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北米電子タバコ市場の展望、2028年


North America E-Cigarette Market Outlook, 2028

北米における電子タバコの普及率は、若者の間での電子タバコの人気上昇、VAPEショップの急速な拡大、オンライン小売の普及により、驚くほど高くなっている。この地域の若者や若年成人の電子タバコの使用率は、オ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2022年12月31日 US$2,750
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サマリー

北米における電子タバコの普及率は、若者の間での電子タバコの人気上昇、VAPEショップの急速な拡大、オンライン小売の普及により、驚くほど高くなっている。この地域の若者や若年成人の電子タバコの使用率は、オンラインショップでブランドやフレーバーの豊富な品揃えを利用できるため、驚くほどの勢いで上昇している。彼らは電子タバコにトレンディさを感じており、コンパクトなデザインで隠せること、豊富なフレーバーが揃っていること、フレーバー付き/無臭のエアロゾルが吐き出されるため発見されにくいことなど、さまざまな点に魅力を感じている。そんな層に人気のブランドのひとつが、USBメモリーのような形をした電子タバコ「JUUL(ジュール)」だ。

Bonafide Research社の調査レポート「北米電子タバコ市場の展望、2028年」によると、予測期間中の年平均成長率は21.89%で市場は成長すると予測されている。従来のタバコの有害性に対する個人の意識の高まりと、タバコ製品の禁煙意欲の高まりが、この地域における電子タバコの需要を喚起している。さらに、メーカーはさまざまな強さのニコチンを提供し、ユーザーがカートリッジを再充填できる新世代の製品を発表している。これに加えて、ミント、メンソール、チョコレート、バブルガム、その他の果物や香料の融合など、さまざまなフレーバーの電子タバコが利用できるようになり、多くの消費者を引き付けている。これとは別に、よく流通する小売部門全体で電子タバコを簡単に入手できることが、この地域の市場成長をさらにエスカレートさせている。

北米は電子タバコ市場で最大のシェアを占めている。若者の使用が需要の急増をもたらした。例えば米国では、電子タバコは主に10代の若者が使用している。 3.疾病対策予防センター(CDC)によると、2020年の30日間の調査期間中に電子タバコを使用した米国の中高生は600万人で、中学生の4.7%、高校生の19.6%が使用している。電子タバコはタバコ製品の大部分を占めている。現在、米国では3,000種類以上の電子タバコのフレーバーが販売されており、毎年新しいフレーバーが発売されている。ニコチンを含まない電子リキッドは、他の種類よりも快適なベイプ体験を提供します。さらに、いくつかのイベントに出演し、練習のためにチェーンベイピングに従事するプロのベイパーは、ニコチンフリーのベイピングは、地域市場で従来のベイピングに代わる最良の選択肢であると考えています。VAPE/電子タバコがファッション的な魅力と結びついていることが、北米市場における電子タバコの需要を高めている。

過去10年間で、電子タバコはタバコ製品市場の中で最も急成長しているセグメントの1つであり、特に若い世代の間で急成長している。実際、入手したデータによると、米国のミレニアル世代/Y世代人口の27%が電子タバコのユーザーであると回答しており、これに対し全体平均は19%であった。

北米は2021年に収益面で最も高い市場シェアを占めたが、これはAltria Group, Inc.やPhilip Morris International Inc.のような著名なプレーヤーが広範囲に存在するためである。北米電子タバコ市場は、可処分所得の増加、タバコや従来のタバコに課税される高い税の賦課、および地域全体の先進国における喫煙者の数の拍車を背景に成長を記録すると予想される。さらに、電子タバコにおけるニコチンの使用量が少なく、製品の煙排出技術も低いため、今後数年間で北米の電子タバコ市場の成長に大きな道を提供すると予想される。さらに、北米のいくつかの国の政府は、伝統的な喫煙習慣を根絶するための公衆衛生対策として電子タバコを支持しており、伝統的な喫煙方法に対する電子タバコの利点に関する認識を生み出している。

たばこ・ベイプ製品法(TVPA)は、たばこ製品の製造、表示、販売促進、販売方法に関する規制に加え、ベイプ製品に関する国家化された枠組みを確立するものである。この動きは、ニコチン入り電子タバコのようなVAPE製品の成人への入手しやすさを向上させ、従来のタバコ製品からのシフトを図るとともに、未成年者へのVAPEおよびタバコ製品の販売を抑制することを目的としている。電子タバコなどVAPE製品の著名なメーカーであるJUUL Labs, Inc.は、TVPA法が施行された直後にカナダに進出した。同社はカナダで新しい製品、JUUL C1を試験的に販売した。JUUL C1はコネクテッド・デバイスで、ユーザーが使用状況をモニターしたり、紛失した場合にデバイスを追跡したりすることができる。これにより、同国および同地域における電子タバコの消費は増加した。

