世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

中東・アフリカ電子タバコ市場の展望、2028年


Middle East & Africa E-Cigarette Market Outlook, 2028

電子タバコには液化ニコチンが含まれており、加熱することで従来のタバコと同じ効果が得られる。通常、環境に優しいと表示され、複数のフレーバーが用意されている。中東・アフリカ市場では、オンライン・プラッ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2022年12月31日 US$2,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
67 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

電子タバコには液化ニコチンが含まれており、加熱することで従来のタバコと同じ効果が得られる。通常、環境に優しいと表示され、複数のフレーバーが用意されている。中東・アフリカ市場では、オンライン・プラットフォームを通じたこれらのタバコの販売の増加と、同国における健康に対する意識の高まりが市場の主な促進要因となっている。新しく魅力的なフレーバーの導入が中東電子タバコ市場のトレンドである。南アフリカはもとより、人口の約20%が15歳以降に電子タバコを使用している。バブルガム、メンソール、コーラ、コーヒー、ミント、フルーツなどの魅力的なフレーバーが市場に投入され、顧客を惹きつけている。ユーザーによる新フレーバーへの需要は、メーカーがさらに多くのフレーバーを発売する動機となっている。例えば、新しい「Rebel Ice」フレーバーは、南アフリカの電子タバコブランドであるTwisp (Proprietary) Limitedによって2019年に発売された。

Bonafide Research社の調査レポート「中東・アフリカの電子タバコ市場の展望、2028年」によると、同市場は2023年から2028年にかけて0.36億米ドルを追加すると予測されている。電子タバコは、従来のタバコと比較して、費用対効果、安全性、利便性、害の少なさに関連している。オンライン・チャネルやソーシャルメディアを通じて、企業は割引を提供することで、さまざまな年齢層の消費者をターゲットにしている。この地域で営業している主な電子タバコ販売企業は、eCiggies Online Store、Vape Africa、VapeShopである。さらに、この市場は、従来のタバコから代替品への消費者の嗜好の変化を利用することができる。これは、タバコの消費によって引き起こされる深刻な病気に苦しむ人々の数が増加していることに起因している。国内では、電子タバコは消費者向け製品として販売されており、その結果、小売店、キオスク、ショッピング・モールなどで簡単に入手できるようになっている。そのためタバコ会社は、若者を誘い込むために次世代電子タバコの開発に投資している。VAPEは従来のタバコより害が少なく、価格も安い。

ここ数年、喫煙に伴う健康被害に対する意識が高まっている。COVID-19が登場した当初は、輸送を制限し、実店舗での販売を減らすことで市場は崩壊したが、損益分岐点として機能した。この傾向は、電子タバコのような従来のタバコに代わるものへの高い需要をもたらし、その結果、オンライン販売量は以前と比較して増加した。電子タバコは従来のタバコの代替品として導入された。世界銀行の推計によると、予測期間までにタバコの喫煙を2分の1に減らすことができれば、1億8,000万人の早死を回避することができ、電子タバコはこの達成に向けた大きな一歩となる。電子タバコの人気が高まるにつれ、フレーバーやフレグランスのベンダーは消費者を引き付けるために様々な電子タバコ用リキッドを発売している。

しかし、エジプト、イラン、クウェート、レバノン、オマーン、カタールでは、電子タバコとVAPE製品は禁止されている(闇市場では広く出回っているが)。アラブ首長国連邦は電子タバコの販売を許可しているが、規制当局は喫煙者に禁煙を勧める取り組みの一環として電子タバコの使用を支持しておらず、その宣伝や広告には規制がある。電子タバコは2012年にカタールで禁止され、その3年後にオマーンで禁止されたが、2016年にバーレーンとクウェートで合法化された。そして2019年4月、アラブ首長国連邦(UAE)標準化計量庁(ESMA)がニコチンベースの電子タバコの規格を承認した。同地域で同製品の規格を策定した最初の国である。UAEにおける電子タバコ規制の目的は、ニコチン消費者に可燃性製品に代わるリスクの少ない選択肢を提供することであった。ESMAによって設定された基準は、UAEにおける技術仕様、成分、輸入、パッケージング、ラベリング要件に加え、対応する財政・税制を含め、VAPE製品に使用されるすべてのニコチン成分を規制するよう設計されている。

