table 12: Brazil Esports Market Size and Forecast By Revenue Streams (2017, 2022 & 2028F)
Table 13: Brazil Esports Market Size and Forecast By Device Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 14: Argentina Esports Market Size and Forecast By Revenue Streams (2017, 2022 & 2028F)
Table 15: Argentina Esports Market Size and Forecast By Device Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 16: Columbia Esports Market Size and Forecast By Revenue Streams (2017, 2022 & 2028F)
Table 17: Columbia Esports Market Size and Forecast By Device Type (2017, 2022 & 2028F)

 

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