さらに、米国の電子タバコ市場は、北米の電子タバコ市場全体において牽引力を獲得し、今後市場全体の収益を支配すると予想される。これは、若年層の喫煙への耽溺が同国における電子タバコの高い需要数を誘導していることに加え、同国における喫煙者数の増加が、旅行中の製品の持ち運びのしやすさや、購入のための有利な選択肢となっている充電設備を背景にしている。Puff Bar、Vuse、Suorinなどのブランドが提供するフレーバー付きの使い捨て電子タバコの人気が高まっていることも、この地域における業界の成長を促進すると予想される主な要因の一つである。2022年3月に米国食品医薬品局が発表した記事によると、現在使い捨て電子タバコを使用している米国の学生の中で、普段使用しているブランドとして最も多く報告されているのはPuff Bar(26.8%)であり、次いでVuse(10.5%)、Suorin(2.1%)となっている。さらに、ミレニアル世代とX世代における同製品の採用率の上昇が、市場の成長を押し上げると予想される。

COVID-19の影響
COVID-19の流行は電子タバコ市場に比較的マイナスの影響を与えた。通常の喫煙はさまざまな深刻な病気に関連している。世界保健機関(WHO)によれば、COVID-19は非喫煙者よりも喫煙者に影響を与える可能性が高い。さらに、米国におけるCOVID-19の大流行は、電子タバコの使用に広範囲に影響を及ぼした。ガイハ大学が発表した調査によると、COVID-19の流行が始まって以来、アメリカの若年層のおよそ56.4%が電子タバコの使用を変えたという。さらに、若者の3分の1がVAPEを止めた。同時に、別の3分の1は電子タバコの使用を減らし、残りは使用を拡大したり、他の特定のニコチンや大麻関連製品にシフトしている。

市場に参入している主要企業
ブリティッシュ・アメリカン・タバコ、ターニングポイント・ブランズ、フィリップ・モリス・インターナショナル、インペリアル・ブランド、ITC、白雲電子タバコ、日本たばこ産業、深圳IVPS科技有限公司、カンガーテック、KangerTech、藍澤電子タバコ、藍澤電子タバコ、藍澤電子タバコ、藍澤電子タバコ、藍澤電子タバコLtd.、KangerTech、PhixVapor、Innokin Technology、Altria Group, Inc.

本レポートで考慮されている
- 地域北米
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートでカバーされている側面
- 北米の電子タバコ市場の金額とセグメント別予測
- 国別電子タバコ家電市場分析
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

レポート対象国
- 米国
- カナダ

製品別
- モジュール式電子タバコ
- 充電式電子タバコ
- 次世代電子タバコ
- 使い捨て電子タバコ
- その他

フレーバー別
- タバコ
- ボタニカル
- フルーツ
- スウィート
- 飲料
- その他

バッテリーモード別
- 自動電子タバコ
- 手動式電子タバコ

流通経路別
- オンライン
- オフライン

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を把握し、市場に存在する企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースの分析などの第三者情報源からなる。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、電子タバコ業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが、市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。また、マーケティングやプレゼンテーションだけでなく、業界に関する競合知識を高めることもできます。