一方、2021年にドバイで開催されたWorld Vape Show (WVS) Dubaiがこの地域で初の電子タバコ見本市として成功した後、UAEで合法的にベーパー製品を製造する企業の数は飛躍的に増加した。6月16日から18日にかけて開催された2022年の会議において、WVSの代表者は、2021年よりも50%多い来場者を迎えたと述べた。中東市場の成長に焦点を当てたセミナーセッションでは、複数の講演者が、UAEとその規制の見通しは、サウジアラビア、クウェート、ヨルダン、エジプトなど他の中東市場の青写真になっていると述べた。2021年、サウジアラビアはUAEと同様の電子タバコに関する新たな規制を発表した(これは欧州のタバコ製品指令に類似している)。

より多くのサウジアラビアの若者が電子タバコに依存しているため、プレミアムVAPEブランドRELXは正式に王国で発売されました。このVAPE製品はUAEとクウェートでも販売されており、RELXが今年中に中東と北アフリカの他の地域にも進出する意向を示している。ある医療専門家はArab Newsに対し、電子タバコはタバコに代わる健康的な代替品と見なすべきではないと語っている。電子タバコの増加傾向に伴い、サウジアラビアは電子タバコのパッケージやラベルに採用される基準を規定する、ヨーロッパと同様の新しい規制を発表した。

最近の動き
- 2022年4月、電子タバコの多国籍企業であるRELXインターナショナルは、エジプト当局が最近、同国での電子タバコ製品の合法的な輸入と商品化を認める決定を下したことを称賛している。禁止措置の解除は、エジプト当局の電子タバコに対する先進的なアプローチを浮き彫りにするものです。これは、全国の法定年齢(成人)の消費者が簡単に入手できる高品質の製品を求める需要に応えることで、ビジネスチャンスに富んだ規制された市場を創出するための舞台を整えるものである。
- 2019年11月、ドバイ経済開発局(DED)は最近、「たばこおよび喫煙用付属品取引」グループの下に「電子たばこおよび付属品取引」という新しい活動を導入した。このアクティビティは本土のLLCで利用可能であり、投資家は現地市場で電子タバコ取引に従事することが法的に可能になる。
- 2019年9月:2019年以前は、ドバイでの電子タバコの販売も違法であったが、2019年4月、エミレーツ政府消費者監督庁、エミレーツ標準化測定局(ESMA)は、電子タバコの新しい規制を確認した:メーカーの電子タバコが新しい基準を満たし、製品パッケージにタバコのパッケージと同様の健康警告を表示する限り。

市場に参入している主要企業
ブリティッシュ・アメリカン・タバコ、ターニングポイント・ブランド社、フィリップ・モリス・インターナショナル社、インペリアル・ブランド社、日本たばこ産業、深圳IVPS科技有限公司、カンガーテック社、烟台烟台股份有限公司、烟台烟台股份有限公司Ltd.、KangerTech、Innokin Technology

本レポートの考察
- 地理中東&アフリカ
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートでカバーされている側面
- 中東・アフリカの電子タバコ市場とその価値および予測、セグメントとともに
- 国別の電子タバコ機器市場分析
- 様々な促進要因と課題
- 現在進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

レポート対象国
- アラブ首長国連邦
- サウジアラビア
- 南アフリカ

製品別
- モジュール式電子タバコ
- 充電式電子タバコ
- 次世代電子タバコ
- 使い捨て電子タバコ
- その他

フレーバー別
- タバコ
- ボタニカル
- フルーツ
- スウィート
- 飲料
- その他

バッテリーモード別
- 自動電子タバコ
- 手動式電子タバコ

流通経路別
- オフライン
- オンライン

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を把握し、市場に存在する企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースの分析などの第三者情報源からなる。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、電子タバコ業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが、市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。また、マーケティングやプレゼンテーションだけでなく、業界に関する競合知識を高めることもできます。



ページTOPに戻る


目次

Table of Content

1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers
2.2. Challenges
2.3. Opportunity
2.4. Restraints
2.5. Market Trends
2.6. Covid-19 Effect
2.7. Supply chain Analysis
2.8. Policy & Regulatory Framework
2.9. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Competitive Landscape
6.1. Competitive Dashboard
6.2. Business Strategies Adopted by Key Players
6.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
6.4. Key Players Market Positioning Matrix
6.5. Consolidated SWOT Analysis of Key Players
6.6. Porter's Five Forces
7. Global E-Cigarette Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Size and Forecast, By Geography
7.3. Market Size and Forecast, By Product
7.4. Market Size and Forecast, By Flavor
7.5. Market Size and Forecast, By Battery Mode
7.6. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
8. Middle East & Africa E-Cigarette Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast By Product
8.4. Market Size and Forecast By Flavor
8.5. Market Size and Forecast By Battery Mode
8.6. Market Size and Forecast By Distribution Channel
8.7. UAE E-Cigarette Market Outlook
8.7.1. Market Size By Value
8.7.2. Market Size and Forecast By Product
8.7.3. Market Size and Forecast By Flavor
8.7.4. Market Size and Forecast By Battery Mode
8.7.5. Market Size and Forecast By Distribution Channel
8.8. Saudi Arabia E-Cigarette Market Outlook
8.8.1. Market Size By Value
8.8.2. Market Size and Forecast By Product
8.8.3. Market Size and Forecast By Flavor
8.8.4. Market Size and Forecast By Battery Mode
8.8.5. Market Size and Forecast By Distribution Channel
8.9. South Africa E-Cigarette Market Outlook
8.9.1. Market Size By Value
8.9.2. Market Size and Forecast By Product
8.9.3. Market Size and Forecast By Flavor
8.9.4. Market Size and Forecast By Battery Mode
8.9.5. Market Size and Forecast By Distribution Channel
9. Company Profile
9.1. British American Tobacco
9.1.1. Company Snapshot
9.1.2. Company Overview
9.1.3. Financial Highlights
9.1.4. Geographic Insights
9.1.5. Business Segment & Performance
9.1.6. Product Portfolio
9.1.7. Key Executives
9.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2. Turning Point Brands Inc.
9.3. Philip Morris International Inc.
9.4. Imperial brands
9.5. Japan Tobacco
9.6. Shenzhen IVPS Technology Co. Ltd.
9.7. KangerTech
9.8. Innokin Technology
10. Strategic Recommendations
11. Annexure
11.1. FAQ`s
11.2. Notes
11.3. Related Reports
12. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: Global E-Cigarette Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028F
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028F
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028F
Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 5: Market Share insights of key players, 2022
Figure 6: Porter's Five Forces of Global E-Cigarette Market
Figure 7: Global E-Cigarette Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 8: Global E-Cigarette Market Share By Region (2022)
Figure 9: Middle East & Africa E-Cigarette Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: Middle East & Africa E-Cigarette Market Share By Country (2022)
Figure 11: UAE E-Cigarette Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Saudi Arabia E-Cigarette Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 13: South Africa E-Cigarette Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)