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目次

Table of Content

1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers
2.2. Challenges
2.3. Opportunity
2.4. Restraints
2.5. Market Trends
2.6. Covid-19 Effect
2.7. Supply chain Analysis
2.8. Policy & Regulatory Framework
2.9. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Competitive Landscape
6.1. Competitive Dashboard
6.2. Business Strategies Adopted by Key Players
6.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
6.4. Key Players Market Positioning Matrix
6.5. Consolidated SWOT Analysis of Key Players
6.6. Porter's Five Forces
7. Global E-Cigarette Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Size and Forecast, By Geography
7.3. Market Size and Forecast, By Product
7.4. Market Size and Forecast, By Flavour
7.5. Market Size and Forecast, By Battery Mode
7.6. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
8. North America E-Cigarette Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast By Product
8.4. Market Size and Forecast By Flavour
8.5. Market Size and Forecast By Battery Mode
8.6. Market Size and Forecast By Distribution Channel
8.7. US E-Cigarette Market Outlook
8.7.1. Market Size By Value
8.7.2. Market Size and Forecast By Product
8.7.3. Market Size and Forecast By Flavour
8.7.4. Market Size and Forecast By Battery Mode
8.7.5. Market Size and Forecast By Distribution Channel
8.8. Canada E-Cigarette Market Outlook
8.8.1. Market Size By Value
8.8.2. Market Size and Forecast By Product
8.8.3. Market Size and Forecast By Flavour
8.8.4. Market Size and Forecast By Battery Mode
8.8.5. Market Size and Forecast By Distribution Channel
9. Company Profile
9.1. British American Tobacco
9.1.1. Company Snapshot
9.1.2. Company Overview
9.1.3. Financial Highlights
9.1.4. Geographic Insights
9.1.5. Business Segment & Performance
9.1.6. Product Portfolio
9.1.7. Key Executives
9.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2. Turning Point Brands Inc.
9.3. Philip Morris International Inc.
9.4. Imperial brands
9.5. ITC
9.6. White Cloud Electronic Cigarettes
9.7. Japan Tobacco
9.8. Shenzhen IVPS Technology Co. Ltd.
9.9. KangerTech
9.10. PhixVapor
9.11. Innokin Technology
9.12. Altria Group, Inc.
10. Strategic Recommendations
11. Annexure
11.1. FAQ`s
11.2. Notes
11.3. Related Reports
12. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: Global E-Cigarette Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028F
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028F
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028F
Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 5: Market Share insights of key players, 2022
Figure 6: Porter's Five Forces of Global E-Cigarette Market
Figure 7: Global E-Cigarette Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 8: Global E-Cigarette Market Share By Region (2022)
Figure 9: North America E-Cigarette Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: North America E-Cigarette Market Share By Country (2022)
Figure 11: US E-Cigarette Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Canada E-Cigarette Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)

List of Table

Table 1: Global E-Cigarette Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028F) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Global E-Cigarette Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global E-Cigarette Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global E-Cigarette Market Size and Forecast, By Product (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: Global E-Cigarette Market Size and Forecast, By Flavour (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: Global E-Cigarette Market Size and Forecast, By Battery Mode (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: Global E-Cigarette Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11: North America E-Cigarette Market Size and Forecast By Product (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12: North America E-Cigarette Market Size and Forecast By Flavour (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13: North America E-Cigarette Market Size and Forecast By Battery Mode (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14: North America E-Cigarette Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15: US E-Cigarette Market Size and Forecast By Product (2017, 2022 & 2028F)
Table 16: US E-Cigarette Market Size and Forecast By Flavour (2017, 2022 & 2028F)
Table 17: US E-Cigarette Market Size and Forecast By Battery Mode (2017, 2022 & 2028F)
Table 18: US E-Cigarette Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 19: Canada E-Cigarette Market Size and Forecast By Product (2017, 2022 & 2028F)
Table 20: Canada E-Cigarette Market Size and Forecast By Flavour (2017, 2022 & 2028F)
Table 21: Canada E-Cigarette Market Size and Forecast By Battery Mode (2017, 2022 & 2028F)
Table 22: Canada E-Cigarette Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)


 

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Summary

The penetration of e-cigarettes in North America is incredibly high owing to the rising popularity of e-cigarettes among the youth population, the rapid expansion of vape shops, and the prevalence of online retail. The usage of e-cigarettes among youth and young adults in the region is rising at an alarming rate owing to the availability of a vast selection of brands and flavors in online stores. They find e-cigarettes trendy and are attracted by the various aspects such as compact designs which offer concealability, availability of a large assortment of flavors, and the flavored/odorless aerosol exhaled which makes it hard to detect. One of the popular brands among the demographic is JUUL, a brand of e-cigarette that is shaped like a USB flash drive.

According to the research report, “North America E-cigarette Market Outlook, 2028” published by Bonafide Research, the market is anticipated to grow with 21.89% CAGR during the forecast period. The increasing awareness among individuals about the harmful effects of conventional cigarettes and their growing willingness to quit smoking tobacco products are catalyzing the demand for e-cigarettes in the region. Moreover, manufacturers are introducing new-generation products that offer different strengths of nicotine and enable users to refill the cartridge. In addition to this, the availability of different flavored e-cigarette variants including mint, menthol, chocolate, bubble gum, and fusions of other fruits and flavorings are attracting a large number of consumers. Apart from this, the easy availability of e-cigarettes across the well-distributed retail sector has further escalated the market growth in the region.