List of Table

Table 1: Global E-Cigarette Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028F) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Global E-Cigarette Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global E-Cigarette Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global E-Cigarette Market Size and Forecast, By Product (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: Global E-Cigarette Market Size and Forecast, By Flavor (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: Global E-Cigarette Market Size and Forecast, By Battery Mode (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: Global E-Cigarette Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11: Middle East & Africa E-Cigarette Market Size and Forecast By Product (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12: Middle East & Africa E-Cigarette Market Size and Forecast By Flavor (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13: Middle East & Africa E-Cigarette Market Size and Forecast By Battery Mode (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14: Middle East & Africa E-Cigarette Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15: UAE E-Cigarette Market Size and Forecast By Product (2017, 2022 & 2028F)
Table 16: UAE E-Cigarette Market Size and Forecast By Flavor (2017, 2022 & 2028F)
Table 17: UAE E-Cigarette Market Size and Forecast By Battery Mode (2017, 2022 & 2028F)
Table 18: UAE E-Cigarette Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 19: Saudi Arabia E-Cigarette Market Size and Forecast By Product (2017, 2022 & 2028F)
Table 20: Saudi Arabia E-Cigarette Market Size and Forecast By Flavor (2017, 2022 & 2028F)
Table 21: Saudi Arabia E-Cigarette Market Size and Forecast By Battery Mode (2017, 2022 & 2028F)
Table 22: Saudi Arabia E-Cigarette Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 23: South Africa E-Cigarette Market Size and Forecast By Product (2017, 2022 & 2028F)
Table 24: South Africa E-Cigarette Market Size and Forecast By Flavor (2017, 2022 & 2028F)
Table 25: South Africa E-Cigarette Market Size and Forecast By Battery Mode (2017, 2022 & 2028F)
Table 26: South Africa E-Cigarette Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Electronic cigarettes contain liquefied nicotine, which, on being heated, provides the same effect as conventional cigarettes. It is normally labeled as environment-friendly and is available in multiple flavors. In the Middle East & African markets, the major drivers of the market are the increasing sales of these cigarettes via online platforms and growing awareness about health in the country. The introduction of new and intriguing flavors is the trend in the Middle East e-cigarette market. Let alone in South Africa, about 20% of the population uses e-cigarettes after the age of 15. Attractive flavors, such as bubble gum, menthol, cola, coffee, mint, and fruits, have been introduced in the market to attract customers. The demand for new flavors by users is motivating manufacturers to launch many more of these. For instance, a new ‘Rebel Ice’ flavor was launched in 2019 by Twisp (Proprietary) Limited, a South African e-cigarette brand.

According to the research report, “Middle East & Africa E-cigarette Market Outlook, 2028” published by Bonafide Research, the market is anticipated add USD 0.36 Billion from 2023 to 2028. E-cigarettes are associated with cost-effectiveness, safety, convenience, and less harm compared to conventional cigarettes. Via online channels and social media presence, companies are targeting consumers of different age groups by offering discounts. The major e-cigarette distributing firms operating across the region are eCiggies Online Store, Vape Africa, and VapeShop. In addition to that, the market can take advantage of the shifting consumer preference toward alternatives from conventional cigarettes. This can be attributed to the rising number of people suffering from serious illnesses caused by tobacco consumption. In the country, e-cigarettes are being sold as consumer products, resulting in their easy availability at retail outlets, kiosks, and shopping malls. Therefore, tobacco companies are investing in the development of next-generation vaping devices to lure the youth into buying these. They are considered a less harmful alternative to conventional cigarettes and are also cheaper.

Over the past few years, awareness has been rising regarding the health hazards associated with smoking. At the onset of COVID-19, the market crumbled in the initial phase by restricting transport and reducing sales in brick & mortar shops, but it acted as a break-even point. This trend has resulted in high demand for alternatives to traditional cigarettes, like e-cigarettes; as a result, sales volume online increased when compared to the previous. E-cigarettes were introduced as an alternative to traditional cigarettes. According to the estimates provided by the World Bank, 180 Million premature deaths can be avoided if smoking cigarettes can be reduced to one-half by the forecast period, and e-cigarettes are a major step toward this achievement. With the growing popularity of vaping devices, flavor and fragrance vendors are introducing a wide variety of e-liquids to attract consumers.

However, e-cigarettes and vaping products are banned in Egypt, Iran, Kuwait, Lebanon, Oman, and Qatar — although they are widely available on the black market — as regulators fear a vaping epidemic among teenagers that is similar to the one in the US. While the UAE allows the sale of e-cigarettes, regulators do not support their use as part of efforts to encourage smokers to quit, and there are curbs on their promotion and advertising. E-cigarettes were banned in Qatar in 2012 and then three years later in Oman but legalized in Bahrain and Kuwait in 2016; however, neither country immediately adopted manufacturing standards or a taxation structure. Then, in April 2019, the United Arab Emirates (UAE) Authority for Standardization and Metrology (ESMA) approved standards for nicotine-based e-cigarettes. It was the first country to develop standards for the products in the region. The goal of e-cigarette regulations in the UAE was to offer nicotine consumers less risky alternatives to combustible products. The standards set by ESMA were designed to regulate all nicotine components used in vaping products, including technical specifications, ingredients, imports, packaging, and labeling requirements in the UAE as well as a corresponding fiscal and tax structure.

On the other hand, after the success of the World Vape Show (WVS) Dubai in 2021, the first e-cigarette trade show in the region, the number of companies legally producing vapor products in the UAE has grown tremendously. During their 2022 conference, held June 16–18, WVS representatives said that they welcomed 50 percent more visitors than in 2021. During a seminar session that focused on the growth of the Middle East markets, several speakers said that the UAE and its regulatory outlook have become a blueprint for other Middle East markets such as Saudi Arabia, Kuwait, Jordan, and Egypt. In 2021, Saudi Arabia announced new regulations for e-cigarettes similar to the UAE (which in turn are similar to Europe’s Tobacco Products Directive).

Premium vaping brand RELX has officially launched in the Kingdom as more Saudi youth are resorting to e-cigarettes. The vaping products are also available in the UAE and Kuwait and signal RELX's intention to expand into the rest of the Middle East and North Africa this year. The launch comes as concerns are increasing about the popularity of vaping, with one medical expert telling Arab News the practice should not be seen as a healthier alternative to cigarettes. Due to the growing trend of e-cigarettes, Saudi Arabia has announced new regulations, similar to those in Europe, governing the standards to be adopted for e-cigarette packaging and labeling.

Recent Developments
• In April 2022, RELX International, a multinational electronic cigarettes company, lauds the recent decision by Egyptian authorities to allow the legal import and commercialization of e-cigarette products in the country. The lifting of the ban highlights the Egyptian authorities’ progressive approach to e-cigarettes. It sets the stage for creating a regulated market rich with business opportunities by serving the demand for easily accessible, quality products by legal age (adult) consumers across the country.
• In Nov 2019, the Dubai Department of Economic Development (DED) recently introduced a new activity called “Electronic cigarettes & accessories trading” under the “Tobacco and Smoking accessories trading” group. This activity is available for mainland LLCs and will legally allow the investors to engage in e-cigarette trading in the local market.
• September 2019: Before 2019, selling electronic cigarettes in Dubai was also illegal; in April 2019, the Emirates Government Consumer Supervision Agency, the Emirates Standardization and Measurement Authority (ESMA) confirmed the new regulations for electronic cigarettes: as long as the manufacturer’s electronic cigarettes meet the new standards and carry health warnings similar to cigarette packages on the product packaging.

Major Companies present in the market:
British American Tobacco, Turning Point Brands Inc., Philip Morris International Inc., imperial brands, Japan Tobacco, Shenzhen IVPS Technology Co. Ltd., KangerTech, Innokin Technology

Considered in this report
• Geography: Middle East & Africa
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report
• Middle East & Africa E-Cigarette market with its value and forecast along with its segments
• Country-wise e-cigarette appliances market analysis
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

Countries covered in the report
• UAE
• Saudi Arabia
• South Africa

By Product
• Modular E-Cigarette
• Rechargeable E-Cigarette
• Next-Generation E-Cigarette
• Disposable E-Cigarette
• Others

By Flavour
• Tobacco
• Botanical
• Fruit
• Sweet
• Beverage
• Others

By Battery Mode
• Automatic E-cigarette
• Manual E-cigarette

By Distribution Channel
• Offline
• Online

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and analyzing government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the e-cigarette industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Content