North America has the largest share of the e-cigarette market. The use of these things by youth has resulted in an upsurge in demand. In the United States, for example, e-cigarettes are primarily used by teenagers. 3.6 million US middle and high school students used e-cigarettes over a 30-day research period in 2020, according to the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), with 4.7 percent of middle school students and 19.6% of high school students using them. E-cigarettes account for the vast majority of tobacco products; there are currently over 3,000 different e-cigarette flavors available in the United States, with new flavors being released every year. Nicotine-free e-liquids provide a more pleasant vaping experience than other varieties. Furthermore, professional vapers who perform at several events and engage in chain vaping for practice believe that nicotine-free vaping is the best alternative to traditional vaping in the regional market. The association of vaping/e-cigarettes with fashion appeal enhances e-cigarette demand in the North American market.

Over the past decade, E-cigarettes have emerged as one of the fastest-growing segments within the Tobacco Products market, especially amongst the younger generations, owing to factors such as their perception of being reduced-risk products, among others. In fact, according to obtained data, 27% of the Millennial/Generation Y population in the U.S. stated that they were users of E-cigarettes, compared to an overall average of 19%.

North America accounted for the highest market share in terms of revenue in 2021, owing to the extensive presence of prominent players such as Altria Group, Inc. and Philip Morris International Inc., which hold a significant share of the regional market. North America E-cigarette Market is anticipated to register growth on the back of increasing disposable income, the imposition of high taxes levied on tobacco and conventional cigarettes, and a spur in the number of smokers in the developed economies across the region. Additionally, the low use of nicotine in e-cigarettes along with the low smoke emission technicality of the product is anticipated to provide vast avenues for the growth of the North American e-cigarette market in the coming years. Moreover, the government of several North American countries has backed e-cigarettes as a public health fix to eradicate traditional smoking habits, creating awareness regarding the advantages of e-cigarettes over traditional smoking methods.

The Tobacco and Vaping Products Act (TVPA) establishes a nationalized framework for vaping products, in addition to governing how tobacco products are to be produced, labeled, promoted, and sold in the country. This move aims at improving the accessibility of vaping products such as e-cigarettes with nicotine to adults in order to shift their focus from traditional tobacco products and to curb the sale of vaping and tobacco products to minors. JUUL Labs, Inc. a prominent manufacturer of vaping products such as e-cigarettes entered Canada soon after the TVPA act was implemented. The company had pilot-tested its new offering in Canada, JUUL C1, a connected device that allows the user to monitor their usage and track the device if lost. This has led to increased consumption of e-cigarettes in the country and region.

Further, the US e-cigarette market is expected to gain traction in the overall North American e-cigarette market and dominate the overall market revenues in the coming timeframe on the back of an increase in the number of smokers in the country with the young population contributing more towards the indulgence to smoking which is inducing high demand numbers for e-cigarettes in the country along with ease of carrying the product while traveling and charge facilities which are making it a lucrative option for purchase. The increasing popularity of flavored disposable e-cigarettes offered by brands such as Puff Bar, Vuse, and Suorin, is one of the major factors that is expected to drive the growth of the industry in the region. According to an article published by U.S. Food and Drug Administration in March 2022, among students in the U.S. who currently used disposable e-cigarettes, Puff Bar was the most commonly reported usual brand (26.8%), followed by Vuse (10.5%), and Suorin (2.1%). Furthermore, the rising adoption of the product among millennials and Gen X is expected to boost the market growth.

Covid-19 Impacts:
The COVID-19 epidemic had a relatively negative impact on the market for e-cigarettes. Regular smoking has been related to a variety of serious illnesses. COVID-19 is more likely to impact smokers than non-smokers, according to the World Health Organization. Furthermore, the COVID-19 pandemic in the United States had far-reaching effects on e-cigarette use. According to a survey published by Gaiha University, roughly 56.4 percent of the young American population has changed their e-cigarette use since the COVID-19 pandemic began. Furthermore, one-third of young people stopped vaping. At the same time, another third cut back on their usage of e-cigarettes, with the remainder expanding their use or shifting to certain other nicotine or cannabis-related products.

Major Companies present in the market:
British American Tobacco, Turning Point Brands Inc., Philip Morris International Inc., imperial brands, ITC, White Cloud Electronic Cigarettes, Japan Tobacco, Shenzhen IVPS Technology Co. Ltd., KangerTech, PhixVapor, Innokin Technology, Altria Group, Inc

Considered in this report
• Geography: North America
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report
• North America E-Cigarette market with its value and forecast along with its segments
• Country-wise e-cigarette appliances market analysis
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

Countries covered in the report
• United States
• Canada

By Product
• Modular E-Cigarette
• Rechargeable E-Cigarette
• Next-Generation E-Cigarette
• Disposable E-Cigarette
• Others

By Flavour
• Tobacco
• Botanical
• Fruit
• Sweet
• Beverage
• Others

By Battery Mode
• Automatic E-cigarette
• Manual E-cigarette

By Distribution Channel
• Online
• Offline

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and analyzing government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the e-cigarette industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.