1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers
2.2. Challenges
2.3. Opportunity
2.4. Restraints
2.5. Market Trends
2.6. Covid-19 Effect
2.7. Supply chain Analysis
2.8. Policy & Regulatory Framework
2.9. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Competitive Landscape
6.1. Competitive Dashboard
6.2. Business Strategies Adopted by Key Players
6.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
6.4. Key Players Market Positioning Matrix
6.5. Consolidated SWOT Analysis of Key Players
6.6. Porter's Five Forces
7. Global E-Cigarette Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Size and Forecast, By Geography
7.3. Market Size and Forecast, By Product
7.4. Market Size and Forecast, By Flavor
7.5. Market Size and Forecast, By Battery Mode
7.6. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
8. Middle East & Africa E-Cigarette Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast By Product
8.4. Market Size and Forecast By Flavor
8.5. Market Size and Forecast By Battery Mode
8.6. Market Size and Forecast By Distribution Channel
8.7. UAE E-Cigarette Market Outlook
8.7.1. Market Size By Value
8.7.2. Market Size and Forecast By Product
8.7.3. Market Size and Forecast By Flavor
8.7.4. Market Size and Forecast By Battery Mode
8.7.5. Market Size and Forecast By Distribution Channel
8.8. Saudi Arabia E-Cigarette Market Outlook
8.8.1. Market Size By Value
8.8.2. Market Size and Forecast By Product
8.8.3. Market Size and Forecast By Flavor
8.8.4. Market Size and Forecast By Battery Mode
8.8.5. Market Size and Forecast By Distribution Channel
8.9. South Africa E-Cigarette Market Outlook
8.9.1. Market Size By Value
8.9.2. Market Size and Forecast By Product
8.9.3. Market Size and Forecast By Flavor
8.9.4. Market Size and Forecast By Battery Mode
8.9.5. Market Size and Forecast By Distribution Channel
9. Company Profile
9.1. British American Tobacco
9.1.1. Company Snapshot
9.1.2. Company Overview
9.1.3. Financial Highlights
9.1.4. Geographic Insights
9.1.5. Business Segment & Performance
9.1.6. Product Portfolio
9.1.7. Key Executives
9.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2. Turning Point Brands Inc.
9.3. Philip Morris International Inc.
9.4. Imperial brands
9.5. Japan Tobacco
9.6. Shenzhen IVPS Technology Co. Ltd.
9.7. KangerTech
9.8. Innokin Technology
10. Strategic Recommendations
11. Annexure
11.1. FAQ`s
11.2. Notes
11.3. Related Reports
12. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: Global E-Cigarette Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028F
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028F
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028F
Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 5: Market Share insights of key players, 2022
Figure 6: Porter's Five Forces of Global E-Cigarette Market
Figure 7: Global E-Cigarette Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 8: Global E-Cigarette Market Share By Region (2022)
Figure 9: Middle East & Africa E-Cigarette Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: Middle East & Africa E-Cigarette Market Share By Country (2022)
Figure 11: UAE E-Cigarette Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Saudi Arabia E-Cigarette Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 13: South Africa E-Cigarette Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)

List of Table

Table 1: Global E-Cigarette Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028F) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Global E-Cigarette Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global E-Cigarette Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global E-Cigarette Market Size and Forecast, By Product (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: Global E-Cigarette Market Size and Forecast, By Flavor (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: Global E-Cigarette Market Size and Forecast, By Battery Mode (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: Global E-Cigarette Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11: Middle East & Africa E-Cigarette Market Size and Forecast By Product (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12: Middle East & Africa E-Cigarette Market Size and Forecast By Flavor (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13: Middle East & Africa E-Cigarette Market Size and Forecast By Battery Mode (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14: Middle East & Africa E-Cigarette Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15: UAE E-Cigarette Market Size and Forecast By Product (2017, 2022 & 2028F)
Table 16: UAE E-Cigarette Market Size and Forecast By Flavor (2017, 2022 & 2028F)
Table 17: UAE E-Cigarette Market Size and Forecast By Battery Mode (2017, 2022 & 2028F)
Table 18: UAE E-Cigarette Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 19: Saudi Arabia E-Cigarette Market Size and Forecast By Product (2017, 2022 & 2028F)
Table 20: Saudi Arabia E-Cigarette Market Size and Forecast By Flavor (2017, 2022 & 2028F)
Table 21: Saudi Arabia E-Cigarette Market Size and Forecast By Battery Mode (2017, 2022 & 2028F)
Table 22: Saudi Arabia E-Cigarette Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 23: South Africa E-Cigarette Market Size and Forecast By Product (2017, 2022 & 2028F)
Table 24: South Africa E-Cigarette Market Size and Forecast By Flavor (2017, 2022 & 2028F)
Table 25: South Africa E-Cigarette Market Size and Forecast By Battery Mode (2017, 2022 & 2028F)
Table 26: South Africa E-Cigarette Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る