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Table of Contents

Table of Content

1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers
2.2. Challenges
2.3. Opportunity
2.4. Restraints
2.5. Market Trends
2.6. Covid-19 Effect
2.7. Supply chain Analysis
2.8. Policy & Regulatory Framework
2.9. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Competitive Landscape
6.1. Competitive Dashboard
6.2. Business Strategies Adopted by Key Players
6.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
6.4. Key Players Market Positioning Matrix
6.5. Consolidated SWOT Analysis of Key Players
6.6. Porter's Five Forces
7. Global E-Cigarette Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Size and Forecast, By Geography
7.3. Market Size and Forecast, By Product
7.4. Market Size and Forecast, By Flavour
7.5. Market Size and Forecast, By Battery Mode
7.6. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
8. North America E-Cigarette Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast By Product
8.4. Market Size and Forecast By Flavour
8.5. Market Size and Forecast By Battery Mode
8.6. Market Size and Forecast By Distribution Channel
8.7. US E-Cigarette Market Outlook
8.7.1. Market Size By Value
8.7.2. Market Size and Forecast By Product
8.7.3. Market Size and Forecast By Flavour
8.7.4. Market Size and Forecast By Battery Mode
8.7.5. Market Size and Forecast By Distribution Channel
8.8. Canada E-Cigarette Market Outlook
8.8.1. Market Size By Value
8.8.2. Market Size and Forecast By Product
8.8.3. Market Size and Forecast By Flavour
8.8.4. Market Size and Forecast By Battery Mode
8.8.5. Market Size and Forecast By Distribution Channel
9. Company Profile
9.1. British American Tobacco
9.1.1. Company Snapshot
9.1.2. Company Overview
9.1.3. Financial Highlights
9.1.4. Geographic Insights
9.1.5. Business Segment & Performance
9.1.6. Product Portfolio
9.1.7. Key Executives
9.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2. Turning Point Brands Inc.
9.3. Philip Morris International Inc.
9.4. Imperial brands
9.5. ITC
9.6. White Cloud Electronic Cigarettes
9.7. Japan Tobacco
9.8. Shenzhen IVPS Technology Co. Ltd.
9.9. KangerTech
9.10. PhixVapor
9.11. Innokin Technology
9.12. Altria Group, Inc.
10. Strategic Recommendations
11. Annexure
11.1. FAQ`s
11.2. Notes
11.3. Related Reports
12. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: Global E-Cigarette Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028F
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028F
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028F
Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 5: Market Share insights of key players, 2022
Figure 6: Porter's Five Forces of Global E-Cigarette Market
Figure 7: Global E-Cigarette Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 8: Global E-Cigarette Market Share By Region (2022)
Figure 9: North America E-Cigarette Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: North America E-Cigarette Market Share By Country (2022)
Figure 11: US E-Cigarette Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Canada E-Cigarette Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)

List of Table

Table 1: Global E-Cigarette Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028F) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Global E-Cigarette Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global E-Cigarette Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global E-Cigarette Market Size and Forecast, By Product (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: Global E-Cigarette Market Size and Forecast, By Flavour (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: Global E-Cigarette Market Size and Forecast, By Battery Mode (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: Global E-Cigarette Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11: North America E-Cigarette Market Size and Forecast By Product (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12: North America E-Cigarette Market Size and Forecast By Flavour (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13: North America E-Cigarette Market Size and Forecast By Battery Mode (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14: North America E-Cigarette Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15: US E-Cigarette Market Size and Forecast By Product (2017, 2022 & 2028F)
Table 16: US E-Cigarette Market Size and Forecast By Flavour (2017, 2022 & 2028F)
Table 17: US E-Cigarette Market Size and Forecast By Battery Mode (2017, 2022 & 2028F)
Table 18: US E-Cigarette Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 19: Canada E-Cigarette Market Size and Forecast By Product (2017, 2022 & 2028F)
Table 20: Canada E-Cigarette Market Size and Forecast By Flavour (2017, 2022 & 2028F)
Table 21: Canada E-Cigarette Market Size and Forecast By Battery Mode (2017, 2022 & 2028F)
Table 22: Canada E-Cigarette Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)


 

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